Nadeel van vliegen is natuurlijk dat je allemaal door alle rompslomp heen moet, dan wacht je niet gauw. Dat is toch met treinen (beetje ontopicquote:Op woensdag 2 juli 2014 22:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik had daar een keer een overstap van 55 minuten (Seattle -> Minneapolis -> Amsterdam), maar die heb ik toch mooi gemist omdat het in Seattle begon te ijzelen. "Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have to return to the gate to get the wings de-iced." Uiteindelijk met +65 vertrokken.
Nog voordat we in Minneapolis waren te horen gekregen dat de vluchten naar Amsterdam en Londen al weg waren, "kom morgen maar terug. U kunt vouchers voor eten en een motel krijgen bij de infobalie."
Ik baalde wel, nu kan ik er best om lachen.
Wij hebben nooit last van bevroren wisselsquote:Op woensdag 2 juli 2014 22:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nadeel van vliegen is natuurlijk dat je allemaal door alle rompslomp heen moet, dan wacht je niet gauw. Dat is toch met treinen (beetje ontopic) wat handiger
quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Jaarkaarten bij Darkwing voor de prijs van een biertje
Ja maar dat is eigenlijk al vanaf 12 Juli. Want 12e is Zaterdag, 13e zondag, en 14 stokbroodfeestdagquote:Op woensdag 2 juli 2014 14:04 schreef James1988 het volgende:
Hey Darkwing, je kunt weer gaan rondreizen:twitter:SNCF_infopresse twitterde op woensdag 02-07-2014 om 14:03:34Le forfait #Navigo est dézoné entre le 15 juillet et le 15 août en @iledefrancefr http://t.co/XcJFkM2oMX #Transilien http://t.co/vT5dCa0O20 reageer retweet
Kan ik iets voor je betekenen door het bellen van de Klantenservicelijn?quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:58 schreef James1988 het volgende:
Ik heb van SNCF een kortingscode gekregen "voor uw volgende reis". Er zit een shitload aan voorwaarden bij (strikt persoonlijk, niet overdraagbaar, niet geldig voor Prem's, niet geldig voor OUIGO, enzovoorts), maar er staat nergens in de mail hoeveel korting ik nou krijg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij heb ik het gevonden. Als ik in de mail op het plaatje klik krijg ik een hippe animatie te zien die zegt dat ik 30% korting krijg.quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Kan ik iets voor je betekenen door het bellen van de Klantenservicelijn?
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
He?quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Mes chèrs amis,
Je vous en prie. S'il vous plaît, ne plus écrivez des messages en français, mème si les annonces sont dupliés des sources francophones. Car ici, on ne parle pas français. Traduisez, ou taisez-vous.
KOPPEDICHTMAFFE!!quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:57 schreef MPG het volgende:
[..]
He?
Waat zaesse?
Ik verstaon dr gen kloète van.
Ok dus als ik het goed begrijp kan ik mijn HAFAS CFL app gewoon op mn dinges laten staan en heeft de app met NS jasje dus geen enkele toegevoegde waarde?quote:Op woensdag 2 juli 2014 19:02 schreef James1988 het volgende:
Oh, er blijkt zelfs een echte NSI-app te zijn: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.nshispeed
edit: Net geïnstalleerd, en hoewel de app er niet als HAFAS uit ziet gedraagt hij zich wel zo. Inclusief hoofdsteden geschreven in hoofdletters ("WIEN") en het gebruik van een H in een cirkel om een station aan te geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is toch ergens een post geweest met allemaal screenshots van die Hafas apps die allemaal zo op elkaar leken?
Sommige HAFAS-varianten hebben functies die eigen zijn aan de vervoerder van wie de app is. Zo kreeg ik ooit een pushmessage van SBB-HAFAS om me erop te wijzen dat de dienstregeling ging veranderen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ok dus als ik het goed begrijp kan ik mijn HAFAS CFL app gewoon op mn dinges laten staan en heeft de app met NS jasje dus geen enkele toegevoegde waarde?
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat geloof ik best, er zijn er vrij veel.quote:Er is toch ergens een post geweest met allemaal screenshots van die Hafas apps die allemaal zo op elkaar leken?![]()
Volgensmij was jij dat!quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:02 schreef James1988 het volgende:
Dat geloof ik best, er zijn er vrij veel.
