abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31249358
De opvolger van Centrale FOT Feedback topic

Voor al je vragen, opmerkingen, commentaar, kritiek en aanverwanten met betrekking tot het altijd gezellige FOT.

[ Bericht 1% gewijzigd door Natalie op 18-10-2005 15:55:49 ]
pi_31249384
Oh, Sub, zou je 'm svp sticky kunnen maken?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:21:21 #3
40714 Subhuman
Televised confession
pi_31249396
Was al gebeurd.
pi_31249408
Mijn dank is groot.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:58:01 #5
130940 Faux
Niet echt.
pi_31253081
Gezellig!
"Kunst, en het woord zegt het al, is niet echt." - Harry Mulisch
Ik heb een Hyve. U ook?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:31:09 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31255717
De mooiste foto ooit!

Is dat nou het meest bekeken topic van FOT eigenlijk?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_31258468
Nee Dit is de top 10 (allemaal boven de 10000 views)

1. Plaats hier foto's met LANGE sluitertijden... - 19977

2. Er is GEEN excuus meer: plaatjes-resizer! - 18731

3. [Algemeen] Je leukste dierentuin foto's Deel 1 - 14392

4. De mooiste foto ooit! - 14035

5. Weerfoto's plaats ze hier !! - 11359

6. Macrofotografie deel 11 - 11122

7. Kom maar op met die fan-tas-tische-vakantie foto's - 11075

8. Photoshop tips voor digitale fotografie - 10779

9. [Centraal] Portretteer je huisdier deel 2 - 10626

10. [Centraal] Foto's met digitale camera's (deel 3) - 10007
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:07:57 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31258647
Jullie werk wordt dus in ieder geval op waarde geschat.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:59:11 #9
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31271080
de faq heeft misschien wat aanpassing nodig. zo verwijst hij/zij naar het powershot deeltje 5, terwijl nmmer 8 'actueel' is. gelukkig hebben we google nog daarom

Het Canon Powershot topic deel 8
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 00:06:20 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31271228
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:59 schreef Shark.Bait het volgende:
de faq heeft misschien wat aanpassing nodig. zo verwijst hij/zij naar het powershot deeltje 5, terwijl nmmer 8 'actueel' is. gelukkig hebben we google nog daarom

Het Canon Powershot topic deel 8
quote:
Voor vragen over welke camera je voor jouw doeleinden het beste kunt kopen hebben we centrale topics,
[...]
Topics over één specifieke camera laten we staan wanneer de camera 'hot' is, bijvoorbeeld Het Canon Powershot A60/A70/A80 topic deeltje 5 , die al meerdere delen op zijn geweten heeft.
Let je op het vetgedrukte woordje?
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 00:27:07 #11
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31271799
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 00:06 schreef Dagonet het volgende:

[..]

[..]

Let je op het vetgedrukte woordje?
nee. Dan had ie net zo goed deel 1 kunnen aanhalen...

En Het grote Ik zoek een digitale camera topic - 15 is ook al vol ende geslooten. net zoals [Centraal] Beoordeel mijn foto, deel 22!
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 00:29:33 #12
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31271860
Had gekund maar was waarschijnlijk te ver terug zoeken.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 00:38:54 #13
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31272072
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 00:29 schreef Dagonet het volgende:
Had gekund maar was waarschijnlijk te ver terug zoeken.
Nee hoor, staat in de OP
pi_31309103
ik geef de faq een dezer nog wel een aanpassing.

[ Bericht 0% gewijzigd door Het-Gele-Teken op 11-10-2005 19:30:40 (een update in de faq) ]
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_31435102
[26-11-2005] Amsterdam Meet

deze misschien ff tijdelijk sticky maken
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:50:01 #16
40714 Subhuman
Televised confession
pi_31435294
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:41 schreef PdeHoog het volgende:
[26-11-2005] Amsterdam Meet

deze misschien ff tijdelijk sticky maken
Als er genoeg in gepost wordt blijft ie wel bovenaan. De Houten meet is ook niet sticky.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:21:45 #17
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31556782
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:44 schreef Subhuman het volgende:
Maar dat is het in ons nieuwe beleid niet meer, zodat de beginnende fotograaf niet meteen afgeschrikt wordt door een slotje op z'n eerste topic. Bovendien zakt een dergelijk topic vanzelf weg, als jij het niet gekickt had.
Aha.. ik was van dit nieuwe beleid niet op de hoogte. Soms helpt het als de modjes het e.e.a. mededelen aan de rest, dat bespaard heel wat heen en weer, niet ter zake doende gewauwel in verschillende topics.

Ik vind wel dat het een zooitje word, maar ik zwaai de scepter niet natuurlijk.

Er is altijd een middel tegen wegzakken natuurlijk.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:37:59 #18
40714 Subhuman
Televised confession
pi_31557080
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:21 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Aha.. ik was van dit nieuwe beleid niet op de hoogte. Soms helpt het als de modjes het e.e.a. mededelen aan de rest, dat bespaard heel wat heen en weer, niet ter zake doende gewauwel in verschillende topics.

Ik vind wel dat het een zooitje word, maar ik zwaai de scepter niet natuurlijk.

Er is altijd een middel tegen wegzakken natuurlijk.
Ga er maar gewoon vanuit dat we alles onder controle hebben, en dat we topics sluiten met een reden, maar ook topics open laten met een reden. Helemaal als we zelf een post gedaan hebben in het betreffende topic.

We willen users vrijwillig bewegen de centrale topics op te zoeken, en niet dwingen met een slotje. Een user heeft dan in z'n eigen topic altijd nog een uitvalsbasis mocht hij of zij het echt niet kunnen vinden. Als het echt te bont wordt, en in het nieuwe topic dingen geplaatst worden die ook interessant kunnen zijn voor latere lezers, dan zullen we wel overwegen dit topic te sluiten en de interessante info over te hevelen naar het centrale topic. Daar zijn ze immers voor.
pi_31565244
Is de mogelijkheid tot mergen niet bekend bij de modjes?
  woensdag 19 oktober 2005 @ 20:43:05 #20
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31565756
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:37 schreef Subhuman het volgende:
Ga er maar gewoon vanuit dat we alles onder controle hebben, en dat we topics sluiten met een reden, maar ook topics open laten met een reden. Helemaal als we zelf een post gedaan hebben in het betreffende topic.
Hahahahahaha humor. Ik zit al langer dan vandaag op fok....
quote:
We willen users vrijwillig bewegen de centrale topics op te zoeken, en niet dwingen met een slotje. Een user heeft dan in z'n eigen topic altijd nog een uitvalsbasis mocht hij of zij het echt niet kunnen vinden. Als het echt te bont wordt, en in het nieuwe topic dingen geplaatst worden die ook interessant kunnen zijn voor latere lezers, dan zullen we wel overwegen dit topic te sluiten en de interessante info over te hevelen naar het centrale topic. Daar zijn ze immers voor.
Leuk verhaal, maar users zijn net kleine kinderen, en zo te zien heb je daar weinig ervaring mee. Ze testen je uit, nemen je hele hand als je ze maar 1 vinger wil geven, en dan is het ineens te laat.
Users die de centrale topics opzoeken
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 20:15 schreef k_man het volgende:
Is de mogelijkheid tot mergen niet bekend bij de modjes?
Blijkbaar niet, er werd al eerder geclaimed dat ze deze functie niet tot hun beschikking hadden. Dus of Breuls heeft em eruit gesloopt, of alleen FA's kunnen het (onwaarschijnlijk) of de modjes moeten hun huiswerk beter doen...
pi_31565785
Modjes kunnen niet mergen, maar wel merge requests doen.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 22:09:38 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31567410
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 20:43 schreef Shark.Bait het volgende:
Blijkbaar niet, er werd al eerder geclaimed dat ze deze functie niet tot hun beschikking hadden. Dus of Breuls heeft em eruit gesloopt, of alleen FA's kunnen het (onwaarschijnlijk) of de modjes moeten hun huiswerk beter doen...
Waarom is dat onwaarschijnlijk?
  woensdag 19 oktober 2005 @ 23:43:00 #23
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31569692
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 22:09 schreef Dagonet het volgende:
Waarom is dat onwaarschijnlijk?
FA's hebben wel wat beters te doen dan topics samen te voegen, imo. Als een modje daar niet eens rechten voor heeft, dan heeft de ontwerper/installateur van Replique weinig vertrouwen in zijn mods.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 03:47:16 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31573746
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:43 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

FA's hebben wel wat beters te doen dan topics samen te voegen, imo. Als een modje daar niet eens rechten voor heeft, dan heeft de ontwerper/installateur van Replique weinig vertrouwen in zijn mods.
Mwach, het is niet alsof het nou zoveel werk is hoor, kwestie van drie handelingen ofzo. En het is niet een kwestie van wel of niet de mods vertrouwen (alhoewel je af en toe wel iemand moet afremmen die een topic uit bijv. ROO gemerged wil hebben met een topic uit een ander subforum zonder daar eerst de relevante mods in te lichten) maar ik geloof dat het aan de database kant nogal zwaar kan zijn. En zolang iemand die alleen in het child-topic gepost heeft niet meteen het parenttopic in z'n AT krijgt (dus dat er opnieuw geïndexeerd wordt na deletes/merges/etc) is het sowieso niet echt populair.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 09:11:05 #25
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31574826
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 03:47 schreef Dagonet het volgende:
Mwach, het is niet alsof het nou zoveel werk is hoor, kwestie van drie handelingen ofzo. En het is niet een kwestie van wel of niet de mods vertrouwen (alhoewel je af en toe wel iemand moet afremmen die een topic uit bijv. ROO gemerged wil hebben met een topic uit een ander subforum zonder daar eerst de relevante mods in te lichten) maar ik geloof dat het aan de database kant nogal zwaar kan zijn. En zolang iemand die alleen in het child-topic gepost heeft niet meteen het parenttopic in z'n AT krijgt (dus dat er opnieuw geïndexeerd wordt na deletes/merges/etc) is het sowieso niet echt populair.
Het mergen van topics uit 2 fora zou ik ook uit den boze vinden. Maar uit 1 forum niet. De impact op de dB zou idd wel zwaar kunnen zijn, ligt eraan hoe het geprogrammeerd is. Elk nieuw topic is immers ook een slag op de index en dB, net als elk topic dat verwijderd word, onbereikbaar word gemaakt voor sommige users, etc.
Maar mijn mySQL kennis is niet zo groot w.d.b.
pi_31586180
Het is vast niet zo ingrijpend. In TRV is het eerder regel dan uitzondering dat dubbele topics gemerged worden. Daar wordt tamelijk strikt vastgehouden aan centrale topics. Tot volle tevredenheid.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 21:36:43 #27
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31588664
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 20:01 schreef k_man het volgende:
Het is vast niet zo ingrijpend. In TRV is het eerder regel dan uitzondering dat dubbele topics gemerged worden. Daar wordt tamelijk strikt vastgehouden aan centrale topics. Tot volle tevredenheid.
En TRA word beheerd door Lucille, en Lucille is een FA... jaaaa.a. kijk... ik zie hier mogelijkheden

Nu de smurfen nog
pi_31588783
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 21:36 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

En TRA word beheerd door Lucille, en Lucille is een FA... jaaaa.a. kijk... ik zie hier mogelijkheden

Nu de smurfen nog
Misschien moeten we Yvonne vragen als moderator Kunnen we tenminste nog lol hebben
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_31588913
Dagonet zou hier de merges kunnen doen....
pi_31589071
Maareh...modjes...vinden jullie nou ook niet dat jullie enigzins naief bezig zijn Ik bedoel...een topic als Kritiek geven en ontvangen ....iets steviger modereren zou al een stuk schelen; het sluiten van al die topics met vragen over camera's; het dwingend verwijzen naar centrale topics...

Geloof mij.....gebruikers zijn eigenwijs en als ze het systeem kunnen omzeilen, zullen ze dat echt doen Doe nou gewoon eens jullie werk en verwijder de non-discussies zoals in het highkey-topic. Daar hadden jullie al veel eerder in moeten grijpen.

Verder zijn jullie aardig hoor Wat zijn jullie toekomstplannen voor FOT Wat voor acties gaan er nog volgen Hoe zijn jullie van plan meer mensen naar FOT te halen
  donderdag 20 oktober 2005 @ 21:56:06 #31
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31589272
en een oud topic als nieuw openen... tja..

Met veel fanfare word een nieuw topic aangekondigd en geopend:

[Centraal] Help me mijn foto verbeteren - deel 1

Terwijl m-niki hemel en aarde bewogen heeft om het zelfde ding 1 jaar geleden open te houden, maar niemand postte er meer na een paar maanden:

[CENTRAAL]Help me mijn foto verbeteren!

Met een zwak excuus erbij:
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 21:51 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Dit topic bewees ook dat niet "beoordeel ..." en "help ..." naast elkaar kunnen overleven.
Het was niet het verhoopte succes, vandaar een nieuwe start. Dat was een epiloog, dit is deel 1.
Een epiloog komt trouwens altijd na een verhaal. een proloog altijd voor een verhaal. Maar dat terzijde...

toegeven dat je het wel eens fout kan hebben, dat is heel menselijk hoor. ik zit ook zo vaak fout
pi_31589397
Het moet een beetje minder afschrikkend zijn. Er zijn mensen die hier niet eens een foto durven plaatsen omdat er bij sommige reacties van uitgegaan wordt dat je een alleen maar perfecte foto's kan plaatsen.
Dat moet iig veranderen.
pi_31589489
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 21:56 schreef Shark.Bait het volgende:
en een oud topic als nieuw openen... tja..

Met veel fanfare word een nieuw topic aangekondigd en geopend:

[Centraal] Help me mijn foto verbeteren - deel 1

Terwijl m-niki hemel en aarde bewogen heeft om het zelfde ding 1 jaar geleden open te houden, maar niemand postte er meer na een paar maanden:

[CENTRAAL]Help me mijn foto verbeteren!

Met een zwak excuus erbij:
[..]

Een epiloog komt trouwens altijd na een verhaal. een proloog altijd voor een verhaal. Maar dat terzijde...

toegeven dat je het wel eens fout kan hebben, dat is heel menselijk hoor. ik zit ook zo vaak fout
Ik was geen mod ten tijde van dat topic. Ik kan het dus niet helpen dat iemand hemel en aarde heeft bewogen om dat topic in leven te houden.
Als het een fout was dat ik niet heb gezocht of er al reeds zo'n topic was .. ja dan zat ik fout.
pi_31589514
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:01 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Het moet een beetje minder afschrikkend zijn. Er zijn mensen die hier niet eens een foto durven plaatsen omdat er bij sommige reacties van uitgegaan wordt dat je een alleen maar perfecte foto's kan plaatsen.
Dat moet iig veranderen.
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik dat gevoel nou niet echt krijg hoor Waar leiden jullie dat vanaf
pi_31589626
De reacties die er van users komen bv.
pi_31589738
Ik deel wel het idee dat er hier vaak vrij overspannen op kritiek of andere meningen wordt gereageerd, al valt het nu eigenlijk juist wel weer mee. De wedstrijd levert iig al weer een tijdje geen relletjes op.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:12:07 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_31589806
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:10 schreef k_man het volgende:
Ik deel wel het idee dat er hier vaak vrij overspannen op kritiek of andere meningen wordt gereageerd, al valt het nu eigenlijk juist wel weer mee. De wedstrijd levert iig al weer een tijdje geen relletjes op.
nee dat heb je met zo'n algemeen onderwerp
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_31590096
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:12 schreef Re het volgende:

[..]

nee dat heb je met zo'n algemeen onderwerp
Dan weet je vast niet meer welke discussies 'portret' opriep...
pi_31598630
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:10 schreef k_man het volgende:
Je hebt het high key / low key topic even gemist?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:00:54 #40
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_31606285
Welke dropveter zet er nou ongevraagd showcase voor mijn topic...nou post er natuurlijk niemand anders meer foto's!
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:11:57 #41
40714 Subhuman
Televised confession
pi_31606509
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:00 schreef pea4fun het volgende:
Welke dropveter zet er nou ongevraagd showcase voor mijn topic...nou post er natuurlijk niemand anders meer foto's!
Ik had niet goed gelezen, dacht dat het een showcase was voor je boswandeling foto's.

Heb het alweer weggehaald.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:12:24 #42
52657 pea4fun
pi_31606521
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:11 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Ik had niet goed gelezen, dacht dat het een showcase was voor je boswandeling foto's.

Heb het alweer weggehaald.
Dank u
pi_31611070
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 09:23 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Je hebt het high key / low key topic even gemist?
Klaarblijkelijk.
pi_31633802
Ik heb een vraaaaaaaaaag!

Wat is tvp?
Jaha, het is een n00bvraag, maar dat boeit me niet, want ik wil het weten..
Nee.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:33:19 #45
52657 pea4fun
pi_31633888
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 19:28 schreef Jelleee het volgende:

Wat is tvp?
LOL...Terug Vind Post. Gewoon dat je iets post om het topic in je aktieve topics lijst te krijgen dus.
pi_31634147
Oh, want ik vond tvp wel via zoeken, en toen was 't tegenvallende post en toen kwam ik erachter dat ik op het .. '' Wees een n00b '' topic zat,
Nee.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:52:53 #47
40714 Subhuman
Televised confession
pi_31635722
Wat pea zegt dus.
pi_31638691
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 20:52 schreef Subhuman het volgende:
Wat pea zegt dus.
Je vergeet er alleen even bij te melden dat het gebruik van terugvindpostjes niet gewaardeerd door de FOK!-leiding en jij als mod zou dit dus moeten ontmoedigen en dat je beter de bookmarkfunctie kunt gebruiken als je topics graag wilt blijven volgen
  zondag 23 oktober 2005 @ 02:17:43 #49
40714 Subhuman
Televised confession
pi_31645243
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 22:23 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je vergeet er alleen even bij te melden dat het gebruik van terugvindpostjes niet gewaardeerd door de FOK!-leiding en jij als mod zou dit dus moeten ontmoedigen en dat je beter de bookmarkfunctie kunt gebruiken als je topics graag wilt blijven volgen
Wat PdeHoog zegt dus.
  maandag 24 oktober 2005 @ 21:38:00 #50
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31664995
over [Centraal] Help me mijn foto verbeteren - deel 1

Ik begrijp dat dit niet meer de bedoeling is?

- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:50:06 #51
40714 Subhuman
Televised confession
pi_31667078

Dat heb je goed gezien!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:03:13 #52
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31697302
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 19:28 schreef Jelleee het volgende:

Wat is tvp?
Voor alle users die TVP's gebruik(t)en.
pi_31698001
Beetje laat Sharkie...ik had daar al wat over geroepen
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:51:02 #54
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31698378
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:32 schreef PdeHoog het volgende:
Beetje laat Sharkie...ik had daar al wat over geroepen
  • Beter laat dan nooit. Bovendien zag ik dat ze in hoogdrempeligere fora van Fok (R&P en SEX) de tvpyjes vanaf (vorg datum uit het verleden in) de tvptjes weghalen.
  • Dit betreft nieuwe informatie waarom men tvptjes post ook al worden ze verwijderd.
  • ik had jouw post er ook bij moeten zetten omdat het ook daar een reactie op is.
  • Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
    pi_31706272
    In K&L mogen ze nog.
    pi_31766493
    quote:
    Bedankt! Maar toen ik idd hoorde wat het was, vond ik 't ook onzin..
    Nee.
    pi_31777713
    ik had nog ff een vraagje, hoe vraag je ook al weer de informatie van foto's online op
    de normale fileinfo die je ook in Ps terug kan vinden, het is me al eens eerder verteld, ben het alleen helaas weer vergeten ....
    -*YoNielo*-
    pi_31781124
    quote:
    Op zaterdag 29 oktober 2005 12:55 schreef yonielo het volgende:
    ik had nog ff een vraagje, hoe vraag je ook al weer de informatie van foto's online op
    de normale fileinfo die je ook in Ps terug kan vinden, het is me al eens eerder verteld, ben het alleen helaas weer vergeten ....
    Je hebt een EXIF plugin nodig, die zijn zowel voor IE als voor firefox te vinden. Hier heb je er bv een met zowel een download voor firefox als IE.
    pi_31796970
    quote:
    Op zaterdag 29 oktober 2005 15:03 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Je hebt een EXIF plugin nodig, die zijn zowel voor IE als voor firefox te vinden. Hier heb je er bv een met zowel een download voor firefox als IE.
    merci!
    -*YoNielo*-
    pi_31803956
    quote:
    Op zaterdag 29 oktober 2005 15:03 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Is dit ook mogelijk voor Netscape? Ik gebruik namelijk liever Netscape ipv IExplorer.
    Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
    Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
      zondag 30 oktober 2005 @ 18:01:05 #61
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_31815047
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 11:19 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Is dit ook mogelijk voor Netscape? Ik gebruik namelijk liever Netscape ipv IExplorer.
    Het feedbacktopic is hier eigenlijk niet voor bedoeld. Ik denk dat je meer kans hebt als je het vraagt in de slowchat.
      maandag 31 oktober 2005 @ 20:45:15 #62
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_31848352
    Re: Fotografie FAQ! (laatste update: 30-10-2005)
    Een discussiestukje

Ik ben een beetje teleurgesteld. IMHO wordt er steeds minder gepost omdat bepaalde users geen kritiek kunnen geven op foto's zonder daarbij normen op te leggen die niet bij Fok/FOT horen, maar eerder bij clubs als DPZ. De post zoals hij er nu ligt focust vooral op het ontvangen van kritiek, en niet op het op een fatsoenlijke manier geven van kritiek. Volgens mij verdwijnen er foto-posters uit FOT (waaronder ikzelf overigens) om de onbehouwen en lompe methodes die sommigen menen te moeten geven, overigens zonder zelf ook maar de moeite te doen om iets soortgelijks te produceren/publiceren met het daarbij behorende risico op kritiek.

Het is volgens mij heel simpel: Iedereen wil best kritiek ontvangen, maar dan wel graag op een onderbouwde manier, van iemand die zelf ook wat laat zien. En onderbouwd betekent niet dat je vertelt wat er kut is, maar dat je vertelt wat je goed vindt, en uitlegt wat beter kan. In mijn optiek is FOT er voor fotografen die meer ervaring willen opdoen, en wat gevorderden die iets nieuws willen proberen. Dan past het niet om negatief te doen, daar jaag je alleen maar mensen mee weg.

Misschien is het te overwegen om de post aan te passen: als je een verbeterpunt vindt, dan post je er ook een positief punt tegenover. Heb je veel meer verbeterpunten dan positieve punten, dan post je zo veel verbeterpunten als dat je positieve punten kunt noemen. Mocht je geen positief punt weten dan heb je een probleem: je zult of toch een positief punt moeten vinden, of je post een vergelijkbare nieuwe foto die je zelf hebt gemaakt.
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
    pi_31849298
    Ronald, waar zie jij dan zulke "lompe" replies? Als ik even snel door [Centraal] Help me mijn foto verbeteren - deel 1 blader zie ik niks raars. Zie je dit in bepaalde verzameltopics gebeuren (daar kom ik namelijk bijna niet, dus dan zie ik het ook niet )?
      maandag 31 oktober 2005 @ 21:18:49 #64
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_31849560
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 21:11 schreef Gizz het volgende:
    Ronald, waar zie jij dan zulke "lompe" replies? Als ik even snel door [Centraal] Help me mijn foto verbeteren - deel 1 blader zie ik niks raars. Zie je dit in bepaalde verzameltopics gebeuren (daar kom ik namelijk bijna niet, dus dan zie ik het ook niet )?
    Ik denk dat je niet vergenoeg teruggegaan bent
    Voor [Centraal] Help me mijn foto verbeteren - deel 1 werd gestart liepen er een paar discussies die leidden tot de start van het nieuwe topic. Daarvan is nog wel wat terug te vinden, al zul je even door de search moeten.

Het gaat niet om specifieke posts, die zijn bij de vaste FOTters en de mods wel bekend, denk ik. Het gaat me meer om de manier waarop omgaan met kritiek in de sticky werd ingeschoten. Zoals het er nu staat vind ik dat het probleem van de kritiek vooral aan de ontvangende kant ligt. Daar ben ik het niet mee eens, ik vind dat het andersom is. En ik doe een voorstel om dat op een andere manier in te vullen.
    - Privacy Matters
      maandag 31 oktober 2005 @ 22:50:29 #65
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_31852737
    Ik ben het niet eens met de stelling "tegenover elk kritiekpunt moet een positief punt staan". Je moet gewoon al je kritiek op een foto kunnen verwoorden, mits je hiervoor een beetje redelijke bewoordingen gebruikt. Dit staat ook zo uitgelegd in de FAQ.

Het is zo dat een aantal users op niet al te tactische manieren kritiek gaven. De laatste tijd gaat dit al stukken beter. Maar ik heb ook aan de ontvangende zijde een aantal keer users gezien die er niet mee om konden gaan: foto's die gelijk verwijderd werden na de eerste kritiek, mensen die een eindeloze discussie aangaan met de kritiekgever, etc. etc.

Ik zal de hoofdstukken Kritiek geven en Kritiek ontvangen omdraaien, zodat het stuk over kritiek geven eerst behandeld wordt. Daarmee leg ik hopelijk daar iets meer de nadruk op.
      maandag 31 oktober 2005 @ 23:04:00 #66
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_31853178
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 22:50 schreef Subhuman het volgende:
    Ik ben het niet eens met de stelling "tegenover elk kritiekpunt moet een positief punt staan". Je moet gewoon al je kritiek op een foto kunnen verwoorden, mits je hiervoor een beetje redelijke bewoordingen gebruikt. Dit staat ook zo uitgelegd in de FAQ.
    Het is geen stelling, maar een voorstel. Het voorkomt dat mensen alleen maar negatief naar een foto kijken, maar ook gedwongen worden naar positieve punten te zoeken. Het is een trucje, bedoeld om mensen iets langer te laten denken over hun post. En in mijn ervaring werkt het heel goed, het voorkomt dat de ontvanger de indruk krijgt dat hij helemaal niets goed doet.
    quote:
    Het is zo dat een aantal users op niet al te tactische manieren kritiek gaven. De laatste tijd gaat dit al stukken beter. Maar ik heb ook aan de ontvangende zijde een aantal keer users gezien die er niet mee om konden gaan: foto's die gelijk verwijderd werden na de eerste kritiek, mensen die een eindeloze discussie aangaan met de kritiekgever, etc. etc.
    Dat heet spiegelen. En te oordelen naar de reacties van de oorspronkelijke kritiekgevers waren dat soort reacties nogal eens raak: ook die kunnen niet tegen kritiek. Vandaar: zet tegenover elk verbeterpunt ook iets posietiefs. Dat werkt dus beide kanten op. Als een kritiekgever je iets positiefs meldt, dan zal daar ook positief op gereageerd worden, en in ieder geval maakt het kritiek beter te verteren.
    quote:
    Ik zal de hoofdstukken Kritiek geven en Kritiek ontvangen omdraaien, zodat het stuk over kritiek geven eerst behandeld wordt. Daarmee leg ik hopelijk daar iets meer de nadruk op.
    Het zit hem meer in verhouding tussen de lengte van beide stukken. Misschien dat je daar beter naar kunt kijken.
    - Privacy Matters
      maandag 31 oktober 2005 @ 23:16:43 #67
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_31853608
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 23:04 schreef RonaldV het volgende:

Het is geen stelling, maar een voorstel. Het voorkomt dat mensen alleen maar negatief naar een foto kijken, maar ook gedwongen worden naar positieve punten te zoeken. Het is een trucje, bedoeld om mensen iets langer te laten denken over hun post. En in mijn ervaring werkt het heel goed, het voorkomt dat de ontvanger de indruk krijgt dat hij helemaal niets goed doet.
    Maar ik vind het overdreven om voor elk negatief punt een positief punt te moeten zoeken. Ik kan wel toevoegen aan het stuk over kritiek geven dat ze zeker moeten beginnen met een positief aspect aan de foto. Dat helpt de fotograaf ook, hij kan dat positieve aspect de volgende keer dan weer gebruiken.
    quote:
    Dat heet spiegelen. En te oordelen naar de reacties van de oorspronkelijke kritiekgevers waren dat soort reacties nogal eens raak: ook die kunnen niet tegen kritiek. Vandaar: zet tegenover elk verbeterpunt ook iets posietiefs. Dat werkt dus beide kanten op. Als een kritiekgever je iets positiefs meldt, dan zal daar ook positief op gereageerd worden, en in ieder geval maakt het kritiek beter te verteren.
    Ja, ik weet wel een beetje hoe dat werkt, heb voor m'n werk ook wel eens een beginnetje van een weerstandscursus gezien met de Roos van Leary enzo. De hele cursus heb ik nog nooit hoeven volgen omdat het afhandelen van klanten met weerstand me redelijk afgaat, maar dat terzijde.

Maar dat betekent dus ook dat als de fotograaf positief (of eerder: leidend) reageert op de barse kritiek, dat de kritiekgever daar ook beter op in zal gaan.
    quote:
    Het zit hem meer in verhouding tussen de lengte van beide stukken. Misschien dat je daar beter naar kunt kijken.
    Ja ik vond de verhouding zelf ook een beetje scheef, om eerlijk te zijn, maar m'n inspiratie was op. Ik zal een stuk toevoegen over iets positiefs noemen over een foto.
      dinsdag 1 november 2005 @ 11:49:49 #68
    72703 Lionheaad
    Nothing beats a Lion
    pi_31862384
    Weet niet geheel zeker of het een meet-clubje van jullie was, afgelopen weekend in Nijmegen, maar toch ff een mededeling.

Als men op een brug gaat fotograferen cq poseren gaan dan niet tegen een, aan de weg grenzende, pilaar staan. Ik schrok me kapot toen ik met een snelheid van dik 70 km/u aan kwam rijden.

Verder heel veel succes en maak nog een hoop mooie foto's....
    wordt aan gewerkt....ben net terug
      dinsdag 1 november 2005 @ 12:06:09 #69
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_31862866
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 11:49 schreef Lionheaad het volgende:
    Weet niet geheel zeker of het een meet-clubje van jullie was, afgelopen weekend in Nijmegen, maar toch ff een mededeling.

Als men op een brug gaat fotograferen cq poseren gaan dan niet tegen een, aan de weg grenzende, pilaar staan. Ik schrok me kapot toen ik met een snelheid van dik 70 km/u aan kwam rijden.

Verder heel veel succes en maak nog een hoop mooie foto's....
    Ik schat de kans dat het FOTters waren in op <1%
    Desalniettemin wel een goede waarschuwing.
    - Privacy Matters
      dinsdag 1 november 2005 @ 12:58:26 #70
    72703 Lionheaad
    Nothing beats a Lion
    pi_31864254
    Had een keer een voorstel gelezen voor een meet in Nijmegen ergens in oktober. Daarom was de link snel gelegd....
    wordt aan gewerkt....ben net terug
      dinsdag 1 november 2005 @ 16:44:37 #71
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_31870320
    dat hele beoordeel mijn foto moet gewoon terugkomen, als ik een foto wil plaatsen zal ik dat niet in verbeter mijn foto neerzetten iig ik wil geen verbetering ik wil meningen van anderen, dus post ik ook weinig plaatjes meer
      dinsdag 1 november 2005 @ 18:14:38 #72
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_31872652
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 16:44 schreef Re het volgende:
    dat hele beoordeel mijn foto moet gewoon terugkomen, als ik een foto wil plaatsen zal ik dat niet in verbeter mijn foto neerzetten iig ik wil geen verbetering ik wil meningen van anderen, dus post ik ook weinig plaatjes meer
    goed punt. Maar ter voorkoming dat er verkeerd gepost word een andere titel?
    pi_31883083
    Er zijn toch centrale topics die over een bepaald soort foto gaan: macro, portret, nacht, wolken, vogels ....
    Het beoordeel mijn foto was er ook alleen maar voor foto's die niet in één of ander centraal pasten. Maak desnoods een nieuw centraal thema aan als je echt niet verbeterd wil worden.
      dinsdag 1 november 2005 @ 23:45:34 #74
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_31884093
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 16:44 schreef Re het volgende:
    ik wil geen verbetering ik wil meningen van anderen
    Als iemand anders zijn mening geeft, geeft hij dus aan wat hij zou verbeteren aan de foto. Ik vind dat dat hetzelfde is, en geen enkele reden om niet in dat topic te posten.
      FOK!fotograaf woensdag 2 november 2005 @ 07:36:35 #75
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_31887906
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 23:45 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Als iemand anders zijn mening geeft, geeft hij dus aan wat hij zou verbeteren aan de foto. Ik vind dat dat hetzelfde is, en geen enkele reden om niet in dat topic te posten.
    't heeft een totaal andere insteek.

Als je een beoordeling vraagt, ben jij al tevreden met je foto en ben je benieuwd of de massa (of iig de users) de foto ook mooi vinden. Als hier iemand zegt dat ie iets aan jou foto zou veranderen dan zou dat voor de gene die de foto postte een negatieve verandere (moeten) zijn. omdat hij al tevreden was met de zoals hij een plaatste.

als je een verbetering vraagt, dan wéét je zelf ook dat er iets nog niet aan klopt maar je ziet het zelf even niet.

Ik snap dat men gek werd van die "owh"s en "ahhh"s. maar ik zie beide dingen toch als een totaal ander iets.
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
    pi_31888389
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 07:36 schreef Xilantof het volgende:

[..]

't heeft een totaal andere insteek.

Als je een beoordeling vraagt, ben jij al tevreden met je foto en ben je benieuwd of de massa (of iig de users) de foto ook mooi vinden. Als hier iemand zegt dat ie iets aan jou foto zou veranderen dan zou dat voor de gene die de foto postte een negatieve verandere (moeten) zijn. omdat hij al tevreden was met de zoals hij een plaatste.

als je een verbetering vraagt, dan wéét je zelf ook dat er iets nog niet aan klopt maar je ziet het zelf even niet.
    Ik ben het met Xil eens....dat nieuwe topic komt misschien voor beginners erg vriendelijk over, maar voor de wat gevorderde fotograaf lijkt het me niet het juiste topic
    pi_31888397
    Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een non-discussie. vandaar dat ik er bij deze ook even aa mee ga doen

Voor mij is het vanzelfsprekend dat je commentaar op respectvolle wijze levert. Kennelijk is dat niet voor iedereen vanzelfsprekend of hebben sommige mensen onvoldoende taalvaardigheid om dat om te zetten in tekst. Soit. Daar helpen geen 'Kritiek geven en Kritiek ontvangen'-topics of trucjes uit managementcurssusen tegen.

Het beste dat je kunt doen bij minder verfijnde kritiek is negeren. Als er nuttige elementen in zitten (vaak toch wel het geval): meenemen en eventueel op die elementen doorvragen. Tegen de kritiek ingaan heeft zelden zin en leidt bijna altijd tot oplopende emoties en slaande deuren. Zinloos en contraproductief.

Mensen die geen foto's (meer) plaatsen vanwege de toon van de kritiek, snap ik niet helemaal: je laat je doen en laten toch zeker niet dicteren door een paar lomperikken?
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
      woensdag 2 november 2005 @ 16:55:03 #78
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_31901145
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 23:45 schreef Subhuman het volgende:

[..]

nee dat is dus geheel iets anders hoor, dan geeft iemand aan wat HIJ/ZIJ verbeterd wilt zien en dat is maar subjectief geleuter meestal. Voor anderen misschien leuk, topic loopt voor geen meter omdat het niet uitnodigt om goeie platen neer te zetten.
      woensdag 2 november 2005 @ 17:12:08 #79
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_31901682
    Ik ben het ten eerste geheel met Vliegvrager eens. Maar feit is dat sommige mensen deze lompe kritiek, om het zo maar even te noemen, blijkbaar niet kunnen negeren. Hierdoor werden op een gegeven moment hele topics verneukt.

HGT en ik hebben wel besloten om iets strenger te modereren op dergelijke lompe kritiek. Tot nu toe is het nog niet weer voorgekomen dat we hebben moeten ingrijpen; en eerlijk gezegd is het enige wat je ermee bereikt denk ik dat de lompe kritiekgever wegblijft, i.p.v. zijn manier van kritiek geven aan te passen.

Ikzelf heb altijd zoiets van "Het is maar een forum, het kan me weinig schelen, ook al word ik voor van alles en nogwat uitgescholden." Blijkbaar heeft niet iedereen een dergelijke nuchtere houding.
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 16:55 schreef Re het volgende:

[..]

nee dat is dus geheel iets anders hoor, dan geeft iemand aan wat HIJ/ZIJ verbeterd wilt zien en dat is maar subjectief geleuter meestal. Voor anderen misschien leuk, topic loopt voor geen meter omdat het niet uitnodigt om goeie platen neer te zetten.
    Is een foto niet per definitie subjectief? Sommigen vinden een bepaalde stijl mooi, anderen niet. Sommigen vinden een bepaalde foto mooi, anderen niet. Voor de basisregels van de compositie heb je geen mening van anderen nodig, die kan je ook zo zelf in een lijstje zetten.

Het topic loopt inderdaad voor geen meter, dat had ik ook gezien. Ik heb eraan gedacht een "Show hier je laatste foto"-topic te openen ofzo, maar ik denk dat daar alleen maar nietszeggende kiekjes in geplaatst worden van mensen die het toevallig in de Active Topics lijst zien staan. En een topic met alleen kiekjes en reacties als "Mooi" of "Lelijk" en verder niks zitten we ook niet op te wachten.

Wat zou je zelf voorstellen om hiermee te doen?
      woensdag 2 november 2005 @ 18:05:49 #80
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_31903250
    Een foto is inderdaad meestal subjectief, het beoordeel mijn foto was gewoon een goed lopend topic en heeft volgens mij gewoon bestaansrecht naast het verbeter mijn topic, beetje duidelijk zijn. Noem het van mij part voor de beginnende fotograaf en voor de gevorderde fotograaf, met subtiele hints kan je dan beginners kiekjes verplaatsen naar eerste topic.
    pi_31903872
    En waarom niet de andere centrale topics gebruiken om een -perfecte- foto te plaatsen?
    Het "beoordeel m'n foto" werd niet meer gebruikt waarvoor het oorspronkelijk bedoelt was: namelijk om foto's die nergens anders thuishoorden te plaatsen. Er zijn sinds dit topic van start ging veel centrale topics bijgekomen zodat de kans al klein is dat ie nergens bij kan staan.

Maargoed, dit is geen dictatuur. Heb je dan een voorstel voor een TT die een duidelijker onderscheid tss beginner en gevorderde maakt voor een soortgelijk beoordeel m'n foto topic?
      woensdag 2 november 2005 @ 19:13:11 #82
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_31905226
    ik zal eens wat proberen op te schrijven

en ik pretendeer natuurlijk niet dat mijn foto's helemaal perfect zijn (of dat ik onder het kopje ervaren hoor) alhoewel ook dat subjectief is vooral voor mijzelf dan
      donderdag 3 november 2005 @ 09:50:19 #83
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_31920742
    Misschien een soort centraal album maken, maar dan moeten die foto's wel van een bepaalde kwaliteit zijn en zeker geresized zijn.

Klinkt een beetje DPZ natuurlijk, maar het is wel een plaats waar jij je foto kwijt kan die echt heel mooi geworden is. Er zijn zat verzameltopics, maar die worden niet allemaal evenveel bekeken. Het portrettopic bijvoorbeeld, het boswandelingtopic is er ook zo eentje. Als je nou een foto hebt waar je echt heel trots op bent verdient die een plaatsje in het album. Maar dan moet ie wel eerst 'beoordeeld' worden of die goed genoeg is. Geen snapshots dus, en zeker 550 breed.
    Als dat topic sticky kan worden is het helemaal mooi, en geen slowchat in dat topic en alleen de moderators kunnen de foto's plaatsen (of een daartoe benoemde crew die de foto's op albumwaardigheid beoordelen)

De foto's die het niet halen kunnen in het 'help me mijn foto verbeteren' topic geplaatst worden (als de fotograaf dat wil) zodat er opbouwende kritiek op kan komen om de fotograaf een beter idee te geven waarom die foto niet in het album is gekomen.

Ik denk dat er zo een beter totaalbeeld gevormd kan worden van de kwaliteit van de fotografen alhier, sommige hebben echt schitterende foto's geplaatst in verzameltopics waar misschien maar 1 of 2 mensen ooit eens op hebben gereageerd en verder raakt de foto weer in de vergetelheid. dat is zonde vind ik, ik een centraal album kan de bezoeker al die foto's bekijken.
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
      donderdag 3 november 2005 @ 13:43:41 #84
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_31926682
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 09:50 schreef Puckzzz het volgende:
    Misschien een soort centraal album maken, maar dan moeten die foto's wel van een bepaalde kwaliteit zijn en zeker geresized zijn.

Klinkt een beetje DPZ natuurlijk, maar het is wel een plaats waar jij je foto kwijt kan die echt heel mooi geworden is. Er zijn zat verzameltopics, maar die worden niet allemaal evenveel bekeken. Het portrettopic bijvoorbeeld, het boswandelingtopic is er ook zo eentje. Als je nou een foto hebt waar je echt heel trots op bent verdient die een plaatsje in het album. Maar dan moet ie wel eerst 'beoordeeld' worden of die goed genoeg is. Geen snapshots dus, en zeker 550 breed.
    Als dat topic sticky kan worden is het helemaal mooi, en geen slowchat in dat topic en alleen de moderators kunnen de foto's plaatsen (of een daartoe benoemde crew die de foto's op albumwaardigheid beoordelen)

De foto's die het niet halen kunnen in het 'help me mijn foto verbeteren' topic geplaatst worden (als de fotograaf dat wil) zodat er opbouwende kritiek op kan komen om de fotograaf een beter idee te geven waarom die foto niet in het album is gekomen.

Ik denk dat er zo een beter totaalbeeld gevormd kan worden van de kwaliteit van de fotografen alhier, sommige hebben echt schitterende foto's geplaatst in verzameltopics waar misschien maar 1 of 2 mensen ooit eens op hebben gereageerd en verder raakt de foto weer in de vergetelheid. dat is zonde vind ik, ik een centraal album kan de bezoeker al die foto's bekijken.
    wordt het dan niet een beetje een kliekjes gedoe?
    voor een beginnend iemand kan iets al een hele mooie plaat zijn, wat voor een gevorderde een slechte plaat is.. denk dat je dan juist teveel de nadruk legt op de verschillen die er zijn.. de newbie fotograafjes en de oldbie fotograafjes..
    FOT zijn charme vind ik juist dat oldbie's newbies helpen en ben bang met het idee van jou dat dat verloren gaat...
    Engaging Infinite Improbability Drive..
      donderdag 3 november 2005 @ 14:18:08 #85
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_31927830
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 09:50 schreef Puckzzz het volgende:

Volgens mij schiet je dan het doel van dit subforum helemaal voorbij. Men wil hier foto's laten zien, en eventuel advies van anderen. Ik zit er niet op te wachten om mijn foto's "FOK!/FOT-approved" te krijgen. Ik wil laten zien wat ik gemaakt heb, en ik wil ook best weten wat een ander ervan vind. En je complimenten hoef je niet uitgebreid met redenen te omkleden, als je me maar vertelt waarom ik iets niet/minder goed gedaan heb, en hoe ik dat kan verbeteren. Als ik DPZ-achtige dingen wil, dan ga ik daar wel heen as if...
    - Privacy Matters
      donderdag 3 november 2005 @ 18:27:24 #86
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_31934660
    Het idee van FOT is inderdaad in essentie dat iedereen elkaar helpt om betere foto's te maken, en om te discussiëren over fotografische aangelegenheden. Als we deze definitie erg strak aanhouden, zou dit betekenen dat er geen plek is voor showcases en topics om gewoon je foto neer te zetten waar je trots op bent. Deze zijn er echter al wel degelijk, met regelmaat worden er showcases geplaatst en kijk eens naar alle centrale topics met bepaalde onderwerpen.

Wat echter gaat gebeuren op het moment dat een topic, waarin iedereen een willekeurige foto kan plaatsen waar hij of zij trots op is, geopend wordt, is dat het overladen gaat worden met mensen die het in de Active Topics lijst zien staan en er hun allereerste kiekjes gemaakt met hun gsm maar neersmijten.

Vinden we dit erg? Ik vind van wel. Wat is het nut van een topic om je foto's te laten zien als elke foto, door de vele posts die het topic snel volmaken, maar door een beperkte groep mensen, die toevallig tegelijk met de plaatser van de foto online zijn, gezien wordt?

Bovendien wil ik ook geen topic waar elke post met een kiekje automatisch verwijderd wordt. Dat lokt totaal geen nieuwe mensen naar FOT, en degenen die hun foto verwijderd zien zullen al helemaal niet meer terugkomen omdat ze zichzelf niet welkom achten. Hetzelfde geldt voor een fotoalbum waar je foto eerst door een of andere ballotagecommissie moet voor deze geplaatst mag worden.

Om bovenstaande redenen ben ik geen voorstander van een dergelijk algemeen topic. Wat overigens niet wil zeggen dat zo'n topic er daarom niet komen kan; ik kan jullie moeilijk mijn wil opleggen.

Is bovendien je eigen website niet een uitgelezen plek om foto's die je mooi vindt neer te zetten? Als je dan wilt dat je foto vaak bekeken wordt, is het zaak ervoor te zorgen dat er veel bezoekers naar je website komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Subhuman op 03-11-2005 18:41:10 ]
      FOK!fotograaf donderdag 3 november 2005 @ 21:52:37 #87
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_31941038
    men heeft het steeds over 2 "type" topics (en dan neem ik even het zo boven genoemde "strakke album topic" niet mee)...

waarom dan niet gewoon 2 topics?
    met duidelijk in de OP de insteek van beide topics?

okee, misshcien lastig omdat zat mensen de OP niet lezen maar toch
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      vrijdag 4 november 2005 @ 11:00:31 #88
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_31953916
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 21:52 schreef Xilantof het volgende:
    men heeft het steeds over 2 "type" topics (en dan neem ik even het zo boven genoemde "strakke album topic" niet mee)...

duidelijke titel is ook handig:

"brand hier mijn foto af", en "zeg mij hoe ik mijn foto kan verbeteren"
      vrijdag 4 november 2005 @ 11:23:21 #89
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_31954512
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 21:52 schreef Xilantof het volgende:

Dat leg ik dus net uit, waarom dat naar mijn mening geen goed idee is.
      FOK!fotograaf zondag 6 november 2005 @ 16:36:32 #90
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_32028030
    quote:
    Op vrijdag 4 november 2005 11:23 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Dat leg ik dus net uit, waarom dat naar mijn mening geen goed idee is.
    dan mag je het nog eens uitleggen, want ik snap het niet.
    ik zie dat jij het ene idee geen goed idee vindt omwille het andere... en het 2de idee vind je ook niet goed omwille het eerste.

okee, er is wat modwerk nodig... maar hoe erg is dat?
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
    pi_32028696
    quote:
    Op zondag 6 november 2005 16:36 schreef Xilantof het volgende:

okee, er is wat modwerk nodig... maar hoe erg is dat?
    Ja, idd...dan doe je tenminste nog eens wat
      zondag 6 november 2005 @ 21:19:11 #92
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_32037094
    Ander voorstel dan:
    Als je iets wilt laten zien post je dat in een algemeen topic "Showcase" met daarin één foto, en eronder een linkje naar de rest van je album (op je eigen webruimte). Bezoekers die je foto zien en meer willen zien kunnen daar dan naartoe klikken, de rest gaat lekker verder waar hij mee bezig is. Dat voorkomt ook gelijk showcase topics die niet verder komen dan één pagina.
    Als je advies wilt hebben over hoe je een foto beter kunt doen ga je naar het daarvoor al bestaande topic.
    - Privacy Matters
    pi_32037427
    quote:
    Op zondag 6 november 2005 21:19 schreef RonaldV het volgende:
    Ander voorstel dan:
    Als je iets wilt laten zien post je dat in een algemeen topic "Showcase" met daarin één foto, en eronder een linkje naar de rest van je album (op je eigen webruimte). Bezoekers die je foto zien en meer willen zien kunnen daar dan naartoe klikken, de rest gaat lekker verder waar hij mee bezig is. Dat voorkomt ook gelijk showcase topics die niet verder komen dan één pagina.
    Als je advies wilt hebben over hoe je een foto beter kunt doen ga je naar het daarvoor al bestaande topic.
    Hoe zie je dit voor je Je suggereert hiermee dat er geen showcase-topics meer mogen komen, behalve dan die ene centrale waarbij je dan een foto plaatst met een link naar de rest

Lijkt me geen goed initiatief Ik vind eigenlijk zelfs dat er te weinig showcase-topics worden aangemaakt. En al zijn topics maar een pagina, dan is dat toch ook geen ramp Het is een fotografie-forum....daar mogen foto-topics lijkt me. Al die centrale topics zijn leuk, maar de mogelijkheid moet blijven bestaan om eenieder gewoon zijn eigen topic aan te laten maken.
      zondag 6 november 2005 @ 21:44:06 #94
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_32037938
    quote:
    Op zondag 6 november 2005 21:29 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Hoe zie je dit voor je Je suggereert hiermee dat er geen showcase-topics meer mogen komen, behalve dan die ene centrale waarbij je dan een foto plaatst met een link naar de rest
    Je beantwoordt de vraag zelf al
    quote:
    Lijkt me geen goed initiatief Ik vind eigenlijk zelfs dat er te weinig showcase-topics worden aangemaakt. En al zijn topics maar een pagina, dan is dat toch ook geen ramp Het is een fotografie-forum....daar mogen foto-topics lijkt me. Al die centrale topics zijn leuk, maar de mogelijkheid moet blijven bestaan om eenieder gewoon zijn eigen topic aan te laten maken.
    Er zijn inderdaad te weinig showcases. Iedereen lijkt maar op elkaar te wachten. Vandaar dat ze centraliseren me een beter idee leek. Op dit moment lopen reeksen (SC, SC fotowedstrijd, fotografen/modellen) het beste in FOT. Zo kwam ik op het idee.
    - Privacy Matters
      zondag 6 november 2005 @ 21:51:01 #95
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_32038180
    Ik wil helemaal niet doorklikken naar andere sites.
      zondag 6 november 2005 @ 21:59:27 #96
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_32038462
    quote:
    Op zondag 6 november 2005 21:51 schreef Dagonet het volgende:
    Ik wil helemaal niet doorklikken naar andere sites.
    Laat dan eens wat vaker horen wat je van foto's vindt. Op dit moment kun je alleen aan het aantal page-views op een topic zien hoeveel mensen er kijken. Dan een paar reacties, en dan heb je het wel gehad. Als je wilt dat er meer gepost wordt zal er meer gereageerd moeten worden.

Met een reeks kun je in ieder geval er nog een poosje van uitgaan dat het topic waarin je foto staat nog een poosje zichtbaar blijft door de steeds weer nieuwe aankondingen van showcases. Zoals het nu is zakken onderwerpen na twee dagen weg in de vergetelheid van de Fok!-database.
    - Privacy Matters
      zondag 6 november 2005 @ 23:57:56 #97
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_32042787
    Okee, een voorstel: We sluiten het "Help mijn foto verbeteren topic" en openen een nieuw centraal "Praat hier over mijn foto"-topic. Of we zetten het oude "Beoordeel"-topic weer terug. Maar ik ben geen voorstander van twee topics naast elkaar, een voor beginners en een andere voor degenen die zichzelf goed genoeg vinden om in het gevorderden-topic te posten. Dus vandaar: één centraal topic.
      maandag 7 november 2005 @ 00:02:06 #98
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_32042925
    quote:
    Op zondag 6 november 2005 23:57 schreef Subhuman het volgende:
    Okee, een voorstel: We sluiten het "Help mijn foto verbeteren topic" en openen een nieuw centraal "Praat hier over mijn foto"-topic. Of we zetten het oude "Beoordeel"-topic weer terug. Maar ik ben geen voorstander van twee topics naast elkaar, een voor beginners en een andere voor degenen die zichzelf goed genoeg vinden om in het gevorderden-topic te posten. Dus vandaar: één centraal topic.
    In dat geval: hou het dan maar lekker op deze titel. Er blijkt tenminste duidelijk uit wat het doel is van je post. En als je niet op zoek bent naar een verbetering doe je lekker een showcase
    - Privacy Matters
      maandag 7 november 2005 @ 01:03:26 #99
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_32044725
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 00:02 schreef RonaldV het volgende:

[..]

In dat geval: hou het dan maar lekker op deze titel. Er blijkt tenminste duidelijk uit wat het doel is van je post. En als je niet op zoek bent naar een verbetering doe je lekker een showcase
    Dat was ik eigenlijk niet van plan. Het huidige topic loopt niet en mensen zijn gefrustreerd dat ze hun losse foto's nergens kwijt kunnen. En voor elke losse foto een nieuw topic gaat niet gebeuren, dan wordt de topiclijst echt een zooitje.
      maandag 7 november 2005 @ 01:08:39 #100
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_32044848
    quote:
    Op zondag 6 november 2005 21:59 schreef RonaldV het volgende:
    Zoals het nu is zakken onderwerpen na twee dagen weg in de vergetelheid van de Fok!-database.
    Zo dan. Even de index van FOT opgehoogd van 5 naar 14 dagen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')