abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32926466
Ik heb sinds 2,5 jaar een canon A70 en maak er prima foto's mee.
Sinds een tijdje komen er op het schermpje (bewegende) strepen.
De kwaliteit van de foto's is nog niet minder, maar uiteraard als ik een filmpje opneem schieten de strepen door het beeld.
Van de week gaf het schermpje alleen nog maar een rood/zwart(bewegend) beeld aan en ik kon dus alleen zulke foto's maken.(het ligt dus niet alleen aan het schermpje)
Een paar uur later was dit weer over.
Aangezien hij 2,5 jaar oud is, heb ik geen zin in dure reparaties, maar om nu al een nieuwe aan te schaffen vind ik ook zo wat.

Herkent iemand dit en weet iemand wat ik eraan zou kunnen doen. Of heeft iemand dit wel laten repareren en weet wat dit gaat kosten?
Ik hoor het graag
  donderdag 8 december 2005 @ 20:12:35 #2
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_32926588
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_32926901
thanks, ik denk dat ik met deze tekst maar even naar de fotozaak ga, wie weet.
  donderdag 8 december 2005 @ 20:29:00 #4
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_32927059
quote:
Op donderdag 8 december 2005 20:24 schreef Sisa het volgende:
thanks, ik denk dat ik met deze tekst maar even naar de fotozaak ga, wie weet.
Nee heb je en ja kan je krijgen. Maar ik denk dat het dat is.

Suc6 en laat het ons hier ff weten!
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_33011987
Ik heb zelf hier ook een A70 liggen die helaas al een keer uit elkaar heeft gelegen door de vorige eigenaar Ik heb ook die strepen, maar denk dat die van mij komen door de beschadiging. Heb je ondertussen al wat meer gehoord van de fotozaak?
pi_33038709
Er is een artikel op Planet geweest over dit defect, het zou een fabrieksfout zijn iets met de CCD ofzo? In ieder geval zou dit gratis gerepareerd worden. Ik ga even op zoek naar het artikel...

http://www.canon.nl/About(...)onsumer_2005_CCD.asp

http://www.planet.nl/plan(...)tid=628293/sc=4989dc

[ Bericht 18% gewijzigd door Fiorenza op 13-12-2005 11:26:17 (Gevonden!) ]
pi_33038752
Iets zegt mij door het uiterlijk van de A70 die ik heb liggen dat ze het bij mij niet gratis meer zullen doen
pi_33038765
De strepen in het scherm lijken een beetje te horen. Ik heb daarover op verschillende fora e.e.a. gelezen, en ook onze A70 heeft daat last van. Vooral als het wat donker is, en er ingezoomd wordt.

De andere fout die je opgeeft ken ik niet. Dat lijkt me wat serieuzer. Probleem met de ccd of zo?
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:34:21 #9
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_33038958
Ik heb een A40 gehad met hetzelfde probleem. Buiten de garantie bewegende strepen de steeds erger werden. Ook problemen met de belichting, sterk overberlichte paarse foto's (ik heb er ooit een topic over geopend, geen zin om het op te zoeken...)

Reparatie bij canon kost standaard 117 euro (buiten garantie dus). Ik heb voor (destijds) 200 euro een A510 gekocht, vergelijkbaar toestelletje, met verlengde garantie er op.
pi_33991414
ik ben langs de fotozaak geweest en die willen hem wel insturen, maar een apparaat niet laten maken kost ook al een eurootje of 50 aan onderzoekskosten. Heb canon gebeld en die zeggen het gratis te maken als het het probleem is dat bij hen bekend is, maar als dat niet zo is en ik laat hem maken komt het zo op een euro of 150-200. Kortom ik weet het nog niet.
Op onze vakantie deed hij het af en toe helemaal niet en als we gingen schudden(haha) dan weer wel even. De paarse strepen zijn er nu niet meer(?)
Na de vakantie de fotos op de comp gezet en ze zijn slecht. de lichte fotos hebben strepen, de donkere zijn gewoon wazig. Jammer hoor.
pi_33992083
Ik zou hem insturen, het kost je in het ergste geval 50 euro extra. In het beste geval is de reparatie onder de 50 euro of gratis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')