quote:
Ja, leuk, het hele FOT forum in 1 topic!quote:Op maandag 21 november 2005 17:16 schreef Oversight het volgende:
[..]Daarom hebben we nu hier een topic waar je ál je vragen kunt stellen, en waar je kunt leren van de fouten die de mensen vóór jou hebben gemaakt.
Er zijn géén grenzen aan wat je hier kwijt kan.
vragen over foto's die je online tegenkomt, hier of ergens op www. (hoe doen ze dat toch?)
Je ergste mislukte foto's. (post er even bij welke fout je maakte, dan leren wij ervan)
Je beste resultaten. (óók als het toeval was)
Tips om je model te laten lachen of kijken als de mona lisa. (niet bij zwangere vrouwen proberen)
Verhalen over wat je meemaakte toen je met je camera bezig was.
quote:Op maandag 21 november 2005 17:24 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Ja, leuk, het hele FOT forum in 1 topic!
quote:Op maandag 21 november 2005 18:46 schreef Oversight het volgende:
[..]
Leuk zo'n mod die ervoor zorgt dat je je welkom voelt hier...
quote:Op maandag 21 november 2005 19:14 schreef Subhuman het volgende:
[..]Ik zal het topic openlaten en we zien wat ervan komt. Hoewel ik nog steeds geen voorstander ben van een centraal problementopic, omdat veel mensen toch hun eigen topics openen als ze ergens niet uitkomen; die voelen zich juist niet welkom als hun topic gesloten wordt en je wordt doorverwezen naar een centraal topic.
Klinkt als de slowchatquote:Op maandag 21 november 2005 20:42 schreef Oversight het volgende:
[..]
Top !
De hele bedoeling is ook dat mensen (zoals onder andere ik), die een simpele camera gebruiken toch terecht kunnen als de overige topics over specifieke zaken gaan, je gaat dan al gauw offtopic, en da's toch óók de bedoeling niet?
![]()
We gaan hier gewoon een beetje [centraal of niet, whatever de voorkeur] posten wat we meemaken en waar we tegenaan lopen als beginnelingen, en dan hoeft het niet eens altijd om de camera's of apperatuur te gaan, zelfs posts of topics over gevoelens die fotografen delen, leuke of verdrietige momenten die ze al dan niet vrijwillig meemaken en/of vastleggen moeten in dit topic welkom kunnen zijn,....
Kortom, niets moet alles mag zo'n beetje hier...... goed ?
en jah, binnen de grenzen van de policy, en het gezond verstand....
Wat zij zegt! Ik zie totaal het nut niet van dit topicquote:
quote:Op maandag 21 november 2005 21:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat zij zegt! Ik zie totaal het nut niet van dit topic
Ik denk dat je een Arola bedoeltquote:Vraag:
Misschien niet verwant aan dit topic, maar ik vond het zonde om er een nieuw topic over te openen:
Ik ben op zoek naar een afbeelding van zo'n oud rood invalidenautootje van een jaar of 10 terug.
Je weet wel: van die hoge rooie bakkies met zo'n 45 km sticker achterop:
Wie kan me hier aan helpen???
Liefst een zij-aanzicht!
Bij voorbaat dank!
quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:11 schreef rudedeltadude het volgende:
Vraag:
Misschien niet verwant aan dit topic, maar ik vond het zonde om er een nieuw topic over te openen:
quote:Ik ben op zoek naar een afbeelding van zo'n oud rood invalidenautootje van een jaar of 10 terug.
Je weet wel: van die hoge rooie bakkies met zo'n 45 km sticker achterop:
Wie kan me hier aan helpen???
Liefst een zij-aanzicht!
Bij voorbaat dank!
Dankjewel, dat is precies wat ik zocht.quote:Op zondag 11 december 2005 13:48 schreef Gizz het volgende:
Dat weet iemand wel, het is een basistechniek
Panning
quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:51 schreef nineday_nosmiley het volgende:
[..]
Dankjewel, dat is precies wat ik zocht.
Ik denk dat dit nog wel de belangrijkste isquote:Op donderdag 15 december 2005 18:21 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Probeer ook niet te flitsen, want dat is iets wat de sfeer helemaal wegneemt op de foto.
Probeer het eerst dit weekend even uit zou ik zeggenquote:Op donderdag 15 december 2005 18:29 schreef Natalie het volgende:
Dat zijn goede. Zo had ik het nog niet bekeken (letterlijk), HGT!
Mijn fam. ziet me al staan op een stoel, maar het voor een goed doel, zal ik maar zeggen.
Ik ga het tijdens het kerstdiner eens proberen
Mijn vriend schrikt zich een hoedje als ik dat doequote:Op donderdag 15 december 2005 18:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Probeer het eerst dit weekend even uit zou ik zeggen
Ik bedoelde gewoon 's avonds als je tv kijkt enzoquote:Op donderdag 15 december 2005 18:40 schreef Natalie het volgende:
[..]
Mijn vriend schrikt zich een hoedje als ik dat doe
quote:Op donderdag 15 december 2005 18:29 schreef Natalie het volgende:
Dat zijn goede. Zo had ik het nog niet bekeken (letterlijk), HGT!
Mijn fam. ziet me al staan op een stoel, maar het voor een goed doel, zal ik maar zeggen.
Ik ga het tijdens het kerstdiner eens proberen
quote:Op vrijdag 16 december 2005 08:10 schreef Schanulleke het volgende:
Nee, uiteraard niet. Als de ISO toeneemt neemt namelijk ook de lichtgevoeligheid toe, waardoor je bij slecht licht alsnog werkbare sluitertijden krijgt. En een korrelige foto is doorgaans nog altijd een stuk mooier dan een vreselijk bewogen foto.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 09:56 schreef Schanulleke het volgende:
Van een willekeurige fotocursus.
In de traditionele fotografie hebben de foto-rolletjes een ISO-getal dat de lichtgevoeligheid van de film aangeeft. Hoe hoger het getal, hoe 'sneller' de film, oftewel hoe sneller de film op het licht reageert, zodat je een snellere sluitertijd of een kleinere lensopening kunt gebruiken. De getallen waarin filmsnelheden worden uitgedrukt bevinden zich (net als de sluitertijden en de diafragmawaarden) op een verdubbelende of halverende schaal. Een 50 ISO-film heeft dus twee keer zo veel licht nodig als een 100 ISO-film om tot een zelfde belichting te komen
De 'AUTO' -knop op het toestelquote:Op vrijdag 16 december 2005 10:10 schreef Oversight het volgende:
[..]
DANK.
Waar moet ik in de praktijk op letten als ik geen verstand heb van belichting en diafragma's en sluitertijden?
is er een gulden middenweg ?
wát als mijn toestel géén knoppen heeft voor al die instellingen?
quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:26 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
De 'AUTO' -knop op het toestel
Anders kukel ik zo op de grond, ben ik bang. Wat voor de rest trouwens vast leuke plaatjes oplevert, maar da's niet de bedoelingquote:Op vrijdag 16 december 2005 09:32 schreef Oversight het volgende:
[..]
Zorg ervoor dat iemand de stoel vasthoud!
En indien mogelijk neem dan een stoel mét een rugleuning, en zet de stoel met de rugleuning zó neer dat je met je knieen tegen de rugleuning kan steunen als je op de stoel staat.....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |