abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46165859
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 09:45 schreef Crazykill het volgende:
Ja ik heb ff nagevraagd ed. en een collega van mn moeder heeft ook hier gelest. Ze was er wel tevreden over en was ook in 1x geslaagd. Maar goed dat zegt eigenlijk ook niet echt veel.
Dat zegt juist heel veel, tenminste, dat ze er tevreden over was.
Gewoon simpele dingen als op tijd komen, genoeg tijd hebben zodat je veel lessen kunt nemen als je dat wilt, en niet te veel geld eruit willen trekken door te vroeg of te laat examen aan te vragen. Dat kun je allemaal niet uit slagingspercentages en websites halen.
quote:
Proeflesje aangevraagd en 7 maart om 16.20 uur kan ik rijden. Alleen baal ik nu wel een beetje want volgens mij is dit tijdens de spits? (Ik kon niet eerder ivm school)
Ach, die instructeur weet wel een rustig plekje waar je lekker kunt oefenen. Je gaat heus niet meteen na 3 minuten rijden de snelweg op in de spits
Duurt trouwens wel lang zeg, voor je kunt rijden...Ik belde op maandag en had dinsdagochtend mijn proefles
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_46165886
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 10:22 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Dat zegt juist heel veel, tenminste, dat ze er tevreden over was.
Gewoon simpele dingen als op tijd komen, genoeg tijd hebben zodat je veel lessen kunt nemen als je dat wilt, en niet te veel geld eruit willen trekken door te vroeg of te laat examen aan te vragen. Dat kun je allemaal niet uit slagingspercentages en websites halen.
[..]

Ach, die instructeur weet wel een rustig plekje waar je lekker kunt oefenen. Je gaat heus niet meteen na 3 minuten rijden de snelweg op in de spits
Duurt trouwens wel lang zeg, voor je kunt rijden...Ik belde op maandag en had dinsdagochtend mijn proefles
Nee ik bedoelde dat ze in 1x geslaagd was. Misschien is ze wel een natuurtalent ofzo

Dan word ik pas 18
pi_46168612
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 10:24 schreef Crazykill het volgende:
Nee ik bedoelde dat ze in 1x geslaagd was. Misschien is ze wel een natuurtalent ofzo
Ja, zoiets dacht ik al, maar dat ze die rijschool goed vond zegt natuurlijk wel iets
quote:
Dan word ik pas 18
Dan is het goed
Ga je ook echt op je verjaardag rijden?
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_46170256
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 09:45 schreef Crazykill het volgende:

[..]

Ja ik heb ff nagevraagd ed. en een collega van mn moeder heeft ook hier gelest. Ze was er wel tevreden over en was ook in 1x geslaagd. Maar goed dat zegt eigenlijk ook niet echt veel.

Dat van 2 lessen van 50 min achter elkaar is hier bij de meeste rijscholen, vraag me niet waarom. Maar ik heb daar geen problemen mee.

Proeflesje aangevraagd en 7 maart om 16.20 uur kan ik rijden. Alleen baal ik nu wel een beetje want volgens mij is dit tijdens de spits? (Ik kon niet eerder ivm school)
weet wel dat lessen van 50 minuten zo zijn omdat dat precies een lesuur is, zodat mensen in een tussenuurtje kunnen rijden.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_46170400
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 13:32 schreef gothic-blackie het volgende:
weet wel dat lessen van 50 minuten zo zijn omdat dat precies een lesuur is, zodat mensen in een tussenuurtje kunnen rijden.
Je kunt toch nooit in een tussenuur van 50 minuten, 50 minuten gaan rijden? Je bent al minstens 3 minuten kwijt aan het naar buiten rennen, als je instructeur al op tijd is, en na afloop van de rijles moet je ook nog teruggebracht worden. Als je heel snel bent doe je er al een uur over (ik heb lessen van 1,5 uur, maar ben meestal wel 2 uur weg).
Ik denk eerder dat lessen van 50 minuten zijn bedacht om meer 'uren' in een dag te kunnen proppen en zo op een sneaky manier meer geld te kunnen verdienen.
pi_46170636
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:31 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Dan is het goed
Ga je ook echt op je verjaardag rijden?
Ja . Ik wil zo snel mogelijk mn rijbewijs.
pi_46171583
Wie niet
  zaterdag 10 februari 2007 @ 20:03:31 #158
57434 Marloes
Digital Love
pi_46181761
Wat voor technische dingen moet je weten tijdens je praktijk-examen???
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_46185650
Heb het vandaan even met mijn instructeur doorgenomen. Sowiso alles onder de motorkap. Waarvoor de banden (inclusief die 1.6 mm) dienen, en waar alle tellertjes (zoals de km en toeren-tellen voor staan).
pi_46190799
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 20:03 schreef Marloes het volgende:
het kan zijn dat je de motorkap open moet maken en een aantal dingen moet benamen, en eventueel moet uitleggen hoe je bijv. oliepijl of koelvloeistofpijl kan meten.

daarnaast bandenspanning, wat als de banden te zacht zijn en wat als ze te hard zijn. en het minimale profiel van 1,6mm.

en als het slecht weer is, en je hoeft niet onder de motorkap te kijken dan kan het zijn dat je een aantal dingen in de 'cockpit' moet benamen. snelheidsmeter (geen km-teller ), toerenteller, waar zit grootlicht, gordellichtje, handrem etc.

je kan hier trouwens niet op zakken als je hier fouten op maakt.
you and I ain't done Zeke!
pi_46192116
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:09 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Oh, en het duurt zo lang omdat het systeem niet goed werkt. In het oosten zijn ze al bezig met een proef...
Dus tegen de tijd dat wij ons rijbewijs hebben wordt het beter!
Moet zeggen dat ik vrij snel aan de beurt kon zijn, was zelfs binnen een maand mogelijk . Dat voor mijn her-examen.
pi_46200959
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 20:03 schreef Marloes het volgende:
Wat ik me kan herinneren:

• De plaats van alle vloeistoffen onder de motorkap (koelvloeistof, stuurbekrachtiging, ruitenwisser, olie, remsysteem)
  • De procedure van het controleren van het oliepeil
  • Binnen: Hoe werken de ruitenwisser, de verwarming, aantal controlelampjes moet je kennen, ik kreeg op mijn examen trouwens de vraag welke knoppen je moet bedienen en in welke standen alles moest staan als je ruiten beslagen zijn.
  • Voorderest de bandenspanning, wat zijn de gevolgen van te zachte banden, minimumprofieldiepte

Hmm das alles wat ik me kan herinneren eigenlijk..
  • 'And I called your name,
    like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
    pi_46201832
    Damn, de eerste keer rijden in een gewone auto valt niet mee.
    Dadelijk maar weer eens wat rijden.
    pi_46202160
    quote:
    Op zondag 11 februari 2007 14:05 schreef Nee het volgende:
    Damn, de eerste keer rijden in een gewone auto valt niet mee.
    Dadelijk maar weer eens wat rijden.
    wat is een gewone auto?
    you and I ain't done Zeke!
      zondag 11 februari 2007 @ 15:12:13 #165
    57434 Marloes
    Digital Love
    pi_46204844
    Ik heb bijna examen en heb nog nooit onder de motorkap ofzoiets gekeken.. raar... ik heb ook geen idee hoe het zit met al die knopjes in de auto.
    The more that I appear.
    pi_46205391
    quote:
    Op zondag 11 februari 2007 15:12 schreef Marloes het volgende:
    Ik heb bijna examen en heb nog nooit onder de motorkap ofzoiets gekeken.. raar... ik heb ook geen idee hoe het zit met al die knopjes in de auto.
    als het goed is krijg je dat te horen voor het examen begint. anders vergeet je het toch alleen maar
      zondag 11 februari 2007 @ 16:19:02 #167
    57434 Marloes
    Digital Love
    pi_46207374
    ooh oke, nouja, ik heb toch nog een uur rijles voor m'n examen dus dan zal het dan wel zijn
    The more that I appear.
    pi_46207593
    quote:
    Op zondag 11 februari 2007 15:12 schreef Marloes het volgende:
    ik maakte me daar inderdaad ook zorgen over
    maar hij liet het in de rijles van te voren zien
    pi_46212793
    quote:
    Op zondag 11 februari 2007 13:49 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Wat ik me kan herinneren:

• De plaats van alle vloeistoffen onder de motorkap (koelvloeistof, stuurbekrachtiging, ruitenwisser, olie, remsysteem)
  • De procedure van het controleren van het oliepeil
  • Binnen: Hoe werken de ruitenwisser, de verwarming, aantal controlelampjes moet je kennen, ik kreeg op mijn examen trouwens de vraag welke knoppen je moet bedienen en in welke standen alles moest staan als je ruiten beslagen zijn.
  • Voorderest de bandenspanning, wat zijn de gevolgen van te zachte banden, minimumprofieldiepte

Hmm das alles wat ik me kan herinneren eigenlijk..
  • De 1e keer werd mij alleen gevraagd waar het blauwe lampje voor diende, als die ging branden ( groot licht )

De 2e keer was het zulk slecht weer, was toen op die stormachtige dag met het weeralarm en toen hoefde ik niks te doen, instappen en rijden, ze geloofde het allemaal wel
    pi_46213599
    Nee, dat je dan alles moet benoemen van de buitenkant aan een auto, ik een heel riedeltje opgenoemt, zegt ze, ja het is wel handig dat er lucht in de banden zit hé

pi_46223621
    Bij mij hebben ze geen één keer gevraagd naar de motorkap, en dat terwijl ik toch echt 3x heb afgereden.

Dat dim- knipperlicht controleren door een examinator vind ik trouwens echt onzinnig. Alsof een rijschool een slechte auto naar een examen stuurt
    pi_46231714
    quote:
    Op zondag 11 februari 2007 23:32 schreef TE-61 het volgende:
    Bij mij hebben ze geen één keer gevraagd naar de motorkap, en dat terwijl ik toch echt 3x heb afgereden.

Dat dim- knipperlicht controleren door een examinator vind ik trouwens echt onzinnig. Alsof een rijschool een slechte auto naar een examen stuurt
    Ik zes keer, en idd ook nooit gevraagd wat er onder de motorkap zat. Wel alles ín de auto, dus dashboard-lichtjes en andere knoppen (gevarenlicht, achterruitverwarming, dat soort grappen ).

Een vriendinnetje van me heeft net vanochtend der theorie gehaald! En haar instructeur gaat nu ook praktijk aanvragen!
    pi_46231968
    Pff...nou, net weer een rijles gehad, en mijn instructeur heeft er het volle vertrouwen in dat ik ga slagen.
    Ik vind zelf dat ik dan eerst nog wel even moet leren om eerder rechtsom te kijken, zodat ik niet halverwege de kruising stilsta omdat er een fietser aankomt en ik niet rechtsaf kan, en moet leren invoegen...
    En meer terug moet schakelen voor uitritten e.d.

Nog genoeg te doen dus, voor 6 maart...
      Nerd met benen maandag 12 februari 2007 @ 11:24:37 #174
    18073 miss_bleu
    pi_46232070
    vanavond mijn 19de les. Maar eens vragen wanneer ze denkt dat ik mag afrijden
    pi_46232470
    Vanavond weer mijn eerste les nadat ik 30 januari voor de tweede keer gezakt was. Gelukkig mag ik volgende week dinsdag (20 februari) weer opnieuw examen doen.

Ik les trouwens in een nieuwe Suzuki Swift:

Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
      Nerd met benen maandag 12 februari 2007 @ 11:40:56 #176
    18073 miss_bleu
    pi_46232511
    ik les trouwens in een volkswagen polo http://www.alblas.net/
    pi_46232758
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 11:21 schreef Alcarin het volgende:
    Pff...nou, net weer een rijles gehad, en mijn instructeur heeft er het volle vertrouwen in dat ik ga slagen.
    Ik vind zelf dat ik dan eerst nog wel even moet leren om eerder rechtsom te kijken, zodat ik niet halverwege de kruising stilsta omdat er een fietser aankomt en ik niet rechtsaf kan, en moet leren invoegen...
    En meer terug moet schakelen voor uitritten e.d.

Nog genoeg te doen dus, voor 6 maart...
    Gelukkig heb je nog even! Hoeveel lessen heb je nu gehad?
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 11:24 schreef miss_bleu het volgende:
    Heb je je theorie al? 19 lessen is nog niet veel, op zich.
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 11:39 schreef Pino_666 het volgende:
    Vanavond weer mijn eerste les nadat ik 30 januari voor de tweede keer gezakt was. Gelukkig mag ik volgende week dinsdag (20 februari) weer opnieuw examen doen.
    Lekker! Da's wel lekker vlot! Succes alvast!
      † In Memoriam † maandag 12 februari 2007 @ 11:54:28 #178
    43556 miss_dynastie
    pi_46232849
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 11:24 schreef miss_bleu het volgende:
    Heb je lessen van een of twee uur?
    pi_46233195
    ik mag 7 maart en mijn instructeur zit meer in de stress over het examen dan ik
    no reason to live but i like it that way
    pi_46233419
    Blijkt dat ik morgenmiddag alweer ga rijden, terwijl ik donderdag in mn hoofd had
    pi_46234052
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 11:50 schreef Zonnestraaltje het volgende:
    Gelukkig heb je nog even! Hoeveel lessen heb je nu gehad?
    Nu 28 geloof ik, van 1,5 uur. Valt me toch nog tegen, want in het begin ging het wel erg goed enzo...
    pi_46234256
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 12:35 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Nu 28 geloof ik, van 1,5 uur. Valt me toch nog tegen, want in het begin ging het wel erg goed enzo...
    het begin is ook het makkelijkst nu gaat hij pas echt kijken naar je kijkgedrag en je gedragingen in het verkeer.
      Nerd met benen maandag 12 februari 2007 @ 12:59:23 #183
    18073 miss_bleu
    pi_46234681
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 11:54 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Heb je lessen van een of twee uur?
    2 uur
    pi_46234780
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 12:43 schreef gothic-blackie het volgende:
    het begin is ook het makkelijkst nu gaat hij pas echt kijken naar je kijkgedrag en je gedragingen in het verkeer.
    Ok, maar daar hield hij ook rekening mee in de 'schatting'. Ik liep eerst voor op schema, en nu zo'n beetje gemiddeld denk ik. Maar dat maakt allemaal niet echt uit, ik ga het gewoon halen, en met hoeveel lessen ik dat doe is niet belangrijk
      Redactie Frontpage maandag 12 februari 2007 @ 14:25:48 #185
    72015 crew  PartyAnimal87
    J'adore hardcore
    pi_46237088
    Rijles net afgezegd. Auto is kapoet
    pi_46237318
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 14:25 schreef PartyAnimal87 het volgende:
    Rijles net afgezegd. Auto is kapoet
    Je zou maar net examen hebben
    Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
      Redactie Frontpage maandag 12 februari 2007 @ 14:41:15 #187
    J'adore hardcore
    pi_46237642
    Dan had ik 't wat erger gevonden
    pi_46237694
    quote:
    Op zondag 11 februari 2007 23:32 schreef TE-61 het volgende:

Ik heb 5 keer afgereden en heb ook nooit onder de motorkap hoeven kjiken. Wel atlijd wat over de banden moeten zeggen en wat knopjes in de auto benoemen
    pi_46238131
    Nog 48 uur en dan heb ik me examen achter de rug
    If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
    pi_46239451
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 14:56 schreef MarcoD het volgende:
    Nog 48 uur en dan heb ik me examen achter de rug
    Kijk, dat is de positieve benadering!
    Doe ik ook altijd met presentaties enzo
    pi_46240585
    7 maart examen heb het gemeentehuis al gebeld dat ze een rijbewijs alvast klaar leggen
    pi_46240837
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 16:04 schreef paulus1709 het volgende:
    7 maart examen heb het gemeentehuis al gebeld dat ze een rijbewijs alvast klaar leggen
    Oeh, ga ik ook doen, ik ga morgen alvast een pasfoto langsbrengen!

Dan heb ik m lekker 1 dag eerder dan jij!
    pi_46241492
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 16:11 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Oeh, ga ik ook doen, ik ga morgen alvast een pasfoto langsbrengen!

Dan heb ik m lekker 1 dag eerder dan jij!
    damn
    pi_46248043
    Een vriend van me (die bij dezelfde rijschool lest als ik) werd op zondag gebeld door z'n instructeur. Hij hoeft toen gevraagd naar z'n voorletters en geboortedatum. Toen z'n instructeur dat wist zei die: "Ok, ik weet genoeg, houdoe!" en toen hing ie op. Is dat een teken dat z'n examen wordt aangevraagd?
    pi_46248917
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 19:27 schreef Xbox_360 het volgende:
    Een vriend van me (die bij dezelfde rijschool lest als ik) werd op zondag gebeld door z'n instructeur. Hij hoeft toen gevraagd naar z'n voorletters en geboortedatum. Toen z'n instructeur dat wist zei die: "Ok, ik weet genoeg, houdoe!" en toen hing ie op. Is dat een teken dat z'n examen wordt aangevraagd?
    Ehm, ja, mijn instructeur wilde bij het aanvragen van mijn examen ook mijn voorletters weten.
    (terwijl hij mijn identiteitsbewijs in zijn handen had, maar goed..)
      † In Memoriam † maandag 12 februari 2007 @ 19:47:19 #196
    43556 miss_dynastie
    pi_46249018
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 19:27 schreef Xbox_360 het volgende:
    Tis vooral een teken dat die instructeur wat duidelijker moet zijn
    pi_46249161
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 19:47 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Tis vooral een teken dat die instructeur wat duidelijker moet zijn
    Beetje zijn soort humor denk ik Hij belt ook wel eens voor de grap leerlingen op die bij het station staan te wachten en dan zegt ie dat ie bij zijn/haar huis staat te wachten terwijl hij gewoon om de hoek staat Wel grappig, vooral zenuwachtige meisjes worden daar helemaal panisch van
    pi_46249386
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 16:04 schreef paulus1709 het volgende:
    huh?

Welk dorp woon jij dan? geven ze daar maar 2 rijbewijzen per jaar af ofzo?
      maandag 12 februari 2007 @ 19:56:55 #199
    57434 Marloes
    Digital Love
    pi_46249510
    Iemand nog tips voor het praktijk examen??
    The more that I appear.
      Redactie Frontpage maandag 12 februari 2007 @ 20:04:18 #200
    J'adore hardcore
    pi_46249706
    Geen fouten maken
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')