 
		 
			 
			
			
			Maar wij (de opdrachtgevers, niet de posters in dit topic) kunnen het "beter"quote:Op woensdag 2 juli 2014 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van alles mis met zelf knutselen als iets er allang IS
 .
.
											 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			Zeker, bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:37 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebber: cijfers over o.a. gebruik en financiën van de Britse spoorwegen sinds de privatisering in 1997, en vergelijkingen met het Europese vasteland (Duitsland, Frankrijk, Nederland). De moeite van het lezen waard, vind ik.
http://www.raildeliverygr(...)-%20with%20cover.pdf
 
											 
			 
			
			
			Ik vertel u heus geen indianenverhalen hoor. Maar dat ontdekt u zelf welquote:
 
											 
			 
			
			
			hijsfijnquote:Op woensdag 2 juli 2014 20:55 schreef b2py het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze zijn er sowieso nog niet uit wat het nou moet worden..
 
											 
			 
			
			
			En niet alleen bij Arriva: bij Syntus zijn officieel alleen de vrijvervoerbewijzen van Syntus geldig, maar in de praktijk worden ze allemaal gewoon geaccepteerd. Een tijdje terug had ik er nog een van Veolia in Hengelo, wat mij betreft allemaal prima. De eerste die met een pasje van FairytailRail aan komt zetten mag ook gratis meequote:Op woensdag 2 juli 2014 19:23 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik heb een papieren, geplastificeerd Vrijvervoerbewijs van Arriva. Kan daarmee overal bij Arriva gratis reizen. Is geen chipkaart dus.
 
											 
			 
			
			
			Dat wordt constant een kaart van "Badslipper Express Services" trekken dus.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
En niet alleen bij Arriva: bij Syntus zijn officieel alleen de vrijvervoerbewijzen van Syntus geldig, maar in de praktijk worden ze allemaal gewoon geaccepteerd. Een tijdje terug had ik er nog een van Veolia in Hengelo, wat mij betreft allemaal prima. De eerste die met een pasje van FairytailRail aan komt zetten mag ook gratis mee
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Morgen (twee helft middag, begin van de avond) ben je daarmee van harte welkom in Goorquote:Op woensdag 2 juli 2014 21:37 schreef boriq het volgende:
[..]
Dat wordt constant een kaart van "Badslipper Express Services" trekken dus.
 
											 
			 
			
			
			dat kansloze filmpje maken?quote:

omdat het kan inderdaad.. en Youtube verneukt t ook..quote:Op woensdag 2 juli 2014 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarschijnlijk omdat het kan. Bij die nieuwe telefoons kun je met een vingerbeweging instellen dat je het in slowmotion wilt opnemen
 
											 
			 
			
			
			Doe ik!quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Okay Monoman, danku! Groetjes aan Kaas.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Nee dit is juist briljant manquote:
 Alsof je zinspeelt op een symbolische stapel airmiles (of dergelijks) waar je toch niks mee kan
 Alsof je zinspeelt op een symbolische stapel airmiles (of dergelijks) waar je toch niks mee kan  
											 
			 
			
			
			Hier zit Badslipper Express Services wel aan de Laan van Puntenburg gezellig naast de NSquote:Op woensdag 2 juli 2014 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dit is juist briljant manAlsof je zinspeelt op een symbolische stapel airmiles (of dergelijks) waar je toch niks mee kan
 
   
  
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Geplastificeerde bedrijfspassen makenquote:Op woensdag 2 juli 2014 21:51 schreef boriq het volgende:
[..]
Hier zit Badslipper Express Services wel aan de Laan van Puntenburg gezellig naast de NS

[ afbeelding ]
 
											 
			 
			
			
			Jep. Volgende week woensdag om 14:20 vliegen vanaf Schiphol en zit mijzelf nu al op te fucken 'dat ik beter om 4:45 met de trein kan gaan voor de zekerheid want voor hetzelfde geld is er een wissel/seinstoring of nee misschien is slapen in amsterdam wel beter want dan heb ik daar geen last van'quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben stiekem echt heel slecht in reizen. Ik maak me weken van tevoren gigantisch druk of alles wel goed gaat en dan dat kutvliegtuig en nu ook nog eens meer dan een maand van huis en jajajaja superleuk allemaal maar ik ben gewoon in paniek rondjes aan het rennen en geen idee hoe en wat. Wat zal ik blij zijn als ik vrijdagavond in mijn hotel op Schiphol zit zodat 'het begint' zoals ik van Fles geleerd heb. Dan heb ik in ieder geval niet meer de zorgen dat ik wat vergeet want /care op dat moment.
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Ik ga zaterdag en ik word gebracht want het is teveel bagage voor mijn gehandicaptheid voor zo lang. Hotel werd voor me geregeld dus ja, pas de problem zullen we maar zeggen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:58 schreef boriq het volgende:
[..]
Jep. Volgende week woensdag om 14:20 vliegen vanaf Schiphol en zit mijzelf nu al op te fucken 'dat ik beter om 4:45 met de trein kan gaan voor de zekerheid want voor hetzelfde geld is er een wissel/seinstoring of nee misschien is slapen in amsterdam wel beter want dan heb ik daar geen last van'
 
			 
			
			
			Ik arriveer de laatste keren vaak pas anderhalf uur van te voren, weliswaar met enkel carry-on bagage. Ik zal maar even afkloppen, maar tot nu toe geen vertragingen meegemaakt.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:58 schreef boriq het volgende:
[..]
Jep. Volgende week woensdag om 14:20 vliegen vanaf Schiphol en zit mijzelf nu al op te fucken 'dat ik beter om 4:45 met de trein kan gaan voor de zekerheid want voor hetzelfde geld is er een wissel/seinstoring of nee misschien is slapen in amsterdam wel beter want dan heb ik daar geen last van'
 
			 
			
			
			Wat nou weer.quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
teveel bagage voor mijn gehandicaptheid
 
			 
			
			
			Ik moet twee krukken meenemen voor de zekerheid.quote:
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Ik ben een keer op London Luton 30 seconden te laat aangekomen bij de incheckbalie (ook carry-on bagage), omdat er werkzaamheden waren op het spoor. Ik kon mooi 40 pond bijbetalen voor de volgende vlucht die pas 14 uur later zou vertrekkenquote:Op woensdag 2 juli 2014 22:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik arriveer de laatste keren vaak pas anderhalf uur van te voren, weliswaar met enkel carry-on bagage. Ik zal maar even afkloppen, maar tot nu toe geen vertragingen meegemaakt.
 _!
_!  
			 
			
			
			Ik zie je morgen dus?quote:
 
			 
			
			
			Degene aan de andere kant van de balie zag je zeker aan komen rennen en stond met een grote grijns op zijn/haar gezicht te vertellen 'dat je nu toch echt te laat bent'?quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:10 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ben een keer op London Luton 30 seconden te laat aangekomen bij de incheckbalie (ook carry-on bagage), omdat er werkzaamheden waren op het spoor. Ik kon mooi 40 pond bijbetalen voor de volgende vlucht die pas 14 uur later zou vertrekken_!
Dan voel je je in de hel.
 
			 
			
			
			Jep. Ineens snapte ik die boze mensen altijd van dat programma vroeger 'Airport'. Wat een ellendig hoopje mens voel je je. Dan zit je op Luton waar alleen een soort van supermarktje zit waar ze geeneens bier verkopen. Ellendig half slapen op van die goedkope kutbankjes waar je nooit comfortabel kan liggen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Degene aan de andere kant van de balie zag je zeker aan komen rennen en stond met een grote grijns op zijn/haar gezicht te vertellen 'dat je nu toch echt te laat bent'?
 
			 
			
			
			Nah, Goor is mij iets te ver en heb er (vanzelfsprekend) maar weinig te zoeken. Als je echter de komende week in Enschede op lijn 1, 2 of 8 zit moet je het maar laten weten, dan komt deze vertegenwoordiger wel langs.quote:
 
											 
			 
			
			
			maar ja, je moet ergens een grens trekkenquote:Op woensdag 2 juli 2014 22:10 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ben een keer op London Luton 30 seconden te laat aangekomen bij de incheckbalie (ook carry-on bagage), omdat er werkzaamheden waren op het spoor. Ik kon mooi 40 pond bijbetalen voor de volgende vlucht die pas 14 uur later zou vertrekken_!
Dan voel je je in de hel.
 
			 
			
			
			Waar de middenarmleuningen bestaan met als enige doel te VOORKOMEN dat je er gaat slapen. Laat dat maar aan NS over.quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:12 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Jep. Ineens snapte ik die boze mensen altijd van dat programma vroeger 'Airport'. Wat een ellendig hoopje mens voel je je. Dan zit je op Luton waar alleen een soort van supermarktje zit waar ze geeneens bier verkopen. Ellendig half slapen op van die goedkope kutbankjes waar je nooit comfortabel kan liggen.
 
			 
			
			
			Zondagmiddag zit ik op 1 en 2quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:15 schreef boriq het volgende:
[..]
Nah, Goor is mij iets te ver en heb er (vanzelfsprekend) maar weinig te zoeken. Als je echter de komende week in Enschede op lijn 1, 2 of 8 zit moet je het maar laten weten, dan komt deze vertegenwoordiger wel langs.
 
											 
			 
			
			
			Ik snap het ook wel, nu lach ik er om. Op dat moment kon ik Easyjet wel wurgenquote:Op woensdag 2 juli 2014 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar ja, je moet ergens een grens trekken
 
											 
			 
			
			
			Dan konden ze me toch mooi de pestkanker krijgen. Dan kachelde ik rustig naar harwich voor de boot, al kostte het nog 100 pond meer. Tenminste RUSTIG reizenquote:Op woensdag 2 juli 2014 22:10 schreef Monopoly het volgende:
Ik kon mooi 40 pond bijbetalen voor de volgende vlucht die pas 14 uur later zou vertrekken_!
Dan voel je je in de hel.
 
											 
			 
			
			
			1h16m overstaptijd in Minneapolis/St. Paul dus dat heb ik inderdaad geregeld :$quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Sit down, relax, rent a wheelchair and have everybody PUSH you around
 
			 
			
			
			Tuurlijk manquote:Op woensdag 2 juli 2014 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
1h16m overstaptijd in Minneapolis/St. Paul dus dat heb ik inderdaad geregeld :$
 
											 
			 
			
			
			Ik had mijn portomonee al leeg gebrast op het vrijgezellenfeest van mijn broer die nacht er voorquote:Op woensdag 2 juli 2014 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan konden ze me toch mooi de pestkanker krijgen. Dan kachelde ik rustig naar harwich voor de boot, al kostte het nog 100 pond meer. Tenminste RUSTIG reizen
 Krap bij kas en moest vanaf Schiphol direct door naar mijn werk
 Krap bij kas en moest vanaf Schiphol direct door naar mijn werk  
  
			 
			
			
			Na een week zei iemand "Mono je hebt nu het alarm 6 nachten op rij af laten gaan, misschien moet je eens naar huis en een bed op zoeken"quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:20 schreef Monopoly het volgende:
Ik werkte toen nog in de supermarkt en ik heb daar rond gelopen als een zombie.
 
			 
			
			
			Hehehe. Ik heb jaren geleden bij de Jumbo gewerkt. 3 dagen non stop gewerkt met af en toe een uurtje of 3 slaap in de kantine. Kerst, het was echt geweldig. Beuken en rammen als een idioot.quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Na een week zei iemand "Mono je hebt nu het alarm 6 nachten op rij af laten gaan, misschien moet je eens naar huis en een bed op zoeken"
 
											 
			 
			
			
			Daar zeg je me ook wat, Easyjetquote:Op woensdag 2 juli 2014 22:16 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik snap het ook wel, nu lach ik er om. Op dat moment kon ik Easyjet wel wurgen
 
											 
			 
			
			
			Ik had daar een keer een overstap van 55 minuten (Seattle -> Minneapolis -> Amsterdam), maar die heb ik toch mooi gemist omdat het in Seattle begon te ijzelen. "Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have to return to the gate to get the wings de-iced." Uiteindelijk met +65 vertrokken.quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
1h16m overstaptijd in Minneapolis/St. Paul dus dat heb ik inderdaad geregeld :$
 
											 
			 
			
			
			Ja mooi was die tijd idd. Herfstvakanties 9 dagen op rij beulen bij de friettent in de Efteling. EN als ik dan een dag vrij had stak ik mn bedrijfspak in mn rugzak en fietste ik 10 km daarheem in de hoop dat ze me nodig hadden (wat dan vaak ook echt zo wasquote:Op woensdag 2 juli 2014 22:25 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hehehe. Ik heb jaren geleden bij de Jumbo gewerkt. 3 dagen non stop gewerkt met af en toe een uurtje of 3 slaap in de kantine. Kerst, het was echt geweldig. Beuken en rammen als een idioot.
Mocht allemaal niet, maar de vrachtwagens waren enorm vertraagd omdat het toen had gesneeuwd. Leven op red bull en nicotine. Rammen rammen rammen.
 )
 )  
											 
			 
			
			
			Ja snap ik dat dat balen was. Maar daar zou ik in de zomer niet zenuwachtig van worden, wel voor Atlanta trouwens. Dat is groter dan Amsterdam man met eigen metro en alles. Maar Minneapolis is bij binnenkomst vervelend omdat er ook veel vluchten uit Azië aankomen tegelijkertijd en het screenen van die mensen duurt zo lang.quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik had daar een keer een overstap van 55 minuten (Seattle -> Minneapolis -> Amsterdam), maar die heb ik toch mooi gemist omdat het in Seattle begon te ijzelen. "Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have to return to the gate to get the wings de-iced." Uiteindelijk met +65 vertrokken.
Nog voordat we in Minneapolis waren te horen gekregen dat de vluchten naar Amsterdam en Londen al weg waren, "kom morgen maar terug. U kunt vouchers voor eten en een motel krijgen bij de infobalie."
Ik baalde wel, nu kan ik er best om lachen.
 
			 
			
			
			De laatste keer dat ik in Atlanta was was de nieuwe terminal voor internationale reizigers nog in aanbouw, ik vond het toen maar een vervelend vliegveld. Ik dacht "Ik ben een gezonde Hollander, ik loop wel van mijn aankomstvleugel naar de hal" maar toen ik na ruim een kwartier lopen nog niet op 1/3e was heb ik toch maar die peoplemover gebruikt.quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja snap ik dat dat balen was. Maar daar zou ik in de zomer niet zenuwachtig van worden, wel voor Atlanta trouwens. Dat is groter dan Amsterdam man met eigen metro en alles. Maar Minneapolis is bij binnenkomst vervelend omdat er ook veel vluchten uit Azië aankomen tegelijkertijd en het screenen van die mensen duurt zo lang.
 
			 
			
			
			Nadeel van vliegen is natuurlijk dat je allemaal door alle rompslomp heen moet, dan wacht je niet gauw. Dat is toch met treinen (beetje ontopicquote:Op woensdag 2 juli 2014 22:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik had daar een keer een overstap van 55 minuten (Seattle -> Minneapolis -> Amsterdam), maar die heb ik toch mooi gemist omdat het in Seattle begon te ijzelen. "Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have to return to the gate to get the wings de-iced." Uiteindelijk met +65 vertrokken.
Nog voordat we in Minneapolis waren te horen gekregen dat de vluchten naar Amsterdam en Londen al weg waren, "kom morgen maar terug. U kunt vouchers voor eten en een motel krijgen bij de infobalie."
Ik baalde wel, nu kan ik er best om lachen.
 ) wat handiger
 ) wat handiger
											 
			 
			
			
			Wij hebben nooit last van bevroren wisselsquote:Op woensdag 2 juli 2014 22:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nadeel van vliegen is natuurlijk dat je allemaal door alle rompslomp heen moet, dan wacht je niet gauw. Dat is toch met treinen (beetje ontopic) wat handiger
 
											 
			 
			
			
			quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Jaarkaarten bij Darkwing voor de prijs van een biertje
 
   
											 
			 
			
			
			Ja maar dat is eigenlijk al vanaf 12 Juli. Want 12e is Zaterdag, 13e zondag, en 14 stokbroodfeestdagquote:Op woensdag 2 juli 2014 14:04 schreef James1988 het volgende:
Hey Darkwing, je kunt weer gaan rondreizen:twitter:SNCF_infopresse twitterde op woensdag 02-07-2014 om 14:03:34Le forfait #Navigo est dézoné entre le 15 juillet et le 15 août en @iledefrancefr http://t.co/XcJFkM2oMX #Transilien http://t.co/vT5dCa0O20 reageer retweet
 
											 
			 
			
			
			Kan ik iets voor je betekenen door het bellen van de Klantenservicelijn?quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:58 schreef James1988 het volgende:
Ik heb van SNCF een kortingscode gekregen "voor uw volgende reis". Er zit een shitload aan voorwaarden bij (strikt persoonlijk, niet overdraagbaar, niet geldig voor Prem's, niet geldig voor OUIGO, enzovoorts), maar er staat nergens in de mail hoeveel korting ik nou krijg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Volgens mij heb ik het gevonden. Als ik in de mail op het plaatje klik krijg ik een hippe animatie te zien die zegt dat ik 30% korting krijg.quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Kan ik iets voor je betekenen door het bellen van de Klantenservicelijn?
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
 
			 
			
			
			He?quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Mes chèrs amis,
Je vous en prie. S'il vous plaît, ne plus écrivez des messages en français, mème si les annonces sont dupliés des sources francophones. Car ici, on ne parle pas français. Traduisez, ou taisez-vous.
 
			 
			
			
			KOPPEDICHTMAFFE!!quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:57 schreef MPG het volgende:
[..]
He?
Waat zaesse?
Ik verstaon dr gen kloète van.
 
			 
			
			
			Ok dus als ik het goed begrijp kan ik mijn HAFAS CFL app gewoon op mn dinges laten staan en heeft de app met NS jasje dus geen enkele toegevoegde waarde?quote:Op woensdag 2 juli 2014 19:02 schreef James1988 het volgende:
Oh, er blijkt zelfs een echte NSI-app te zijn: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.nshispeed
edit: Net geïnstalleerd, en hoewel de app er niet als HAFAS uit ziet gedraagt hij zich wel zo. Inclusief hoofdsteden geschreven in hoofdletters ("WIEN") en het gebruik van een H in een cirkel om een station aan te geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is toch ergens een post geweest met allemaal screenshots van die Hafas apps die allemaal zo op elkaar leken?
 
			 
			
			
			Sommige HAFAS-varianten hebben functies die eigen zijn aan de vervoerder van wie de app is. Zo kreeg ik ooit een pushmessage van SBB-HAFAS om me erop te wijzen dat de dienstregeling ging veranderen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ok dus als ik het goed begrijp kan ik mijn HAFAS CFL app gewoon op mn dinges laten staan en heeft de app met NS jasje dus geen enkele toegevoegde waarde?
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat geloof ik best, er zijn er vrij veel.quote:Er is toch ergens een post geweest met allemaal screenshots van die Hafas apps die allemaal zo op elkaar leken?
 
			 
			
			
			Volgensmij was jij dat!quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:02 schreef James1988 het volgende:
Dat geloof ik best, er zijn er vrij veel.
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Het legendarische rondje Amsterdam - Parijs - Frankfurt - Amsterdamquote:Op woensdag 2 juli 2014 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja boys denk vast even na over de komende nieuwjaarsronde
 
											 
			 
			
			
			Dat is zeker een mogelijkheid ja. Gaat alleen al een financieel filter leggen tegen "niet zo serieuze" deelnemersquote:Op woensdag 2 juli 2014 23:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het legendarische rondje Amsterdam - Parijs - Frankfurt - Amsterdam
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Daar heb je langer plezier van dan een HSL-rondje lijkt mequote:Op woensdag 2 juli 2014 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar een 5landentoernee met een overnachting in bijvoorbeeld de jeugdherberg in Aachen is wat mij betreft ook prima bespreekbaar
 
											 
			 
			
			
			een sluit ander niet uit natuurlijkquote:Op woensdag 2 juli 2014 23:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daar heb je langer plezier van dan een HSL-rondje lijkt me
 
  
											 
			 
			
			
			In mijn geval kan ik daar wel wat voor regelen, als ik ze een fles drank geef knijpen ze altijd wel een oogje dichtquote:Op woensdag 2 juli 2014 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
een sluit ander niet uit natuurlijk
Maar goed voor sommige mensen is een overnachting natuurlijkk wel een groot probleem ivm meldingsplicht reclassering en zo, die kunnen dus niet mee dan
 
			 
			
			
			
			 
			 
			
			
			Nee ik wil best 2 dagen hoor, maar dan wel fatsoenlijk met een bed en douche en ontbijt en zo. Niet "met zn allen op de betonnen vloer een paar uurtjes aan de Spopo ontsnappen"quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
In mijn geval kan ik daar wel wat voor regelen, als ik ze een fles drank geef knijpen ze altijd wel een oogje dicht
 
											 
			 
			
			
			Atlanta is zelfs het grootste vliegveld ter wereld. Ik ging op m'n 18e voor het eerst alleen op reis (naar Denver) en moest ook voor de eerste keer ooit overstappen, daar had ik 1.5 uur voor en gezien de grootte van dat vliegveld was dat niet bepaald positief voor m'n gemoedsrustquote:Op woensdag 2 juli 2014 22:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Atlanta was was de nieuwe terminal voor internationale reizigers nog in aanbouw, ik vond het toen maar een vervelend vliegveld. Ik dacht "Ik ben een gezonde Hollander, ik loop wel van mijn aankomstvleugel naar de hal" maar toen ik na ruim een kwartier lopen nog niet op 1/3e was heb ik toch maar die peoplemover gebruikt.
 Ik vind die luchthavenmetro's overigens wel leuk, in Denver rijdt ook zo'n ding rond met van die kinderachtige deuntjes
 Ik vind die luchthavenmetro's overigens wel leuk, in Denver rijdt ook zo'n ding rond met van die kinderachtige deuntjes  Morgen vlieg ik naar Azerbeidzjan, 3 uur overstaptijd in Istanbul zal wel genoeg zijn
 Morgen vlieg ik naar Azerbeidzjan, 3 uur overstaptijd in Istanbul zal wel genoeg zijn 
 
			 
			
			
			NS personeel heeft een businesscard en zolang ze hem iets v 3x per week voor woonwerk gebruiken hebben ze recht op een trein vrij abo (geldig bij alle vervoerders) doen ze dat niet dan een kortingspas.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoe zit het tegenwoordig met vrij reizen (privé) van werknemers van NS en andere vervoerders. Mono?
 
			 
			
			
			Ik vind in de NS CAO dingen over contractduur en aantal uren waarvoor ze in dienst zijn en dat er dan een vergoeding betaald moet worden en een NS-PrivilegeCard en dat er een directeur is die de hoogte van de vergoeding betaalt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 00:30 schreef AIex het volgende:
[..]
NS personeel heeft een businesscard en zolang ze hem iets v 3x per week voor woonwerk gebruiken hebben ze recht op een trein vrij abo (geldig bij alle vervoerders) doen ze dat niet dan een kortingspas.
En volgens mij mag verder alleen NMBS personeel ook gratis met NS mee. De andere vervoerders hebben daar geen overeenkomsten voor gesloten.
 
			 
			
			
			Ja, tof! Dan haak ik op een 3e aan of ik ben shorecrewquote:Op woensdag 2 juli 2014 23:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het legendarische rondje Amsterdam - Parijs - Frankfurt - Amsterdam
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Hoogstens in een beperkte zone rondom Den Haag.quote:Op donderdag 3 juli 2014 07:31 schreef Peter het volgende:
Htm toch wel? Daar reist NSpersoneel ook gratis..
Dat idd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 08:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar het zal wel gezien worden als extra inkomen door de belastingdienst en daar zal die vergoeding wel voor zijn dan.
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Ik ga twee keer hè, interrail en naar Parijs.quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Stel je voor dat je je pretpaal niet in d'r kan legen die paar weekjes
 
			 
			
			
			Bron: RTV Oostquote:PROVINCIE ZET IN OP VOLWAARDIGE SPOORVERBINDING TUSSEN ZWOLLE EN ENSCHEDE
woensdag 2 juli 2014 | 22:35
Er moet in Overijssel een volwaardige verbinding komen tussen Zwolle en Enschede, waarbij naast stoptreinen de hele dag ook treinen van Intercity-kwaliteit kunnen rijden. Dat vindt een meerderheid in Provinciale Staten van Overijssel.
De politiek spreekt niet uit wanneer die wens gerealiseerd moet zijn, maar volgens Daphne Dertien van GroenLinks is het goed om een 'stip op de horizon' te zetten. Wanneer zich kansen voordoen kan in de toekomst gewerkt worden om de snelle treinverbinding stap voor stap aan te leggen. “Voor de verbetering van de Rijksweg N35 tussen Zwolle en Twente ligt ook een dergelijke marsroute. Als het voor asfalt werkt, dan moeten we het ook zo voor het spoor aanpakken.”
Het plan is nu wel om de spoorverbinding tussen Zwolle en Enschede te elektrificeren. In 2018 moet die operatie klaar zijn. Waarschijnlijk kunnen er dan ook al in de spits enkele intercitytreinen rijden.
Volgens PvdA-statenlid Dick Buursink mogen we best trotst in Overijssel zijn op de investeringen die in het spoor gedaan worden. De afgelopen jaren zijn volgens Buursink honderden miljoenen euro's uitgetrokken. Daarmee is Overijssel waarschijnlijk de grootste investeerder op het gebied van spoorinfrastructuur van alle provincies. Buursink noemt als voorbeeld van investeringen de aanleg van de Hanzelijn, de verbeteringen van de Vechtdallijn, de elektrificatie van het Kamperlijntje en het knooppunt Herfte dat voor 225 miljoen euro wordt aangepakt.
 No defined date yet."
 No defined date yet."  
											 
			 
			
			
			Heerlijk rustgevend ritje voor de machinist.quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat een rust daar. Dat kan beter
 
			 
			
			
			Ik ben wel benieuwd in welke 'cities' ze die Intercity dan willen laten stoppen. Of wordt het dan non-stop Zwolle-Almelo?quote:
 
			 
			
			
			Dat is goed nieuws. Amsterdam - Hengelo is sneller over Zwolle dan via Amersfoort - Deventer. Dit kan nog leuk worden!quote:
 
											 
			 
			
			
			Gaan de spitsintercity's nu in de spitsen beide kanten op of is het in de ochtend één richting en in de middag de andere kant op? Ik beantwoord mijzelf al in de volgende post.quote:
 
			 
			
			
			Van wat ik mij kan herinneren uit de documenten en quickscans alleen Enschede, Hengelo en Almelo. Al kijk ik er niet gek van op als daar Raalte of Nijverdal aan toegevoegd gaat worden, aangezien men volgens mij 3 minuten stil staat in Raalte. Nope. Verkeerd gekeken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:19 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd in welke 'cities' ze die Intercity dan willen laten stoppen. Of wordt het dan non-stop Zwolle-Almelo?
 
  
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Stoppen met die lijn dan. Die laten beginnen in Deventer en vanaf Enschede laten lopen via Zwollequote:Op donderdag 3 juli 2014 10:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws. Amsterdam - Hengelo is sneller over Zwolle dan via Amersfoort - Deventer. Dit kan nog leuk worden!
 
			 
			
			
			Seems legit inderdaad, ik hoop het eigenlijk heel erg aangezien ik in Enschede woon en in Zwolle studeer.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:40 schreef ReisT het volgende:
Die tijdelijke spitstrein die tot vorig jaar reed ging 's ochtends naar Zwolle en 's middags terug naar Twente. Dus dat zullen de spitsrichtingen wel zijn.
 
											 
			 
			
			
			Soort idee vanaf Zwolle dus met Leeuwarden en Groningen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:13 schreef ReisT het volgende:
Niet stoppen maar alle treinen Enschede-Amersfoort richting Utrecht sturen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |