4,5quote:Op zondag 29 oktober 2006 00:02 schreef Falco het volgende:
Oldboy
Wat een flauwekul deze film. Het plot klinkt veelbelovend, maar de uitwerking te onduidelijk en onzinnig.
Cijfer: 4,5
Geen sterren hequote:
Ik ben geen ontzettende grote liefhebber van Oldboy, maar de gedachtengang achter dat punt is echt te dramatisch voor woorden. Niet al te serieus nemen dus.quote:
Prokofievquote:Op maandag 30 oktober 2006 19:15 schreef JelleS het volgende:
[..]
En het heeft natuurlijk de beste soundtrack ooit.
echt heyquote:
Echt waar ?!!quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:57 schreef dvdfreak het volgende:
[afbeelding]
Julia (Alyson Hannigan) is hopeloos in de liefde maar op een dag heeft ze toch de ware gevonden (Campbell). Voordat het huwelijk ook maar begonnen is beginnen de eerste problemen al, het bezoek aan de schoonouders, de getuige overhalen en het huwelijk plannen.Best een leuke film met veel verwijzingen naar andere films
7/10
Had ik op dvd.nl al wat positieve dingen over gelezen, maar wilde eerst kijken of Pitfall me beviel. Dat is duidelijk het gevalquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 08:57 schreef RuneRose het volgende:
Wat een toeval, Timo.
[afbeelding]
Tanin no Kao (The Face of Another) - Na PITFALL en WOMAN OF THE DUNES de derde samenwerking tussen regisseur Teshigahara, schrijver Kobo Abe en componist Takemitsu. En misschien is dit wel mijn favoriet, het gegeven is erg boeiend; de ongekende mogelijkheden en invloed op de samenleving als je zomaar van identiteit kan wisselen. En dan de uitwerking. Wat ziet het er geweldig uit. De cinematographie is foutloos en art-direction is niet te beschrijven zo goed. Daar komt nog de psychedelische soundtrack van Takemitsu bij, om nog meer bij te dragen aan de vervreemde en koude sfeer. Het enige dat ik wat minder vond was het sub-plotje over het meisje.
Ik zou 'm snel bestellen, als je dat nog niet gedaan hebt, Timo.
als je dan nog ff een PM button maaktquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:48 schreef GFA het volgende:
Jongens doe ook ff mee met mn filmmuziek ID contest > Filmmuziek ID contest! !
Ik denk dat je Superman Returns bedoeldquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:57 schreef Georges het volgende:
3. Superman Begins
De films die je nu noemt zijn succesvol omdat ze nog meedoen in de Spiderman hype. De focus wordt niet gelegd op de actie maar op de karakters. Jah, dan is de actie minder. Dit is balans.quote:Wat ik overigens mis met veel actiefilms, is de actie, gek genoeg. Meer meer meer.![]()
Ik heb een lijstje gemaakt met films met veel stemmen op IMDB die ik nog niet gezien heb, en die ben ik van bovenaf af gaan werken. Prompt zie ik m'n gemiddelde cijfer op MM dalenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:00 schreef pascalheister het volgende:
wat heb je nog meer gezien dan Sok?
deze post is vast als grapje bedoeldquote:Op woensdag 1 november 2006 01:04 schreef Litso het volgende:
Laatste paar films die ik heb gezien zijn Casablanca, Rear Window en Seven Samurai.
De eerste twee ondanks dat ze op sommige momenten wat knullig zijn, en soms wat magertjes geacteerd, toch aardig goede films en in elk geval zeer vermakelijk.
Seven Samurai vond ik eigenlijk bijzonder slecht, het verhaal is aardig maar zowel het filmwerk als de acteurs vond ik bedroevend slecht. Ik heb me meer aan de film geërgerd dan dat ik ervan heb genoten. Ik vraag me werkelijk af waarom hij zo hoog aan wordt geschreven.
Ach, ik kan me zo'n post wel voorstellen. Ik was ook verre van onder de indruk toen ik Seven Samurai voor het eerst zag.quote:Op woensdag 1 november 2006 10:14 schreef Timo20 het volgende:
[..]
deze post is vast als grapje bedoeld![]()
Ik snap niet dat je niet in kunt zien dat niet iedereen precies hetzelfde vindt van bepaalde filmsquote:Op woensdag 1 november 2006 10:14 schreef Timo20 het volgende:
[..]
deze post is vast als grapje bedoeld![]()
Oldboy A lá, maar Showgirls minder?quote:Op woensdag 1 november 2006 10:28 schreef Falco het volgende:
Ook heb ik, soms tot grote verbijstering van sommige Fokkers, films gezien, die ik wat minder vond. Hieronder vallen: Dude, Where's My Car, The Da Vinci Code, Oldboy en Showgirls.
Tot hoever heb je jouw lijst inmiddels uitgebreid?quote:Op woensdag 1 november 2006 00:54 schreef Gorro het volgende:
1372. The Devil Wears Prada (David Frankel, 2006) ***½
Je kunt zeggen dat je Oldboy een onzinnig verhaal vindt, of dat je die Mifune in Seven Samurai maar een irritant karakter vindt, dat kan ik me best voorstellen. Maar zeggen dat Kurosawa slecht filmwerk aflevert of dat in Casablanca en Rear Window slecht geacteerd wordt, daar kijk ik toch even van op.quote:Op woensdag 1 november 2006 10:28 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je niet in kunt zien dat niet iedereen precies hetzelfde vindt van bepaalde films
Precies dat is hetzelfde als beweren dat Rembrand geen gebruik van licht kon maken in zijn schilderijen. Of dat Bach niet kon compeneren.quote:Op woensdag 1 november 2006 12:22 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Je kunt zeggen dat je Oldboy een onzinnig verhaal vindt, of dat je die Mifune in Seven Samurai maar een irritant karakter vindt, dat kan ik me best voorstellen. Maar zeggen dat Kurosawa slecht filmwerk aflevert of dat in Casablanca en Rear Window slecht geacteerd wordt, daar kijk ik toch even van op.
Je weet toch nog wel een beetje welke je tof vond...?quote:Op woensdag 1 november 2006 18:57 schreef Mainport het volgende:
Geen lijstje deze maand van mij omdat mijn excelfile verloren is gegaan.
Na diep nagedacht te hebben:quote:Op woensdag 1 november 2006 21:34 schreef cwk het volgende:
[..]
Je weet toch nog wel een beetje welke je tof vond...?
De lijst heb ik ooit gemaakt door alles wat ik een ***½ of hoger gaf op een volgorde te zetten. Sindsdien voeg ik steeds de films met ***½ of hoger eraan toe. Hij loopt nu tot 1667. Dus het is niet zozeer dat ik hem uitgebreid heb. Hij heeft altijd al langer dan de eerste 1000 doorgelopen...quote:Op woensdag 1 november 2006 12:20 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Tot hoever heb je jouw lijst inmiddels uitgebreid?
Op sommige momenten he, beide films vond ik over het algemeen erg goed en zeer vermakelijk, maar er zaten momenten in dat ik mensen/personages gewoon niet overtuigend over vond komen.quote:Op woensdag 1 november 2006 12:22 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Je kunt zeggen dat je Oldboy een onzinnig verhaal vindt, of dat je die Mifune in Seven Samurai maar een irritant karakter vindt, dat kan ik me best voorstellen. Maar zeggen dat Kurosawa slecht filmwerk aflevert of dat in Casablanca en Rear Window slecht geacteerd wordt, daar kijk ik toch even van op.
ééns, wat een ueberbaggerfilm is datquote:Op donderdag 2 november 2006 16:41 schreef pberends het volgende:
The Devil Wears Prada, wat een kutfilm. Typisch van dat zogenaamde ubergrappige Amerikaanse kuthumor. Zeker bedacht door de makers van "Friends".
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:52 schreef hornage het volgende:
[..]
Ik denk dat je Superman Returns bedoeld
[..]
![]()
Inderdaad, vond het al wat toevallig dat 2 films bijna dezelfde naam hadden.![]()
De films die je nu noemt zijn succesvol omdat ze nog meedoen in de Spiderman hype. De focus wordt niet gelegd op de actie maar op de karakters. Jah, dan is de actie minder. Dit is balans.
[...]
Dat geloof ik wel ja, maar ik denk dat juist die actie veel mensen aanspreekt. Psychologische verhalingen zijn ok, maar het blijven actiefilms, actie dus svp.
The Hulk is een goed voorbeeld van hoe het niet moet.
Ik zie een film in de hoop dat de actie van de comic naar het witte doek vertaald wordt.
Er mag best wat ruimte gegeven worden aan het ontstaan van de held enz, maar met de huidige mogelijkheden op het gebied van CGI ed verwacht ik wel wat meer actie.
Ja! In mijn filmtop 3 van dit decennium.quote:Op donderdag 2 november 2006 18:38 schreef Falco het volgende:
Amores Perros
[afbeelding]
Wat een debuut van Inarritu. Het eerste verhaal was erg goed, het tweede goed, het derde erg goed. Cijfer: 9
quote:Op vrijdag 3 november 2006 00:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja! In mijn filmtop 3 van dit decennium.Amores Perros
![]()
Babel
Doet iets onder voor AP en 21G, maar vond 'm weer erg goed. De sfeer, beelden en muziek maakten het toch weer tot een bijzondere ervaring. De link tussen de diverse verhaallijnen was dun, maar op zich wel fascinerend. Vooral het grote verschil in de locaties maakten het boeiend. Elk verhaal had zo z'n intense momenten (aangrijpend hard ook). Daarnaast ook enkele momenten die het tempo wat uit de film haalden. Voor mij hadden Pitt en Blanchett er niet per se in hoeven spelen. Hoewel altijd erg goed, hadden onbekende gezichten wellicht beter geweest. Gael Garcia Bernal had wel weer meer screentijd mogen hebben. Ik vind hem altijd erg goed.
Al met al een waardig slot van een fantastische trilogie. Hopelijk houden z'n volgende films dezelfde kwaliteit. Ik kijk er iig nu al weer naar uit.
Inarritu.
Is dat die van Einhorn?quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:51 schreef Kolkus het volgende:
Passion de Jeanne d'Arc, La
Ik heb de Criterion gezien en de soundtrack die eronder zat verhoogde de toch al beklemmende sfeer.
Ja, vooral deze scene met de prachtige muziek en beelden.quote:Op zaterdag 4 november 2006 23:01 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Before sunrise
Heerlijke filmHelemaal geweldig
![]()
Dat snap ik wel, maar Seven Samurai, Casablanca en Oldboy afdoen als het ware k u t films dat kan echt niet. Het kan niet jouw soort film zijn, maar daarmee is het nog geen slechte filmquote:Op woensdag 1 november 2006 10:28 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je niet in kunt zien dat niet iedereen precies hetzelfde vindt van bepaalde films
Interessant punt. Het ligt er natuurlijk aan in hoeverre je je persoonlijke smaak laat spelen in het beoordelen van een film. Bij mij gaat dat wel vrij ver. Een film kan nog zo mooi, goed geacteerd en gelikt er uitzien, als ik het verhaal (iets wat ik eigenlijk het belangrijkst vind van een film) bijvoorbeeld totaal niet boeiend vind, dan zal de film toch gauw een lager oordeel van mij krijgen. Ik zal er later deze week wel eens een topic over openenquote:Op zondag 5 november 2006 21:58 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar Seven Samurai, Casablanca en Oldboy afdoen als het ware k u t films dat kan echt niet. Het kan niet jouw soort film zijn, maar daarmee is het nog geen slechte film
Waarom zou je eigenlijk iets anders laten spelen?quote:Op maandag 6 november 2006 11:05 schreef Falco het volgende:
Het ligt er natuurlijk aan in hoeverre je je persoonlijke smaak laat spelen in het beoordelen van een film.
daar kijk ik nu al naar uitquote:Op maandag 6 november 2006 11:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik zal er later deze week wel eens een topic over openen.
Mên.quote:Op zaterdag 4 november 2006 23:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, vooral deze scene met de prachtige muziek en beelden.
Ik had ooit alles met meer dan 10.000 votes gezien, maar inmiddels zijn er al weer 62 films met meer dan dat aantal die ik nog niet gezien heb. Crossroads met 12666 votes is de film met het hoogste aantal votes wat ik nog niet gezien heb, nieuwe films zoals The Departed niet meegerekend.quote:Op maandag 6 november 2006 13:39 schreef Sokolsky het volgende:
Ik ben vorige week ook met dat votes kijken bezig geweest, en heb nu alles boven de 27000 af. Voorlopig heb ik echter wel weer even genoeg van.
Ja idd, zou vrij onlogisch zijn natuurlijkquote:Op maandag 6 november 2006 11:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Waarom zou je eigenlijk iets anders laten spelen?
Even wat anders: in je top-1000 moet je op nr. 754 nog een extra I toevoegen.quote:Op maandag 6 november 2006 16:18 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ik had ooit alles met meer dan 10.000 votes gezien, maar inmiddels zijn er al weer 62 films met meer dan dat aantal die ik nog niet gezien heb. Crossroads met 12666 votes is de film met het hoogste aantal votes wat ik nog niet gezien heb, nieuwe films zoals The Departed niet meegerekend.
Grappige is echter wel dat Miike wel een cameo had in Hostel.quote:Op zondag 5 november 2006 16:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Beste Eli Roth,
een tijdje geleden las ik in de vakpers dat u gezien werd als één van de posterboys van uw genre, de horrorfilm. Dit gerucht werd versterkt door de zuigende bewegingen die de heer Tarantino Q. maakte ter hoogte van uw kruis. U begrijpt dan ongetwijfeld ook mijn teleurstelling toen ik uw misbaksel "Hostel" onderging. Er was erg veel mis met deze film, maar dit moet ik u niet vertellen, u zal dit wel al weten, u hebt 'm namelijk zelf verprutst.
PS: Takashi Miike heeft gebeld, hij wil zijn ideeën terug.
quote:Op zondag 5 november 2006 16:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Beste Eli Roth,
*knip*
Met vriendelijke groeten,
SoK
PS: Takashi Miike heeft gebeld, hij wil zijn ideeën terug.
Misschien had je het topic al gezien, maar wellicht ook niet: Hoe beoordeel jij films?quote:Op maandag 6 november 2006 13:32 schreef Timo20 het volgende:
[..]
daar kijk ik nu al naar uit
stormloop topic
Nog niet gezien, thanksquote:Op woensdag 8 november 2006 12:58 schreef Falco het volgende:
[..]
Misschien had je het topic al gezien, maar wellicht ook niet: Hoe beoordeel jij films?
Staat in mijn top 3. Heeeeerlijke film die door veel te veel mensen verkeerd begrepen wordt. Maar dat is een beetje het geval met alle Anderson films.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Royal Tenenbaums (2001)
Wes Anderson op zijn allerbest.
Vooral Gene Hackman schittert echt.
cijfer: 8
Squid and the Whale was idd ook heel goed.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:59 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Staat in mijn top 3. Heeeeerlijke film die door veel te veel mensen verkeerd begrepen wordt. Maar dat is een beetje het geval met alle Anderson films.
Maar als je Wes Anderson goed vindt, moet je ZEKER The Squid and the Whale checken. Regisseur Noah Baumbach heeft meegeschreven aan The Life Aquatic en vervolgens deze film zelf geregisseerd. Ok, hij had misschien meer zijn eigen stijl mogen gebruiken, maar dat neemt niet weg dat deze (totaal over het hoofd geziene) film een van de beste films van 2005 is wat mij betreft.
Het is net als andere Wes Anderson films of bv. Napoleon Dynamite echt zo'n love-or-hate film. Of je vindt het sfeertje dat die films uitstralen geweldig of je vindt er geen ene reet aan.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:13 schreef JelleS het volgende:
The Royal Tenenbaums is idd geweldig, word altijd zo moe van de mensen die hem afzeiken.
Nee. En als ik de trailer en plot bekijk, lijkt die me ook veel minder interessant dan Shortbus.quote:Shortbus lijkt me echter weinig aan. Heb je Hedwig and the Angry Inch gezien Lonewolf? Die heb ik zelfs na een uur afgezet, doe ik normaal nooit. Laatst 2 films met expliciete seks gezien, A Hole in My Heart en Blue Movie, en daar werd ik niet echt vrolijk van.
Dan moet je Linda, linda, linda ook proberen. Zelfde soort film, maar nog net iets leuker en beter imo.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:49 schreef Sokolsky het volgende:
Verder vreesde ik al dat het eerste deel van Kozure Okami niet mijn ding was, en dat bleek te kloppen. Wel een paar aardige scènes, maar die bloedfonteintjes en dat gezeul met die baby... nee. Swing Girls vond ik iets leuker. Kwalitatief niet hoogstaand, maar het weet de cliché's te omzeilen en is gewoon vermakelijk.
Dat is ook. Maar ook het feit dat de film verkocht wordt als zijnde comedy mét zo'n sterrencast, schept natuurlijk bij veel publiek heel andere verwachtingen. Ik dacht eerst ook dat het om een flauwe Stiller flick zou gaan, maar Wes Andersons films zijn moeilijk in één hokje te stoppen. Met als gevolg dat veel mensen met totaal verkeerde verwachtingen zijn films gaan kijken. Jammer, want dan is men niet echt in staat zijn werk objectief te beoordelen.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het is net als andere Wes Anderson films of bv. Napoleon Dynamite echt zo'n love-or-hate film. Of je vindt het sfeertje dat die films uitstralen geweldig of je vindt er geen ene reet aan.
[..]
Gezakt naar #131.quote:Op woensdag 8 november 2006 08:51 schreef hornage het volgende:
#119 Borat!: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan
Benieuwd wat je dan van Det Sjunde inseglet vindt.quote:Op donderdag 9 november 2006 01:12 schreef Falco het volgende:
Soms dacht ik "bweuh, wat een pretentieus geneuzel", maar dat is toch wel erg gemakkelijk kort-door-de-bocht om te zeggen. Duidelijkere films liggen me over het algemeen beter en dit wist me niet altijd voor de volle 100% te boeien.
Hey, die heb ik net ook gezienquote:Op donderdag 9 november 2006 01:32 schreef Nepthys het volgende:
In Cold Blood (1967)
De verfilming van Truman Capote's gelijknamige boek vertelt het verhaal van twee criminelen die in 1959 na een tip van een medegevangene een rijke boer proberen te beroven. Wanneer de roof min of meer mislukt zien ze zich genoodzaakt om de vier aanwezige gezinsleden te vermoorden, een daad waar met grote afschuw op wordt gereageerd. Al stelend en frauderend reizen ze naar Mexico, om vervolgens weer terug naar de VS te keren, waar ze worden opgepakt en uiteindelijk veroordeeld worden tot de doodstraf. Deze feiten resulteren in een erg boeiende film, waarin veel aandacht wordt besteed aan de achtergronden van de zaak en de tegengestelde karakters van de hoofdpersonen. Opvallend vond ik dat de eigenlijke moorden pas tegen het einde in beeld komen, waardoor een flink deel van de film overkomt als een toffe roadmovie, die soms zelfs nog sympathie weet op te wekken, terwijl het toch eindigt met twee moordenaars die na het begaan van een hoop gruwelijkheden terecht in de gevangenis zitten. Deze film is pas de IMDB top 250 ingeslopen op nummer 250 en wat mij betreft hoort hij ook zeker in de lijst.![]()
cijfer: 8, IMDB: 8.2
In dat geval (als je toch bezig bent) raad ik je aan om ook het boek zelf eens te lezen.quote:Op donderdag 9 november 2006 01:32 schreef Nepthys het volgende:
Ik had de smaak wel te pakken en besloot om meteen na In Cold Blood ook maar de Oscarwinnende biopic over dhr. Capote zelf eens te bekijken.
Ben ik ook van planquote:Op donderdag 9 november 2006 12:18 schreef Sasandra het volgende:
[..]
In dat geval (als je toch bezig bent) raad ik je aan om ook het boek zelf eens te lezen.![]()
Dat dacht ik vanmiddag ook een keer (Kamikaze Girls) en nu weer (Happiness of the Katakuris)...quote:Op vrijdag 10 november 2006 01:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Om met de memorabele woorden van de heer Obelix te spreken: "Rare jongens, die Japanners."
quote:Op vrijdag 10 november 2006 03:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Leonard Cohen: I'm Your Man
Muzikaal eerbetoon aan Leonard Cohen, de Canadees-Joodse singer/songwriter. Centraal staat een tribute-concert in Sydney, waar een aantal artiesten, waaronder Nick Cave, Jarvis Cocker en Rufus Wainwright, nummers van Cohen uitvoerden. De vertoonde songs vormen de basis voor een aantal, soms intieme, openbaringen van Cohen zelf. Hoogtepunt van de film is een uitvoering van Tower of Song, waarbij U2 is ingezet als begeleidingsband. Bono als achtergrondzanger, gekker moet het niet worden.
quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
The Black Dahlia
Er zijn wel meer dingen mis met de film (de ridicule ontknoping), Eckhart en Scarlett zijn vrij matig/kleurloos, alleen Swank kon me een beetje boeien, het zijn uiteindelijk de nuances van Josh Hartnett die een hoogtepunt vormen. Ik demonstreer:
[afbeelding] Josh Hartnett
"boos".
"verward".
"opgewonden".
"bang".
"uitgeput".
omg.quote:Op zaterdag 11 november 2006 02:43 schreef LudoSanders het volgende:
Seizoen 1 t/m 10 van GTST!
quote:Op zaterdag 11 november 2006 02:43 schreef LudoSanders het volgende:
Seizoen 1 t/m 10 van GTST!
quote:Op zaterdag 11 november 2006 12:00 schreef Autoreply het volgende:
Ik heb vorige week La meglio gioventù nog eens een keer bekeken. Alhoewel het technisch discutabel is of het een speelfilm is het wat mij betreft de beste film die ik heb gezien. De combinatie van persoonlijke verhalen en de historische achtergrond én het feit dat de film over 30 jaar speelt (en zes uur duurt) en hij desondanks nergens saai, gekunsteld of clichematig wordt pleit ervoor. Verder kan ik de recensie op imdb alleen maar onderschrijven. Mijn cijer:
10
quote:Op zaterdag 11 november 2006 13:41 schreef Falco het volgende:
American Psycho
Tsja, deze film heeft het niet. Veel oppervlakkigheid en nergens wordt het echt spannend. Alleen wanneer Christian Bale met kettingzaag door de flat heen banjert, wordt het enigszins leuk, maar die scene maakt de film weer heel onevenwichtig. Het jaren '80-sfeertje kwam op mij overigens ook niet over. Cijfer: 5
Wat is er toch mis met jou, of doe je het er gewoon omquote:Op zaterdag 11 november 2006 13:41 schreef Falco het volgende:
American Psycho
Tsja, deze film heeft het niet. Veel oppervlakkigheid en nergens wordt het echt spannend. Alleen wanneer Christian Bale met kettingzaag door de flat heen banjert, wordt het enigszins leuk, maar die scene maakt de film weer heel onevenwichtig. Het jaren '80-sfeertje kwam op mij overigens ook niet over. Cijfer: 5
Nee dit keer echt nietquote:Op zaterdag 11 november 2006 17:19 schreef Doff het volgende:
[..]
Wat is er toch mis met jou, of doe je het er gewoon om![]()
Nouja, het is geen schande als je 'm niet goed vindt, vind ik. Maar ik denk wel dat je em met de verkeerde verwachtingen bent gaan kijken ja. Het is nu alsof je een heel spannende, vrij serieuze en misschien wat diepzinnige film had verwacht. Tja. Dan vind ik een 5 nog best royaal eigenlijkquote:Op zaterdag 11 november 2006 17:32 schreef Falco het volgende:
[..]
Nee dit keer echt niet. Misschien ben ik met verkeerde verwachtingen American Psycho gaan kijken, dat kan het zijn. Maar dan nog, ik denk niet dat het een schande is als je het niet zo'n goede film vindt.
Ik heb het boek niet gelezen en vond het een vermakelijke film. Was inderdaad geen diepgaande film, maar daar keek ik em ook niet voor. En waarom flut verder?quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind American Psycho 1 van de grootste tegenvallers van de laatste 10 jaar, wat een lege flutverfilming van een goed boek was dat dan ook.
Vrij serieus zeker niet, spannend idd wel! Maar goed, ik nam alles voor kennisgeving aan en had nooit een gevoel "Oeieoeoeoei, wat zou er nu gaan gebeuren!"quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:37 schreef Doff het volgende:
[..]
Nouja, het is geen schande als je 'm niet goed vindt, vind ik. Maar ik denk wel dat je em met de verkeerde verwachtingen bent gaan kijken ja. Het is nu alsof je een heel spannende, vrij serieuze en misschien wat diepzinnige film had verwacht. Tja. Dan vind ik een 5 nog best royaal eigenlijk.
Film/boekvergelijkingen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het boek vond ik lekker sarcastisch, de film probeerde dat ook, maar faalde in mijn ogen. Het boek kon ik niet wegleggen, bij de film zat ik al na 20 minuten te geeuwen. De Bateman uit het boek was (net als in de film) een arrogante psychopatische klootzak, maar in het boek leefde ik toch met hem mee en vond ik hem enigszins cool, in de film vond ik het gewoon een onsympathieke lul. Alle details die het boek voor mij goed maakten, ontbraken in de film, waardoor ik het een erg vlakke verfilming vond.
Kijk, das nou kort, krachtig en duidelijkquote:Op zaterdag 11 november 2006 22:33 schreef GrupoBalanca het volgende:
Dood eind! kut film!
DiCaprio is naar mijn mening door veel mensen onderschat. Alleen maar omdat ie ooit een hype was.quote:Op zondag 12 november 2006 09:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Jackass 2
Ik heb nog nooit zo lang in een deuk gelegen van het lachen, en soms moest ik bijna huilen van al het gelach. Geweldige film. Voor mij de smaakmaker van dit jaar. Ik hoop met smarten dat deeltje 3 spoedig komt
9 uit 10
The departed.
Valt weinig over te zeggen, leuk opbouwende spanning met een correct kut einde. Hoe ouder dicaprio wordt hoe beter hij acteerd! Dat vond ik wel opvallend ( ik vond hem in titanic NIKS! ), matt damon als van ouds!.
8 uit 10
Dát ben ik volledig met je eens. Ik vind ook z'n rol in Titanic zeker niet slecht. In gangs of NY en dat familiedrama speelt hij ook een prima rol. Maargoed, ik ben dan ook geen 14-jarig bakvisjequote:Op zondag 12 november 2006 13:39 schreef flyguy het volgende:
[..]
DiCaprio is naar mijn mening door veel mensen onderschat. Alleen maar omdat ie ooit een hype was.
Hey, die heb ik ook al een tijdje staan. Toch maar eens aan beginnen danquote:Op zondag 12 november 2006 14:40 schreef JelleS het volgende:
Zo, ik heb mijn 7e 10 in de geschiedenis van IMDB gegeven:
War Photographer (2001)
Alleen al voor die businesscard-scene is de film al een voldoende waard. Het zweet breekt hem uit. Je ziet hem paranoia worden.quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:32 schreef Falco het volgende:
[..]
Nee dit keer echt niet. Misschien ben ik met verkeerde verwachtingen American Psycho gaan kijken, dat kan het zijn. Maar dan nog, ik denk niet dat het een schande is als je het niet zo'n goede film vindt.
Heb je zijn wel een van z'n eerste films gezien (grote rol). Hij was toen al briljant. Whats eating Gilbert Grape ... lees de comments maar eens... Toen ik de film had gezien wist ik niet dat het mister diCaprio was .. maar echt je zou denken dat ze echt een retard gecast hebben ....quote:Op zondag 12 november 2006 09:52 schreef sitting_elfling het volgende:
The departed.
Valt weinig over te zeggen, leuk opbouwende spanning met een correct kut einde. Hoe ouder dicaprio wordt hoe beter hij acteerd! Dat vond ik wel opvallend ( ik vond hem in titanic NIKS! ), matt damon als van ouds!.
8 uit 10
Het blijft apart dat deze film keer op keer op keer bekeken kan worden. Terwijl deze film over herhaling gaat.quote:Op zondag 12 november 2006 17:06 schreef Dromenvanger het volgende:
Groundhog day
[afbeelding]
Zeker de 10e keer gezien deze film en hij blijft goed bevallen
Een film die me soms aan mezelf doet denken in tijden dat het even niet gaat. En door die film te kijken valt het allemaal mee. Een film die ik graag in de herfst kijk is het.
Een 8,0 op de moviedatabase.
Ik geef een 8,5
Omdat het een steun in de rug kan zijn die film. Na 20 keer kijken zal die film nog steeds niet vervelen. Ondanks dat het iedere dag Groundhog day is
http://www.imdb.com/title/tt0107048/
Scrooge heb ik zin om vandaag te zienMaar die film heb ik niet in mijn collectie. Dus wie weet eens bij de mediamarkt gaan kijken of ze hem voor 5 euro hebben liggen. Hoewel scrooge niet een film is die je voor 5 euro op de kop kunt tikken of wel soms?
...en de krassende violenquote:Op maandag 13 november 2006 15:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vandaag eindelijk Psycho (#23) gezien. Simpelweg briljant! Prachtige cameravoering, erg goed plot, goed geacteerd...
Hmm, valt me op dat ik één van de weinigen ben die hem stevig tegen vond vallen. Af en toe wordt in dit topic weleens de zogenaamde MTV-stijl aangehaald, met de welbekende, hyperactieve camera-/editing-stijl. Deze film vond ik daar een sprekend voorbeeld van. Veel actie, maar een moment om te zien wat er nou feitelijk gebeurde, werd me niet gegund. De humor en zelfspot is dan wel weer ok, maar over het algemeen vond ik deze film niet boven het gros van de gemiddelde, hedendaagse horrorfilms uitkomen.quote:
Heb 'em gisteravond gezien in de bios en ik ben het helemaal eens met wat Timo zegt, alleen vond ik de Pamela Anderson-scene best grappig.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:19 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren dan eindelijk gezien
Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan
.....
De scene opzich, van die signeer sessie was idd geweldig, maar de "aanloop" er naartoe vond ik minderquote:Op donderdag 16 november 2006 20:41 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Heb 'em gisteravond gezien in de bios en ik ben het helemaal eens met wat Timo zegt, alleen vond ik de Pamela Anderson-scene best grappig.
Con Airquote:Op zaterdag 18 november 2006 18:20 schreef edje34 het volgende:
Nog iemand een tip voor een echte zaterdagavond film ?
quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:00 schreef JelleS het volgende:
Zie je hem nu pas voor het eerst dan? Rocky moet je gezien hebben toen je jong was. Je ouders zouden je moeten schamen.
Dat muziekje als Sylvester Philadelphia doorsjokt was het enige toffe ja, de rest tsjaaaquote:Ik weet nog hoe ik na elk deel men broers in elkaar sloeg en vice versa. Je weet precies hoe het af gaat lopen, het is alleen de vraag wanneer de omslag komt. Die muziek, de actie, het mooie koude oorlog denken. Rocky is natuurlijk geen goede film, maar wel nostalgie en cult voor de meesten.
Wat een walgelijke eindscene was dat ookquote:adriaaaaaaaaaaaaaan!
Con Air pas nog gezien.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:32 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Con Air![]()
"Make a move and the bunny gets it"![]()
![]()
Dit is ook niet het topic voor dat soort vragen...het gaat erom wat je al gezien hebt. En dan het liefst met een mening erbij...aan losse filmtitels heeft niemand wat.quote:
Altijd moeilijk om een keuze te maken uit deze films,dit is nog maar de helft van wat ik heb.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:20 schreef edje34 het volgende:
Nog iemand een tip voor een echte zaterdagavond film ?
Toch blijft het moeilijk om een keuze te maken welke ik wil gaan kijken.quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:19 schreef cwk het volgende:
Zitten vrijwel alleen maar juweeltjes tussen edje. Complimenten.
quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:19 schreef cwk het volgende:
Zitten vrijwel alleen maar juweeltjes tussen edje. Complimenten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |