Mijn instructeur zegt juist dat dat best meevalt, iedereen gaat namelijk om 8 uur de stad in, maar vervolgens verspreidt het verkeer zich over de hele stad. Dus alleen de toegangswegen zijn echt druk, verder valt het wel mee. Hij zal het wel weten want hij zit al 40 jaar nonstop in de auto zo ongeveerquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:06 schreef Marloes het volgende:
Ik moet binnenkort afrijden.. Als ik dan zou zakken kan ik pas weer in april ofzo afrijden.. Waarom duurt dit zo lang? Mijn rijinstructeur zegt ook dat hij liever niet wil dat mensen om 8 uur afrijden omdat het dan veel lastiger is om te slagen (in verband met de drukte). Ik heb eerlijk gezegd liever dat ik eerder kan afrijden en dan om 8 uur, dan later en dan om 10 uur ofzo. Is het nou echt zoveel lastiger om 8 uur?
Oeh tof, gefeliciteerd! Voelt goed he?quote:
dat probleem heb ik ook nog steeds. Achteruit gaat een stuk beter dan vooruit.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:33 schreef Alcarin het volgende:
[..]
![]()
Ik had net weer een les, het lukt me maar niet om vooruit in te parkeren... Terwijl achteruit juist prima gaat![]()
En bij het cbr moet je vooruit inparkeren..![]()
voelt erg lekker jaquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:42 schreef Skaai het volgende:
[..]
Oeh tof, gefeliciteerd! Voelt goed he?
hij durftquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:59 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Morgen ochtend 5de les...Zosk rijdt heel misschien mee hahah
Jep, maar tegen je exa kun je dat soort dingen niet laten weten, want je krijgt je beoordeling pas achteraf. Dus ook al kijk je, als je instructeur/exa het niet ziet geldt het gewoon als niet gekeken. En dat kan lullig zijn op je examen, dus kijk gewoon extra duidelijk en lang.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:51 schreef paulus1709 het volgende:
maar ja als ik hem kan vertellen wat het kenteken was van de auto die achter ons reed of de kleur jas van de fiester die ik afsneeddan heb ik toch gekeken
Maar ook weer niet te lang, want dan kijk je weer niet genoeg de andere kant op...quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:00 schreef Me_Wesley het volgende:
Jep, maar tegen je exa kun je dat soort dingen niet laten weten, want je krijgt je beoordeling pas achteraf. Dus ook al kijk je, als je instructeur/exa het niet ziet geldt het gewoon als niet gekeken. En dat kan lullig zijn op je examen, dus kijk gewoon extra duidelijk en lang.
Ik meen te hebben vernomen dat het cbr niet rijdt/geen praktijkexamens afneemt als het sneeuwt...quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:03 schreef bakayarou het volgende:
Morgen lekker in de sneeuw afrijden![]()
Als er echt 5-10 cm sneeuw komt dan kun je daar idd wel vanuit gaan jaquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:35 schreef Me_Wesley het volgende:
Groooote kans dat morgen alle examens worden afgelast vrees ik bakayarou!
succes, nog geen meldingen van uitval van examens op www.cbr.nlquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:21 schreef bakayarou het volgende:
Ik moet om 11:40 in NIjmegen. Ik vertrek zo want ik heb eerst nog een les.
We zullen zien.
das wel behoorlijk balen dan zegquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:06 schreef Luxicous het volgende:
hoera, gezakt voor de 3de keer.
Het ging allemaal goed, overal goed opgelet en geen fouten gemaakt.
Maar structureel was mijn kijkgedrag volgens de beste man niet goed.
Dus iets waarop ik volgens mijn instructeur op uitblink (kijkgedrag) is ineens mijn zwakte, niet te geloven.
maar goed 28e van februarie weer maar s afrijden kijken hoe het dan uitpakt.
(ps: Het zijn ook mierenneukers)
das dan wel balen ja, als je voor niks gereden hebtquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:19 schreef bakayarou het volgende:
Voor het examen had ik nog een les en daarin ging alles eigenlijk wel goed. Ook even een stukje gegleden
Mijn examen was de eerste reeks die afgelast werd. De groep voor mij hebben ze voor ongeveer de helft door laten rijden en de andere helft kwam voortijdig (5min) terug. Best zielig dat je dan wel gewoon 25min moet rijden en alles perfect doet en toch stoppen ze met het examen.
Was je instructeur mee? Zo ja, wat vond hij van je kijkgedrag tijdens het examen?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:06 schreef Luxicous het volgende:
hoera, gezakt voor de 3de keer.
Het ging allemaal goed, overal goed opgelet en geen fouten gemaakt.
Maar structureel was mijn kijkgedrag volgens de beste man niet goed.
Dus iets waarop ik volgens mijn instructeur op uitblink (kijkgedrag) is ineens mijn zwakte, niet te geloven.
maar goed 28e van februarie weer maar s afrijden kijken hoe het dan uitpakt.
(ps: Het zijn ook mierenneukers)
Denken jullie dat dat echt helptquote:Satelliet volgt jonge automobilisten
Uitgegeven: 8 februari 2007 07:47
AMSTERDAM - Een proef onder driehonderd jongere autobezitters met een zwarte doos in de auto van wie het rijgedrag wordt gevolgd via een satellietverbinding begint over enkele weken. Als de proef slaagt, wordt de zwarte doos mogelijk verplicht voor alle automobilisten en kunnen de premies flink omlaag. Dat stellen zes verzekeraars donderdag in De Telegraaf.
De proef met het 'kilometerverzekeren' moet de jongeren tot veiliger rijgedrag dwingen. Wie voorzichtiger of minder rijdt of in een rustige streek woont, gaat als de proef slaagt een lagere premie betalen.
"Jongeren rijden weinig, maar met veel meer risico. We denken dat het psychologisch effect van het meekijken via de zwarte doos tot veiliger rijgedrag leidt", zegt een woordvoerder van Proteq, dat met RVS, Unigarant, Nationale-Nederlanden, London Verzekeringen en Interpolis samenwerkt.
Jaarpremie
De verzekeraars hebben de proef jarenlang voorbereid. Zij voorspellen kortingen tot 'enkele honderden euro's'. De gemiddelde jaarpremie is momenteel zeshonderd euro, schrijft de krant, hoewel jongeren gemiddeld tweehonderd euro meer betalen.
Randstadbewoners moeten vanwege de extra risico's op de weg meer premie opbrengen, zegt Daan van Egeraat van de Stichting ter Ontwikkeling van Kilometerverzekeringen in het ochtendblad. "Als de politiek rekeningrijden verplicht stelt, is deze vorm snel uitvoerbaar."
Het nieuwe kabinet heeft aangekondigd deze regeerperiode een kilometerheffing te willen invoeren.
nu.nl
Ehm...zo'n ramp is dat toch niet?quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:59 schreef paulus1709 het volgende:
kreeg net een belletje van mijn instructeur alle examens die vandaag afgelast zijn, zijn verplaatst naar zaterdag, en zaterdag is mijn les nu heb ik later in de middag les
liever dat dan dat je wel moet rijden maar dat het gewoonweg kut gaat omdat het glad is.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:19 schreef bakayarou het volgende:
Voor het examen had ik nog een les en daarin ging alles eigenlijk wel goed. Ook even een stukje gegleden
Mijn examen was de eerste reeks die afgelast werd. De groep voor mij hebben ze voor ongeveer de helft door laten rijden en de andere helft kwam voortijdig (5min) terug. Best zielig dat je dan wel gewoon 25min moet rijden en alles perfect doet en toch stoppen ze met het examen.
wel als je het heel druk hebt met een praal wagen bouwen voor carnaval volgende weekquote:Op donderdag 8 februari 2007 17:20 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ehm...zo'n ramp is dat toch niet?
Als je examen nou verplaatst zou zijn ofzo..
Ah, ja, dan is het een beetje onhandigquote:Op donderdag 8 februari 2007 17:52 schreef paulus1709 het volgende:
wel als je het heel druk hebt met een praal wagen bouwen voor carnaval volgende week
Ok, allereerst: ik heb geen ervaring met deze rijschool.quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:45 schreef Crazykill het volgende:
Begin maart wil ik ook gaan beginnen met lessen, alleen heb je hier (R'dam) tig rijscholen. Ik heb ff rondgezocht op sites en toen viel mn oog op http://www.derijscholenconcurrent.nl/ .
30 lessen + praktijkexamen voor ¤870,00 is tot nu toe het goedkoopste wat ik ben tegengekomen. Alleen vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met deze rijschool.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:59 schreef Renesite het volgende:
De RIJSCHOLEN CONCURRENT
Rotterdam tot 200 eerste examens 36 - 40 procent slagen er in de eerste keer 41 - 45 procent in de Her
quote:Op www.derijscholenconcurrent.nl schreef de rijscholen concurrent het volgende:
Hoog slagingspercentage.
Zoiets heb ik inderdaad ook, maar op de site van de rijscholen concurrent staat dat je dat kantoor moet bellen als je een praktijkexamen wilt regelen...quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:22 schreef Renesite het volgende:
Mijne is ook een grotere, maar meer een overkoepelend orgaan. Naar dat kantoor bel je alleen als er echt iets is wat je instructeur niet kan oplossen enzo. En natuurlijk de theorielessen. Maar verder regel je alles met de instructeur zelf die als klein ondernemende werkt.
voor rotterdam is dat een gemiddeld slagingspercentage. want rotterdam noord geeft een overall percentage van 36 tot 40 % en rotterdam ijsselmonde ookquote:
Woeeiiii!!!! Je naam past er perfect bijquote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:26 schreef woeeiiii het volgende:
Over een kwartier word ik opgehaald voor nog het laatste oefenrondje, en om 9:50 is het dan zo ver
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:03 schreef woeeiiii het volgende:
Gezakt![]()
![]()
Mooie rit, goed gekeken, mooie bochten, goed richting enzo. Toch wat kleine dingen zoals iets te weinig ruimte tussen een geparkeerde auto, en te weinig afstand op snelweg, maar dat kwam omdat ik net wou inhalen maar weer niet kon![]()
balen zegquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:03 schreef woeeiiii het volgende:
Gezakt![]()
![]()
Mooie rit, goed gekeken, mooie bochten, goed richting enzo. Toch wat kleine dingen zoals iets te weinig ruimte tussen een geparkeerde auto, en te weinig afstand op snelweg, maar dat kwam omdat ik net wou inhalen maar weer niet kon![]()
hoezo? Heb je onderweg de instructeur uit de wagen geflikkerd?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Feli hardcorebass!
woeiii
Ik heb vandaag mijn eerste les gehad. Ging best goed, ben ook zelf naar huis gereden
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:13 schreef Bigfoot414 het volgende:
[..]
hoezo? Heb je onderweg de instructeur uit de wagen geflikkerd?![]()
mijn opa had ooit eens een college die ook rijexamen had. het was in Groningen en de examinator begon er over dat hij wel harder kon rijden dan 50 km/u. dit mocht niet, dus deed de collega het ook niet, waarna de examinator met zijn voeten bij de pedalen van die collega ging en het gas indrukte.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:13 schreef Bigfoot414 het volgende:
[..]
[..]
[..]
daar heb ik ook 1 keer in gereden, erg fijne auto iddquote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:07 schreef Maravilla het volgende:
[..]
![]()
Net weer les gehad, de 11e. Ging echt super lekker, door Rotterdam centrum een uur gereden, veel verschillende situaties gehad en vooral onverwachte dingen mee gepikt. I like it. En voor een keer ook in een Seat Altea gereden, dat ding rijdt lekker.![]()
Zaterdag om 8 uur 's ochtendsquote:
Jepquote:
Ja ik heb ff nagevraagd ed. en een collega van mn moeder heeft ook hier gelest. Ze was er wel tevreden over en was ook in 1x geslaagd. Maar goed dat zegt eigenlijk ook niet echt veel.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:00 schreef Alcarin het volgende:
[..]
En ja, het is wel goedkoop...
Alleen denk ik niet dat je op prijs alleen moet afgaan. Het beste is echt mensen in je omgeving vragen of zij nog een goede instructeur weten. Slagingspercentages, prijzen en sites zeggen gewoon niet genoeg.
En altijd een proefles!![]()
Edit: ik lees net op hun site dat ze lessen van 50 minuten hebben, 'welke gehanteerd worden in blokuren van 100 minuten'. Oftewel, je rijdt 1,5 uur voor de prijs van 2 lessen.
Ik ben alleen wel suffig vandaagquote:Op zaterdag 10 februari 2007 09:50 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik had ook altijd zaterdag om 8 uur les
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |