quote:Op zaterdag 3 februari 2007 10:39 schreef Alcarin het volgende:
Jeuj, 81 alweer!![]()
En de usericons staan recht!![]()
(ok, tvp)
Hoeft toch ook niet!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 12:27 schreef Sylvana het volgende:
ik kan echt geen afscheid nemen van dit topic hoor![]()
Toen we bij het CBR binnenkwamen keken we op het papiertje, ow je hebt "insert name" je slaagd wel, dus ik kijk haar verbaasd aan, ja dat is een van de leukste examinatoren die er is, en die beoordeelt je over je gehele rit, en niet alleen op de fouten. Mooi dacht ik bij mezelf, dus wij naar binnen, daarna rijden. Had wel een paar kleine foutjes gemaakt, maar verder ging het allemaal goed, we kwamen terug en gingen meteen naar boven, ik zat nog geen seconde of hij zei de verlossende woorden "het was voldoende, je bent geslaagd" geeft mij een hand, ik zeg dankjewel en thats it, ik kon gaan. Was nog geen 10sec daarbovenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:45 schreef Sjengdanny het volgende:
[..]
Yey! Proficiat![]()
![]()
Hoe verliep het examen?
ik heb gelest in een volkswagen jetta ofzoquote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:44 schreef hardcorebass het volgende:
wat voor auto's lessen jullie trouwens in? en welke gaan jullie rijden als je je rijbewijs hebt? foto's !
maakt niet uit of het eigen auto is of papa en mama's auto
Ik heb gelest in een BMW 318i en mn vader heeft een Mercedes E220, mn moeder een Peugeot 206 en mn stiefvader een Peugeot 407quote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:44 schreef hardcorebass het volgende:
wat voor auto's lessen jullie trouwens in? en welke gaan jullie rijden als je je rijbewijs hebt? foto's !
Vooral niet doen dan.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 12:27 schreef Sylvana het volgende:
ik kan echt geen afscheid nemen van dit topic hoor![]()
heb ik ook gehad hoor, gaat ie precies uitleggen hoe je moet kijken en voorsorteren enzo als je gaat afslaanquote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:01 schreef Renesite het volgende:
Afslaan? He?
Oh zo, dat doe ik nu met de fiets al. Zal ik zo onder de knie hebbenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:03 schreef Sylvana het volgende:
[..]
heb ik ook gehad hoor, gaat ie precies uitleggen hoe je moet kijken en voorsorteren enzo als je gaat afslaan
ik les in een BMW 1-serie:quote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:44 schreef hardcorebass het volgende:
mjah klopt maar dat wat ik allemaal uitgelegd krijg gebruik al amper nog nu ik alleen rijdquote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:03 schreef Sylvana het volgende:
[..]
heb ik ook gehad hoor, gaat ie precies uitleggen hoe je moet kijken en voorsorteren enzo als je gaat afslaan
mijn instructeur begon er ook over, dat ik nu al eigenlijk te veel lessen gehad heb (24) dat ik m'n eigen rijstijl begin te ontwikkelen.quote:Op zondag 4 februari 2007 18:40 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
mjah klopt maar dat wat ik allemaal uitgelegd krijg gebruik al amper nog nu ik alleen rijd
Ik les in een Seat Ibiza 1.4 sdi.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:41 schreef Sjengdanny het volgende:
Ik heb in deze Toyota Corolla gelest, maar dan in het donker blauw:
[afbeelding]
En ik mag nu in mijn moeder haar auto rijden, een Fiat Punto 1.2 sportsound uit 2005:
[afbeelding]
Pittig wagentje![]()
haha het zal je maar gebeurenquote:Op zondag 4 februari 2007 22:36 schreef Simsfan88 het volgende:
Rij-instructeur zonder rijbewijs
Een leerling van een rijschool keek zaterdag gek op toen zijn rij-instructeur niet in het bezit bleek van een rijbewijs. De politie hield de auto staande en vroeg de 41-jarige instructeur vergeefs om de juiste papieren.
De politie meldde zondag dat het bewijs was ingetrokken vanwege meerdere verkeersovertredingen. Het resultaat: een zeer teleurgestelde leerling die niet verder kon rijden en een aangehouden rij-instructeur.
Dan sta je effe te kijken! Wordt je staande gehouden, rijinstructeur geen papieren.... daar sta je dan![]()
Ach, hij heeft die les vast ook niet betaaldquote:Op zondag 4 februari 2007 22:36 schreef Simsfan88 het volgende:
Rij-instructeur zonder rijbewijs
Een leerling van een rijschool keek zaterdag gek op toen zijn rij-instructeur niet in het bezit bleek van een rijbewijs. De politie hield de auto staande en vroeg de 41-jarige instructeur vergeefs om de juiste papieren.
De politie meldde zondag dat het bewijs was ingetrokken vanwege meerdere verkeersovertredingen. Het resultaat: een zeer teleurgestelde leerling die niet verder kon rijden en een aangehouden rij-instructeur.
Dan sta je effe te kijken! Wordt je staande gehouden, rijinstructeur geen papieren.... daar sta je dan![]()
Lachen ja, als je lest bij een individuele rijschool waar je vooraf een pakket betaald hebtquote:Op zondag 4 februari 2007 22:57 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ach, hij heeft die les vast ook niet betaald![]()
Oei, daar had ik niet over nagedacht. Ik betaal gewoon elke les aan het einde van die les...quote:Op zondag 4 februari 2007 23:20 schreef Renesite het volgende:
[..]
Lachen ja, als je lest bij een individuele rijschool waar je vooraf een pakket betaald hebt![]()
De instructeurmet de noorderzon, en jij
zonder een verdere les
is volgens mij geen garantie voor.quote:Op maandag 5 februari 2007 09:28 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Oei, daar had ik niet over nagedacht. Ik betaal gewoon elke les aan het einde van die les...
Is daar niet een of andere garantie voor? Bovag ofzo![]()
Als je per stuk betaald dan is het geen probleem. Wel moet je elders bij een instructeur laten zien wat je kan, samen met hem/haar beslis je dan hoeveel lessen je moetquote:Op maandag 5 februari 2007 09:28 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Oei, daar had ik niet over nagedacht. Ik betaal gewoon elke les aan het einde van die les...
Is daar niet een of andere garantie voor? Bovag ofzo![]()
Jeetje, extra veel succes dan!quote:Op maandag 5 februari 2007 17:29 schreef Dopekoe het volgende:
Ik heb morgen om 09.50 examen....
Voor de 3de keer alweer.... De laatste keer was in maart 2001![]()
Joh, slechts 36.50 per uur!quote:Op maandag 5 februari 2007 17:37 schreef WEST het volgende:
ik moet ook maar weer eens beginnen met rijlessenmaarja het is zo knijter duur
![]()
Het is wel een goede investering voor de toekomstquote:Op maandag 5 februari 2007 17:37 schreef WEST het volgende:
![]()
Inderdaad!quote:Op maandag 5 februari 2007 17:50 schreef Sjengdanny het volgende:
[..]
Het is wel een goede investering voor de toekomst![]()
Ik vind het helemaal niet duur! Kan zijn omdat mijn ouders het betalen, maar tochquote:Op maandag 5 februari 2007 17:37 schreef WEST het volgende:
![]()
Natuurlijk wel, je hebt betaald en een overeenkomst, dus moet de instructeur jou lesgeven. als hij dat om wat voor reden dan ook niet doet/kan doen en hij je geld niet teruggeeft kan je hem aanklagen.quote:
ze had het over een soort van waarborgfonds (ze noemde BOVAG)quote:Op maandag 5 februari 2007 18:22 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, je hebt betaald en een overeenkomst, dus moet de instructeur jou lesgeven. als hij dat om wat voor reden dan ook niet doet/kan doen en hij je geld niet teruggeeft kan je hem aanklagen.
Tenzij de rijschoolfailliet gaat, maar das weer een ander verhaal...
succesquote:Op maandag 5 februari 2007 18:27 schreef miss_bleu het volgende:
sow morgen mijn theorie.
Heb vandaag de hele dag bij de rijschool gezeten voor theorielessen. Heb daar een examen moeten doen die volgens iedereen veel moeilijker is dan die van het CBR en had er 7.
Nu nog maar even goed oefenen vanavond en morgen mijn theorie halen (hoop ik) *duimt*
Ja ok, je kunt ze aanklagen, maar dat kost dan meer dan het oplevert.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:22 schreef Me_Wesley het volgende:
Natuurlijk wel, je hebt betaald en een overeenkomst, dus moet de instructeur jou lesgeven. als hij dat om wat voor reden dan ook niet doet/kan doen en hij je geld niet teruggeeft kan je hem aanklagen.
Tenzij de rijschoolfailliet gaat, maar das weer een ander verhaal...
Ja, maar dat is hetzelfde als dat je ergens een tv koopt die niet geleverd wordt enzo..quote:Op maandag 5 februari 2007 18:51 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ja ok, je kunt ze aanklagen, maar dat kost dan meer dan het oplevert.
klopt ik moet eerst maar eens kijken hoe me sollicitatie gesprek vrijdag aflooptquote:Op maandag 5 februari 2007 17:50 schreef Sjengdanny het volgende:
[..]
Het is wel een goede investering voor de toekomst![]()
Precies, gewoon niet van te voren betalen dusquote:Op maandag 5 februari 2007 19:04 schreef Me_Wesley het volgende:
Ja, maar dat is hetzelfde als dat je ergens een tv koopt die niet geleverd wordt enzo..
Zal je altijd hebben
Ik heb les gehad in een Golf Diesel.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:44 schreef hardcorebass het volgende:
Ik ga er alleen niet vanuit dat elke rij instructeur z'n rijbewijs niet heeft.quote:Op maandag 5 februari 2007 19:37 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Precies, gewoon niet van te voren betalen dus![]()
Je hoeveelste is het? Mijn eerst compleet foutloze rijles moet nog komenquote:Op maandag 5 februari 2007 22:07 schreef miss_bleu het volgende:
yeahnet mijn eerste echt foutloze rijles gehad
Feliciteeeeerd!quote:
Jeej!!quote:
Jeej!!!quote:
das minder, hopeijk kun je vannacht wel een beetje goed slapen dan en veel succes morgenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:12 schreef tho_Omas het volgende:
Fucking hell, ik heb koorts sinds vanmorgen, en een behoorlijke griep te pakken. Zal morgen dus wel weer zakken. Nog ff wat fruit eten en dan hopen dat het morgen weg is.
3quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:05 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Jeej!!Gefeliciteerd!
![]()
Hoeveel fouten?
[..]
quote:
Mijn instructeur zegt juist dat dat best meevalt, iedereen gaat namelijk om 8 uur de stad in, maar vervolgens verspreidt het verkeer zich over de hele stad. Dus alleen de toegangswegen zijn echt druk, verder valt het wel mee. Hij zal het wel weten want hij zit al 40 jaar nonstop in de auto zo ongeveerquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:06 schreef Marloes het volgende:
Ik moet binnenkort afrijden.. Als ik dan zou zakken kan ik pas weer in april ofzo afrijden.. Waarom duurt dit zo lang? Mijn rijinstructeur zegt ook dat hij liever niet wil dat mensen om 8 uur afrijden omdat het dan veel lastiger is om te slagen (in verband met de drukte). Ik heb eerlijk gezegd liever dat ik eerder kan afrijden en dan om 8 uur, dan later en dan om 10 uur ofzo. Is het nou echt zoveel lastiger om 8 uur?
Oeh tof, gefeliciteerd! Voelt goed he?quote:
dat probleem heb ik ook nog steeds. Achteruit gaat een stuk beter dan vooruit.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:33 schreef Alcarin het volgende:
[..]
![]()
Ik had net weer een les, het lukt me maar niet om vooruit in te parkeren... Terwijl achteruit juist prima gaat![]()
En bij het cbr moet je vooruit inparkeren..![]()
voelt erg lekker jaquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:42 schreef Skaai het volgende:
[..]
Oeh tof, gefeliciteerd! Voelt goed he?
hij durftquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:59 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Morgen ochtend 5de les...Zosk rijdt heel misschien mee hahah
Jep, maar tegen je exa kun je dat soort dingen niet laten weten, want je krijgt je beoordeling pas achteraf. Dus ook al kijk je, als je instructeur/exa het niet ziet geldt het gewoon als niet gekeken. En dat kan lullig zijn op je examen, dus kijk gewoon extra duidelijk en lang.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:51 schreef paulus1709 het volgende:
maar ja als ik hem kan vertellen wat het kenteken was van de auto die achter ons reed of de kleur jas van de fiester die ik afsneeddan heb ik toch gekeken
Maar ook weer niet te lang, want dan kijk je weer niet genoeg de andere kant op...quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:00 schreef Me_Wesley het volgende:
Jep, maar tegen je exa kun je dat soort dingen niet laten weten, want je krijgt je beoordeling pas achteraf. Dus ook al kijk je, als je instructeur/exa het niet ziet geldt het gewoon als niet gekeken. En dat kan lullig zijn op je examen, dus kijk gewoon extra duidelijk en lang.
Ik meen te hebben vernomen dat het cbr niet rijdt/geen praktijkexamens afneemt als het sneeuwt...quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:03 schreef bakayarou het volgende:
Morgen lekker in de sneeuw afrijden![]()
Als er echt 5-10 cm sneeuw komt dan kun je daar idd wel vanuit gaan jaquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:35 schreef Me_Wesley het volgende:
Groooote kans dat morgen alle examens worden afgelast vrees ik bakayarou!
succes, nog geen meldingen van uitval van examens op www.cbr.nlquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:21 schreef bakayarou het volgende:
Ik moet om 11:40 in NIjmegen. Ik vertrek zo want ik heb eerst nog een les.
We zullen zien.
das wel behoorlijk balen dan zegquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:06 schreef Luxicous het volgende:
hoera, gezakt voor de 3de keer.
Het ging allemaal goed, overal goed opgelet en geen fouten gemaakt.
Maar structureel was mijn kijkgedrag volgens de beste man niet goed.
Dus iets waarop ik volgens mijn instructeur op uitblink (kijkgedrag) is ineens mijn zwakte, niet te geloven.
maar goed 28e van februarie weer maar s afrijden kijken hoe het dan uitpakt.
(ps: Het zijn ook mierenneukers)
das dan wel balen ja, als je voor niks gereden hebtquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:19 schreef bakayarou het volgende:
Voor het examen had ik nog een les en daarin ging alles eigenlijk wel goed. Ook even een stukje gegleden
Mijn examen was de eerste reeks die afgelast werd. De groep voor mij hebben ze voor ongeveer de helft door laten rijden en de andere helft kwam voortijdig (5min) terug. Best zielig dat je dan wel gewoon 25min moet rijden en alles perfect doet en toch stoppen ze met het examen.
Was je instructeur mee? Zo ja, wat vond hij van je kijkgedrag tijdens het examen?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:06 schreef Luxicous het volgende:
hoera, gezakt voor de 3de keer.
Het ging allemaal goed, overal goed opgelet en geen fouten gemaakt.
Maar structureel was mijn kijkgedrag volgens de beste man niet goed.
Dus iets waarop ik volgens mijn instructeur op uitblink (kijkgedrag) is ineens mijn zwakte, niet te geloven.
maar goed 28e van februarie weer maar s afrijden kijken hoe het dan uitpakt.
(ps: Het zijn ook mierenneukers)
Denken jullie dat dat echt helptquote:Satelliet volgt jonge automobilisten
Uitgegeven: 8 februari 2007 07:47
AMSTERDAM - Een proef onder driehonderd jongere autobezitters met een zwarte doos in de auto van wie het rijgedrag wordt gevolgd via een satellietverbinding begint over enkele weken. Als de proef slaagt, wordt de zwarte doos mogelijk verplicht voor alle automobilisten en kunnen de premies flink omlaag. Dat stellen zes verzekeraars donderdag in De Telegraaf.
De proef met het 'kilometerverzekeren' moet de jongeren tot veiliger rijgedrag dwingen. Wie voorzichtiger of minder rijdt of in een rustige streek woont, gaat als de proef slaagt een lagere premie betalen.
"Jongeren rijden weinig, maar met veel meer risico. We denken dat het psychologisch effect van het meekijken via de zwarte doos tot veiliger rijgedrag leidt", zegt een woordvoerder van Proteq, dat met RVS, Unigarant, Nationale-Nederlanden, London Verzekeringen en Interpolis samenwerkt.
Jaarpremie
De verzekeraars hebben de proef jarenlang voorbereid. Zij voorspellen kortingen tot 'enkele honderden euro's'. De gemiddelde jaarpremie is momenteel zeshonderd euro, schrijft de krant, hoewel jongeren gemiddeld tweehonderd euro meer betalen.
Randstadbewoners moeten vanwege de extra risico's op de weg meer premie opbrengen, zegt Daan van Egeraat van de Stichting ter Ontwikkeling van Kilometerverzekeringen in het ochtendblad. "Als de politiek rekeningrijden verplicht stelt, is deze vorm snel uitvoerbaar."
Het nieuwe kabinet heeft aangekondigd deze regeerperiode een kilometerheffing te willen invoeren.
nu.nl
Ehm...zo'n ramp is dat toch niet?quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:59 schreef paulus1709 het volgende:
kreeg net een belletje van mijn instructeur alle examens die vandaag afgelast zijn, zijn verplaatst naar zaterdag, en zaterdag is mijn les nu heb ik later in de middag les
liever dat dan dat je wel moet rijden maar dat het gewoonweg kut gaat omdat het glad is.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:19 schreef bakayarou het volgende:
Voor het examen had ik nog een les en daarin ging alles eigenlijk wel goed. Ook even een stukje gegleden
Mijn examen was de eerste reeks die afgelast werd. De groep voor mij hebben ze voor ongeveer de helft door laten rijden en de andere helft kwam voortijdig (5min) terug. Best zielig dat je dan wel gewoon 25min moet rijden en alles perfect doet en toch stoppen ze met het examen.
wel als je het heel druk hebt met een praal wagen bouwen voor carnaval volgende weekquote:Op donderdag 8 februari 2007 17:20 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ehm...zo'n ramp is dat toch niet?
Als je examen nou verplaatst zou zijn ofzo..
Ah, ja, dan is het een beetje onhandigquote:Op donderdag 8 februari 2007 17:52 schreef paulus1709 het volgende:
wel als je het heel druk hebt met een praal wagen bouwen voor carnaval volgende week
Ok, allereerst: ik heb geen ervaring met deze rijschool.quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:45 schreef Crazykill het volgende:
Begin maart wil ik ook gaan beginnen met lessen, alleen heb je hier (R'dam) tig rijscholen. Ik heb ff rondgezocht op sites en toen viel mn oog op http://www.derijscholenconcurrent.nl/ .
30 lessen + praktijkexamen voor ¤870,00 is tot nu toe het goedkoopste wat ik ben tegengekomen. Alleen vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met deze rijschool.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:59 schreef Renesite het volgende:
De RIJSCHOLEN CONCURRENT
Rotterdam tot 200 eerste examens 36 - 40 procent slagen er in de eerste keer 41 - 45 procent in de Her
quote:Op www.derijscholenconcurrent.nl schreef de rijscholen concurrent het volgende:
Hoog slagingspercentage.
Zoiets heb ik inderdaad ook, maar op de site van de rijscholen concurrent staat dat je dat kantoor moet bellen als je een praktijkexamen wilt regelen...quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:22 schreef Renesite het volgende:
Mijne is ook een grotere, maar meer een overkoepelend orgaan. Naar dat kantoor bel je alleen als er echt iets is wat je instructeur niet kan oplossen enzo. En natuurlijk de theorielessen. Maar verder regel je alles met de instructeur zelf die als klein ondernemende werkt.
voor rotterdam is dat een gemiddeld slagingspercentage. want rotterdam noord geeft een overall percentage van 36 tot 40 % en rotterdam ijsselmonde ookquote:
Woeeiiii!!!! Je naam past er perfect bijquote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:26 schreef woeeiiii het volgende:
Over een kwartier word ik opgehaald voor nog het laatste oefenrondje, en om 9:50 is het dan zo ver
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:03 schreef woeeiiii het volgende:
Gezakt![]()
![]()
Mooie rit, goed gekeken, mooie bochten, goed richting enzo. Toch wat kleine dingen zoals iets te weinig ruimte tussen een geparkeerde auto, en te weinig afstand op snelweg, maar dat kwam omdat ik net wou inhalen maar weer niet kon![]()
balen zegquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:03 schreef woeeiiii het volgende:
Gezakt![]()
![]()
Mooie rit, goed gekeken, mooie bochten, goed richting enzo. Toch wat kleine dingen zoals iets te weinig ruimte tussen een geparkeerde auto, en te weinig afstand op snelweg, maar dat kwam omdat ik net wou inhalen maar weer niet kon![]()
hoezo? Heb je onderweg de instructeur uit de wagen geflikkerd?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Feli hardcorebass!
woeiii
Ik heb vandaag mijn eerste les gehad. Ging best goed, ben ook zelf naar huis gereden
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:13 schreef Bigfoot414 het volgende:
[..]
hoezo? Heb je onderweg de instructeur uit de wagen geflikkerd?![]()
mijn opa had ooit eens een college die ook rijexamen had. het was in Groningen en de examinator begon er over dat hij wel harder kon rijden dan 50 km/u. dit mocht niet, dus deed de collega het ook niet, waarna de examinator met zijn voeten bij de pedalen van die collega ging en het gas indrukte.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:13 schreef Bigfoot414 het volgende:
[..]
[..]
[..]
daar heb ik ook 1 keer in gereden, erg fijne auto iddquote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:07 schreef Maravilla het volgende:
[..]
![]()
Net weer les gehad, de 11e. Ging echt super lekker, door Rotterdam centrum een uur gereden, veel verschillende situaties gehad en vooral onverwachte dingen mee gepikt. I like it. En voor een keer ook in een Seat Altea gereden, dat ding rijdt lekker.![]()
Zaterdag om 8 uur 's ochtendsquote:
Jepquote:
Ja ik heb ff nagevraagd ed. en een collega van mn moeder heeft ook hier gelest. Ze was er wel tevreden over en was ook in 1x geslaagd. Maar goed dat zegt eigenlijk ook niet echt veel.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:00 schreef Alcarin het volgende:
[..]
En ja, het is wel goedkoop...
Alleen denk ik niet dat je op prijs alleen moet afgaan. Het beste is echt mensen in je omgeving vragen of zij nog een goede instructeur weten. Slagingspercentages, prijzen en sites zeggen gewoon niet genoeg.
En altijd een proefles!![]()
Edit: ik lees net op hun site dat ze lessen van 50 minuten hebben, 'welke gehanteerd worden in blokuren van 100 minuten'. Oftewel, je rijdt 1,5 uur voor de prijs van 2 lessen.
Ik ben alleen wel suffig vandaagquote:Op zaterdag 10 februari 2007 09:50 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik had ook altijd zaterdag om 8 uur les
Dat zegt juist heel veel, tenminste, dat ze er tevreden over was.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 09:45 schreef Crazykill het volgende:
Ja ik heb ff nagevraagd ed. en een collega van mn moeder heeft ook hier gelest. Ze was er wel tevreden over en was ook in 1x geslaagd. Maar goed dat zegt eigenlijk ook niet echt veel.![]()
Ach, die instructeur weet wel een rustig plekje waar je lekker kunt oefenen. Je gaat heus niet meteen na 3 minuten rijden de snelweg op in de spitsquote:Proeflesje aangevraagd en 7 maart om 16.20 uur kan ik rijden. Alleen baal ik nu wel een beetje want volgens mij is dit tijdens de spits? (Ik kon niet eerder ivm school)
Nee ik bedoelde dat ze in 1x geslaagd was. Misschien is ze wel een natuurtalent ofzoquote:Op zaterdag 10 februari 2007 10:22 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dat zegt juist heel veel, tenminste, dat ze er tevreden over was.![]()
Gewoon simpele dingen als op tijd komen, genoeg tijd hebben zodat je veel lessen kunt nemen als je dat wilt, en niet te veel geld eruit willen trekken door te vroeg of te laat examen aan te vragen. Dat kun je allemaal niet uit slagingspercentages en websites halen.
[..]
Ach, die instructeur weet wel een rustig plekje waar je lekker kunt oefenen. Je gaat heus niet meteen na 3 minuten rijden de snelweg op in de spits![]()
Duurt trouwens wel lang zeg, voor je kunt rijden...Ik belde op maandag en had dinsdagochtend mijn proefles![]()
Ja, zoiets dacht ik al, maar dat ze die rijschool goed vond zegt natuurlijk wel ietsquote:Op zaterdag 10 februari 2007 10:24 schreef Crazykill het volgende:
Nee ik bedoelde dat ze in 1x geslaagd was. Misschien is ze wel een natuurtalent ofzo![]()
Dan is het goedquote:Dan word ik pas 18![]()
weet wel dat lessen van 50 minuten zo zijn omdat dat precies een lesuur is, zodat mensen in een tussenuurtje kunnen rijden.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 09:45 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Ja ik heb ff nagevraagd ed. en een collega van mn moeder heeft ook hier gelest. Ze was er wel tevreden over en was ook in 1x geslaagd. Maar goed dat zegt eigenlijk ook niet echt veel.![]()
Dat van 2 lessen van 50 min achter elkaar is hier bij de meeste rijscholen, vraag me niet waarom. Maar ik heb daar geen problemen mee.
Proeflesje aangevraagd en 7 maart om 16.20 uur kan ik rijden. Alleen baal ik nu wel een beetje want volgens mij is dit tijdens de spits? (Ik kon niet eerder ivm school)
Je kunt toch nooit in een tussenuur van 50 minuten, 50 minuten gaan rijden? Je bent al minstens 3 minuten kwijt aan het naar buiten rennen, als je instructeur al op tijd is, en na afloop van de rijles moet je ook nog teruggebracht worden. Als je heel snel bent doe je er al een uur over (ik heb lessen van 1,5 uur, maar ben meestal wel 2 uur weg).quote:Op zaterdag 10 februari 2007 13:32 schreef gothic-blackie het volgende:
weet wel dat lessen van 50 minuten zo zijn omdat dat precies een lesuur is, zodat mensen in een tussenuurtje kunnen rijden.
Jaquote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:31 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dan is het goed![]()
Ga je ook echt op je verjaardag rijden?![]()
het kan zijn dat je de motorkap open moet maken en een aantal dingen moet benamen, en eventueel moet uitleggen hoe je bijv. oliepijl of koelvloeistofpijl kan meten.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:03 schreef Marloes het volgende:
Wat voor technische dingen moet je weten tijdens je praktijk-examen???
Moet zeggen dat ik vrij snel aan de beurt kon zijn, was zelfs binnen een maand mogelijkquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:09 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Oh, en het duurt zo lang omdat het systeem niet goed werkt. In het oosten zijn ze al bezig met een proef...
Dus tegen de tijd dat wij ons rijbewijs hebben wordt het beter!![]()
Wat ik me kan herinneren:quote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:03 schreef Marloes het volgende:
Wat voor technische dingen moet je weten tijdens je praktijk-examen???
wat is een gewone auto?quote:Op zondag 11 februari 2007 14:05 schreef Nee het volgende:
Damn, de eerste keer rijden in een gewone auto valt niet mee.
Dadelijk maar weer eens wat rijden.
als het goed is krijg je dat te horen voor het examen begint. anders vergeet je het toch alleen maarquote:Op zondag 11 februari 2007 15:12 schreef Marloes het volgende:
Ik heb bijna examen en heb nog nooit onder de motorkap ofzoiets gekeken.. raar... ik heb ook geen idee hoe het zit met al die knopjes in de auto.
ik maakte me daar inderdaad ook zorgen overquote:Op zondag 11 februari 2007 15:12 schreef Marloes het volgende:
Ik heb bijna examen en heb nog nooit onder de motorkap ofzoiets gekeken.. raar... ik heb ook geen idee hoe het zit met al die knopjes in de auto.
De 1e keer werd mij alleen gevraagd waar het blauwe lampje voor diende, als die ging branden ( groot licht )quote:Op zondag 11 februari 2007 13:49 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wat ik me kan herinneren:De plaats van alle vloeistoffen onder de motorkap (koelvloeistof, stuurbekrachtiging, ruitenwisser, olie, remsysteem) De procedure van het controleren van het oliepeil Binnen: Hoe werken de ruitenwisser, de verwarming, aantal controlelampjes moet je kennen, ik kreeg op mijn examen trouwens de vraag welke knoppen je moet bedienen en in welke standen alles moest staan als je ruiten beslagen zijn. Voorderest de bandenspanning, wat zijn de gevolgen van te zachte banden, minimumprofieldiepte
Hmm das alles wat ik me kan herinneren eigenlijk..
Ik zes keer, en idd ook nooit gevraagd wat er onder de motorkap zat. Wel alles ín de auto, dus dashboard-lichtjes en andere knoppen (gevarenlicht, achterruitverwarming, dat soort grappenquote:Op zondag 11 februari 2007 23:32 schreef TE-61 het volgende:
Bij mij hebben ze geen één keer gevraagd naar de motorkap, en dat terwijl ik toch echt 3x heb afgereden.
Dat dim- knipperlicht controleren door een examinator vind ik trouwens echt onzinnig. Alsof een rijschool een slechte auto naar een examen stuurt![]()
Gelukkig heb je nog even!quote:Op maandag 12 februari 2007 11:21 schreef Alcarin het volgende:
Pff...nou, net weer een rijles gehad, en mijn instructeur heeft er het volle vertrouwen in dat ik ga slagen.
Ik vind zelf dat ik dan eerst nog wel even moet leren om eerder rechtsom te kijken, zodat ik niet halverwege de kruising stilsta omdat er een fietser aankomt en ik niet rechtsaf kan, en moet leren invoegen...![]()
En meer terug moet schakelen voor uitritten e.d.
Nog genoeg te doen dus, voor 6 maart...
Heb je je theorie al? 19 lessen is nog niet veel, op zich.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:24 schreef miss_bleu het volgende:
vanavond mijn 19de les. Maar eens vragen wanneer ze denkt dat ik mag afrijden
Lekker!quote:Op maandag 12 februari 2007 11:39 schreef Pino_666 het volgende:
Vanavond weer mijn eerste les nadat ik 30 januari voor de tweede keer gezakt was. Gelukkig mag ik volgende week dinsdag (20 februari) weer opnieuw examen doen.
Heb je lessen van een of twee uur?quote:Op maandag 12 februari 2007 11:24 schreef miss_bleu het volgende:
vanavond mijn 19de les. Maar eens vragen wanneer ze denkt dat ik mag afrijden
Nu 28 geloof ik, van 1,5 uur. Valt me toch nog tegen, want in het begin ging het wel erg goed enzo...quote:Op maandag 12 februari 2007 11:50 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Gelukkig heb je nog even!Hoeveel lessen heb je nu gehad?
het begin is ook het makkelijkstquote:Op maandag 12 februari 2007 12:35 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Nu 28 geloof ik, van 1,5 uur. Valt me toch nog tegen, want in het begin ging het wel erg goed enzo...![]()
2 uurquote:Op maandag 12 februari 2007 11:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Heb je lessen van een of twee uur?
Ok, maar daar hield hij ook rekening mee in de 'schatting'. Ik liep eerst voor op schema, en nu zo'n beetje gemiddeld denk ik. Maar dat maakt allemaal niet echt uit, ik ga het gewoon halen, en met hoeveel lessen ik dat doe is niet belangrijkquote:Op maandag 12 februari 2007 12:43 schreef gothic-blackie het volgende:
het begin is ook het makkelijkstnu gaat hij pas echt kijken naar je kijkgedrag en je gedragingen in het verkeer.
Je zou maar net examen hebbenquote:Op maandag 12 februari 2007 14:25 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Rijles net afgezegd. Auto is kapoet
Ik heb 5 keer afgereden en heb ook nooit onder de motorkap hoeven kjiken. Wel atlijd wat over de banden moeten zeggen en wat knopjes in de auto benoemenquote:Op zondag 11 februari 2007 23:32 schreef TE-61 het volgende:
Bij mij hebben ze geen één keer gevraagd naar de motorkap, en dat terwijl ik toch echt 3x heb afgereden.
Dat dim- knipperlicht controleren door een examinator vind ik trouwens echt onzinnig. Alsof een rijschool een slechte auto naar een examen stuurt![]()
Kijk, dat is de positieve benadering!quote:Op maandag 12 februari 2007 14:56 schreef MarcoD het volgende:
Nog 48 uur en dan heb ik me examen achter de rug
Oeh, ga ik ook doen, ik ga morgen alvast een pasfoto langsbrengen!quote:Op maandag 12 februari 2007 16:04 schreef paulus1709 het volgende:
7 maart examen heb het gemeentehuis al gebeld dat ze een rijbewijs alvast klaar leggen
damnquote:Op maandag 12 februari 2007 16:11 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Oeh, ga ik ook doen, ik ga morgen alvast een pasfoto langsbrengen!![]()
Dan heb ik m lekker 1 dag eerder dan jij!![]()
Ehm, ja, mijn instructeur wilde bij het aanvragen van mijn examen ook mijn voorletters weten.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:27 schreef Xbox_360 het volgende:
Een vriend van me (die bij dezelfde rijschool lest als ik) werd op zondag gebeld door z'n instructeur. Hij hoeft toen gevraagd naar z'n voorletters en geboortedatum. Toen z'n instructeur dat wist zei die: "Ok, ik weet genoeg, houdoe!" en toen hing ie op. Is dat een teken dat z'n examen wordt aangevraagd?
Tis vooral een teken dat die instructeur wat duidelijker moet zijnquote:Op maandag 12 februari 2007 19:27 schreef Xbox_360 het volgende:
Een vriend van me (die bij dezelfde rijschool lest als ik) werd op zondag gebeld door z'n instructeur. Hij hoeft toen gevraagd naar z'n voorletters en geboortedatum. Toen z'n instructeur dat wist zei die: "Ok, ik weet genoeg, houdoe!" en toen hing ie op. Is dat een teken dat z'n examen wordt aangevraagd?
Beetje zijn soort humor denk ikquote:Op maandag 12 februari 2007 19:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Tis vooral een teken dat die instructeur wat duidelijker moet zijn
huh?quote:Op maandag 12 februari 2007 16:04 schreef paulus1709 het volgende:
7 maart examen heb het gemeentehuis al gebeld dat ze een rijbewijs alvast klaar leggen
-probeer niet "extra netjes" te rijden maar rij gewoon zoals je geleerd is.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:56 schreef Marloes het volgende:
Iemand nog tips voor het praktijk examen??
Die heb ik ookquote:Op maandag 12 februari 2007 20:34 schreef SoupNazi het volgende:
Kan ik theorie gewoon van zo'n dvd leren? Deze bijvoorbeeld: vhttp://www.theorieshop.nl/auto-cdrom-FE.php
Rustig rijden en overdreven goed kijken.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:56 schreef Marloes het volgende:
Iemand nog tips voor het praktijk examen??
aai dat is flink verkloot man! al helemaal als je geen grote fouten opgemaakt waar je ze op laten zakken. Kvind het ook maar 1 pot nat, de examinator hoeft maar ze dag niet te hebben en ze laten je gewoon zakkenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:05 schreef Johnns het volgende:
mensen, mensen. wat een ongelooflijke teringzooi zeg!
vanochtend mijn 2e examen gehad. voor het examen een perfecte rit gehad, was deze keer niet super nerveus alleen een beetje gezonde spanning.
mijn examenrit ging dan ook top. echter, had ik iemand achterin zitten die de examinator ging beoordelen. ik kom terug bij het CBR, in de volle overtuiging dat ik geslaagd ben. ben ik fucking gezaktecht wtf! het rijden ging super relaxt, krijg ik als commentaar dat ik niet goed kijk! terwijl kijken aldus mijn instructeur mijn ongelooflijk goed punt is, ik kijk altijd perfect.
tijdens de rit goed meegereden met het overige verkeer, goed geanticipeerd en de bijzondere verrichtingen gingen ook nog eens goed (moest fileparkeren EN keren op de weg). daarnaast controleer ik ALTIJD de fietspaden naast de weg en sla ik niet af zonder dat ik zeker weet dat ik niet iemand in de dode hoek heb zitten.
volgens mijn instructeur probeerde de examinator tijdens de beoordeling dan ook allemaal dingen op te zoeken, om te zorgen dat zijn eigen beoordeling niet in gevaar kwam.
hier breekt toch je klomp van, wat willen die mensen bij het CBR nouik kook van woede en mijn dag was om 10.00 al verpest
naast dat ik nu weer moet wachten met examen doen, gaat het me ook weer geld kosten(heb dan de mazzel dat m'n ouders nu lappen, maar toch)
gadverdamme zegik heb geen goed woord meer over voor het CBR
![]()
Om hier nog maar even op terug te komen, 3 vrienden van mij rijden op dit moment ook bij De Lier en zijn er gewoon tevreden over. Relaxte instructeurs en geen gezeik met te laat komen e.d.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:32 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
voor rotterdam is dat een gemiddeld slagingspercentage. want rotterdam noord geeft een overall percentage van 36 tot 40 % en rotterdam ijsselmonde ook
ik kan die persoon zelf de lier (www.delierverkeersopleidingen.nl) aanraden, ook een grotere in rotterdam (dus inkoop vantevoren) maar wel vaste rij instructeur en persoonlijk contact met de rij instructeur. en ook niet een van de duurdere. les er nu zelf en ben er tevreden over. maar dat kan ook komen door de instructeur zelf. want de slagingspercentages zijn niet de hoogste van de groep, maar het is bij het cbr meestal ook moeilijk te vergelijken. want ja mijn rijschool heeft een laag percentage maar doet meer dan 200 examens per keer. en een ander heeft een hoog percentage en die doet maar 15 examens per keer.
Kon je niet weigeren?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:05 schreef Johnns het volgende:
echter, had ik iemand achterin zitten die de examinator ging beoordelen. ik kom terug bij het CBR, in de volle overtuiging dat ik geslaagd ben. ben ik fucking gezaktecht wtf! het rijden ging super relaxt, krijg ik als commentaar dat ik niet goed kijk! terwijl kijken aldus mijn instructeur mijn ongelooflijk goed punt is, ik kijk altijd perfect.
hij heeft ook tegen ze gezed dat ik altijd goed kijk, maarja alsof het iets uitmaakt.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Kon je niet weigeren?
En komt je instructeur niet voor je op als hij weet dat dat je goede punt is?
Mooi k#t wel
mja 42 euro per uur en lessen zijn 2 uur dus 84 per lesquote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:58 schreef Meki het volgende:
wat een prijzen allemaal
ik hoef maar 25 euro te betalen in Amsterdam
prijzen gaan hier soms in deze topic tot 50 euro per uur
Feliciteerd!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:18 schreef Marloes het volgende:
Ik heb het gehaald!!
Vanavond typ ik wel even m'n verhaaltje
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:18 schreef Marloes het volgende:
Ik heb het gehaald!!
Vanavond typ ik wel even m'n verhaaltje
allereerst de geslaagden gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:54 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Om hier nog maar even op terug te komen, 3 vrienden van mij rijden op dit moment ook bij De Lier en zijn er gewoon tevreden over. Relaxte instructeurs en geen gezeik met te laat komen e.d.Zelf rij ik bij De Hoog uit Vlaardingen (http://www.de-hoog.nl/) en die is ook gewoon prima, ik voel me er goed op m'n gemak iig en heb het gevoel dat het erg lekker gaat.
Ik zal het eens vragen, zo ver ben ik er nou ook niet op ingegaan.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:52 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
allereerst de geslaagden gefeliciteerd.
en dan nu: welke instructeurs hebben ze? straks heb ik dezelfde instructeur als hun
Kan ik ze ergens samen bestellen o.i.d.?quote:Op maandag 12 februari 2007 21:08 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Die heb ik ookdie kreeg ik bij mijn pakket. Ik heb van zowel boek als cd-rom geleerd. Een vriend van me had alleen van die cd-rom geleerd en had evenveel fout als ik. Dus blijkbaar is die cd-rom genoeg. Maar een theorieboek in m'n bezit vind ik toch wel prettig.
Gefeliciteerd meis !quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:56 schreef Marloes het volgende:
Nou goed.
Ik moest dus vanochtend om 5 voor 9 afrijden. Om kwart voor 8 werd ik opgehaald zodat ik van te voren nog een uurtje rijles had. Dat ging niet zo goed, ik stopte te laat voor rechts, m'n bochtje achteruit ging niet goed etc.
Toen op naar het CBR, nog even in en buiten de auto gekeken naar wat ik moest weten.. En daarna naar binnen!!
Ik had tafel 4 en de meneer die daar achter zat leek me heel aardig dus dat was al mooi. Ik heb me netjes voorgesteld en toen liepen we naar de auto. (m'n instructeur ging niet mee tijdens het examen, dat wou ik niet). De auto sloeg gelijk al af toen ik wegreed, de handrem stond er nog op
Nouja beetje Zwolle doorgereden.. Moest file parkeren en keren op de weg. Bij file parkeren stond ik echt scheef en een meter van de stoep. Draaien op de weg ging ook niet zo soepeltjes... Maar we gingen gewoon verder. Invoegen op de snelweg ging wel goed. Nouja, toen gingen we weer terug naar het CBR. Moest hem parkeren (ging ook goed) en toen stapten we weer uit en gingen we op weg naar binnen.. Binnen zei hij: ''Nou Marloes, gefeliciteerd, je bent geslaagd!!''. Ik was echt vet blijHij heeft verder niks gezegd!! Niet van, dit is wel goed dit is niet goed dus ik was echt verbaasd!! Achteraf zei m'n instructeur dat die man heel soepel is wat bijzondere verrichtingen e.d. betreft, maar heel streng is met kijken, wat ik dus blijkbaar goed heb gedaan!! We hebben ook heel veel gepraat tijdens de rit, eigenlijk alleen maar, dus dat helpt vast ook wel
![]()
Zure appel bijtenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:00 schreef Marloes het volgende:
Ik ben nog steeds in de veronderstelling dat ik niet kan rijden
Jij loopt iig op mij voorquote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:27 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Ik heb net mijn zesde les gehad. Hij had zijn auto afgelopen zaterdag gechip tuned tot 185 pk ( Audi a6 2.5 tdi).. Overdreven voor een les auto zou je zeggen maar hij gebruikt het ook gewoon als een alledaagse auto...De auto loopt een stuk soepeler en is daardoor makkelijk te besturen.. Bij een stoplichtsprintje mocht ik de auto ff flink in de toeren jagen.. Dat is wel kicke met zoveel power...Voor de rest gaat het heel goed. Bij rotondes ben ik nog een beetje te gespannen. Ik doe sommige dingen wat te onrustig en haastig..
Schijnt inderdaad ook vaak goed te zijn. Doe is sowiso veel tijdens mijn rij-lessen, ik vind dat ik dan een stuk beter rij.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:56 schreef Marloes het volgende:
We hebben ook heel veel gepraat tijdens de rit, eigenlijk alleen maar, dus dat helpt vast ook wel![]()
Oh, ik heb de onderwerpen al wel, nu nog afrijdenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:31 schreef Simsfan88 het volgende:
[..]
Schijnt inderdaad ook vaak goed te zijn. Doe is sowiso veel tijdens mijn rij-lessen, ik vind dat ik dan een stuk beter rij.
Ga alvast een lijst maken met gespreksonderwerpen voor tijdens mijn examen![]()
Stoplichtsprintje tijdens je rijles?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:27 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Ik heb net mijn zesde les gehad. Hij had zijn auto afgelopen zaterdag gechip tuned tot 185 pk ( Audi a6 2.5 tdi).. Overdreven voor een les auto zou je zeggen maar hij gebruikt het ook gewoon als een alledaagse auto...De auto loopt een stuk soepeler en is daardoor makkelijk te besturen.. Bij een stoplichtsprintje mocht ik de auto ff flink in de toeren jagen.. Dat is wel kicke met zoveel power...Voor de rest gaat het heel goed. Bij rotondes ben ik nog een beetje te gespannen. Ik doe sommige dingen wat te onrustig en haastig..
Ik had een vrouwelijke exa, halve rit gepraat over X-Factorquote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:31 schreef Simsfan88 het volgende:
[..]
Schijnt inderdaad ook vaak goed te zijn. Doe is sowiso veel tijdens mijn rij-lessen, ik vind dat ik dan een stuk beter rij.
Ga alvast een lijst maken met gespreksonderwerpen voor tijdens mijn examen![]()
dat ga je nu ook pas echt lerenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:00 schreef Marloes het volgende:
Ik ben nog steeds in de veronderstelling dat ik niet kan rijden
Jaa hij had zijn auto gechiptuned.. Dat extra power wilde ik natuurlijk wel ff voelen.. Maar binnen de bebouwde kom heb je er nie veel aan.. Op de snelweg liet hij me ff volgas gaan maar dat duurde ook maar eventjesquote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:53 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Stoplichtsprintje tijdens je rijles?
Waarom had ik niet zo'n intructeur?![]()
Voorderest: Geslaagden gefeli!
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:01 schreef Turbo_Diesel het volgende:
[..]
Jaa hij had zijn auto gechiptuned.. Dat extra power wilde ik natuurlijk wel ff voelen.. Maar binnen de bebouwde kom heb je er nie veel aan.. Op de snelweg liet hij me ff volgas gaan maar dat duurde ook maar eventjes![]()
![]()
Bedankt! Ben al wat aan het lessen, heb veel uren achter elkaar. Theorie is al binnen, moet goed komen!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:34 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Op mijn verjaardag, moet goedkomen!Succes gewenst alvast!
En en en en en ?quote:
Als iets duur is hoeft het ook niet meteen goed te zijn.quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:59 schreef Renesite het volgende:
goedkoop =duurkoop. Op iets als een rijbewijs wil ik niet besparen![]()
De RIJSCHOLEN CONCURRENT
Rotterdam tot 200 eerste examens 36 - 40 procent slagen er in de eerste keer 41 - 45 procent in de Her
En als iets goedkoop is hoeft het ook niet meteen slecht te zijn.quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:09 schreef kokos het volgende:
Als iets duur is hoeft het ook niet meteen goed te zijn.
Zeker gelest in een diesel? Die zijn traag (zeggen ze, zelf heb ik natuurlijk geen ervaring met benzine-auto's..).quote:Op woensdag 14 februari 2007 17:53 schreef Marloes het volgende:
Jongens, allemaal je best doen want het is echt zoooo leuk
Wel even wennen hoor, in zo'n andere auto. Ik trek veel te hard op :p
Bij mij klapte de zekering van me lichten er midden op de snelweg uitquote:Op woensdag 14 februari 2007 21:42 schreef Marloes het volgende:
Ja ik heb gelest in een diesel, met zwarte motor. Dus het is echt verschrikkelijk nu. Ik trek echt veel te snel op maar ja
Verder vergeet ik steeds m'n lichten aan te doen, levensgevaarlijk
quote:
Bedankt!quote:
Haha ik ben geslaagdquote:Op woensdag 14 februari 2007 14:53 schreef Pino_666 het volgende:
En en en en en ?
Congratz!quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:40 schreef MarcoD het volgende:
[..]
[..]
Bedankt!
[..]
Haha ik ben geslaagd, duurde ff voordat ik hier wat kon plaatsen omdat ik erna meteen naar stage ben gegaan (tot 22:00)
Ben iig geslaagd op kijk gedrag, heb daarnaast paar foutjes gemaakt die ik bijna allemaal gewoon goed heb opgelost (afgeslagen etc.)
Morgenochtend rijbewijs aanvragenmet spoedaanvraag omdat ik volgende week totaal geen tijd heb om naar gemeentehuis te gaan en omdat ik ook geen zin heb om dan 1 1/2 week te wachten.
Beste valentijnsdag ooit denk ik zo.
Da's wisselend per CBR, op welke dagen ze theorieexamens afnemen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:24 schreef Rosu het volgende:
Ik heb een vraagje: Ik heb voor 28-2 gereserveerd voor m'n theorie examen, maar ik zou het liever veel eerder doen, omdat ik het al ken. Kan iemand mij vertellen wanneer die examens zijn? Is dat elke dag om 9:00 en 13:30? Ik kan het nergens op internet vinden.
Idd! doe mij een lekker 2 liter tdi'tje, helemaal geen problemen mee!quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:00 schreef crossover het volgende:
Nou, ik wou dat m'n pa nog een diesel had.. lekker stabiel.
Zoek het lokale nummer van het cbr bij jou in de buurt of ga langs en vraag het. De data verschilt per vesting.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:24 schreef Rosu het volgende:
Ik heb een vraagje: Ik heb voor 28-2 gereserveerd voor m'n theorie examen, maar ik zou het liever veel eerder doen, omdat ik het al ken. Kan iemand mij vertellen wanneer die examens zijn? Is dat elke dag om 9:00 en 13:30? Ik kan het nergens op internet vinden.
een gewone wisser. ruitenvloeistof, van die acculaaddingen, verbanddoosje. en mijn schoonmams heeft een goedje, wat je op je ramen doet als het bevroren is en dat smelt dan automatisch (hoef je niet meer, of minder te krabben)quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:29 schreef Marloes het volgende:
In de provincie Overijssel mag je niet meer als reserve... Ik weet niet of dat ook in andere provincies geldt. Je moet nu namelijk betalen via internet (kan alleen maar via internet).. Als je bijv. ziek bent heb je dus ook pech, want je hebt al betaald![]()
M'n instructeur zei altijd, je moet geen sponsor worden van het CBR, dus haal het in één keer!
Wat ik me trouwens nog afvroeg: wat voor dingen zijn handig om in de auto te heben? Ik heb al zo'n krabber voor als het gevroren heeft
een deken is ook altijd handigquote:Op donderdag 15 februari 2007 19:39 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
een gewone wisser. ruitenvloeistof, van die acculaaddingen, verbanddoosje. en mijn schoonmams heeft een goedje, wat je op je ramen doet als het bevroren is en dat smelt dan automatisch (hoef je niet meer, of minder te krabben)
gevarendriehoek natuurlijk. maar meestal heeft bv een halfords die dingen wel in 1 pakketje zitten, dan heb je het toch allemaal bij je
Telefoonoplader met aanstekerdingquote:Op donderdag 15 februari 2007 19:29 schreef Marloes het volgende:
In de provincie Overijssel mag je niet meer als reserve... Ik weet niet of dat ook in andere provincies geldt. Je moet nu namelijk betalen via internet (kan alleen maar via internet).. Als je bijv. ziek bent heb je dus ook pech, want je hebt al betaald![]()
M'n instructeur zei altijd, je moet geen sponsor worden van het CBR, dus haal het in één keer!
Wat ik me trouwens nog afvroeg: wat voor dingen zijn handig om in de auto te heben? Ik heb al zo'n krabber voor als het gevroren heeft
Dankjewel! Liefquote:Op donderdag 15 februari 2007 11:57 schreef Mathijz het volgende:
En morgen gaat skaai, succes!
Vergeet je gordel nietquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:50 schreef Skaai het volgende:
[..]
Dankjewel! Lief![]()
Ik begin nu wel wat zenuwen te krijgen, maar het is minder dan de 1e keer. Komt morgen wel
En ik heb mijn instructeur dinsdag nog nadrukkelijk verzocht om morgen toch nog even de knopjes in de auto en de dingen onder de motorkap met me te oefenen, maar voor de rest ben ik vrij neutraal
Dat lijkt me zo frustrerend! Ik kon hem meteen mee naar huis nemen, maar het lijkt me echt klote om dan nog (5 dagen?) te wachten..quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:21 schreef Gesloten het volgende:
Ik ben nog steeds aan `t wachten om m`n rijbewijs op te halen
Gelukkig maakt `t carnavalsweekend veel goed
Slotontdooier.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:29 schreef Marloes het volgende:
Slotontdooier IN de auto is niet zo'n goed idee.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:49 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Slotontdooier.Wat te drinken + eten.
Moet het in een handtasje passen?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:10 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Nee, ik bedoelde ook gewoon om bij je te hebben wanneer je auto gaat rijden. Voor in het handtasje dus
Verbanddoos en reserve lampen! Het is niet verplicht maar o zo handig als je in the middle of nowhere staat te kloten omdat je lampen stuk zijnquote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:03 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Moet het in een handtasje passen?![]()
Ik heb zelf nu:
- krabber (mocht het gevroren hebben)
- zo'n metaalkleurig doek voor op je voorruit zodat je die NIET hoeft te krabben![]()
- gevarendriehoek
- fles met 1 liter olie
- extra ruitenwisvloeistof
Alles ligt overigens IN de auto, aangezien ik geen handtasje meesleur![]()
HandTAS dan, mag ook hoor!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:03 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Moet het in een handtasje passen?![]()
Ik heb zelf nu:
- krabber (mocht het gevroren hebben)
- zo'n metaalkleurig doek voor op je voorruit zodat je die NIET hoeft te krabben![]()
- gevarendriehoek
- fles met 1 liter olie
- extra ruitenwisvloeistof
Alles ligt overigens IN de auto, aangezien ik geen handtasje meesleur![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |