NIGHT OF THE CREEPSHOMECOMING NIGHT
I've got good news and bad news girls...
The good news is your dates are here...
-What's the bad news?
They're dead.![]()
Ik weet niet voor de hoeveelste x ik deze film aan heb gezet maar ik denk dat het een x of 15 is en nu, na hem ongeveer een jaar of 8 niet gezien te hebben verbaas ik me weer hoe vreselijk goed deze film is
Tis een typische jaren '80 cheesefest over aliens die een experiment verliezen in de letterlijke zin van het woord
![]()
en het komt natuurlijk op ons planeetje terecht. Binnen de kortste keren wemelt het van racenaaktslakken die via de mond (of in een geval via een andere uiterst ongemakkelijke manier) ons lichaam binnentreden en zich nestelen in de hersenpan om te broeden. Owja, de 'host' veranderd in een zielloos monster en kan alleen 'gered' worden door de hersenpan open te breken/schieten en daarna afgefikt te worden
![]()
Tis aan Tom 'thrill me!!' Atkins die zich héél duidelijk fantastisch in z'n element voelt om samen met wat jong spul deze monsters te vernietigen
Van deze film is ook een director's cut die (nog) een stuk leuker is, er zitten wat scenes in geplakt en het einde is wat leuker, het gaat nl nog een stukkie verder door (!) maar zover ik weet is dat de zeldzame tv versie die nooit op voor de consument is verschenen
Verder zit de film vol idiote dialogen en grapjes voor filmliefhebbers en is een must voor gore en pulp fans
IMDBJason Lively .... Chris Romero
Steve Marshall .... J.C. Hooper
Jill Whitlow .... Cynthia Cronenberg
Tom Atkins .... Det. Ray Cameron
Wally Taylor .... Det. Landis
Bruce Solomon .... Sgt. Raimi
Trailer