abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34510476
I am Sam (2001 - Jessie Nelson)

Sam Dawson has the mental capacity of a 7-year-old. He works at a Starbucks and is obsessed with the Beatles. He has a daughter with a homeless woman; she abandons them as soon as they leave the hospital. He names his daughter Lucy Diamond (after the Beatles song), and raises her. But as she reaches age 7 herself, Sam's limitations start to become a problem at school; she's intentionally holding back to avoid looking smarter than him. The authorities take her away, and Sam shames high-priced lawyer Rita Harrison into taking his case pro bono. In the process, he teaches her a great deal about love, and whether it's really all you need.

IMDB Cijfer: 7.2/10 (12,538 votes)

Mijn cijfer: 8

Wou m altijd al een x zien. Nooit tijd voor gehad. Eergisteren was ie op tv.
Heb er van genoten.

Gisteren in de sneak:
Fun with Dick and Jane(2005 - Dean Parisot)

An update of the 1977 comedy, where a married couple turn to robbery to pay the bills.

IMDB cijfer: 5.7/10 (3,722 votes)
Mijn cijfer: 7
pi_34510601
Heb vorige week Venom gezien, gaat over vodoo. Geweldige film.
  † In Memoriam † vrijdag 27 januari 2006 @ 11:14:25 #53
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_34510755
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:03 schreef Timo20 het volgende:
Walk The Line
Joaquin Phoenix en Reese Witherspoon zijn beide erg sterk in hun rollen en het verhaal is ook best interessant maar ik had wel heel erg een "been-there done-that" gevoel. Komt denk ik vooral omdat we vorig jaar ook al een biopic over een muziek legende in de bios hadden (Ray) en het verhaal komt toch wel redelijk overeen.
Ik had precies datzelfde gevoel, alleen vond ik Ray nog wat "swingender" en Jamie Foxx nog wat beter.
Sheridana +1
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:20:20 #54
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34510938
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:14 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik had precies datzelfde gevoel, alleen vond ik Ray nog wat "swingender" en Jamie Foxx nog wat beter.
Vond ik ook
Vond dat Foxx echt Ray Charles was geworden, zag echt bijna geen verschil. Dat gevoel had ik bij Walk The Line veel minder. Doet niets af aan `t feit dat Phoenix het wel geweldig deed
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:31:25 #55
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_34519160
#32 American Beauty
Deze film had ik indertijd gezien toen hij een oscar had gekregen voor beste film. Ik vond hem toen niet echt heel bijzonder. Ik ben nu wat ouder en nog steeds hoor ik van veel mensen dat het echt een superfilm is. Daarom heb ik gisterenavond maar besloten hem een tweede kans te geven. Nou, ik vind hem nu zeker beter! Wat een maffe karakters zitten er in deze film zeg. En wat wat een maffe dingen gebeuren er! Echt supermooi. Toch is dit zeker geen comedy. Het drama wat in deze film speelt is dat de karakters eigenlijk gewoon hele echte mensen zijn die echter de lol niet meer in het leven kunnen zien. Wat er daarna gebeurd is soms superleuk om te zien, soms ook echt treurig. Ik vond het iig een film die echt te snel was afgelopen. Het kon me geen moment vervelen. Een 9 van mij!
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:41:47 #56
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34519504
The Constant Gardener (2005)
De film begon heel goed. En ik had sterk de hoop en indruk dat Constant Gardener zou doen voor "Afrika", wat Fernando Meirelles eerder deed met Cidade de Deus voor de Braziliaanse sloppenwijk. Het geven van een mooi realistisch beeld van een achtergesteld gebied. Maar jammer genoeg veranderde de film na het eerste half uur steeds meer in een ordinaire complot thriller. Hoewel "Afrika" wel heel realistisch wordt weer gegeven. Zakt de film daarna in en richt het plot zich jammer genoeg veels te veel op de complot thriller gedoe. Ik had het beter en mooier gevonden als de film zich meer echt had gericht op het leven in "Afrika."
Ralph Fiennes en Rachel Weisz doen het verder zeer goed.
cijfer: 8

Jarhead (2005)
We hebben er lang, heel lang op moeten wachten. Maar uiteindelijk is die er dan....

de eerste goede film over de Golf-Oorlog.
Hoewel er dozijns films over de Vietnam Oorlog bestaan, bestond er tot mijn vebazing geen enkele echte oorlogsfilm over de Golf-Oorlog. En eigenlijk dacht ik bijna dat het onmogelijk was. Maar Sam Mendes bewijst dat het wel kan. Zoals Coppola, Kubrick en Stone het gevoel van de Vietnam-oorlog perfect wisten over te brengen op het witte scherm, doet Mendes dat met Jarhead voor de Golf-Oorlog. Het is in de hele film dan ook duidelijk dat Mendes goed heeft gekeken naar Apocalypse Now, Platoon en Full Metal Jacket.
Jake Gyllenhaal doet het geweldig. En bewijst één van de beste acteurs van deze generatie te zijn. Hij is imo echt "the man to watch" voor de komende jaren. (Ben dan ook heel erg benieuwd naar zijn rol in Brokeback Mountain.)
cijfer: 9
pi_34521830
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Jarhead (2005)
We hebben er lang, heel lang op moeten wachten. Maar uiteindelijk is die er dan....

de eerste goede film over de Golf-Oorlog.
Hoewel er dozijns films over de Vietnam Oorlog bestaan, bestond er tot mijn vebazing geen enkele echte oorlogsfilm over de Golf-Oorlog.
Ik vond Three Kings anders best goed.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:58:27 #58
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34522498
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:42 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Ik vond Three Kings anders best goed.
Ik ook. Maar dat vond ik toch meer een actie komedie. En niet een film die echt over de Golf-oorlog ging. Zoals FMJ, AN en Platoon over de Vietnam oorlog gingen.
pi_34522680
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ik ook. Maar dat vond ik toch meer een actie komedie. En niet een film die echt over de Golf-oorlog ging. Zoals FMJ, AN en Platoon over de Vietnam oorlog gingen.
Het was inderdaad meer een verhaal binnen een 'Golfoorlog context', maar desalniettemin wel een film die het beeld van die oorlog min of meer realistisch weergaf. Ook al komt het tamelijk humoristisch over.
Maar goed, hij mag wat mij betreft nog niet in de schaduw van Jarhead staan. Laat daar geen misverstand over bestaan. Sterke film inderdaad.
pi_34522742
narnia en flihgt plan allenbei mooie films mooi gemaakt en echt over nagedacht just like heaven weer een keer gezien oftopic met een meisje weinig gezien
  vrijdag 27 januari 2006 @ 18:35:03 #61
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_34525338
The Fly (1958)
Een wetenschapper wordt dood aangetroffen in zijn laboratorium. Zijn vrouw zegt hem vermoord te hebben maar wil niets vertellen over de toedracht.
Als de film een half uur verder is ziet ze af van haar zwijgplicht en krijgen we in een flashback te zien wat er is gebeurd. De film veranderd dan van een moordmysterie in een horror/thriller.

De film is spannend opgebouwd, zeker ook omdat je pas na de helft van de film weet wat er met die arme man is gebeurd. De spaarzame sfx zien er best aardig uit, voor een jaren 50 horrorfilm.

Help me!!!! Help Me!!!
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_34528917
Marche de l'empereur

pinguins. leuk. aandoenlijk. interessant, maar voegt weinig toe aan andere pinguin-documentaires die ik heb gezien.
sterker nog: ik heb wel eens een pinguin-docu gezien die veel mooier, leuker en interessanter was. maar dat was geen film, maar gewoon eens op tv.
ik denk dat ik de dvd in t nederlands zal aanschaffen voor de kinderen.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 22:46:33 #63
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34533504
Bad News Bears (Richard Linklater, 2005)
Matige remake van de gelijknamige film uit 1976. Qua stijl is het een kruising tussen Bad Santa en School of Rock, maar helaas haalt hij dat niveau niet. Minder grof en ook minder grappig helaas. **½

Obyknovennoye chudo (Ordinary Wonder) (Mark Zakharov, 1978)
Veel dure effects nodig om een overtuigend fantasy verhaal neer te zetten? Helemaal niet bewijst deze film. Dat de film ondanks de toneelachtige decors en aankleding helemaal niet als toneelstuk overkomt, is vooral te danken aan de gracieuze regie. De scenes vloeien zo natuurlijk in elkaar over dat de tijd voorbij vliegt. Ook de leuke muziek draagt daaraan bij. De enthousiaste cast brengt het verhaal helemaal tot leven. En wie kan nou de charmes weerstaan van zo'n schattige prinses. ****½
pi_34533588
hoeveel films kijk je gem. per week gorro?
  vrijdag 27 januari 2006 @ 22:50:36 #65
14795 socko
"Have a nice day"
pi_34533628
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005)
http://www.imdb.com/title/tt0371724/

Absurde si-fi comedy
Ik lag helemaal dubbel, lekker flauwe humor moet je wel van houden.
imdb cijfer 6,7 Mijn cijfer 8,9

Ben nu op zoek naar de serie uit de 80er jaren.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 22:53:17 #66
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34533732
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:49 schreef pascalheister het volgende:
hoeveel films kijk je gem. per week gorro?
Vorig jaar had ik in totaal 507 films gezien, dus dat is een gemiddelde van ongeveer 10 per week. Maar het fluctueert nogal. Kan de ene week meer zijn dan anders.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 00:23:21 #68
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_34537147
Disclaimer: Ik ga volgens mij de mannen in dit topic de kriebels bezorgen.. , maar 't was weer eens heerlijk een ouderwets avondje wegdromen met

en

in

Either you're gonna love it or hate it.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_34539535
Van god los

Net gekeken. Erg indrukwekkende film met super goed acteerwerk. Echt een film waar je even stil van wordt als de aftiteling doorloopt. Wat een verhaal. Vooral het feit dat het op waarheid geinspireerd is zet je erg aan het denken. Ik kan wel zeggen de beste nederlandse film die ik ooit gezien heb.
pi_34541868
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:50 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de bios:

Munich
Spielberg`s kijk op de gebeurtenissen tijdens de Olypmische Spelen van `72 en wat er daarna gebeurde is een geweldig goede film geworden. Ondanks het feit dat Spielberg wel ruim z`n tijd, waarschijnlijk iets te veel tijd waardoor de film iets aan de lange kant wordt, neemt om het verhaal te vertellen wordt het wel een geweldige manier verteld. De film mag dan iets aan de lange kant zijn, saai of vervelend wordt ie nooit. Het is een sterk verhaal dat door middel van een verzameling prachtige shots op een mooie manier in beeld wordt gebracht. De stijl van de jaren `70 komt op het grote scherm goed over.
Het acteerwerk is geweldig. Eric Bana bewijst na Black Hawk Down opnieuw een geweldig acteur te zijn. De hele groep aan bijrollen doet z`n werk ook erg overtuigend. De film heeft genoeg humor waardoor ie niet te zwaar wordt, en een hoop emotionele scenes om medeleven op te wekken voor de personages. De scene waarin Bana`s personage Avner voor het eerst de stem van z`n dochtertje aan de telefoon hoort is werkelijk geweldig en vol emoties.
John Williams weet wederom een prachtige soundtrack af te leveren, die de film zeker iets extra`s geeft.

Het enige min puntje dat ik kan bedenken is wellicht de manier waarop de boodschap van de film wordt overgebracht waardoor het een beetje geforceerd over komt.

Na het briljante Jarhead brengt Spielberg met z`n Munich het tweede meesterwerk van 2006 op het witte scherm.
Absolute must-see!

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Ik heb hem ook gezien en hoef niks meer toe te voegen. Wellicht dat het einde een beetje wat erg zwak is....
pi_34543406
Saw 2
Goede film Goed verhaal
Wel een beetje ranzig
  zaterdag 28 januari 2006 @ 11:13:08 #72
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_34543442
40. Weird Science (1985 - John Hughes) zoveelste keer - leuk, leuk, leuk 7.5.
41. Ghost Busters (1984 - Ivan Reitman) zoveelste keer - Leuk, leuk, leuk. 7.5.
  Moderator zaterdag 28 januari 2006 @ 11:29:51 #73
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34543810
Waterloo Bridge
Dit drama-in-oorlogstijd viel me wat tegen. In de jaren veertig werden bepaalde zaken toch wat meer als dramatisch gezien dan nu en dat betekent dat de acties van de hoofdpersonen niet altijd goed begrijpbaar en vaak overdreven zijn voor de hedendaagse kijker.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 11:40:52 #74
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34544026
Casablanca (1942)
Eindelijk dan eens deze klassieker voor het eerst gezien. En ik vond hem goed, heel goed, heel heel goed. En het is ook helemaal niet moeilijk om te zien waarom Humphrey Bogart en Ingrid Bergman tot de beste acteurs/trices allertijden worden gerekend. Maar een absoluut meesterwerk dat tot de beste 10 films allertijden behoort, vond ik het ook weer niet. Top 100 materiaal is het dan weer wel.
cijfer: 9
  zaterdag 28 januari 2006 @ 12:27:45 #75
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_34545224

Fotojournalist Jeffries (Stewart) zit thuis in een rolstoel met zijn been in het gips. Vriendin Lisa Carol Fremont (Kelly) komt hem iedere dag opzoeken. Ze wil haar glossy leven met hem delen maar hij wil niet settelen. Om het onderwerp te vermijden focust hij op wat in de appartementen aan de overkant gebeurt en wij gluren gebiologeerd met hem mee. Naar Miss Torso, een drukbezochte danseres, naar Miss Lonelyheart, een eenzame vrouw die nog steeds dekt voor twee en naar de Songwriter, een geblokkeerde componist. Overbuurman Thorwald trekt de meeste aandacht. Zijn vrouw is uit het appartement verdwenen en Stewart vermoedt dat Thorwald haar heeft vermoord. Het verhaal krijgt een grimmige wending als Lisa zich actief met de zaak gaat bemoeien. 'We zijn een natie van gluurders geworden,' aldus de verpleegster van van Jeffries, om te vervolgen met de moraal van het verhaal: 'we zouden voor de verandering eens naar buiten moeten gaan om in ons eigen huis te kijken.'
Hitchcock op zijn best
9+/10

[ Bericht 3% gewijzigd door dvdfreak op 28-01-2006 16:51:25 ]
  zaterdag 28 januari 2006 @ 16:03:13 #76
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_34551868
Solaris
Deze was gisteravond op tv en toevallig zag ik dat op de fp staan. Normaal zie ik geen enkele film op tv maar voor deze wilde ik wel een uitzondering maken. Ik heb een tijdje terug het origineel gezien en ik was toen zwaar onder indruk van de film dus ik was benieuwd wat we van een amerikaanse remake konden verwachten.
Wat me als eerste positief opviel was dat de sfeer aardig hetzelfde was. Het tempo is rustig (hoewel niet zo rustig als in het origineel) en de leegheid en radeloosheid van de mensen wordt ook duidelijk weergegeven. In deze versie krijgen we wel meer te zien over de relatie van Chris en zijn vrouw. Dit is aan de ene kant wel mooi, aan de andere kant eigenlijk ook meer voorkauwen. Toch kan de film wel lekker vaag blijven waardoor ik het zeker kon waarderen. Duidelijk niet gemaakt iig als commerciële film. Een 8 van mij.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  zaterdag 28 januari 2006 @ 16:28:59 #77
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_34552427
Shaun of the Dead
Ondanks dat ik niet zo'n zombiefan ben heb ik me enorm vermaakt met deze film.
Erg lachen (8/10)!

Bring it on
Beetje onnozel Dunst-vehikel over cheerleaders blabla. 't Is dat ik Dunst opzich wel leuk vind, anders
had ik 'm niet afgekeken. Ik vond een net een soort "Saved By The Bell"-aflevering (5/10).

The Virgin Suicides
Wederom met (een prettig uitziende) Dunst (dat was ook de reden dat ik 'm keek), maar ik vond 'm niet erg boeiend (5/10).

Harry Potter & the Goblet of Fire
Goed hoor, super. Al heb ik het wel een beetje gezien daar op die school (7,5/10).
pi_34556031
Brokeback Mountain

Prachtige film, sterke acteerpresaties afgewisseld met mooie scenes en een goed en mooi meeslepend verhaal, terecht favoriet voor de oscars.
  † In Memoriam † zaterdag 28 januari 2006 @ 20:41:20 #79
4571 Sokolsky
pi_34559900
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:28 schreef cosmick het volgende:
Bring it on
Beetje onnozel Dunst-vehikel over cheerleaders blabla. 't Is dat ik Dunst opzich wel leuk vind, anders
had ik 'm niet afgekeken. Ik vond een net een soort "Saved By The Bell"-aflevering (5/10).

The Virgin Suicides
Wederom met (een prettig uitziende) Dunst (dat was ook de reden dat ik 'm keek), maar ik vond 'm niet erg boeiend (5/10).
Die twee films geef je gewoon hetzelfde cijfer???
Sheridana +1
  zaterdag 28 januari 2006 @ 21:33:49 #80
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34561510
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:36 schreef pascalheister het volgende:
Brokeback Mountain

[afbeelding]

Prachtige film, sterke acteerpresaties afgewisseld met mooie scenes en een goed en mooi meeslepend verhaal, terecht favoriet voor de oscars.
ben erg benieuwd naar deze film . Wordt tijd dat ie in de bios komt
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 20:41 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Die twee films geef je gewoon hetzelfde cijfer???
echt hey
Bring It On was wel geinig, maar The Virgin Suicides vind ik gewoon geweldig .

Vandaag gezien:
The Blues Brothers
Hij blijft geweldig. John Belushi en Dan Akroyd en super samen en lijken het woord "cool" en nieuwe betekenis te hebben gegeven met deze film . De humor is heerlijk droog, de muziek is geweldig en de 2 uur en 20 minuten waren alweer om voordat ik er erg in had.
Blijft geweldig, ook na deze zoveelste kijk beurt.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Muppet Treasure Island
Hele leuke en vermakelijke variant op het Treasure Island verhaal met alle bekende Muppets. Met sublieme humor en geinige liedjes is dit het sublieme vermaak voor op een luie zaterdag middag.

IMDB Cijfer: 6,2/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_34561645
Czlowiek z zelaza[Man of Iron]

na het prachtige Man of Marble heeft Wajda enkele jaren later een vervolg gemaakt. het kon ook niet anders, want MoM liet heel veel open.
ook deze film duurt weer 2 1/2 uur. het gaat echter niet meteen verder waar MoM is gebleven, we krijgen eerst anderhalf uur lang een soort van parallel-verhaal, waar we dan inhaken op de plek waar we gebleven waren.
we gaan nu namelijk op zoek naar de achtergrond van Maciej Tomczyk, de zoon van Mateusz Birkut.
de zoektocht wordt door een andere filmer gedaan, Winkel. hij moet belastend materiaal maken over Maciej Tomczyk. het speelt tijdens de revolutie op de Leninwerf in Gdansk. de film is dan ook voor een deel gevuld met authentieke beelden en de held van die revolte, Lech Walesa, speelt zelfs een beetje in deze film.
er vinden heel veel verwijzingen plaats naar een opstand op diezelfde werf in 1970, een opstand die toen door het leger werd neergeslagen.

ook deze film is weer als een smakelijk uitgebreid diner. ook nu is het op gang komen van de film ff moeilijk, maar word je weer meegesleurd als je er eenmaal in zit.
toch is het net iets minder dan MoM, alhoewel ik niet eens kan zeggen waarom, hooguit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 21:55:12 #82
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_34562050
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 21:33 schreef Timo20 het volgende:
echt hey
Bring It On was wel geinig, maar The Virgin Suicides vind ik gewoon geweldig .
Hey , ik niet.

Of misschien viel ie verkeerd. Was ook niet echt in de stemming die avond. Misschien nog een keer in de herhaling op een goed moment.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 21:58:01 #83
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_34562142
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:14 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik vond Ray juist een slechte film.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 22:00:52 #84
52357 Lambiekje
pi_34562247
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:11 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Saw 2
Goede film Goed verhaal
Wel een beetje ranzig
Que ?! goed verhaal.. ik vond gigantisch prut. En is maar een matig vervolg. Ik vind het wel goed dat alle personages op gruwelijk manier afgemaakt worden. Wat een irritante personages. Dat maakt voor mij de film slecht.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 22:08:11 #85
52357 Lambiekje
pi_34562434
Constant Gardner
Aardige thriller over medicijnenzwendel in Afrika. Alleen echt boeien kon het me niet.

imdb 7.6 / cijfer 6.0

Volcano
Tommy Lee Jones is een agent in LA. Als er wat rare ongelukken gebeuren. Blijk al snel dat er een vulkaan uitbarsting in in hartje LA is. Lava stroomt over straat en de autos bomen en huizen vliegen bij aanraking in de fik. Echt goed uit de verf komt de film niet.
Het gedoe met z'n dochter is te gekunsteld.

imdb 5.1 / cijfer 5.0
pi_34562557
The Stepford Wives
Grappig onrealistisch filmpje, lekker luchtig voor de zaterdagavond, kan niet zo veel over de plot zeggen anders verraad ik te veel denk ik. Nicole Kidman speelt een keer leuk en goed en niet zo overdreven als ze normaal doet Ik heb me prima vermaakt Vond hem alleen aan de korte kant, ze hadden het verhaal nog net iets beter uit kunnen werken.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  † In Memoriam † zaterdag 28 januari 2006 @ 23:18:26 #87
4571 Sokolsky
pi_34564937
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 21:58 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik vond Ray juist een slechte film.
Je kunt 'm best niet leuk vinden. Maar een "slechte film"? Dan moet je wel met argumenten komen.
Sheridana +1
pi_34566356
Army of Darkness (1993)
De eerdere evil deads vond ik geweldig en AOD toen ik die voor het eerst zag ook geweldig. De film heeft een perfect mix van horror/avontuur/fantasy/comedy (beetje zwarte comedy). De humor is briljant kom op alleen al de oneliners van Ash "Shop smart, shop s-mart" of "You primitive screwheads" of de situatie met de mini-Ashes... Dit is alleen al door Bruce Campbell te danken die dit karakter echt op een goede manier presenteert dat Ash echt je held is. Ik zou me dan ook niet kunnen voorstellen wie Ash zou moeten spelen in een remake... Want BC vergeet je niet zo makkelijk. Oh jah, Topfilm.
pi_34567110
Good Night, and Good Luck.

Mooie sfeer i.c.m. de zwart-wit beelden en de muziek, alles bij elkaar leuk uitgewerkt.
Strathairn zet zijn rol meesterlijk neer
  † In Memoriam † zondag 29 januari 2006 @ 00:22:21 #90
4571 Sokolsky
pi_34567278
quote:
Op zondag 29 januari 2006 00:17 schreef pascalheister het volgende:
Mooie sfeer i.c.m. de zwart-wit beelden en de muziek, alles bij elkaar leuk uitgewerkt.
Strathairn zet zijn rol meesterlijk neer
Dat vond ik ook, en toen ging ik weer wat anders doen.

M.a.w. ik miste bij deze film ook maar enige vorm van emotionele impact.
Sheridana +1
  zondag 29 januari 2006 @ 00:29:57 #91
67089 Gillingham
The horror...
pi_34567552
Primal Fear DVD, 8/10
Goede film met een interessante rol van Edward Norton. Ondanks dat Edward zijn rol overtuigend speelt waren sommige stukken in de film wat voorspelbaar. Laura Linney heeft trouwens ook een erg leuke rol in deze film, kan niet goed zeggen waarom ze me zo aansprak. Richard Gere was gewoon Richard Gerish, maar wel een van z'n betere rollen.

The Librarian DVD, 3/10
Wat een irritante film zeg, té voorspelbaar, té ongeloofwaardig en té makkelijk. Jammer dat redelijke acteurs als Kyle MacLachlan en Noah Wyle zich aan dergelijke films uitlenen. Schande voor de interessante onderwerpen die aan bod komen, maar volledig verkracht worden.

Scent of a Woman DVD, 8/10
Vooral weer een glansrijke rol van Al Pacino, dat is duidelijk het sterkste punt van de film. Voor de rest is het verhaal aardig, het karakter van Al Pacino interessant, eigenaardig en soms simpelweg hilarisch en de rest wat middelmatiger. Na de meeste intense scene van de film loopt het verhaal wat af.

Sleepers DVD, 8/10
'Wel een goede film'. Brad Pitt en De Niro laten niet zien waar ze toe in staat kunnen zijn en spelen enigszins op de beruchte automaat, maar nog steeds aardig. Kevin Bacon zet een betere rol neer, zeker voor zijn doen en ook Dustin Hoffman heeft een nogal kleine, maar toch leuke rol. De kinderen zijn in ieder geval niet irritant en dat is soms al heel wat. Het verhaal is niet top en soms wat simpel, maar het geheel werkte aardig. Het dubbele gevoel ten opzichte van de uiteindelijke daden maakt de film het meest interessant.

Rashômon DVD, 8/10
Direct even melden dat deze niet zo goed is als Shichinin no Samurai - maar dat is niet zo verwonderlijk - en dat ik nog een aantal Kurosawa's te gaan heb. Het concept is erg interessant, blijkbaar zeker voor die tijd. De uitwerking is goed, maar niet geniaal. Een aantal beelden en muziekfragmenten zijn wel geniaal, maar dat niveau wordt niet constant vastgehouden. Ik stoorde me wat aan het medium, maar ik heb het in het algemeen dan ook niet zo op 'media'. Als je dan toch per se een medium moet gebruiken was deze manier nog vrij aardig. Zeker de moeite waard, maar ik weet dat deze man tot meer in staat is. Wel kwalitatief de beste uit deze rits.

Verder heb ik nog Pi en Trainspotting gezien, maar daarvan wist ik al een tijdje dat het geweldige films waren. Ze blijven boeiend, vermakelijk en vooral erg sterk.
What's it going to be then, eh?
  zondag 29 januari 2006 @ 01:20:30 #92
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_34568923
9 Songs
Even verwerpelijk als bijvoorbeeld Ken Park. Maak óf een pornofilm óf een film met concertregistraties, maar probeer niet een halfslachtige combinatie te vinden. 9 Songs is een slechte pornofilm en een slechte muziekfilm.

Corpse Bride
Leuk. Erg leuk. Het verhaal is vrij dun en standaard, maar Corpse Bride is een lust voor het oog. Als je niet beter zou weten, zou je denken dat je weer naar een computeranimatie zit te kijken, maar de hele film is stop-motion. Mooi kleurgebruik, veel leuke puns die helaas in de ondertiteling grotendeels verloren gaan, kortom: sterke beelden. De film is maar 75 minuten, maar meer heb je ook niet nodig.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_34569076
quote:
Op zondag 29 januari 2006 00:22 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Dat vond ik ook, en toen ging ik weer wat anders doen.

M.a.w. ik miste bij deze film ook maar enige vorm van emotionele impact.
Mijn vriendin, met wie ik hem samen keek verloor al snel haar interesse. Ze herkende trouwens McCarthy ook niet, ja dat moet je ook maar net weten hoe die er uit ziet.
Helpt waar hij kan!
  † In Memoriam † zondag 29 januari 2006 @ 01:43:02 #94
4571 Sokolsky
pi_34569310
quote:
Op zondag 29 januari 2006 01:28 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Mijn vriendin, met wie ik hem samen keek verloor al snel haar interesse. Ze herkende trouwens McCarthy ook niet, ja dat moet je ook maar net weten hoe die er uit ziet.
Misschien was ik niet helemaal duidelijk; ik vond de film erg goed gemaakt en heb 'm natuurlijk ook afgekeken, maar ik werd er totaal niet door geraakt. Na het kijken ging ik gewoon weer wat anders doen, zonder er nog aan terug te denken.
Sheridana +1
pi_34569402
BRAZIL
Plus de extra documentaires op de Critrion DVD
Hij had wel wat korter mogen duren van mij, het kostte me moeite om in een keer uit te zitten. Ik ben het bijna eens met die nare mensen van Universal. Hij is zeker bijzonder. Wat me ook opviel was dat hij uit 1985 kwam. Ik zou hem een stukje ouder schatten.
-En het kan zijn dat ik het niet goed begrepen heb, maar vergeleek Gilliam nou, in de documentaire "the Battle of Brazil" het niet uitbrengen van Brazil met de Holocaust? ('This is Germany.They are burning 6 million people' oid) Indien ja is dat wel een van de meest smakeloze stukjes documentaire die ik gezien heb, maar goed.

White Heat

Erg lang geleden al eens gezien. James Cagney is meesterlijk. Ook in White Heat.
Wat me opviel waren de overeenkomsten in de eerste scene tusse Heat en White Heat: de overval op het waardetransport en de overval op de trein. Lijkt me geen toeval, gezien ook de titels, maar dit is vast oud nieuws. Mij viel het dus pas afgelopen week op.

Il Gattopardo

Ook al eens eerder gezien. In mijn herinnering duurde hij korter. Zelfs nu ik het boek gelezen heb, vond ik het wat lang duren, en dan mistte ik nog wat scenes waarvan ik niet meer wist dat ze erin xaten. Het is prachtig hoor, maar ik kan me er drie uur niet volledig op concentreren. En gelukkig hebben we daar tegenwoordig DVD's voor.
Helpt waar hij kan!
pi_34569424
quote:
Op zondag 29 januari 2006 01:43 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Misschien was ik niet helemaal duidelijk; ik vond de film erg goed gemaakt en heb 'm natuurlijk ook afgekeken, maar ik werd er totaal niet door geraakt. Na het kijken ging ik gewoon weer wat anders doen, zonder er nog aan terug te denken.
Nee, dat was vrij duidelijk, hoezo?
Helpt waar hij kan!
  zondag 29 januari 2006 @ 05:26:53 #97
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_34571989
Bubble viel me erg mee. Okay, het is geen meesterwerk ofzo, maar na Ocean's 12 en Full Frontal had ik dat ook niet verwacht. Het is een beetje een mix tussen een Loach-esque arbeidersdrama en een thriller. Echt spannend is het niet, maar onderhouden kan het best. De aardige Solondz-soortige personages waren allemaal ook okay. Een 7-.
Ik had al best wat goede dingen gehoord over The Great Extacy of Robert Carmichael, en ik kan best begrijpen waarom. De cinematografie is geweldig, het acteerwerk prima en sfeer heeft de film zeker, mede door uitstekend gebruik van geluid (hoewel er wel wat minder cello in had gemogen). Probleem is alleen dat je er halverwege achterkomt dat de film nergens naartoe gaat en aan het einde een narratief truukje inzet dat maar heel zelden werkt: plotselinge uitbarsting van extreem geweld zonder reden = intellectueel verantwoord. Ja, we zijn eigenlijk allemaal demonen diep van binnen en shit, maar zeker als je totaal geen band hebt opgebouwd met de personages creëert het eigenlijk vooral afstand. Dat is hier dus het geval. Ach ja. 6-.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_34572757
THE FINAL TERROR

Aardige slasher uit natuurlijk de jaren '80 met een groepje jongeren wo Daryl Hannah en Rachel Ward die afgeslacht worden in het bos

Jammer dat er geen bloot in zit, dat hoort eigenlijk wel

pi_34576903
HOUSE OF THE DEAD 2: DEAD AIM

Fantastische sequel op een van de slechtste films ooit gemaakt! Hij heeft gelukkig bar weinig met het origineel te maken.

Een zombievirus breekt uit doordat een idiote geleerde ( ) zit te knoeien en binnen de kortste keren breekt de hel los en word ons een heerlijk splatterfest voorgeschoteld die fans van RESIDENT EVIL e.d zullen verblijden.

Redelijk inventief, aardig wat spanning en lekkere gore

Diegene die de titel verzonnen heeft:

pi_34582972
HAECKEL'S TALE

Laatste aflevering uit de Masters Of Horror serie, althans van het eerste seizoen omdat Miike Takashi's episode niet word uitgezonden op tv vanwege een te hoge gruwelijkheidsgraad

Erg vermakelijke aflevering die bijna Hammer achtig aanvoeld met alle elementen die in een goede horror horen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')