Het legendarische rondje Amsterdam - Parijs - Frankfurt - Amsterdamquote:Op woensdag 2 juli 2014 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja boys denk vast even na over de komende nieuwjaarsronde
Dat is zeker een mogelijkheid ja. Gaat alleen al een financieel filter leggen tegen "niet zo serieuze" deelnemersquote:Op woensdag 2 juli 2014 23:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het legendarische rondje Amsterdam - Parijs - Frankfurt - Amsterdam
Daar heb je langer plezier van dan een HSL-rondje lijkt mequote:Op woensdag 2 juli 2014 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar een 5landentoernee met een overnachting in bijvoorbeeld de jeugdherberg in Aachen is wat mij betreft ook prima bespreekbaar
een sluit ander niet uit natuurlijkquote:Op woensdag 2 juli 2014 23:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daar heb je langer plezier van dan een HSL-rondje lijkt me
In mijn geval kan ik daar wel wat voor regelen, als ik ze een fles drank geef knijpen ze altijd wel een oogje dichtquote:Op woensdag 2 juli 2014 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
een sluit ander niet uit natuurlijk![]()
Maar goed voor sommige mensen is een overnachting natuurlijkk wel een groot probleem ivm meldingsplicht reclassering en zo, die kunnen dus niet mee dan
Nee ik wil best 2 dagen hoor, maar dan wel fatsoenlijk met een bed en douche en ontbijt en zo. Niet "met zn allen op de betonnen vloer een paar uurtjes aan de Spopo ontsnappen"quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
In mijn geval kan ik daar wel wat voor regelen, als ik ze een fles drank geef knijpen ze altijd wel een oogje dicht
Atlanta is zelfs het grootste vliegveld ter wereld. Ik ging op m'n 18e voor het eerst alleen op reis (naar Denver) en moest ook voor de eerste keer ooit overstappen, daar had ik 1.5 uur voor en gezien de grootte van dat vliegveld was dat niet bepaald positief voor m'n gemoedsrustquote:Op woensdag 2 juli 2014 22:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Atlanta was was de nieuwe terminal voor internationale reizigers nog in aanbouw, ik vond het toen maar een vervelend vliegveld. Ik dacht "Ik ben een gezonde Hollander, ik loop wel van mijn aankomstvleugel naar de hal" maar toen ik na ruim een kwartier lopen nog niet op 1/3e was heb ik toch maar die peoplemover gebruikt.
NS personeel heeft een businesscard en zolang ze hem iets v 3x per week voor woonwerk gebruiken hebben ze recht op een trein vrij abo (geldig bij alle vervoerders) doen ze dat niet dan een kortingspas.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoe zit het tegenwoordig met vrij reizen (privé) van werknemers van NS en andere vervoerders. Mono?
Ik vind in de NS CAO dingen over contractduur en aantal uren waarvoor ze in dienst zijn en dat er dan een vergoeding betaald moet worden en een NS-PrivilegeCard en dat er een directeur is die de hoogte van de vergoeding betaalt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 00:30 schreef AIex het volgende:
[..]
NS personeel heeft een businesscard en zolang ze hem iets v 3x per week voor woonwerk gebruiken hebben ze recht op een trein vrij abo (geldig bij alle vervoerders) doen ze dat niet dan een kortingspas.
En volgens mij mag verder alleen NMBS personeel ook gratis met NS mee. De andere vervoerders hebben daar geen overeenkomsten voor gesloten.
Ja, tof! Dan haak ik op een 3e aan of ik ben shorecrewquote:Op woensdag 2 juli 2014 23:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het legendarische rondje Amsterdam - Parijs - Frankfurt - Amsterdam
Hoogstens in een beperkte zone rondom Den Haag.quote:Op donderdag 3 juli 2014 07:31 schreef Peter het volgende:
Htm toch wel? Daar reist NSpersoneel ook gratis..
Dat idd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 08:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar het zal wel gezien worden als extra inkomen door de belastingdienst en daar zal die vergoeding wel voor zijn dan.
Ik ga twee keer hè, interrail en naar Parijs.quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Stel je voor dat je je pretpaal niet in d'r kan legen die paar weekjes
Bron: RTV Oostquote:PROVINCIE ZET IN OP VOLWAARDIGE SPOORVERBINDING TUSSEN ZWOLLE EN ENSCHEDE
woensdag 2 juli 2014 | 22:35
Er moet in Overijssel een volwaardige verbinding komen tussen Zwolle en Enschede, waarbij naast stoptreinen de hele dag ook treinen van Intercity-kwaliteit kunnen rijden. Dat vindt een meerderheid in Provinciale Staten van Overijssel.
De politiek spreekt niet uit wanneer die wens gerealiseerd moet zijn, maar volgens Daphne Dertien van GroenLinks is het goed om een 'stip op de horizon' te zetten. Wanneer zich kansen voordoen kan in de toekomst gewerkt worden om de snelle treinverbinding stap voor stap aan te leggen. “Voor de verbetering van de Rijksweg N35 tussen Zwolle en Twente ligt ook een dergelijke marsroute. Als het voor asfalt werkt, dan moeten we het ook zo voor het spoor aanpakken.”
Het plan is nu wel om de spoorverbinding tussen Zwolle en Enschede te elektrificeren. In 2018 moet die operatie klaar zijn. Waarschijnlijk kunnen er dan ook al in de spits enkele intercitytreinen rijden.
Volgens PvdA-statenlid Dick Buursink mogen we best trotst in Overijssel zijn op de investeringen die in het spoor gedaan worden. De afgelopen jaren zijn volgens Buursink honderden miljoenen euro's uitgetrokken. Daarmee is Overijssel waarschijnlijk de grootste investeerder op het gebied van spoorinfrastructuur van alle provincies. Buursink noemt als voorbeeld van investeringen de aanleg van de Hanzelijn, de verbeteringen van de Vechtdallijn, de elektrificatie van het Kamperlijntje en het knooppunt Herfte dat voor 225 miljoen euro wordt aangepakt.
Heerlijk rustgevend ritje voor de machinist.quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat een rust daar. Dat kan beter
Ik ben wel benieuwd in welke 'cities' ze die Intercity dan willen laten stoppen. Of wordt het dan non-stop Zwolle-Almelo?quote:
Dat is goed nieuws. Amsterdam - Hengelo is sneller over Zwolle dan via Amersfoort - Deventer. Dit kan nog leuk worden!quote:
Gaan de spitsintercity's nu in de spitsen beide kanten op of is het in de ochtend één richting en in de middag de andere kant op? Ik beantwoord mijzelf al in de volgende post.quote:
Van wat ik mij kan herinneren uit de documenten en quickscans alleen Enschede, Hengelo en Almelo. Al kijk ik er niet gek van op als daar Raalte of Nijverdal aan toegevoegd gaat worden, aangezien men volgens mij 3 minuten stil staat in Raalte. Nope. Verkeerd gekeken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:19 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd in welke 'cities' ze die Intercity dan willen laten stoppen. Of wordt het dan non-stop Zwolle-Almelo?
Stoppen met die lijn dan. Die laten beginnen in Deventer en vanaf Enschede laten lopen via Zwollequote:Op donderdag 3 juli 2014 10:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws. Amsterdam - Hengelo is sneller over Zwolle dan via Amersfoort - Deventer. Dit kan nog leuk worden!
Seems legit inderdaad, ik hoop het eigenlijk heel erg aangezien ik in Enschede woon en in Zwolle studeer.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:40 schreef ReisT het volgende:
Die tijdelijke spitstrein die tot vorig jaar reed ging 's ochtends naar Zwolle en 's middags terug naar Twente. Dus dat zullen de spitsrichtingen wel zijn.
Soort idee vanaf Zwolle dus met Leeuwarden en Groningen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:13 schreef ReisT het volgende:
Niet stoppen maar alle treinen Enschede-Amersfoort richting Utrecht sturen.
Ja, is tot de elektrificatie onderhands gegund aan de NS (dacht ik gelezen te hebben) en daarna mag er iemand anders gaan rijden. Waren de kleine vervoerders al niet zo blij mee.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:30 schreef James1988 het volgende:
Zwolle - Almelo - Hengelo - Enschede zou toch worden gedecentraliseerd/aanbesteed?
Allemaal halfuurdiensten dus dan krijg je 4 IC's per uur tussen Almelo en Enschede, 4 IC's op de Hanzelijn, elk kwartier een knoop in Zwolle.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:18 schreef boriq het volgende:
[..]
Soort idee vanaf Zwolle dus met Leeuwarden en Groningen?
Enschede - Deventer - Utrecht - Rotterdam/Den Haag
Enschede - Zwolle - Almere - Amsterdam/Schiphol
Hoe wil je dat gaan doen met frequenties, aangezien je nu al in Almelo splitst. Vanaf daar een vervangende trein (wat de treinen vanaf Amersfoort Schothorst nu doen) inleggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |