Een vriendin van me had nog nooit de Evil Dead films gezien terwijl ze wel horrorfan is. Toen dus maar ff snel opgezet.
The Evil DeadEerste deel die gewoon hilarisch is om te zien. Ik denk dat de film qua budget zeker wel kwalitatief is. Als ik hem vergelijk met bijv. een Bad Taste vind ik deze beter. Goede film met een degelijk opbouw en genoeg schrikmomenten die ook werken. Een 8.
Evil Dead IIDeel 2 begint erg vermakelijk. Deel 1 wordt er aan het begin even snel doorheen gewerkt. Waar Ash het in deel 1 nogal lastig vindt om zijn vriendin te vermoorden en onthoofden heeft ie er nu weinig tijd voor nodig. Dan gebeuren er opeens andere dingen dan in deel 1 wat deze film een beetje een halve remake maakt, maar ok, niet storend. Dan volgt eigenlijk alleen een aanloop voor het geniale deel 3. Deze film is gaver dan de eerste omdat er al meer humor in voorkomt en Ash natuurlijk de geniale groffe actieheld wordt. Ook een 8.
Army Of Darkness (director's cut)Dit deel is uiteraard geheel over the top. Je zou nooit verwachten bij de eerste film dat dit eruit zou rollen. Ash kan alleen maar vette one-liners maken en de humor is echt geniaal gaaf. Er was blijkbaar flink budget want er zitten flink grote scenes in en er wordt veelvuldig gebruik gemaakt van stop-motion. Al met al zeker een zeer gave film die echt must-see is. Een 8.
Office SpaceLaatst ook nog deze geniale film gekeken. Elk personage in deze film is geniaal. Ze zijn allemaal erg komisch maar nergens eigenlijk niet realistisch. Eigenlijk is deze hele film een aaneenschakeling van karakters en gebeurtenissen die best realistisch zijn. Dat maakt hem zo herkenbaar en komisch. Ik heb meerdere malen wederom dubbel gelegen. Echt een classic dit. Een 8.
#41 LéonDeze had ik echt een heleboel jaar terug gezien dus het was eens tijd om hem opnieuw te kijken. De film is eigenlijk niet echt een actiefilm te noemen. De actie die erin zit is wel geniaal maar eigenlijk gaat de sfeer of het verhaal daar helemaal niet over. We kijken naar 2 karakters die samenkomen en elkaar dingen leren over het leven waardoor ze opeens allebei veel volwassener worden. Dat dit dan een klein meisje is en een ietwat autistische huurmoordenaar is maakt het alleen maar mooier. Geniale film met een ongekende sfeer. Een 9.
Test je filmkennis! Speel mee met
FOK! Movie Trivia en win
prijzen!