abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 februari 2006 @ 18:01:18 #201
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34734585
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:57 schreef SaintOfKillers het volgende:Shadow of the Thin Man
Bij deel 4 gaat het terug vooral over de sarcastische grapjes tussen de 2 hoofdrolspelers. Ondertussen hebben ze een zoontje die ook zijn best doet. Het whodunnit-gedeelte is weer een beetje onnozel, maar Powell is gewoon en Myrna is . De hond is wat minder deze keer.
sorry :')
pi_34737277
Siworae (Il Mare)

Prachtige film over een liefdes verhaal tussen een man en een vrouw die beide in een ander jaar leven... mooie setting en leuke details

Strangers on a Train

Meesterlijke film van hitchcock, prachtig plot, mooie scenes, setting, geweldig acteerwerk en spanning tot het eind.

pi_34739997
MORTUARY

De nieuwe van Tobe Hooper is de eerste helft geweldig met een heerlijk originele killer (denk CABIN FEVER) met enkele heerlijk onsmakelijke scenes. Halverwege zakt de film in tot een gedrocht van een stuk celluloid, wat erg jammer is, want Hooper kán het wel.

Ennuh... Over het Sarlacc monster wil ik het niet eens hebben...

zaterdag 4 februari 2006 @ 22:53:15 #204
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34744272
Sulanga Enu Pinisa (The Forsaken Land)(2005)
Mijn mini-dosis IFFR van dit jaar.
De film zit vol met mooie lange shots. Maar het complete gebrek aan verhaal, of enig ander vorm van inhoud zorgde ervoor dat de film me helemaal niks deed. En soms bijna in slaap viel.
cijfer: 5.5

Neoneun nae unmyeong (You Are My Sunshine)(2005)
Koreaanse romantische film over een boer en een hoer die opelkaar verliefd worden. Deze film doet wat een romantische film moet doen voor mij. Het zorgt ervoor dat ik lekker wegzwijmel, loop te juichen als ze elkaar krijgen en een traantje wegpink bij de onvermijdelijke dalletjes.
cijfer: 7.5

Pursued (1947)
Film noir Western, die vol zit met van die lekkere ouderwetse drama en romantiek. En er wordt ook nog een heel klein beetje in geschoten.
cijfer: 8
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:12:49 #205
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_34745231
GRIZZLY

PAWS/KILLER GRIZZLY/CLAWS

Klassieke badmovie, en terecht. Simpele en met veel bravoure geschoten JAWS rip

Leuk, maar alleen voor de liefhebber

pi_34747724
Gisteren Amadeus.

Nu Running Man kijkend.

"Here is Sub Zero. Now just plain zero".
  zondag 5 februari 2006 @ 00:56:30 #208
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34748373
Tijdens de downtime:

Munich (Steven Spielberg, 2005)
Goede thriller van Steven Spielberg. Er wordt een goed beeld geschetst van de zinloze viscieuze cirkel van terroristisch geweld waarin de wereld door geteisterd wordt sinds de Olympische Spelen van 1972. Die wordt gedaan met gevoel voor realiteit, hoewel niet alles historisch correct is. De film is misschien net iets te afstandelijk om echt indruk te makken. De scene op het einde waar beelden van de gijzeling afgewisseld worden met beel van Eric Bana en z\'n vrouw die sex hebben vond ik een misser, maar voor de rest een sterke film. ****

Where the Truth Lies (Atom Egoyan, 2005)
Vanaf het begin wist deze stijlvolle film-noir-achtige whodunnit mijn aandacht te grijpen om die vervolgens nooit meer los te laten. De film ziet er fantastisch uit. Zowel de recreatie van de jaren \'50 als de jaren \'70 zijn erg overtuigend. Op vernuftige wijze wordt de waarheid beetje bij beetje onthult. Kevin Bacon en Colin Firth zetten goede rollen neer en wat ziet Alison Lohman er prachtig uit in deze film. ****½

Saat po long (SPL) (Wilson Yip, 2005)
Best aardige Hongkong actiefilm. Het verhaal is niet bijzonder, maar goed genoeg om als kapstok te dienen voor een aantal leuke actiescenes. De film is ook best mooi in beeld gebracht. ***

(#743) Edipo re (Oedipus Rex) (Pier Paolo Pasolini, 1967)
Goede adaptatie van de beroemde Griekse tragedie van Sophocles. De acteerprestaties zijn in het begin niet heel indrukwekkend, maar naarmate de film vordert maken ze toch steeds meer indruk. Pasolini laat veel dialogen weg uit het originele verhaal en houdt alleen de sterk plotstructuur over. Dat werkt heel goed. Het nut van de hedendaagse scenes in het begin en het eind ontging mij een beetje. ****

Rize (David LaChapelle, 2005)
Best leuke documentaire over een nieuwe hip-hop dansstijl in de Los Angeles. Dat levert een aantal mooie dansscenes op, zoals die op het strand of wanneer de dans vergeleken wordt met oude Afrikaanse tradities. Het is mooi te zien dat mensen behalve de gang-wereld daar ook een positieve uitlaatklep hebben. Jammer dat LaChapelle het ontwerp met behulp van de rellen en Martin Luther King meer inhoud probeert te geven dan het eigenlijk heeft. ***

(#548) Bakushû (Early Summer) (Yasujiro Ozu, 1951)
Wederom een sterke film van Yasujiro Ozu. Setsuko Hara is weer subliem in de hoofdrol als de dochter die moeite heeft een geschikte huwelijkspartner te vinden. Het is een thema wat vaker terug zien in de films van Ozu en hier wordt het erg mooi uitgewerkt. In tegenstelling tot z\'n latere werk zitten hier nog wel wat camerabewegingen in, waarvan het laatste op het strand een erg mooie scene op levert. Ook leuk zijn de twee kleine jongetjes, die voor wat humor zorgen in de film. ****½

Bubble (Steven Soderbergh, 2005)
Best aardige film, maar het verhaal is wel erg eenvoudig. Daarbij is het ook nog eens nauwelijks uitgewerkt. Toch zitten er een aantal best leuke scenes in en de natuurlijke, realistische sfeer is ook bewonderingswaardig. ***
  zondag 5 februari 2006 @ 02:40:46 #209
139913 Raat
Struikel niet over je twijfels
pi_34750394
Walk the line met Reese Witherspoon, Leuke film over Johnny Cash (alleen na de pauze duurt het wel lang!!!!)

[ Bericht 35% gewijzigd door Raat op 05-02-2006 19:23:57 ]
pi_34750433
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:56 schreef Gorro het volgende:
Tijdens de downtime:

[b
(#548) Bakushû (Early Summer) (Yasujiro Ozu, 1951)
Wederom een sterke film van Yasujiro Ozu. Setsuko Hara is weer subliem in de hoofdrol als de dochter die moeite heeft een geschikte huwelijkspartner te vinden. Het is een thema wat vaker terug zien in de films van Ozu en hier wordt het erg mooi uitgewerkt. In tegenstelling tot z\\\'n latere werk zitten hier nog wel wat camerabewegingen in, waarvan het laatste op het strand een erg mooie scene op levert. Ook leuk zijn de twee kleine jongetjes, die voor wat humor zorgen in de film. ****½
Ach, dat is aardig.Die heb ik hier sinds kort liggen, maar ik heb hem nog niet gezien. Ook was ik wel benieuwd naar een bespreking ervan zonder dat ik echt moeite had gedaan om er naar op zoek te gaan. Bij deze dus .
Helpt waar hij kan!
  zondag 5 februari 2006 @ 10:48:26 #211
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_34752660
Al die films van Ozu met Spring, Autumn of Summer in de titel zijn onderling zo inwisselbaar dat ik ondertussen niet meer weet welke waar over ging. Al zijn ze dus zo inwisselbaar dat het niet veel uitmaakt .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 5 februari 2006 @ 11:00:24 #212
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34752802
quote:
Op zondag 5 februari 2006 10:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Al die films van Ozu met Spring, Autumn of Summer in de titel zijn onderling zo inwisselbaar dat ik ondertussen niet meer weet welke waar over ging. Al zijn ze dus zo inwisselbaar dat het niet veel uitmaakt .
Dat klopt wel. In bijna al die films heeft Setsuko Hara's karakter zelfs dezelfde naam, Noriko. Toch vind ik wel kleine verschillen zitten in de kwaliteit, hoewel ze allemaal die ik tot nu toe gezien heb goed zijn. Zo vond ik bijvoorbeeld Banshun iets beter omdat daar een groter dilemma is rond het wel of niet trouwen (moet ik m'n oude vader alleen en eenzaam achter laten voor mijn eigen geluk?).
pi_34753311
Walk the line - een top biopic, absoluut oscar waardig

The Descent - een zeer vermakelijke horror film..... snapte alleen de allerlaatste scene niet helemaal, maar dat kan aan mij liggen
  zondag 5 februari 2006 @ 11:45:21 #214
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34753611
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:00 schreef Gorro het volgende:

[..]

Dat klopt wel. In bijna al die films heeft Setsuko Hara\'s karakter zelfs dezelfde naam, Noriko. Toch vind ik wel kleine verschillen zitten in de kwaliteit, hoewel ze allemaal die ik tot nu toe gezien heb goed zijn. Zo vond ik bijvoorbeeld Banshun iets beter omdat daar een groter dilemma is rond het wel of niet trouwen (moet ik m\'n oude vader alleen en eenzaam achter laten voor mijn eigen geluk?).
ik vond banshun juist minder omdat de vertelling een stuk trager is en de omgeving van noriko minder tot zijn recht komt. ook lijkt t er daar toch ook op dat ze gedumpt wordt door haar liefhebbende vader.
in bakushu komt de wederzijdse genegenheid veel meer tot zijn recht en zijn de verhoudingen tussen noriko en vriendinnen bv. veel mooier en duidelijker uitgewerkt.
  zondag 5 februari 2006 @ 11:54:02 #215
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_34753835
2. Four Brothers (2005 – John Singleton) eerste keer:- Ging wel, Andre Benjamin/3000 was verrassend leuk. Mark Wahlberg mag de kogel krijgen. Voorderest heb ik me wel vermaakt. 6.5.

Nummertjes erbij gezet voor DH.

[ Bericht 29% gewijzigd door RuneRose op 05-02-2006 12:01:44 ]
  zondag 5 februari 2006 @ 11:57:40 #216
23107 dolle_hond
topicverkoper
  zondag 5 februari 2006 @ 12:01:06 #217
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_34754009
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:57 schreef dolle_hond het volgende:
je mist je tellertje RR
Ik zal 'm er even voor je inzetten. Het is nummer twee, het is rustig tot nu toe.
  zondag 5 februari 2006 @ 12:12:48 #218
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34754307
Letter from an Unknown Woman

een man komt thuis en er ligt een brief op tafel. het is een brief van een vroegere geliefde, die hij eigenlijk als flirt beschouwde en weer was vergeten.
zij was echter tot over haar oren verliefd op hem en in de brief vertelt ze hem over haar liefde.

mooie film, die met rustig, maar goed doorgetrokken tempo een aangrijpend verhaal vertelt.
leuke momenten zitten er ook in. maar ook gewoon heel lieflijke.
  zondag 5 februari 2006 @ 13:05:04 #219
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34756165
Gisteren nog even een bezoek gebracht aan het IFFR:

Yadashta bar zamin (Writing on the Earth) (Ali Mohammed Ghasemi, 2005)
Zo, dat is even wat anders dan wat de gewend zijn van Iraanse films. Een hallucinatorische beeldenvloed stort over je heen gecentreerd rond een man die nadat z\\\'n hele familie gestorven is z\\\'n geest verliest in waanzin. Met expressief camerawerk volgen de mooie scenes elkaar in hoog tempo op. De film is duidelijk een sneer naar de hedendaagse samenleving waarin God volgens de maker door veel mensen compleet verkeerd geïnterpreteerd wordt. ***½

(#827) Mughal-e-Azam (K. Asif, 1960)
De cijfers: meer dan 10 jaar in productie, de duurste Bollywood film allertijden, voor sommige scenes 2000 kamelen, 4000 paarden en 8000 soldaten en de grootste blockbuster in India allertijden (3 jaar achtereen in de bioscopen); oftewel een monument in de geschiedenis van Bollywood. Het is een grootste opgezette liefdesdrama waarin de verplichte Bollywood-liedjes en dansscenes mooi geïntergreerd zijn in het verhaal. Alles ziet er prachtig uit, vooral de scene waarin de courtisaine definitief haar liefde verklaard voor de prins voor de ogen van de sultan is prachtig (overigens ook één van de scenes in de oorspronkelijke versie al in kleur waren). De editing is af en toe wat klungelig en ook sleept de film naar het einde toe wat te lang door. Verder indrukwekkend. ****

Linda Linda Linda (Nobuhiro Yamashita, 2005)
Het eerste half uur is niet echt interessant, gelukkig wordt het daarna een stuk leuker. Vooral het Koreaanse meisje heeft een aantal heerlijk deadpan momenten. En wat is er nou mis met een paar Japanse meisjes in schooluniformpjes niets aan de hand rocknummertjes te zien spelen? Het titel nummer blijft nog dagen hangen... ***
  zondag 5 februari 2006 @ 14:58:13 #220
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34761162
Capote (2005)
PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH PSH
jammer dat de rest van de film me niet zo kon boeien
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 februari 2006 @ 15:00:56 #221
862 Arcee
Look closer
pi_34761273
Film nog niet gezien, maar inderdaad: PS-fucking-H
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 5 februari 2006 @ 16:11:22 #222
67089 Gillingham
The horror...
pi_34763641
Strangers on a Train TV, 8/10

Ik was van te voren niet bepaald bekend met deze film van Hitchcock, maar hij is zeker erg sterk. De openingsdialoog is boeiend en zet meteen de toon voor de gehele film. De film was zowel spannend als grappig en het acteerwerk deugde ook. Ik had ergens aan het begin van de film het idee Hitchcock met een instrument de trein in te zien stappen en toen ik naderhand op IMDb keek bleek dit inderdaad het geval te zijn. Ik vind dit misschien zelfs wel een van de beste Hitchcocks tot nu toe, de film was namelijk continue aantrekkelijk, waar het sommige Hitchcocks in mjin ogen aan ontbreekt.
What's it going to be then, eh?
pi_34766080
FRIGHT

Erg interessante slasher in de traditie van BLACK CHRISTMAS, WHEN A STRANGER CALLS en HALLOWEEN

Een slasher met een nu eens niet bovennatuurlijke killer maar gewoon een persoon die \'een btje in de war\' is. Wie een bloedbad wil moet een ander abottoir flick zoeken en vooral niet de goedkope dvd bestellen.

Frappant dat de film technisch beter is dan je zou verw88: het camerawerk is behoorlijk sterk net als de regie die de film zelfs op de wat dooie momenten spannend weet te houden

Enneh, dat leuke grietje uit STRAW DOGS zit er ook in wat het geheel nog wat leuker maakt

pi_34766416
The shawshank redemption

Vond ´m tegenvallen, had er meer van verwacht
Vond het wel een goede film, maar staat echt niet in de top 5 ofzow bij mij
pi_34768697
Me and you ane everyone we know - Zeker geen slechte film... zeer leuke grappen.. 3 sterren

I want to poop back and forth. Forever.... :)
  zondag 5 februari 2006 @ 18:54:58 #226
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_34769050
Wolf Creek

Niets nieuws onder de zon, maar best vermakelijk. 6,5.
  zondag 5 februari 2006 @ 19:16:03 #227
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_34769714
quote:
Op zondag 5 februari 2006 10:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Moet je ze trouwens in één of andere volgorde kijken of maakt dat allemaal niks uit?

Theatre of Blood is een verrassend toffe Britse horrorfilm met Vincent Price en bijbehorende aanhangsels. Vooral het schermduel in de gymzaal (trampolinespringend hakken) is erg cool, en ook het enigszins originele plot is lekkah gahk. Leuk. 7.
Manderlay vond ik zo ongeveer even sterk als Dogville. Nou ja, iets sterker zelfs, maar doordat de nieuwigheid er een beetje van af is komt hij uiteindelijk toch op hetzelfde cijfer. Een 8.
Gohatto is de samurai-versie van Brokeback Mountain. Hip, interessant en mooi geschoten, maar de vele tussentitels komen het toch al wat langzame tempo niet echt ten goede, en homosexueel relatiegezeik blijft relatiegezeik. Tevens loenst de hoofdpersoon als de Jezus. Toch wel een flink klein aanradertje. 7.

En dan nog wat IFFR-shit, waarbij Lonesome Jim (7) de leukste/sympathiekste was en definitief bewees dat VPRO-recensenten idioten zijn.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 5 februari 2006 @ 19:19:19 #228
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34769838
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:16 schreef Sai het volgende:

[..]

Moet je ze trouwens in één of andere volgorde kijken of maakt dat allemaal niks uit?
Nee, maakt volgens mij niets uit. Behalve dat chronologisch wel hip is uit het oogpunt van de ontwikkeling van een regisseur of zo...
pi_34772938
The Third Man

Mooie sfeervolle film met prachtig camerawerk (schaduwen etc.), goed acteerwerk en een zeer sterk plot met een verrassende wending.

Laura

IJzersterke film, spanning tot het eind i.c.m. de achtergrondmuziek. Verder zet Gene Tierney een sublieme rol neer als Laura.

zondag 5 februari 2006 @ 22:23:17 #230
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_34776657
Wild Gals of the Naked West
Western parodie van Russ Meyer.
Er zitten een aantal leuke grappen in, maar voor de rest is ie erg flauw. Tevens ook flink minder 'wild & naked' als andere films van hem.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 5 februari 2006 @ 22:43:26 #231
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_34777524
Cursed Wes Craven / 2005

Splish splash spletter, dat wel, maar nergens ook maar heel even spannend.
Ricci als enig lichtpuntje. 6-je (dankzij de-hap-uit-de-nek-scene).

[ Bericht 1% gewijzigd door cosmick op 06-02-2006 07:43:45 ]
  zondag 5 februari 2006 @ 23:06:53 #232
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_34778496
Mwah. Shallow Hall is het gewoon net niet. Er zijn best een paar aardige momenten en zoals alle Farrelly's heeft de film het hart op zich wel enigszins op de juiste plaats, maar de voorspelbaarheid, platte personages, dito grappen en vooral dat eeuwige zeik-einde halen de kano uit balans. Typisch de trailer was beter-geval. 5,5.
  zondag 5 februari 2006 @ 23:58:08 #233
67089 Gillingham
The horror...
pi_34780296
Y Tu Mamá También DVD, 8/10
Vermakelijke 'roadmovie' met betrekkelijk veel expliciete seks. Het verhaal is niet erg belangrijk, het gaat vooral om de belevenissen van onze drie reisgenoten en dan met name de levenslessen en ervaringen die de twee tienerjongens voor zich geschoteld krijgen. Way to go Mexico.

Thirteen Days TV, 7/10
Ik bleef aardig geboeid tijdens deze kijkbeurt ondanks de reclame-onderbrekingen. Het verhaal is boeiend omdat de situatie die aan bod komt rechtstreeks uit de geschiedenis is gehaald, inclusief de personages. Mindere punten waren de poging om het persoonlijke leven van Kenny (Kevin Costner) in beeld te brengen, de soms-wat-aflatende regie en de ongeloofwaardigheid van bepaalde karakters, situaties en vooral beslissingen. Maar dat laatste minpunt valt haast niet aan te merken op de film, omdat ze grotendeels uit de geschiedenis komen. Wat voor een stel incapabele, egocentrische en patriotistische figuren maken soms de dienst uit in de 'toppolitiek' van deze wereld zeg... Angstaanjagend gewoon. Door deze film ben ik Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb zowaar nóg meer gaan waarderen.
  maandag 6 februari 2006 @ 00:16:32 #234
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34780951
Walk the Line (2005)
Zeer degelijke bio-pic over Johnny Cash. Reese Witherspoon is echt geweldig. En Joaquin Phoenix is (bijna) geloofwaardig als Cash. Ik zeg bijna, want ondanks dat Joaquin een zeer uitstekende prestatie neer zet, had ik toch teveel het idee naar Joaquin die Cash speelt te kijken. I.t.t. bijvoorbeeld Jamie Foxx die echt Ray Charles werd.
Maar verder vond ik de film eigenlijk niet echt bijzonder. Het is dat ik een redelijke Johnny Cash fan ben en daarom de film ooit nog wel eens zal kopen op DVD, maar anders was het leuk voor één keertje geweest en meer niet.
  maandag 6 februari 2006 @ 09:19:33 #235
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_34785976
The Longest Day 1962
Er wordt lang toegewerkt naar HET moment. Alleen het oorlogsgevecht is net even te veel van het goede. De strandscene is zeker niet slecht als je Saving Private Ryan kent.

cijfer 7.5 / imdb 7.7

11:14
Ook een 2e keer blijft het fun. Met die belachelijke situaties, maar het weeft wel mooi in elkaar.

Breakfast Club
Ook deze blijft goed bij meerdere keren kijken. De vriendschap en conversaties zijn goed.

Pride and Prejudice
Wel aardige romantische film. Het kan natuurlijk verkeren dat je niet goed durft uit te komen voor je gevoelens ... ben er zelf ook niet z'n ster in...
cijfer 6.5 / imdb 7.6
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_34786087
The Descent, Pffff Wat Een Kut Film.
De Eerste 3 Kwartier Baggeren Ze Door Die Kut Grotten, Elkaars Kut Te Likken.
Saaaai
  maandag 6 februari 2006 @ 09:54:04 #237
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_34786548
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:27 schreef Overture_FX het volgende:
The Descent, Pffff Wat Een Kut Film.
De Eerste 3 Kwartier Baggeren Ze Door Die Kut Grotten, Elkaars Kut Te Likken.
Saaaai
Verder gaat het wel?
pi_34786664
Gister: Apocalypse Now (erg tof!) en The Doomsdayer (verschrikkelijk slecht)
Vrijdag: The Wraith (heerlijke jaren 80 slechte film)
Donderdag: een film die op tv was, over een vrouw die ontvoerd wordt enzo, best spannend. Iemand die de titel weet?
  maandag 6 februari 2006 @ 10:12:50 #239
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_34786898
3. Danny the Dog - Waarschijnlijk beter bekend als "Unleashed", maargoed. Prima film, leuke combinatie van Aziatische absurditeit, Schotse botheid en wat Hollywood sentiment. Jet-Li gaf een zeer overtuigende preformance als Danny (het hondje dus), Bob Hoskins en Morgan Freeman deden hun trucje ook weer prima en Kerry Gondon was lief. Doe daar nog een toffe soundtrack bij en je hebt een goede film. Een aanrader 7.5/10

4. Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Spring, Summer, Autumn, Winter... and Spring) - Mooie film van de immens populaire Ki-duk Kim. We volgen een heilige monk en zijn student op een soort van geïsoleerd eiland. Dit wordt gedaan door telkens een bep. seizoen te filmen, en aan elk seizoen wordt een leeftijd en 'thema' verbonden. Het is dus niet zo dat we de leerling 4 seizoenen lang als peuter zien en hem in zijn hutje zien bidden. Lekker vredig en rustgevend, met toch een aantal aangrijpende scénes. Mooi geschoten en mooie muziek. Niet voor iedereen, maar ik vond 'm erg mooi. 8/10
pi_34787054
Ja Naar Die 3 Kwartier Wordt Ie Wel Beter
  maandag 6 februari 2006 @ 10:41:04 #241
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_34787535
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:59 schreef Donnie.Darko het volgende:

Donderdag: een film die op tv was, over een vrouw die ontvoerd wordt enzo, best spannend. Iemand die de titel weet?
Was dat niet The Vanishing?
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  maandag 6 februari 2006 @ 12:12:23 #242
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34790140
Junebug (Phil Morrison, 2005)
Geen moment wist deze film me echt te boeien. De acteerprestatie van Amy Adams is inderdaad bewonderingswaardig als de naïeve praatgrage Ashley, maar verder is het niet heel bijzonder. De meeste cliche's worden wel behendig omzeilt, maar wat er voor in de plaats komt is niet indrukwekkend. ***

Revolver (Guy Ritchie, 2005)
Het begint prima. Veel geinig gevonden stijlelementen en redelijk toffe verhaallijn, maar al redelijk snel verliest Guy Ritchie de controle over z'n film. De stijl gaat alle kanten op, er zitten zelfs stukjes animatie in en ook de plot raakt totaal verstrikt in waanzin. Van de laatste drie kwartier kon ik niet veel chocola maken. ***

Zatoichi sekisho yaburi (Adventures of Zatoichi) (Kimiyoshi Yasuda, 2005)
Weer een vrij standaard Zatoichi tegen een stoute bende verhaal, wat aangevuld wordt met eindelijk weer eens wat achtergrond informatie. In dit geval komen we meer te weten over zijn vader. Niet wereldschokkend, maar wel leuk. ***

In the Mix (Ron Underwood, 2005)
Extreem slechte The Bodyguard kloon met Usher. Enige positieve is Emmanuelle Chriqui, die er wel leuk uit ziet, maar acteren kan ze niet verder, net als de rest van de cast. ½
  maandag 6 februari 2006 @ 12:30:31 #243
67640 SaintOfKillers
pi_34790717
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:12 schreef Gorro het volgende:
Enige positieve is Emmanuelle Chriqui, die er wel leuk uit ziet, maar acteren kan ze niet verder, net als de rest van de cast. ½
. Zoiets zeg je niet, dat denk je alleen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 6 februari 2006 @ 13:40:53 #244
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34792661
Sånger från andra våningen [Songs from the Second Floor]

alsof je naar een jiskefet-aflevering van anderhalf uur zit te kijken. een jiskefet uit zweden weliswaar.
de film is zwaar tragi-komisch. sommige scenes zijn idioot, andere zijn flauwtjes. maar allemaal iig apart.
ik kan ook nauwelijks samenvatten waar t over ging:
oa over een goochelaar die een probleem heeft met een act. een zakenman die zijn eigen winkel in de fik steekt en een zoon heeft die in een inrichting zit. een enorme verkeersopstopping in t centrum van de stad. een zwaar demente vroegere opperbevelhebber van t leger die zijn 100e verjaardag viert.
laat ik zeggen dat in de 1e en 2e scene de toon helemaal wordt gezet, waarbij we in de 2e scene een dame zien die haar badjas open laat vallen en we een mooie blik naar binnen mogen doen. best jammer dat mevrouw, ehm .... nee, ik ga het niet eens in een spoilertag zetten, kijk zelf maar.

zeer apart.

maandag 6 februari 2006 @ 15:44:47 #245
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34796314
Munich (2005)
Dit is een Spielberg Dat is eigenlijk hetgene wat ik dacht terwijl ik de film zag. Hoewel ik Spielberg's kwaliteiten als regisseur altijd wel heb herkend,ben ik nooit echt een fan van de man geweest. En zeker zins zijn laatste 3 films was meneer Spielberg erg in aanzien gezakt. Maar met Munich levert Spielberg een goede film af. Met Spielberg's kwaliteiten als regisseur is niks mis, zoals ik al zei. En nu went die kwaliteiten eens aan om een intelligente goede film af te leveren i.p.v. sentimentele crap en CGI spektakels.
Munich is een intelligente film over hoe Israël reageerde op de aanslagen in München in 1972 . Spielberg weet de ingewikkelde geweldspiraal waarin Israël en de Palestijnen nu al zolang in verkeren goed uit te leggen zonder partijdig te worden. Dit is al een hele prestatie op zich. Daarnaast is door het aankaarten van hoe op terrorisme gereageerd wordt en wat de gevolgen daarvan zijn de film ook erg actueel.
Maar dat is niet alles want de film weet ook nog heel goed de twijfels, schuldgevoelens e.d van de hoofdpersonen in beeld te brengen.
Eric Bana is verder heel goed in de hoofdrol.
En die befaamde sexscené op het einde, vond ik juist heel mooi.
cijfer: 8.5
pi_34797367
King Kong
Heftig verhaal, veel actie en avontuur en grote beesten. Realiteitsfactor is 0,0 maja, wat maakt het uit.. Had het origineel niet goed meer in het geheugen zitten en dacht dat bijna de hele film wel in NY zich zou afspelen, dus het was wat dat betreft nog een leuke verrassing ze op een eiland te zien stunten. Verder natuurlijk erg mooie effecten wat betreft computerinput, en je ziet ook dat dat voor het grootste gedeelte van de film is gebruikt.

The Phantom of the Opera
Tja, ik dacht een film over the Phantom, en dan af en toe wat muziek.. Het bleek echter dat alles in de film gezongen was geloof ik, alleen in de zwart wit stukjes heb ik gewoon wat normale tekst gesproken horen worden. Nee, niet aan mij besteed dit, al zag het er erg netjes uit hoor

Kiss Kiss Bang Bang
Ik had hier niet veel over gehoord, en na het kijken ben ik nog steeds benieuwd welke links ik allemaal gemist heb, want het verhaal ging echt errug snel. Dat is dan ook meteen mijn enige opmerking in negatieve zin want voor de rest vond ik m erg leuk. Zoveel films in dit genre zijn er ook niet, en dan is een plaatje zoals deze met rare situaties, onverklaarbare dialogen en een paar lijken erg welkom

Azumi
Ja, toch maar weer eens een film in deze style gekeken. Leuk vermaak en filmtechnisch erg mooie beelden, vooral het werken met lichtinval. Toch kan de style van het vechten en vooral het bloed vergieten me niet echt bekoren. Azumi zelf leek trouwens op dat meisje uit Tekken, is dat gepikt van elkaar ofzo?

Un long dimanche de fiançailles
Hier had ik al een tijdje naar uitgekeken, en gisteren eindelijk gezien. Erg mooi gefilmd met een bepaald kleurenfilter, prachtige beelden van het franse en belgische platteland en vooral de tijden in de loopgraven en aan het front zien er indrukwekkend uit. Het hele liefdesverhaal had wat minder impact op me, maar de manier hoe de film door dit verhaal heen liep beviel me zeker wel.
Where facts are few, experts are many.
pi_34798772
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:23 schreef kinky_queen het volgende:
FRIGHT

Erg interessante slasher in de traditie van BLACK CHRISTMAS, WHEN A STRANGER CALLS en HALLOWEEN

Een slasher met een nu eens niet bovennatuurlijke killer maar gewoon een persoon die \\\'een btje in de war\\\' is. Wie een bloedbad wil moet een ander abottoir flick zoeken en vooral niet de goedkope dvd bestellen.

Frappant dat de film technisch beter is dan je zou verw88: het camerawerk is behoorlijk sterk net als de regie die de film zelfs op de wat dooie momenten spannend weet te houden

Enneh, dat leuke grietje uit STRAW DOGS zit er ook in wat het geheel nog wat leuker maakt

[afbeelding]
Heb hem gisteren ook gezien en vond het ook een zeer geslaagde slasher en Amanda is
  maandag 6 februari 2006 @ 18:24:25 #248
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_34801965
De Kleine Blonde Dood
Tsja. Ik vond het boek beter.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 6 februari 2006 @ 18:40:08 #249
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_34802482
Vandaag en gister:

Good Night, and Good Luck: Heel interessant. Ik word met de minuut meer fan van Clooney. Het gebruik van zwart/wit is erg fijn, Strathairn is uitmuntend, Clooney is tof, Clarkson en Downey ( ) zijn overbodig, McCarthy is echt treffend en alles is uitzonderlijk actueel. Natuurlijk niet letterlijk, maar jullie snappen wat ik bedoel. Heel fijne film, maar zeker geen Best Picture oscar waard. 8+.

Munich: Ook weer vreselijk interessant. Ik wist genoeg van de ramp van '72 om de film goed te kunnen kijken. Als je dat niet weet, wordt het voldoende uitgelegd, maar dan ben je volgens mij meer benieuwd naar de gebeurtenissen van toen dan naar de wraakacties. Al met al is het verhaal natuurlijk rete-boeiend. Alles wordt gebracht met een duidelijk Spielbergsausje, maar daar is in principe niets mis mee. Ik had niet echt het idee dat de Palestijnen of Israeliers 'voorgetrokken' werden (hoewel, op begrijpelijke wijze, de Palestijnse kant natuurlijk wel onderbelicht werd) en dat is al heel wat. Alles is okay, de film is alleen te lang en de eindscene echt belachelijk Hollywood en fout. Jammer, gemiste kans. Verder zijn Bana en Rush gewoon cool. 8+.

