abonnement Unibet Coolblue
  zondag 21 juni 2009 @ 12:46:31 #1
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_70217775


Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CXLIII | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
  zondag 21 juni 2009 @ 12:47:47 #2
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_70217803
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit vond ik persoonlijk ook meer een film om juist niet een trailer van te zien, want in de bios kwam deze trailer vaak voor. Vandaar dat ik ook bijna elke grap al kende voordat ik de film volledig heb gezien. Het was leuk, maar zeer zeker niet legendarisch goed.
Ik vond die trailer juist wel erg goed, ik had gelijk erg veel zin om die film te gaan bekijken, het zag er zo veelbelovend uit. Er zaten nog genoeg andere grappen in de film, maar die vond ik gewoon niet zo grappig. De aftiteling was trouwens wel erg grappig.

RoboCop Heerlijke satire weer van Verhoeven. Gewelddadig als altijd. Na Showgirls zijn beste Amerikaanse film.
pi_70217902
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:47 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Ik vond die trailer juist wel erg goed, ik had gelijk erg veel zin om die film te gaan bekijken, het zag er zo veelbelovend uit. Er zaten nog genoeg andere grappen in de film, maar die vond ik gewoon niet zo grappig. De aftiteling was trouwens wel erg grappig.

RoboCop Heerlijke satire weer van Verhoeven. Gewelddadig als altijd. Na Showgirls zijn beste Amerikaanse film.
De aftiteling was briljant. Ik vond het toch wel een aardig leuke comedy. Had gelukkig geen voorstukjes gezien, dat maat het wel leuker.
Bomen zijn relaxt
pi_70219406
Laatste 2 films die ik gezien heb.

The Aviator (2004)
The rise and fall van Howard Hughes is perfect in beeld gebracht. Geld nog moeite werd gespaard voor decors en gfx in deze film, met een mooi 3d shot op het eind van de hercules, s'werelds grootste vliegtuig ooit gevlogen nog steeds. Wat een leven moet die gast gehad hebben, perfect vertolkt door Leo Caprio.

Top film 9!

Jay and Silent Bob Strike Back (2001)
Haha, somehow my kind of comedy. Het verhaal was wat slechter dan meeste comedies maar het feit dat er zoveel bekende spelers in zitten maakt het meer dan goed. Matt Damon, Ben Affleck, Will ferrell, Sean William Scott etc. Silent bob was voor mij toch wel de held

7
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 21 juni 2009 @ 13:47:57 #5
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_70219433
Angels & Demons.
Qui habet aures audiendi audiat
pi_70220417
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:47 schreef tisauch het volgende:
Angels & Demons.
Vond je die goed of niet? Ik heb hem 2! keer in de bios in londen gezien, en degenen met mij vonden hem helemaal geweldig, ik vond het meer 'zo-zo'. Blijf er wel bij dat ik het een bios film vond.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 21 juni 2009 @ 14:43:01 #7
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_70221340


V for Vendetta
Beetje rare film. Aanvankelijk was ik zeer enthousiast over deze goede film met als extratje een fraaie Nathalie Portman. Tegen het einde van de film begonnen de zwaktes van het plot en de simpelheid van het gebeuren mij toch tegen te staan. Ook hier en daar wat kinderachtig in beeld gebracht (nét geen pijltje er bij : let op dit is belangrijk, laat hetzelfde stukje drie keer zien!). Al met al overheerst toch het goede. Verhaal gaat overigens over Engeland als totalitaire staat in de toekomst, en "V" gaat daar als held even wat aan doen.

7,5/10

@Falco, One Hour Photo, dat vond ik juist een tegenvallende film. Leuke ideetjes als uitgangspunt maken samen nog geen leuke film wat mij betreft.
Overal verstand van.
  zondag 21 juni 2009 @ 16:02:22 #8
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_70223848
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Vond je die goed of niet? Ik heb hem 2! keer in de bios in londen gezien, en degenen met mij vonden hem helemaal geweldig, ik vond het meer 'zo-zo'. Blijf er wel bij dat ik het een bios film vond.
De film is zeker de moeite waard.
Het boek vond ik overigens beter. Geheel blijft achter bij de Davinci Code.
Qui habet aures audiendi audiat
pi_70225569
Red Road 2006

Jackie is werkzaam bij een beveiligingsbedrijf in Glasgow, ze houdt de bewakingscamera's in de gaten die over de stad waken. Op een dag ziet ze op een van de monitoren een voor haar bekende man die ze nooit meer had willen zien.
Redelijke drama/thriller omdat je tot het bijna einde niet weet waarom ze die man nooit meer wilde zien, later blijkt waarom en dat vond ik allemaal wat vergezocht, er had meer ingezeten, verder zijn de beelden van een somber Glasgow mooi en het acteerwerk is prima. 6/10

  zondag 21 juni 2009 @ 19:15:01 #10
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_70228685
Vanavond Patton kijken!
pi_70229386
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:46 schreef sitting_elfling het volgende:
Laatste 2 films die ik gezien heb.

The Aviator (2004)
The rise and fall van Howard Hughes is perfect in beeld gebracht. Geld nog moeite werd gespaard voor decors en gfx in deze film, met een mooi 3d shot op het eind van de hercules, s'werelds grootste vliegtuig ooit gevlogen nog steeds. Wat een leven moet die gast gehad hebben, perfect vertolkt door Leo Caprio.

Top film 9!

dat vond ik toch zo'n vermoeiende trage film... heb moeite moeten doen om het einde te bekijken... en het einde was ook nog es bagger zeg...
pi_70229986
Sweet Home Alabama

Typische romantische komedie. Vrouw verliefd/verloofd, gaat terug naar de plaats waar haar roots liggen. Komt haar man tegen die de scheidingspapieren niet getekend heeft, maar uiteindelijk komen ze toch weer bij elkaar.
Wel een leuke romcom.


ImdB: 5,8
Mijn cijfer: 7,3
pi_70236971
It could happen to you



verhaal over een degelijke politieagent die ergens een wat gaat eten/drinken. Maar omdat hij geen geld bij zich heeft beloofd aan de serveerster dat ze of morgen een 'tip' krijgt of de helft van het gewonnen geld van het lot dat hij van de loterij in zijn portemonnee heeft zitten. Raar genoeg wint hij 4 miljoen en wil dit delen met de onbekende serveerster... hun leven veranderd aanzienlijk en daaromtrent gebeuren dingen.

cijfer imdb is niet zo hoog 6.1
ik vond hem wel vermakelijk eigenlijk al ben ik wel iets beter gewend van onze vriend nigolas cage.... 7tje....
pi_70237071
The Transporter

Ik vond het wel een toffe film, hoewel op sommige momenten iets over de top

ImdB: 6,6
Mijn cijfer: 7,3
pi_70248642
Mijn vriendin wilde graag Confessions of a Shopaholic zien.
Ik verwachtte niets meer dan een flauwe romantische komedie, maar het viel me toch weer mee. Verscheidene keren toch een glimlach op mijn gezicht getoverd.
Het was misschien niet een briljante film, maar wel de moeite van het kijken waard.
IMDB cijfer: 5.7/10
Mijn cijfer: 6.0/10

Mega Shark vs Giant Octopus daarentegen...
Zelfs de hier op het forum geroemde scene waar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kon de film niet redden.
IMDB cijfer: 3.6/10
Mijn cijfer: 4.0/10 (en dat is te danken aan de scene )
pi_70250290
Gisteravond maar een avondje met typerende oude actie films.

Beverly Hills Cop 1 (1984)

Had niet verwacht dat de film zo catchy zou zijn. Eddy Murphy is meer een komiek dan een politie agent en ik kon om zijn grappen een glimlach niet onderdrukken. Het verhaal vond ik vrij simpel in elkaar gezet, politie agent die buiten zijn jurisdictie gebied onderzoek gaat doen omdat een vriend van hem dood is gegaan. Waarom deze film dan ook is genomineerd voor oscar voor 'Best Writing', sjaaaaa. Misschien was die film 25 jaar geleden toch een stuk beter.

7.

The Last Boy Scout (1991)


Heerlijke rauwe actiefilm die ik toch wel beter vond dan Beverly Hills Cop. Bruce Willis die een type 'bad ass motherfucker' speelt. De film zit vol met heerlijke one liners en sterke dialogen. Verhaal was deze keer niet zo voorspelbaar als dat bij Beverly Hills Cop. Bruce is goed op dreef!

Jimmy Dix: Hey, man. You ever play ball? You've got a good build.
Joe Hallenbeck: What are you, a fag?
Jimmy Dix: No, I'm just trying to break the ice.
Joe Hallenbeck: I like ice. Leave it the fuck alone.
Jimmy Dix: Oh, you're a lot of fun to be with.


8

Haha
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70260025
Gisteren met m'n vriendin Four Weddings and a Funeral gezien, voor de tweede keer.
Bij iedereen wel bekend denk ik. Grant komt bij huwelijken van vrienden altijd te laat, vergeet zelfs eens de trouwringen. Komt op één van die huwelijken een prachtige vrouw tegen, die echter gaat trouwen met een ander.

Altijd leuk om een Hugh Grant-film te zien

6.5 / 10
  maandag 22 juni 2009 @ 18:09:17 #18
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70260513
Les Choses de la Vie (The Things of Life)
Mooie dramafilm uit Frankrijk . Een ondernemer van middelbare leeftijd krijgt een fataal auto-ongeluk op het moment dat hij eindelijk zijn keus heeft gemaakt tussen vriendin en echtgenote. In de laatste minuten voor zijn sterven trekt zijn leven aan hem voorbij. Doet misschien qua thematiek denken aan Bergmans Smultrönstallet (Wild Strawberries), maar is wel anders qua uitvoering.
De hoofdrolspeler Pierre vond ik maar een onsympathieke kerel. Toch was ik geïnteresseerd in de laatste uren van hem en de keuze die hij tussen de twee vrouwen voorgeschoteld krijgt gedurende de hele film. De scenes tijdens en na het auto-ongeluk maakten op mij de meeste indruk. Opvallend trouwens hoeveel er gerookt werd in deze film: minstens twee pakjes zijn er door Pierre en anderen in een luttele 83 minuten doorheen gepaft. Dat zou nu echt niet meer kunnen . Cijfer: 8

What's Eating Gilbert Grape
Heel lichte tegenvaller, veel karakters dartelen maar wat doelloos rond Johnny Depp en Leonardo DiCaprio. De frustatie van Depp ten opzichte van zijn geestelijk gehandicapte broer (knappe rol van een jonge DiCaprio) werd wel mooi in beeld gebracht. Al met al toch wel redelijk. Cijfer: 7

Rebel without a Cause
James Dean neemt met zijn method acting de hele cast op sleeptouw in deze ijzersterke film. Wat was ik onder de indruk door zijn acteerwerk en wat is het spijtig dat hij maar in drie grote films te zien is. De film komt door Dean en anderen heel natuurgetrouw voor die tijd over en geeft een overtuigend beeld van de toenmalige jongerencultuur. Dat het in kleur geschoten is, versterkt dat beeld alleen maar.

Het karakter van Plato vond ik een vreemde eend in de bijt. Hij is suffig sulletje in het begin, maar later kantelt zijn karakter compleet met alle gevolgen van dien. Ik kan me wel voorstellen dat hij voor sommigen een minpunt is. Aan de andere kant past het wel in de film, waar niets moralistisch zwart-wit is en er meerdere kanten kleven aan de jongerenproblematiek. Cijfer: 8,5

Ghost Busters
Hehe, wel leuk, vooral de uberhippe jaren '80-sfx waren het bezichtigen waard en daarnaast had deze film Bill Murray .

Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 22 juni 2009 @ 19:17:20 #19
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_70263320
Gisteren:
The Goonies
Ook na 687 kijkbeurten blijft ie geweldig. Heerlijk kinderavontuur dat me ook nu nog steeds ontzettend kan vermaken. Geweldig hoe de kinderen hun personages vertolken, ze voorzien van een geweldige dosis humor en ook op de meer serieuze momenten overtuigen. De sets zijn prachtig en ondanks dat de slechterikken wel erg cliché zijn doet dat niets af aan de film.
Het ultieme kinderavontuur dat ook voor volwassenen tof is.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Feardotcom
Het uitgangspunt van deze cyber versie van The Ring (zoals het in de tv gids stond aangekondigd) is goed en interessant en kan in principe best een spannende film opleveren. Maar dan moet het wel goed uitgewerkt worden. En dat is dus waar het hier overduidelijk aan schort. Het acteerwerk is ver benedenmaats, de film kent nauwelijks spannende momenten en de momenten die enigzins schrik moeten bezorgen zie je al van ver aankomen.
De laatste 30-45 minuten zijn dan ook nog eens slecht uitgewerkt, veel te ver gezocht en eigenlijk gewoon belachelijk.
Geen totale ramp maar hier had dus duidelijk veel meer in gezeten.

IMDB Cijfer: 3,1/10
Mijn Cijfer: 4,5/10
  maandag 22 juni 2009 @ 20:31:58 #20
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_70266773


Spirited Away, of Sen to Chihiro no kamikakushi

Animatiefilm met verbazingwekkend hoge score op IMDB. Staat zelfs steady in de top 250. De fantasierijke kinderfilm is helaas niet mijn ding. Er zijn veel fans van, maar ik vind het maar matig voor volwassenen. Heeft overigens een oscar in de wacht gesleept.

3/10
Overal verstand van.
  maandag 22 juni 2009 @ 21:10:24 #21
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70268328
Zo heel waanzinnig vind ik die Japanse tekenfilms ook weer niet, maar vind je een drie voor Sen to chihiro no kamikakushi niet een beetje overdreven?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_70269505
Ik lig al weken ziek op bed met mijn laptopje. (vandaar ook mijn aanmelding hier bij FOK! verveel me de pleuris) maar heb dus ook heel veel films gezien de afgelopen weken.
Vandaag Wild romance poging nr 3, ik val er steeds bij in slaap. Op zich best interessant om te kijken maar ik vind de acteur een slechte keuze, zo nep speelt hij. Maar ja vind maar een acteur die Brood kan naspelen.
Ik geef hem 3*
  maandag 22 juni 2009 @ 22:48:27 #23
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_70272883
Patton

Patton is de film naar de gelijknamige door de Duitsers zeer gevreesde Amerikaanse generaal die in de tweede wereldoorlog ass-kickte in Noord-Afrika, Italie en Frankrijk. Een zeer eigenzinnige generaal mag je wel zeggen. Scenes zijn cool; gewoon wat heerlijk ouderwets oorlog voeren. Acteer werk is goed.
Geniaal zelfs. De dialogen zijn super, zeker hoe de film begint; dan weet je al dat het een lekkere film is.. Zoals iemand hier al aangaf: George S. Scott is George S. Patton Jr.

Ook erg leuk om de WIKI te lezen van Patton om te lezen hoe het allemaal echt gegaan is.

IMDB: 8.1
Zelf: 8.3
pi_70273726
quote:
Op maandag 22 juni 2009 21:38 schreef Morgause het volgende:
Ik lig al weken ziek op bed met mijn laptopje. (vandaar ook mijn aanmelding hier bij FOK! verveel me de pleuris) maar heb dus ook heel veel films gezien de afgelopen weken.
Vandaag Wild romance poging nr 3, ik val er steeds bij in slaap. Op zich best interessant om te kijken maar ik vind de acteur een slechte keuze, zo nep speelt hij. Maar ja vind maar een acteur die Brood kan naspelen.
Ik geef hem 3*
Ik verslikte me bijna, ik dacht dat je True Romance bedoelde, 1 van mn favo films
Overigens heb ik 12 angry men klaarliggen lambiekje

En patton gooien we ook maar even op de stapel. Al heb ik het idee dat die film die snuggle keek ietwat te nationalistisch is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 00:02:32 #25
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_70275948
Net terug van:

Coraline - 3D
In 1993 en 1996 verraste en verblijde Henry Selick ons met respectievelijk The Nightmare Before Christmas en James And The Giant Peach.
In de 13 jaar tussen laatstgenoemde en deze film heeft ie wel 2 films gemaakt, maar die hebben hier nooit de bioscoop bereikt. Nu is ie terug met z`n nieuwste klassieker: Coraline.

Coraline is een jong meisje dat samen met haar ouders verhuist naar een klein, afgelegen dorpje waar ze niemand kent. Tijdens een ontdekkingsreis door haar nieuwe huis ontdekt ze, achter het behang, een geheime deur. Wanneer ze de deur samen met haar moeder open maakt blijkt ie dicht gemetseld te zijn. `S nachts echter maakt ze deur opnieuw open en komt ze erachter dat de deur haar naar een parellelle wereld, waarin ze haar ouders weer tegen komt...

De stijl en technieken die we kennen van The Nightmare Before Christmas worden hier opnieuw gebruikt. De stop-motion stijl wordt nu echter meer aangevuld met computer animatie beelden. Die combinatie werkt goed en levert een heel scala aan prachtige beelden op. Selick`s verbeeldingskracht kent kennelijk geen grenzen. Het is echt genieten geblazen. Hierdoor neem je het redelijk voorspelbare verhaaltje graag voor lief.
Echt anders kun je ook niet doen, het is en blijft natuurlijk wel een animatie film.

Het geen waar ik vooraf toch een beetje voor vreesde, het 3D slechts laten verworden tot een gimmick, bleek een ongegronde vrees. Hier is het niet tot een gimmick gemaakt maar voegt het echt wat toe aan het verhaal, de beleving en de filmkijk ervaring van deze film. Het geeft het beeld een ongekende diepte, waarbij het beeld is opgebouwd uit verschillende lagen en je ontzettend ver de diepte in kunt kijken. Een fantastische keuze om de film in 3D uit te brengen.

Na The Nightmare Before Christmas heeft Selick opnieuw een animatie klassieker op de wereld gezet. Wanneer het geheel dan ook nog in een gelikte, goed werkende en goed uitgewerkte 3D versie wordt uitgebracht, is het plaatje compleet.
Een pareltje. Als je de kans hebt, ga deze dan zeker in 3D bekijken!

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')