Oh okee, dus het is alleen maar NOG schraler gewordenquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Het station in de hoofdstad Tirana is opgeheven. Alle treinen gaan nu vanuit Durres ergens heen (maar dus niet meer naar Tirana).
Edit: En de treinen rijden ook niet meer naar Pogradec, maar alleen nog maar tot Librazhd.
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?30,6968135
Tering wat een afgebaggerde oude teringzooiquote:Op donderdag 3 juli 2014 16:53 schreef Bitlord het volgende:
[..]
En daarvoor krijg je heerlijke crappy kuttreinen, zoals deze die vertrok uit Tirana tijdena mijn tweede bezoek aan het land.
Ik zat eerst te denken aan de nachttrein Belgrado - Thessaloniki, en dan later vanuit Thessaloniki via Sofia door Bulgarije, Roemenië, Hongarije, Slowakije en Polen weer naar Nederland te cruisen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:20 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Roemenië. Sowieso.Ik zou dan Thessaloniki-Sofia (ja die trein rijdt weer, HAFAS beweert echter van niet) doen, evt. nog wat binnenlandse Bulgaarse lijntjes meepakken. In Roemenië zijn eigenlijk alle coridoren wel ongelofelijk de moeite waard, zowel via Brasov als via Caransebes, als Deda (Deda-lijn sowieso
).
Dat heb ik eerlijk gezegd liever. Sites die automatisch doorgaan op zo'n moment zijn nog wel eens erg irritant als je een typefout in je postcode wil verbeteren en de site denkt "is al ingevuld, hup, door naar het volgende veld". Maar als je minder lompe vingers hebt is jouw manier vast beterquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
En ook dat geklier dta je het nummer in 4 blokjes van 4 moet invullen en dat de cursor na 4 ingevulde cijfers niet automatisch naar het volgende blokje gaat
Nee ik bedoel één veld wat in vier blokjes gehakt is. Net als bij betalingskenmerk acceptgiro op Internetbankieren, of het inkloppen van een Product key voor om het even welk softwarepakketquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat heb ik eerlijk gezegd liever. Sites die automatisch doorgaan op zo'n moment zijn nog wel eens erg irritant als je een typefout in je postcode wil verbeteren en de site denkt "is al ingevuld, hup, door naar het volgende veld". Maar als je minder lompe vingers hebt is jouw manier vast beter.
Oh zo, dat is gewoon eigenaardig.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee ik bedoel één veld wat in vier blokjes gehakt is. Net als bij betalingskenmerk acceptgiro op Internetbankieren, of het inkloppen van een Product key voor om het even welk softwarepakket
Sinds maart dit jaar is het grensoverschrijdend spoorvervoer weer (deels) in ere hersteldquote:Op donderdag 3 juli 2014 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Dacht trouwens dat Griekenland helemaal geen grensoverschrijdend reizigersverkeer had. Of er moet weer iets nieuws geopend zijn, maar dat zou me verbazen...
Dank, lijkt mij ook wel interessant. Staat ook genoteerd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:42 schreef bork het volgende:
Tip voor Greavy:
Slowakije: Hoge Tatra, is een aflevering van Rail Away van geweest, lang geleden voor mij 25 (of 24) jaar terug denk ik.
Website
http://www.slovakrail.sk/(...)kia/high-tatras.html
Rail Away
http://www.npo.nl/rail-away/19-04-2012/EO_101180838
Goeie tip.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:42 schreef bork het volgende:
Tip voor Greavy:
Slowakije: Hoge Tatra, is een aflevering van Rail Away van geweest, lang geleden voor mij 25 (of 24) jaar terug denk ik.
Website
http://www.slovakrail.sk/(...)kia/high-tatras.html
Rail Away
http://www.npo.nl/rail-away/19-04-2012/EO_101180838
Dat is erg lastig te regelen met HTML en JavaScript (ik heb nog nooit een goed werkende implementatie gezien van zo'n veld op een website), daarom waarschijnlijk de 4 velden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee ik bedoel één veld wat in vier blokjes gehakt is. Net als bij betalingskenmerk acceptgiro op Internetbankieren, of het inkloppen van een Product key voor om het even welk softwarepakket
onzin.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is erg lastig te regelen met HTML en JavaScript (ik heb nog nooit een goed werkende implementatie gezien van zo'n veld op een website), daarom waarschijnlijk de 4 velden.
Kijk even naar de Albanese of Kosovaarse prijzen, die zijn een schijntje vergeleken met het dure Montenegro.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zat eerst te denken aan de nachttrein Belgrado - Thessaloniki, en dan later vanuit Thessaloniki via Sofia door Bulgarije, Roemenië, Hongarije, Slowakije en Polen weer naar Nederland te cruisen.
Ik had bij de man op zitplaats 61 al gezien dat die trein van- en naar Sofia inmiddels weer rijdt.
Ik ga tussen de 15 en 20 dagen weg.
Voor Albanië wordt het begin volgend jaar nog ff puzzelen. Zou leuk zijn om dat mee te pakken, want het loopt "richting het einde".. Ook dat stukje naar Bar lijkt mij inderdaad wel interessant, door Montenegro.
Het wordt nogal een puzzelwerk. Eventueel kort ik de "aanvoerroute" wat in, en sla ik het stuk via Venetië volgend jaar over. Dat kost best veel tijd, eer je op een fatsoenlijke manier dan bij Belgrado bent. Het is zelfs het overwegen nog waard om dan een extra nachttrein mee te pikken.
Maar man. Wanneer ik op Booking.com kijk bij Bar, Montenegro, wat is dat spotgoedkoop
of via Cadca naar Polen (daar wou Greavy heen) in, vet historisch stukje krijg ik het idee als ik erover lees. Nog nooit gedaan maar ziet er goed uitquote:En zoals Bork al zegt; Hoge Tatra meepakken als je Slowakije wilt gaan doen. Vanuit Budapest kun je per InterCity naar Kosice, vanuit daar door de Tatra en langs Cadca naar Praag.
http://en.wikipedia.org/wiki/Galician_Transversal_Railwayquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Nooit van gehoord. Wat is daar zo boeiend?
Ik zie het inderdaad, dit was voor mij wel even schrikken. Ik dacht dat er nog wel het een en ander reed, maar met de actuele dienstregeling lijkt het op een sterfhuisconstructie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:13 schreef Sandrvich het volgende:
Heel leuk allemaal over Albanië, maar er rijdt nog maar amper een trein. Elbasan-Pogradec is dicht gegooid, treinen naar Tirana rijden tot Vorë (vanaf daar kun je per verkrotte bus naar Tirana) & al het materieel dondert uit elkaar op het moment. De vooruitzichten zijn niet bepaald rooskleurig voor de Albanese spoorwegen, er zijn zelfs geen Saoedische investeerders voor te vinden. ...Dus tot zover hun slogan "Drejt se ardhmes!" (Op weg naar de toekomst!)
[..]
Je hebt een bijzonderheid te pakken: Alle ramen zitten er nog in op jouw filmpje!
EDIT:Igen was me voor
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 06:50 schreef computergirl het volgende:
Auto op het spoor, geen treinverkeer adam zuid -schiphol
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 04-07-2014 om 06:54:05Schiphol-Amsterdam Zuid/Amsterdam Lelylaan: er rijden geen treinen door een auto op het spoor. http://t.co/axyyfHsO3W #ShlAsdl #ShlAsdz reageer retweet
Dat is wel een gevalletje oepsie.quote:A4 bij Sloten deels dicht na ernstig ongeluk
Twee vrachtwagens en een personenauto zijn vanochtend betrokken geraakt bij een ernstig ongeluk op de A4 richting Amsterdam. Wat zich precies heeft afgespeeld en of er slachtoffers zijn gevallen, kan de ANWB nog niet zeggen.
Door de klap is de personenauto op het spoor naast de snelweg terechtgekomen. De A4 richting Amsterdam is bij Sloten helemaal afgesloten. Automobilisten krijgen het advies bij Badhoevedorp de A9 en de A2 te kiezen.
Het opruimen kan uren gaan duren, denkt de ANWB. Treinen rijden niet tussen Schiphol en Amsterdam-Lelylaan. Treinreizigers moeten rekenen op een vertraging van een uur.
RTL Nieuws / ANP
goeie actie van pearlquote:Op vrijdag 4 juli 2014 06:50 schreef computergirl het volgende:
Auto op het spoor, geen treinverkeer adam zuid -schiphol
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 00:49 schreef ReisT het volgende:
Op dezelfde dag eerst dit:
nu.nl Machinisten remmen voor tunnel Hanzelijn
En dan dit:
Ja, want die kennis is niet al duizend jaar aanwezig in elk ander land om ons heenquote:Wel kijken ProRail en de NS wat de ervaringen in de Drontermeertunnel leren met het oog op "toekomstige ontwikkelingen op het spoor, zoals voor de plannen om de snelheid te verhogen op spoorlijnen".
Het is een schande. Puur een kwestie van geld. Men wist dit vantevoren en koos voor de goedkopere optie.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Ja, want die kennis is niet al duizend jaar aanwezig in elk ander land om ons heen
Ik ook maar goed NS/ProFail kan er ook weinig aan doen natuurlijk.quote:
Euh ja, dat zekerquote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:10 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Knap staaltje bovenleidingsportaal-ontwijken.
Lostrekken natuurlijkquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Euh ja, dat zeker
Ik ben wel benieuwd hoe ze dit willen gaan oplossen (de prognose was 11:00 maar is inmiddels bijgesteld naar 'onbekend'), ik denk niet dat die vrachtauto nog op eigen kracht weg kan komen, maar een kraan kan er ook niet echt bij vanwege de bovenleiding.
Je kan de vrachtwagen verplaatsen naar tussen de sporen, daar is genoeg ruimte. Dan kan je hem naar boven takelen. En anders wat platte wagens eronder met lorries en rollen maar. Dan eruit op 16,7 uitgang tunnel Hoofddorp zijde, daar zit een inzetplaats.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Euh ja, dat zeker
Ik ben wel benieuwd hoe ze dit willen gaan oplossen (de prognose was 11:00 maar is inmiddels bijgesteld naar 'onbekend'), ik denk niet dat die vrachtauto nog op eigen kracht weg kan komen, maar een kraan kan er ook niet echt bij vanwege de bovenleiding.
Defensie met een tankquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Euh ja, dat zeker
Ik ben wel benieuwd hoe ze dit willen gaan oplossen (de prognose was 11:00 maar is inmiddels bijgesteld naar 'onbekend'), ik denk niet dat die vrachtauto nog op eigen kracht weg kan komen, maar een kraan kan er ook niet echt bij vanwege de bovenleiding.
Ik denk twee dagen dicht. Weg 1 dag en het baanvaak twee voor herstelwerkzaamheden.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:20 schreef Monopoly het volgende:
Hier moet toch wel iets op bedacht zijn? Lijkt me wel dat ze protocollen hebben voor dit baanvak, juist omdat het tussen 2 hele drukke snelwegen in ligt.
Zal me niets verbazenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik denk twee dagen dicht. Weg 1 dag en het baanvaak twee voor herstelwerkzaamheden.
Nee, dit kan je ook niet verzinnen. Een vrachtwaggel door de vangrail en op het spoor.quote:
Ga fietsen jij, het uitzicht is al danig verpest door al die klotegeluidsschermen her en der langs het spoorquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
En er moet VEEL MEER BETON tussen de weg en het spoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |