Ik heb gisteren België op zijn slechtst meegemaakt tussen Visé en Brussel

Er had zich, in tegenstelling tot wat de conducteur had gezegd, niemand voor de trein gegooid maar er was iemand op een motor door de slagbomen gereden en onder de trein gekomen.
Ik strandde dus in Visé om ongeveer 20 voor 9 's avonds, vervolgens moesten we wachten op een bus, die kwam 40 minuten later en moest nog 20 minuten wachten op de volgende trein reizigers uit Maastricht. 5 minuten voordat die trein aankwam werd omgeroepen dat er tóch een trein naar Luik zou rijden en vervolgens konden we die bus weer uit. Daarna stonden we weer op het perron (waar we de lege bus over de autoweg richting Luik zagen rijden....) en konden we nog eens 10 minuten op de trein.
De treinrit ging vervolgens ook stervenstraag, bij elk sein werd gestopt en stapte de machinist uit om bij het sein te bellen. Na een minuut of 10 reed de trein dan weer verder, en dat dan 3 keer. Op een gegeven moment kwam de conducteur vragen waar de reizigers heen moesten om te bellen zodat de treinen in Luik zouden wachten, uiteindelijk kwamen we om 20 over 10 in Luik aan, had er geen enkele trein gewacht, konden reizigers richting Antwerpen alternatief vervoer/een Luikse slaapplaats gaan opzoeken en kwam ik met 2.5 uur vertraging in Brussel aan

Het mooiste is nog wel dat indien die bus gewoon had mét reizigers had gereden er geen vuiltje aan de lucht was geweest, maar dat zal wel te duur zijn geweest.
En wat ik nog vergeet, ik zat lekker uit de ruit te kijken en vervolgens heb ik ter hoogte van die trein de stukjes mens op het spoor zien liggen, niet dat die conducteur even waarschuwde of zo
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2014 17:10:47 ]