abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32253498
quote:
Op maandag 14 november 2005 11:01 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Op DPZ wordt naar mijn mening vaak te miereneukerig gereageerd. Maar aan de andere kant ook erg arrogant door sommige users. Ik kan me nog heel goed een discussie herrineren van een user die negatieve kritieken kreeg op experimentele foto's die hij had geplaatst en na de zoveelste negatieve reactie begon hij maar te gillen dat hij een onbegrepen kunstenaar was die ver boven het niveau van de anderen uitsteeg.
Riphagen
quote:
MJA! zo moet je jezelf maar neerzetten he? Ben je meteen verdoemd Maar het is natuurlijk geheel smaak-onderhevig. De ene houdt van de neat-image plasticlook (ik ook dus) de ander verafschuwt het. Ook hier zou je dergelijke discussies meemaken wanneer zo'n PlayBoy glamour reeks hier geplaats zou worden. Wie er gelijk heeft wordt toch nooit duidelijk.
Dat heb ik dus tegen het album-concept. Ergens moet iemand een keuze maken en niemand is 100% objectief. Neem de nieuwste albumfoto van die kerel met trompet. Technisch een zwakke foto, maar sommige users vinden hem prachtig om de gevoelswaarde. Voor hetzelfde geld was de foto geweigerd op grond van de matige kwaliteit. Je kunt het eigenlijk nooit goed doen.
quote:
Er is daar wel een sterkere 'twee kampen' sfeer die hier niet heerst. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat het niveau daar veel hoger ligt als hier. Misschien maakt dat het hier wat gemoedelijker. Het is voor mij een hele hoge drempel geweest om me daar te registreren en voor het eerst een foto te plaatsen. Dat willen we hier niet, dus zal het niveau ook wat lager blijven denk ik.
Wat ik dan wel weer jammer vind, is dat ik op DPZ een prachtige foto van Xil in het album zag staan die ik volgens mij hier niet gezien heb (of ik moet hem gemist hebben hoor). Het eerste wat ik me afvroeg toen ik die foto zag was "waarom heeft hij die niet op fok laten zien?"
Grappig, mijn eerste reactie was: "Mooie foto"

Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!fotograaf maandag 14 november 2005 @ 11:15:57 #132
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_32253574
@puckzzz:
die foto heb ik wel degelijk hier laten zien
maar niet in een topic, maar even in een SC. (heb nog niet genoeg van NY bekeken om een ShowCase te kunnen openen).
Hier waren de reacties trouwens ook positief.

Dat ik hem instuurde op DPZ kwam door een gesprek wat ik had met Pdehoog. Omdat van hem ook een foto was afgekeurd daar en ik voor de gein zei " kijken of mijne er wel doorheen komt" et voila.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 14 november 2005 @ 11:35:14 #133
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32254007
quote:
Op maandag 14 november 2005 11:15 schreef Xilantof het volgende:
@puckzzz:
die foto heb ik wel degelijk hier laten zien
maar niet in een topic, maar even in een SC. (heb nog niet genoeg van NY bekeken om een ShowCase te kunnen openen).
Hier waren de reacties trouwens ook positief.

Dat ik hem instuurde op DPZ kwam door een gesprek wat ik had met Pdehoog. Omdat van hem ook een foto was afgekeurd daar en ik voor de gein zei " kijken of mijne er wel doorheen komt" et voila.
Ah...ja dan heb ik 'm dus gewoon gemist hier. Maar zo'n foto is ook niet op zijn plaats in de SC daar wordt er te snel weer overheen geluld.
Zo zie je maar hoe de meningen zijn verdeeld, je krijgt een hartstikke goed cijfer daar voor die foto en verdiend
Het is jammer als een foto het album niet haalt, maar zolang het goed onderbouwd wordt waarom niet kan je er alleen maar van leren toch?

Riphagen, dat was het jah
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  FOK!fotograaf maandag 14 november 2005 @ 12:34:58 #134
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_32255338
quote:
Op maandag 14 november 2005 11:35 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Ah...ja dan heb ik 'm dus gewoon gemist hier. Maar zo'n foto is ook niet op zijn plaats in de SC daar wordt er te snel weer overheen geluld.
Zo zie je maar hoe de meningen zijn verdeeld, je krijgt een hartstikke goed cijfer daar voor die foto en verdiend
Het is jammer als een foto het album niet haalt, maar zolang het goed onderbouwd wordt waarom niet kan je er alleen maar van leren toch?

Riphagen, dat was het jah
De foto komt nog wel terug in een showcase oid over new york (als ik het wat rustiger krijg met school ).

En het is jammer als een foto het album niet houdt en als het goed onderbouwd is, is het minder erg ja. maar dat gebeurd(e) niet altijd weet ik uit ervaring
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_32256478
quote:
Op maandag 14 november 2005 11:15 schreef Xilantof het volgende:

We hadden het dus over deze foto. Men vond de foto technisch niet spannend / vernieuwend en men vond de korrel nogal storend aanwezig.

Ik vond het wel humoristisch want de grote DPZ-baas (en met hem nog een aantal) heeft ergens in een topic aangekondigd dat juist de korrel de sfeer zette in de foto.

Ach...smaken verschillen zullen we maar zeggen Hij gaat iig mooi bij mij aan de muur hangen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 14 november 2005 @ 13:38:54 #136
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32256834
quote:
Op maandag 14 november 2005 13:25 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

We hadden het dus over deze foto. Men vond de foto technisch niet spannend / vernieuwend en men vond de korrel nogal storend aanwezig.

Ik vond het wel humoristisch want de grote DPZ-baas (en met hem nog een aantal) heeft ergens in een topic aangekondigd dat juist de korrel de sfeer zette in de foto.

Ach...smaken verschillen zullen we maar zeggen Hij gaat iig mooi bij mij aan de muur hangen
Ah die foto heb ik idd al eens gezien, ik vind 'm ook wel een lekker sfeertje hebben. Maar he! Hij staat vast mooier aan je muur
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_32258435
quote:
Op maandag 14 november 2005 13:38 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Ah die foto heb ik idd al eens gezien, ik vind 'm ook wel een lekker sfeertje hebben. Maar he! Hij staat vast mooier aan je muur
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_32259445
quote:
Op maandag 14 november 2005 11:01 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Op DPZ wordt naar mijn mening vaak te miereneukerig gereageerd. Maar aan de andere kant ook erg arrogant door sommige users. Ik kan me nog heel goed een discussie herrineren van een user die negatieve kritieken kreeg op experimentele foto's die hij had geplaatst en na de zoveelste negatieve reactie begon hij maar te gillen dat hij een onbegrepen kunstenaar was die ver boven het niveau van de anderen uitsteeg. MJA! zo moet je jezelf maar neerzetten he? Ben je meteen verdoemd Maar het is natuurlijk geheel smaak-onderhevig. De ene houdt van de neat-image plasticlook (ik ook dus) de ander verafschuwt het. Ook hier zou je dergelijke discussies meemaken wanneer zo'n PlayBoy glamour reeks hier geplaats zou worden. Wie er gelijk heeft wordt toch nooit duidelijk. Er is daar wel een sterkere 'twee kampen' sfeer die hier niet heerst. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat het niveau daar veel hoger ligt als hier. Misschien maakt dat het hier wat gemoedelijker. Het is voor mij een hele hoge drempel geweest om me daar te registreren en voor het eerst een foto te plaatsen. Dat willen we hier niet, dus zal het niveau ook wat lager blijven denk ik.
Wat ik dan wel weer jammer vind, is dat ik op DPZ een prachtige foto van Xil in het album zag staan die ik volgens mij hier niet gezien heb (of ik moet hem gemist hebben hoor). Het eerste wat ik me afvroeg toen ik die foto zag was "waarom heeft hij die niet op fok laten zien?" Misschien omdat er hier toch niet de waardering zou komen die die foto meer dan verdiende.

Xil?
Grappig, dit zijn exact de zelfde dingen als waar ik en een paar anderen tegenaan liepen, wij zijn toen zelf iets gaan opzetten, zou je dat met dat album niet zelf ook kunnen doen?
En anders zijn er misschien wel sites waar je wel een album zou kunnen realiseren mocht het op Fok inderdaad niet kunnen zoals Sub zegt.
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
pi_32259865
quote:
Op maandag 14 november 2005 15:18 schreef PoseidonVS het volgende:

[..]

Grappig, dit zijn exact de zelfde dingen als waar ik en een paar anderen tegenaan liepen, wij zijn toen zelf iets gaan opzetten, zou je dat met dat album niet zelf ook kunnen doen?
En anders zijn er misschien wel sites waar je wel een album zou kunnen realiseren mocht het op Fok inderdaad niet kunnen zoals Sub zegt.
Je gaat natuurlijk op die andere sites tegen precies dezelfde problemen oplopen. Er is ALTIJD iemand die een beoordeling uitvoert en die is ALTIJD subjectief.
pi_32260262
quote:
Op maandag 14 november 2005 15:33 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je gaat natuurlijk op die andere sites tegen precies dezelfde problemen oplopen. Er is ALTIJD iemand die een beoordeling uitvoert en die is ALTIJD subjectief.
Moet er dan een beoordeling zijn wat er wel en niet in mag?
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
pi_32262774
quote:
Op maandag 14 november 2005 15:50 schreef PoseidonVS het volgende:

[..]

Moet er dan een beoordeling zijn wat er wel en niet in mag?
Hangt natuurlijk helemaal van de insteek af, maar in de opzetten van DPZ en van Puckzzz is er inderdaad enige beoordeling nodig om alleen de kwalitatief beste foto's door te laten gaan.

Als je een album maakt waar alles in terecht kan komen, zou ik het wat minder vinden denk ik. Ik denk dat dit echter een off-topic discussie hier gaat worden.
  dinsdag 15 november 2005 @ 07:07:08 #142
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_32277948
Foto's van wolken enzo

Deze foto's zijn een klein beetje aan de grote kant, ruim 3000 pixel
  dinsdag 15 november 2005 @ 07:13:05 #143
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32277966
Nog even dit en dan hou ik er overop

Als het wedstrijd album van Offy een goede weergave is van de kunsten van de fotografen hier, waarom staat het dan niet meer als een stickey link? Dat zou bijvoorbeeld wel een optie zijn. Om die terug te plaatsen
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:00:34 #144
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_32280534
Is het tegenwoordig normaal dat men veel te grote foto's mag posten? want dan laat ik het resizen in het vervolg ook achterwege en plemp ik mijn 18 MB Jpegs ook gewoon in een topic
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_32280854
Ik weet denk ik wel welke foto's je bedoeld. Kunnen we die gast niet even kielhalen op de volgende fot-meet?? Of gewoon meegeven aan Sinterklaas?
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:38:46 #146
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32281512
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:00 schreef Shark.Bait het volgende:
Is het tegenwoordig normaal dat men veel te grote foto's mag posten? want dan laat ik het resizen in het vervolg ook achterwege en plemp ik mijn 18 MB Jpegs ook gewoon in een topic
helaas mag het wel

Ik irriteer me er ook helemaal wezenloos aan

maar het ideetje wat ik al eens heb ge-opperd om die foto's dan maar weg te editen en er een linkje van maken werd ook al van tafel geveegd
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:43:09 #147
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_32281633
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:13 schreef HMaster-II het volgende:
Ik weet denk ik wel welke foto's je bedoeld. Kunnen we die gast niet even kielhalen op de volgende fot-meet?? Of gewoon meegeven aan Sinterklaas?
tis een gastin. En ik heb de website waar ze vandaan linkt met een adblocker geblocked
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:38 schreef Puckzzz het volgende:
helaas mag het wel

maar het ideetje wat ik al eens heb ge-opperd om die foto's dan maar weg te editen en er een linkje van maken werd ook al van tafel geveegd
je hebt ook niet altijd beschikking over een breedband verbinding dus

Mijn hele browser hangt er soms op omdat het zo langzaam gaat.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 15 november 2005 @ 14:33:47 #148
40714 Subhuman
Televised confession
pi_32286350
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:38 schreef Puckzzz het volgende:

helaas mag het wel

Het mag inderdaad, maar ik erger mij er ook aan. Door wie is het idee om er linkjes van te maken van tafel geveegd? Ikzelf maak altijd linkjes van te grote foto's als ik ze zie... bedankt voor de melding!
  dinsdag 15 november 2005 @ 14:34:40 #149
40714 Subhuman
Televised confession
pi_32286387
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 07:13 schreef Puckzzz het volgende:
Nog even dit en dan hou ik er overop

Als het wedstrijd album van Offy een goede weergave is van de kunsten van de fotografen hier, waarom staat het dan niet meer als een stickey link? Dat zou bijvoorbeeld wel een optie zijn. Om die terug te plaatsen
Is er ooit een sticky topic geweest met alleen de link naar het wedstrijdalbum erin? Daar kan ik me niks van herinneren.
  dinsdag 15 november 2005 @ 14:56:20 #150
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32286922
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 14:34 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Is er ooit een sticky topic geweest met alleen de link naar het wedstrijdalbum erin? Daar kan ik me niks van herinneren.

dus HUP!! stickey erin gooien

misschien even met een screenshotje ofzo van de startpagina. Om het wat op te leuken
  dinsdag 15 november 2005 @ 15:16:59 #151
40714 Subhuman
Televised confession
pi_32287460
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 14:56 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

dus HUP!! stickey erin gooien

misschien even met een screenshotje ofzo van de startpagina. Om het wat op te leuken
Toch vreemd dat ik die nooit gezien heb.

Ik zit hier toch zo ongeveer vanaf het begin van FOT. Maar ik vind het op zich wel een goed idee.
  dinsdag 15 november 2005 @ 15:23:28 #152
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32287610
En jij kan je ook niet meer herrineren dat ik er al eens eerder om gevraagd heb? Of die terugmocht? Ik weet niet meer wie er toen de nieuwe mod geworden was, volgens mij jij want jij was voor HGT al nieuwe mod dacht ik. Dus zal ik het een keer in een wedstrijd SC aan jou gevraagd hebben. toen wou je dat niet omdat er anders teveel topics stickey zouden staan ofzo.
  dinsdag 15 november 2005 @ 15:28:12 #153
40714 Subhuman
Televised confession
pi_32287729
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 15:23 schreef Puckzzz het volgende:
En jij kan je ook niet meer herrineren dat ik er al eens eerder om gevraagd heb? Of die terugmocht? Ik weet niet meer wie er toen de nieuwe mod geworden was, volgens mij jij want jij was voor HGT al nieuwe mod dacht ik. Dus zal ik het een keer in een wedstrijd SC aan jou gevraagd hebben. toen wou je dat niet omdat er anders teveel topics stickey zouden staan ofzo.
Uhhh nee ik was na HGT pas nieuwe mod. Dus ik heb een alibi!

Maar ik zat er ook al mee dat er dan misschien wel erg veel sticky topics zouden komen. Helemaal met straks de "Foto van het jaar"-wedstrijd erbij (want die komt er ook weer aan! ). En je wilt geen half scherm vol met stickies.
  dinsdag 15 november 2005 @ 17:48:24 #154
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_32291204
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 15:28 schreef Subhuman het volgende: Helemaal met straks de "Foto van het jaar"-wedstrijd erbij (want die komt er ook weer aan! )
Ehm, ik zou wel graag willen dat men pas kan stemmen over de foto in januari, of dat alle foto's van dec 2004 t/m nov dit jaar mee mogen doen. En niet zeuren over photoshop, eventueel mensen er gewoon bij laten zeggen of ze wel/niet geshopped zijn. Kleine uitleg per foto is misschien ook wel leuk.
pi_32298130
Ik ga me hier ook eens een klein beetje in mengen

Nog even over het album gedoe: Is het niet een (klein) idee(tje) om het eens een tijdje uit te proberen? Wie weet vindt iedereen het geweldig, wie weet vindt niemand het iets na verloop van tijd. Kan het altijd weer weggehaald worden, toch? (Al is dat natuurlijk geen ideaal uitgangspunt, ik ga er dan ook niet van uit dat het nodig is er weer mee te stoppen.)
Het lijkt mij een erg leuk idee. Misschien niet zo "streng" als op dpz, maar toch van een niveau dat niet zomaar alle snapshotjes er in kunnen komen. Ik denk dat hier genoeg mensen zitten die foto's goed kunnen beoordelen voordat ze evt. in het album zouden gaan, en ik denk ook dat het een leuk stimulans is voor alle users, ook niet in de laatste plaats voor de beginnende fotograaf omdat die nu nog een extra "reden" heeft zijn foto te verbeteren n.a.v. het commentaar van andere users, zodat deze uiteindelijk in het album kan komen.

Dat was het wel
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 16 november 2005 @ 09:56:00 #156
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32307018
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 21:50 schreef Elefes het volgende:
Ik ga me hier ook eens een klein beetje in mengen

Nog even over het album gedoe: Is het niet een (klein) idee(tje) om het eens een tijdje uit te proberen? Wie weet vindt iedereen het geweldig, wie weet vindt niemand het iets na verloop van tijd. Kan het altijd weer weggehaald worden, toch? (Al is dat natuurlijk geen ideaal uitgangspunt, ik ga er dan ook niet van uit dat het nodig is er weer mee te stoppen.)
Het lijkt mij een erg leuk idee. Misschien niet zo "streng" als op dpz, maar toch van een niveau dat niet zomaar alle snapshotjes er in kunnen komen. Ik denk dat hier genoeg mensen zitten die foto's goed kunnen beoordelen voordat ze evt. in het album zouden gaan, en ik denk ook dat het een leuk stimulans is voor alle users, ook niet in de laatste plaats voor de beginnende fotograaf omdat die nu nog een extra "reden" heeft zijn foto te verbeteren n.a.v. het commentaar van andere users, zodat deze uiteindelijk in het album kan komen.

Dat was het wel

3 tegen 1
misschien een poll of wat Elefes zegt. Gewoon even een tijdje proberen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')