quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:59 schreef Shark.Bait het volgende:
de faq heeft misschien wat aanpassing nodig. zo verwijst hij/zij naar het powershot deeltje 5, terwijl nmmer 8 'actueel' is. gelukkig hebben we google nog daarom
Het Canon Powershot topic deel 8
Let je op het vetgedrukte woordje?quote:Voor vragen over welke camera je voor jouw doeleinden het beste kunt kopen hebben we centrale topics,
[...]
Topics over één specifieke camera laten we staan wanneer de camera 'hot' is, bijvoorbeeld Het Canon Powershot A60/A70/A80 topic deeltje 5 , die al meerdere delen op zijn geweten heeft.
nee. Dan had ie net zo goed deel 1 kunnen aanhalen...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 00:06 schreef Dagonet het volgende:
[..]
[..]
Let je op het vetgedrukte woordje?
Nee hoor, staat in de OPquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 00:29 schreef Dagonet het volgende:
Had gekund maar was waarschijnlijk te ver terug zoeken.
Als er genoeg in gepost wordt blijft ie wel bovenaan. De Houten meet is ook niet sticky.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:41 schreef PdeHoog het volgende:
[26-11-2005] Amsterdam Meet
deze misschien ff tijdelijk sticky maken
Aha.. ik was van dit nieuwe beleid niet op de hoogte. Soms helpt het als de modjes het e.e.a. mededelen aan de rest, dat bespaard heel wat heen en weer, niet ter zake doende gewauwel in verschillende topics.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:44 schreef Subhuman het volgende:
Maar dat is het in ons nieuwe beleid niet meer, zodat de beginnende fotograaf niet meteen afgeschrikt wordt door een slotje op z'n eerste topic. Bovendien zakt een dergelijk topic vanzelf weg, als jij het niet gekickt had.
Ga er maar gewoon vanuit dat we alles onder controle hebben, en dat we topics sluiten met een reden, maar ook topics open laten met een reden. Helemaal als we zelf een post gedaan hebben in het betreffende topic.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:21 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Aha.. ik was van dit nieuwe beleid niet op de hoogte. Soms helpt het als de modjes het e.e.a. mededelen aan de rest, dat bespaard heel wat heen en weer, niet ter zake doende gewauwel in verschillende topics.
Ik vind wel dat het een zooitje word, maar ik zwaai de scepter niet natuurlijk.
Er is altijd een middel tegen wegzakken natuurlijk.
Hahahahahaha humor. Ik zit al langer dan vandaag op fok....quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:37 schreef Subhuman het volgende:
Ga er maar gewoon vanuit dat we alles onder controle hebben, en dat we topics sluiten met een reden, maar ook topics open laten met een reden. Helemaal als we zelf een post gedaan hebben in het betreffende topic.
Leuk verhaal, maar users zijn net kleine kinderen, en zo te zien heb je daar weinig ervaring mee. Ze testen je uit, nemen je hele hand als je ze maar 1 vinger wil geven, en dan is het ineens te laat.quote:We willen users vrijwillig bewegen de centrale topics op te zoeken, en niet dwingen met een slotje. Een user heeft dan in z'n eigen topic altijd nog een uitvalsbasis mocht hij of zij het echt niet kunnen vinden. Als het echt te bont wordt, en in het nieuwe topic dingen geplaatst worden die ook interessant kunnen zijn voor latere lezers, dan zullen we wel overwegen dit topic te sluiten en de interessante info over te hevelen naar het centrale topic. Daar zijn ze immers voor.
Blijkbaar niet, er werd al eerder geclaimed dat ze deze functie niet tot hun beschikking hadden. Dus of Breuls heeft em eruit gesloopt, of alleen FA's kunnen het (onwaarschijnlijk) of de modjes moeten hun huiswerk beter doen...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:15 schreef k_man het volgende:
Is de mogelijkheid tot mergen niet bekend bij de modjes?
Waarom is dat onwaarschijnlijk?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:43 schreef Shark.Bait het volgende:
Blijkbaar niet, er werd al eerder geclaimed dat ze deze functie niet tot hun beschikking hadden. Dus of Breuls heeft em eruit gesloopt, of alleen FA's kunnen het (onwaarschijnlijk) of de modjes moeten hun huiswerk beter doen...
FA's hebben wel wat beters te doen dan topics samen te voegen, imo. Als een modje daar niet eens rechten voor heeft, dan heeft de ontwerper/installateur van Replique weinig vertrouwen in zijn mods.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:09 schreef Dagonet het volgende:
Waarom is dat onwaarschijnlijk?
Mwach, het is niet alsof het nou zoveel werk is hoor, kwestie van drie handelingen ofzo. En het is niet een kwestie van wel of niet de mods vertrouwen (alhoewel je af en toe wel iemand moet afremmen die een topic uit bijv. ROO gemerged wil hebben met een topic uit een ander subforum zonder daar eerst de relevante mods in te lichten) maar ik geloof dat het aan de database kant nogal zwaar kan zijn. En zolang iemand die alleen in het child-topic gepost heeft niet meteen het parenttopic in z'n AT krijgt (dus dat er opnieuw geīndexeerd wordt na deletes/merges/etc) is het sowieso niet echt populair.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:43 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
FA's hebben wel wat beters te doen dan topics samen te voegen, imo. Als een modje daar niet eens rechten voor heeft, dan heeft de ontwerper/installateur van Replique weinig vertrouwen in zijn mods.
Het mergen van topics uit 2 fora zou ik ook uit den boze vinden. Maar uit 1 forum niet. De impact op de dB zou idd wel zwaar kunnen zijn, ligt eraan hoe het geprogrammeerd is. Elk nieuw topic is immers ook een slag op de index en dB, net als elk topic dat verwijderd word, onbereikbaar word gemaakt voor sommige users, etc.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 03:47 schreef Dagonet het volgende:
Mwach, het is niet alsof het nou zoveel werk is hoor, kwestie van drie handelingen ofzo. En het is niet een kwestie van wel of niet de mods vertrouwen (alhoewel je af en toe wel iemand moet afremmen die een topic uit bijv. ROO gemerged wil hebben met een topic uit een ander subforum zonder daar eerst de relevante mods in te lichten) maar ik geloof dat het aan de database kant nogal zwaar kan zijn. En zolang iemand die alleen in het child-topic gepost heeft niet meteen het parenttopic in z'n AT krijgt (dus dat er opnieuw geīndexeerd wordt na deletes/merges/etc) is het sowieso niet echt populair.
En TRA word beheerd door Lucille, en Lucille is een FA... jaaaa.a. kijk... ik zie hier mogelijkhedenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:01 schreef k_man het volgende:
Het is vast niet zo ingrijpend. In TRV is het eerder regel dan uitzondering dat dubbele topics gemerged worden. Daar wordt tamelijk strikt vastgehouden aan centrale topics. Tot volle tevredenheid.
Misschien moeten we Yvonne vragen als moderatorquote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:36 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
En TRA word beheerd door Lucille, en Lucille is een FA... jaaaa.a. kijk... ik zie hier mogelijkheden
Nu de smurfen nog
Een epiloog komt trouwens altijd na een verhaal. een proloog altijd voor een verhaal. Maar dat terzijde...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:51 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Dit topic bewees ook dat niet "beoordeel ..." en "help ..." naast elkaar kunnen overleven.
Het was niet het verhoopte succes, vandaar een nieuwe start. Dat was een epiloog, dit is deel 1.
Ik was geen mod ten tijde van dat topic. Ik kan het dus niet helpen dat iemand hemel en aarde heeft bewogen om dat topic in leven te houden.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:56 schreef Shark.Bait het volgende:
en een oud topic als nieuw openen... tja..
Met veel fanfare word een nieuw topic aangekondigd en geopend:
[Centraal] Help me mijn foto verbeteren - deel 1
Terwijl m-niki hemel en aarde bewogen heeft om het zelfde ding 1 jaar geleden open te houden, maar niemand postte er meer na een paar maanden:
[CENTRAAL]Help me mijn foto verbeteren!
Met een zwak excuus erbij:
[..]
Een epiloog komt trouwens altijd na een verhaal. een proloog altijd voor een verhaal. Maar dat terzijde...
toegeven dat je het wel eens fout kan hebben, dat is heel menselijk hoor. ik zit ook zo vaak fout
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik dat gevoel nou niet echt krijg hoorquote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:01 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Het moet een beetje minder afschrikkend zijn. Er zijn mensen die hier niet eens een foto durven plaatsen omdat er bij sommige reacties van uitgegaan wordt dat je een alleen maar perfecte foto's kan plaatsen.
Dat moet iig veranderen.
nee dat heb je met zo'n algemeen onderwerpquote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:10 schreef k_man het volgende:
Ik deel wel het idee dat er hier vaak vrij overspannen op kritiek of andere meningen wordt gereageerd, al valt het nu eigenlijk juist wel weer mee. De wedstrijd levert iig al weer een tijdje geen relletjes op.
Dan weet je vast niet meer welke discussies 'portret' opriep...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:12 schreef Re het volgende:
[..]
nee dat heb je met zo'n algemeen onderwerp
Je hebt het high key / low key topic even gemist?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:10 schreef k_man het volgende:
Ik deel wel het idee dat er hier vaak vrij overspannen op kritiek of andere meningen wordt gereageerd, al valt het nu eigenlijk juist wel weer mee. De wedstrijd levert iig al weer een tijdje geen relletjes op.
Ik had niet goed gelezen, dacht dat het een showcase was voor je boswandeling foto's.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:00 schreef pea4fun het volgende:
Welke dropveter zet er nou ongevraagd showcase voor mijn topic...nou post er natuurlijk niemand anders meer foto's!
Dank uquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:11 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Ik had niet goed gelezen, dacht dat het een showcase was voor je boswandeling foto's.
Heb het alweer weggehaald.
Klaarblijkelijk.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 09:23 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Je hebt het high key / low key topic even gemist?
LOL...Terug Vind Post. Gewoon dat je iets post om het topic in je aktieve topics lijst te krijgen dus.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:28 schreef Jelleee het volgende:
Ik heb een vraaaaaaaaaag!![]()
![]()
Wat is tvp?
Jaha, het is een n00bvraag, maar dat boeit me niet,want ik wil het weten..
Je vergeet er alleen even bij te melden dat het gebruik van terugvindpostjes niet gewaardeerd door de FOK!-leiding en jij als mod zou dit dus moeten ontmoedigenquote:
Wat PdeHoog zegt dus.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 22:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je vergeet er alleen even bij te melden dat het gebruik van terugvindpostjes niet gewaardeerd door de FOK!-leiding en jij als mod zou dit dus moeten ontmoedigenen dat je beter de bookmarkfunctie kunt gebruiken als je topics graag wilt blijven volgen
Voor alle users die TVP's gebruik(t)en.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:28 schreef Jelleee het volgende:
Ik heb een vraaaaaaaaaag!![]()
![]()
Wat is tvp?
Jaha, het is een n00bvraag, maar dat boeit me niet,want ik wil het weten..
quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:32 schreef PdeHoog het volgende:
Beetje laat Sharkie...ik had daar al wat over geroepen
Bedankt! Maar toen ik idd hoorde wat het was, vond ik 't ook onzin..quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:03 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Voor alle users die TVP's gebruik(t)en.
Je hebt een EXIF plugin nodig, die zijn zowel voor IE als voor firefox te vinden. Hier heb je er bv een met zowel een download voor firefox als IE.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:55 schreef yonielo het volgende:
ik had nog ff een vraagje, hoe vraag je ook al weer de informatie van foto's online op
de normale fileinfo die je ook in Ps terug kan vinden, het is me al eens eerder verteld, ben het alleen helaas weer vergeten ....
merci!quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:03 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Je hebt een EXIF plugin nodig, die zijn zowel voor IE als voor firefox te vinden. Hier heb je er bv een met zowel een download voor firefox als IE.
