abonnement Unibet Coolblue
pi_67695314
Als titel gebruiken we altijd de volgende opstelling:

Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XXXXX

Vergeet niet het deelnummer (in Romeinse cijfers!) aan te passen!


De inhoud zelf is de volgende:



Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
Children of the night. What music they make.
pi_67695409
Tvp. Als dat mag. Fijne reeks iig. .
pi_67695927
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:33 schreef Stali het volgende:
Tvp. Als dat mag. Fijne reeks iig. .
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_67695963
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:33 schreef Stali het volgende:
Fijne reeks iig. .
Ken 'm helemaal niet. Ook maar tvp.

Mijn laatste was Platoon. Op tv. Voor de vijftiende keer ofzo.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_67697185
Der Himmel Über Berlin: wat een schitterende film . 9/10 omdat het perfecte einde helaas ontbrak; verder een bijzonder mooie film.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 4 april 2009 @ 07:05:21 #6
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_67697929
enkel series gezien de afgelopen week, dus tvp. Oh, om de Scarlett Johansson discussie kracht bij te zetten een plaatje
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zaterdag 4 april 2009 @ 08:26:44 #7
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_67698110
Fast & Furious Haha, wat een film. Deze film is vrijwel de gehele speelduur over-the-top en gaat in enkele scenes zelfs nog verder. En wat een held, die Vin Diesel. Wat ook leuk was: de persoon met wie ik de film ging kijken zei vooraf : Als Michelle Rodriguez er niet in zou zitten was ik waarschijnlijk niet gegaan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
  zaterdag 4 april 2009 @ 12:22:59 #8
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_67700909
Dit is trouwens deel CXL .

Knocked Up
Wel lachen, deze film. Verder kan ik er niet meer woorden aan vuil maken, gewoon dit kijken wanneer je wat komisch wilt zien. Cijfer: 7,5

Als twee druppels water
Hoofdpersoon Ducker is een sufferdje tijdens de Tweede Wereldoorlog, totdat hij een kerel (genaamd Dorbeck) ontvangt die met zijn parachute zowat in zijn achtertuin is gedropt. Deze kerel hoort bij het verzet en weet Ducker te inspireren door zelf ook zijn steentje bij te dragen tegen de Duitsers.
In het begin deed alles fragmentarisch aan door de vele verzetsdaden die Ducker onderneemt. Ik dacht na een cliche verzetsverhaal te kijken en vond sommige acties van hem totaal onbegrijpelijk en ongeloofwaardig voor een verzetsheld. Maar op een gegeven moment kantelt de film en wordt het geheel toch een stuk sterker en valt de eerste helft van de film ook beter op zijn plaats. Pas op dat moment ging ik ook echt meeleven met het hoofdpersonage en krijgt het ook iets mysterieus. Door het sterke einde is het nog best wel een okeeje film geworden . Het boek 'De donkere kamer van Damocles' van W.F. Hermans lijkt me echter wel sterker, ook al heb ik het niet gelezen. Cijfer: 7

Riso amaro (Bitter Rice)

Betrekkelijk onbekend werk van een betrekkelijk onbekende regisseur (Giuseppe De Santis), maar het is zeer zeker de moeite waard. De film handelt over twee dames die op de Po-vlakte rijst oogsten. Een van de twee heeft een spectaculaire buit van een juweliersroof op zak en moet deze onopgemerkt zien te bewaren. Vooral het begin en het lange einde maken ontegenzeggelijk veel indruk door de uitstekende uitvoering. Wat meteen in de eerste scenes opvalt zijn de lange camerashots worden gebruikt die de sfeer op de Povlakte met al zijn massa's seizoensarbeidsters weten te grijpen.
De vierhoeksrelatie, waarbij de hotte Silvana Magnano en evenzo hotte (misschien nog hotter?) Doris Dowling het scherm afspetteren, was heel aardig en wist me ook best te boeien, zeker toen de onvermijdelijke climax zich aandiende. Het einde is typisch theatraal Italiaans en wordt lekker lang uitgerekt. Ik kan daar bij tijd en wijle wel erg van genieten. Enfin, dit kan wel een klein meesterwerkje genoemd worden . Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_67703351
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 12:22 schreef Falco het volgende:
Dit is trouwens deel CXL .
Deel 160?
CXXXIX (vorige deel) is dan 141? 139?
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:33:54 #10
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_67703605
Helaas niet af kunnen kijken, maar al eerder gezien dus eigenlijk een ordinaire tvp...

The Getaway (1972)



McQueen in topvorm, Peckinpah voor zijn doen behoorlijk straight ahead met deze film en MacGraw met een constante konijn in de koplamp-blik in de ogen. Maar ze ziet er wel lief uit...
De Narcis van Gabon
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:18:58 #11
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_67704591
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:20 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Deel 160?
CXXXIX (vorige deel) is dan 141? 139?
CXL is 140, bij Romeins cijfers tel je de cijfers bij elkaar op als ze van hoog naar laag staan (CX is dus 110) en trek je ze van elkaar af als ze van laag naar hoog gaan (XC is dus 90).

CXXXIX is dus 139 en CXL is dus 140
pi_67705108
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:18 schreef Jovatov het volgende:

[..]

CXL is 140, bij Romeins cijfers tel je de cijfers bij elkaar op als ze van hoog naar laag staan (CX is dus 110) en trek je ze van elkaar af als ze van laag naar hoog gaan (XC is dus 90).

CXXXIX is dus 139 en CXL is dus 140
Ok, duidelijk. Ik had al het gevoel dat m'n CXXXIIX niet klopte
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:52:14 #13
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_67705261
quote:
Het boek is inderdaad sterker, 8,5/10
Film vond ik wat minder 6/10
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:57:59 #14
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67709400
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:33 schreef PogueMahone het volgende:
Helaas niet af kunnen kijken, maar al eerder gezien dus eigenlijk een ordinaire tvp...

The Getaway (1972)

[ afbeelding ]

McQueen in topvorm, Peckinpah voor zijn doen behoorlijk straight ahead met deze film en MacGraw met een constante konijn in de koplamp-blik in de ogen. Maar ze ziet er wel lief uit...
Zo moeilijk of niet straight ahead zijn de andere Peckinpah's niet imo.
pi_67710368
North by Northwest Alfred Hitchcock, 1959
Film van grootmeester Hitchcock, met in de hoofdrollen Cary Grant en Eva Marie Saint. Net als in bijna al zijn films weer prachtige cinematografie en enkele legendarische scenes. Het plot is prima met een goede combinatie van spanning, humor en romantiek en daarnaast beschikt de film over een prima score. Verder leuk om Martin Landau in een van zijn eerste films te zien. 8.5
pi_67714316
Vicky Cristina Barcelona (Woody Allen)
Toffe film in een mooie setting
De verteller die het verhaal als het ware vertelt vind ik wel leuk gedaan, absoluut niet storend in dit geval.

Een 7,5 (IMDb: 7,5)
  zaterdag 4 april 2009 @ 22:23:42 #17
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_67714856
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:57 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Zo moeilijk of niet straight ahead zijn de andere Peckinpah's niet imo.
Ik vond hem "makkelijker" kijken dan andere Peckinpahs, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Meer een simpele actiefilm dit...
De Narcis van Gabon
  zaterdag 4 april 2009 @ 22:50:55 #18
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67715620
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 22:23 schreef PogueMahone het volgende:

[..]

Ik vond hem "makkelijker" kijken dan andere Peckinpahs, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Meer een simpele actiefilm dit...
Het is ook een simpele actiefilms. Maar ik vind de andere Peckinpahs nou ook niet zo moeilijk. Dus verbaasde me dat je dat erbij vermelde.
pi_67719008
Cool Hand Luke
Tja, simpelweg een geweldige film met een geweldige Paul Newman. 9/10

En na aanleiding van de loftuitingen in vorige deel ook The Man From Earth gekeken. Nou, der is geen woord teveel gezegd. Prachtige film die zich ondanks dat het zich voor de volle 87 minuten in een ruimte afspeelt, geen moment verveeld. 9/10
pi_67719075
xXx
Simpel wegkijkertje, ik werd niet warm of koud van de actie. 5/10.
Children of the night. What music they make.
pi_67719174
Vandaag bekeken:



Hotaru No Haka (Grave of the Fireflies)

Erg mooi. Toch had ik er, vanwege alle lofprijzingen op o.a. IMDb, iets meer van verwacht.
Wel gewoon een erg goede film met mooie animaties (zeker niet gedateerd trouwens). Sowieso knap hoe men er in geslaagd is om zo'n serieus oorlogsdrama in deze vorm te doen slagen.

Cijfer: 7,5 (IMDb: 8,2)



Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited Away)

Bovenstaande film had me aardig in de mood gebracht, dus deze ook maar opgestart. Het was een lange tijd geleden dat ik 'm gezien had, dus ik kon er weer met volle teugen van genieten.
Prachtige film.
De magische wereld waar Chihiro in terecht komt is geschapen met ultieme zorg en gevuld met fantasie waar zelfs Pixar nog van kan leren. De wonderschone animaties, het goede geluid en de sterke muziek brengen deze wereld fantastisch tot leven en maken het een meesterwerk.

Cijfer: 9,0 (IMDb: 8,5)


Beide films overigens met ondertitels bekeken. Ik ben nooit een fan van dubs en in films waar Japanse culturele invloeden een grote rol spelen wil ik ook gewoon graag de Japanse taal in de ervaring betrekken.
  zondag 5 april 2009 @ 08:01:08 #22
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_67720555
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 22:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Het is ook een simpele actiefilms. Maar ik vind de andere Peckinpahs nou ook niet zo moeilijk. Dus verbaasde me dat je dat erbij vermelde.
De gemiddelde Peckinpah film heeft onder een dikke laag geweld nog wel het een en ander te vertellen. Zo vreemd is het dus niet dat hij dat vermeld.
pi_67720616
He's Just Not That Into You

Afgelopen vrijdag gezien, een leuke romantische film waarbij verschillende verhalen aan elkaar verbonden zijn. (al lijkt mij dat de laatste tijd een hype worden, een film maken waarbij je verschillende verhalen ziet die dan aan het einde allemaal aan elkaar verbonden blijken te zien en wat nadrukkelijk in beeld moet komen)
Ik vond het een lekkere wegkijk film en snapte ook gelijk waarom de film bij veel bioscopen in de Ladies Night is, de film heeft alles wat een dame denk ik verwacht namelijk een glimlach, een traan, het verlangen van komt het wel goed, vindt ze diegene, wordt ze ooit nog gelukkig, komen ze nog samen etc.
Ik denk dat veel mannen er niets aan zullen vinden maar als ze met hun partner hier naar toe gaan uiteindelijk toch nog samen zullen genieten.
Want het is een film waarbij je echt in een romantische bui voor moet zijn en uiteindelijk heel verliefd bij zal weg lopen.
De rol van Ginnifer Goodwin vond ik persoonlijk erg goed gecast, zij speelt een perfecte Gigi en Justin Long speelt een uitstekende Alex, hun verhaallijn was ook uiteindelijk mijn favoriete, hier zat flink wat humor in en keek het prettigst weg terwijl de verhaallijn van Scarlett Johansson mij verveelde en ik het gevoel had dat zij er vooral in zat voor de mannen die mee moeten naar de film onder het mom van "het oog wilt ook wat" (terwijl de verhaallijn met haar best belangrijk is), jammer want ze is een uitstekende actrice maar krijgt in deze film niet echt de kans om dat te laten zien.
Cijfer:7.5
  zondag 5 april 2009 @ 14:14:20 #24
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_67728152
quote:
2 prachtige films.

Herkeken: Het rode korenveld

Blijft een goede, authentieke film. Nog steeds een van de beste Aziatische films ooit!

8,3/10
IMDB: 7,7/10
pi_67728587
Unforgiven

De laatste western van Clint Eastwood. Bijzondere aan deze film is dat er is geen een karakter in de hele film is die enigszins onschuldig is, iedereen heeft slechte dingen gedaan. Geen helden, geen bad guys; iedereen is een kan als held of bad guy gezien worden. Ik vond de karakters prachtig uitgewerkt en daarnaast een van de beste westernverhalen die ik heb gezien en ook nog eens prachtig acteerwerk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')