King KongHeftig verhaal, veel actie en avontuur en grote beesten. Realiteitsfactor is 0,0 maja, wat maakt het uit.. Had het origineel niet goed meer in het geheugen zitten en dacht dat bijna de hele film wel in NY zich zou afspelen, dus het was wat dat betreft nog een leuke verrassing ze op een eiland te zien stunten. Verder natuurlijk erg mooie effecten wat betreft computerinput, en je ziet ook dat dat voor het grootste gedeelte van de film is gebruikt.
The Phantom of the OperaTja, ik dacht een film over the Phantom, en dan af en toe wat muziek.. Het bleek echter dat alles in de film gezongen was geloof ik, alleen in de zwart wit stukjes heb ik gewoon wat normale tekst gesproken horen worden. Nee, niet aan mij besteed dit, al zag het er erg netjes uit hoor
Kiss Kiss Bang BangIk had hier niet veel over gehoord, en na het kijken ben ik nog steeds benieuwd welke links ik allemaal gemist heb, want het verhaal ging echt errug snel. Dat is dan ook meteen mijn enige opmerking in negatieve zin want voor de rest vond ik m erg leuk. Zoveel films in dit genre zijn er ook niet, en dan is een plaatje zoals deze met rare situaties, onverklaarbare dialogen en een paar lijken erg welkom
AzumiJa, toch maar weer eens een film in deze style gekeken. Leuk vermaak en filmtechnisch erg mooie beelden, vooral het werken met lichtinval. Toch kan de style van het vechten en vooral het bloed vergieten me niet echt bekoren. Azumi zelf leek trouwens op dat meisje uit Tekken, is dat gepikt van elkaar ofzo?
![]()
Un long dimanche de fiançaillesHier had ik al een tijdje naar uitgekeken, en gisteren eindelijk gezien. Erg mooi gefilmd met een bepaald kleurenfilter, prachtige beelden van het franse en belgische platteland en vooral de tijden in de loopgraven en aan het front zien er indrukwekkend uit. Het hele liefdesverhaal had wat minder impact op me, maar de manier hoe de film door dit verhaal heen liep beviel me zeker wel.