abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 oktober 2006 @ 17:58:56 #1
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43041459
In dit topic kan JIJ aan ons, het publiek, vertellen welke films je onlangs hebt gezien en wat je er van vond.

U mag dit op diverse manieren brengen. Er zijn mensen die een uiteenzetting doen van de film, meteen er de hele historie van de regisseur bijhalen en parallellen trekken met andere iconen uit de filmgeschiedenis, teneinde de diepere betekenis of de drijfveren van de maker te achterhalen.

Anderen plaatsen enkele plaatjes, vaak bevatten deze prentjes afbeelden van vreselijke wezens, spetterende actiescenes of indrukwekkende close-ups van vlezige, in een tepel eindigende klieren tussen de 3e en de 7e rib bij vrouwen waarin zich moedermelk kan afscheiden

Anderen posten gewoon: "police academy 7, vette film" en dan moet we het daar maar mee doen.

Deze delen waren er ook nog:
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCV.
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XC
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel 83
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part L
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part IL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel 43
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVI.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVII
Welke film heb je vandaag gezien? deel XVI
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XV
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XIV
Welke film heb jij vandaag gezien? Part XIII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XI
Welke film heb je vandaag gezien? (deel X)
Welke film heb je vandaag gezien? (deel 9)
Welke film heb je vandaag gezien? deel 8
Welke film heb je vandaag gezien? deel 7
Welke film heb je vandaag gezien? deel 6
Welke film heb je vandaag gezien? deel 5
Welke film heb je vandaag gezien? deel 4
Welke film heb je vandaag gezien? deel 3
Welke film heb je vandaag gezien (2) ???
http://forum.fok.nl/topic/41063
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_43041518
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 00:02 schreef Falco het volgende:
Oldboy

Wat een flauwekul deze film. Het plot klinkt veelbelovend, maar de uitwerking te onduidelijk en onzinnig.

Cijfer: 4,5
4,5
  zondag 29 oktober 2006 @ 18:22:01 #3
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43042046
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:00 schreef pascalheister het volgende:

[..]

4,5
Geen sterren he !!!

tvp dus.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_43042352
quote:

[..]

4,5
Ik ben geen ontzettende grote liefhebber van Oldboy, maar de gedachtengang achter dat punt is echt te dramatisch voor woorden. Niet al te serieus nemen dus.

Nacho Libre
Jared Hess is ook verantwoordelijk geweest voor Napoleon Dynamite en dat is erg goed te zien. De visuele benadering is vrijwel hetzelfde. Gelukkig ben ik een groot liefhebber van Jack Black, anders zou er denk ik weinig van de film overblijven. Al met al wel prima verder.
pi_43042470

Police Academy 7, vette film.
Graag op anoniem
pi_43042534
Nacho Libre ook gezien... best aardige film

Net gezien: Children of men... wat een goede film. Ik werd net als sommige hier erin mee gezogen... Alleen een raar einde. Maar dat drukt de pret niet
pi_43042564
Paradise Now

Aardige film, al laat de uitwerking toch wat te wensen over, karakters die niet echt overuigen en ook rammelt het verhaal aan wat kanten.

Cijfer: 7,2

Stalker

De 1e film die ik van Tarkovsky zie, en wat voor een. Prachtig meesterwerk, mooie locatie's, lange mysterische scenes in grauwe sferen. Een mooie ervaring die je naar de Zone brengt.

Cijfer: 8,4
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 29 oktober 2006 @ 18:44:01 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43042565
Gisteravond Cars, schitterend gedaan.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 29 oktober 2006 @ 19:31:33 #9
97199 netto_m
Save the cheerleader...
pi_43043889
Thank You For Smoking, wel aardig.
What makes something special is not just what you have to gain, but what you feel there is to lose
  zondag 29 oktober 2006 @ 21:27:17 #10
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43047991
Baadassss! (Mario Van Peebles, 2003)
Ha! Van Peebles jr.'s hommage aan zijn vader die destijds (1971) Sweet Sweetbacks badass song regisseerde. Het orgineel, wat Sai hier onlangs nog kort recenseerde, schijnt niet bepaald een meesterwerkje te zijn maar het verhaal van de productie is erg kijkbaar. Flitsende docu-film met een hoog testosteron gehalte en veel shots van Van Peeble's zijn six-pack. Ongetwijfeld her en der wat opgedikt voor dramatisch effect maar ik heb in ieder geval gelachen, Goddamnnnnn.***½

The Man Who Knew Too Much (Hitchcock, 1956)
Had er meer van verwacht. De plot valt niets op af te dingen, maar ik vond het allemaal erg langzaam gaan. De uitgerekte scenes konden de aandacht niet goed vasthouden waardoor het soms zelfs wat saai werd. De spanning die ik gewend ben bij andere Hitchcocks was daarom vrijwel afwezig, los van de opera-scene die briljant was. Het laatste half uur van de film red het wat saaie begin, maar slaagde er niet in de algehele beoordeling veel te beïnvloeden. ***

Grey Gardens (Albert & David Maysles, 1975)
Documentaire over een moeder en dochter die in een bouwvallig huis wonen. Dat de dames excentriek zijn merk je al snel. Maar dat is niet alles. Hoewel goed opgeleid en welbespraakt zijn zowel moeder als dochter Beale niet helemaal helder in het koppie. Wat is er gebeurd met deze dames van weleer? De Maysles broers gingen ongetwijfeld met deze gedachte op bezoek bij de dames en creëerden een veel te lang (1 uur en 40 minuten) portret van de vrouwen. Veel gekibbel, veel gezwam van de doorgeslagen dochter heel veel trieste aanblikken van de verschrikkelijke leefgewoonten van de familie.
Misschien vanuit een psychologisch perspectief heel interessant maar ik zag bijna 2 uur lang twee volstrekt getikte ouwe wijven die in een veel te groot huis zichzelf gek maken. Het was een pijnlijke, saaie filmervaring waar ik minstens 2 dagen van moet bijkomen. *
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_43049327
Manhattan (1979)

Vermakelijke komedie/romance met een leuk plot, heerlijke sfeer, dialogen en prachtige shots van New York. Ook leuk de verwijzingen naar andere films waar Woody groot fan van is.

Cijfer: 8.1
  zondag 29 oktober 2006 @ 21:58:12 #12
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43049376
Barbarella

Bagger, bagger en nog eens bagger, maar wel om te lachen
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zondag 29 oktober 2006 @ 22:09:01 #13
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_43049884
Interview (Theo van Gogh)
Sterk idee van Hans Teeuwen, goede Bokma, een middelmatige Katja, en een zeer zwak script van Theodor Holman. Zou hij Tape hebben gekeken? Zoja, dan had hij toch wat beter moeten kijken. Door de vele absurde twists verlies je de aandacht, terwijl het slot juist zeer interessant is. Maar dat is al verpest door het saaie middenstuk.

Hopen op de versie van Buscemi dan maar, want de opzet is goed.
  zondag 29 oktober 2006 @ 22:18:06 #14
72709 StefSOFT-NL
Caravanshaker Nr. 1
pi_43050263
Vandaag tijdens de sneak Wild Romance mogen aanschouwen. Wist me helaas niet echt te boeien. Nadruk ligt veel op de manager van Herman: Koos. Herman is in de film een beetje een irritante junk. De film is ook niet extreem, iets wat ik me bij Herman voorstel. Het kabbelt een beetje voort. Jammer
Jeffrey Murdoch: I am nearly thirty you know. I am not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying nipples or gusset. Or, or, Did you know you can make candles out of human fat
pi_43053286
The Last of the Mohicans is niet zo groots als Braveheart, niet zo doordrenkt van patriotisme als The Patriot, maar wel erg fijn om pretentieloos naar te kijken. 7,5.

Graag op anoniem
pi_43055010
Les Amants Criminels (Francois Ozon, 1999)
Absurde en eigenlijk soms best schokkende film die zich wel heel moeilijk laat vergelijken met enige andere film. Nouja, gewoon écht écht écht een absurde film die met name aan het eind een wel heel aparte weg kiest.

My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_43055295
Hitler rise of evil

Interessante en meeslepende kijk op het leven van Adolf Hitler, van kinds af aan, tot zijn greep naar de macht. Vrij lange film ook, twee DVD's. Is me wel een 8 waard.

Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 30 oktober 2006 @ 15:58:05 #18
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_43069124
Art School Confidential
De recentste film van Terry Zwigoff, maker van Bad Santa en Ghost World. Ook deze film heeft een lekker sfeertje, hier en daar een grapje (geen komedie zoals Bad Santa weliswaar) en iedereen staat weer lekker alternatief te wezen. Typische Zwigoff dus, al heeft deze wel een subplotje over een seriemoordenaar dat ik vrij overbodig vond. Leuk bijrolletje van Ethan Suplee, die doet dat wel vaker.

The Producers
Dit zou dus een remake moeten zijn met de acteurs die in de musicalversie speelden, maar het komt gewoon over als een verfilming van de musical met enkele scenes op een andere locatie. De versie van Brooks was een komedie over het maken van een musical, dit is een musical over het maken van een musical. Vreemd genoeg redt dit de film, want de muzieknummers zijn de leukste stukken. Nathan Lane valt nog mee, maar vooral Broderick was in het begin verontrustend zwak als hij de neurotische Gene Wilder probeert te imiteren, gelukkig wordt het allemaal beter als hij begint te zingen. De film kwam voor mij dus ontzettend moeizaam op gang, maar ze maakten er toch wat van (al geldt het gangbare cliché waarbij wordt gesteld dat het origineel beter is ook voor deze film). Ook een pluim voor Uma, wiens enthousiasme zowaar van het scherm spat en die hierdoor ook vrij is.

Lianlian fengchen
De eerste film van Hsiao-hsien Hou die ik zie en die liet me met een dubbel gevoel achter. Het ziet er allemaal uit als oude Yimou Zhang en dat is niet slecht, maar het verhaal wordt eerder op een Bresson-manier verteld, vrij afstandelijk dus en het is net die menselijkheid die me aanspreekt bij Zhang, dus er ontbrak iets. Anderzijds zitten er wel mooie scenes is en doet er een hippe opa mee. Moeilijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 30 oktober 2006 @ 16:48:26 #19
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_43070841
Instinct: Het verhaal leek me niets en uiteindelijk bleek dat ook wel te kloppen. Hopkins is over 't algemeen altijd wel leuk om naar te kijken, maar dit was wel een beetje erg soft. Ik mag Gooding niet bepaald dus het hielp niet echt dat hij de hoofdrol vertolkte. Die eindspeech, my fucking god . De apen waren over het algemeen leuker dan alle andere acteurs bij elkaar. Onsamenhangende clichéprut. . 5-.
  maandag 30 oktober 2006 @ 16:52:38 #20
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_43071000
Dat duurt lang SoK.
  maandag 30 oktober 2006 @ 16:53:56 #21
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_43071044
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 16:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dat duurt lang SoK.
Hoezo? Ik vroeg de vorige keer om een stalkpost voor die van mij.. et voila.
  maandag 30 oktober 2006 @ 16:58:10 #22
67640 SaintOfKillers
pi_43071186
Wij begrijpen elkaar.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 30 oktober 2006 @ 17:38:13 #23
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_43072608
Linda Linda Linda (2005)
Omdat de gitariste haar vingers heeft gebroken, moeten de andere leden van de meidenband, nadat keyboardspeelster Kei voortaan de gitaar voor haar rekenig neemt, op zoek naar een nieuwe zanger. De eerste keus valt op Rinko. Maar omdat Kei en Rinko ruzie hebben, gaat dat ook niet door. Dus besluiten ze dat de eerst volgende die langs loopt de nieuwe zanger wordt. Toevalliger wijze is dat de Koreanse uitwisselstudente Son. Die heel gebrekkig Japans spreekt en zeker niet zingen. Maar omdat Son zo blij is uit haar isolement getrokken te worden, gaat ze er toch voor de volle 100% voor. Omdat er geen tijd is om eigen nummers te verzinnen voor dat ze moeten optreden tijdens het schoolfestival, besluiten ze nummers van de Japanse 80's punk-band the Blue Hearts, waaronder de titeltrack linda, linda, linda, te coveren. De enige vraag die rest of de meiden op tijd klaar zijn om een beetje fatsoenlijk optreden te geven op het festival.

Ondanks deze redelijk lange uitleg is de plot dus niet echt heel ingewikkeld te noemen. Het is een hele simpele maar verschrikkelijk lekkere feel-good-movie. De film weet de meeste cliché's uit het genre te vermijden. Zo vond ik het persoonlijk verfrissend om te zien dat de film ging of ze op tijd klaar waren voor het festival en is er niet sprake van het uit underdog positie toch opeens eerste worden in de competitie principe. Waar clichés zoals verliefdheid wel aanbod komen, behandelt Nobuhiro Yamashita dat op een veel subtielere volwassenere wijze dan we van het gross in het genre gewend zijn.
De gekozen muziek van de Blue Hearts is heel leuk. Titeltrack, Linda, linda, linda, zal nog wel een paar dagen door mijn hoofd blijven spoken. En de orginele score van ex-Smashing Pumpkiner James Iha past precies goed bij de sfeer van de betreffende scené's.
Ondanks dat Aki Meada, Yu Kashii en Shiori Sekine alle drie een zeer goede prestatie afleveren, is het Du-na Bae, die de Koreanse Son speelt, die de show steelt. Haar karakterontwikkeling van een verlegen, maar ook beetje raar en eigenzinnig meisje dat langzaam loskomt als ze eindelijk eens uit haar sociale isolement wordt getrokken is vertederend om te zien. Het enthoesiasme dat ze hierdoor krijgt, spat van de scherm af en is verschrikkelijk aanstekelijk. Als je aan het einde van deze film niet met een glimlach op je smoel op je bank loopt te rocken, moet je wel een heel koud chagerijnig persoon zijn.
cijfer: 8.5
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:37:43 #24
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43074650
The Rock

Had The Rock jaren geleden al eens gezien. Het is allemaal nogal over the top, maar wel vermakelijk en het heeft zijn momenten. Cijfer: 6,5

Alexander Nevsky

Een historisch verhaal van Sergei Eisenstein met een propaganda-sausje. In de 13e eeuw was er nauwelijks sprake van een Rusland, maar waren er meer soort van stadsstaten. Alexander Nevsky komt te hulp, als Novgorod bedreigd wordt door de Duitsers. Hij heeft namelijk zich heldhaftig gedragen in een eerdere veldslag. Deze film werd in 1938 gemaakt, maar werd al snel verboden door Stalin, nadat hij met Hitler het Molotov-Ribbentrop-pact had gesloten. Pas in 1941 toen de USSR in oorlog raakte met Duitsland, vond deze film uiteraard gretig aftrek.

Vooral interessant is de massale veldslag tussen de Russen en de Duitsers op het ijs van een meer. Het haalt natuurlijk niet een LOTR-niveau, maar er zaten wel erg grappige stukjes tussen en ondanks de lange lengte van deze scene (waarop de film overigens rust) gebeurden er genoeg diverse dingen om geboeid te blijven. Cijfer: 7,5

[ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 30-10-2006 20:27:33 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_43075058
World Trade Center

Zaterdag in de bioscoop gezien, we wouden eigenlijk naar een andere film maar we kwamen te laat dus het was sowieso al "2e keus". Sfeer aan het begin is wel leuk maar het eind is veels te dramatisch, en dan ook nog van dat typisch Amerikaanse drama, en daar houd ik niet zo van. Nicolas Cage is een goede acteur maar damn wat is hij hier slecht...nouja vind ik dan he.
Cijfer: 4
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:15:46 #26
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_43076161
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:37 schreef Falco het volgende:

Alexander Nevsky
En het heeft natuurlijk de beste soundtrack ooit.
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:19:44 #27
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43076333
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:15 schreef JelleS het volgende:

[..]

En het heeft natuurlijk de beste soundtrack ooit.
Prokofiev De kwaliteit ervan laat wel weer wat te wensen over trouwens .
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:31:36 #28
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_43076789
Ja das balen idd. Aantal jaar geleden is die nog wel hier met een orkest vertoond, dat moet echt geweldig zijn geweest. Heb zelf maar de soundtrack op cd gehaald, wordt tijd dat er een nieuwe versie op dvd wordt uitgebracht.
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:52:16 #29
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43077557
Gisteren 16 Blocks gezien,aardige film.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:15:31 #30
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43078615
Easy Rider (Hopper, 1969)
Hoewel ik er bang voor was, verdwaald Easy Rider gelukkig niet helemaal in de hippie-bullshit. De eerste helft van de film is niets speciaals het kabbelt een beetje voort, met mooie plaatjes om van te genieten maar gaat nergens heen. Niet zodra verschijnt Nicholson ten tonele of de film wordt opeens een stuk leuker. Vervolgens wordt de film een stuk serieuzer en worden we getrakteerd op intolerantie en geweld. Dan eindigt de film met de gebruikelijke trip-scène en sluit abrupt en hard. Het einde was onverwacht maar na enige overpeinzing wel veelbetekenend. Easy Rider is uiteindelijk een toch wel redelijk subtiel verhaal over een verwarrende tijd. Niet altijd even pakkend maar wel met een duidelijk doel. ***½
pi_43079261
One Hour Photo, en ik vondt hem best wel vreemd
niet echt creepy zoals ik verwacht had!
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:47:26 #32
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_43080191
quote:

[..]

4,5
echt hey
zoals ik een tijdje terug al zei: Falco is compleet niet meer serieus te nemen

On-topic:

Otoshiana (Pitfall)
Het verhaal is een goede mix van een fantasy sprookje en thriller, een mix die goed werkt. Beide "delen" zijn even interessant spannend op z`n eigen manier. De fotografie is prachtig en het camera werk rustig, waarbij Teshigahara op een slimme manier gebruikt maakt van het Japanse landschap en die mooi in het verhaal verwerkt. De sporadische muziek die wordt gebruikt, wordt op de juiste momenten gebruikt en werkt sfeerverhogend. Verder is het acteerwerk is erg sterk.
Mensen die een film willen zien die lekker voor ze wordt uitgekauwd hoeven deze niet te kijken. Het is allemaal niet heel moeilijk, maar laat je wel met een paar vragen achter.
Zeer zeker een aanrader!

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,2/10
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:57:29 #33
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_43093333
Wat een toeval, Timo.

Tanin no Kao (The Face of Another) - Na PITFALL en WOMAN OF THE DUNES de derde samenwerking tussen regisseur Teshigahara, schrijver Kobo Abe en componist Takemitsu. En misschien is dit wel mijn favoriet, het gegeven is erg boeiend; de ongekende mogelijkheden en invloed op de samenleving als je zomaar van identiteit kan wisselen. En dan de uitwerking. Wat ziet het er geweldig uit. De cinematographie is foutloos en art-direction is niet te beschrijven zo goed. Daar komt nog de psychedelische soundtrack van Takemitsu bij, om nog meer bij te dragen aan de vervreemde en koude sfeer. Het enige dat ik wat minder vond was het sub-plotje over het meisje.

Ik zou 'm snel bestellen, als je dat nog niet gedaan hebt, Timo.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:20:48 #34
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_43094824
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:57 schreef dvdfreak het volgende:
[afbeelding]
Julia (Alyson Hannigan) is hopeloos in de liefde maar op een dag heeft ze toch de ware gevonden (Campbell). Voordat het huwelijk ook maar begonnen is beginnen de eerste problemen al, het bezoek aan de schoonouders, de getuige overhalen en het huwelijk plannen.Best een leuke film met veel verwijzingen naar andere films
7/10
Echt waar ?!!
Meest beroerde film sinds tijden. Ik had voor de grap de film aan een vriend meegegeven. Ik kreeg het commentaar. wil je dat NOOIT meer doen

De film is dan ook niet voor niets in de bottom 100 #75.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_43094882
Zondagavond naar Requiem for a Dream gekeken.

Ben er nog steeds stil van.

Een perfecte 10.

In een enkele zin, want te heftig: een absolute aanrader en afrader tegelijk in elke zin van het woord.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:25:24 #36
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_43094921
The Gauntlet
Clint Eastwood heeft de opdracht om een hoer op te halen in Las Vegas die opgesloten zit. Al snel wordt duidelijk dat alles een setup is. Tering wat een eindscene met de bus. Wat extreem geweldadige politie. Het levert wel leuke shots op al dat geschiet. De politie-baas dat kan toch nooit door de beugel. Dat is wel erg ver van de werkelijkheid.
Wel mooie shots van Arizona en Nevada overigens.

cijfer 6.5 / imdb 6.1
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:31:54 #37
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_43096480
Zoku Zatoichi monogatari (Zatoichi 2, The Tale of Zatoichi Continues) (1962)
In dit tweede deel uit deze serie wordt Zatoichi achtervolgt door een bende. En ondertussen is er nog een ander duo dat het op de blinde masseur gemunt heeft. Tot mijn verrassing kwam er heel veel uit deel 1 terug. Zo keert Zatoichi terug naar het graf van de samurai, die hij in deel 1 vermoord heeft. En ontmoet hij zo daar een paar oude bekende. Ook komen we meer te weten over Zatoichi's verleden. Want zijn achtervolger blijkt zijn eigen broer te zijn, die er ooit vandoor ging met Zatoichi's grote liefde.
Jammer genoeg is regisseur Kazuo Mori alleen minder begaafd dan meester Kenji Misumi en haalt de film imo nooit het niveau van het eerste deel. Aan de andere kant bevat deze film wel weer wat meer actie, wat ook een plus is in mijn boekje.
cijfer: 7.5
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:51:46 #38
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43096981
Aangezien ik toch geen films meer ga kijken vandaag kan ik net zo goed mijn maandlijstje posten.

Het was weer een fijne maand, heb met veel achten gesmeten. Deze volgorde is trouwens wel correct.

C.R.A.Z.Y. - Vallée, 2005 (9)
The Ox-bow incident - Wellman, 1943 (8,5)
Vozvrashcheniye (The Return) - Zvyagintsev, 2003 (8)
McCabe & Mrs. Miller - Altman, 1971 (8)
C'est arrivé près de chez vous (Man bites Dog) - Belvaux, 1992 (8)
Sophie Scholl - Rothemund, 2005 (8)
Zwartboek - Verhoeven, 2006 (8)
Serpico - Lumet, 1973 (8)
La Notti Bianche (White Nights) - Visconti, 1957 (8)
The Man who would be King - Huston, 1975 (8)

Grootste teleurstelling was Tsotsi, en verschrikkelijk waren The Brothers Grimm en nog in grotere mate Eurotrip.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:22:48 #39
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_43097702
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 08:57 schreef RuneRose het volgende:
Wat een toeval, Timo.

[afbeelding]

Tanin no Kao (The Face of Another) - Na PITFALL en WOMAN OF THE DUNES de derde samenwerking tussen regisseur Teshigahara, schrijver Kobo Abe en componist Takemitsu. En misschien is dit wel mijn favoriet, het gegeven is erg boeiend; de ongekende mogelijkheden en invloed op de samenleving als je zomaar van identiteit kan wisselen. En dan de uitwerking. Wat ziet het er geweldig uit. De cinematographie is foutloos en art-direction is niet te beschrijven zo goed. Daar komt nog de psychedelische soundtrack van Takemitsu bij, om nog meer bij te dragen aan de vervreemde en koude sfeer. Het enige dat ik wat minder vond was het sub-plotje over het meisje.

Ik zou 'm snel bestellen, als je dat nog niet gedaan hebt, Timo.
Had ik op dvd.nl al wat positieve dingen over gelezen, maar wilde eerst kijken of Pitfall me beviel. Dat is duidelijk het geval . Dus deze zometeen even bestellen
pi_43105710
The Man Who Knew Too Much (Alfred Hitchcock, 1956)
Prima, maar zeker niet wereldschokkende, remake waarmee je je twee uurtjes goed mee kan vermaken. James Stewart is altijd wel leuk en Doris Day draait ook lekker mee. En nog een mooie finale.

Gouttes d'eau sur pierres brûlantes (Francois Ozon, 1999)
Wederom originele film van Ozon die een aantal keer leuk weet verrassen (met muzikale onderbreking als hoogtepunt). Schiet op emotioneel vlak echter wat te kort. Aan de andere kant, de acteurs zijn goed, het verhaal is vermakelijk absurd en Ozon is eigenlijk altijd leuk. En Sagnier kijkt ook goed weg (rechts ).

dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:49:14 #41
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_43110448

De Wolf Man (Lon Chaney jr.) keert terug naar Engeland om volgens de traditie het kasteel van de familie te erven. Hij wordt echter het slachtoffer van een legendarische beet en verandert in een weerwolf.
8-/10

[ Bericht 0% gewijzigd door dvdfreak op 01-11-2006 19:46:31 ]
pi_43112884
Jongens doe ook ff mee met mn filmmuziek ID contest > Filmmuziek ID contest! !
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:07:46 #43
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_43113782
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:48 schreef GFA het volgende:
Jongens doe ook ff mee met mn filmmuziek ID contest > Filmmuziek ID contest! !
als je dan nog ff een PM button maakt
pi_43114307
Citizen Kane (Orson Welles, 1941)
Dan toch eindelijk een keertje gekeken en zeker niet teleurgesteld. Een film die zijn status als klassieker meer dan verdient. Het verhaal blijft boeien en de film heeft verder alles wat een goede film nodig heeft. Welles zelf is geweldig, Cotton vind in (in het handjevol films die ik heb gezien) altijd goed, het heeft bijzonder mooie beelden, humor, drama en (een zekere vorm van) spanning. Enige minpuntje vond ik de vreselijk overacterende Dorothy Comingore, maar dat is de film vergeven. Misschien The Third Man ook maar weer een keer herkijken.

dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:25:19 #45
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_43114547
C.R.A.Z.Y. (2005)
Idd een hele mooie goede coming-of-age/coming-out-the-closet film. Zeker eentje voor de top 10 van het jaar. Erg mooie soundtrack ook met Pink Floyd, Jefferson Airplane, Rolling Stones en Bowie, waardoor het gevoel van die tijd extra goed over komt. Alle jongens die Zachary spelen, zetten zeer goede prestaties neer. Ook Michel Côté als de vader schittert in deze film.
cijfer: 8.5
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:57:44 #46
62182 Georges
That's the shit
pi_43118597
Afgelopen weekend drie films gezien.

1. X-men, Last stand
Erg slecht, kan niet anders zeggen. Er zaten veel te veel dingen bij waarvan je dacht 'o waarom dan? '
Phoenix stond bijna de hele film wat apatisch voor zich uit te staren.
Het is niet de indrukwekkende mooie Phoenix uit de comics. Had meer mee gedaan moeten worden.

En opeens waren daar Juggernaut en een andere mutant in een truck die zich zomaar aansloten bij Magneto.
Veel hoofdpersonen gingen veel te makkelijk dood. En ik vond de weergave van de Juggernaut nogal teleurstellend/lachwekkend. In de comic is het een reus, in de film een uitsmijter.
Te weinig echt boeiende gevechten, te veel naamloze mutants. Beetje jammer allemaal.
Kon niet echt sympathiseren met wie dan ook.
Het suggestieve einde was ook een misser, waarom dat soort onzin. Ik hoop echt dat ze het hierbij laten.
Cijfer: 4

2. Batman Begins
Geweldig film, verreweg de beste uit de Batman serie.
Er wordt op een mooie (bijna onhollywoodse ) manier verteld hoe batman geworden is tot wat hij is.
Bale doet het goed als batman, beter dan alle anderen eerlijk gezegd. Hij is wat klungelig as Bruce en cool als the bat. Hij weet een goede balans te vinden tussen de twee karakters.
Goede rollen van Gordon, Alfred en Lucius.
Scarecrow was een leuke aanvulling en het idee van de badguys was origineel.
Aanrader
Cijfer: 8+

3. Superman Begins
Vooral het begin is erg sterk, daarna wordt het wat minder. De badguy en zijn gemene doel zijn wat slap.
Het was meer een karikatuur dan echt een goed doordacht karakter. Spacey doet het goed, maar had meer in gezeten met zo'n goed acteur.
De relatie tussen Kent en Lane was leuk uitgewerkt, er is aantrekkingskracht, maar er mist iets voor hen.
Rol van superman was ok. Best een waardig opvolger van Reeve.
Cijfer: 7

Wat ik overigens mis met veel actiefilms, is de actie, gek genoeg. Meer meer meer.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:54:15 #47
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_43121524
Veel gezien, behoorlijke maand, ik doe gewoon een top-20.

1. C.R.A.Z.Y. (Jean-Marc Vallée, CAN, 2005) - 8½
2. Mutiny on the Bounty (Frank Lloyd, USA< 1935) - 8½
3. Apur Sansar (Satyajit Ray, IND, 1959) - 8+
4. Léolo (Jean-Claude Lauzon, CAN, 1992) - 8+
5. The Departed (Martin Scorsese, USA, 2006) - 8+
6. Krótki film o zabijaniu (Krzysztof Kieslowski, POL, 1988) - 8+
7. Ober (Alex van Warmerdam, NED, 2006) - 8+
8. Volver (Pedro Almodóvar, ESP, 2006) - 8
9. Saraband (Ingmar Bergman, SWE, 2003) - 8
10. Morte a Venezia (Luchino Visconti, ITA, 1971) - 8
11. Das Testament des Dr. Mabuse (Fritz Lang, GER, 1933) - 8
12. Sad Movie (Jong-kwan Kwon, KOR, 2005) - 8-
13. Aparajito (Satyajit Ray, IND, 1957) - 8-
14. Z (Costa-Gavras, ALG, 1969) - 8-
15. Children of Men (Alfonso Cuarón, USA, 2006) - 7½
16. Sciuscià (Vittorio De Sica, ITA, 1946) - 7½
17. Campanadas a medianoche (Orson Welles, ESP, 1965) - 7½
18. Jeder für sich und Gott gegen alle (Werner Herzog, GER, 1974) - 7+
19. Giant (George Stevens, USA, 1956) - 7+
20. Sommersturm (Marco Kreuzpaintner, GER, 2004) - 7+

Onderaan de lijst bungelt spul als Jackass, Tomb Raider, Van Helsing, etc. met een 3.
Sheridana +1
pi_43121828
wat heb je nog meer gezien dan Sok?

lijstje van mij deze maand

Oktober
127. Battaglia di Algeri, La (1966) :: 8.7
128. Casino (1995) :: 8.0
129. Brick (2005) :: 7.5
130. Walk the Line (2005) :: 7.9
131. Experiment, Das (2001) :: 7.5
132. Patton (1970) :: 8.2
133. The Man Who Wasn't There (2001) :: 7.8
134. Thank You for Smoking (2005) :: 8.1
135. Where the Sidewalk Ends (1950) :: 7.9
136. Anatomy of a Murder (1959) :: 8.5
137. Lantana (2001) :: 7.7
138. Tony Takitani (2004) :: 7.9
139. Manhattan (1979) :: 8.1
140. Paradise Now (2005) :: 7.2
141. Stalker (1979) :: 8.4
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:52:24 #49
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_43123836
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:57 schreef Georges het volgende:
3. Superman Begins
Ik denk dat je Superman Returns bedoeld
quote:
Wat ik overigens mis met veel actiefilms, is de actie, gek genoeg. Meer meer meer.
De films die je nu noemt zijn succesvol omdat ze nog meedoen in de Spiderman hype. De focus wordt niet gelegd op de actie maar op de karakters. Jah, dan is de actie minder. Dit is balans.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  woensdag 1 november 2006 @ 00:21:47 #50
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_43124777
Wild Romance (Jean van de Velde, 2006)
Prima biopic over het leven van Herman Brood. De film ziet er fantastisch uit met toffe effecten, scherpe montage en mooie cinematografie. Dat trok me al aan bij de trailer, maar dat is ook zeker in de film terug te vinden. Daniël Boissevain zet een overtuigende Herman Brood neer, behalve in sommige muziekscenes waar zijn playback niet altijd even goed is. Dit is echter al snel vergeten, aangezien de muziek overtuigend van het scherm spat. Jammer dat de film iets aan de korte kant is ook. ***½
  † In Memoriam † woensdag 1 november 2006 @ 00:28:33 #51
4571 Sokolsky
pi_43124991
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 23:00 schreef pascalheister het volgende:
wat heb je nog meer gezien dan Sok?
Ik heb een lijstje gemaakt met films met veel stemmen op IMDB die ik nog niet gezien heb, en die ben ik van bovenaf af gaan werken. Prompt zie ik m'n gemiddelde cijfer op MM dalen
Sheridana +1
  woensdag 1 november 2006 @ 00:54:19 #52
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_43125625
Deze maand 25 films gezien, waarvan ik er 2 al eens eerder gezien heb en 6 ervan zag ik in de bioscoop.

Nieuw in m'n top 1000

307. Babel (Alejandro González Iñárritu, 2006) ****½
311. Un coeur en hiver (Claude Sautet, 1992) ****½
336. Zwartboek (Paul Verhoeven, 2006) ****½
744. Mitt liv som hund (My Life as a Dog) (Lasse Hallström, 1985) ****

Verder in de top 10 deze maand

1060. Of Mice and Men (Gary Sinise, 1992) ***½
1094. Wild Romance (Jean van de Velde, 2006) ***½
1109. Vacas (Julio Medem, 1992) ***½
1208. The Libertine (Laurence Dunmore, 2004) ***½
1290. The Crying Game (Neil Jordan, 1992) ***½
1372. The Devil Wears Prada (David Frankel, 2006) ***½

De enige (nipte) onvoldoende was deze maand voor Mary Reilly (1996), een **½

Het gemiddelde was: 6,78
  woensdag 1 november 2006 @ 01:04:55 #53
105263 Litso
Interlectueel.
pi_43125851
Laatste paar films die ik heb gezien zijn Casablanca, Rear Window en Seven Samurai.
De eerste twee ondanks dat ze op sommige momenten wat knullig zijn, en soms wat magertjes geacteerd, toch aardig goede films en in elk geval zeer vermakelijk.
Seven Samurai vond ik eigenlijk bijzonder slecht, het verhaal is aardig maar zowel het filmwerk als de acteurs vond ik bedroevend slecht. Ik heb me meer aan de film geërgerd dan dat ik ervan heb genoten. Ik vraag me werkelijk af waarom hij zo hoog aan wordt geschreven.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  woensdag 1 november 2006 @ 09:25:40 #54
67640 SaintOfKillers
pi_43128888
1. The Ox-Bow Incident (William A. Wellman - 1943)
2. Gilda (Charles Vidor - 1946)
3. Sleuth (Joseph L. Mankiewicz - 1972)
4. Adams æbler (Thomas Anders Jensen - 2005)
5. My Man Godfrey (Gregory La Cava - 1936)
6. De battre mon coeur s'est arrêté (Jacques Audiard - 2005)
7. Su-ki-da (Hiroshi Ishikawa - 2005)
8. Sullivan's Travels (Preston Sturges - 1941)
9. Flags of our Fathers (Clint Eastwood - 2006)
10. Sauf le respect que je vous dois (Fabienne Godet - 2005)

De zwakste was Het Zuiden, al kon ik die niet eens echt slecht noemen, ik heb gewoon geen enkele ramp gezien in oktober, maar Het Zuiden viel iig. wel zwaar tegen.
  woensdag 1 november 2006 @ 10:14:57 #55
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_43129840
quote:
Op woensdag 1 november 2006 01:04 schreef Litso het volgende:
Laatste paar films die ik heb gezien zijn Casablanca, Rear Window en Seven Samurai.
De eerste twee ondanks dat ze op sommige momenten wat knullig zijn, en soms wat magertjes geacteerd, toch aardig goede films en in elk geval zeer vermakelijk.
Seven Samurai vond ik eigenlijk bijzonder slecht, het verhaal is aardig maar zowel het filmwerk als de acteurs vond ik bedroevend slecht. Ik heb me meer aan de film geërgerd dan dat ik ervan heb genoten. Ik vraag me werkelijk af waarom hij zo hoog aan wordt geschreven.
deze post is vast als grapje bedoeld
  Moderator woensdag 1 november 2006 @ 10:18:18 #56
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_43129917
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:14 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Ach, ik kan me zo'n post wel voorstellen. Ik was ook verre van onder de indruk toen ik Seven Samurai voor het eerst zag.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 1 november 2006 @ 10:28:13 #57
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43130130
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:14 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je niet in kunt zien dat niet iedereen precies hetzelfde vindt van bepaalde films

Afgelopen maand heb ik een stuk of 40 films gezien .

Top 10 oktober

1 Forrest Gump
2 United 93
3 Lilja 4-ever
4 Eternal Sunshine of the Spotless Mind
5 Torsk på Tallinn
6 Idi i smotri
7 Sin City
8 Urga
9 Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain
10 Die Geschichte vom weinenden Kamel

Ook heb ik, soms tot grote verbijstering van sommige Fokkers, films gezien, die ik wat minder vond. Hieronder vallen: Dude, Where's My Car, The Da Vinci Code, Oldboy en Showgirls.

[ Bericht 2% gewijzigd door Falco op 01-11-2006 10:33:40 ]
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  woensdag 1 november 2006 @ 10:37:32 #58
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_43130330
Gisteren een mini filmmarathon gehouden met eigenlijk alleen maar kutfilms. Heerlijk.

The Skeleton Key: Prima pulp. Vrij lekker moeten lachen om het belachelijke verhaal en de idiote kop van Hudson. Sarsgaard is leuk om naar te kijken, z'n accent is ook tof . Eigenlijk echt heel erg slecht op het leuke einde na. 6-.

Constantine: Woah, wat slecht . Reeves blijft echt kut, Weisz is te tof voor deze film en het verhaal kon me geen moment boeien. Weer hard moeten lachen om alle belachelijke dingen en vooral Swinton . 5.

Without a Paddle: Humor van de laagste plank. Een aantal erg grappige stukjes, maar over het algemeen gewoon ultiem flauw. Overmoralistisch en daar houd ik niet zo van, maar gelukkig neemt de film zichzelf niet zo serieus. Lekker om lui op de bank te kijken. 5+.

Ghostbusters II: Heerlijk! Murray, Aykroyd, Moranis, MacNicol bij elkaar . Zeker niet zo goed als deel 1, maar ook zo geweldig foutgrappig. Deze blijft keer op keer leuk. Janosz . En dat schilderij wil ik ook op m'n kamer! 7+.

Finding Neverland: De enige serieuze film die ik gekeken heb. Misschien was ik niet in de goede bui, maar ik vond 'm niet al te spectaculair. Alles was een beetje over the top en ik had liever wat meer van die fantasiescenes gezien zoals op dat schip. Depp en Highmore doen het prima, de rest hangt er maar een beetje bij. Niet zo geweldig als ik had verwacht. 7.

I Spit On Your Grave: Ik had zin in foute horror, maar ik kreeg een soort drama/thriller. Jammer, want het verhaal (over een vrouw die wraak neemt op haar verkrachters) bood veel mogelijkheden. Helaas bestaat de helft van de film uit de verkrachtingen, die te onrealistisch zijn om te kunnen shockeren en te serieus om te kunnen lachen. Het tweede deel is een stuk leuker, maar blijft te braaf. Verzin eens wat leukers, doos . 6+.
  woensdag 1 november 2006 @ 10:39:37 #59
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43130389
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:28 schreef Falco het volgende:
Ook heb ik, soms tot grote verbijstering van sommige Fokkers, films gezien, die ik wat minder vond. Hieronder vallen: Dude, Where's My Car, The Da Vinci Code, Oldboy en Showgirls.
Oldboy A lá, maar Showgirls minder?

woensdag 1 november 2006 @ 10:44:38 #60
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_43130469
Ik heb overigens maar 18 films gekeken deze maand. Veel bagger, maar ook een paar pareltjes.

Dances With Wolves, Smoke, Spaceballs, Munich en Alfred Packer: The Musical gaf ik allemaal een 8. Wat een gemixte lijst, overigens . Slechtste films waren Instinct, Without a Paddle en Constantine.

Gemiddeld scoorden ze een 6,7.
  woensdag 1 november 2006 @ 12:18:24 #61
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43132723
Deconstructing Harry was best leuk. Ik, volgens mij een van de weinigen, heb helemaal geen probleem met Woody Allen films. Neurotisch gelul is mijzelf ook niet vreemd, misschien ligt het daar aan. Deconstructing Harry is tamelijk origineel en ik heb vaak gelachen. En een prima cast natuurlijk, een van de leukere Allens die ik gezien heb. Die vele jump-cuts waren trouwens niet erg vaak effectief, beetje jammer. ***½

The Harmonium in My Memory (1998) was eigenlijk een beetje saai. Het moeizame liefdesverhaal komt wat langzaam uit de verf. Schoolmeisje wordt verliefd op docent (Byung-hun Lee die we wel kennen) die op zijn beurt verliefd is op een collega. Dit wordt aan elkaar genaaid door koddige taferelen uit het boerendorpje waar het zich afspeelt. Aan de andere kant zorgt juist deze setting wel voor een paar lachmomenten, vooral de scenes met alle schoolkinderen. Het allerlaatste shot van de film is hoopgevend voor de liefde. Lonewolf zou het prachtig vinden. ***

Die collega is trouwens erg fijn voor de ogen.

† In Memoriam † woensdag 1 november 2006 @ 12:20:01 #62
4571 Sokolsky
pi_43132755
quote:
Op woensdag 1 november 2006 00:54 schreef Gorro het volgende:
1372. The Devil Wears Prada (David Frankel, 2006) ***½
Tot hoever heb je jouw lijst inmiddels uitgebreid?
Sheridana +1
  † In Memoriam † woensdag 1 november 2006 @ 12:22:25 #63
4571 Sokolsky
pi_43132816
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:28 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je niet in kunt zien dat niet iedereen precies hetzelfde vindt van bepaalde films
Je kunt zeggen dat je Oldboy een onzinnig verhaal vindt, of dat je die Mifune in Seven Samurai maar een irritant karakter vindt, dat kan ik me best voorstellen. Maar zeggen dat Kurosawa slecht filmwerk aflevert of dat in Casablanca en Rear Window slecht geacteerd wordt, daar kijk ik toch even van op.
Sheridana +1
  woensdag 1 november 2006 @ 12:30:38 #64
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_43133049
quote:
Op woensdag 1 november 2006 12:22 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Je kunt zeggen dat je Oldboy een onzinnig verhaal vindt, of dat je die Mifune in Seven Samurai maar een irritant karakter vindt, dat kan ik me best voorstellen. Maar zeggen dat Kurosawa slecht filmwerk aflevert of dat in Casablanca en Rear Window slecht geacteerd wordt, daar kijk ik toch even van op.
Precies dat is hetzelfde als beweren dat Rembrand geen gebruik van licht kon maken in zijn schilderijen. Of dat Bach niet kon compeneren.

Mijn maandlijstje voor deze maand. In totaal 27 films gezien en een mini-serie die ik ook meeneem in mijn lijstje voor deze keer. Daarvan zag ik er 8 al eens eerder en die worden niet opgenomen in de lijst. Het gemiddelde deze maand is een 7.589285714.

Top 10.
1. Densha otoko (2005) (mini) 9.5
2. The Night of the Iguana (1964) 8.5
3. Le Souffle au coeur (Murmur of the Heart) (1971) 8.5
4. C.R.A.Z.Y. (2005) 8.5
5. Linda Linda Linda (2005) 8.5
6. Moartea domnului Lazarescu (The Death of Mr. Lazarescu ) (2005) 8
7. Scent of a Woman (1992) 8
8. Kakushi ken oni no tsume (The Hidden Blade) (2004) 8
9. Smoke (1995) 7.5
10. Nachtrit (2006) 7.5

Nummer 1 is onbetwist het allerleukste wat ik heb gezien Nummers 2 t/m 5 liggen heel dichtbij elkaar. Dan volgt er een groot gat naar nummer 6. Die qua kwaliteit niet zoveel beter is dan nummer 7 en 8. Nummer 9&10 zijn the best of the rest.

Flop 3.
3. The Da Vinci Code (2006) 5
2. Hulk (2003) 4.5
1. The Producers (2005) 2

[ Bericht 47% gewijzigd door Lonewolf2003 op 01-11-2006 13:30:56 ]
  woensdag 1 november 2006 @ 17:38:13 #65
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_43143561

Dr. Wilfred Glendon wordt tijdens een expeditie in Tibet aangevallen door een geheimzinnig monster. Gelukkig overleeft hij de aanval, maar als hij weer terug is in London, verandert hij bij de eerste de beste volle maan in een weerwolf en gaat hij op zoek naar een prooi.
Veel beter dan The WolfMan 8 1/2/10
pi_43146324
Geen lijstje deze maand van mij omdat mijn excelfile verloren is gegaan.
Graag op anoniem
pi_43147541
Cars (2006)
Erg mooi in elkaar gezet, ziet er prachtig uit. Het verhaal is een beetje simpel maar het maakt dit niet minder leuk. Persoonlijk vind ik hem een stuk beter dan 'The Incredibles'.
pi_43151710
Volgens mij net de meest slechte film van 2006 gezien... Ultraviolet.... Het is dat ik hem gekregen had. Damn wat was ie slecht...
  woensdag 1 november 2006 @ 21:34:30 #69
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43152936
quote:
Op woensdag 1 november 2006 18:57 schreef Mainport het volgende:
Geen lijstje deze maand van mij omdat mijn excelfile verloren is gegaan.
Je weet toch nog wel een beetje welke je tof vond...?
  woensdag 1 november 2006 @ 22:39:18 #70
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_43155813
The Adventures Of Priscilla: Queen Of The Desert
Redelijk foute maar wel erg vermakelijke en op sommige momenten mooie road movie over twee drag queens en een transsexueel op weg van Sidney naar het ver weg gelegen Alice Springs om een optreden te doen.
De drie hoofdrollen zijn lekker dik aangezet maar op zijn op hetzelfde moment wel geloofwaardig. Het acteerwerk is erg ok, de muziek lekker (fout) en de kostuums mooi en kleurrijk.
Erg fijne film, zeker de moeite waard

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_43158355
Ginger snaps:
http://www.imdb.com/title/tt0210070/
Leuke Canadese horror film.
Niet typisch hollywood leuke plot wendingen en zeker een van de beste weerwolf films die ik ken.
Enige minpuntje is misschien het plotselinge einde

IMDB cijfer : 6.8/10
Mijn cijfer : 7/10

Big Fish

Waar zou ik beginnen ?
Erg mee levend film.. Goed verhaal plot zit goed in elkaar
Een man vertelt zijn zoon eigenlijk zijn hele leven al sprookjes.
Nu pa kanker heeft en niet meer te genezen is wil zoonlief er achter komen wat er nou klopt van zijn verhaal. Erg mooi in beeld gebracht en zo als we van Tim Burton gewent zijn komen er weer allemaal rare figuurtjes voorbij

IMDB cijfer: 8.0/10
Mijn cijfer:9.4/10
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  donderdag 2 november 2006 @ 00:02:23 #73
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_43158595
Dat ziet er uit als een hele goede filmmaand, Mainport.
  donderdag 2 november 2006 @ 00:05:27 #74
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43158653
Erudiet lijstje Bart!
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  donderdag 2 november 2006 @ 00:16:58 #75
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_43158949
quote:
Op woensdag 1 november 2006 12:20 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Tot hoever heb je jouw lijst inmiddels uitgebreid?
De lijst heb ik ooit gemaakt door alles wat ik een ***½ of hoger gaf op een volgorde te zetten. Sindsdien voeg ik steeds de films met ***½ of hoger eraan toe. Hij loopt nu tot 1667. Dus het is niet zozeer dat ik hem uitgebreid heb. Hij heeft altijd al langer dan de eerste 1000 doorgelopen...
pi_43158976
En nu maar hopen dat het lijstje van november niet verloren gaat.
Graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')