Is dit ook mogelijk voor Netscape? Ik gebruik namelijk liever Netscape ipv IExplorer.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:03 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Je hebt een EXIF plugin nodig, die zijn zowel voor IE als voor firefox te vinden. Hier heb je er bv een met zowel een download voor firefox als IE.
Het feedbacktopic is hier eigenlijk niet voor bedoeld. Ik denk dat je meer kans hebt als je het vraagt in de slowchat.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:19 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Is dit ook mogelijk voor Netscape? Ik gebruik namelijk liever Netscape ipv IExplorer.
Ik denk dat je niet vergenoeg teruggegaan bentquote:Op maandag 31 oktober 2005 21:11 schreef Gizz het volgende:
Ronald, waar zie jij dan zulke "lompe" replies? Als ik even snel door [Centraal] Help me mijn foto verbeteren - deel 1 blader zie ik niks raars. Zie je dit in bepaalde verzameltopics gebeuren (daar kom ik namelijk bijna niet, dus dan zie ik het ook niet)?
Het is geen stelling, maar een voorstel. Het voorkomt dat mensen alleen maar negatief naar een foto kijken, maar ook gedwongen worden naar positieve punten te zoeken. Het is een trucje, bedoeld om mensen iets langer te laten denken over hun post. En in mijn ervaring werkt het heel goed, het voorkomt dat de ontvanger de indruk krijgt dat hij helemaal niets goed doet.quote:Op maandag 31 oktober 2005 22:50 schreef Subhuman het volgende:
Ik ben het niet eens met de stelling "tegenover elk kritiekpunt moet een positief punt staan". Je moet gewoon al je kritiek op een foto kunnen verwoorden, mits je hiervoor een beetje redelijke bewoordingen gebruikt. Dit staat ook zo uitgelegd in de FAQ.
Dat heet spiegelen. En te oordelen naar de reacties van de oorspronkelijke kritiekgevers waren dat soort reacties nogal eens raak: ook die kunnen niet tegen kritiek. Vandaar: zet tegenover elk verbeterpunt ook iets posietiefs. Dat werkt dus beide kanten op. Als een kritiekgever je iets positiefs meldt, dan zal daar ook positief op gereageerd worden, en in ieder geval maakt het kritiek beter te verteren.quote:Het is zo dat een aantal users op niet al te tactische manieren kritiek gaven. De laatste tijd gaat dit al stukken beter. Maar ik heb ook aan de ontvangende zijde een aantal keer users gezien die er niet mee om konden gaan: foto's die gelijk verwijderd werden na de eerste kritiek, mensen die een eindeloze discussie aangaan met de kritiekgever, etc. etc.
Het zit hem meer in verhouding tussen de lengte van beide stukken. Misschien dat je daar beter naar kunt kijken.quote:Ik zal de hoofdstukken Kritiek geven en Kritiek ontvangen omdraaien, zodat het stuk over kritiek geven eerst behandeld wordt. Daarmee leg ik hopelijk daar iets meer de nadruk op.
Maar ik vind het overdreven om voor elk negatief punt een positief punt te moeten zoeken. Ik kan wel toevoegen aan het stuk over kritiek geven dat ze zeker moeten beginnen met een positief aspect aan de foto. Dat helpt de fotograaf ook, hij kan dat positieve aspect de volgende keer dan weer gebruiken.quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:04 schreef RonaldV het volgende:
Het is geen stelling, maar een voorstel. Het voorkomt dat mensen alleen maar negatief naar een foto kijken, maar ook gedwongen worden naar positieve punten te zoeken. Het is een trucje, bedoeld om mensen iets langer te laten denken over hun post. En in mijn ervaring werkt het heel goed, het voorkomt dat de ontvanger de indruk krijgt dat hij helemaal niets goed doet.
Ja, ik weet wel een beetje hoe dat werkt, heb voor m'n werk ook wel eens een beginnetje van een weerstandscursus gezien met de Roos van Leary enzo. De hele cursus heb ik nog nooit hoeven volgen omdat het afhandelen van klanten met weerstand me redelijk afgaat, maar dat terzijde.quote:Dat heet spiegelen. En te oordelen naar de reacties van de oorspronkelijke kritiekgevers waren dat soort reacties nogal eens raak: ook die kunnen niet tegen kritiek. Vandaar: zet tegenover elk verbeterpunt ook iets posietiefs. Dat werkt dus beide kanten op. Als een kritiekgever je iets positiefs meldt, dan zal daar ook positief op gereageerd worden, en in ieder geval maakt het kritiek beter te verteren.
Ja ik vond de verhouding zelf ook een beetje scheef, om eerlijk te zijn, maar m'n inspiratie was op. Ik zal een stuk toevoegen over iets positiefs noemen over een foto.quote:Het zit hem meer in verhouding tussen de lengte van beide stukken. Misschien dat je daar beter naar kunt kijken.
Ik schat de kans dat het FOTters waren in op <1%quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:49 schreef Lionheaad het volgende:
Weet niet geheel zeker of het een meet-clubje van jullie was, afgelopen weekend in Nijmegen, maar toch ff een mededeling.
Als men op een brug gaat fotograferen cq poseren gaan dan niet tegen een, aan de weg grenzende, pilaar staan. Ik schrok me kapot toen ik met een snelheid van dik 70 km/u aan kwam rijden.
Verder heel veel succes en maak nog een hoop mooie foto's....
goed punt. Maar ter voorkoming dat er verkeerd gepost word een andere titel?quote:Op dinsdag 1 november 2005 16:44 schreef Re het volgende:
dat hele beoordeel mijn foto moet gewoon terugkomen, als ik een foto wil plaatsen zal ik dat niet in verbeter mijn foto neerzetten iig ik wil geen verbetering ik wil meningen van anderen, dus post ik ook weinig plaatjes meer
Als iemand anders zijn mening geeft, geeft hij dus aan wat hij zou verbeteren aan de foto. Ik vind dat dat hetzelfde is, en geen enkele reden om niet in dat topic te posten.quote:Op dinsdag 1 november 2005 16:44 schreef Re het volgende:
ik wil geen verbetering ik wil meningen van anderen
't heeft een totaal andere insteek.quote:Op dinsdag 1 november 2005 23:45 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Als iemand anders zijn mening geeft, geeft hij dus aan wat hij zou verbeteren aan de foto. Ik vind dat dat hetzelfde is, en geen enkele reden om niet in dat topic te posten.
Ik ben het met Xil eens....dat nieuwe topic komt misschien voor beginners erg vriendelijk over, maar voor de wat gevorderde fotograaf lijkt het me niet het juiste topicquote:Op woensdag 2 november 2005 07:36 schreef Xilantof het volgende:
[..]
't heeft een totaal andere insteek.
Als je een beoordeling vraagt, ben jij al tevreden met je foto en ben je benieuwd of de massa (of iig de users) de foto ook mooi vinden. Als hier iemand zegt dat ie iets aan jou foto zou veranderen dan zou dat voor de gene die de foto postte een negatieve verandere (moeten) zijn. omdat hij al tevreden was met de zoals hij een plaatste.
als je een verbetering vraagt, dan wéét je zelf ook dat er iets nog niet aan klopt maar je ziet het zelf even niet.
nee dat is dus geheel iets anders hoor, dan geeft iemand aan wat HIJ/ZIJ verbeterd wilt zien en dat is maar subjectief geleuter meestal. Voor anderen misschien leuk, topic loopt voor geen meter omdat het niet uitnodigt om goeie platen neer te zetten.quote:Op dinsdag 1 november 2005 23:45 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Als iemand anders zijn mening geeft, geeft hij dus aan wat hij zou verbeteren aan de foto. Ik vind dat dat hetzelfde is, en geen enkele reden om niet in dat topic te posten.
Is een foto niet per definitie subjectief? Sommigen vinden een bepaalde stijl mooi, anderen niet. Sommigen vinden een bepaalde foto mooi, anderen niet. Voor de basisregels van de compositie heb je geen mening van anderen nodig, die kan je ook zo zelf in een lijstje zetten.quote:Op woensdag 2 november 2005 16:55 schreef Re het volgende:
[..]
nee dat is dus geheel iets anders hoor, dan geeft iemand aan wat HIJ/ZIJ verbeterd wilt zien en dat is maar subjectief geleuter meestal. Voor anderen misschien leuk, topic loopt voor geen meter omdat het niet uitnodigt om goeie platen neer te zetten.
wordt het dan niet een beetje een kliekjes gedoe?quote:Op donderdag 3 november 2005 09:50 schreef Puckzzz het volgende:
Misschien een soort centraal album maken, maar dan moeten die foto's wel van een bepaalde kwaliteit zijn en zeker geresized zijn.
Klinkt een beetje DPZ natuurlijk, maar het is wel een plaats waar jij je foto kwijt kan die echt heel mooi geworden is. Er zijn zat verzameltopics, maar die worden niet allemaal evenveel bekeken. Het portrettopic bijvoorbeeld, het boswandelingtopic is er ook zo eentje. Als je nou een foto hebt waar je echt heel trots op bent verdient die een plaatsje in het album. Maar dan moet ie wel eerst 'beoordeeld' worden of die goed genoeg is. Geen snapshots dus, en zeker 550 breed.
Als dat topic sticky kan worden is het helemaal mooi, en geen slowchat in dat topic en alleen de moderators kunnen de foto's plaatsen (of een daartoe benoemde crew die de foto's op albumwaardigheid beoordelen)
De foto's die het niet halen kunnen in het 'help me mijn foto verbeteren' topic geplaatst worden (als de fotograaf dat wil) zodat er opbouwende kritiek op kan komen om de fotograaf een beter idee te geven waarom die foto niet in het album is gekomen.
Ik denk dat er zo een beter totaalbeeld gevormd kan worden van de kwaliteit van de fotografen alhier, sommige hebben echt schitterende foto's geplaatst in verzameltopics waar misschien maar 1 of 2 mensen ooit eens op hebben gereageerd en verder raakt de foto weer in de vergetelheid. dat is zonde vind ik, ik een centraal album kan de bezoeker al die foto's bekijken.
Volgens mij schiet je dan het doel van dit subforum helemaal voorbij. Men wil hier foto's laten zien, en eventuel advies van anderen. Ik zit er niet op te wachten om mijn foto's "FOK!/FOT-approved" te krijgen. Ik wil laten zien wat ik gemaakt heb, en ik wil ook best weten wat een ander ervan vind. En je complimenten hoef je niet uitgebreid met redenen te omkleden, als je me maar vertelt waarom ik iets niet/minder goed gedaan heb, en hoe ik dat kan verbeteren. Als ik DPZ-achtige dingen wil, dan ga ik daar wel heenquote:Op donderdag 3 november 2005 09:50 schreef Puckzzz het volgende:
Misschien een soort centraal album maken, maar dan moeten die foto's wel van een bepaalde kwaliteit zijn en zeker geresized zijn.
Klinkt een beetje DPZ natuurlijk, maar het is wel een plaats waar jij je foto kwijt kan die echt heel mooi geworden is. Er zijn zat verzameltopics, maar die worden niet allemaal evenveel bekeken. Het portrettopic bijvoorbeeld, het boswandelingtopic is er ook zo eentje. Als je nou een foto hebt waar je echt heel trots op bent verdient die een plaatsje in het album. Maar dan moet ie wel eerst 'beoordeeld' worden of die goed genoeg is. Geen snapshots dus, en zeker 550 breed.
Als dat topic sticky kan worden is het helemaal mooi, en geen slowchat in dat topic en alleen de moderators kunnen de foto's plaatsen (of een daartoe benoemde crew die de foto's op albumwaardigheid beoordelen)
De foto's die het niet halen kunnen in het 'help me mijn foto verbeteren' topic geplaatst worden (als de fotograaf dat wil) zodat er opbouwende kritiek op kan komen om de fotograaf een beter idee te geven waarom die foto niet in het album is gekomen.
Ik denk dat er zo een beter totaalbeeld gevormd kan worden van de kwaliteit van de fotografen alhier, sommige hebben echt schitterende foto's geplaatst in verzameltopics waar misschien maar 1 of 2 mensen ooit eens op hebben gereageerd en verder raakt de foto weer in de vergetelheid. dat is zonde vind ik, ik een centraal album kan de bezoeker al die foto's bekijken.
duidelijke titel is ook handig:quote:Op donderdag 3 november 2005 21:52 schreef Xilantof het volgende:
men heeft het steeds over 2 "type" topics (en dan neem ik even het zo boven genoemde "strakke album topic" niet mee)...
waarom dan niet gewoon 2 topics?
met duidelijk in de OP de insteek van beide topics?
okee, misshcien lastig omdat zat mensen de OP niet lezenmaar toch
Dat leg ik dus net uit, waarom dat naar mijn mening geen goed idee is.quote:Op donderdag 3 november 2005 21:52 schreef Xilantof het volgende:
men heeft het steeds over 2 "type" topics (en dan neem ik even het zo boven genoemde "strakke album topic" niet mee)...
waarom dan niet gewoon 2 topics?
met duidelijk in de OP de insteek van beide topics?
okee, misshcien lastig omdat zat mensen de OP niet lezenmaar toch
dan mag je het nog eens uitleggen, want ik snap het niet.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:23 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dat leg ik dus net uit, waarom dat naar mijn mening geen goed idee is.
Ja, idd...dan doe je tenminste nog eens watquote:Op zondag 6 november 2005 16:36 schreef Xilantof het volgende:
okee, er is wat modwerk nodig... maar hoe erg is dat?
Hoe zie je dit voor jequote:Op zondag 6 november 2005 21:19 schreef RonaldV het volgende:
Ander voorstel dan:
Als je iets wilt laten zien post je dat in een algemeen topic "Showcase" met daarin één foto, en eronder een linkje naar de rest van je album (op je eigen webruimte). Bezoekers die je foto zien en meer willen zien kunnen daar dan naartoe klikken, de rest gaat lekker verder waar hij mee bezig is. Dat voorkomt ook gelijk showcase topics die niet verder komen dan één pagina.
Als je advies wilt hebben over hoe je een foto beter kunt doen ga je naar het daarvoor al bestaande topic.
Je beantwoordt de vraag zelf alquote:Op zondag 6 november 2005 21:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hoe zie je dit voor jeJe suggereert hiermee dat er geen showcase-topics meer mogen komen, behalve dan die ene centrale waarbij je dan een foto plaatst met een link naar de rest
Er zijn inderdaad te weinig showcases. Iedereen lijkt maar op elkaar te wachten. Vandaar dat ze centraliseren me een beter idee leek. Op dit moment lopen reeksen (SC, SC fotowedstrijd, fotografen/modellen) het beste in FOT. Zo kwam ik op het idee.quote:Lijkt me geen goed initiatiefIk vind eigenlijk zelfs dat er te weinig showcase-topics worden aangemaakt. En al zijn topics maar een pagina, dan is dat toch ook geen ramp
Het is een fotografie-forum....daar mogen foto-topics lijkt me. Al die centrale topics zijn leuk, maar de mogelijkheid moet blijven bestaan om eenieder gewoon zijn eigen topic aan te laten maken.
Laat dan eens wat vaker horen wat je van foto's vindt.quote:Op zondag 6 november 2005 21:51 schreef Dagonet het volgende:
Ik wil helemaal niet doorklikken naar andere sites.
In dat geval: hou het dan maar lekker op deze titel. Er blijkt tenminste duidelijk uit wat het doel is van je post. En als je niet op zoek bent naar een verbetering doe je lekker een showcasequote:Op zondag 6 november 2005 23:57 schreef Subhuman het volgende:
Okee, een voorstel: We sluiten het "Help mijn foto verbeteren topic" en openen een nieuw centraal "Praat hier over mijn foto"-topic. Of we zetten het oude "Beoordeel"-topic weer terug. Maar ik ben geen voorstander van twee topics naast elkaar, een voor beginners en een andere voor degenen die zichzelf goed genoeg vinden om in het gevorderden-topic te posten. Dus vandaar: één centraal topic.
Dat was ik eigenlijk niet van plan. Het huidige topic loopt niet en mensen zijn gefrustreerd dat ze hun losse foto's nergens kwijt kunnen. En voor elke losse foto een nieuw topic gaat niet gebeuren, dan wordt de topiclijst echt een zooitje.quote:Op maandag 7 november 2005 00:02 schreef RonaldV het volgende:
[..]
In dat geval: hou het dan maar lekker op deze titel. Er blijkt tenminste duidelijk uit wat het doel is van je post. En als je niet op zoek bent naar een verbetering doe je lekker een showcase
Zo dan. Even de index van FOT opgehoogd van 5 naar 14 dagen.quote:Op zondag 6 november 2005 21:59 schreef RonaldV het volgende:
Zoals het nu is zakken onderwerpen na twee dagen weg in de vergetelheid van de Fok!-database.
Dat is wel een snel oordeel zeg. Het topic is van 30 oktober, en dan vind ik de 54 posts die erin staan helemaal zo beoerd nog niet. Vergeet ook niet dat mensen met mooi weer wat makkelijker een plaatje schieten dan in de regen.quote:Op maandag 7 november 2005 01:03 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dat was ik eigenlijk niet van plan. Het huidige topic loopt niet
quote:en mensen zijn gefrustreerd dat ze hun losse foto's nergens kwijt kunnen.
Je sluit toch anders al een aardig groepje uitquote:Op maandag 7 november 2005 10:48 schreef Puckzzz het volgende:
En dus wel zonder al die 63529467583 pixels brede telefoonkiekjes jah!
Maarja als men dan bang is voor elite-of kliekjes vorming...wat ik dus een hele hoop BS vind want er zal toch onbevooroordeeld naar de foto gekeken worden,
de term kiekjes is met de huidge telefoons toch echt wel toepasselijk.quote:Op maandag 7 november 2005 11:03 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je sluit toch anders al een aardig groepje uit
Er is intussen al meer dan een week niet in gepost. Ik heb het net een schopje gegeven, kijken of er weer in gepost wordt.quote:Op maandag 7 november 2005 09:12 schreef Vliegvrager het volgende:
Dat is wel een snel oordeel zeg. Het topic is van 30 oktober, en dan vind ik de 54 posts die erin staan helemaal zo beoerd nog niet. Vergeet ook niet dat mensen met mooi weer wat makkelijker een plaatje schieten dan in de regen.
Uit diverse posts in dit topic.quote:Waar leidt je dat uit af?
Ik heb het zelf nooit gehad over dalende postaantallen en minder foto's in FOT. Het enige wat HGT en ik wilden tegengaan was het continu weggejaagd worden van nieuwe mensen door bepaalde vaste bezoekers die niet opbouwend en soms zelfs afkrakend hun kritiek gaven. Daarmee zeg ik niet dat die kritiek onterecht was, wat er gezegd werd klopte meestal wel. Alleen de manier waarop het gezegd werd joeg de mensen weg.quote:Nogmaals, ik vind het een non-discussie. Het kan best zo zijn dat FOT in kwantitatieve zin even in een dipje zit, en inderdaad werd er hier en daar nogal lelijk gediscussieerd. Maar er is geen enkele reden om in paniek te raken en de boel radicaal om te gooien en dan nog geen drie weken later weer omdat 'het niet loopt'.
Stop met het ontwerpen van grand designs en noodplannen om FOT erbovenop te helpen. dat geldt niet alleen de mods. Er is geen enkele reden om jezelf een niet bestaande crisis aan te praten. Laat de boel lekker even aanmodderen, het trekt vanzelf weer aan. bijvoorbeeld als ik klaar ben met verbouwen en mijn camera uit zijn stofdichte koffertje haal![]()
Is dit niet vreselijk overdreven gesteld , het continu wegjagen van mensen , hoeveel zijn het er dan geweest 10 tallen ,100 tallen ?quote:Op maandag 7 november 2005 13:24 schreef Subhuman het volgende:
Het enige wat HGT en ik wilden tegengaan was het continu weggejaagd worden van nieuwe mensen door bepaalde vaste bezoekers die niet opbouwend en soms zelfs afkrakend hun kritiek gaven.
Honderdtallen zal wel heel overdreven zijn, maar ik denk dat het toch wel een stuk of wat geweest zijn. Een aantal mensen die zich niet zomaar lieten wegjagen is tegen de manier van kritiek geven ingegaan, en de laatste tijd gaat het een stuk beter al vind ik.quote:Op maandag 7 november 2005 13:45 schreef N.icka het volgende:
[..]
Is dit niet vreselijk overdreven gesteld , het continu wegjagen van mensen , hoeveel zijn het er dan geweest 10 tallen ,100 tallen ?
Kan je beter die bepaalde vaste bezoekers wegjagen
Uiteraard het laatstequote:Op maandag 7 november 2005 15:37 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vind de hele discussie over het "help me mijn foto verbeteren" topic hartstikke gezellig hoor, maar ik ben het topic eventjes nagelopen en iedereen krijgt 'commentaar' op zijn / haar foto behalve mijn eigen fotowat moet ik daar dan van denken? "er wordt niet op gereageerd dus het zal wel een kutfoto zijn die zo de prullenbak in kan?" of juist " hij is zooooo goed er valt gewoon nix aan te verbeteren" (
)
Zoals toen met dat beertje.quote:Op maandag 7 november 2005 16:04 schreef Puckzzz het volgende:
Nah het gaat me er gewoon even om dat ik de indruk krijg dat 'men' hier nu denkt dat ik me 1 van de betere fotografen voel omdat ik dat album topic voorgesteld heb. Dat is dus absoluut niet waar, mijn foto's kunnen ook altijd beter, maar dan post je er dus eentje zo van "nou zeg het maar mensen" en dan komt er totaal geen reactie...
en dan wil ik een albumpje maken waar we met zijn allen trots op zouden kunnen zijn en dan wordt er meteen gesproken over kliekjes en elite
naja whatever, het zal allemaal wel
Denk er dit van: niet alle users vinden wolkenfoto's boeiendquote:Op maandag 7 november 2005 15:37 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vind de hele discussie over het "help me mijn foto verbeteren" topic hartstikke gezellig hoor, maar ik ben het topic eventjes nagelopen en iedereen krijgt 'commentaar' op zijn / haar foto behalve mijn eigen fotowat moet ik daar dan van denken? "er wordt niet op gereageerd dus het zal wel een kutfoto zijn die zo de prullenbak in kan?" of juist " hij is zooooo goed er valt gewoon nix aan te verbeteren" (
)
stil maar meissie.quote:Op maandag 7 november 2005 16:04 schreef Puckzzz het volgende:
Nah het gaat me er gewoon even om dat ik de indruk krijg dat 'men' hier nu denkt dat ik me 1 van de betere fotografen voel omdat ik dat album topic voorgesteld heb. Dat is dus absoluut niet waar, mijn foto's kunnen ook altijd beter, maar dan post je er dus eentje zo van "nou zeg het maar mensen" en dan komt er totaal geen reactie...
en dan wil ik een albumpje maken waar we met zijn allen trots op zouden kunnen zijn en dan wordt er meteen gesproken over kliekjes en elite
naja whatever, het zal allemaal wel
Het kan soms best voorkomen dat een foto "over het hoofd gezien" wordt, of dat er niet op gereageerd wordt. Dat gebeurde in het vorige topic ook sporadisch. Je mag best het topic kicken door je eigen foto nogmaals te plaatsen als je geen reactie gezien hebt.quote:Op maandag 7 november 2005 16:04 schreef Puckzzz het volgende:
Al meerdere malen heb ik aangegeven waarom ik een fotoalbum waarin alleen onze "beste" foto's komen niet zo'n heel goed idee vind. Wie beoordeelt welke foto's erin mogen? Op basis van welke criteria? Waarom mag de ene foto wel en de andere niet? Roept alleen maar meer ruzies op, gefrustreerde users wiens foto's continu geweigerd worden, mensen die denken dat anderen voorgetrokken worden, etc.quote:Op maandag 7 november 2005 16:04 schreef Puckzzz het volgende:
Leuk idee, maar onmogelijk te handhaven. Moeten HGT en ik posts verwijderen waarin foto's staan maar geen commentaar op eerdere foto's? Als er iets is wat nieuwe users wegjaagt is dat het wel. Bovendien moet het wel een beetje vrijblijvend zijn om hier te komen vind ik. Over het algemeen gaat het best goed in dergelijke topics, alleen het kan best voorkomen dat af en toe een foto over het hoofd gezien wordt. Zoals ik hierboven ook al zei, de foto dan nogmaals plaatsen vind ik geen enkel probleem.quote:Op maandag 7 november 2005 17:28 schreef Jelleee het volgende:
Maar is het dan niet beter om een soort topic te maken waar je 1 serie foto's mag posten, en dan de volgende poster moet ( <- Onderstreept ) commentaar insturen + foto(s) en dan enz, enz,
Dan krijg je altijd commentaar, en je blijft foto's posten!
Meer ruzies?quote:Op maandag 7 november 2005 22:54 schreef Subhuman het volgende:
Al meerdere malen heb ik aangegeven waarom ik een fotoalbum waarin alleen onze "beste" foto's komen niet zo'n heel goed idee vind. Wie beoordeelt welke foto's erin mogen? Op basis van welke criteria? Waarom mag de ene foto wel en de andere niet? Roept alleen maar meer ruzies op, gefrustreerde users wiens foto's continu geweigerd worden, mensen die denken dat anderen voorgetrokken worden, etc.
Ik heb je nog niet op mijn argumenten zien reageren. Waarom denk je dat wat ik hierboven schets niet zal gaan gebeuren?
Je hebt mij niet horen zeggen dat er veel ruzies zijn geweest. Ik denk alleen dat er in de toekomst meer geruzie gaat komen als we dit idee gaan uitvoeren.quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:31 schreef Puckzzz het volgende:
Meer ruzies?vind je dat er zoveel ruzies hier zijn dan? Wat ik er van meegekregen heb is dat er alleen een kleine discussie is geweest over het formuleren van kritieken. welke 'ruzies' zijn er nog meer geweest?
Op dat punt geef ik je gelijk; als de foto van een user continu geweigerd wordt kan ie beter kijken wat ie eraan kan verbeteren. Toch denk ik dat diegene eerder uit frustratie een ander forum zal zoeken dan zal blijven proberen zijn foto's te verbeteren om in het fotoalbum te komen. En dan ben je een user kwijt, in plaats van dat de kwaliteit verhoogd wordt.quote:users wiens foto continu geweigerd worden? waar basseer je dat idee op? Dat dat zal gebeuren bedoel ik. Ik zie dit niet zo, als een foto mooi is - op welk gebied dan ook- komt ie gewoon in het album. Hoe hoog leg je de lat? Tsja dat hangt een beetje af van de ingezonden foto's. Maar om nou te zeggen dat 1 bepaalde user zijn foto continu geweigerd zal worden vind ik onzin. En wanneer dat wel zo zal zijn zal die user toch ietsje kritischer naar zijn eigen foto's moeten kijken denk ik, ik denk dat zo'n foto dan ook in het verbeter topic niet veel oh's en ah's zal krijgen.
Een jury aanstellen creëert meteen nieuwe heikele puntun: wie mag er in de jury en waarom? Waarom iemand anders niet? Hoe zit het met een jurylid die foto's in het album wil? Kan zijn dat niemand problemen heeft met de gekozen jury, maar je zult altijd zien dat er mensen hevige discussies aan willen gaan hierover.quote:op basis van welke criteria? daarom zou je dus een aantal mensen bij elkaar moeten hebben om de foto te beoordelen, ieder heeft zijn eigen smaak natuurlijk. Bij voorkeur een stuk of 4 die elk een andere vorm van fotografie -of kijk erop- hebben.
En ook bij de foto die het wel haalt moet een degelijke onderbouwing aanwezig zijn. Toch blijft er een erg vage scheiding als je twee foto's hebt van vergelijkbare kwaliteit, waarvan de een het wel heeft maar de andere echter net niet. Waarmee je weer kans loopt om users kwijt te raken die hun foto onterecht geweigerd zien.quote:waarom mag de ene foto wel en de andere niet? er wordt natuurlijk in eerste instantie naar de regels van het forum gekeken in de zin van naaktheid etc. En dan de ene wel en de andere niet? Dat is een moeilijke vraag om te beantwoorden zonder twee voorbeeld foto's om je keuze te onderbouwen. Ik ben wel van mening dat de foto die het dan niet zou halen wel uitgebreid onderbouwd zou moeten worden waarom niet.
Nouja, men vindt het idee niet niks; ik ben de enige die gereageerd heeft volgens mij en ik heb je mijn argumenten gegeven.quote:Bij deze dus gereageerd maar ik heb allang begrepen dat men het idee nix vind en daar heb ik verder geen moeite mee. Zat fora die het wel hebben en daar heerst ook niet een vijandige sfeer onderling.
Je moet nog ff de fotowedstrijd op de FP krijgenquote:Op woensdag 9 november 2005 02:17 schreef Subhuman het volgende:
Help me herinneren dat ik ga proberen de fotowedstrijd op de FP te krijgen.
Showcases per user mogen best, en dat gebeurt ook al. Het zou wat mij betreft nog veel meer mogen gebeuren, je mag daar best je eigen topic voor openen. Graag zelfs!quote:Op woensdag 9 november 2005 14:40 schreef Astridj0h het volgende:
Maar ik vind punt 1. showcases per user best wel leuk hoor. Doorklikken naar een website doet bijna niemand en een reactie kan je dan zeker naar fluiten (ik heb het tijdje terug geprobeerd met een concertshoot die te breed was. Evt. zou je er aan vast kunnen koppelen dat het series van minimaal 2 of 3 foto's moet betreffen?
Als iedereen z'n eigen topic opent om 1 foto te laten zien zou het een zooitje worden, daar hebben we juist het centrale topic voor. Maar als iemand echt een mooie reeks foto's heeft gemaakt dan mag ie die juist laten zien in z'n eigen topic.quote:Punt 3 las ik ergens dat het een zooitje zou worden met teveel topics, maar laten we wel wezen... het is een Forum, dat draait op topics, met hopelijk een hoop foto's, ik vind het iid uitermate teleurstellend dat er regelematig geen nieuwe 'topics' zijn. Eigenlijk zelden. Als je persoonlijke showcase topics plaatst krijg je een aantal dagen reacties en daarna zakt ie vanzelf weg, nou prima toch?
Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Bokehquote:Op woensdag 9 november 2005 19:27 schreef Jelleee het volgende:
Ik heb nog een vraag :/
Wat is Bokey ?
quote:Bokeh (from the Japanese boke ぼけ, "blur") is a term used in photography to describe the subjective aesthetic quality of out-of-focus areas in an image projected by a camera lens.
Ah, dank.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:30 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Bokeh
[..]
hoiquote:Op vrijdag 11 november 2005 09:27 schreef Puckzzz het volgende:
Nog heel even terugkomend op het album idee. Ik heb dus bij DPZ een foto ingestuurd (deze: http://images5.theimagehosting.com/sneeuwdruppels700.jpg ) en ik heb het album er niet mee gehaald. Ik kreeg keurig een PB terug met daarin de uitleg waarom de foto het album niet heeft gehaald. Kritiek waar ik wel mee kan leven, maar ik blijf het zelf nog steeds een hele mooie foto vinden. Ondanks dat ie het album niet heeft gehaald. Kennelijk ligt de lat daar erg hoog en zal ik de volgende keer dat ik een foto instuur iets kritischer naar mijn foto kijken voordat ik 'm instuur.
Ben ik nu zuur? Blijf ik daar nu weg? Nee! waarom zou ik? Het geeft alleen maar meer aanmoediging om betere foto's te maken.
Ik heb volgens mij wel eens wat foto's van je gezien, maar kwam daar geen reactie op? Ben er nu toch wel benieuwd naar eigenlijk want meestal krijg je wel een hulpzame tip op zijn minst hier :0quote:Op vrijdag 11 november 2005 09:45 schreef Ynske het volgende:
[..]
hoi
<knip> anders wordt het zo'n lange replie
Groetjes Yns
zal zometeen eens kijken wat ik nog online heb liggen wat wel een beetje redelijk is, anders moet t ff tot vanaaf wachtenquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:01 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij wel eens wat foto's van je gezien, maar kwam daar geen reactie op? Ben er nu toch wel benieuwd naar eigenlijk want meestal krijg je wel een hulpzame tip op zijn minst hier :0
en ach teleurgsteld ben je idd altijd even wanneer een foto die je hebt gemaakt en die je zelf erg mooi vindt het niet haalt. Maar daar ga ik dus echt niet wakker van liggen hoor. Ik ga gewoon lekker door met mijn ding doen, en dat is fotografie
Post eens wat van je foto's in het 'verbeter topic'
Ik vind het DPZ-album een aardig voorbeeld van hoe het niet moet. Op zichzelf is de album redactie redelijk objectief en op een nette manier kritisch. Maar soms komen zij niet onder een foto uit omdat ie in de showcase goede kritieken kreeg. En die goede kritieken zijn vaak erg toevallig, omdat veel users op DPZ nogal de neiging hebben (onzekerheid over het eigen oordeelvermogen?) om met eerder geuitte meningen mee te gaan. Is het je weleens opgevallen hoe opeens de stemming in een DPZ-topic om kan slaan als het eerste schaap met afwijkende mening eindelijk over de dam komt?quote:Op vrijdag 11 november 2005 09:27 schreef Puckzzz het volgende:
Nog heel even terugkomend op het album idee. Ik heb dus bij DPZ een foto ingestuurd (deze: http://images5.theimagehosting.com/sneeuwdruppels700.jpg ) en ik heb het album er niet mee gehaald. Ik kreeg keurig een PB terug met daarin de uitleg waarom de foto het album niet heeft gehaald. Kritiek waar ik wel mee kan leven, maar ik blijf het zelf nog steeds een hele mooie foto vinden. Ondanks dat ie het album niet heeft gehaald. Kennelijk ligt de lat daar erg hoog en zal ik de volgende keer dat ik een foto instuur iets kritischer naar mijn foto kijken voordat ik 'm instuur.
Ben ik nu zuur? Blijf ik daar nu weg? Nee! waarom zou ik? Het geeft alleen maar meer aanmoediging om betere foto's te maken.
Op DPZ wordt naar mijn mening vaak te miereneukerig gereageerd. Maar aan de andere kant ook erg arrogant door sommige users. Ik kan me nog heel goed een discussie herrineren van een user die negatieve kritieken kreeg op experimentele foto's die hij had geplaatst en na de zoveelste negatieve reactie begon hij maar te gillen dat hij een onbegrepen kunstenaar was die ver boven het niveau van de anderen uitsteeg. MJA! zo moet je jezelf maar neerzetten he? Ben je meteen verdoemdquote:Op vrijdag 11 november 2005 16:34 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik vind het DPZ-album een aardig voorbeeld van hoe het niet moet. Op zichzelf is de album redactie redelijk objectief en op een nette manier kritisch. Maar soms komen zij niet onder een foto uit omdat ie in de showcase goede kritieken kreeg. En die goede kritieken zijn vaak erg toevallig, omdat veel users op DPZ nogal de neiging hebben (onzekerheid over het eigen oordeelvermogen?) om met eerder geuitte meningen mee te gaan. Is het je weleens opgevallen hoe opeens de stemming in een DPZ-topic om kan slaan als het eerste schaap met afwijkende mening eindelijk over de dam komt?
Daar ontstaat dus een dubbele standaard: de hoge lat van de albumredactie zelf en de min of meer toevallige mening van de eerste twee users die een foto in de showcase zien.
En in het geval van jouw druppelfoto ben ik het lekker niet met de albumredactie eens.Die doet imho niet onder voor de gemiddelde albumfoto op DPZ.
quote:Op maandag 14 november 2005 11:01 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Op DPZ wordt naar mijn mening vaak te miereneukerig gereageerd. Maar aan de andere kant ook erg arrogant door sommige users. Ik kan me nog heel goed een discussie herrineren van een user die negatieve kritieken kreeg op experimentele foto's die hij had geplaatst en na de zoveelste negatieve reactie begon hij maar te gillen dat hij een onbegrepen kunstenaar was die ver boven het niveau van de anderen uitsteeg.
Dat heb ik dus tegen het album-concept. Ergens moet iemand een keuze maken en niemand is 100% objectief. Neem de nieuwste albumfoto van die kerel met trompet. Technisch een zwakke foto, maar sommige users vinden hem prachtig om de gevoelswaarde. Voor hetzelfde geld was de foto geweigerd op grond van de matige kwaliteit. Je kunt het eigenlijk nooit goed doen.quote:MJA! zo moet je jezelf maar neerzetten he? Ben je meteen verdoemdMaar het is natuurlijk geheel smaak-onderhevig. De ene houdt van de neat-image plasticlook (ik ook dus) de ander verafschuwt het. Ook hier zou je dergelijke discussies meemaken wanneer zo'n PlayBoy glamour reeks hier geplaats zou worden. Wie er gelijk heeft wordt toch nooit duidelijk.
Grappig, mijn eerste reactie was: "Mooie foto"quote:Er is daar wel een sterkere 'twee kampen' sfeer die hier niet heerst. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat het niveau daar veel hoger ligt als hier. Misschien maakt dat het hier wat gemoedelijker. Het is voor mij een hele hoge drempel geweest om me daar te registreren en voor het eerst een foto te plaatsen. Dat willen we hier niet, dus zal het niveau ook wat lager blijven denk ik.
Wat ik dan wel weer jammer vind, is dat ik op DPZ een prachtige foto van Xil in het album zag staan die ik volgens mij hier niet gezien heb (of ik moet hem gemist hebben hoor). Het eerste wat ik me afvroeg toen ik die foto zag was "waarom heeft hij die niet op fok laten zien?"
Ah...ja dan heb ik 'm dus gewoon gemist hier. Maar zo'n foto is ook niet op zijn plaats in de SC daar wordt er te snel weer overheen geluld.quote:Op maandag 14 november 2005 11:15 schreef Xilantof het volgende:
@puckzzz:
die foto heb ik wel degelijk hier laten zien
maar niet in een topic, maar even in een SC. (heb nog niet genoeg van NY bekeken om een ShowCase te kunnen openen).
Hier waren de reacties trouwens ook positief.
Dat ik hem instuurde op DPZ kwam door een gesprek wat ik had met Pdehoog. Omdat van hem ook een foto was afgekeurd daar en ik voor de gein zei " kijken of mijne er wel doorheen komt" et voila.
De foto komt nog wel terug in een showcase oid over new york (als ik het wat rustiger krijg met schoolquote:Op maandag 14 november 2005 11:35 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ah...ja dan heb ik 'm dus gewoon gemist hier. Maar zo'n foto is ook niet op zijn plaats in de SC daar wordt er te snel weer overheen geluld.
Zo zie je maar hoe de meningen zijn verdeeld, je krijgt een hartstikke goed cijfer daar voor die fotoen verdiend
Het is jammer als een foto het album niet haalt, maar zolang het goed onderbouwd wordt waarom niet kan je er alleen maar van leren toch?
Riphagen, dat was het jah
We hadden het dus over deze foto. Men vond de foto technisch niet spannend / vernieuwend en men vond de korrel nogal storend aanwezig.quote:Op maandag 14 november 2005 11:15 schreef Xilantof het volgende:
Dat ik hem instuurde op DPZ kwam door een gesprek wat ik had met Pdehoog. Omdat van hem ook een foto was afgekeurd daar en ik voor de gein zei " kijken of mijne er wel doorheen komt" et voila.
Ah die foto heb ik idd al eens gezien, ik vind 'm ook wel een lekker sfeertje hebben. Maar he! Hij staat vast mooier aan je muurquote:Op maandag 14 november 2005 13:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
We hadden het dus over deze foto. Men vond de foto technisch niet spannend / vernieuwend en men vond de korrel nogal storend aanwezig.
Ik vond het wel humoristisch want de grote DPZ-baas (en met hem nog een aantal) heeft ergens in een topic aangekondigd dat juist de korrel de sfeer zette in de foto.
Ach...smaken verschillen zullen we maar zeggenHij gaat iig mooi bij mij aan de muur hangen
quote:Op maandag 14 november 2005 13:38 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ah die foto heb ik idd al eens gezien, ik vind 'm ook wel een lekker sfeertje hebben. Maar he! Hij staat vast mooier aan je muur
Grappig, dit zijn exact de zelfde dingen als waar ik en een paar anderen tegenaan liepen, wij zijn toen zelf iets gaan opzetten, zou je dat met dat album niet zelf ook kunnen doen?quote:Op maandag 14 november 2005 11:01 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Op DPZ wordt naar mijn mening vaak te miereneukerig gereageerd. Maar aan de andere kant ook erg arrogant door sommige users. Ik kan me nog heel goed een discussie herrineren van een user die negatieve kritieken kreeg op experimentele foto's die hij had geplaatst en na de zoveelste negatieve reactie begon hij maar te gillen dat hij een onbegrepen kunstenaar was die ver boven het niveau van de anderen uitsteeg. MJA! zo moet je jezelf maar neerzetten he? Ben je meteen verdoemdMaar het is natuurlijk geheel smaak-onderhevig. De ene houdt van de neat-image plasticlook (ik ook dus) de ander verafschuwt het. Ook hier zou je dergelijke discussies meemaken wanneer zo'n PlayBoy glamour reeks hier geplaats zou worden. Wie er gelijk heeft wordt toch nooit duidelijk. Er is daar wel een sterkere 'twee kampen' sfeer die hier niet heerst. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat het niveau daar veel hoger ligt als hier. Misschien maakt dat het hier wat gemoedelijker. Het is voor mij een hele hoge drempel geweest om me daar te registreren en voor het eerst een foto te plaatsen. Dat willen we hier niet, dus zal het niveau ook wat lager blijven denk ik.
Wat ik dan wel weer jammer vind, is dat ik op DPZ een prachtige foto van Xil in het album zag staan die ik volgens mij hier niet gezien heb (of ik moet hem gemist hebben hoor). Het eerste wat ik me afvroeg toen ik die foto zag was "waarom heeft hij die niet op fok laten zien?" Misschien omdat er hier toch niet de waardering zou komen die die foto meer dan verdiende.
Xil?
Je gaat natuurlijk op die andere sites tegen precies dezelfde problemen oplopen. Er is ALTIJD iemand die een beoordeling uitvoert en die is ALTIJD subjectief.quote:Op maandag 14 november 2005 15:18 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Grappig, dit zijn exact de zelfde dingen als waar ik en een paar anderen tegenaan liepen, wij zijn toen zelf iets gaan opzetten, zou je dat met dat album niet zelf ook kunnen doen?
En anders zijn er misschien wel sites waar je wel een album zou kunnen realiseren mocht het op Fok inderdaad niet kunnen zoals Sub zegt.
Moet er dan een beoordeling zijn wat er wel en niet in mag?quote:Op maandag 14 november 2005 15:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je gaat natuurlijk op die andere sites tegen precies dezelfde problemen oplopen. Er is ALTIJD iemand die een beoordeling uitvoert en die is ALTIJD subjectief.
Hangt natuurlijk helemaal van de insteek af, maar in de opzetten van DPZ en van Puckzzz is er inderdaad enige beoordeling nodig om alleen de kwalitatief beste foto's door te laten gaan.quote:Op maandag 14 november 2005 15:50 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Moet er dan een beoordeling zijn wat er wel en niet in mag?
helaas mag het welquote:Op dinsdag 15 november 2005 11:00 schreef Shark.Bait het volgende:
Is het tegenwoordig normaal dat men veel te grote foto's mag posten? want dan laat ik het resizen in het vervolg ook achterwege en plemp ik mijn 18 MB Jpegs ook gewoon in een topic
tis een gastin. En ik heb de website waar ze vandaan linkt met een adblocker geblockedquote:Op dinsdag 15 november 2005 11:13 schreef HMaster-II het volgende:
Ik weet denk ik wel welke foto's je bedoeld. Kunnen we die gast niet even kielhalen op de volgende fot-meet?? Of gewoon meegeven aan Sinterklaas?![]()
je hebt ook niet altijd beschikking over een breedband verbinding dusquote:Op dinsdag 15 november 2005 11:38 schreef Puckzzz het volgende:
helaas mag het wel
Ik irriteer me er ook helemaal wezenloos aan
maar het ideetje wat ik al eens heb ge-opperd om die foto's dan maar weg te editen en er een linkje van maken werd ook al van tafel geveegd
Het mag inderdaad, maar ik erger mij er ook aan. Door wie is het idee om er linkjes van te maken van tafel geveegd? Ikzelf maak altijd linkjes van te grote foto's als ik ze zie...quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:38 schreef Puckzzz het volgende:
helaas mag het wel
Ik irriteer me er ook helemaal wezenloos aan
maar het ideetje wat ik al eens heb ge-opperd om die foto's dan maar weg te editen en er een linkje van maken werd ook al van tafel geveegd
Is er ooit een sticky topic geweest met alleen de link naar het wedstrijdalbum erin?quote:Op dinsdag 15 november 2005 07:13 schreef Puckzzz het volgende:
Nog even dit en dan hou ik er overop
Als het wedstrijd album van Offy een goede weergave is van de kunsten van de fotografen hier, waarom staat het dan niet meer als een stickey link? Dat zou bijvoorbeeld wel een optie zijn. Om die terug te plaatsen
quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:34 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Is er ooit een sticky topic geweest met alleen de link naar het wedstrijdalbum erin?Daar kan ik me niks van herinneren.
Toch vreemd dat ik die nooit gezien heb.quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:56 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dus HUP!! stickey erin gooien
misschien even met een screenshotje ofzo van de startpagina. Om het wat op te leuken
Uhhh nee ik was na HGT pas nieuwe mod. Dus ik heb een alibi!quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:23 schreef Puckzzz het volgende:
En jij kan je ook niet meer herrineren dat ik er al eens eerder om gevraagd heb? Of die terugmocht? Ik weet niet meer wie er toen de nieuwe mod geworden was, volgens mij jij want jij was voor HGT al nieuwe mod dacht ik. Dus zal ik het een keer in een wedstrijd SC aan jou gevraagd hebben.toen wou je dat niet omdat er anders teveel topics stickey zouden staan ofzo.
Ehm, ik zou wel graag willen dat men pas kan stemmen over de foto in januari, of dat alle foto's van dec 2004 t/m nov dit jaar mee mogen doen. En niet zeuren over photoshop, eventueel mensen er gewoon bij laten zeggen of ze wel/niet geshopped zijn. Kleine uitleg per foto is misschien ook wel leuk.quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:28 schreef Subhuman het volgende: Helemaal met straks de "Foto van het jaar"-wedstrijd erbij (want die komt er ook weer aan!)
quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:50 schreef Elefes het volgende:
Ik ga me hier ook eens een klein beetje in mengen
Nog even over het album gedoe: Is het niet een (klein) idee(tje) om het eens een tijdje uit te proberen? Wie weet vindt iedereen het geweldig, wie weet vindt niemand het iets na verloop van tijd. Kan het altijd weer weggehaald worden, toch? (Al is dat natuurlijk geen ideaal uitgangspunt, ik ga er dan ook niet van uit dat het nodig is er weer mee te stoppen.)
Het lijkt mij een erg leuk idee. Misschien niet zo "streng" als op dpz, maar toch van een niveau dat niet zomaar alle snapshotjes er in kunnen komen. Ik denk dat hier genoeg mensen zitten die foto's goed kunnen beoordelen voordat ze evt. in het album zouden gaan, en ik denk ook dat het een leuk stimulans is voor alle users, ook niet in de laatste plaats voor de beginnende fotograaf omdat die nu nog een extra "reden" heeft zijn foto te verbeteren n.a.v. het commentaar van andere users, zodat deze uiteindelijk in het album kan komen.
Dat was het wel
Ik vind dit jammer.quote:Op vrijdag 11 november 2005 09:45 schreef Ynske het volgende:
[..]
hoi
ik lurk heel veel bij fot, maar post niet zo vaak omdat ik zelf van mening ben dat mijn foto's lang niet genoeg zijn om het niveau van bepaalde posters hier te evenaarden laat staan ook maar een beetje in de buurt te komen.
Het idee van een album is leuk, laat mooie plaatjes zien, maar voor iemand als ik is het een nog grotere drempel om mee te doen, aangezien ik van mening ben dat ik daar toch niet goed genoege plaatjes voor maak.
Ik zeg neit dat ik zuur of kwaad zou zijn, wanneer een foto van mij afgewezen zou worden (kom op ben een beetje realistisch, daar zijn ze echt niet goed genoeg voor) maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen teleurgesteld zijn wanneer een foto die ze zelf gemaakt hebben, en die door hen als mooi gevonden word, wordt afgekeurd aangezien ze het niveau niet kunnen behalen.
ikzelf vind het moeilijk om commentaar op foto's van anderen te geven, aangezien ik daar nog neit genoeg ervaring voor heb, wat vervolgens weer tot gevolg heeft dat wanneer ik eens een foto plaats hier niet op gereageerd word aangezien ik niet regelmatig post.
al met al, ben ik aan het spelen om mijn camera beter onder de knie te krijgen, en hoop dat ik ooit nog eens op het niveau van sommigen hier kan komen.
Groetjes Yns
Jij als mod geeft aan het niet te zien zitten en een aantal mensen laten merken het toch echt graag te willen. Volgens mij heb je dan niet veel keus of wel?quote:Op donderdag 17 november 2005 00:14 schreef Subhuman het volgende:
Ik vind het zo jammer dat er gelijk weer naar alternatieven buiten Fok wordt gegrepen. Alsof we nog niet genoeg afscheidingskliekjes hebben...
Dus vanaf heden mogen we de echt irritant veel te grote foto'shier melden en dan doet er iemand wat aan?quote:Op donderdag 17 november 2005 00:32 schreef Dagonet het volgende:
Oh, en dat van te grote foto's, ik vind het dan jammer dat shark.bait wéér meteen begint over zijn jpg's van tigduizend terabyte die hij dan wel gaat posten. Ten eerste klinkt het kinderachtig, ten tweede is het zo'n chantagestijl van posten.
Prima als er linkjes van gemaakt worden, en dan ook even erbij zetten waarom natuurlijk, maar om meteen uit je plaat van te gaan zodra je ze ziet vind ik ook weer zowat. Had ook wel wat vriendelijker gevraagd mogen worden natuurlijk![]()
Zeker ook in combinatie met de post die ik hierboven quotte...
Dat gebeurt toch al? Kijk het mooiste zou zijn als je zoiets hebt als wat in Webicons uitschakelen? [klaagtopic idioot grote webicons] #2 gebeurt; HuHu die iets tegenkomt het door de resizer heengooit en het dan meldt. Natuurlijk is dat extra werk, maar wel het mooistequote:Op donderdag 17 november 2005 07:36 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Dus vanaf heden mogen we de echt irritant veel te grote foto'shier melden en dan doet er iemand wat aan?
zou wel prettig zijn
Wil je echt alle keren dat dat op die manier al is gevraagd hier in quotes hebben? Ik denk het niet want dan ben ik ten eerste de rest van de dag zoet en jij bent een uur verder om ze allemaal te lezen. Het wordt zo vaak netjes gevraagd maar er wordt gewoon geen gehoor aan gegeven omdat degene die de idioot grote foto hier dumpt vervolgens zijn kop niet meer laat zien. Vind ik ook al zo'n raar iets, je dumpt een foto maar kijkt niet naar de reacties (of je reageert er domweg niet op).quote:Op donderdag 17 november 2005 11:13 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch al? Kijk het mooiste zou zijn als je zoiets hebt als wat in Webicons uitschakelen? [klaagtopic idioot grote webicons] #2 gebeurt; HuHu die iets tegenkomt het door de resizer heengooit en het dan meldt. Natuurlijk is dat extra werk, maar wel het mooiste
Maar probeer dingen te vermijden als "hey, maak eens heel snel die foto kleiner![]()
![]()
![]()
!"
Daarmee schrik je mensen af, als je het in het topic aan diegene vraagt doe dan zoiets als 'joh, zou je de foto even willen verkleinen, dit is echt niet prettig voor modemers/mensen met andere layout/enz, je kan het heel makkelijk met [linkje naar resizer] zelf doen", als je dan ook nog meteen iets over de foto zegt dan is het helemaal tof.
Gooi het hele plan eens puntsgewijs samenvattend in een post als je wil?quote:Op donderdag 17 november 2005 07:01 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Jij als mod geeft aan het niet te zien zitten en een aantal mensen laten merken het toch echt graag te willen. Volgens mij heb je dan niet veel keus of wel?
Onderwater fotografiequote:Op donderdag 17 november 2005 11:46 schreef Dagonet het volgende:
Prima, meldt ze hier, dan fixen HGT en Sub ze vanzelf naar een link (alles beter dan die plaatjes die ouwesok er van maakte *ril*), maar ga ze dan niet in een topic erop aanvallen. Reageer dan inhoudelijk op de foto in de wetenschap dat de img tags wel worden weggehaald.
quote:Op zondag 20 november 2005 21:59 schreef Dagonet het volgende:
Hoe zit dat nou over dat albumgedoe?
Daar het originele idee van Puckzzz is lijkt het mij aan haar om haar wensen eens kort samen te vatten. Maar volgens mij zijn er nog niet echt concrete voorstellen gedaan en is er slechts gepraat over hoe het er uit zou moeten/kunnen zien.quote:Gooi het hele plan eens puntsgewijs samenvattend in een post als je wil?
Dus wat willen jullie (wat bedoelen jullie precies met een album?), hoe zien jullie het voor je, etc.
Overdrijven maakt de zaak duidelijk. Ik deed de grootste moeite om Danny's 550 breedte aan te houden terwijl anderen dat niet doen en er mee wegkomen. En nu heb ik beschikking over een server met ongelimiteerde GB's HD ruimte en 100 Gb bandbreedte, en dan heb ik ook ineens niet meer zoveel zin in al die moeite te doen. anderen komen er mee weg, dus waarom ik niet. Bezie mijn post in dat soort licht. Het "wil jij je plaatjes resizen" gevecht is al jaren aan de gang. Eenduidig is fok niet, zoals weer duidelijk blijkt. En als ik kinderachtig moet posten "to get my point across"dan zal ik het niet laten. Aan de andere kant, wees blij dat ik het zeg, ik had het ook gewoon kunnen doen... met alle consequenties van dien..quote:Op donderdag 17 november 2005 00:32 schreef Dagonet het volgende:
Oh, en dat van te grote foto's, ik vind het dan jammer dat shark.bait wéér meteen begint over zijn jpg's van tigduizend terabyte die hij dan wel gaat posten. Ten eerste klinkt het kinderachtig, ten tweede is het zo'n chantagestijl van posten.
Prima als er linkjes van gemaakt worden, en dan ook even erbij zetten waarom natuurlijk, maar om meteen uit je plaat van te gaan zodra je ze ziet vind ik ook weer zowat. Had ook wel wat vriendelijker gevraagd mogen worden natuurlijk![]()
Zeker ook in combinatie met de post die ik hierboven quotte...
Wordt aan gewerkt hoor! Wat een vertrouwen zeg.quote:Op woensdag 23 november 2005 11:19 schreef Puckzzz het volgende:
Hoe zit het met de wedstrijd op de FP?![]()
![]()
Ok, maar ik heb het liever dat je de OP ook voor me edit, toe nouquote:Op donderdag 24 november 2005 21:58 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ik gooi het topic wel dicht, dan kan je een nieuw aanmaken.
Hier jongen. Heb je een lolly. En nu weer braaf in de hoek met je blokken spelen.quote:Op donderdag 24 november 2005 22:35 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
bah, nu loop je moeilijk te doen![]()
BOEHOE![]()
![]()
![]()
Ja, ga hem even met een lolly belonen voor dat gejankquote:Op vrijdag 25 november 2005 09:53 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Hier jongen. Heb je een lolly. En nu weer braaf in de hoek met je blokken spelen.![]()
![]()
hij weet niet dat die lolly ingesmeerd is met laxeermiddelquote:Op vrijdag 25 november 2005 10:59 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ja, ga hem even met een lolly belonen voor dat gejank
daar ging ik ook vanuit, maar TS vindt zichzelf erg belangrijk en kickt de boel even vanzelf weer omhoogquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:48 schreef Subhuman het volgende:
Zakt vanzelf weg.
Bezoekje van de plaatselijke honkbalvereniging dan maar??quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:07 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
daar ging ik ook vanuit, maar TS vindt zichzelf erg belangrijk en kickt de boel even vanzelf weer omhoog
"Binnen zonder kloppen B.V."quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:53 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Bezoekje van de plaatselijke honkbalvereniging dan maar??![]()
quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:53 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Bezoekje van de plaatselijke honkbalvereniging dan maar??![]()
dat had ik al gesuggereerd m.b.t. Fok's next Top model, maar sommigen waren tegen. Nou ja,m het basis shopwerk kan ik zelf, maar het echte exotische geshop mogen zij wel doen...quote:Op maandag 28 november 2005 21:48 schreef RonaldV het volgende:
Fok's Next Top Model!
Leeft dit nog? we zijn nu bijna 3 maanden verder, en ik heb niks meer gehoord, gezien of gelezen, en het leek me een enorm leuk idee!
En nu ik het toch over ideeën heb: ziet iemand iets (na de redelijk succesvolle kruisbestuiving van FOT en US van afgelopen zomer) iets in een kruisbestuiving tussen US, FOT en de photoshoppers van DSG? Ik heb een ideetje, maar die wil ik nog even voor me houden tot ik wat respons heb.
N.P.quote:
Design (DSG) sluit per 1 decemberquote:Op maandag 28 november 2005 21:48 schreef RonaldV het volgende:
En nu ik het toch over ideeën heb: ziet iemand iets (na de redelijk succesvolle kruisbestuiving van FOT en US van afgelopen zomer) iets in een kruisbestuiving tussen US, FOT en de photoshoppers van DSG? Ik heb een ideetje, maar die wil ik nog even voor me houden tot ik wat respons heb.
quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:32 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Design (DSG) sluit per 1 december
yw.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:00 schreef Subhuman het volgende:
S.B je andere linkjes staan er ook bij, wederom bedankt!
Of simpelweg weigeren te spreken. Vlak die niet uit. Maar ik ben het wel met je eens: Het zou er even bijgezet moeten worden.quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:35 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
yw.
Is het misschien handig ergens neer te zetten dat het (heel vaak) engelstalige sites zijn. Hoewel het WWW bijna 100% uit engels bestaat zijn er natuurlijk ook een grote schare mensen die fokt die de engelse taal niet machtig zijn.
Die 2 zijn handig, die had ik al een tijdje..quote:Op woensdag 30 november 2005 15:25 schreef Shark.Bait het volgende:
Gratis foto browser/editor Irfanview
the Gimp-gratis foto editing software
misschien beter in Freeware foto bewerking softwarequote:Op woensdag 30 november 2005 15:25 schreef Shark.Bait het volgende:
Handig linkje voor fotografen:
EXIF plugin voor internet explorer of firefox
kweenie of het volgende ook interessant is.....
Gratis foto browser/editor Irfanview
the Gimp-gratis foto editing software
Helaas mee eensquote:Op donderdag 1 december 2005 16:56 schreef Puckzzz het volgende:
Ik wil even kwijt dat ik het belachelijk vind dat er soms geen mod te bekennen is.
Ja je hebt ook nog een sociaal leven, okee...ik ook, juist daarom zou ik het ook nooit willen worden omdat ik weet dat ik niet voldoende tijd zal hebben om fatsoenlijk te modden. Maar waar is bijvoorbeeld HGT?? die heb ik al in tijden niet gezien, en Sub heeft het ook druk met werk en andere zaken om hier 24 / 7 de boel in de gaten te houden.
Neem nou dat incident van vandaag met dat kerstkaarten topic, het is toch een beetje idioot dat er topicreports gedaan moeten worden en dat we (ik en nog een user hier) mods van andere fora op MSN aanspreken om het te melden simpelweg omdat er geen FOT-mod te bekennen is.
nee ik vind het de laatste tijd wel erg modloos hoor
gelukkig is FOT geen forum waar veel gemoddereerd hoeft te worden, maar wanneer het nodig is moet er minsten 1 aanpsreekbaar zijn.
leuk idee!quote:Op vrijdag 2 december 2005 11:43 schreef Shark.Bait het volgende:
Ik zag een leuk boek liggen over digitale fotografie b.t.w. waarvan ik het idee had dat het wel een leuke prijs zou zijn voor de foto van het jaar.ik heb er geen probleem mee om dit uit eigen zak te financieren voor de winnaar. Tis een aardigheidje. Wat denken jullie ervan?
ok wacht ik daarop. Als L666 een mooie Fok oorkonde in elkaar designed voor de toekomstige winnaar, maakt dat het geheel compleet...quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:07 schreef Subhuman het volgende:
Ik vind het ook een leuk idee!Er is alleen ook nog steeds sprake van een tijdschrift dat ons zou sponsoren, ik zal vanmiddag eens informeren hoe het daarmee staat.
Ik heb geīnformeerd, er wordt nog overlegd met het betreffende tijdschrift. Mocht er nou aan het eind van de maand geen overeenstemming bereikt zijn, dan denkt de afdeling PR dat een eigen prijs van users voor users de eventuele toekomstige sponsoring niet in de vingers zal snijden. Ik zou nog even afwachten dus.quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:12 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ok wacht ik daarop. Als L666 een mooie Fok oorkonde in elkaar designed voor de toekomstige winnaar, maakt dat het geheel compleet...
Leukquote:Op vrijdag 2 december 2005 12:12 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ok wacht ik daarop. Als L666 een mooie Fok oorkonde in elkaar designed voor de toekomstige winnaar, maakt dat het geheel compleet...
Of voor nr 1,2 en 3?quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:59 schreef Shark.Bait het volgende:
misschien de het geven van een tagje of speciale avatar (net zoals bij de de Brennie awards) ook wel leuk voor de winnaar.
Iedereen geilt op tagjes, dus dat wat betreft!quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:48 schreef Shark.Bait het volgende:
gevonden (google enzo) in het blijdorp showcase topic.
[afbeelding]
Ja zoiets is leuk2e en 3e plek, tja... kan. tagje voor de winnaar zou wel fantastisch zijn.
Donequote:Op maandag 5 december 2005 09:40 schreef Puckzzz het volgende:
*Melding maakt*
kan iemand hier ff een linkje van brouwen?
quote:
Ik begrijp dat jullie het niet geheel centraal vinden. Maar wat is in vredesnaam het voordeel van 30 30 topics a la "ik zoek een camera" ten opzichte van 1 groot topic?quote:Dit centrale topic wordt met ingang van vandaag gesloten. Iedereen met een vraag over de aanschaf van een digitale camera mag hiervoor een eigen topic openen.
Dit is besloten omdat er weinig "centraals" aan dit topic is. Vragen over digitale camera's zijn dikwijls erg specifiek. Het komt heel weinig voor dat je je antwoord vindt door terug te lezen in dit topic. Handiger zijn de linkjes die in FOT te vinden zijn.
Een centraal topic is er normaliter voor bedoeld om mensen een handig naslagwerk te geven. In ons grote digitale cameratopic was er van een naslagwerk geen sprake omdat elk verzoek tot hulp bij het aanschaffen van een digitale camera weer anders is. Bovendien lijkt het erg ontoegankelijk voor nieuwe users. Dat zijn de redenen waarom we het gesloten hebben.quote:Op maandag 5 december 2005 19:07 schreef Gizz het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jullie het niet geheel centraal vinden. Maar wat is in vredesnaam het voordeel van 30 30 topics a la "ik zoek een camera" ten opzichte van 1 groot topic?
In het grote topic wordt toch gewoon per geval antwoord gegeven? Mooi systeem leek me.
Als je één topic te algemeen vindt, doe het dan zoals op GoT: vier verschillende "welke camera moet ik kopen" topic:
-Welke dig. camera onder de 250 euro?
-Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro?
-Welke dig. camera tussen de 500 en 1000 euro?
-budget / start-dSLR, welke te kiezen?
Dan dek je alles af (misschien nog een apart topic voor analoog?) en hebben mensen er wel wat aan als ze zo'n groot topic lezen.
Maar een paar losse topics per dag? Dat wordt een zooi lijkt me..
Kijk jij wel 'ns in WGR? En kijk je wel eens in TRV?quote:Op maandag 5 december 2005 20:01 schreef Subhuman het volgende:
Daarom gaan we nu eerst kijken of dit een verbetering oplevert. Mocht het nou totaal niet lopen of een enorme puinzooi worden, dan kunnen we altijd dan nog kijken naar een andere oplossing.
Dat kan, maar dan zie je niet wat je filmt. Zo goed? Je kan ook een GSM of MP3 in je camera bouwen, maar dat is kut. En je betaalt er ook voor. En mensen willen foto's maken met een DSLR. En die 5 gebruikers die dat wel willen, die hebben pech gehadquote:Op maandag 5 december 2005 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
WAAROM is het nou technisch ZO onmogelijk om filmpjes met een DSLR te maken? Die spiegel kan toch gewoon omhoog blijven en die sluiter lekker 30 keer per seconde open en dicht?Kan de Powershot S1 ook.
ik kijk net, maar ik zie het verschil niet. Allebei een zooi topics...quote:Op maandag 5 december 2005 20:20 schreef k_man het volgende:
Kijk jij wel 'ns in WGR? En kijk je wel eens in TRV?
Het contrast is echt opvallend.
In TRV is alles centraal per bestemming: heel overzichtelijk. In WGR mag iedereen z'n eigen topic openen, dus zijn er inmiddels tientallen topics over de ideale creditcard, BKR en sollicitatietips.quote:Op maandag 5 december 2005 20:47 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ik kijk net, maar ik zie het verschil niet. Allebei een zooi topics...
Dat zie ik hier nu ook wel gebeuren ja. Ik heb inmiddels m'n eigen topic al geopend... Ik moet nog zien of het handiger is, ik vond het namelijk hartstikke goed werken in dat centrale topic!quote:Op maandag 5 december 2005 20:49 schreef k_man het volgende:
[..]
In TRV is alles centraal per bestemming: heel overzichtelijk. In WGR mag iedereen z'n eigen topic openen, dus zijn er inmiddels tientallen topics over de ideale creditcard, BKR en sollicitatietips.
jah TRV, maar dan heb je ook een stelletje wereldvreemden bij elkaar huhquote:Op maandag 5 december 2005 20:49 schreef k_man het volgende:
[..]
In TRV is alles centraal per bestemming: heel overzichtelijk. In WGR mag iedereen z'n eigen topic openen, dus zijn er inmiddels tientallen topics over de ideale creditcard, BKR en sollicitatietips.
aha...op die fiets...quote:Op maandag 5 december 2005 20:49 schreef k_man het volgende:
Hmm, je hebt een puntquote:Op maandag 5 december 2005 20:43 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan zie je niet wat je filmt. Zo goed? Je kan ook een GSM of MP3 in je camera bouwen, maar dat is kut. En je betaalt er ook voor. En mensen willen foto's maken met een DSLR. En die 5 gebruikers die dat wel willen, die hebben pech gehad
technisch kan het vast wel maar dan komt er een schippering.quote:Op maandag 5 december 2005 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm, je hebt een punt
En misschien is het er gewoon nog te vroeg voor, maar over een paar jaar komt er vast wel een hybride cam die allebei kan
Overigens kan je met een beetje DVcam tegenwoordig ook 5mp foto's maken
Maar je hebt denk ik wel gelijk dat het gewoon verschillende doelgroepen zijn. Maar technisch zou het moeten kunnen
"Wereldvreemd" in TRV? Hoe stel je je dat voor? Reizigers die niks van de wereld gezien hebben?quote:Op maandag 5 december 2005 20:55 schreef Re het volgende:
[..]
jah TRV, maar dan heb je ook een stelletje wereldvreemden bij elkaar huh
Helemaal mee eens. Ik vind het erg jammer dat het centrale topic dicht is, er werd best goed in gereageerd en er stonden genoeg tips in voor websites e.d. waar men informatie kon vinden. Bijna iedereen krijgt antwoord in dat topic.quote:Op maandag 5 december 2005 19:07 schreef Gizz het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jullie het niet geheel centraal vinden. Maar wat is in vredesnaam het voordeel van 30 30 topics a la "ik zoek een camera" ten opzichte van 1 groot topic?
In het grote topic wordt toch gewoon per geval antwoord gegeven? Mooi systeem leek me.
Als je één topic te algemeen vindt, doe het dan zoals op GoT: vier verschillende "welke camera moet ik kopen" topic:
-Welke dig. camera onder de 250 euro?
-Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro?
-Welke dig. camera tussen de 500 en 1000 euro?
-budget / start-dSLR, welke te kiezen?
Dan dek je alles af (misschien nog een apart topic voor analoog?) en hebben mensen er wel wat aan als ze zo'n groot topic lezen.
Maar een paar losse topics per dag? Dat wordt een zooi lijkt me..
Hap hapquote:Op maandag 5 december 2005 23:10 schreef k_man het volgende:
[..]
"Wereldvreemd" in TRV? Hoe stel je je dat voor? Reizigers die niks van de wereld gezien hebben?
Precies, daar was ik ook bang voor. Vrees dat ik in m'n nieuwe eigen topic minder antwoorden ga krijgen dan dat ik in het centrale topic kreeg. Plus het feit dat ik daar in het algemeen veel leerde over digitale camera's...quote:Op maandag 5 december 2005 23:12 schreef Elefes het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik vind het erg jammer dat het centrale topic dicht is, er werd best goed in gereageerd en er stonden genoeg tips in voor websites e.d. waar men informatie kon vinden. Bijna iedereen krijgt antwoord in dat topic.
Ik heb persoonlijk echt geen zin om het zoveelste "welke camera moet ik kopen" topic te gaan lezen en dan ook nog antwoord te gaan geven. Houd het lekker centraal, imho heb je daar meer aan (VEEL mensen zoeken ongeveer hetzelfde in dat topic!) en het is makkelijker bij te houden voor mensen die er commentaar in willen posten (zoals ik bijvoorbeeld).
*uitgeleefd*quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:53 schreef Shark.Bait het volgende:
FOT Fotowedstrijd Lijnen deel 2
Kennie/wilie de TT aanpassen. Ik ben een strategisch geplaatste "o" vergeten.
Of leef je uit
100% Eensch. Bij het centrale topic kwam ik nog wel eens langswieberen en als ik iets zag waar ik antwoord op wist, kon ik soms een handje helpen. Al die losse topicjes ga ik niet bij zitten houden.quote:Op maandag 5 december 2005 23:12 schreef Elefes het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik vind het erg jammer dat het centrale topic dicht is, er werd best goed in gereageerd en er stonden genoeg tips in voor websites e.d. waar men informatie kon vinden. Bijna iedereen krijgt antwoord in dat topic.
Ik heb persoonlijk echt geen zin om het zoveelste "welke camera moet ik kopen" topic te gaan lezen en dan ook nog antwoord te gaan geven. Houd het lekker centraal, imho heb je daar meer aan (VEEL mensen zoeken ongeveer hetzelfde in dat topic!) en het is makkelijker bij te houden voor mensen die er commentaar in willen posten (zoals ik bijvoorbeeld).
Idem!quote:Op donderdag 8 december 2005 11:25 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
100% Eensch. Bij het centrale topic kwam ik nog wel eens langswieberen en als ik iets zag waar ik antwoord op wist, kon ik soms een handje helpen. Al die losse topicjes ga ik niet bij zitten houden.
[FEEDBACK] feel free to ask USquote:Op donderdag 8 december 2005 00:43 schreef blackbully het volgende:
[FOK! Next Top Model] Eerste kennismaking
leeft dit nog?
of gaat hier niks meer mee gebeuren?
Ben ik het niet mee eens: heb 6 specifieke vragen gesteld en op eentje antwoord gekregen. Verder wat algemene informatie, maar niet zo uitgebreid als in het centrale topic en ook niet zo snel.quote:Op donderdag 8 december 2005 18:03 schreef Subhuman het volgende:
Ik heb tot nu toe geen overvloed van nieuwe topics gezien over digitale camera's. De topics die ik zag, hadden meer antwoorden en bovendien eerder het antwoord dan in het centrale topic.
Tja, beetje jammer dat je daarin alleen lijkt te staan.quote:Op donderdag 8 december 2005 18:03 schreef Subhuman het volgende:
Ik heb tot nu toe geen overvloed van nieuwe topics gezien over digitale camera's. De topics die ik zag, hadden meer antwoorden en bovendien eerder het antwoord dan in het centrale topic. Daarom ben ik tot nu toe positief!
Dit snap ik niet?quote:Op donderdag 8 december 2005 13:22 schreef CompuMess het volgende:
en een eindeloze rij slotjes onderin de topiclijst... zo jammer...
Mja die laatste is van mij, zo moet het toch las ik het het ex-centrale topic?quote:Op maandag 12 december 2005 15:13 schreef Puckzzz het volgende:
nog maar weer even een overzichtje![]()
allemaal met dezelfde basisvragen! Hoe lang moet dit nog doorgaan?![]()
Het is inderdaad zoals de mods het op dit moment wensen, maar niet iedereen vindt het even zinvol om decentrale topics te hebben hiervoor. Trek het je niet persoonlijk aan in ieder geval, het is zeker niet naar jou bedoeld.quote:Op maandag 12 december 2005 15:14 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Mja die laatste is van mij, zo moet het toch las ik het het ex-centrale topic?
En wat voor de één een basis vraag is...
Jij hebt gewoon een goede digitale camera nodig met een goede macrofunctie of een macrolens, ook die zijn er heel veel en vallen allen onder digitale camera's en toebehoren.quote:Op maandag 12 december 2005 15:14 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Mja die laatste is van mij, zo moet het toch las ik het het ex-centrale topic?
En wat voor de één een basis vraag is...
Oké, zo voelde het ook niet, dacht dat ik wat gemist had... hopelijk neemt toch iemand de moeite om te reagerenquote:Op maandag 12 december 2005 15:17 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het is inderdaad zoals de mods het op dit moment wensen, maar niet iedereen vindt het even zinvol om decentrale topics te hebben hiervoor. Trek het je niet persoonlijk aan in ieder geval, het is zeker niet naar jou bedoeld.
zie mijn antwoord hierbovenquote:Op maandag 12 december 2005 15:19 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Oké, zo voelde het ook niet, dacht dat ik wat gemist had... hopelijk neemt toch iemand de moeite om te reageren
ah had niet gezien, thanksquote:
Nikon D70s i.c.m. Sigma DC 18-200 1:3,5 - 6,3 D is zo een voor het centrale nikon topic.quote:Op maandag 12 december 2005 15:16 schreef Puckzzz het volgende:
En dan heb ik de 'ik heb een probleem met mijn digitale camera' eruit gelaten en het centrale Nikon topic (die is nog wel centraal, willen jullie die ook niet liever opdelen in alle mogelijke varianten van Nikon? )
Ik ben gestopt met reageren erop. Pech gehad voor de vragers.quote:Op maandag 12 december 2005 15:13 schreef Puckzzz het volgende:
nog maar weer even een overzichtje![]()
allemaal met dezelfde basisvragen! Hoe lang moet dit nog doorgaan?![]()
Ik had een vermoeden toen ze modjes aanwezen die hier weinig van hun nuttige tijd doorbrachten, m.a.w. users met weinig posts.quote:Op maandag 12 december 2005 15:47 schreef Dr_Flash het volgende:
en niemand die dit van tevoren had zien aankomen?![]()
Ik probeerde het nogmaals maar eens onder de aandacht te brengen dat dit bij het idiote af is...maaaarrrrrrquote:Op maandag 12 december 2005 15:47 schreef Dr_Flash het volgende:
en niemand die dit van tevoren had zien aankomen?![]()
vraag ik me toch beleefd af wat de beweegredenen nou waren, behalve dan dat een of andere lager-opgeleide achter de schermen heeft geroepen "dat er minder centrale topics moeten komen"
Ja, het klinkt misschien flauw, een beetje "zie je nou, ik zei toch..."quote:Op maandag 12 december 2005 15:49 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik had een vermoeden toen ze modjes aanwezen die hier weinig van hun nuttige tijd doorbrachten, m.a.w. users met weinig posts.
quote:Op maandag 12 december 2005 16:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik weet wat
Als er vanavond om 22:00 geen houtsnijdende beweegreden is om dit zo te doen, dan openen we gewoon een nieuw [CENTRAAL]topic voor aankoopadvies![]()
Veel beter zo
Dat zal wel overbodig zijn. Sub L666 lezen het heus wel, ze hebben alleen geen passend antwoord. De FA's lezen ook mee, die hebben ook niet altijd een passend antwoord, en dan lijkt het alsof ze het niet lezen. Ik denk dat al het blauw nu afwezig is, trouwens - ook geen goede zaak.quote:Op maandag 12 december 2005 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
we kunnen ook een topicreport op het feedbacktopic zettenMisschien dat dat aandacht trekt
Nou ja, zo vreselijk is het ook allemaal niet. Ze hebben een inschattingsfout gemaakt, dat lijkt me duidelijk. Nou en? Onder ogen zien en terugdraaien, iedereen blijquote:Op maandag 12 december 2005 16:30 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dat zal wel overbodig zijn. Sub L666 lezen het heus wel, ze hebben alleen geen passend antwoord.
Is nooit sprake van geweest. Geen zorgenquote:Op maandag 12 december 2005 18:25 schreef Re het volgende:
mij bekruipt een beetje het gevoel dat als er niet iets snel had veranderd in FOT de FOT kraan dicht zou worden gedraaid, beetje ultieme poging dus misschien?
Ouwesok had er wat, 800?quote:Op maandag 12 december 2005 15:49 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik had een vermoeden toen ze modjes aanwezen die hier weinig van hun nuttige tijd doorbrachten, m.a.w. users met weinig posts.
3000quote:
Ja, dat was ikquote:Op maandag 12 december 2005 18:07 schreef Subhuman het volgende:
Ten tweede vind ik de manier waarop er nu mee omgesprongen wordt niet erg volwassen. Dreigen met het dan zelf maar openen van centrale topics, mensen uitschelden voor "lager-opgeleide"; het bevordert een normale discussie niet echt en zet anderen alleen maar met de hakken in het zand.
Ik ren er niet mee naar de loopgraven, ik noemde het alleen in reactie op jouw post, en gaf mijn mening over die manier van discussiëren. Verder doet het hier niet terzake, als er op een normale manier verder gepraat wordt.quote:Op maandag 12 december 2005 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, dat was ik
Ten eerste heb ik niemand "uitgescholden", hoewel de term "Lager-opgeleide" zeker niet complimenteus bedoeld was, meer een constatering dat er ondoordachte beslissingen genomen worden. "Dreigen" met het openen van bla bla.... je rent zelf net zo hard mee naar de loopgraven
Dat gebeurde in het centrale topic ook, alleen viel het toen minder op omdat het allemaal in 1 topic gebeurde. Ik zie geen verschil tussen de vragen in de losse topics en die in het centrale topic gesteld werden.quote:Maar reageer nou eens op Shark en Puckzzz, die aangeeft dat hij maar gestopt is met het telkens maar weer antwoord geven op telkens maar weer dezelfde vragen. Dat is pure uitholling, hoe je het ook wendt of keert.
We hebben nu 9 topics in een week, maar hoeveel daarvan staan nog bovenaan de topiclijst? Ik tel er maar een stuk of drie. Over twee maanden hebben we misschien 80 van dergelijke topics, maar nog steeds maar een klein aantal wat niet weggezakt is. Ik zie het probleem nog steeds niet.quote:Voorts zie ik je tot 2 keer toe zeggen "Ik begrijp jullie argumenten ook en negeer ze heus niet. " maar je handelen staat daar vrij haaks op. En als je 9 topics in een week nog niet zo veel vindt, dan laat je het toch gewoon nog lekker 2 maanden aanpruttelen?Dan hebben we er 80
Niet dat er meer in gereageerd wordt, zie Puckzzz en Shark, maar goed, dat is dan weer lekker eenvoudig modden.
MIJ zal het strikt genomen worst wezen hoor, maar kijk eens waar het naartoe gaat, en vraag je dan eens af of dat ook is waar je naartoe WILT.
Denk dat 't punt is...quote:Op maandag 12 december 2005 19:08 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dat gebeurde in het centrale topic ook, alleen viel het toen minder op omdat het allemaal in 1 topic gebeurde. Ik zie geen verschil tussen de vragen in de losse topics en die in het centrale topic gesteld werden.
Er is ook nog ergens een "groot flits topic" toch?quote:Op maandag 12 december 2005 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
overigens, ze *heten* dan wel niet [CENTRAAL], maar welke redenering de crew dan ook aanvoert voor het opsplitsen daarvan, gaat natuurlijk ook op voor
Het grote lenzentopic #8 en
Het grote filter topic!
die ook iddquote:Op maandag 12 december 2005 19:33 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Er is ook nog ergens een "groot flits topic" toch?
Open een nieuwequote:Op maandag 12 december 2005 19:39 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Die kan ik trouwens niet meer vinden![]()
of alleen gesloten versies...
Ik zie geen verschil tussen de vragen die nu in de nieuwe topics worden gesteld en de vragen die in het centrale topic werden gesteld. Er is niets waaruit blijkt dat users daadwerkelijk teruglazen voor ze hun vraag stelden in het centrale topic.quote:Op maandag 12 december 2005 19:13 schreef Elefes het volgende:
Subhuman: In het centrale topic is er minder sprake van uitholling, omdat mensen daar ook makkelijk terug kunnen lezen, mochten ze dat willen wanneer ze direct antwoord krijgen op hun vraag. Bovendien kun je dan meerdere vragen ineens beantwoorden en is het een heel stuk minder moeite omdat te doen dan 9 topics doorlezen en dan pas antwoord geven, op iedere vraag afzonderlijk.
En er is natuurlijk een aanzienlijke kans dat mensen die een topic hebben geopend dat eventjes laten rusten, maar daarna toch een kick gaan geven zodat ze misschien toch nog antwoord krijgen.
Het zijn niet echt basisvragen in die zin dat ieders eisen weer anders zijn. Je zult niet vaak precies dezelfde vraag moeten beantwoorden.quote:Op maandag 12 december 2005 19:22 schreef Xilantof het volgende:
Denk dat 't punt is...
alle verschillende topics met dezelfde basisvragen (hoewel misschien anders geformuleerd) willen die vragen beantwoord zien... Op een gegeven moment is men moe van steeds dezelfde vragen beantwoorden. En met Centrale topics is het misschien/lijkt het gepaster om naar een andere post (desnoods in een ander topic van de centrale reeks) te referen dan naar een andere "los topic" die misschien over een hele andere camera gaat als je met allemaal losse topics werkt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |