Deze week (maandag tot vrijdag):
A Fei jung juenKar Wai Wong-vehikel dat wat afwisselt tussen de pluspuntjes van de regisseur (betoverend mooi) en zijn minpuntjes (fucking saai). Gelukkig meer van dat eerste, maar een enorme fan van WKW zal ik toch nooit worden.
Another Thin ManDeel 3 uit de Thin Man reeks en iets minder dan de vorige 2, nog steeds leuk, maar de chemistry en grapjes tussen Nick en Nora bevinden zich meer op de achtergrond en het gaat soms vooral over het moord-mysterie, terwijl dat nooit het sterke punt is van deze films. Maar nog steeds fijn.
Qian li zou dan qiEnerzijds vond ik hem (in tegenstelling tot Gorro en Sokolsky) niet de beste Yimou Zhang, eigenlijk een vrij doorsnee YZ-film, ik kan er wel een stuk of 3/4 noemen die ik beter vond. Anderzijds is doorsnee bij deze regisseur nog steeds schitterend en is het gewoon een topfilm. Doorsnee Yimou Zhang dus
![]()
.
A Night of the OperaTof, leuk, grappig. Ik ben altijd een fan geweest van de oneliners van Groucho en de choreografietjes van Harpo zijn ook hip. Jammer genoeg hebben ze niet echt veel meer dan dat te bieden en wordt het na een tijdje wel eentonig.
Last Train from Gun HillDe Indiaanse vrouw van een sheriff (Kirk Douglas) wordt vermoord. Deze laatste vindt dit niet fijn en gaat op zoek naar de moordenaars, de vader van één van hen blijkt een oude vriend te zijn (Anthony Quinn) en die wil zijn zoon niet meteen aan een strop zien hangen -> confrontatie. Douglas en Quinn zijn goed (vooral Quinn) en Sturges weet hoe hij een western moet regisseren.
Shadow of the Thin ManBij deel 4 gaat het terug vooral over de sarcastische grapjes tussen de 2 hoofdrolspelers. Ondertussen hebben ze een zoontje die ook zijn best doet. Het whodunnit-gedeelte is weer een beetje onnozel, maar Powell is gewoon
![]()
en Myrna is
![]()
. De hond is wat minder deze keer.
Paran daemunEen film van Ki-Duk Kim met vreemde personages die weinig zeggen, met relaties die nergens en overal tot leiden en uiteraard met een jong meisje dat zich prostitueert. Bespeur ik een obsessie
![]()
?
De film is zoals alle Ki-Duks (of al Kims) weer buitengewoon gewoon
![]()
.
The AnimalHa ha ha. Rob Schneider likt aan zijn eigen kruis. Hi hi hi. Rob Schneider randt een brievenbus aan. Ho ho ho. Rob Schneider eet een worm op.
Hilarisch.
Alles doet pijn van het lachen.
Ik lig krom.
Stop ermee.
Echt.
Stop.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.