4,5quote:Op zondag 29 oktober 2006 00:02 schreef Falco het volgende:
Oldboy
Wat een flauwekul deze film. Het plot klinkt veelbelovend, maar de uitwerking te onduidelijk en onzinnig.
Cijfer: 4,5
Geen sterren hequote:
Ik ben geen ontzettende grote liefhebber van Oldboy, maar de gedachtengang achter dat punt is echt te dramatisch voor woorden. Niet al te serieus nemen dus.quote:
Prokofievquote:Op maandag 30 oktober 2006 19:15 schreef JelleS het volgende:
[..]
En het heeft natuurlijk de beste soundtrack ooit.
echt heyquote:
Echt waar ?!!quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:57 schreef dvdfreak het volgende:
[afbeelding]
Julia (Alyson Hannigan) is hopeloos in de liefde maar op een dag heeft ze toch de ware gevonden (Campbell). Voordat het huwelijk ook maar begonnen is beginnen de eerste problemen al, het bezoek aan de schoonouders, de getuige overhalen en het huwelijk plannen.Best een leuke film met veel verwijzingen naar andere films
7/10
Had ik op dvd.nl al wat positieve dingen over gelezen, maar wilde eerst kijken of Pitfall me beviel. Dat is duidelijk het gevalquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 08:57 schreef RuneRose het volgende:
Wat een toeval, Timo.
[afbeelding]
Tanin no Kao (The Face of Another) - Na PITFALL en WOMAN OF THE DUNES de derde samenwerking tussen regisseur Teshigahara, schrijver Kobo Abe en componist Takemitsu. En misschien is dit wel mijn favoriet, het gegeven is erg boeiend; de ongekende mogelijkheden en invloed op de samenleving als je zomaar van identiteit kan wisselen. En dan de uitwerking. Wat ziet het er geweldig uit. De cinematographie is foutloos en art-direction is niet te beschrijven zo goed. Daar komt nog de psychedelische soundtrack van Takemitsu bij, om nog meer bij te dragen aan de vervreemde en koude sfeer. Het enige dat ik wat minder vond was het sub-plotje over het meisje.
Ik zou 'm snel bestellen, als je dat nog niet gedaan hebt, Timo.
als je dan nog ff een PM button maaktquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:48 schreef GFA het volgende:
Jongens doe ook ff mee met mn filmmuziek ID contest > Filmmuziek ID contest! !
Ik denk dat je Superman Returns bedoeldquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:57 schreef Georges het volgende:
3. Superman Begins
De films die je nu noemt zijn succesvol omdat ze nog meedoen in de Spiderman hype. De focus wordt niet gelegd op de actie maar op de karakters. Jah, dan is de actie minder. Dit is balans.quote:Wat ik overigens mis met veel actiefilms, is de actie, gek genoeg. Meer meer meer.![]()
Ik heb een lijstje gemaakt met films met veel stemmen op IMDB die ik nog niet gezien heb, en die ben ik van bovenaf af gaan werken. Prompt zie ik m'n gemiddelde cijfer op MM dalenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:00 schreef pascalheister het volgende:
wat heb je nog meer gezien dan Sok?
deze post is vast als grapje bedoeldquote:Op woensdag 1 november 2006 01:04 schreef Litso het volgende:
Laatste paar films die ik heb gezien zijn Casablanca, Rear Window en Seven Samurai.
De eerste twee ondanks dat ze op sommige momenten wat knullig zijn, en soms wat magertjes geacteerd, toch aardig goede films en in elk geval zeer vermakelijk.
Seven Samurai vond ik eigenlijk bijzonder slecht, het verhaal is aardig maar zowel het filmwerk als de acteurs vond ik bedroevend slecht. Ik heb me meer aan de film geërgerd dan dat ik ervan heb genoten. Ik vraag me werkelijk af waarom hij zo hoog aan wordt geschreven.
Ach, ik kan me zo'n post wel voorstellen. Ik was ook verre van onder de indruk toen ik Seven Samurai voor het eerst zag.quote:Op woensdag 1 november 2006 10:14 schreef Timo20 het volgende:
[..]
deze post is vast als grapje bedoeld![]()
Ik snap niet dat je niet in kunt zien dat niet iedereen precies hetzelfde vindt van bepaalde filmsquote:Op woensdag 1 november 2006 10:14 schreef Timo20 het volgende:
[..]
deze post is vast als grapje bedoeld![]()
Oldboy A lá, maar Showgirls minder?quote:Op woensdag 1 november 2006 10:28 schreef Falco het volgende:
Ook heb ik, soms tot grote verbijstering van sommige Fokkers, films gezien, die ik wat minder vond. Hieronder vallen: Dude, Where's My Car, The Da Vinci Code, Oldboy en Showgirls.
Tot hoever heb je jouw lijst inmiddels uitgebreid?quote:Op woensdag 1 november 2006 00:54 schreef Gorro het volgende:
1372. The Devil Wears Prada (David Frankel, 2006) ***½
Je kunt zeggen dat je Oldboy een onzinnig verhaal vindt, of dat je die Mifune in Seven Samurai maar een irritant karakter vindt, dat kan ik me best voorstellen. Maar zeggen dat Kurosawa slecht filmwerk aflevert of dat in Casablanca en Rear Window slecht geacteerd wordt, daar kijk ik toch even van op.quote:Op woensdag 1 november 2006 10:28 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je niet in kunt zien dat niet iedereen precies hetzelfde vindt van bepaalde films
Precies dat is hetzelfde als beweren dat Rembrand geen gebruik van licht kon maken in zijn schilderijen. Of dat Bach niet kon compeneren.quote:Op woensdag 1 november 2006 12:22 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Je kunt zeggen dat je Oldboy een onzinnig verhaal vindt, of dat je die Mifune in Seven Samurai maar een irritant karakter vindt, dat kan ik me best voorstellen. Maar zeggen dat Kurosawa slecht filmwerk aflevert of dat in Casablanca en Rear Window slecht geacteerd wordt, daar kijk ik toch even van op.
Je weet toch nog wel een beetje welke je tof vond...?quote:Op woensdag 1 november 2006 18:57 schreef Mainport het volgende:
Geen lijstje deze maand van mij omdat mijn excelfile verloren is gegaan.
Na diep nagedacht te hebben:quote:Op woensdag 1 november 2006 21:34 schreef cwk het volgende:
[..]
Je weet toch nog wel een beetje welke je tof vond...?
De lijst heb ik ooit gemaakt door alles wat ik een ***½ of hoger gaf op een volgorde te zetten. Sindsdien voeg ik steeds de films met ***½ of hoger eraan toe. Hij loopt nu tot 1667. Dus het is niet zozeer dat ik hem uitgebreid heb. Hij heeft altijd al langer dan de eerste 1000 doorgelopen...quote:Op woensdag 1 november 2006 12:20 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Tot hoever heb je jouw lijst inmiddels uitgebreid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |