Allemaal halfuurdiensten dus dan krijg je 4 IC's per uur tussen Almelo en Enschede, 4 IC's op de Hanzelijn, elk kwartier een knoop in Zwolle.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:18 schreef boriq het volgende:
[..]
Soort idee vanaf Zwolle dus met Leeuwarden en Groningen?
Enschede - Deventer - Utrecht - Rotterdam/Den Haag
Enschede - Zwolle - Almere - Amsterdam/Schiphol
Hoe wil je dat gaan doen met frequenties, aangezien je nu al in Almelo splitst. Vanaf daar een vervangende trein (wat de treinen vanaf Amersfoort Schothorst nu doen) inleggen?
Moet Wierden - Zwolle dan niet helemaal dubbelsporig zijn?quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:43 schreef ReisT het volgende:
[..]
Allemaal halfuurdiensten dus dan krijg je 4 IC's per uur tussen Almelo en Enschede, 4 IC's op de Hanzelijn, elk kwartier een knoop in Zwolle.
"Salland TGV"quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:26 schreef boriq het volgende:
[..]
Van wat ik mij kan herinneren uit de documenten en quickscans alleen Enschede, Hengelo en Almelo. Al kijk ik er niet gek van op als daar Raalte of Nijverdal aan toegevoegd gaat worden, [s]aangezien men volgens mij 3 minuten stil staat in Raalte.
Klopt, ik heb het dan ook over de situatie wanneer het inderdaad een "volwaardige spoorverbinding" is geworden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:47 schreef boriq het volgende:
[..]
Moet Wierden - Zwolle dan niet helemaal dubbelsporig zijn?
En dan Zwolle-Groningen naar 4 IC's of de sprinters Zwolle-Groningen als 3e en 4e IC.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:43 schreef ReisT het volgende:
[..]
Allemaal halfuurdiensten dus dan krijg je 4 IC's per uur tussen Almelo en Enschede, 4 IC's op de Hanzelijn, elk kwartier een knoop in Zwolle.
Ah, oke. Dan is dat inderdaad een goed idee om uit te gaan voeren.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:04 schreef ReisT het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het dan ook over de situatie wanneer het inderdaad een "volwaardige spoorverbinding" is geworden.
Vorige week nog (mat 64 danquote:Op donderdag 3 juli 2014 11:37 schreef Duvel het volgende:
MLN / Zien jullie nog wel eens sporadisch een Hondekop rijden?
Klopt, dat wordt ook aanbesteedt vanaf 2017 dacht ik, tot die tijd wordt het onderhands aan NS gegund.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:30 schreef James1988 het volgende:
Zwolle - Almelo - Hengelo - Enschede zou toch worden gedecentraliseerd/aanbesteed?
Pimpels naar Amsterdam passen akelig goed en komen bijna op de vertrektijd van die sneltrein door Wierden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:06 schreef ReisT het volgende:
De nieuwe concessie voor Kampen-Zwolle-Enschede gaat in per december 2017.
Welk Pimpelpad loopt er via Nijverdal?
Ik ga altijd alleen op vakantie. Mijn vakantie wil ik niemand meeslepen, ik ga gewoon zelf genieten, in mijn eentje.quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:01 schreef b2py het volgende:
Ik ga deze zomer alleen met de trein op vakantie. Het is niet waar.
sterker nog, er worden al twee stellen Plan V bewaard. De 876 is voor het spoorwegmuseum, terwijl de 904 voor stichting mat'64 isquote:Op donderdag 3 juli 2014 12:58 schreef bork het volgende:
[..]
Vorige week nog (mat 64 dan) op de Burgemeester Reigerstraat
![]()
![]()
, kunnen ze nu niet een stel bewaren voor de pendeldienst naar Maliebaan?
Mooi, dat is toch wel het minstequote:Op donderdag 3 juli 2014 15:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
sterker nog, er worden al twee stellen Plan V bewaard. De 876 is voor het spoorwegmuseum, terwijl de 904 voor stichting mat'64 is
Alleen is niet alleen alleen, maar dus puur met de trein. Niet met vliegtuig of auto. Interrail is met twee vrienden en Parijs met gleufdier.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik ga altijd alleen op vakantie. Mijn vakantie wil ik niemand meeslepen, ik ga gewoon zelf genieten, in mijn eentje.
Ik heb niks met vliegen, dus ga ik maar treinen. Dit jaar rondom Dresden gezeten, oa bezoek aan een kennis en nog wat andere dingen.
Volgend jaar september (met veel geluk April) ga ik op vakantie richting de Balkan-landen. Een maat van me gaat weer naar Griekenland terug in februari (zou oktober maar het huis is niet op tijd klaar), en ga daar dan even langs.
Voorlopig ziet de route er ongeveer uit:
Dag 1: Dordrecht - München
Dag 2: München - Venetië
Dag 4: Venetië - Zagreb
Dag 5 Zagreb - Belgrado
Dag 6: Belgrado - Thessaloniki (Jawel, mijn allereerste keer in een nachttrein!)
Dag 8 t/m 16-20: Ik weet het echt niet, maar wil uiteindelijk via Polen in Berlijn terechtkomen en dan weer naar huis tuffen. Weinig nachttreinen, vind dagtreinen leuker, denk ik.
Als er mensen zijn die mij leuke tips over mogelijke routes kunnen geven tussen Thessaloniki en Berlijn, wat ongeveer 6-7 dagen in beslag mag nemen, altijd welkom.
Ik heb gehoord dat de plaatselijke Snoei- en Schoffeldienst opgeheven is wegens geen werk meerquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:24 schreef greavy het volgende:
Dit jaar rondom Dresden gezeten, oa bezoek aan een kennis en nog wat andere dingen.
Ik had mijn snoeigereedschap uiteraard niet mee. Heb eigenlijk nergens hoeven snoeien. Werd al gedaan door Duitsers die met de auto waren en wél gereedschap haddenquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat de plaatselijke Snoei- en Schoffeldienst opgeheven is wegens geen werk meer
Belgrado - Bar en Sarajevo - Mostar schijnen hele mooie routes te zijn. Al weet ik niet wat jij wil zien. Dit zijn iig twee routes met heel mooie natuurquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik ga altijd alleen op vakantie. Mijn vakantie wil ik niemand meeslepen, ik ga gewoon zelf genieten, in mijn eentje.
Ik heb niks met vliegen, dus ga ik maar treinen. Dit jaar rondom Dresden gezeten, oa bezoek aan een kennis en nog wat andere dingen.
Volgend jaar september (met veel geluk April) ga ik op vakantie richting de Balkan-landen. Een maat van me gaat weer naar Griekenland terug in februari (zou oktober maar het huis is niet op tijd klaar), en ga daar dan even langs.
Voorlopig ziet de route er ongeveer uit:
Dag 1: Dordrecht - München
Dag 2: München - Venetië
Dag 4: Venetië - Zagreb
Dag 5 Zagreb - Belgrado
Dag 6: Belgrado - Thessaloniki (Jawel, mijn allereerste keer in een nachttrein!)
Dag 8 t/m 16-20: Ik weet het echt niet, maar wil uiteindelijk via Polen in Berlijn terechtkomen en dan weer naar huis tuffen. Weinig nachttreinen, vind dagtreinen leuker, denk ik.
Als er mensen zijn die mij leuke tips over mogelijke routes kunnen geven tussen Thessaloniki en Berlijn, wat ongeveer 6-7 dagen in beslag mag nemen, altijd welkom.
Ja, dat is echt kolder. Die data is er allang.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:24 schreef b2py het volgende:
De 9292 app voor Android heeft een update gekregen en is daardoor voorbereid op realtime data, zodra die data beschikbaar komt.
Neem in Bar een taxi naar Shkoder, Albanië. Kost een tientje, heb ik ook gedaan (maar dan andersom). In Albanië rijden nog Silberlinge naast oeroude Italiaanse rijtuigen en Bolle Neuzen (staan ergens langs de lijn).quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:21 schreef greavy het volgende:
Gaat mij veelal om de natuur. Industrie is even leuk, maar verder boeit mij dat niet zoveel.
iOS heeft dezelfde update zie ik. "Als het beschikbaar komt"... Maar dat is er al...quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:24 schreef b2py het volgende:
De 9292 app voor Android heeft een update gekregen en is daardoor voorbereid op realtime data, zodra die data beschikbaar komt.
In Bar zelf valt idd vrij weinig te beleven ja, dan is dit wel een optie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:28 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Neem in Bar een taxi naar Shkoder, Albanië. Kost een tientje, heb ik ook gedaan (maar dan andersom). In Albanië rijden nog Silberlinge naast oeroude Italiaanse rijtuigen en Bolle Neuzen (staan ergens langs de lijn).
Venetie kan ook goed in een dag. Vergeet niet even in de Italo rond te kijken.
Interessant. Jammer dat Interrail niet geldig is in Albanië.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:28 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Neem in Bar een taxi naar Shkoder, Albanië. Kost een tientje, heb ik ook gedaan (maar dan andersom). In Albanië rijden nog Silberlinge naast oeroude Italiaanse rijtuigen en Bolle Neuzen (staan ergens langs de lijn).
Venetie kan ook goed in een dag. Vergeet niet even in de Italo rond te kijken.
"Uh-oh we've hit a horse'quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:38 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
In Bar zelf valt idd vrij weinig te beleven ja, dan is dit wel een optie.
De man in stoel 61 heeft een filmpje van Bar - Belgrado
Lijkt me geen reden om Albanië niet te bezoeken. Trein Shkoder - Tirana kost maar ¤0,80 ofzoiets.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Interessant. Jammer dat Interrail niet geldig is in Albanië.
Ik zag het idd, is erg goedkoop. Zal ik zeker aan de wensen-lijst toevoegen ^^quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:53 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Lijkt me geen reden om Albanië niet te bezoeken. Trein Shkoder - Tirana kost maar ¤0,80 ofzoiets.
En daarvoor krijg je heerlijke crappy kuttreinen, zoals deze die vertrok uit Tirana tijdena mijn tweede bezoek aan het land.
(Zie op internet dat dit station inmiddels is gesloopt)
[ afbeelding ]
Kan de ns nog wat van lerenquote:Op donderdag 3 juli 2014 16:46 schreef boriq het volgende:
[..]
"Uh-oh we've hit a horse'
en een kwartier later rijdt men vrolijk verder.
Oké, zal het ook ff noterenquote:Op donderdag 3 juli 2014 17:04 schreef Bitlord het volgende:
Wat misschien ook wel leuk is voor een redelijk bedrag is om een taxi te huren en daarmee een trein te achtervolgen. De autos rijden als mongolen en de trein maar 30 ofzo, waardoor je dus veel fotostandpunten kan innemen.
Albanië lijkt me wel een uitdaging. De hele dienstregeling EN de hele spoorkaart EN alle prijzen passen samen op 1 A4tjequote:Op donderdag 3 juli 2014 16:53 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Lijkt me geen reden om Albanië niet te bezoeken. Trein Shkoder - Tirana kost maar ¤0,80 ofzoiets.
En daarvoor krijg je heerlijke crappy kuttreinen, zoals deze die vertrok uit Tirana tijdena mijn tweede bezoek aan het land.
Zo zo, een hele ondernemingquote:Op donderdag 3 juli 2014 17:47 schreef Fylax het volgende:
Hoi ik ben Nick en ik ben nieuw in deze SC. Ik ga binnenkort met de trein ergens heen.
Toedeloe.
Ondanks het kleine net lukt het niet eens in één dagquote:Op donderdag 3 juli 2014 17:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Albanië lijkt me wel een uitdaging. De hele dienstregeling EN de hele spoorkaart EN alle prijzen passen samen op 1 A4tje![]()
[ afbeelding ]
Het station in de hoofdstad Tirana is opgeheven. Alle treinen gaan nu vanuit Durres ergens heen (maar dus niet meer naar Tirana).quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Albanië lijkt me wel een uitdaging. De hele dienstregeling EN de hele spoorkaart EN alle prijzen passen samen op 1 A4tje![]()
[ afbeelding ]
Je hebt een bijzonderheid te pakken: Alle ramen zitten er nog in op jouw filmpje!quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:53 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Lijkt me geen reden om Albanië niet te bezoeken. Trein Shkoder - Tirana kost maar ¤0,80 ofzoiets.
En daarvoor krijg je heerlijke crappy kuttreinen, zoals deze die vertrok uit Tirana tijdena mijn tweede bezoek aan het land.
(Zie op internet dat dit station inmiddels is gesloopt)
[ afbeelding ]
Roemenië. Sowieso.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik ga altijd alleen op vakantie. Mijn vakantie wil ik niemand meeslepen, ik ga gewoon zelf genieten, in mijn eentje.
Ik heb niks met vliegen, dus ga ik maar treinen. Dit jaar rondom Dresden gezeten, oa bezoek aan een kennis en nog wat andere dingen.
Volgend jaar september (met veel geluk April) ga ik op vakantie richting de Balkan-landen. Een maat van me gaat weer naar Griekenland terug in februari (zou oktober maar het huis is niet op tijd klaar), en ga daar dan even langs.
Voorlopig ziet de route er ongeveer uit:
Dag 1: Dordrecht - München
Dag 2: München - Venetië
Dag 4: Venetië - Zagreb
Dag 5 Zagreb - Belgrado
Dag 6: Belgrado - Thessaloniki (Jawel, mijn allereerste keer in een nachttrein!)
Dag 8 t/m 16-20: Ik weet het echt niet, maar wil uiteindelijk via Polen in Berlijn terechtkomen en dan weer naar huis tuffen. Weinig nachttreinen, vind dagtreinen leuker, denk ik.
Als er mensen zijn die mij leuke tips over mogelijke routes kunnen geven tussen Thessaloniki en Berlijn, wat ongeveer 6-7 dagen in beslag mag nemen, altijd welkom.
Oh okee, dus het is alleen maar NOG schraler gewordenquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Het station in de hoofdstad Tirana is opgeheven. Alle treinen gaan nu vanuit Durres ergens heen (maar dus niet meer naar Tirana).
Edit: En de treinen rijden ook niet meer naar Pogradec, maar alleen nog maar tot Librazhd.
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?30,6968135
Tering wat een afgebaggerde oude teringzooiquote:Op donderdag 3 juli 2014 16:53 schreef Bitlord het volgende:
[..]
En daarvoor krijg je heerlijke crappy kuttreinen, zoals deze die vertrok uit Tirana tijdena mijn tweede bezoek aan het land.
Ik zat eerst te denken aan de nachttrein Belgrado - Thessaloniki, en dan later vanuit Thessaloniki via Sofia door Bulgarije, Roemenië, Hongarije, Slowakije en Polen weer naar Nederland te cruisen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:20 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Roemenië. Sowieso.Ik zou dan Thessaloniki-Sofia (ja die trein rijdt weer, HAFAS beweert echter van niet) doen, evt. nog wat binnenlandse Bulgaarse lijntjes meepakken. In Roemenië zijn eigenlijk alle coridoren wel ongelofelijk de moeite waard, zowel via Brasov als via Caransebes, als Deda (Deda-lijn sowieso
).
Dat heb ik eerlijk gezegd liever. Sites die automatisch doorgaan op zo'n moment zijn nog wel eens erg irritant als je een typefout in je postcode wil verbeteren en de site denkt "is al ingevuld, hup, door naar het volgende veld". Maar als je minder lompe vingers hebt is jouw manier vast beterquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
En ook dat geklier dta je het nummer in 4 blokjes van 4 moet invullen en dat de cursor na 4 ingevulde cijfers niet automatisch naar het volgende blokje gaat
Nee ik bedoel één veld wat in vier blokjes gehakt is. Net als bij betalingskenmerk acceptgiro op Internetbankieren, of het inkloppen van een Product key voor om het even welk softwarepakketquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat heb ik eerlijk gezegd liever. Sites die automatisch doorgaan op zo'n moment zijn nog wel eens erg irritant als je een typefout in je postcode wil verbeteren en de site denkt "is al ingevuld, hup, door naar het volgende veld". Maar als je minder lompe vingers hebt is jouw manier vast beter.
Oh zo, dat is gewoon eigenaardig.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee ik bedoel één veld wat in vier blokjes gehakt is. Net als bij betalingskenmerk acceptgiro op Internetbankieren, of het inkloppen van een Product key voor om het even welk softwarepakket
Sinds maart dit jaar is het grensoverschrijdend spoorvervoer weer (deels) in ere hersteldquote:Op donderdag 3 juli 2014 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Dacht trouwens dat Griekenland helemaal geen grensoverschrijdend reizigersverkeer had. Of er moet weer iets nieuws geopend zijn, maar dat zou me verbazen...
Dank, lijkt mij ook wel interessant. Staat ook genoteerd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:42 schreef bork het volgende:
Tip voor Greavy:
Slowakije: Hoge Tatra, is een aflevering van Rail Away van geweest, lang geleden voor mij 25 (of 24) jaar terug denk ik.
Website
http://www.slovakrail.sk/(...)kia/high-tatras.html
Rail Away
http://www.npo.nl/rail-away/19-04-2012/EO_101180838
Goeie tip.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:42 schreef bork het volgende:
Tip voor Greavy:
Slowakije: Hoge Tatra, is een aflevering van Rail Away van geweest, lang geleden voor mij 25 (of 24) jaar terug denk ik.
Website
http://www.slovakrail.sk/(...)kia/high-tatras.html
Rail Away
http://www.npo.nl/rail-away/19-04-2012/EO_101180838
Dat is erg lastig te regelen met HTML en JavaScript (ik heb nog nooit een goed werkende implementatie gezien van zo'n veld op een website), daarom waarschijnlijk de 4 velden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee ik bedoel één veld wat in vier blokjes gehakt is. Net als bij betalingskenmerk acceptgiro op Internetbankieren, of het inkloppen van een Product key voor om het even welk softwarepakket
onzin.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is erg lastig te regelen met HTML en JavaScript (ik heb nog nooit een goed werkende implementatie gezien van zo'n veld op een website), daarom waarschijnlijk de 4 velden.
Kijk even naar de Albanese of Kosovaarse prijzen, die zijn een schijntje vergeleken met het dure Montenegro.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zat eerst te denken aan de nachttrein Belgrado - Thessaloniki, en dan later vanuit Thessaloniki via Sofia door Bulgarije, Roemenië, Hongarije, Slowakije en Polen weer naar Nederland te cruisen.
Ik had bij de man op zitplaats 61 al gezien dat die trein van- en naar Sofia inmiddels weer rijdt.
Ik ga tussen de 15 en 20 dagen weg.
Voor Albanië wordt het begin volgend jaar nog ff puzzelen. Zou leuk zijn om dat mee te pakken, want het loopt "richting het einde".. Ook dat stukje naar Bar lijkt mij inderdaad wel interessant, door Montenegro.
Het wordt nogal een puzzelwerk. Eventueel kort ik de "aanvoerroute" wat in, en sla ik het stuk via Venetië volgend jaar over. Dat kost best veel tijd, eer je op een fatsoenlijke manier dan bij Belgrado bent. Het is zelfs het overwegen nog waard om dan een extra nachttrein mee te pikken.
Maar man. Wanneer ik op Booking.com kijk bij Bar, Montenegro, wat is dat spotgoedkoop
of via Cadca naar Polen (daar wou Greavy heen) in, vet historisch stukje krijg ik het idee als ik erover lees. Nog nooit gedaan maar ziet er goed uitquote:En zoals Bork al zegt; Hoge Tatra meepakken als je Slowakije wilt gaan doen. Vanuit Budapest kun je per InterCity naar Kosice, vanuit daar door de Tatra en langs Cadca naar Praag.
http://en.wikipedia.org/wiki/Galician_Transversal_Railwayquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Nooit van gehoord. Wat is daar zo boeiend?
Ik zie het inderdaad, dit was voor mij wel even schrikken. Ik dacht dat er nog wel het een en ander reed, maar met de actuele dienstregeling lijkt het op een sterfhuisconstructie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:13 schreef Sandrvich het volgende:
Heel leuk allemaal over Albanië, maar er rijdt nog maar amper een trein. Elbasan-Pogradec is dicht gegooid, treinen naar Tirana rijden tot Vorë (vanaf daar kun je per verkrotte bus naar Tirana) & al het materieel dondert uit elkaar op het moment. De vooruitzichten zijn niet bepaald rooskleurig voor de Albanese spoorwegen, er zijn zelfs geen Saoedische investeerders voor te vinden. ...Dus tot zover hun slogan "Drejt se ardhmes!" (Op weg naar de toekomst!)
[..]
Je hebt een bijzonderheid te pakken: Alle ramen zitten er nog in op jouw filmpje!
EDIT:Igen was me voor
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 06:50 schreef computergirl het volgende:
Auto op het spoor, geen treinverkeer adam zuid -schiphol
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 04-07-2014 om 06:54:05Schiphol-Amsterdam Zuid/Amsterdam Lelylaan: er rijden geen treinen door een auto op het spoor. http://t.co/axyyfHsO3W #ShlAsdl #ShlAsdz reageer retweet
Dat is wel een gevalletje oepsie.quote:A4 bij Sloten deels dicht na ernstig ongeluk
Twee vrachtwagens en een personenauto zijn vanochtend betrokken geraakt bij een ernstig ongeluk op de A4 richting Amsterdam. Wat zich precies heeft afgespeeld en of er slachtoffers zijn gevallen, kan de ANWB nog niet zeggen.
Door de klap is de personenauto op het spoor naast de snelweg terechtgekomen. De A4 richting Amsterdam is bij Sloten helemaal afgesloten. Automobilisten krijgen het advies bij Badhoevedorp de A9 en de A2 te kiezen.
Het opruimen kan uren gaan duren, denkt de ANWB. Treinen rijden niet tussen Schiphol en Amsterdam-Lelylaan. Treinreizigers moeten rekenen op een vertraging van een uur.
RTL Nieuws / ANP
goeie actie van pearlquote:Op vrijdag 4 juli 2014 06:50 schreef computergirl het volgende:
Auto op het spoor, geen treinverkeer adam zuid -schiphol
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 00:49 schreef ReisT het volgende:
Op dezelfde dag eerst dit:
nu.nl Machinisten remmen voor tunnel Hanzelijn
En dan dit:
Ja, want die kennis is niet al duizend jaar aanwezig in elk ander land om ons heenquote:Wel kijken ProRail en de NS wat de ervaringen in de Drontermeertunnel leren met het oog op "toekomstige ontwikkelingen op het spoor, zoals voor de plannen om de snelheid te verhogen op spoorlijnen".
Het is een schande. Puur een kwestie van geld. Men wist dit vantevoren en koos voor de goedkopere optie.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Ja, want die kennis is niet al duizend jaar aanwezig in elk ander land om ons heen
Ik ook maar goed NS/ProFail kan er ook weinig aan doen natuurlijk.quote:
Euh ja, dat zekerquote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:10 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Knap staaltje bovenleidingsportaal-ontwijken.
Lostrekken natuurlijkquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Euh ja, dat zeker
Ik ben wel benieuwd hoe ze dit willen gaan oplossen (de prognose was 11:00 maar is inmiddels bijgesteld naar 'onbekend'), ik denk niet dat die vrachtauto nog op eigen kracht weg kan komen, maar een kraan kan er ook niet echt bij vanwege de bovenleiding.
Je kan de vrachtwagen verplaatsen naar tussen de sporen, daar is genoeg ruimte. Dan kan je hem naar boven takelen. En anders wat platte wagens eronder met lorries en rollen maar. Dan eruit op 16,7 uitgang tunnel Hoofddorp zijde, daar zit een inzetplaats.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Euh ja, dat zeker
Ik ben wel benieuwd hoe ze dit willen gaan oplossen (de prognose was 11:00 maar is inmiddels bijgesteld naar 'onbekend'), ik denk niet dat die vrachtauto nog op eigen kracht weg kan komen, maar een kraan kan er ook niet echt bij vanwege de bovenleiding.
Defensie met een tankquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Euh ja, dat zeker
Ik ben wel benieuwd hoe ze dit willen gaan oplossen (de prognose was 11:00 maar is inmiddels bijgesteld naar 'onbekend'), ik denk niet dat die vrachtauto nog op eigen kracht weg kan komen, maar een kraan kan er ook niet echt bij vanwege de bovenleiding.
Ik denk twee dagen dicht. Weg 1 dag en het baanvaak twee voor herstelwerkzaamheden.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:20 schreef Monopoly het volgende:
Hier moet toch wel iets op bedacht zijn? Lijkt me wel dat ze protocollen hebben voor dit baanvak, juist omdat het tussen 2 hele drukke snelwegen in ligt.
Zal me niets verbazenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik denk twee dagen dicht. Weg 1 dag en het baanvaak twee voor herstelwerkzaamheden.
Nee, dit kan je ook niet verzinnen. Een vrachtwaggel door de vangrail en op het spoor.quote:
Ga fietsen jij, het uitzicht is al danig verpest door al die klotegeluidsschermen her en der langs het spoorquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
En er moet VEEL MEER BETON tussen de weg en het spoor
Wedden dat ze wel iets vinden, desnoods in de tunnel.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Herstelwerkzaamheden? Er is niks stukMasten staan er nog, bovenleiding is intact. .. hoogstens even de beveiliging testen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |