Ik had precies datzelfde gevoel, alleen vond ik Ray nog wat "swingender" en Jamie Foxx nog wat beter.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:03 schreef Timo20 het volgende:
Walk The Line
Joaquin Phoenix en Reese Witherspoon zijn beide erg sterk in hun rollen en het verhaal is ook best interessant maar ik had wel heel erg een "been-there done-that" gevoel. Komt denk ik vooral omdat we vorig jaar ook al een biopic over een muziek legende in de bios hadden (Ray) en het verhaal komt toch wel redelijk overeen.
Vond ik ookquote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:14 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik had precies datzelfde gevoel, alleen vond ik Ray nog wat "swingender" en Jamie Foxx nog wat beter.
Ik vond Three Kings anders best goed.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Jarhead (2005)
We hebben er lang, heel lang op moeten wachten. Maar uiteindelijk is die er dan....
de eerste goede film over de Golf-Oorlog.
Hoewel er dozijns films over de Vietnam Oorlog bestaan, bestond er tot mijn vebazing geen enkele echte oorlogsfilm over de Golf-Oorlog.
Ik ook. Maar dat vond ik toch meer een actie komedie. En niet een film die echt over de Golf-oorlog ging. Zoals FMJ, AN en Platoon over de Vietnam oorlog gingen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:42 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ik vond Three Kings anders best goed.
Het was inderdaad meer een verhaal binnen een 'Golfoorlog context', maar desalniettemin wel een film die het beeld van die oorlog min of meer realistisch weergaf. Ook al komt het tamelijk humoristisch over.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik ook. Maar dat vond ik toch meer een actie komedie. En niet een film die echt over de Golf-oorlog ging. Zoals FMJ, AN en Platoon over de Vietnam oorlog gingen.
Vorig jaar had ik in totaal 507 films gezien, dus dat is een gemiddelde van ongeveer 10 per week. Maar het fluctueert nogal. Kan de ene week meer zijn dan anders.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:49 schreef pascalheister het volgende:
hoeveel films kijk je gem. per week gorro?
Ik heb hem ook gezien en hoef niks meer toe te voegen. Wellicht dat het einde een beetje wat erg zwak is....quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:50 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de bios:
Munich
Spielberg`s kijk op de gebeurtenissen tijdens de Olypmische Spelen van `72 en wat er daarna gebeurde is een geweldig goede film geworden. Ondanks het feit dat Spielberg wel ruim z`n tijd, waarschijnlijk iets te veel tijd waardoor de film iets aan de lange kant wordt, neemt om het verhaal te vertellen wordt het wel een geweldige manier verteld. De film mag dan iets aan de lange kant zijn, saai of vervelend wordt ie nooit. Het is een sterk verhaal dat door middel van een verzameling prachtige shots op een mooie manier in beeld wordt gebracht. De stijl van de jaren `70 komt op het grote scherm goed over.
Het acteerwerk is geweldig. Eric Bana bewijst na Black Hawk Down opnieuw een geweldig acteur te zijn. De hele groep aan bijrollen doet z`n werk ook erg overtuigend. De film heeft genoeg humor waardoor ie niet te zwaar wordt, en een hoop emotionele scenes om medeleven op te wekken voor de personages. De scene waarin Bana`s personage Avner voor het eerst de stem van z`n dochtertje aan de telefoon hoort is werkelijk geweldig en vol emoties.
John Williams weet wederom een prachtige soundtrack af te leveren, die de film zeker iets extra`s geeft.
Het enige min puntje dat ik kan bedenken is wellicht de manier waarop de boodschap van de film wordt overgebracht waardoor het een beetje geforceerd over komt.
Na het briljante Jarhead brengt Spielberg met z`n Munich het tweede meesterwerk van 2006 op het witte scherm.
Absolute must-see!
IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Die twee films geef je gewoon hetzelfde cijfer???quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:28 schreef cosmick het volgende:
Bring it on
Beetje onnozel Dunst-vehikel over cheerleaders blabla. 't Is dat ik Dunst opzich wel leuk vind, anders
had ik 'm niet afgekeken. Ik vond een net een soort "Saved By The Bell"-aflevering (5/10).
The Virgin Suicides
Wederom met (een prettig uitziende) Dunst (dat was ook de reden dat ik 'm keek), maar ik vond 'm niet erg boeiend (5/10).
ben erg benieuwd naar deze filmquote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:36 schreef pascalheister het volgende:
Brokeback Mountain
[afbeelding]
Prachtige film, sterke acteerpresaties afgewisseld met mooie scenes en een goed en mooi meeslepend verhaal, terecht favoriet voor de oscars.
echt heyquote:Op zaterdag 28 januari 2006 20:41 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Die twee films geef je gewoon hetzelfde cijfer???![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heyquote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:33 schreef Timo20 het volgende:
echt hey
Bring It On was wel geinig, maar The Virgin Suicides vind ik gewoon geweldig.
Ik vond Ray juist een slechte film.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:14 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik had precies datzelfde gevoel, alleen vond ik Ray nog wat "swingender" en Jamie Foxx nog wat beter.
Que ?! goed verhaal.. ik vond gigantisch prut. En is maar een matig vervolg. Ik vind het wel goed dat alle personages op gruwelijk manier afgemaakt worden. Wat een irritante personages. Dat maakt voor mij de film slecht.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:11 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Saw 2
Goede filmGoed verhaal
![]()
Wel een beetje ranzig![]()
Je kunt 'm best niet leuk vinden. Maar een "slechte film"? Dan moet je wel met argumenten komen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik vond Ray juist een slechte film.
Dat vond ik ook, en toen ging ik weer wat anders doen.quote:Op zondag 29 januari 2006 00:17 schreef pascalheister het volgende:
Mooie sfeer i.c.m. de zwart-wit beelden en de muziek, alles bij elkaar leuk uitgewerkt.
Strathairn zet zijn rol meesterlijk neer![]()
Mijn vriendin, met wie ik hem samen keek verloor al snel haar interesse. Ze herkende trouwens McCarthy ook niet, ja dat moet je ook maar net weten hoe die er uit ziet.quote:Op zondag 29 januari 2006 00:22 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Dat vond ik ook, en toen ging ik weer wat anders doen.
M.a.w. ik miste bij deze film ook maar enige vorm van emotionele impact.
Misschien was ik niet helemaal duidelijk; ik vond de film erg goed gemaakt en heb 'm natuurlijk ook afgekeken, maar ik werd er totaal niet door geraakt. Na het kijken ging ik gewoon weer wat anders doen, zonder er nog aan terug te denken.quote:Op zondag 29 januari 2006 01:28 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Mijn vriendin, met wie ik hem samen keek verloor al snel haar interesse. Ze herkende trouwens McCarthy ook niet, ja dat moet je ook maar net weten hoe die er uit ziet.
Nee, dat was vrij duidelijk, hoezo?quote:Op zondag 29 januari 2006 01:43 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Misschien was ik niet helemaal duidelijk; ik vond de film erg goed gemaakt en heb 'm natuurlijk ook afgekeken, maar ik werd er totaal niet door geraakt. Na het kijken ging ik gewoon weer wat anders doen, zonder er nog aan terug te denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |