abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 februari 2006 @ 18:54:58 #226
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_34769050
Wolf Creek

Niets nieuws onder de zon, maar best vermakelijk. 6,5.
  zondag 5 februari 2006 @ 19:16:03 #227
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_34769714
quote:
Op zondag 5 februari 2006 10:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Al die films van Ozu met Spring, Autumn of Summer in de titel zijn onderling zo inwisselbaar dat ik ondertussen niet meer weet welke waar over ging. Al zijn ze dus zo inwisselbaar dat het niet veel uitmaakt .
Moet je ze trouwens in één of andere volgorde kijken of maakt dat allemaal niks uit?

Theatre of Blood is een verrassend toffe Britse horrorfilm met Vincent Price en bijbehorende aanhangsels. Vooral het schermduel in de gymzaal (trampolinespringend hakken) is erg cool, en ook het enigszins originele plot is lekkah gahk. Leuk. 7.
Manderlay vond ik zo ongeveer even sterk als Dogville. Nou ja, iets sterker zelfs, maar doordat de nieuwigheid er een beetje van af is komt hij uiteindelijk toch op hetzelfde cijfer. Een 8.
Gohatto is de samurai-versie van Brokeback Mountain. Hip, interessant en mooi geschoten, maar de vele tussentitels komen het toch al wat langzame tempo niet echt ten goede, en homosexueel relatiegezeik blijft relatiegezeik. Tevens loenst de hoofdpersoon als de Jezus. Toch wel een flink klein aanradertje. 7.

En dan nog wat IFFR-shit, waarbij Lonesome Jim (7) de leukste/sympathiekste was en definitief bewees dat VPRO-recensenten idioten zijn.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 5 februari 2006 @ 19:19:19 #228
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34769838
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:16 schreef Sai het volgende:

[..]

Moet je ze trouwens in één of andere volgorde kijken of maakt dat allemaal niks uit?
Nee, maakt volgens mij niets uit. Behalve dat chronologisch wel hip is uit het oogpunt van de ontwikkeling van een regisseur of zo...
pi_34772938
The Third Man

Mooie sfeervolle film met prachtig camerawerk (schaduwen etc.), goed acteerwerk en een zeer sterk plot met een verrassende wending.

Laura

IJzersterke film, spanning tot het eind i.c.m. de achtergrondmuziek. Verder zet Gene Tierney een sublieme rol neer als Laura.

zondag 5 februari 2006 @ 22:23:17 #230
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_34776657
Wild Gals of the Naked West
Western parodie van Russ Meyer.
Er zitten een aantal leuke grappen in, maar voor de rest is ie erg flauw. Tevens ook flink minder 'wild & naked' als andere films van hem.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 5 februari 2006 @ 22:43:26 #231
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_34777524
Cursed Wes Craven / 2005

Splish splash spletter, dat wel, maar nergens ook maar heel even spannend.
Ricci als enig lichtpuntje. 6-je (dankzij de-hap-uit-de-nek-scene).

[ Bericht 1% gewijzigd door cosmick op 06-02-2006 07:43:45 ]
  zondag 5 februari 2006 @ 23:06:53 #232
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_34778496
Mwah. Shallow Hall is het gewoon net niet. Er zijn best een paar aardige momenten en zoals alle Farrelly's heeft de film het hart op zich wel enigszins op de juiste plaats, maar de voorspelbaarheid, platte personages, dito grappen en vooral dat eeuwige zeik-einde halen de kano uit balans. Typisch de trailer was beter-geval. 5,5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 5 februari 2006 @ 23:58:08 #233
67089 Gillingham
The horror...
pi_34780296
Y Tu Mamá También DVD, 8/10
Vermakelijke 'roadmovie' met betrekkelijk veel expliciete seks. Het verhaal is niet erg belangrijk, het gaat vooral om de belevenissen van onze drie reisgenoten en dan met name de levenslessen en ervaringen die de twee tienerjongens voor zich geschoteld krijgen. Way to go Mexico.

Thirteen Days TV, 7/10
Ik bleef aardig geboeid tijdens deze kijkbeurt ondanks de reclame-onderbrekingen. Het verhaal is boeiend omdat de situatie die aan bod komt rechtstreeks uit de geschiedenis is gehaald, inclusief de personages. Mindere punten waren de poging om het persoonlijke leven van Kenny (Kevin Costner) in beeld te brengen, de soms-wat-aflatende regie en de ongeloofwaardigheid van bepaalde karakters, situaties en vooral beslissingen. Maar dat laatste minpunt valt haast niet aan te merken op de film, omdat ze grotendeels uit de geschiedenis komen. Wat voor een stel incapabele, egocentrische en patriotistische figuren maken soms de dienst uit in de 'toppolitiek' van deze wereld zeg... Angstaanjagend gewoon. Door deze film ben ik Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb zowaar nóg meer gaan waarderen.
What's it going to be then, eh?
  maandag 6 februari 2006 @ 00:16:32 #234
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34780951
Walk the Line (2005)
Zeer degelijke bio-pic over Johnny Cash. Reese Witherspoon is echt geweldig. En Joaquin Phoenix is (bijna) geloofwaardig als Cash. Ik zeg bijna, want ondanks dat Joaquin een zeer uitstekende prestatie neer zet, had ik toch teveel het idee naar Joaquin die Cash speelt te kijken. I.t.t. bijvoorbeeld Jamie Foxx die echt Ray Charles werd.
Maar verder vond ik de film eigenlijk niet echt bijzonder. Het is dat ik een redelijke Johnny Cash fan ben en daarom de film ooit nog wel eens zal kopen op DVD, maar anders was het leuk voor één keertje geweest en meer niet.
cijfer: 7.5
  maandag 6 februari 2006 @ 09:19:33 #235
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_34785976
The Longest Day 1962
Er wordt lang toegewerkt naar HET moment. Alleen het oorlogsgevecht is net even te veel van het goede. De strandscene is zeker niet slecht als je Saving Private Ryan kent.

cijfer 7.5 / imdb 7.7

11:14
Ook een 2e keer blijft het fun. Met die belachelijke situaties, maar het weeft wel mooi in elkaar.

Breakfast Club
Ook deze blijft goed bij meerdere keren kijken. De vriendschap en conversaties zijn goed.

Pride and Prejudice
Wel aardige romantische film. Het kan natuurlijk verkeren dat je niet goed durft uit te komen voor je gevoelens ... ben er zelf ook niet z'n ster in...
cijfer 6.5 / imdb 7.6
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_34786087
The Descent, Pffff Wat Een Kut Film.
De Eerste 3 Kwartier Baggeren Ze Door Die Kut Grotten, Elkaars Kut Te Likken.
Saaaai
  maandag 6 februari 2006 @ 09:54:04 #237
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_34786548
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:27 schreef Overture_FX het volgende:
The Descent, Pffff Wat Een Kut Film.
De Eerste 3 Kwartier Baggeren Ze Door Die Kut Grotten, Elkaars Kut Te Likken.
Saaaai
Verder gaat het wel?
pi_34786664
Gister: Apocalypse Now (erg tof!) en The Doomsdayer (verschrikkelijk slecht)
Vrijdag: The Wraith (heerlijke jaren 80 slechte film)
Donderdag: een film die op tv was, over een vrouw die ontvoerd wordt enzo, best spannend. Iemand die de titel weet?
  maandag 6 februari 2006 @ 10:12:50 #239
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_34786898
3. Danny the Dog - Waarschijnlijk beter bekend als "Unleashed", maargoed. Prima film, leuke combinatie van Aziatische absurditeit, Schotse botheid en wat Hollywood sentiment. Jet-Li gaf een zeer overtuigende preformance als Danny (het hondje dus), Bob Hoskins en Morgan Freeman deden hun trucje ook weer prima en Kerry Gondon was lief. Doe daar nog een toffe soundtrack bij en je hebt een goede film. Een aanrader 7.5/10

4. Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Spring, Summer, Autumn, Winter... and Spring) - Mooie film van de immens populaire Ki-duk Kim. We volgen een heilige monk en zijn student op een soort van geïsoleerd eiland. Dit wordt gedaan door telkens een bep. seizoen te filmen, en aan elk seizoen wordt een leeftijd en 'thema' verbonden. Het is dus niet zo dat we de leerling 4 seizoenen lang als peuter zien en hem in zijn hutje zien bidden. Lekker vredig en rustgevend, met toch een aantal aangrijpende scénes. Mooi geschoten en mooie muziek. Niet voor iedereen, maar ik vond 'm erg mooi. 8/10
pi_34787054
Ja Naar Die 3 Kwartier Wordt Ie Wel Beter
  maandag 6 februari 2006 @ 10:41:04 #241
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_34787535
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:59 schreef Donnie.Darko het volgende:

Donderdag: een film die op tv was, over een vrouw die ontvoerd wordt enzo, best spannend. Iemand die de titel weet?
Was dat niet The Vanishing?
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  maandag 6 februari 2006 @ 12:12:23 #242
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34790140
Junebug (Phil Morrison, 2005)
Geen moment wist deze film me echt te boeien. De acteerprestatie van Amy Adams is inderdaad bewonderingswaardig als de naïeve praatgrage Ashley, maar verder is het niet heel bijzonder. De meeste cliche's worden wel behendig omzeilt, maar wat er voor in de plaats komt is niet indrukwekkend. ***

Revolver (Guy Ritchie, 2005)
Het begint prima. Veel geinig gevonden stijlelementen en redelijk toffe verhaallijn, maar al redelijk snel verliest Guy Ritchie de controle over z'n film. De stijl gaat alle kanten op, er zitten zelfs stukjes animatie in en ook de plot raakt totaal verstrikt in waanzin. Van de laatste drie kwartier kon ik niet veel chocola maken. ***

Zatoichi sekisho yaburi (Adventures of Zatoichi) (Kimiyoshi Yasuda, 2005)
Weer een vrij standaard Zatoichi tegen een stoute bende verhaal, wat aangevuld wordt met eindelijk weer eens wat achtergrond informatie. In dit geval komen we meer te weten over zijn vader. Niet wereldschokkend, maar wel leuk. ***

In the Mix (Ron Underwood, 2005)
Extreem slechte The Bodyguard kloon met Usher. Enige positieve is Emmanuelle Chriqui, die er wel leuk uit ziet, maar acteren kan ze niet verder, net als de rest van de cast. ½
  maandag 6 februari 2006 @ 12:30:31 #243
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_34790717
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:12 schreef Gorro het volgende:
Enige positieve is Emmanuelle Chriqui, die er wel leuk uit ziet, maar acteren kan ze niet verder, net als de rest van de cast. ½
. Zoiets zeg je niet, dat denk je alleen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 6 februari 2006 @ 13:40:53 #244
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34792661
Sånger från andra våningen [Songs from the Second Floor]

alsof je naar een jiskefet-aflevering van anderhalf uur zit te kijken. een jiskefet uit zweden weliswaar.
de film is zwaar tragi-komisch. sommige scenes zijn idioot, andere zijn flauwtjes. maar allemaal iig apart.
ik kan ook nauwelijks samenvatten waar t over ging:
oa over een goochelaar die een probleem heeft met een act. een zakenman die zijn eigen winkel in de fik steekt en een zoon heeft die in een inrichting zit. een enorme verkeersopstopping in t centrum van de stad. een zwaar demente vroegere opperbevelhebber van t leger die zijn 100e verjaardag viert.
laat ik zeggen dat in de 1e en 2e scene de toon helemaal wordt gezet, waarbij we in de 2e scene een dame zien die haar badjas open laat vallen en we een mooie blik naar binnen mogen doen. best jammer dat mevrouw, ehm .... nee, ik ga het niet eens in een spoilertag zetten, kijk zelf maar.

zeer apart.

maandag 6 februari 2006 @ 15:44:47 #245
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34796314
Munich (2005)
Dit is een Spielberg Dat is eigenlijk hetgene wat ik dacht terwijl ik de film zag. Hoewel ik Spielberg's kwaliteiten als regisseur altijd wel heb herkend,ben ik nooit echt een fan van de man geweest. En zeker zins zijn laatste 3 films was meneer Spielberg erg in aanzien gezakt. Maar met Munich levert Spielberg een goede film af. Met Spielberg's kwaliteiten als regisseur is niks mis, zoals ik al zei. En nu went die kwaliteiten eens aan om een intelligente goede film af te leveren i.p.v. sentimentele crap en CGI spektakels.
Munich is een intelligente film over hoe Israël reageerde op de aanslagen in München in 1972 . Spielberg weet de ingewikkelde geweldspiraal waarin Israël en de Palestijnen nu al zolang in verkeren goed uit te leggen zonder partijdig te worden. Dit is al een hele prestatie op zich. Daarnaast is door het aankaarten van hoe op terrorisme gereageerd wordt en wat de gevolgen daarvan zijn de film ook erg actueel.
Maar dat is niet alles want de film weet ook nog heel goed de twijfels, schuldgevoelens e.d van de hoofdpersonen in beeld te brengen.
Eric Bana is verder heel goed in de hoofdrol.
En die befaamde sexscené op het einde, vond ik juist heel mooi.
cijfer: 8.5
pi_34797367
King Kong
Heftig verhaal, veel actie en avontuur en grote beesten. Realiteitsfactor is 0,0 maja, wat maakt het uit.. Had het origineel niet goed meer in het geheugen zitten en dacht dat bijna de hele film wel in NY zich zou afspelen, dus het was wat dat betreft nog een leuke verrassing ze op een eiland te zien stunten. Verder natuurlijk erg mooie effecten wat betreft computerinput, en je ziet ook dat dat voor het grootste gedeelte van de film is gebruikt.

The Phantom of the Opera
Tja, ik dacht een film over the Phantom, en dan af en toe wat muziek.. Het bleek echter dat alles in de film gezongen was geloof ik, alleen in de zwart wit stukjes heb ik gewoon wat normale tekst gesproken horen worden. Nee, niet aan mij besteed dit, al zag het er erg netjes uit hoor

Kiss Kiss Bang Bang
Ik had hier niet veel over gehoord, en na het kijken ben ik nog steeds benieuwd welke links ik allemaal gemist heb, want het verhaal ging echt errug snel. Dat is dan ook meteen mijn enige opmerking in negatieve zin want voor de rest vond ik m erg leuk. Zoveel films in dit genre zijn er ook niet, en dan is een plaatje zoals deze met rare situaties, onverklaarbare dialogen en een paar lijken erg welkom

Azumi
Ja, toch maar weer eens een film in deze style gekeken. Leuk vermaak en filmtechnisch erg mooie beelden, vooral het werken met lichtinval. Toch kan de style van het vechten en vooral het bloed vergieten me niet echt bekoren. Azumi zelf leek trouwens op dat meisje uit Tekken, is dat gepikt van elkaar ofzo?

Un long dimanche de fiançailles
Hier had ik al een tijdje naar uitgekeken, en gisteren eindelijk gezien. Erg mooi gefilmd met een bepaald kleurenfilter, prachtige beelden van het franse en belgische platteland en vooral de tijden in de loopgraven en aan het front zien er indrukwekkend uit. Het hele liefdesverhaal had wat minder impact op me, maar de manier hoe de film door dit verhaal heen liep beviel me zeker wel.
Where facts are few, experts are many.
pi_34798772
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:23 schreef kinky_queen het volgende:
FRIGHT

Erg interessante slasher in de traditie van BLACK CHRISTMAS, WHEN A STRANGER CALLS en HALLOWEEN

Een slasher met een nu eens niet bovennatuurlijke killer maar gewoon een persoon die \\\'een btje in de war\\\' is. Wie een bloedbad wil moet een ander abottoir flick zoeken en vooral niet de goedkope dvd bestellen.

Frappant dat de film technisch beter is dan je zou verw88: het camerawerk is behoorlijk sterk net als de regie die de film zelfs op de wat dooie momenten spannend weet te houden

Enneh, dat leuke grietje uit STRAW DOGS zit er ook in wat het geheel nog wat leuker maakt

[afbeelding]
Heb hem gisteren ook gezien en vond het ook een zeer geslaagde slasher en Amanda is
  maandag 6 februari 2006 @ 18:24:25 #248
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_34801965
De Kleine Blonde Dood
Tsja. Ik vond het boek beter.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 6 februari 2006 @ 18:40:08 #249
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_34802482
Vandaag en gister:

Good Night, and Good Luck: Heel interessant. Ik word met de minuut meer fan van Clooney. Het gebruik van zwart/wit is erg fijn, Strathairn is uitmuntend, Clooney is tof, Clarkson en Downey ( ) zijn overbodig, McCarthy is echt treffend en alles is uitzonderlijk actueel. Natuurlijk niet letterlijk, maar jullie snappen wat ik bedoel. Heel fijne film, maar zeker geen Best Picture oscar waard. 8+.

Munich: Ook weer vreselijk interessant. Ik wist genoeg van de ramp van '72 om de film goed te kunnen kijken. Als je dat niet weet, wordt het voldoende uitgelegd, maar dan ben je volgens mij meer benieuwd naar de gebeurtenissen van toen dan naar de wraakacties. Al met al is het verhaal natuurlijk rete-boeiend. Alles wordt gebracht met een duidelijk Spielbergsausje, maar daar is in principe niets mis mee. Ik had niet echt het idee dat de Palestijnen of Israeliers 'voorgetrokken' werden (hoewel, op begrijpelijke wijze, de Palestijnse kant natuurlijk wel onderbelicht werd) en dat is al heel wat. Alles is okay, de film is alleen te lang en de eindscene echt belachelijk Hollywood en fout. Jammer, gemiste kans. Verder zijn Bana en Rush gewoon cool. 8+.

Allebei vind ik ze echt geen Best Picture Oscar waardig.. Crash en vooral Brokeback Mountain wel. Ik ben benieuwd naar Capote.
pi_34802878
South Park: Bigger, Longer and Uncut
Omdat ie gewoon blijft ownen
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')