abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 16 november 2006 @ 12:13:42 #276
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_43603903
Yôji Yamada's Kakushi ken oni no tsume (The Hidden Blade) is inderdaad een aanrader. De sfeer doet sterk denken aan Yamada's vorige film Tasogare Seibei, waarin hij rustig de tijd nam om zijn personages uit te diepen, hun sociale en politieke vraagstukken uiteen te zetten om zo uiteindelijk tot de climax te geraken. Ook in deze film is dat het geval, hoewel ik 'm op alle fronten toch een tikkeltje minder vind. 8.
Sheridana +1
pi_43605749
Layer Cake (2004)
Een film die qua verhaallijn wel ietwat lijkt op Goodfellas en visueel ook aardig weg heeft van een Michael Mann film. Daniel Craig speelt hierin een fantastische rol van een dealer die vroeg met pensioen wil, maar het gaat allemaal niet volgens plan. Fantastisch in elkaar gezet deze crimefilm, ik heb werkelijk genoten van begin tot eind.
  donderdag 16 november 2006 @ 17:54:13 #278
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43615232
Paths of Glory

Kubrick laat zien hoe kansloos de Eerste Wereldoorlog was. Mooie cynische film. Cijfer: 8

Serko

In de roadmovie Serko wordt een jongeman gevolgd die met zijn paard Rusland doorkruist in de 19e eeuw. Het was zo nu en dan aardig, maar de opbouw was rommelig en sommige dingen waren niet heel overtuigend. Beetje jammer vond ik dat. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_43616381
Vanavond een keuze maken: of op Veronica kijken naar Thunderball, of m'n nieuwe DVD-aanwinst "Kill Bill 2"... moeilijk.
  donderdag 16 november 2006 @ 18:46:39 #280
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_43616795
Thunderball, die Kill Bill kan je nog vaak genoeg zien.
pi_43620313
quote:
Heb 'em gisteravond gezien in de bios en ik ben het helemaal eens met wat Timo zegt, alleen vond ik de Pamela Anderson-scene best grappig.
pi_43628879
Feast

Heerlijke rauwe vette horror.

The Hills Have Eyes (2006)

Wederom lekkere rauwe vette horror en als Wes Craven zijn zegen geeft is het goed.

Liever verliefd

Weinig horror, wel een leuke film, Miryanna van Reeden heeft een heerlijk kontje, Elle van Rijn en Wendy Van Dijk zagen er ook erg fijn uit

Ga niet uit van meningen van andere mensen die je vaak niet kent, maar kijk en oordeel zelf en vorm je eigen smaak
I love Fok!...............................for me to poop on!
  vrijdag 17 november 2006 @ 13:21:37 #283
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_43634645
Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem (2003)
Een aan één schakeling van Daft Punk clips of misschien beter gezegd een hele grote Daft Punk clip. Ik had de Daft Punk clips al vaak op tv voorbij zien komen. En ik moet zeggen dat het altijd één van de weinige clips waren waarbij ik bleef hangen. De muziek is namelijk gewoon heel lekker, al zitten er een paar mindere stukjes in. En het ziet er onwijs cool uit. En het geheel, animatie en muziek, sluit qua sfeer goed op elkaar aan. Waar me ik ook over verbaasde, was dat mijn ergste vrees niet uitkwam. Wonderbaarlijk genoeg weet de clip de volle 65 minuten te boeien.
cijfer: 8

Banshun (Late Spring) (1949)
Mijn eerste Ozu viel eigenlijk een beetje tegen, zeker als ik lees dat het beschouwd wordt als één van zijn betere. Niet dat het slecht is, verre van natuurlijk, maar zo geweldig als ik had verwacht of gehoopt is het niet.
De film geeft een hele mooie fascinerende inkijk in de sociale verhoudingen in Japan vlak na WO II. En op sommige momenten is de film erg ontroerend, zoals de laatste scene met de appel. Maar over het algemeen genomen kon ik me toch te weinig inleven in de karakters.
Waar ik wel heer erg van onder de indruk was, is Setsuko Hara. Deze vrouw redt de film echt voor mij voor een heel groot gedeelte. Zonder haar fantastische spel, zou ik hem een lager cijfer geven dan ik nu doe.
cijfer: 8

Bijitâ Q (Visitor Q) (2001)
Ééntje voor het lijstje meest bizarre films ooit. Voor degene die het nog niet weten de film gaat over een disfunctioneel gezin. Pappa heeft sex met weggelopen dochter, zoon mishandelt moeder, moeder is daarom aan de drugs, drugs moet ook betaald worden, dus prostitueert mamma zichzelf. Als dat niet genoeg is gooit Miike ook nog even een dossis necrofilie en nog een eetlepel sex en geweld erbij. Er is ook nog de mysterieuze gast, die vader eerst met een steen op het hoofd slaat en dan naar huis volgt en daar de gehele film blijft rondhangen.
Dat veel mensen hierbij halverwege weglopen, kan ik best begrijpen. De film is erg shockerend. Dat vind ik ook (anders was ik klaar voor het gekkenhuis.) Eveneens ben je rijp voor een psychiater als je de film cool vindt wegens al het geweld en sex.
Het is imo echter verre van bagger. De mensen die dat doen vinden, schaar ik in het zelfde bootje als mensen die A Clockwork Orange slecht vinden, omdat die zo geweldadig is.
Miike heeft namelijk duidelijk iets te zeggen met deze film. De film is imo namelijk een waarschuwing van Miike wat er kan gebeuren als ouders (en voornamelijk moeders) niet hun rol in het gezin op zich nemen. Als die rolverdeling tussen ouders en kinderen verstoort is, is het hek totaal van de dam. De gast komt echter deze orde weer herstellen. Hij doet dit door de moeder te stimuleren door haar melk uit haar tieten te laten spuiten. (Wil je het nog symbolischer hebben?)
Wat veel mensen volgens mij niet weten is dat de film onderdeel is van de Love Cinema series. Een reeks low-budget films, die met Digitale video zijn opgenomen. Bij deze film pakt dit zeer goed uit. Door het low-budget kwaliteit voelt de film als een echte documentaire aan. En wordt het geheel een stukken realistischer en daardoor nog shockerender.
cijfer: 8.5
  zaterdag 18 november 2006 @ 04:45:52 #284
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_43649726
Ping Pong

Ping pong vind ik eigenlijk maar een stomme sport maar deze film was best wel tof eigenlijk en de potjes ping pong ook eigenlijk best wel spannend.
The Light Is Leaving Us All
pi_43649733
The interpreter: Goede film
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_43650880
I love Fok!...............................for me to poop on!
  zaterdag 18 november 2006 @ 13:20:49 #287
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43655039
Borat

Wat enorm grappig was dit . Waar ik Ali G Inda House nogal suffig vond, weet Sacha Baron Cohen hier wel een enorm toffe film te maken. Erg knap hoe hij tijdens die rodeo zo'n grote groep mensen kon bespelen met zijn uitspraken en dat volkslied. En ohja, de scene in het hotel is nu al legendarisch . Blijft natuurlijk de vraag over hoeveel er in scene is gezet en hoeveel van te voren gestuurd is in de scenes. Ik denk zelf dat het nog best vrij veel is, maar dat doet geen afbreuk aan de tofheid van deze film. Cijfer: 8,5

Leuk weetje wellicht: De Kazachse overheid heeft maar liefst 40 miljoen dollar (vast allemaal oliegeld) geïnvesteerd in een film over een gedeelte van de Kazachse historie, genaamd Nomad. Deze film zou dit jaar uit moeten komen en zo kan de kijker alsnog een juist beeld van dit toffe land krijgen, alleen de Kazachse vlag klopte in Borat .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 18 november 2006 @ 13:27:36 #288
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43655203
Mrs. Henderson Presents (Frears, 2005)
Komedie in onconventionele setting. Dench is weer om te smullen als snerend, koppig en opgewekte oud wijfje. De grappen zijn prima, de muziek prettig en de dames prettig voor het oog. Eigenlijk heb ik weinig aan te merken op de film, hoewel er met de 'ware gebeurtenissen' waarop het verhaal gebaseerd is zoals gewoonlijk een loopje wordt genomen. ****

Verder zag ik nog Filantropica die leuk was (***½) en Nueve Reinas (ook ***½).
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zaterdag 18 november 2006 @ 14:23:47 #289
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43656484
Minorety Report met Tom Cruise
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  zaterdag 18 november 2006 @ 17:26:08 #290
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_43660788
quote:
Op donderdag 16 november 2006 20:41 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Heb 'em gisteravond gezien in de bios en ik ben het helemaal eens met wat Timo zegt, alleen vond ik de Pamela Anderson-scene best grappig.
De scene opzich, van die signeer sessie was idd geweldig, maar de "aanloop" er naartoe vond ik minder

Donderdag in de sneak:
Accepted
Best een vermakelijke comedy over een groepje jongeren die een eigen universiteit op richten om hun ouders wijs te kunnen maken dat ze toch nog op een school zijn toegelaten, terwijl ze eigenlijk op alle echte scholen worden afgewezen. Dat wordt dus 4 jaar lang feesten en niets doen...
Vooraf dacht ik dat het weer zo`n "we proberen grappig te zijn en zijn het daar door helemaal juist niet" film zou zijn. Maar dat viel reuze mee. Moet zeggen dat ik een paar keer erg heb gelachen. Het verhaal is ok en de uitwerking dus erg leuk, maar (zoals verwacht kan worden) de personages zijn wel cliche, net als het verloop van het verhaal. Maar gelukkig wordt dit nooit irritant.
Al met al dus een erg vermakelijke film die het goed zal doen tijdens een avondje met een groepje vrienden.

IMDB Cijfer: 6,2/10
Mijn Cijfer: 6,8/10
  zaterdag 18 november 2006 @ 18:20:24 #291
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43662427
Nog iemand een tip voor een echte zaterdagavond film ?
(Hans teeuwen)
  zaterdag 18 november 2006 @ 19:32:38 #292
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_43664488
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:20 schreef edje34 het volgende:
Con Air

"Make a move and the bunny gets it"
  zaterdag 18 november 2006 @ 19:37:39 #293
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43664628
Rocky

Ik zal vast wel weer een aantal als reactie krijgen , maar mên wat is de heer Stallone ontzettend onboeiend, de hele film op zich eigenlijk ook wel, [nasaal]do you know what I mean[/nasaal]. Boksfilms liggen mij blijkbaar niet zo, geloof ik . Ohja cijfer: 5,5
  zaterdag 18 november 2006 @ 20:00:02 #294
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_43665238
Zie je hem nu pas voor het eerst dan? Rocky moet je gezien hebben toen je jong was. Je ouders zouden je moeten schamen. Ik weet nog hoe ik na elk deel men broers in elkaar sloeg en vice versa. Je weet precies hoe het af gaat lopen, het is alleen de vraag wanneer de omslag komt. Die muziek, de actie, het mooie koude oorlog denken. Rocky is natuurlijk geen goede film, maar wel nostalgie en cult voor de meesten.

adriaaaaaaaaaaaaaan!
  zaterdag 18 november 2006 @ 20:05:38 #295
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43665431
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:00 schreef JelleS het volgende:
Zie je hem nu pas voor het eerst dan? Rocky moet je gezien hebben toen je jong was. Je ouders zouden je moeten schamen.
. Ik vond al die Disneyfilmpjes toen heel erg vet en ietsje later die typische jaren '90 actie.
quote:
Ik weet nog hoe ik na elk deel men broers in elkaar sloeg en vice versa. Je weet precies hoe het af gaat lopen, het is alleen de vraag wanneer de omslag komt. Die muziek, de actie, het mooie koude oorlog denken. Rocky is natuurlijk geen goede film, maar wel nostalgie en cult voor de meesten.
Dat muziekje als Sylvester Philadelphia doorsjokt was het enige toffe ja, de rest tsjaaa .
quote:
adriaaaaaaaaaaaaaan!
Wat een walgelijke eindscene was dat ook !
  zaterdag 18 november 2006 @ 20:07:50 #296
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43665503
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:32 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Con Air

"Make a move and the bunny gets it"
Con Air pas nog gezien.
(Hans teeuwen)
  Moderator zaterdag 18 november 2006 @ 20:08:52 #297
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_43665544
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:07 schreef edje34 het volgende:

[..]

Con Air pas nog gezien.
Dit is ook niet het topic voor dat soort vragen...het gaat erom wat je al gezien hebt. En dan het liefst met een mening erbij...aan losse filmtitels heeft niemand wat.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 18 november 2006 @ 20:12:18 #298
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43665661
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:20 schreef edje34 het volgende:
Altijd moeilijk om een keuze te maken uit deze films,dit is nog maar de helft van wat ik heb.

Coach Carter
Assault on Prectinct 13
Slipstream
Constantaine
End of the law
Shrek
Unfortunate Events
Hostage
mr &Mrs Smith
Hitzone 30
Knorretjes grote film
The pacifier Baby-Sittor
Are we There Yet
The pacifier Baby-Sittor
The incredibles
Elektra
Catch That Kid
Into The Sun
The Rock Walking tall
Submerged
Man on Fire
Million Dollar Baby
The Libarian
Meet the fockers
Vet Hard
24 serie 1,2,3
Bad Boys 1
Bad Boys 2
Under Siege 1
Under Siege 2
Queen Live at Wembley
Sneeuwitje
Van God Los
Jungle Book 2
Shanghai noon
Shanghai Nights
Bert Visscher Voor ons hoeft het niet
Master and Commander
National securirty
Dr Dolittle 2
X-Men 1
X-Men2
White Chicks
Sister act 2
The List
Rush Hour 1
Rush Hou 2
As Good As it Gets
Belly of the Beast
The mancchurian Candidate
The medallion
I,Robot
Sugar Hill
The Boure Idenety
The Bourne Supremacy
Freddy vs Jason
Money Train
The Village
Basic
The Foreiger
Wild Wild west
Kylie Fever 2002
Eagels Hell freeze over
Matrix 1
Matrix 2
Matrix 3
Swat
Boattrip
A Vieuw to a Kill
Ocean`s 11
Oceans`12
Looney Tunes Back in action
Out for Justice
Along came Polly
Ballistic
Showgirls
Marco Borsato Zien
Nutty professor I
Nutty Professor II
The Tuxedo
The Butterfly effect
Bambi
F.C. De Kampioenen seizoen 2
Lethal weapon 1
Lethal weapon 1
Lethal weapon 1
Lethal weapon 1
Clear and present Danger
Najib Amhali Free fight
Najib Amahli Ven vidi vici
Lord of the Ring 1
Lord of the rings 2
Lord of the rings 3
Under Hellgate bridge
Brining down the House
The devils own
Turbulrnce 2
we were Soldiers
Fled
daredevil
Six Days,Seven nights
The Statement
scary Movie
Seven
Ghost
Under Suspicion
Volle Maan
der Untergang
The Tomorrow man
12 Monkeys
Charlie Angels Full throttle
The Mummy
the Mummy returns
Het Cabaret van Kopspijkers II
The watcher
Get Shorty
Out of reach
Jurgen Rayman Even slikken
Big Momma`s House
American Pie
Collateral
Runaway Jury
The Chase
Behind the enemy Lines
Blue Steel
Phil Collins Finall…the first Farewell tour
Phil Collins Live And Loose in Paris
The scorpion King
The Last Don
Gothika
The fast and the furious
2 fast 2 Furious
Swimfan
Kill Bill
Nico
Q en Q serie 1
Grease
The elite
Mr deeds
50 first dates
Cath me if you can
Sinbad
What a Girl wants
Van helsing
the Girl next Door
The One
Trainspotting
Romeo must die
Deep blue Sea
The World is not Enough
MI-1
MI-2
Paycheck
Blade 1
Blade 2
Blade3
Torque
The Thin red Line
Johnny English
Heat
Nightwatch
rene froger Livet at the Arena
Pearl Harbor
Austin powers 1
Austin Powers 2
Austin Powers 3
The Italian job
The Negotiator
Mission to Mars
Hamburger Hill
XXX
XX 2
538 clipzone 2002
Spiderman 1
spiderman 2
Knuffelrock
Knuffelrock 2
Mystic River
The neverending Story
Mindhunters
the sin Eater
Frans Bauer Live in Ahoy 99
Frans bauer Live in ahoy 2001
Frans bauer Live in ahoy 2003
Die Hard 1
Die Hard 2
Die Hard 3
Hollow man
Mickey en zijn vriendjes
Typisch Tachtig
Dum and Dumer
The green Mile
The game
troy
Scarie Movie 1
Scarie movie 2
Scarie movie 3
The new World
Big Momma`s house 2
The pink panther
Lek
Most wanted najib
Training Day
Bert Visscher Nee dan Lourdes
Csi Miami seizoen 1
Csi miami seizoen 2
Chaos
V for Vendetta
Beste van bananasplit
De brekers tv Serie
Het beste van Bart de Graaf
Het beste van de Lama`s
Vrienden voor het leven Seizoen 1
In de Vlaamse Pot seizoen 1

[ Bericht 0% gewijzigd door edje34 op 18-11-2006 20:25:30 ]
(Hans teeuwen)
  zaterdag 18 november 2006 @ 20:19:25 #299
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43665916
Zitten vrijwel alleen maar juweeltjes tussen edje. Complimenten.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zaterdag 18 november 2006 @ 20:22:19 #300
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43666030
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:19 schreef cwk het volgende:
Zitten vrijwel alleen maar juweeltjes tussen edje. Complimenten.
Toch blijft het moeilijk om een keuze te maken welke ik wil gaan kijken.
(Hans teeuwen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')