Dat probeer ik ook altijd.quote:Op woensdag 25 januari 2006 23:18 schreef Sokolsky het volgende:
Ik zit trouwens allemaal kandidaat-Oscarwinnaars te kijken.
quote:Op donderdag 26 januari 2006 00:52 schreef Sokolsky het volgende:
Caché is in ieder geval geen kandidaat; gediskwalificeerd...
Daar heb je meteen ook de reden waarom die mensen steeds zo'n vreemde beslissingen nemen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:31 schreef dolle_hond het volgende:
degenen die mogen stemmen krijgen de films ook op dvd te zien
Hij was al op tv geweest voordat die in de bios kwam. En de aanpassingen voor de biosversie vonden de oscarmensen te minimaal.quote:
Nee, dat was bij Bluebird.quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:38 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Hij was al op tv geweest voordat die in de bios kwam. En de aanpassingen voor de biosversie vonden de oscarmensen te minimaal.
Beoordeling ofzo, dat staat stoer.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:28 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Wat zijn die cijfers ervoor, RR?
Die vond ik goed!quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:01 schreef Gorro het volgende:
The Call of the Cthulhu (Andrew Leman, 2005)
Een mooie ode aan de stille horror-films uit de jaren '20. De decors en stijl zijn duidelijk beïnvloed door het Duitse expressionisme. De hele film ziet er uit alsof hij ook tijdens die periode gemaakt is. Dit is met veel liefde gedaan en daardoor overtuigend. ***½
Wanneer komt het Venezuela tournament?quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:05 schreef Sokolsky het volgende:
Venezuela? Damn, die moet ik ook zien
Ik vond Jarhead ook wel tamelijk briljant, maar wat heeft Spielberg daarmee te maken?quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:50 schreef Timo20 het volgende:
Na het briljante Jarhead brengt Spielberg met z`n Munich het tweede meesterwerk van 2006 op het witte scherm.
Ah, laat maar. Ik begreep je verkeerd.quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:00 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik vond Jarhead ook wel tamelijk briljant, maar wat heeft Spielberg daarmee te maken?
dacht al: zo moeilijk is die zin toch nietquote:Op donderdag 26 januari 2006 18:02 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ah, laat maar. Ik begreep je verkeerd.
tradities moeten in eren blijven. Geef nou maar gewoon toe dat het te moeilijk voor je wasquote:Op donderdag 26 januari 2006 18:11 schreef pascalheister het volgende:
[..]
een keer wat anders is ook leuk (voor de romeinen onder ons)
heb het nog speciaal even na zitten te tellenquote:Op donderdag 26 januari 2006 18:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
tradities moeten in eren blijven. Geef nou maar gewoon toe dat het te moeilijk voor je was![]()
![]()
Ik had precies datzelfde gevoel, alleen vond ik Ray nog wat "swingender" en Jamie Foxx nog wat beter.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:03 schreef Timo20 het volgende:
Walk The Line
Joaquin Phoenix en Reese Witherspoon zijn beide erg sterk in hun rollen en het verhaal is ook best interessant maar ik had wel heel erg een "been-there done-that" gevoel. Komt denk ik vooral omdat we vorig jaar ook al een biopic over een muziek legende in de bios hadden (Ray) en het verhaal komt toch wel redelijk overeen.
Vond ik ookquote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:14 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik had precies datzelfde gevoel, alleen vond ik Ray nog wat "swingender" en Jamie Foxx nog wat beter.
Ik vond Three Kings anders best goed.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Jarhead (2005)
We hebben er lang, heel lang op moeten wachten. Maar uiteindelijk is die er dan....
de eerste goede film over de Golf-Oorlog.
Hoewel er dozijns films over de Vietnam Oorlog bestaan, bestond er tot mijn vebazing geen enkele echte oorlogsfilm over de Golf-Oorlog.
Ik ook. Maar dat vond ik toch meer een actie komedie. En niet een film die echt over de Golf-oorlog ging. Zoals FMJ, AN en Platoon over de Vietnam oorlog gingen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:42 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ik vond Three Kings anders best goed.
Het was inderdaad meer een verhaal binnen een 'Golfoorlog context', maar desalniettemin wel een film die het beeld van die oorlog min of meer realistisch weergaf. Ook al komt het tamelijk humoristisch over.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik ook. Maar dat vond ik toch meer een actie komedie. En niet een film die echt over de Golf-oorlog ging. Zoals FMJ, AN en Platoon over de Vietnam oorlog gingen.
Vorig jaar had ik in totaal 507 films gezien, dus dat is een gemiddelde van ongeveer 10 per week. Maar het fluctueert nogal. Kan de ene week meer zijn dan anders.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:49 schreef pascalheister het volgende:
hoeveel films kijk je gem. per week gorro?
Ik heb hem ook gezien en hoef niks meer toe te voegen. Wellicht dat het einde een beetje wat erg zwak is....quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:50 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de bios:
Munich
Spielberg`s kijk op de gebeurtenissen tijdens de Olypmische Spelen van `72 en wat er daarna gebeurde is een geweldig goede film geworden. Ondanks het feit dat Spielberg wel ruim z`n tijd, waarschijnlijk iets te veel tijd waardoor de film iets aan de lange kant wordt, neemt om het verhaal te vertellen wordt het wel een geweldige manier verteld. De film mag dan iets aan de lange kant zijn, saai of vervelend wordt ie nooit. Het is een sterk verhaal dat door middel van een verzameling prachtige shots op een mooie manier in beeld wordt gebracht. De stijl van de jaren `70 komt op het grote scherm goed over.
Het acteerwerk is geweldig. Eric Bana bewijst na Black Hawk Down opnieuw een geweldig acteur te zijn. De hele groep aan bijrollen doet z`n werk ook erg overtuigend. De film heeft genoeg humor waardoor ie niet te zwaar wordt, en een hoop emotionele scenes om medeleven op te wekken voor de personages. De scene waarin Bana`s personage Avner voor het eerst de stem van z`n dochtertje aan de telefoon hoort is werkelijk geweldig en vol emoties.
John Williams weet wederom een prachtige soundtrack af te leveren, die de film zeker iets extra`s geeft.
Het enige min puntje dat ik kan bedenken is wellicht de manier waarop de boodschap van de film wordt overgebracht waardoor het een beetje geforceerd over komt.
Na het briljante Jarhead brengt Spielberg met z`n Munich het tweede meesterwerk van 2006 op het witte scherm.
Absolute must-see!
IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Die twee films geef je gewoon hetzelfde cijfer???quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:28 schreef cosmick het volgende:
Bring it on
Beetje onnozel Dunst-vehikel over cheerleaders blabla. 't Is dat ik Dunst opzich wel leuk vind, anders
had ik 'm niet afgekeken. Ik vond een net een soort "Saved By The Bell"-aflevering (5/10).
The Virgin Suicides
Wederom met (een prettig uitziende) Dunst (dat was ook de reden dat ik 'm keek), maar ik vond 'm niet erg boeiend (5/10).
ben erg benieuwd naar deze filmquote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:36 schreef pascalheister het volgende:
Brokeback Mountain
[afbeelding]
Prachtige film, sterke acteerpresaties afgewisseld met mooie scenes en een goed en mooi meeslepend verhaal, terecht favoriet voor de oscars.
echt heyquote:Op zaterdag 28 januari 2006 20:41 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Die twee films geef je gewoon hetzelfde cijfer???![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heyquote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:33 schreef Timo20 het volgende:
echt hey
Bring It On was wel geinig, maar The Virgin Suicides vind ik gewoon geweldig.
Ik vond Ray juist een slechte film.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:14 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik had precies datzelfde gevoel, alleen vond ik Ray nog wat "swingender" en Jamie Foxx nog wat beter.
Que ?! goed verhaal.. ik vond gigantisch prut. En is maar een matig vervolg. Ik vind het wel goed dat alle personages op gruwelijk manier afgemaakt worden. Wat een irritante personages. Dat maakt voor mij de film slecht.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:11 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Saw 2
Goede filmGoed verhaal
![]()
Wel een beetje ranzig![]()
Je kunt 'm best niet leuk vinden. Maar een "slechte film"? Dan moet je wel met argumenten komen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik vond Ray juist een slechte film.
Dat vond ik ook, en toen ging ik weer wat anders doen.quote:Op zondag 29 januari 2006 00:17 schreef pascalheister het volgende:
Mooie sfeer i.c.m. de zwart-wit beelden en de muziek, alles bij elkaar leuk uitgewerkt.
Strathairn zet zijn rol meesterlijk neer![]()
Mijn vriendin, met wie ik hem samen keek verloor al snel haar interesse. Ze herkende trouwens McCarthy ook niet, ja dat moet je ook maar net weten hoe die er uit ziet.quote:Op zondag 29 januari 2006 00:22 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Dat vond ik ook, en toen ging ik weer wat anders doen.
M.a.w. ik miste bij deze film ook maar enige vorm van emotionele impact.
Misschien was ik niet helemaal duidelijk; ik vond de film erg goed gemaakt en heb 'm natuurlijk ook afgekeken, maar ik werd er totaal niet door geraakt. Na het kijken ging ik gewoon weer wat anders doen, zonder er nog aan terug te denken.quote:Op zondag 29 januari 2006 01:28 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Mijn vriendin, met wie ik hem samen keek verloor al snel haar interesse. Ze herkende trouwens McCarthy ook niet, ja dat moet je ook maar net weten hoe die er uit ziet.
Nee, dat was vrij duidelijk, hoezo?quote:Op zondag 29 januari 2006 01:43 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Misschien was ik niet helemaal duidelijk; ik vond de film erg goed gemaakt en heb 'm natuurlijk ook afgekeken, maar ik werd er totaal niet door geraakt. Na het kijken ging ik gewoon weer wat anders doen, zonder er nog aan terug te denken.
quote:Op zondag 29 januari 2006 18:19 schreef pascalheister het volgende:
Heerlijke komedie, mooie dialogen.Alec Guiness vertolkt maar liefst 8 verschillende personen, fantastisch acteur zeg.
Nee ik vond de film ook niet veel en gaf hem iets van een 6 of 5.5. Vond het echt zo'n film die mensen alleen interessant en goed vinden omdat die zogenaamd intellectueel is.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:13 schreef Sokolsky het volgende:
Ik heb zojuist I Heart Huckabees gezien en vond het maar niks. Ben ik nu raar?
Deze heb ik toevallig net ook gekeken, maar ik ben een stuk positiever. Ik vind dat de balans tussen het liefdesverhaal (en de mooie beelden van afrika) en de politieke boodschap erg goed gevonden is. Ik heb me geen moment verveeld en vond dat Weisz en Fiennes allebei hun rol echt steengoed vertolkten. Vooral het accentueren van hun ogen (bij allebei een v/d sterkste punten) was gewoon goed gedaan. Mooi, indrukwekkend, interessant, stof tot nadenken. 8,5.quote:Op maandag 30 januari 2006 20:58 schreef dolle_hond het volgende:
The Constant Gardener
ik veronderstel dat het wel bekend is dat deze film gaat over de exploitatie van afrikanen door medicijn-fabrikanten en dat RW een vrouw speelt die daar tegen strijdt en dat RF haar man speelt, die tevens een diplomaatje is.
beetje een tegenvallende film. vooral omdat de film eigenlijk op twee gedachten hinkt. enerzijds een mooie vertelling over afrika, met vele kleurrijke scenes. anderzijds een politieke thriller, met een bittere smaak.
tevens is die scene van de terugkeer van justin bij t huis van tessa met de flashbacks echt een afknapper wegens overbodigheid.
juist het aspect van de thriller sprak me het meest aan, maar RW vond ik niet zo sterk. RF is beter op dreef, maar vooral BN was weer s sterk.
al met al een zesje, of zo.
Eens.quote:Op maandag 30 januari 2006 22:19 schreef BlaatschaaP het volgende:
interessant, stof tot nadenken
Verkeerde topic?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 08:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[afbeelding]
Naam of 2 films of zo.
Geinig dat ondanks die enorme Franse slag, twee Koreaanen toch nog op plaats 2 en 3 komen. Dat bewijst toch nog eens de kracht van de (Aziatische) Koreaanse cinema de laatste tijd.quote:Op woensdag 1 februari 2006 00:53 schreef Sokolsky het volgende:
En dan kunnen we weer door naar de maandlijstjes.
In januari heb ik 52 films gezien, waarvan 5½ al eens eerder. De top-15 ziet er als volgt uit, met begrijpelijkerwijs een flinke Franse slag:
1. Quai des Orfèvres (Henri-Georges Clouzot, Fra, 1947)
2. Hwal (Ki-duk Kim, Kor, 2005)
3. Chinjeolhan Geumjassi (Chan-wook Park, Kor, 2005)
4. Mildred Pierce (Michael Curtiz, USA, 1945)
5. L'Âge d'Or (Luis Buñuel, Fra, 1930)
6. Une Femme est une Femme (Jean-Luc Godard, Fra, 1961)
7. Jarhead (Sam Mendes, USA, 2005)
8. La Bête Humaine (Jean Renoir, Fra, 1938)
9. Le Conseguenze dell'Amore (Paolo Sorrentino, Ita, 2004)
10. Un Condamné à Mort s'est échappé ou Le Vent souffle où il veut (Robert Bresson, Fra, 1956)
11. Johnny got his Gun (Dalton Trumbo, USA, 1971)
12. Mrs. Henderson Presents (Stephen Frears, GBr, 2005)
13. Le Dîner de Cons (Francis Veber, Fra, 1998)
14. Grizzly Man (Werner Herzog, USA, 2005)
15. Brokeback Mountain (Ang Lee, USA, 2005)
En een flop-5:
1. Battlestar Galactica (1978)
2. What Women Want (2000)
3. Le Temps du Loup (2003)
4. The Descent (2005)
5. Casshern (2004)
*noteert*quote:Op woensdag 1 februari 2006 14:45 schreef Gorro het volgende:
1. Qian li zou dan qi (Riding Alone for Thousands of Miles) (Yimou Zhang, 2005) ****½ (95)
4. L'armée des ombres (Jean-Pierre Melville, 1969) ****½ (303)
Oei... een mishit van Linklater?quote:Op woensdag 1 februari 2006 14:45 schreef Gorro het volgende:
4. Bad News Bears (Richard Linklater, 2005) **½
En waar staat Idi i Smotri dan? Of was dat al in februari?quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:56 schreef Gillingham het volgende:
Top 10:
1. Tierra
2. Paths of Glory
3. Aliens
4. Les Invasions Barbares
5. Magnolia
6. Ying Xiong
7. The Graduate
8. Gandhi
9. Bridge on the River Kwai
10. Annie Hall
quote:Forty-nine breasts. Seven dead bodies. Groin-bashing. Lesbo catfight. Throat-slitting. Wrestling babes. Exploding supporting actress. Heads roll. Hands roll. 937 inside jokes for B-movie fans. Gratuitous blow-up party doll. Gratuitous liquor-store holdup. Kung Fu. Bimbo Fu. Cellulite Fu. Drive-In Academy Award nominations for Jasae, as the actress who says "We need healthy young earth studs to repopulate our world--we need your love rocket"; Brinke Stevens as the wardrobe mistress, for stripping during the boring scenes, and for saying "I can't find the right person to kill to get into the movies"; and, of course, Edy Williams, for stripping off all her clothes nine times (including twice in the back of a moving convertible in the middle of Beverly Hills) and for saying "The smell of garbage turns me into a wild woman!"
Tis niet slecht, maar gewoon een beetje... gewoon. Op zich is het best een redelijke SBS-6-half-negen-film. Ik heb wel een aantal keer gelachen, maar het is samen met The Newton Boys de enige film van Linklater die ik matigjes vind.quote:Op woensdag 1 februari 2006 14:59 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Oei... een mishit van Linklater?
Die moet ik ook nog steeds kijken. Morgenavond maar eens even doen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:58 schreef mrkanarie het volgende:
Closer (2004)
Leuke film, niet doorsnee. Natalie Portman () vind ik altijd best goed spelen, en Jude Law gaat daar zo in mee. In het begin lijkt het een doorsnee romantische comedie te worden, maar na verloop van tijd zie je dat dit absoluut niet het geval is. Ik vond de film niet echt geweldig tot op einde. Toen werd hij een stuk leuker doordat er toch een aantal leuke aspecten in zaten.
Al met al een niet doorsnee romantische comedy, van een niet doorsnee regisseur, maar uiteindelijk toch een goede film.
![]()
Aantal sterren: 3,5
Sinds wanneer is closer een romantische comedy?quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:58 schreef mrkanarie het volgende:
Closer (2004)
Al met al een niet doorsnee romantische comedy, van een niet doorsnee regisseur, maar uiteindelijk toch een goede film.![]()
mja nou, hij was wel romantisch en er zat ook wel enige komiek in soms.quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:00 schreef hornage het volgende:
[..]
Sinds wanneer is closer een romantische comedy?
Nogal compromisloos wat de films sterkste punt isquote:One of Britsploitation master Pete Walker's most infamous films, House of Whipcord is a highly disturbing project that may be too unpleasant for casual viewers to enjoy. The plot finds enigmatic writer Mark E. Desade (Robert Tayman) taking a beautiful, slightly dim French model in funky platform shoes (Penny Irving) home to meet Mum. She discovers too late that Mum is the deranged, moralistic Mrs. Wakehurst (Barbara Markham), and that the family mansion is really an unauthorized private prison for girls that Mum considers wicked sluts. What follows isn't as explicit as you might expect, but the proceedings are so horrifyingly cruel and oppressively bleak that it's often hard to watch.
The acting is top-notch all around, especially Sheila Keith as a whip-wielding barbarian guard. Pete Walker slowly wrings every bit of clammy tension out of the unsavory story. For instance, despite an attractive cast, interesting fashions, and potentially gorgeous locales, everything is presented in a damp grayish tone that makes you want to put on a sweater. He keeps things very unpredictable; when you least expect it, you're hit by an oh-my-God twist that leaves the situation even more hopeless. The pace is slow, there's some unobtrusively clever editing to be found, and the color looks appropriately filthy. This babes-behind-bars horror amalgam really is powerful, but don't make Anne-Marie's mistake: Know where you're heading before you set out.
Check! Scherp.quote:Op woensdag 1 februari 2006 20:50 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
En waar staat Idi i Smotri dan? Of was dat al in februari?
sorry :')quote:Op zaterdag 4 februari 2006 17:57 schreef SaintOfKillers het volgende:Shadow of the Thin Man
Bij deel 4 gaat het terug vooral over de sarcastische grapjes tussen de 2 hoofdrolspelers. Ondertussen hebben ze een zoontje die ook zijn best doet. Het whodunnit-gedeelte is weer een beetje onnozel, maar Powell is gewoonen Myrna is
. De hond is wat minder deze keer.
Ach, dat is aardig.Die heb ik hier sinds kort liggen, maar ik heb hem nog niet gezien. Ook was ik wel benieuwd naar een bespreking ervan zonder dat ik echt moeite had gedaan om er naar op zoek te gaan. Bij deze dusquote:Op zondag 5 februari 2006 00:56 schreef Gorro het volgende:
Tijdens de downtime:
[b
(#548) Bakushû (Early Summer) (Yasujiro Ozu, 1951)
Wederom een sterke film van Yasujiro Ozu. Setsuko Hara is weer subliem in de hoofdrol als de dochter die moeite heeft een geschikte huwelijkspartner te vinden. Het is een thema wat vaker terug zien in de films van Ozu en hier wordt het erg mooi uitgewerkt. In tegenstelling tot z\\\'n latere werk zitten hier nog wel wat camerabewegingen in, waarvan het laatste op het strand een erg mooie scene op levert. Ook leuk zijn de twee kleine jongetjes, die voor wat humor zorgen in de film. ****½
Dat klopt wel. In bijna al die films heeft Setsuko Hara's karakter zelfs dezelfde naam, Noriko. Toch vind ik wel kleine verschillen zitten in de kwaliteit, hoewel ze allemaal die ik tot nu toe gezien heb goed zijn. Zo vond ik bijvoorbeeld Banshun iets beter omdat daar een groter dilemma is rond het wel of niet trouwen (moet ik m'n oude vader alleen en eenzaam achter laten voor mijn eigen geluk?).quote:Op zondag 5 februari 2006 10:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Al die films van Ozu met Spring, Autumn of Summer in de titel zijn onderling zo inwisselbaar dat ik ondertussen niet meer weet welke waar over ging. Al zijn ze dus zo inwisselbaar dat het niet veel uitmaakt.
ik vond banshun juist minder omdat de vertelling een stuk trager is en de omgeving van noriko minder tot zijn recht komt. ook lijkt t er daar toch ook op dat ze gedumpt wordt door haar liefhebbende vader.quote:Op zondag 5 februari 2006 11:00 schreef Gorro het volgende:
[..]
Dat klopt wel. In bijna al die films heeft Setsuko Hara\'s karakter zelfs dezelfde naam, Noriko. Toch vind ik wel kleine verschillen zitten in de kwaliteit, hoewel ze allemaal die ik tot nu toe gezien heb goed zijn. Zo vond ik bijvoorbeeld Banshun iets beter omdat daar een groter dilemma is rond het wel of niet trouwen (moet ik m\'n oude vader alleen en eenzaam achter laten voor mijn eigen geluk?).
Moet je ze trouwens in één of andere volgorde kijken of maakt dat allemaal niks uit?quote:Op zondag 5 februari 2006 10:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Al die films van Ozu met Spring, Autumn of Summer in de titel zijn onderling zo inwisselbaar dat ik ondertussen niet meer weet welke waar over ging. Al zijn ze dus zo inwisselbaar dat het niet veel uitmaakt.
Nee, maakt volgens mij niets uit. Behalve dat chronologisch wel hip is uit het oogpunt van de ontwikkeling van een regisseur of zo...quote:Op zondag 5 februari 2006 19:16 schreef Sai het volgende:
[..]
Moet je ze trouwens in één of andere volgorde kijken of maakt dat allemaal niks uit?
Verder gaat het wel?quote:Op maandag 6 februari 2006 09:27 schreef Overture_FX het volgende:
The Descent, Pffff Wat Een Kut Film.
De Eerste 3 Kwartier Baggeren Ze Door Die Kut Grotten, Elkaars Kut Te Likken.
Saaaai![]()
![]()
Was dat niet The Vanishing?quote:Op maandag 6 februari 2006 09:59 schreef Donnie.Darko het volgende:
Donderdag: een film die op tv was, over een vrouw die ontvoerd wordt enzo, best spannend. Iemand die de titel weet?
quote:Op maandag 6 februari 2006 12:12 schreef Gorro het volgende:
Enige positieve is Emmanuelle Chriqui, die er wel leuk uit ziet, maar acteren kan ze niet verder, net als de rest van de cast. ½
Heb hem gisteren ook gezien en vond het ook een zeer geslaagde slasher en Amanda isquote:Op zondag 5 februari 2006 17:23 schreef kinky_queen het volgende:
FRIGHT
Erg interessante slasher in de traditie van BLACK CHRISTMAS, WHEN A STRANGER CALLS en HALLOWEEN
Een slasher met een nu eens niet bovennatuurlijke killer maar gewoon een persoon die \\\'een btje in de war\\\' is. Wie een bloedbad wil moet een ander abottoir flick zoeken en vooral niet de goedkope dvd bestellen.
Frappant dat de film technisch beter is dan je zou verw88: het camerawerk is behoorlijk sterk net als de regie die de film zelfs op de wat dooie momenten spannend weet te houden
Enneh, dat leuke grietje uit STRAW DOGS zit er ook in wat het geheel nog wat leuker maakt![]()
[afbeelding]
In The Guinness Book Of World Records 2002 this film was said to have the most profanity used in an animated film. It contained a total of 399 swear words (the word "fuck" was used 146 times). 199 offensive gestures and also contained 221 acts of violence.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:52 schreef Agiath het volgende:
South Park: Bigger, Longer and Uncut
Omdat ie gewoon blijft ownen
Voor de beelden van McCarthy zijn archiefbeelden gebruikt.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:40 schreef BlaatschaaP het volgende:
Vandaag en gister:
Good Night, and Good Luck: Heel interessant. Ik word met de minuut meer fan van Clooney. Het gebruik van zwart/wit is erg fijn, Strathairn is uitmuntend, Clooney is tof, Clarkson en Downey () zijn overbodig, McCarthy is echt treffend en alles is uitzonderlijk actueel. Natuurlijk niet letterlijk, maar jullie snappen wat ik bedoel. Heel fijne film, maar zeker geen Best Picture oscar waard. 8+.
Dat weet ik. Hence 'treffend'.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[...]
Voor de beelden van McCarthy zijn archiefbeelden gebruikt.
Dat is een beschrijving waar ik me goed in kan vinden.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:12 schreef Gorro het volgende:
Junebug (Phil Morrison, 2005)
De meeste cliche's worden wel behendig omzeild, maar wat er voor in de plaats komt is niet indrukwekkend.
Oftewel: wat je allemaal wel niet kan leren van FMTquote:Op maandag 6 februari 2006 18:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Voor de beelden van McCarthy zijn archiefbeelden gebruikt.![]()
Stond gewoon in de mikrogids.quote:Op maandag 6 februari 2006 21:27 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Oftewel: wat je allemaal wel niet kan leren van FMT
Typisch Russisch dusquote:Op dinsdag 7 februari 2006 08:37 schreef dolle_hond het volgende:
de scenes zijn veel te langgerekt en soms ook echt oninteressant.
Bah, wat een troep victorinox.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:13 schreef victorinox het volgende:
Les Mémés Cannibales (Rabid Grannies)
nadat ik m gezien heb, heb ik de usercomments op imdb gelezen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:19 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Typisch Russisch dus
Mooi, hoef ik ook al niet meer te kijken.
nietsquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:07 schreef pascalheister het volgende:
wat voegen die dvdmenu's nou toe
whehequote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:10 schreef NoSigar het volgende:
In dit geval de juiste titel , Pride and prejustice![]()
met weinig slaapquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:18 schreef Frozen_Ice het volgende:
Dude where is my car
southpark
saw
sawII
LOTR marathon 1/3
Blade Trinity
De Dominee
filmdagje![]()
7 films op één dagquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:18 schreef Frozen_Ice het volgende:
Dude where is my car
southpark
saw
sawII
LOTR marathon 1/3
Blade Trinity
De Dominee
filmdagje![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh ja mag jy my vertellen welke?? ... deze film is briljant en blijft briljant ook al is de zetting zoó jaren80.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ferris Bueller's Day Off (1986)
Dit zou een hele leuke goede tienerkomedie zijn, ware het niet dat plezier maken terwijl je spijbelt in de jaren 80 kennelijk uit suffe dingen doen bestond.Verder vond ik Ferris Bueller maar een irritant mannetje, dat zichzelf heel wat vindt. Misschien dat de film leuk was toen je in 1986 tiener was, maar daarna is het tig keer over gedaan en tig keer beter.
cijfer: 5.5 voor de moeite.
De eerste paar die in mijn hoofd schieten. Mallrats, Harold and Kumar go to White Castle, American Pie 1&2, Roadtrip, en zelfs Eurotrip was beter. Mag jij me vertellen wat er zo briljant aan was? Ik heb wel geteld de hele film maar één keer gelachen. Ferris is een irritant mannetje. En wat ze doen is suf.quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Oh ja mag jy my vertellen welke?? ... deze film is briljant en blijft briljant ook al is de zetting zoó jaren 80.
die heb ik ook. binnenkort maar eens kijkenquote:Op donderdag 9 februari 2006 10:06 schreef Gorro het volgende:
Mirrormask (Dave McKean, 2005)
Erg toffe mix van animaties en live-action. De fantasy-wereld ziet er fantastisch uit en wordt bevolkt door toffe beesten, zoals de "bobs", een mix van meeuwen en gorillas. De lekker artistiek en alternatieve animatiestijl maken de film uniek. Het zijn dan ook vooral die scenes die het meest aanspreken. Het verhaaltje wat er omheen zit maakt niet heel veel indruk, mede doordat ik niet zo veel heb met circussen. ****
quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:07 schreef Gillingham het volgende:
Het enige minpunt wat ik wil opmerken is die gruwelijk irritante telefoon die maar doorgaat in het begin van de film.
hehequote:Op donderdag 9 februari 2006 17:15 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
![]()
't is wel lef hebben, om je film zo te beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |