abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34483232
Team America: World Police

Heb ik net gekeken. Erg grappige film die de huidige amerikaanse en wereldpolitiek op een zeer grappige manier op de hak neemt. Zoals we van de makers van southpark gewend zijn.
  donderdag 26 januari 2006 @ 16:53:35 #32
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_34486370
Heart, Beating in the Dark
Deze te weinig bekende super8-film is een van de modernistische Japanse klassiekers van de jaren tachtig. Een jong stel leent voor een nacht een appartement van een vriend. Tussen de ruige seks en een voedselvergiftiging door, wordt langzaam duidelijk wat hun gruwelijke geheim is. Met dappere performances van nog piepjonge Muroi en Naito.

Nagasaki's oorspronkelijke outlaw-klassieker is een 'verkeerde kant van de spoorweg'-antwoord op Oshima's Ai no corrida: het is een gewelddadig, smerig en hopeloos liefdesverhaal met een verschrikkelijk einde, maar niettemin is het een verhaal over liefde. Ringo en Inako zijn een jong stel dat ergens voor op de vlucht is. Ze vinden een kamer om de nacht door te brengen bij Shimamoto, een oude schoolvriend van Ringo. Onderbroken door stevige seks en een aanval van voedselvergiftiging spelen ze 's nachts scènes na uit hun geschiedenis, waarbij ze regelmatig van rol verwisselen. We zien ook twee delen van een documentaire-interview met Onda Tetsuji, die op een school voor gehandicapte kinderen werkt. Met andere woorden: de dramatische intensiteit wordt geëvenaard door modernistische innovatie. Met onbevreesd spel van Muroi Shigeru en Naito Takeshi en een esthetische benadering die Super8-filmmaken tot het uiterste verkent, is dit een van de grootste Japanse films van zijn tijd. (TR)
7/10

London Callin
Nagasaki is in Londen voor de vertoning van Heart, Beating in de Dark. Hij blijft er rondhangen en zwerft door de straten, op zoek naar een oude vriendin.
Nagasaki nam London Calling op terwijl hij in Londen was voor de vertoning van Heart, Beating in the Dark (de originele versie uit 1982) tijdens het London Film Festival. Het is een met galgenhumor doorspekt verslag van een zoektocht naar een uit het oog verloren vriendin, die uitmondt in een geestige beschouwing over het geheugen. (TR) Wordt vertoond na Heart, Beating in the Dark (1982)
7+/10
  † In Memoriam † donderdag 26 januari 2006 @ 16:56:45 #33
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_34486468
Mrs. Henderson Presents

Leuk Brits filmpje van Stephen Frears, met Judi Dench als rijke weduwe die haar tijd vult met het opzetten van een experimenteel theater, met WO II op de achtergrond. Ook leuke rollen van Bob Hoskins en Kelly Reilly (uit Poupées Russes). 't zal bij de Oscars wel over het hoofd gezien worden, maar ik vind 't eigenlijk leuker dan die gedoodverfde winnaars.
Sheridana +1
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:33:03 #34
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34487641
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:05 schreef Sokolsky het volgende:
Venezuela? Damn, die moet ik ook zien
Wanneer komt het Venezuela tournament?
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:50:52 #35
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34488244
Gisteren in de bios:

Munich
Spielberg`s kijk op de gebeurtenissen tijdens de Olypmische Spelen van `72 en wat er daarna gebeurde is een geweldig goede film geworden. Ondanks het feit dat Spielberg wel ruim z`n tijd, waarschijnlijk iets te veel tijd waardoor de film iets aan de lange kant wordt, neemt om het verhaal te vertellen wordt het wel een geweldige manier verteld. De film mag dan iets aan de lange kant zijn, saai of vervelend wordt ie nooit. Het is een sterk verhaal dat door middel van een verzameling prachtige shots op een mooie manier in beeld wordt gebracht. De stijl van de jaren `70 komt op het grote scherm goed over.
Het acteerwerk is geweldig. Eric Bana bewijst na Black Hawk Down opnieuw een geweldig acteur te zijn. De hele groep aan bijrollen doet z`n werk ook erg overtuigend. De film heeft genoeg humor waardoor ie niet te zwaar wordt, en een hoop emotionele scenes om medeleven op te wekken voor de personages. De scene waarin Bana`s personage Avner voor het eerst de stem van z`n dochtertje aan de telefoon hoort is werkelijk geweldig en vol emoties.
John Williams weet wederom een prachtige soundtrack af te leveren, die de film zeker iets extra`s geeft.

Het enige min puntje dat ik kan bedenken is wellicht de manier waarop de boodschap van de film wordt overgebracht waardoor het een beetje geforceerd over komt.

Na het briljante Jarhead brengt Spielberg met z`n Munich het tweede meesterwerk van 2006 op het witte scherm.
Absolute must-see!

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  † In Memoriam † donderdag 26 januari 2006 @ 18:00:44 #36
4571 Sokolsky
pi_34488551
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:50 schreef Timo20 het volgende:
Na het briljante Jarhead brengt Spielberg met z`n Munich het tweede meesterwerk van 2006 op het witte scherm.
Ik vond Jarhead ook wel tamelijk briljant, maar wat heeft Spielberg daarmee te maken?
Sheridana +1
  † In Memoriam † donderdag 26 januari 2006 @ 18:02:23 #37
4571 Sokolsky
pi_34488595
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:00 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik vond Jarhead ook wel tamelijk briljant, maar wat heeft Spielberg daarmee te maken?
Ah, laat maar. Ik begreep je verkeerd.
Sheridana +1
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:05:11 #38
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34488667
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:02 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ah, laat maar. Ik begreep je verkeerd.
dacht al: zo moeilijk is die zin toch niet
pi_34488860
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 23:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
83 LXXXIII zal je bedoelen.
een keer wat anders is ook leuk (voor de romeinen onder ons)
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:19:29 #40
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34489110
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:11 schreef pascalheister het volgende:

[..]

een keer wat anders is ook leuk (voor de romeinen onder ons)
tradities moeten in eren blijven. Geef nou maar gewoon toe dat het te moeilijk voor je was
pi_34489320
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

tradities moeten in eren blijven. Geef nou maar gewoon toe dat het te moeilijk voor je was
heb het nog speciaal even na zitten te tellen
pi_34491417
Survive Style 5+

Leuke film. Hij deed me stiekem denken aan de Aziatische variant van Snatch. Beetje dezelfde opzwepende muziek en snelle montage. Alleraardigst.
pi_34499255
OBIKNOVENNOYE CHUDO

ORDINARY WONDER

Een meesterwerk, zeker als je bedenkt dat deze film met minimale middelen is gemaakt, de decors zijn heel duidelijk toneelmateriaal, maar dat stoort geen moment;sterker nog, dat geeft dit simpele fantasy verhaaltje over een beer die door magie in een mens is veranderd en dolgraag weer wil terug veranderen een haast poetische lading mee.

Hollywoodfans kunnen wegblijven, dit is er een voor cinefielen

9.0

pi_34499720
Waking Ned

Leuke film, verhaal zit goed in elkaar, goed spelende cast, veel verschillende karakters maar elk zijn sterk uitgewerkt. Heerlijke humor gevuld met genoeg hilarische scenes.
  † In Memoriam † vrijdag 27 januari 2006 @ 00:27:24 #45
4571 Sokolsky
pi_34503632
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 22:35 schreef kinky_queen het volgende:
OBIKNOVENNOYE CHUDO
Een 9,4 op IMDB... damn. Misschien ook eens gaan opsnuffelen.
Sheridana +1
  vrijdag 27 januari 2006 @ 01:49:10 #46
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_34505146
Heb vanavond James Bond #20; "Die Another Day" gekeken.
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_34507792
La regle du jeu

hele drukke film over een vliegenier Andre Jurieux, die verliefd is op een vrouw Christine. zij is echter getrouwd met een edelman Robert. ze is als een zus voor Octave, die de beste vriend van Andre is.
octave krijgt robert zo ver dat deze andre uitnodigt voor een feest op het kasteel. de jachtopziener Schumacher merkt daar op dat lisette, zijn vrouw, een oogje heeft laten vallen op marceau, de stroper.
kortom: nogal wat verwikkelingen. soms worden ze hilarisch in beeld gebracht, soms rustig en romantisch.

over het algemeen een aardige film, alhoewel ik het verhaal niet zo sterk en geloofwaardig vond. het spel is prima.

vrijdag 27 januari 2006 @ 10:13:56 #48
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34509375
The Final Countdown (Don Taylor, 1980)
Erg leuk uitgangspunt, maar helaas heeft de tijd de film niet goed gedaan. De actiescenes zijn nogal tam, waardoor de hele film nogal vlak blijft. Geen moment heb ik op het puntje van m'n stoel gezeten. Jammer, want zoals gezegd is het wel een leuk uitgangspunt. Mede daarom is het nog best een leuke film. ***

Dressed to Kill (Brian De Palma, 1980)
Esthetisch mooie thriller van Brian de Palma. De bijzondere cameravoering is het opmerkelijkste aan deze qua verhaal vrij standaard whodunnit in de lijn van Alfred Hitchcock. Vooral het begin is bijzonder. Weinig dialoog, maar wel spanning. ***½

Paura nella città dei morti viventi (City of the Living Dead) (Lucio Fulci, 1980)
Behoorlijk ranzige film van Lucio Fulci. Met name de scene waarin een vrouw haar ingewanden uitkotst is nogal onsmakelijk. De boormachine-scene is trouwens tof gemaakt, ziet er best overtuigend uit. Verder is uiteraard het acteerwerk ruk, maar ook de cameravoering. Die is in The Beyond toch aanmerkelijk beter. Vooral de nietszeggende close-ups à la Sergio Leone sloegen nergens op. **
  vrijdag 27 januari 2006 @ 10:39:30 #49
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_34509899
38. Deuce Bigalow: European Gigolo (2005 - Mike Bigelow) - Brr, wat een rommel. Gelukkig heeft m'n broertje een aanstekelijke lach die de 80 minuten zitten nog kon compenseren. 3.

39. Wedding Crashers (2005 - David Dobkin) - Awwww, wat een leuke film! Isla Fisher. 7.5!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:03:16 #50
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34510454
Gisteren in de sneak:

Walk The Line
Joaquin Phoenix en Reese Witherspoon zijn beide erg sterk in hun rollen en het verhaal is ook best interessant maar ik had wel heel erg een "been-there done-that" gevoel. Komt denk ik vooral omdat we vorig jaar ook al een biopic over een muziek legende in de bios hadden (Ray) en het verhaal komt toch wel redelijk overeen.
Niet veel op de film op zich aan te merken. Hij blijft de volledige 130 minuten boeien, en wordt vooral in het tweede gedeelte erg goed. Dat, gecombineerd met een lekkere country soundtrack maakt Walk The Line tot een leuke, mooie en soms ontroerende film.
Krijgt Phoenix dan eindelijk een Oscar? Verdiend zou t zeker zijn. Zeker een aanrader

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_34510476
I am Sam (2001 - Jessie Nelson)

Sam Dawson has the mental capacity of a 7-year-old. He works at a Starbucks and is obsessed with the Beatles. He has a daughter with a homeless woman; she abandons them as soon as they leave the hospital. He names his daughter Lucy Diamond (after the Beatles song), and raises her. But as she reaches age 7 herself, Sam's limitations start to become a problem at school; she's intentionally holding back to avoid looking smarter than him. The authorities take her away, and Sam shames high-priced lawyer Rita Harrison into taking his case pro bono. In the process, he teaches her a great deal about love, and whether it's really all you need.

IMDB Cijfer: 7.2/10 (12,538 votes)

Mijn cijfer: 8

Wou m altijd al een x zien. Nooit tijd voor gehad. Eergisteren was ie op tv.
Heb er van genoten.

Gisteren in de sneak:
Fun with Dick and Jane(2005 - Dean Parisot)

An update of the 1977 comedy, where a married couple turn to robbery to pay the bills.

IMDB cijfer: 5.7/10 (3,722 votes)
Mijn cijfer: 7
pi_34510601
Heb vorige week Venom gezien, gaat over vodoo. Geweldige film.
  † In Memoriam † vrijdag 27 januari 2006 @ 11:14:25 #53
4571 Sokolsky
pi_34510755
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:03 schreef Timo20 het volgende:
Walk The Line
Joaquin Phoenix en Reese Witherspoon zijn beide erg sterk in hun rollen en het verhaal is ook best interessant maar ik had wel heel erg een "been-there done-that" gevoel. Komt denk ik vooral omdat we vorig jaar ook al een biopic over een muziek legende in de bios hadden (Ray) en het verhaal komt toch wel redelijk overeen.
Ik had precies datzelfde gevoel, alleen vond ik Ray nog wat "swingender" en Jamie Foxx nog wat beter.
Sheridana +1
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:20:20 #54
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34510938
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:14 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik had precies datzelfde gevoel, alleen vond ik Ray nog wat "swingender" en Jamie Foxx nog wat beter.
Vond ik ook
Vond dat Foxx echt Ray Charles was geworden, zag echt bijna geen verschil. Dat gevoel had ik bij Walk The Line veel minder. Doet niets af aan `t feit dat Phoenix het wel geweldig deed
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:31:25 #55
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_34519160
#32 American Beauty
Deze film had ik indertijd gezien toen hij een oscar had gekregen voor beste film. Ik vond hem toen niet echt heel bijzonder. Ik ben nu wat ouder en nog steeds hoor ik van veel mensen dat het echt een superfilm is. Daarom heb ik gisterenavond maar besloten hem een tweede kans te geven. Nou, ik vind hem nu zeker beter! Wat een maffe karakters zitten er in deze film zeg. En wat wat een maffe dingen gebeuren er! Echt supermooi. Toch is dit zeker geen comedy. Het drama wat in deze film speelt is dat de karakters eigenlijk gewoon hele echte mensen zijn die echter de lol niet meer in het leven kunnen zien. Wat er daarna gebeurd is soms superleuk om te zien, soms ook echt treurig. Ik vond het iig een film die echt te snel was afgelopen. Het kon me geen moment vervelen. Een 9 van mij!
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:41:47 #56
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34519504
The Constant Gardener (2005)
De film begon heel goed. En ik had sterk de hoop en indruk dat Constant Gardener zou doen voor "Afrika", wat Fernando Meirelles eerder deed met Cidade de Deus voor de Braziliaanse sloppenwijk. Het geven van een mooi realistisch beeld van een achtergesteld gebied. Maar jammer genoeg veranderde de film na het eerste half uur steeds meer in een ordinaire complot thriller. Hoewel "Afrika" wel heel realistisch wordt weer gegeven. Zakt de film daarna in en richt het plot zich jammer genoeg veels te veel op de complot thriller gedoe. Ik had het beter en mooier gevonden als de film zich meer echt had gericht op het leven in "Afrika."
Ralph Fiennes en Rachel Weisz doen het verder zeer goed.
cijfer: 8

Jarhead (2005)
We hebben er lang, heel lang op moeten wachten. Maar uiteindelijk is die er dan....

de eerste goede film over de Golf-Oorlog.
Hoewel er dozijns films over de Vietnam Oorlog bestaan, bestond er tot mijn vebazing geen enkele echte oorlogsfilm over de Golf-Oorlog. En eigenlijk dacht ik bijna dat het onmogelijk was. Maar Sam Mendes bewijst dat het wel kan. Zoals Coppola, Kubrick en Stone het gevoel van de Vietnam-oorlog perfect wisten over te brengen op het witte scherm, doet Mendes dat met Jarhead voor de Golf-Oorlog. Het is in de hele film dan ook duidelijk dat Mendes goed heeft gekeken naar Apocalypse Now, Platoon en Full Metal Jacket.
Jake Gyllenhaal doet het geweldig. En bewijst één van de beste acteurs van deze generatie te zijn. Hij is imo echt "the man to watch" voor de komende jaren. (Ben dan ook heel erg benieuwd naar zijn rol in Brokeback Mountain.)
cijfer: 9
pi_34521830
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Jarhead (2005)
We hebben er lang, heel lang op moeten wachten. Maar uiteindelijk is die er dan....

de eerste goede film over de Golf-Oorlog.
Hoewel er dozijns films over de Vietnam Oorlog bestaan, bestond er tot mijn vebazing geen enkele echte oorlogsfilm over de Golf-Oorlog.
Ik vond Three Kings anders best goed.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:58:27 #58
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34522498
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:42 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Ik vond Three Kings anders best goed.
Ik ook. Maar dat vond ik toch meer een actie komedie. En niet een film die echt over de Golf-oorlog ging. Zoals FMJ, AN en Platoon over de Vietnam oorlog gingen.
pi_34522680
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ik ook. Maar dat vond ik toch meer een actie komedie. En niet een film die echt over de Golf-oorlog ging. Zoals FMJ, AN en Platoon over de Vietnam oorlog gingen.
Het was inderdaad meer een verhaal binnen een 'Golfoorlog context', maar desalniettemin wel een film die het beeld van die oorlog min of meer realistisch weergaf. Ook al komt het tamelijk humoristisch over.
Maar goed, hij mag wat mij betreft nog niet in de schaduw van Jarhead staan. Laat daar geen misverstand over bestaan. Sterke film inderdaad.
pi_34522742
narnia en flihgt plan allenbei mooie films mooi gemaakt en echt over nagedacht just like heaven weer een keer gezien oftopic met een meisje weinig gezien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')