Allebei vind ik ze echt geen Best Picture Oscar waardig.. Crash en vooral Brokeback Mountain wel. Ik ben benieuwd naar Capote.
pi_34802878
South Park: Bigger, Longer and Uncut
Omdat ie gewoon blijft ownen
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  maandag 6 februari 2006 @ 18:54:34 #251
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_34802968
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:52 schreef Agiath het volgende:
South Park: Bigger, Longer and Uncut
Omdat ie gewoon blijft ownen
In The Guinness Book Of World Records 2002 this film was said to have the most profanity used in an animated film. It contained a total of 399 swear words (the word "fuck" was used 146 times). 199 offensive gestures and also contained 221 acts of violence.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 6 februari 2006 @ 18:58:31 #252
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34803147
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:40 schreef BlaatschaaP het volgende:
Vandaag en gister:

Good Night, and Good Luck: Heel interessant. Ik word met de minuut meer fan van Clooney. Het gebruik van zwart/wit is erg fijn, Strathairn is uitmuntend, Clooney is tof, Clarkson en Downey ( ) zijn overbodig, McCarthy is echt treffend en alles is uitzonderlijk actueel. Natuurlijk niet letterlijk, maar jullie snappen wat ik bedoel. Heel fijne film, maar zeker geen Best Picture oscar waard. 8+.
Voor de beelden van McCarthy zijn archiefbeelden gebruikt.
  maandag 6 februari 2006 @ 18:59:35 #253
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_34803202
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[...]

Dat weet ik. Hence 'treffend'.

Daarom heb ik 't overigens ook over het 'personage' en niet over de acteur, zoals ik dat daarvoor wel doe .
  maandag 6 februari 2006 @ 20:14:03 #254
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_34805762
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:12 schreef Gorro het volgende:
Junebug (Phil Morrison, 2005)
De meeste cliche's worden wel behendig omzeild, maar wat er voor in de plaats komt is niet indrukwekkend.
Dat is een beschrijving waar ik me goed in kan vinden.
The short weekend begins with longing...
pi_34805855
War of the Worlds

Was een vermakelijke film, soms beetje overdreven geschreeuw van Dakota Fanning waar ik gek van werd maar verder wel OK

Wel grappig trouwens, mobieltjes etc.. werken niet maar draagbare camera's weer wel. Dat klopt volgens mij niet helemaal.
  maandag 6 februari 2006 @ 21:04:26 #256
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34807654
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 22:07:17 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2006 @ 21:27:12 #257
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_34808693
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Oftewel: wat je allemaal wel niet kan leren van FMT
Sheridana +1
  maandag 6 februari 2006 @ 22:42:23 #258
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34812099
Capote

ik ben er niet kapote van . de irritatie over het stemmetje dat PSH opzet is groot.
het verhaal is niet slecht, over het onderzoek dat TC doet voor zijn nieuwe boek, nav een moordpartij in Kansas. hij raakt bevriend met een van de moordenaars en benadert t geheel vanuit het standpunt van de dader.
ik ken de echte TC niet en ik ken ook t boek niet, maar het zet me zeker niet aan tot het lezen van t boek of verdiepen in de persoon.
eigenlijk had ik gaandeweg de film steeds meer de neiging om iets anders te gaan doen, gelukkig wist CK me dan weer terug te sleuren naar het scherm.
als het echt de bedoeling is om te irriteren is t PSH prima gelukt. maar alleen CK vond ik authentiek en sterk over komen.
  maandag 6 februari 2006 @ 23:42:56 #259
67640 SaintOfKillers
pi_34814848
Ik zag Miranda met Christina Ricci. Ook John Hurt enn Kyle MacLachlan. Tof filmpje met een verleidelijke Ricci en een geflipte KM dat eigenlijk best wel grappig en complexloos is. Ik begrijp dan ook de lage ratings niet die hij overal krijgt. Ach, who cares, ik vond hem leuk.

Gisteren en vandaag ook films van een of andere Koreaan met als titels Hae Anseon en Shilje sanghwang. De eerste is een film over een soldaat die per ongeluk een burger doodschiet. De soldaat en de vriendin van die burger beginnen allebei langzaam te flippen. En er gebeurt weer vanalles met vissen. Erg goed. De tweede gaat over een kerel die besluit om iedereen die hem ooit onrecht heeft gedaan, af te maken. Deze is vrij experimenteel aangezien hij op één middag is opgenomen, blijkbaar zonder retakes. Leuk idee, soms werkt het, soms niet. Leuk voor de fans, maar niet meteen een essentiële film.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 08:37:58 #260
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34819626
4

4, het speelfilmdebuut van Ilya Khrzhanovsky, bestaat uit episodes uit het leven in Moskou en op het platteland. het begin, waarin drie personages elkaar toevallig ontmoeten in een anonieme bar, zet de toon voor de rest van de film. de lange barscène onthult door middel van de gesprekken de intrigerende en banale details uit de levens van de personages. als ze uit elkaar gaan, komen we meer te weten van de drie (helaas niet van de barman die de topper is in deze scene)

ik vond het toch vooral een vage film, waarvan ik niet snap dat deze vorig jaar in Rotterdam heeft gewonnen.
de scenes zijn veel te langgerekt en soms ook echt oninteressant. dat de 3 aan de bar een heel verhaal vertellen is leuk en dat het vooral gebakken lucht is ook.
hoe het verder met hen gaat is helaas niet zo intrigerend gebracht. juist het oninteressantste aspect wordt uitvergroot (gelukkig zien de meiden er goed uit), maar ik had toch vooral graag meer gezien van oleg en vladimir en hun achtergrond, ipv zich uitkledende russische bejaarde dames die elkaars borsten beoordelen.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 09:23:40 #261
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_34820228
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:27 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Oftewel: wat je allemaal wel niet kan leren van FMT
Stond gewoon in de mikrogids.

Leef! - Gisteravond in ons kleine, knusse bioscoopje. Helaas kwam er een of andere vreselijke VROUWENCLUB! die achter ons ging zitten. Om de een of andere manier preseteerde ze het elke seconde die niet met dialoog gevuld was te gaan praten met elkaar. Vreselijk irritant, ook het constant harde gelach en uiteindelijk ging er zelfs nog een TELEFOON AF! Getver, dan ben je ouder dan 40! Dat tuig moeten ze buiten de bioscoop houden en tupperware feestjes laten geven. Voor ons zaten ook nog twee van die bejaarde dozen met van die lange jassen, veel te veel parfum en van dat luchtige haar, die waren tijdens de film ook bezig "Ooh, kostelijK! ha ha ha", ik had er bijna een een draai rond de oren gegeven, maarja, ik heb dan gelukkig nog wel een beetje fatsoen.

Anyway, de film was heel erg goed. En zeker een aanrader. 8.5/10

Twelve Monkeys - Deze gewoon lekker in bed, zonder vervelende vrouwen in m'n kamer. Ook deze film was weer erg leuk, had 'm al eens eerder gezien, maar omdat hij nogal verwarrend was toch nog maar een keertje bekijken. Goed, maar niet Leef! goed, daarom dus iets minder. Ik ga dit keer met IMDB mee 8/10
  dinsdag 7 februari 2006 @ 09:32:54 #262
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_34820395
Apocalypse Now Redux - Blijft een indrukwekkende maar tegelijkertijd ook wazige film. De scene met die maffe surfer-kolonel blijft prachtig. De redux versie duurt alleen wel langer dan 3 uur. Hij blijft echter wel boeien.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  dinsdag 7 februari 2006 @ 11:13:58 #263
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_34822468
Ed Wood
Biografie over de slechtste regisseur allertijden.
Leuk gemaakt met een goed acterende Depp in de hoofdrol.
Tevens de enige speelfilm van Burton die ik nog niet gezien had.

Les Mémés Cannibales (Rabid Grannies)
Twee bejaarde zussen houden hun verjaardag in een landhuis. De gasten zijn alleen maar gekomen omdat ze allemaal azen op de toekomstige erfenis.
Als de dames een bepaald cadeautje openen worden ze bezeten door demonen en kan het slachten beginnen.
Gelukkig voor de kijker zijn de gasten niet zo slim om meteen het huis te verlaten en kunnen we genieten van een behoorlijke gore-fest.
De effecten variëren van erg slecht tot redelijk goed, maar hebben één ding gemeen: ze zijn lekker bloederig.

IMDb Vote History
pi_34823297
Cry-Baby
Toen ik de film aanzette en eerst Traci Lords zag, en daarna Ricki Lake had ik eigenlijk het idee dat dit wel een erg aparte film moest worden Het was uiteindelijk een leuke verrassing van een semi musical met een dikke knipoog naar de films die het thema van de 50's wat serieuzer aanpakten. Ontzettend grappige rollen van natuurlijk Depp, maar zo ook Dafoe als zingende gevangeniscipier en Hatchetface Kim McGuire die met haar enorme lelijkheid al zonder acteren een karakter is
pi_34825060
My Boss's Daughter

Heb wel kunnen lachen op de meeste momenten. Verhaal is gewoon kut natuurlijk en het acteerwerk is nou ook niet je-van-het. Maarja het was nog vroeg vanochtend en ik had toch niks beters te doen. Grappig om te zien, maar meer ook niet. **/5
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 13:19:48 #266
4571 Sokolsky
pi_34826224
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 08:37 schreef dolle_hond het volgende:
de scenes zijn veel te langgerekt en soms ook echt oninteressant.
Typisch Russisch dus
Mooi, hoef ik ook al niet meer te kijken.
Sheridana +1
  dinsdag 7 februari 2006 @ 14:34:45 #267
40664 Durbin
Who knows..
pi_34828402
quote:
Bah, wat een troep victorinox.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_34829272
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:41 schreef Atreidez het volgende:
Cry-Baby
die film is leuk
ook met die ene talkshow vrouw, weet niet meer hoe ze heet.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 18:45:15 #269
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34836351
Junebug (2005)
Lekkere leuke luchtige, maar toch intelligente en niet platte komedie over een vrouw die op bezoek gaat bij haar schoonouders. De film weet op een leuke luchtige manier de "cultuurclash" en verschillen tussen het typische links-liberale intellectuele vrouw (die zelfs een kunstgallerij heeft) en de "normale" werkende elke-zondag-naar-de-kerk-gaande traditionele Amerikaans gezin.
Embeth Davidtz is leuk in de hoofdrol. En het is grappig om te zien hoe die jongen uit the OC probeert zijn horizon te verbreden. Maar de echte show wordt gestolen door Amy Adams, die werkelijk fantastisch is als de naïve praatzieke zwangere schoondochter , terechte oscarnominatie daar dus.

Syriana (2005)
Goede thriller/drama over hoe grote rol olie speelt in de (buitenlandse) politiek in het Midden-Oosten en die van de VS. Al vond ik de film in het begin met de vele verhaallijnen soms moeilijk te volgen, werd de film toen alles meer op zijn plaats begon te vallen beter en beter. Zeker een aanrader voor mensen die naast film ook geïnteresseerd zijn in politiek e.d.

The Mouse That Roared (1959)
Best vermakelijke komedie over een klein landje dat de VS aanvalt. Peter Sellers is leuk in zijn meerdere rollen. En de film laat best goed de problemen van kleine landen in de wereld zien.
cijfer: 6.5
  dinsdag 7 februari 2006 @ 19:11:18 #270
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34837190
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:19 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Typisch Russisch dus
Mooi, hoef ik ook al niet meer te kijken.
nadat ik m gezien heb, heb ik de usercomments op imdb gelezen.
die zijn t behoorlijk met mij eens
pi_34838877

Pride & prejustice

Pride & prejustice extra's

Monster in Law met Fonda en Lopez.

films en moet je van houden..
  dinsdag 7 februari 2006 @ 19:57:58 #272
67640 SaintOfKillers
pi_34839063
Het is Prejudice.
pi_34839416
wat voegen die dvdmenu's nou toe
pi_34839547
In dit geval de juiste titel , Pride and prejustice
Helpt waar hij kan!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 20:39:22 #275
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34840736
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:07 schreef pascalheister het volgende:
wat voegen die dvdmenu's nou toe
niets
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:10 schreef NoSigar het volgende:
In dit geval de juiste titel , Pride and prejustice
whehe
  woensdag 8 februari 2006 @ 02:20:55 #276
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_34852376
Annie Hall (Allen, 1977)

Mja, wel leuk... Zijn stijl van filmen bevalt me wel op zich, Woody vind ik echter wat irritant worden na anderhalf uur. Ik heb nog niet veel films van hem gezien, maar ik moet er niet aan denken dat hij in elke film hetzelfde neurotische typetje speelt. In Deconstructing Harry was het allemaal niet veel anders. Een pluspunt vind ik wel dat hij soms wel op een gewaagde manier uit het verhaal stapt en rechtstreeks de kijker probeert aanspreekt, wat soms een erg leuk effect geeft. Eigenlijk ben ik het verhaal grotendeels alweer vergeten, bedenk ik me nu. De aparte manier van filmen en de bij vlagen leuke dialogen weten er toch nog een goeie voldoende uit te slepen.

6.5

Good night, and Good Luck. (Clooney, 2005)

Bluh, best saaie film zeg.. Vooral het eerste half uur viel nauwelijks doorheen te komen. Daarna wordt wel wat duidelijk waar het naartoe wil gaan, maar het kon me niet echt meer boeien verder. Daardoor duurde de 90 minuten voor mij nog best lang. Ik kan niet precies uitleggen waarom het me niet wist vast te houden, maar het zal vast iets te maken met het feit dat ik vond dat de verhalen van Murrow en McCarthy niet echt op elkaar aansloten. En nou ja, sterke rol.. Was er niet bijster van onder de indruk. Daarnaast werden er wat onzinnige personages toegevoegd. Ik durf de film wel een onvoldoende te geven

5-

Seed of Chucky (Mancini, 2004)

Heel slecht.. 2 ofzo

Sunrise: A Song of Two Humans (Murnau, 1927)

Gelukkig ook nog een mooie film gezien . Van Murnau en zijn expressionistische stijl van filmen is, vooral in het begin, nog duidelijk terug te vinden. Daar hou ik wel van. Het plot is niet te moeilijk, maar wel erg mooi. Het eerste deel vond ik het best, met prachtige aangrijpende beelden van een man, die erachter komt hoeveel hij eigenlijk van zijn vrouw houdt. De vrouw, die de goedheid zelve moet uitbeelden. Daarna vervalt het in een soort van comedie-achtig iets, wat ik persoonlijk wat minder vond. Het dient dan wel om aan te tonen hoe mooi de simpele dingen kunnen zijn in het leven en de liefde, maar vond het er toch niet helemaal bij passen. Het einde daarentegen was wel weer oké, met als klap op de vuurpijl het prachtige, symbolische eindshot.

8+

Sling Blade (Thornton, 1996)

Mooi, ingetogen drama van Thornton. In het begin vond ik zijn manier van spelen wat irritant, maar dat verdween naarmate de film vorderde. Het verhaal is ook erg goed, hier en daar wat gemakkelijk, maar over de uitwerking ben ik erg te spreken. Een onwaarschijnlijke vriendschap vormt de spil van de film en zorgt voor enkele ontroerende scènes in de film. De persoon Karl is over het algemeen gewoon aandoenlijk om naar te kijken. Zijn ongemakkelijke positie in de samenleving en het feit dat hij wordt geleefd, geeft een mooie indicatie van het leven met een handicap. Het (te verwachten) einde vond ik echter wat minder, maar het geheel geef ik wel een dikke

8
pi_34855980
American History X

Goede film
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:22:54 #278
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_34856440
Brokeback Mountain - Ik vond het niet zo. Jake Gylenhaal was echt helemaal niets. Heath Ledger deed het wel aardig. Het verhaal op zich is vrij simpel en deed me eigenlijk helemaal niets. Het hele homo-gebeure zwerft er een beetje tussendoor en lijkt er meer ingestopt om een beetje te 'schokeren' dan iets anders. Erg plat. Het was dan wel weer mooi geschoten en de soundtrack die me erg aan The Motorcycle Diaries deed denken (ik zag later ook dat het van dezelfde maker was) was ook best aardig. Al met al niet zo heel geweldig, maar zal wel in de boeken gaan als één van de films die Hollywood omver zou gooien. 6.5/10

Forrest Gump - Ik moest er toch maar weer aan geloven, het was best leuk, de geschiedenis door met Forrest. 7.5/10
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:33:09 #279
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34856692
The Fortune Cookie (Billy Wilder, 1966)
Best leuke comedy van Billy Wilder, maar hij viel me toch wat tegen. Lemmon en Matthau zijn goed op elkaar ingespeeld, maar echt heel grappige situaties levert het niet op. Aangenaam om te kijken is het echter wel. ***

Brokeback Mountain (Ang Lee, 2005)
De grote favoriet voor de Oscars van dit jaar en in mijn ogen is dat terecht. Prachtige delicate film, die erg mooi de relatie tussen de twee overbrengt. Een relatie die heel geloofwaardig overkomt. Dit komt ook vooral door de goede acteerprestatie van Heath Ledger en Jake Gyllenhaal. Verder is de cinematografie erg mooi. ****½
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:05:43 #280
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34861402
Ferris Bueller's Day Off (1986)
Dit zou een hele leuke goede tienerkomedie zijn, ware het niet dat plezier maken terwijl je spijbelt in de jaren 80 kennelijk uit suffe dingen doen bestond. Verder vond ik Ferris Bueller maar een irritant mannetje, dat zichzelf heel wat vindt. Misschien dat de film leuk was toen je in 1986 tiener was, maar daarna is het tig keer over gedaan en tig keer beter.
cijfer: 5.5 voor de moeite.

The Matador (2005)

Typische "least likely couple to be friends, become friends" flick. Maar toch weet de film de clichématigheid te ontwijken en een fris en orgineel karakter uit te dragen. En de film wordt naar een nog hoger leuker niveau getild door de werkelijk waar fantastische Pierce Brosnan als de over-de-top macho hitman Julian Noble.
cijfer: 8.5
pi_34861614
Waiting

flauwe tienerfilm over een restaurant en haar medewerkers. het verhaal is natuurlijk zeer voorspelbaar en de humor vaak ook, maar toch zitten er nog best veel leuke stukjes in het verhaal.
rode draad in de film is the penis showing game
cijfer:5,5

Flightplan

Kutfilm.
In het begin proberen ze je zo erg te laten denken dat de vrouw gek is geworden dat je halverwege de film al verwacht dat ze het niet is omdat je weet dat er nog een plotwending moet komen
cijfer: 3

Wallace & Gromit: The curse of the were rabbit

Grappige animatiefilm. ziet er prachtig uit en is stukken grappiger dan het teleurstellende Corpses bride.
cijfer; 7
pi_34861769
Dude where is my car
southpark
saw
sawII
LOTR marathon 1/3
Blade Trinity
De Dominee

filmdagje
pi_34861853
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:18 schreef Frozen_Ice het volgende:
Dude where is my car
southpark
saw
sawII
LOTR marathon 1/3
Blade Trinity
De Dominee

filmdagje
met weinig slaap dat is zo'n 18 uur aan films.
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:25:17 #284
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34861975
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:18 schreef Frozen_Ice het volgende:
Dude where is my car
southpark
saw
sawII
LOTR marathon 1/3
Blade Trinity
De Dominee

filmdagje
7 films op één dag Dat haal ik niet. Mijn record staat op 5.
pi_34862328
SAW
Laatst deel II gezien, en wou deze weer zien om wat dingen na te checken. Uiteindelijk zit ik nog steeds met een hoop onduidelijkheden, maar nu weer andere Blijft wel een erg gave film, maar je moet er van houden.

Shopgirl
Prachtige film naar een boek van Steve Martin, en ook in de film zelf zet Martin een erg sterke rol neer, net zoals de rest van de hoofdpersonen trouwens. Maar het mooie zat hem in de onderlinge relaties, de manier hoe ze met elkaar omgingen en hoe dat in beeld werd gebracht. Soms met een grap, soms met een wat sombere scene, maar altijd met mooie beelden en sterke muziek. Ik was blij verrast met deze film die me ergens de sfeer van LiT gaf, maar ik vergelijk niet graag films dus zo moet je het ook zeker niet zien
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:34:14 #286
67089 Gillingham
The horror...
pi_34872349
Manderlay DVD, 9/10

Lars von Trier's opvolger van het opvallende en bijzondere Dogville. In het begin moest ik toch wel even wennen aan de vervanging van James Caan en vooral Nicole Kidman, maar zowel Bryce Dallas Howard als Willem Dafoe volstaan hun werk. Deze film was door de tijd heen wat minder onderhoudend dan Dogville, maar het einde was des te indrukwekkender. De personages van het landgoed Manderlay leken aanvankelijk wat minder goed uitgewerkt dan die van het dorpje Dogville, maar achteraf kan ik wel inzien waarom. Zoals velen voor mij zeiden is het nieuwe er inderdaad vanaf, maar dat maakt de film absoluut niet minder goed. Het wordt weer met smart uitkijken naar Wasington, maar daar verwacht ik nu misschien iets te veel van. Wat zou het toch mooi zijn als een film als deze eens de aandacht kreeg die het verdiende van de laffe lui achter de oscars.
  Moderator woensdag 8 februari 2006 @ 22:50:15 #287
9859 crew  Karina
Woman
pi_34883907
The Descent
Aardig spannende film, ik vond het niet echt horror. Maar wel leuk voor tussendoor. Alleen het einde snapte ik niet helemaal. Wel leuk dat er alleen maar vrouwen in spelen, dat zie je niet vaak in dit soort films.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 9 februari 2006 @ 06:29:17 #288
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_34890381
Gates of Heaven (Errol Morris, 1980): skachtig docu'tje over een dierenbegraafplaats, maar vooral een excuus om vragen te stellen over dood, liefde en leven aan de excentrieke figuren die in het bijbehorende dorpje rondlopen. De film heeft zo wel een thema, maar niet echt een lijn, en dat maakt het allemaal een beetje anekdotisch. Wel leuk. En lief. Net als het shot van het shot van de dode duif (ofzo) in American Beauty zeg maar. 7+.
Vernon, Florida (Errol Morris, 1981): vergeet het thema, hier gaat het alleen nog maar om de excentrieke figuren. Wederom vele kleine interviewtjes, maar iedereen heeft wel een verhaal te vertellen. Vergelijk het met Waking Life met hillbillies. Het heeft wel wat. 7-.
The Thin Blue Line (Errol Morris, 1988): eindelijk een plot! En wat voor één! Erg sterke mix van reconstructie en interviews over een vermoordde agent, de man die er voor veroordeeld is en de jongen die (zo later bleek) de eigenlijke moordenaar was. Toffe muziek van Philip Glass, mooie beelden, maatschappelijke betekenis (de film zorgde ervoor dat de zaak werd heropend) en bovendien verrassend spannend voor een docu. Meer dan prima. 8.
Le Fils (Broertjes Dardenne, 2002): van de broertjes Dardenne . Geen actie, allemaal diepe verborgen gevoelens die niet worden geuit, sociale ellende, maatschappelijke issues, misselijkmakend camerawerk. Heerlijk. Snobistische porno. Grrrrauw. 8.
Point Blank (John Boorman, 1967): 'lekker hep' somt wel zo'n beetje alle voor- en nadelen van deze The Limey-vader op. De excessieve montage is cool, maar leidt ook een beetje af. Het gestileerde acteerwerk draagt bij aan de sfeer, maar is soms té. Het idiote plot is stoer, maar ook wat idoot. Lee Marvin is cool, maar, eh, nou ja, over Marvin valt natuurlijk nooit iets negatiefs te zeggen. Lekker hep dus. 7.

SPECIAL FEATURE:
Ik kijk alle religieuze shit waar ik mijn handen op kan leggen, maar aangezien dat meestal BBC-producties of onafhankelijke dingen zijn schrijf ik daar hier nooit iets over. Uitzondering: The God Who Wasn't There staat zelfs op MovieMeter, dus waarom niet.
Het is een Moore-achtig docu'tje, dat alle twijfels over het al dan niet bestaan van Jezus op een rijtje zet. Nou ja, twijfels... een serieus ja-geluid krijg je niet te horen. Niet dat dat erg is, maar zonder enige Christelijke tegenspraak en met een leuke vergelijking tussen Charles Manson en fundamentele Christenen ben je in luttele minuten je hele gelovige publiek kwijt, en juist voor hen zou deze docu interessant moeten zijn. Niet dat er verder bijster veel schokkends of sterk onderbouwde feiten naar boven komen, maar het laat je weer eens wat nieuws opzoeken op Wikipedia. Bovendien kijk ik dit soort dingen natuurlijk vooral om verschrikkelijk boos en verdrietig te worden over de fundamentalisering van de wereld, en daar sloeg dit erg goed in. Cijfer voor ongelovigen: 7-. Voor serieuze Christenen is dit waarschijnlijk even onkijkbaar als Dawkins' The Root of All Evil (de titel zegt het al).
De gelovigen die wel eens wat meer willen weten over hun Godsdienst zonder visueel gebitchslapped te worden mogen Who Wrote the Bible uit de digitale bibliotheek trekken. Of gewoon de fantastische boeken van Karen Armstrong lezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sai op 09-02-2006 06:40:43 ]
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:05:10 #289
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_34891213
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ferris Bueller's Day Off (1986)
Dit zou een hele leuke goede tienerkomedie zijn, ware het niet dat plezier maken terwijl je spijbelt in de jaren 80 kennelijk uit suffe dingen doen bestond. Verder vond ik Ferris Bueller maar een irritant mannetje, dat zichzelf heel wat vindt. Misschien dat de film leuk was toen je in 1986 tiener was, maar daarna is het tig keer over gedaan en tig keer beter.
cijfer: 5.5 voor de moeite.
Oh ja mag jy my vertellen welke?? ... deze film is briljant en blijft briljant ook al is de zetting zoó jaren80.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:10:05 #290
67640 SaintOfKillers
pi_34891272
Song of the Thin Man
Zesde en laatste deel van de Thin Man reeks. Ook de minste van de zes, alles is net een beetje minder dan de vorigen. De humor slaat iets minder aan, het mysterie is nog verwarrender dan anders en de acteurs lijken het ook een beetje beu te worden. Er zit ook veel jazz in de film. Voor sommigen ongetwijfeld een pluspunt, voor mij niet, ik vind dat helemaal niets. Desalniettemin nog steeds een meer dan degelijke film.

Yasaeng dongmul bohoguyeog
Nog maar eens een film van Ki-Duk Kim. Deze speelt zich af in Parijs en draait rond 2 Koreanen die daar in het misdaadmilieu belanden. Het was één van de eerste films van KDK en het is duidelijk een aanzet tot wat zou volgen, alweer gedoe met vissen . De film belandt zo nu en dan in een dalletje, ook al door het soms erg matige acteerwerk van de Franse acteurs, maar enkele sterke scenes en een mooi einde zorgen ervoor dat de film zeker de moeite waard is.
pi_34891533
Munich

over het gijzelingsdrama in munchen tijdens de OS in 72 en vooral over de wraak van israel op de daders.
wat er vooral knap is aan de film is dat je sympathie gaat voelen voor de huurmoordenaars die voor israel de daders gaan zoeken en vermoorden.
niet alles zit even sterk in elkaar en veel acties zijn niet bepaald origineel, zowel qua inhoud als qua opbouw. maar ik kan me voorstellen dat deze film genomineerd is. van de genomineerde films die ik gezien heb tot nog toe is dit wel de sterkste.
sterker nog: ik snap niet dat GR geen nominatie heeft gekregen. wat speelt hij (weer) sterk. zelfs eric bana is best goed. ook leuk om te zien dat er tal van europese topacteurs mee mogen doen, van MB tot valerie....
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:06:17 #292
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34892313
Mirrormask (Dave McKean, 2005)
Erg toffe mix van animaties en live-action. De fantasy-wereld ziet er fantastisch uit en wordt bevolkt door toffe beesten, zoals de "bobs", een mix van meeuwen en gorillas. De lekker artistiek en alternatieve animatiestijl maken de film uniek. Het zijn dan ook vooral die scenes die het meest aanspreken. Het verhaaltje wat er omheen zit maakt niet heel veel indruk, mede doordat ik niet zo veel heb met circussen. ****

Otets i syn (Father and Son) (Aleksandr Sokurov, 2003)
Tweede deel, na Mat i syn (Mother and Son), van de trilogie die Aleksandr Sokurov aan het maken is over familiebanden. Zo goed als die eerste film is deze echter niet. De film is wel even mooi geschoten in prachtige droomachtige, goudbruine tinten, maar inhoudelijk is hij beduidend minder. Afzonderlijk gezien bevat de film vele mooie scenes, maar tezamen komt het geheel nogal doelloos over. ***
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:34:22 #293
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34894297
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:05 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Oh ja mag jy my vertellen welke?? ... deze film is briljant en blijft briljant ook al is de zetting zoó jaren 80.
De eerste paar die in mijn hoofd schieten. Mallrats, Harold and Kumar go to White Castle, American Pie 1&2, Roadtrip, en zelfs Eurotrip was beter. Mag jij me vertellen wat er zo briljant aan was? Ik heb wel geteld de hele film maar één keer gelachen. Ferris is een irritant mannetje. En wat ze doen is suf.

The Sweetest Thing (2002)
Een soort teen/roadtrip film alleen dan dit keer met 28-jarige vrouwen i.p.v. jongens. Dat betekent dus dat ik niet steeds hoef te wachten op het volgende lekkere mokkel, maar de hele tijd kan genieten van Cameron Diaz, Selma Blair en vooral Christina Applegate . En de film bevat genoeg goede grappen. En zoals ik al zei in FMT: "Een film waar vrouwen elkaars borsten betasten op de wc kan gewoon niet mis gaan."
cijfer: 7

Annyeong, hyeonga (Hello, Goodbye Little Brother) (2005)
Plot in het kort: Oudste zoontje van 12 krijgt een hersentumor. Dat betekent dus een ouderwetse tranentrekker. En ik heb dan ook af en toe met oogvocht in mijn ogen lopen kijken. De moeder gespeeld door Chong-ok Bae was erg goed. Maar de echte ster van de film is het 9-jarige broertje, uit wiens oogpunt de film wordt verteld.
pi_34894395
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:06 schreef Gorro het volgende:
Mirrormask (Dave McKean, 2005)
Erg toffe mix van animaties en live-action. De fantasy-wereld ziet er fantastisch uit en wordt bevolkt door toffe beesten, zoals de "bobs", een mix van meeuwen en gorillas. De lekker artistiek en alternatieve animatiestijl maken de film uniek. Het zijn dan ook vooral die scenes die het meest aanspreken. Het verhaaltje wat er omheen zit maakt niet heel veel indruk, mede doordat ik niet zo veel heb met circussen. ****
die heb ik ook. binnenkort maar eens kijken
ziet er echt prachtig uit.
pi_34906019
Once Upon a Time in America DVD, 9/10

Prachtige gangsterfilm van Sergio Leone met Robert de Niro in de hoofdrol, maar dat wisten jullie waarschijnlijk al. Heeft Noodels al die uren aan film nu gedroomd, zijn het subjectieve herinneringen, of klopt het verhaal gewoon volledig? We zullen het nooit weten, maar de vragen op zich zijn al interessant. De film kan enerzijds niet tippen aan Leone's eigen Il Buono, il Brutto, il Cattivo en C'era una Volta il West en anderzijds Coppola's Godfather I & II, maar eigenlijk weet ik ook niet waarom ik dit zeg, want het doet geen eer aan deze film terwijl hij dat wel verdient. Jazeker, hij duurt lang, maar Leone is nu eenmaal een regisseur die de tijd nodig heeft en juist als hij deze tijd krijgt komen zijn ware talenten aan bod. Tijd is dan ook een erg belangrijk aspect in deze film, een van de redenen waar hij me zo fascineert. De analoge ontwikkeling van Noodles en De Brug bijvoorbeeld, prachtig. Het enige minpunt wat ik wil opmerken is die gruwelijk irritante telefoon die maar doorgaat in het begin van de film.
  † In Memoriam † donderdag 9 februari 2006 @ 17:15:53 #296
4571 Sokolsky
pi_34906318
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:07 schreef Gillingham het volgende:
Het enige minpunt wat ik wil opmerken is die gruwelijk irritante telefoon die maar doorgaat in het begin van de film.

't is wel lef hebben, om je film zo te beginnen.
Sheridana +1
pi_34906876
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:15 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

't is wel lef hebben, om je film zo te beginnen.
hehe
Jazeker, maar lef had de man dan ook absoluut.
Of was het meer eigenzinnigheid?
pi_34911082
Net... vanmiddag Saw I en II gekeken... mega vette films ! ! !
pi_34911437
Elephant (2003)

In deze film worden een aantal tieners op een school in Amerika voor een dag gevolgd. Aan het eind van de dag flippen er twee scholieren en nemen ze wraak voor al het gepest dat ze hebben moeten doorstaan.
De film viel mij een beetje tegen. De shots van de lopende leerlingen duurde te lang en de film werd hier erg traag door. Een interessant concept en een goed onderwerp voor een film..alleen niet erg goed uitgewerkt imo.
Lousy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')