abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 februari 2006 @ 18:40:08 #249
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_34802482
Vandaag en gister:

Good Night, and Good Luck: Heel interessant. Ik word met de minuut meer fan van Clooney. Het gebruik van zwart/wit is erg fijn, Strathairn is uitmuntend, Clooney is tof, Clarkson en Downey ( ) zijn overbodig, McCarthy is echt treffend en alles is uitzonderlijk actueel. Natuurlijk niet letterlijk, maar jullie snappen wat ik bedoel. Heel fijne film, maar zeker geen Best Picture oscar waard. 8+.

Munich: Ook weer vreselijk interessant. Ik wist genoeg van de ramp van '72 om de film goed te kunnen kijken. Als je dat niet weet, wordt het voldoende uitgelegd, maar dan ben je volgens mij meer benieuwd naar de gebeurtenissen van toen dan naar de wraakacties. Al met al is het verhaal natuurlijk rete-boeiend. Alles wordt gebracht met een duidelijk Spielbergsausje, maar daar is in principe niets mis mee. Ik had niet echt het idee dat de Palestijnen of Israeliers 'voorgetrokken' werden (hoewel, op begrijpelijke wijze, de Palestijnse kant natuurlijk wel onderbelicht werd) en dat is al heel wat. Alles is okay, de film is alleen te lang en de eindscene echt belachelijk Hollywood en fout. Jammer, gemiste kans. Verder zijn Bana en Rush gewoon cool. 8+.

Allebei vind ik ze echt geen Best Picture Oscar waardig.. Crash en vooral Brokeback Mountain wel. Ik ben benieuwd naar Capote.
pi_34802878
South Park: Bigger, Longer and Uncut
Omdat ie gewoon blijft ownen
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  maandag 6 februari 2006 @ 18:54:34 #251
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_34802968
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:52 schreef Agiath het volgende:
South Park: Bigger, Longer and Uncut
Omdat ie gewoon blijft ownen
In The Guinness Book Of World Records 2002 this film was said to have the most profanity used in an animated film. It contained a total of 399 swear words (the word "fuck" was used 146 times). 199 offensive gestures and also contained 221 acts of violence.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 6 februari 2006 @ 18:58:31 #252
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34803147
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:40 schreef BlaatschaaP het volgende:
Vandaag en gister:

Good Night, and Good Luck: Heel interessant. Ik word met de minuut meer fan van Clooney. Het gebruik van zwart/wit is erg fijn, Strathairn is uitmuntend, Clooney is tof, Clarkson en Downey ( ) zijn overbodig, McCarthy is echt treffend en alles is uitzonderlijk actueel. Natuurlijk niet letterlijk, maar jullie snappen wat ik bedoel. Heel fijne film, maar zeker geen Best Picture oscar waard. 8+.
Voor de beelden van McCarthy zijn archiefbeelden gebruikt.
  maandag 6 februari 2006 @ 18:59:35 #253
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_34803202
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[...]

Dat weet ik. Hence 'treffend'.

Daarom heb ik 't overigens ook over het 'personage' en niet over de acteur, zoals ik dat daarvoor wel doe .
  maandag 6 februari 2006 @ 20:14:03 #254
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_34805762
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:12 schreef Gorro het volgende:
Junebug (Phil Morrison, 2005)
De meeste cliche's worden wel behendig omzeild, maar wat er voor in de plaats komt is niet indrukwekkend.
Dat is een beschrijving waar ik me goed in kan vinden.
The short weekend begins with longing...
pi_34805855
War of the Worlds

Was een vermakelijke film, soms beetje overdreven geschreeuw van Dakota Fanning waar ik gek van werd maar verder wel OK

Wel grappig trouwens, mobieltjes etc.. werken niet maar draagbare camera's weer wel. Dat klopt volgens mij niet helemaal.
  maandag 6 februari 2006 @ 21:04:26 #256
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34807654
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 22:07:17 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2006 @ 21:27:12 #257
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_34808693
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Oftewel: wat je allemaal wel niet kan leren van FMT
Sheridana +1
  maandag 6 februari 2006 @ 22:42:23 #258
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34812099
Capote

ik ben er niet kapote van . de irritatie over het stemmetje dat PSH opzet is groot.
het verhaal is niet slecht, over het onderzoek dat TC doet voor zijn nieuwe boek, nav een moordpartij in Kansas. hij raakt bevriend met een van de moordenaars en benadert t geheel vanuit het standpunt van de dader.
ik ken de echte TC niet en ik ken ook t boek niet, maar het zet me zeker niet aan tot het lezen van t boek of verdiepen in de persoon.
eigenlijk had ik gaandeweg de film steeds meer de neiging om iets anders te gaan doen, gelukkig wist CK me dan weer terug te sleuren naar het scherm.
als het echt de bedoeling is om te irriteren is t PSH prima gelukt. maar alleen CK vond ik authentiek en sterk over komen.
  maandag 6 februari 2006 @ 23:42:56 #259
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_34814848
Ik zag Miranda met Christina Ricci. Ook John Hurt enn Kyle MacLachlan. Tof filmpje met een verleidelijke Ricci en een geflipte KM dat eigenlijk best wel grappig en complexloos is. Ik begrijp dan ook de lage ratings niet die hij overal krijgt. Ach, who cares, ik vond hem leuk.

Gisteren en vandaag ook films van een of andere Koreaan met als titels Hae Anseon en Shilje sanghwang. De eerste is een film over een soldaat die per ongeluk een burger doodschiet. De soldaat en de vriendin van die burger beginnen allebei langzaam te flippen. En er gebeurt weer vanalles met vissen. Erg goed. De tweede gaat over een kerel die besluit om iedereen die hem ooit onrecht heeft gedaan, af te maken. Deze is vrij experimenteel aangezien hij op één middag is opgenomen, blijkbaar zonder retakes. Leuk idee, soms werkt het, soms niet. Leuk voor de fans, maar niet meteen een essentiële film.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 08:37:58 #260
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34819626
4

4, het speelfilmdebuut van Ilya Khrzhanovsky, bestaat uit episodes uit het leven in Moskou en op het platteland. het begin, waarin drie personages elkaar toevallig ontmoeten in een anonieme bar, zet de toon voor de rest van de film. de lange barscène onthult door middel van de gesprekken de intrigerende en banale details uit de levens van de personages. als ze uit elkaar gaan, komen we meer te weten van de drie (helaas niet van de barman die de topper is in deze scene)

ik vond het toch vooral een vage film, waarvan ik niet snap dat deze vorig jaar in Rotterdam heeft gewonnen.
de scenes zijn veel te langgerekt en soms ook echt oninteressant. dat de 3 aan de bar een heel verhaal vertellen is leuk en dat het vooral gebakken lucht is ook.
hoe het verder met hen gaat is helaas niet zo intrigerend gebracht. juist het oninteressantste aspect wordt uitvergroot (gelukkig zien de meiden er goed uit), maar ik had toch vooral graag meer gezien van oleg en vladimir en hun achtergrond, ipv zich uitkledende russische bejaarde dames die elkaars borsten beoordelen.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 09:23:40 #261
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_34820228
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:27 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Oftewel: wat je allemaal wel niet kan leren van FMT
Stond gewoon in de mikrogids.

Leef! - Gisteravond in ons kleine, knusse bioscoopje. Helaas kwam er een of andere vreselijke VROUWENCLUB! die achter ons ging zitten. Om de een of andere manier preseteerde ze het elke seconde die niet met dialoog gevuld was te gaan praten met elkaar. Vreselijk irritant, ook het constant harde gelach en uiteindelijk ging er zelfs nog een TELEFOON AF! Getver, dan ben je ouder dan 40! Dat tuig moeten ze buiten de bioscoop houden en tupperware feestjes laten geven. Voor ons zaten ook nog twee van die bejaarde dozen met van die lange jassen, veel te veel parfum en van dat luchtige haar, die waren tijdens de film ook bezig "Ooh, kostelijK! ha ha ha", ik had er bijna een een draai rond de oren gegeven, maarja, ik heb dan gelukkig nog wel een beetje fatsoen.

Anyway, de film was heel erg goed. En zeker een aanrader. 8.5/10

Twelve Monkeys - Deze gewoon lekker in bed, zonder vervelende vrouwen in m'n kamer. Ook deze film was weer erg leuk, had 'm al eens eerder gezien, maar omdat hij nogal verwarrend was toch nog maar een keertje bekijken. Goed, maar niet Leef! goed, daarom dus iets minder. Ik ga dit keer met IMDB mee 8/10
  dinsdag 7 februari 2006 @ 09:32:54 #262
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_34820395
Apocalypse Now Redux - Blijft een indrukwekkende maar tegelijkertijd ook wazige film. De scene met die maffe surfer-kolonel blijft prachtig. De redux versie duurt alleen wel langer dan 3 uur. Hij blijft echter wel boeien.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  dinsdag 7 februari 2006 @ 11:13:58 #263
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_34822468
Ed Wood
Biografie over de slechtste regisseur allertijden.
Leuk gemaakt met een goed acterende Depp in de hoofdrol.
Tevens de enige speelfilm van Burton die ik nog niet gezien had.

Les Mémés Cannibales (Rabid Grannies)
Twee bejaarde zussen houden hun verjaardag in een landhuis. De gasten zijn alleen maar gekomen omdat ze allemaal azen op de toekomstige erfenis.
Als de dames een bepaald cadeautje openen worden ze bezeten door demonen en kan het slachten beginnen.
Gelukkig voor de kijker zijn de gasten niet zo slim om meteen het huis te verlaten en kunnen we genieten van een behoorlijke gore-fest.
De effecten variëren van erg slecht tot redelijk goed, maar hebben één ding gemeen: ze zijn lekker bloederig.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_34823297
Cry-Baby
Toen ik de film aanzette en eerst Traci Lords zag, en daarna Ricki Lake had ik eigenlijk het idee dat dit wel een erg aparte film moest worden Het was uiteindelijk een leuke verrassing van een semi musical met een dikke knipoog naar de films die het thema van de 50's wat serieuzer aanpakten. Ontzettend grappige rollen van natuurlijk Depp, maar zo ook Dafoe als zingende gevangeniscipier en Hatchetface Kim McGuire die met haar enorme lelijkheid al zonder acteren een karakter is
Where facts are few, experts are many.
pi_34825060
My Boss's Daughter

Heb wel kunnen lachen op de meeste momenten. Verhaal is gewoon kut natuurlijk en het acteerwerk is nou ook niet je-van-het. Maarja het was nog vroeg vanochtend en ik had toch niks beters te doen. Grappig om te zien, maar meer ook niet. **/5
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 13:19:48 #266
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_34826224
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 08:37 schreef dolle_hond het volgende:
de scenes zijn veel te langgerekt en soms ook echt oninteressant.
Typisch Russisch dus
Mooi, hoef ik ook al niet meer te kijken.
Sheridana +1
  dinsdag 7 februari 2006 @ 14:34:45 #267
40664 Durbin
Who knows..
pi_34828402
quote:
Bah, wat een troep victorinox.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_34829272
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:41 schreef Atreidez het volgende:
Cry-Baby
die film is leuk
ook met die ene talkshow vrouw, weet niet meer hoe ze heet.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 18:45:15 #269
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34836351
Junebug (2005)
Lekkere leuke luchtige, maar toch intelligente en niet platte komedie over een vrouw die op bezoek gaat bij haar schoonouders. De film weet op een leuke luchtige manier de "cultuurclash" en verschillen tussen het typische links-liberale intellectuele vrouw (die zelfs een kunstgallerij heeft) en de "normale" werkende elke-zondag-naar-de-kerk-gaande traditionele Amerikaans gezin.
Embeth Davidtz is leuk in de hoofdrol. En het is grappig om te zien hoe die jongen uit the OC probeert zijn horizon te verbreden. Maar de echte show wordt gestolen door Amy Adams, die werkelijk fantastisch is als de naïve praatzieke zwangere schoondochter , terechte oscarnominatie daar dus.
cijfer: 8

Syriana (2005)
Goede thriller/drama over hoe grote rol olie speelt in de (buitenlandse) politiek in het Midden-Oosten en die van de VS. Al vond ik de film in het begin met de vele verhaallijnen soms moeilijk te volgen, werd de film toen alles meer op zijn plaats begon te vallen beter en beter. Zeker een aanrader voor mensen die naast film ook geïnteresseerd zijn in politiek e.d.
cijfer: 8

The Mouse That Roared (1959)
Best vermakelijke komedie over een klein landje dat de VS aanvalt. Peter Sellers is leuk in zijn meerdere rollen. En de film laat best goed de problemen van kleine landen in de wereld zien.
cijfer: 6.5
  dinsdag 7 februari 2006 @ 19:11:18 #270
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34837190
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:19 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Typisch Russisch dus
Mooi, hoef ik ook al niet meer te kijken.
nadat ik m gezien heb, heb ik de usercomments op imdb gelezen.
die zijn t behoorlijk met mij eens
pi_34838877

Pride & prejustice

Pride & prejustice extra's

Monster in Law met Fonda en Lopez.

films en moet je van houden..
  dinsdag 7 februari 2006 @ 19:57:58 #272
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_34839063
Het is Prejudice.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_34839416
wat voegen die dvdmenu's nou toe
pi_34839547
In dit geval de juiste titel , Pride and prejustice
Helpt waar hij kan!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 20:39:22 #275
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34840736
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:07 schreef pascalheister het volgende:
wat voegen die dvdmenu's nou toe
niets
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:10 schreef NoSigar het volgende:
In dit geval de juiste titel , Pride and prejustice
whehe
  woensdag 8 februari 2006 @ 02:20:55 #276
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_34852376
Annie Hall (Allen, 1977)

Mja, wel leuk... Zijn stijl van filmen bevalt me wel op zich, Woody vind ik echter wat irritant worden na anderhalf uur. Ik heb nog niet veel films van hem gezien, maar ik moet er niet aan denken dat hij in elke film hetzelfde neurotische typetje speelt. In Deconstructing Harry was het allemaal niet veel anders. Een pluspunt vind ik wel dat hij soms wel op een gewaagde manier uit het verhaal stapt en rechtstreeks de kijker probeert aanspreekt, wat soms een erg leuk effect geeft. Eigenlijk ben ik het verhaal grotendeels alweer vergeten, bedenk ik me nu. De aparte manier van filmen en de bij vlagen leuke dialogen weten er toch nog een goeie voldoende uit te slepen.

6.5

Good night, and Good Luck. (Clooney, 2005)

Bluh, best saaie film zeg.. Vooral het eerste half uur viel nauwelijks doorheen te komen. Daarna wordt wel wat duidelijk waar het naartoe wil gaan, maar het kon me niet echt meer boeien verder. Daardoor duurde de 90 minuten voor mij nog best lang. Ik kan niet precies uitleggen waarom het me niet wist vast te houden, maar het zal vast iets te maken met het feit dat ik vond dat de verhalen van Murrow en McCarthy niet echt op elkaar aansloten. En nou ja, sterke rol.. Was er niet bijster van onder de indruk. Daarnaast werden er wat onzinnige personages toegevoegd. Ik durf de film wel een onvoldoende te geven

5-

Seed of Chucky (Mancini, 2004)

Heel slecht.. 2 ofzo

Sunrise: A Song of Two Humans (Murnau, 1927)

Gelukkig ook nog een mooie film gezien . Van Murnau en zijn expressionistische stijl van filmen is, vooral in het begin, nog duidelijk terug te vinden. Daar hou ik wel van. Het plot is niet te moeilijk, maar wel erg mooi. Het eerste deel vond ik het best, met prachtige aangrijpende beelden van een man, die erachter komt hoeveel hij eigenlijk van zijn vrouw houdt. De vrouw, die de goedheid zelve moet uitbeelden. Daarna vervalt het in een soort van comedie-achtig iets, wat ik persoonlijk wat minder vond. Het dient dan wel om aan te tonen hoe mooi de simpele dingen kunnen zijn in het leven en de liefde, maar vond het er toch niet helemaal bij passen. Het einde daarentegen was wel weer oké, met als klap op de vuurpijl het prachtige, symbolische eindshot.

8+

Sling Blade (Thornton, 1996)

Mooi, ingetogen drama van Thornton. In het begin vond ik zijn manier van spelen wat irritant, maar dat verdween naarmate de film vorderde. Het verhaal is ook erg goed, hier en daar wat gemakkelijk, maar over de uitwerking ben ik erg te spreken. Een onwaarschijnlijke vriendschap vormt de spil van de film en zorgt voor enkele ontroerende scènes in de film. De persoon Karl is over het algemeen gewoon aandoenlijk om naar te kijken. Zijn ongemakkelijke positie in de samenleving en het feit dat hij wordt geleefd, geeft een mooie indicatie van het leven met een handicap. Het (te verwachten) einde vond ik echter wat minder, maar het geheel geef ik wel een dikke

8
pi_34855980
American History X

Goede film
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:22:54 #278
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_34856440
Brokeback Mountain - Ik vond het niet zo. Jake Gylenhaal was echt helemaal niets. Heath Ledger deed het wel aardig. Het verhaal op zich is vrij simpel en deed me eigenlijk helemaal niets. Het hele homo-gebeure zwerft er een beetje tussendoor en lijkt er meer ingestopt om een beetje te 'schokeren' dan iets anders. Erg plat. Het was dan wel weer mooi geschoten en de soundtrack die me erg aan The Motorcycle Diaries deed denken (ik zag later ook dat het van dezelfde maker was) was ook best aardig. Al met al niet zo heel geweldig, maar zal wel in de boeken gaan als één van de films die Hollywood omver zou gooien. 6.5/10

Forrest Gump - Ik moest er toch maar weer aan geloven, het was best leuk, de geschiedenis door met Forrest. 7.5/10
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:33:09 #279
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34856692
The Fortune Cookie (Billy Wilder, 1966)
Best leuke comedy van Billy Wilder, maar hij viel me toch wat tegen. Lemmon en Matthau zijn goed op elkaar ingespeeld, maar echt heel grappige situaties levert het niet op. Aangenaam om te kijken is het echter wel. ***

Brokeback Mountain (Ang Lee, 2005)
De grote favoriet voor de Oscars van dit jaar en in mijn ogen is dat terecht. Prachtige delicate film, die erg mooi de relatie tussen de twee overbrengt. Een relatie die heel geloofwaardig overkomt. Dit komt ook vooral door de goede acteerprestatie van Heath Ledger en Jake Gyllenhaal. Verder is de cinematografie erg mooi. ****½
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')