De nikon D70 ziet er ook niet verkeerd uit. Tans voor de tipquote:Op zaterdag 10 december 2005 14:08 schreef Jayvon het volgende:
Ik gebruik de 350D nu al een tijdje en dat is echt een prima toestel met de juiste lenzen weliswaar.
Accesoires zijn altijd afhankelijk van je gebruik denk ik dus het ligt eraan wat je wil fotograferen.
Zelf heb ik een sigma 70/300 mm lens erbij gehaald (voor natuur sport en portret) een battery kit en een goed statief.
Dit kost bij elkaar rond de 1000 a 1100 euro.
Nikon D70 zou ook een optie kunnen zijn misschien.
Als je alleen van je beeldruis af wil zou ik voor een goedkopere gaan trouwens.
¤6000,- ummmm... I think I'll passquote:Op zondag 11 december 2005 15:12 schreef Jayvon het volgende:
Beeldruis komt ook wel voor bij de 350D natuurlijk.
Ruis is uberhaupt het grootste minpunt van digitaal dan zou je echt voor de eos 1D Mark2 moeten gaan wil je er zonder filters vanaf komen. `kuch`Ben je alleen wel 6000 euro lichter`kuch`
Maar er zijn wel een aantal manieren met photoshop filters om het te reduceren.
Ik heb last van ruis in de mist en snachts met een minimale ISO maar dat zal wel aan mn lens liggen.
Verder is het een uitstekende kwaliteit.
ruim 800 euro voor een niet-SLR is een beetje veel geld, toch?quote:Op donderdag 15 december 2005 11:37 schreef FSN het volgende:
Kijk ook eens naar de Samsung Pro 815.
http://www.fotocentraal.nl/review.php?id=170 heeft een review waar ze 8,7 geven voor deze camera.
Als je weinig beeldruis wilt, vallen de compactcamera's allemaal af, die hebben nou eenmaal een (te) kleine sensor, op de Sony DSC-R1 na dan: Sony DSC-R1 maar die heeft helaas ook redelijk wat ruis bij ISO waarden hoger dan 800.quote:Op zaterdag 10 december 2005 13:16 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede 8 megapx camera, waarmee ik grote duidelijke en heldere (qua kwaliteit) foto's mee kan maken, met name voor het maken textures met weinig beeldruis.
hoe zit dat met dat raw formaat? wat houdt dat precies inquote:Op donderdag 15 december 2005 13:01 schreef everkaik het volgende:
Zelf ben ik zeer te spreken over de Nikon D70, waarmee ik met RAW formaat in PhotoShop CS2 makkelijk posters van 50x75cm voorbereid, haarscherp en zonder ruis.
Hier een uitleg:quote:hoe zit dat met dat raw formaat? wat houdt dat precies in
En de fotograaf dat ben jij ?quote:Op vrijdag 16 december 2005 07:46 schreef Puckzzz het volgende:
Sony DSC F828
klik maar op mijn site om te zien wat voor foto's eruit komen. Met dank aan de fotograaf natuurlijk
<----- vrouwquote:Op vrijdag 16 december 2005 09:54 schreef Jayvon het volgende:
[..]
En de fotograaf dat ben jij ?
Mooie fotos man !
Prima camera natuurlijk, maar het ging juist om weinig ruis en daar is de F828 niet heel sterk in bij een ISO waarde vanaf 400quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:37 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
<----- vrouw![]()
maar thnxis een hele fijne camera, en je kunt er ook nog allerlei voorzetlenzen e.d. voor kopen. Het is wel een vast objectief maar het heeft mij nog geen seconde gehinderd. Ook kan je de lens naar boven en beneden kantelen. Iets wat ik heel vaak gebruik
psies, je kan beter een 3 mp camera kopen met een goede lens erin, dan een 12mp met één of andere Aldi lensquote:Op zondag 18 december 2005 09:28 schreef ChatChewbacca het volgende:
Als je er zoveel geld aan wilt uitgeven moet je je vooral niet blindstaren op megapixels. Lees je eerst eens in, ga dpreview uitgebreid lezen enzo.
Inderdaad staar je niet blind op megapixels maar ook niet op beeldruis. Beeldruis is wat mij betreft een van de meest overrated kwaliteiten van een DSLR. Tot ISO 400 ga ik erinmee dat ruis belangrijk is maar ISO 800 en 1600 gebruiken de meesten nauwelijks. Onjuiste belichting zorgt vaak voor meer ruis dan dat het verschil is tussen de diverse camera's.quote:Op zondag 18 december 2005 09:28 schreef ChatChewbacca het volgende:
Als je er zoveel geld aan wilt uitgeven moet je je vooral niet blindstaren op megapixels. Lees je eerst eens in, ga dpreview uitgebreid lezen enzo.
ik schiet bijna elke foto op ISO 64, bij de F828 zijn de ISO waarden niet te vergelijken met ISO waarden van een analoge of DSRL. Beetje zuiniger met je ISO omgaan dusquote:Op zaterdag 17 december 2005 20:27 schreef everkaik het volgende:
[..]
Prima camera natuurlijk, maar het ging juist om weinig ruis en daar is de F828 niet heel sterk in bij een ISO waarde vanaf 400Vergelijk maar met de Canon EOS 300D:
ruis Sony DSC-F828
Verder niets dan lof, want hij is nog verbeterd t.o.v. de F717 die ik gehad heb, en daar was ik al heel blij mee![]()
Gewoon niet in het donker fotograferen, probleem opgelost!quote:Op zondag 18 december 2005 16:26 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik schiet bijna elke foto op ISO 64, bij de F828 zijn de ISO waarden niet te vergelijken met ISO waarden van een analoge of DSRL. Beetje zuiniger met je ISO omgaan dus
Of je camera goed instellenquote:Op maandag 19 december 2005 15:44 schreef everkaik het volgende:
[..]
Gewoon niet in het donker fotograferen, probleem opgelost!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |