quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:59 schreef Shark.Bait het volgende:
de faq heeft misschien wat aanpassing nodig. zo verwijst hij/zij naar het powershot deeltje 5, terwijl nmmer 8 'actueel' is. gelukkig hebben we google nog daarom
Het Canon Powershot topic deel 8
Let je op het vetgedrukte woordje?quote:Voor vragen over welke camera je voor jouw doeleinden het beste kunt kopen hebben we centrale topics,
[...]
Topics over één specifieke camera laten we staan wanneer de camera 'hot' is, bijvoorbeeld Het Canon Powershot A60/A70/A80 topic deeltje 5 , die al meerdere delen op zijn geweten heeft.
nee. Dan had ie net zo goed deel 1 kunnen aanhalen...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 00:06 schreef Dagonet het volgende:
[..]
[..]
Let je op het vetgedrukte woordje?
Nee hoor, staat in de OPquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 00:29 schreef Dagonet het volgende:
Had gekund maar was waarschijnlijk te ver terug zoeken.
Als er genoeg in gepost wordt blijft ie wel bovenaan. De Houten meet is ook niet sticky.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:41 schreef PdeHoog het volgende:
[26-11-2005] Amsterdam Meet
deze misschien ff tijdelijk sticky maken
Aha.. ik was van dit nieuwe beleid niet op de hoogte. Soms helpt het als de modjes het e.e.a. mededelen aan de rest, dat bespaard heel wat heen en weer, niet ter zake doende gewauwel in verschillende topics.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:44 schreef Subhuman het volgende:
Maar dat is het in ons nieuwe beleid niet meer, zodat de beginnende fotograaf niet meteen afgeschrikt wordt door een slotje op z'n eerste topic. Bovendien zakt een dergelijk topic vanzelf weg, als jij het niet gekickt had.
Ga er maar gewoon vanuit dat we alles onder controle hebben, en dat we topics sluiten met een reden, maar ook topics open laten met een reden. Helemaal als we zelf een post gedaan hebben in het betreffende topic.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:21 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Aha.. ik was van dit nieuwe beleid niet op de hoogte. Soms helpt het als de modjes het e.e.a. mededelen aan de rest, dat bespaard heel wat heen en weer, niet ter zake doende gewauwel in verschillende topics.
Ik vind wel dat het een zooitje word, maar ik zwaai de scepter niet natuurlijk.
Er is altijd een middel tegen wegzakken natuurlijk.
Hahahahahaha humor. Ik zit al langer dan vandaag op fok....quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:37 schreef Subhuman het volgende:
Ga er maar gewoon vanuit dat we alles onder controle hebben, en dat we topics sluiten met een reden, maar ook topics open laten met een reden. Helemaal als we zelf een post gedaan hebben in het betreffende topic.
Leuk verhaal, maar users zijn net kleine kinderen, en zo te zien heb je daar weinig ervaring mee. Ze testen je uit, nemen je hele hand als je ze maar 1 vinger wil geven, en dan is het ineens te laat.quote:We willen users vrijwillig bewegen de centrale topics op te zoeken, en niet dwingen met een slotje. Een user heeft dan in z'n eigen topic altijd nog een uitvalsbasis mocht hij of zij het echt niet kunnen vinden. Als het echt te bont wordt, en in het nieuwe topic dingen geplaatst worden die ook interessant kunnen zijn voor latere lezers, dan zullen we wel overwegen dit topic te sluiten en de interessante info over te hevelen naar het centrale topic. Daar zijn ze immers voor.
Blijkbaar niet, er werd al eerder geclaimed dat ze deze functie niet tot hun beschikking hadden. Dus of Breuls heeft em eruit gesloopt, of alleen FA's kunnen het (onwaarschijnlijk) of de modjes moeten hun huiswerk beter doen...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:15 schreef k_man het volgende:
Is de mogelijkheid tot mergen niet bekend bij de modjes?
Waarom is dat onwaarschijnlijk?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:43 schreef Shark.Bait het volgende:
Blijkbaar niet, er werd al eerder geclaimed dat ze deze functie niet tot hun beschikking hadden. Dus of Breuls heeft em eruit gesloopt, of alleen FA's kunnen het (onwaarschijnlijk) of de modjes moeten hun huiswerk beter doen...
FA's hebben wel wat beters te doen dan topics samen te voegen, imo. Als een modje daar niet eens rechten voor heeft, dan heeft de ontwerper/installateur van Replique weinig vertrouwen in zijn mods.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:09 schreef Dagonet het volgende:
Waarom is dat onwaarschijnlijk?
Mwach, het is niet alsof het nou zoveel werk is hoor, kwestie van drie handelingen ofzo. En het is niet een kwestie van wel of niet de mods vertrouwen (alhoewel je af en toe wel iemand moet afremmen die een topic uit bijv. ROO gemerged wil hebben met een topic uit een ander subforum zonder daar eerst de relevante mods in te lichten) maar ik geloof dat het aan de database kant nogal zwaar kan zijn. En zolang iemand die alleen in het child-topic gepost heeft niet meteen het parenttopic in z'n AT krijgt (dus dat er opnieuw geïndexeerd wordt na deletes/merges/etc) is het sowieso niet echt populair.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:43 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
FA's hebben wel wat beters te doen dan topics samen te voegen, imo. Als een modje daar niet eens rechten voor heeft, dan heeft de ontwerper/installateur van Replique weinig vertrouwen in zijn mods.
Het mergen van topics uit 2 fora zou ik ook uit den boze vinden. Maar uit 1 forum niet. De impact op de dB zou idd wel zwaar kunnen zijn, ligt eraan hoe het geprogrammeerd is. Elk nieuw topic is immers ook een slag op de index en dB, net als elk topic dat verwijderd word, onbereikbaar word gemaakt voor sommige users, etc.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 03:47 schreef Dagonet het volgende:
Mwach, het is niet alsof het nou zoveel werk is hoor, kwestie van drie handelingen ofzo. En het is niet een kwestie van wel of niet de mods vertrouwen (alhoewel je af en toe wel iemand moet afremmen die een topic uit bijv. ROO gemerged wil hebben met een topic uit een ander subforum zonder daar eerst de relevante mods in te lichten) maar ik geloof dat het aan de database kant nogal zwaar kan zijn. En zolang iemand die alleen in het child-topic gepost heeft niet meteen het parenttopic in z'n AT krijgt (dus dat er opnieuw geïndexeerd wordt na deletes/merges/etc) is het sowieso niet echt populair.
En TRA word beheerd door Lucille, en Lucille is een FA... jaaaa.a. kijk... ik zie hier mogelijkhedenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:01 schreef k_man het volgende:
Het is vast niet zo ingrijpend. In TRV is het eerder regel dan uitzondering dat dubbele topics gemerged worden. Daar wordt tamelijk strikt vastgehouden aan centrale topics. Tot volle tevredenheid.
Misschien moeten we Yvonne vragen als moderatorquote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:36 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
En TRA word beheerd door Lucille, en Lucille is een FA... jaaaa.a. kijk... ik zie hier mogelijkheden
Nu de smurfen nog
Een epiloog komt trouwens altijd na een verhaal. een proloog altijd voor een verhaal. Maar dat terzijde...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:51 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Dit topic bewees ook dat niet "beoordeel ..." en "help ..." naast elkaar kunnen overleven.
Het was niet het verhoopte succes, vandaar een nieuwe start. Dat was een epiloog, dit is deel 1.
Ik was geen mod ten tijde van dat topic. Ik kan het dus niet helpen dat iemand hemel en aarde heeft bewogen om dat topic in leven te houden.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:56 schreef Shark.Bait het volgende:
en een oud topic als nieuw openen... tja..
Met veel fanfare word een nieuw topic aangekondigd en geopend:
[Centraal] Help me mijn foto verbeteren - deel 1
Terwijl m-niki hemel en aarde bewogen heeft om het zelfde ding 1 jaar geleden open te houden, maar niemand postte er meer na een paar maanden:
[CENTRAAL]Help me mijn foto verbeteren!
Met een zwak excuus erbij:
[..]
Een epiloog komt trouwens altijd na een verhaal. een proloog altijd voor een verhaal. Maar dat terzijde...
toegeven dat je het wel eens fout kan hebben, dat is heel menselijk hoor. ik zit ook zo vaak fout
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik dat gevoel nou niet echt krijg hoorquote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:01 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Het moet een beetje minder afschrikkend zijn. Er zijn mensen die hier niet eens een foto durven plaatsen omdat er bij sommige reacties van uitgegaan wordt dat je een alleen maar perfecte foto's kan plaatsen.
Dat moet iig veranderen.
nee dat heb je met zo'n algemeen onderwerpquote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:10 schreef k_man het volgende:
Ik deel wel het idee dat er hier vaak vrij overspannen op kritiek of andere meningen wordt gereageerd, al valt het nu eigenlijk juist wel weer mee. De wedstrijd levert iig al weer een tijdje geen relletjes op.
Dan weet je vast niet meer welke discussies 'portret' opriep...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:12 schreef Re het volgende:
[..]
nee dat heb je met zo'n algemeen onderwerp
Je hebt het high key / low key topic even gemist?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:10 schreef k_man het volgende:
Ik deel wel het idee dat er hier vaak vrij overspannen op kritiek of andere meningen wordt gereageerd, al valt het nu eigenlijk juist wel weer mee. De wedstrijd levert iig al weer een tijdje geen relletjes op.
Ik had niet goed gelezen, dacht dat het een showcase was voor je boswandeling foto's.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:00 schreef pea4fun het volgende:
Welke dropveter zet er nou ongevraagd showcase voor mijn topic...nou post er natuurlijk niemand anders meer foto's!
Dank uquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:11 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Ik had niet goed gelezen, dacht dat het een showcase was voor je boswandeling foto's.
Heb het alweer weggehaald.
Klaarblijkelijk.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 09:23 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Je hebt het high key / low key topic even gemist?
LOL...Terug Vind Post. Gewoon dat je iets post om het topic in je aktieve topics lijst te krijgen dus.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:28 schreef Jelleee het volgende:
Ik heb een vraaaaaaaaaag!![]()
![]()
Wat is tvp?
Jaha, het is een n00bvraag, maar dat boeit me niet,want ik wil het weten..
Je vergeet er alleen even bij te melden dat het gebruik van terugvindpostjes niet gewaardeerd door de FOK!-leiding en jij als mod zou dit dus moeten ontmoedigenquote:
Wat PdeHoog zegt dus.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 22:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je vergeet er alleen even bij te melden dat het gebruik van terugvindpostjes niet gewaardeerd door de FOK!-leiding en jij als mod zou dit dus moeten ontmoedigenen dat je beter de bookmarkfunctie kunt gebruiken als je topics graag wilt blijven volgen
Voor alle users die TVP's gebruik(t)en.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:28 schreef Jelleee het volgende:
Ik heb een vraaaaaaaaaag!![]()
![]()
Wat is tvp?
Jaha, het is een n00bvraag, maar dat boeit me niet,want ik wil het weten..
quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:32 schreef PdeHoog het volgende:
Beetje laat Sharkie...ik had daar al wat over geroepen
Bedankt! Maar toen ik idd hoorde wat het was, vond ik 't ook onzin..quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:03 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Voor alle users die TVP's gebruik(t)en.
Je hebt een EXIF plugin nodig, die zijn zowel voor IE als voor firefox te vinden. Hier heb je er bv een met zowel een download voor firefox als IE.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:55 schreef yonielo het volgende:
ik had nog ff een vraagje, hoe vraag je ook al weer de informatie van foto's online op
de normale fileinfo die je ook in Ps terug kan vinden, het is me al eens eerder verteld, ben het alleen helaas weer vergeten ....
merci!quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:03 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Je hebt een EXIF plugin nodig, die zijn zowel voor IE als voor firefox te vinden. Hier heb je er bv een met zowel een download voor firefox als IE.
Is dit ook mogelijk voor Netscape? Ik gebruik namelijk liever Netscape ipv IExplorer.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:03 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Je hebt een EXIF plugin nodig, die zijn zowel voor IE als voor firefox te vinden. Hier heb je er bv een met zowel een download voor firefox als IE.
Het feedbacktopic is hier eigenlijk niet voor bedoeld. Ik denk dat je meer kans hebt als je het vraagt in de slowchat.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:19 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Is dit ook mogelijk voor Netscape? Ik gebruik namelijk liever Netscape ipv IExplorer.
Ik denk dat je niet vergenoeg teruggegaan bentquote:Op maandag 31 oktober 2005 21:11 schreef Gizz het volgende:
Ronald, waar zie jij dan zulke "lompe" replies? Als ik even snel door [Centraal] Help me mijn foto verbeteren - deel 1 blader zie ik niks raars. Zie je dit in bepaalde verzameltopics gebeuren (daar kom ik namelijk bijna niet, dus dan zie ik het ook niet)?
Het is geen stelling, maar een voorstel. Het voorkomt dat mensen alleen maar negatief naar een foto kijken, maar ook gedwongen worden naar positieve punten te zoeken. Het is een trucje, bedoeld om mensen iets langer te laten denken over hun post. En in mijn ervaring werkt het heel goed, het voorkomt dat de ontvanger de indruk krijgt dat hij helemaal niets goed doet.quote:Op maandag 31 oktober 2005 22:50 schreef Subhuman het volgende:
Ik ben het niet eens met de stelling "tegenover elk kritiekpunt moet een positief punt staan". Je moet gewoon al je kritiek op een foto kunnen verwoorden, mits je hiervoor een beetje redelijke bewoordingen gebruikt. Dit staat ook zo uitgelegd in de FAQ.
Dat heet spiegelen. En te oordelen naar de reacties van de oorspronkelijke kritiekgevers waren dat soort reacties nogal eens raak: ook die kunnen niet tegen kritiek. Vandaar: zet tegenover elk verbeterpunt ook iets posietiefs. Dat werkt dus beide kanten op. Als een kritiekgever je iets positiefs meldt, dan zal daar ook positief op gereageerd worden, en in ieder geval maakt het kritiek beter te verteren.quote:Het is zo dat een aantal users op niet al te tactische manieren kritiek gaven. De laatste tijd gaat dit al stukken beter. Maar ik heb ook aan de ontvangende zijde een aantal keer users gezien die er niet mee om konden gaan: foto's die gelijk verwijderd werden na de eerste kritiek, mensen die een eindeloze discussie aangaan met de kritiekgever, etc. etc.
Het zit hem meer in verhouding tussen de lengte van beide stukken. Misschien dat je daar beter naar kunt kijken.quote:Ik zal de hoofdstukken Kritiek geven en Kritiek ontvangen omdraaien, zodat het stuk over kritiek geven eerst behandeld wordt. Daarmee leg ik hopelijk daar iets meer de nadruk op.
Maar ik vind het overdreven om voor elk negatief punt een positief punt te moeten zoeken. Ik kan wel toevoegen aan het stuk over kritiek geven dat ze zeker moeten beginnen met een positief aspect aan de foto. Dat helpt de fotograaf ook, hij kan dat positieve aspect de volgende keer dan weer gebruiken.quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:04 schreef RonaldV het volgende:
Het is geen stelling, maar een voorstel. Het voorkomt dat mensen alleen maar negatief naar een foto kijken, maar ook gedwongen worden naar positieve punten te zoeken. Het is een trucje, bedoeld om mensen iets langer te laten denken over hun post. En in mijn ervaring werkt het heel goed, het voorkomt dat de ontvanger de indruk krijgt dat hij helemaal niets goed doet.
Ja, ik weet wel een beetje hoe dat werkt, heb voor m'n werk ook wel eens een beginnetje van een weerstandscursus gezien met de Roos van Leary enzo. De hele cursus heb ik nog nooit hoeven volgen omdat het afhandelen van klanten met weerstand me redelijk afgaat, maar dat terzijde.quote:Dat heet spiegelen. En te oordelen naar de reacties van de oorspronkelijke kritiekgevers waren dat soort reacties nogal eens raak: ook die kunnen niet tegen kritiek. Vandaar: zet tegenover elk verbeterpunt ook iets posietiefs. Dat werkt dus beide kanten op. Als een kritiekgever je iets positiefs meldt, dan zal daar ook positief op gereageerd worden, en in ieder geval maakt het kritiek beter te verteren.
Ja ik vond de verhouding zelf ook een beetje scheef, om eerlijk te zijn, maar m'n inspiratie was op. Ik zal een stuk toevoegen over iets positiefs noemen over een foto.quote:Het zit hem meer in verhouding tussen de lengte van beide stukken. Misschien dat je daar beter naar kunt kijken.
Ik schat de kans dat het FOTters waren in op <1%quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:49 schreef Lionheaad het volgende:
Weet niet geheel zeker of het een meet-clubje van jullie was, afgelopen weekend in Nijmegen, maar toch ff een mededeling.
Als men op een brug gaat fotograferen cq poseren gaan dan niet tegen een, aan de weg grenzende, pilaar staan. Ik schrok me kapot toen ik met een snelheid van dik 70 km/u aan kwam rijden.
Verder heel veel succes en maak nog een hoop mooie foto's....
goed punt. Maar ter voorkoming dat er verkeerd gepost word een andere titel?quote:Op dinsdag 1 november 2005 16:44 schreef Re het volgende:
dat hele beoordeel mijn foto moet gewoon terugkomen, als ik een foto wil plaatsen zal ik dat niet in verbeter mijn foto neerzetten iig ik wil geen verbetering ik wil meningen van anderen, dus post ik ook weinig plaatjes meer
Als iemand anders zijn mening geeft, geeft hij dus aan wat hij zou verbeteren aan de foto. Ik vind dat dat hetzelfde is, en geen enkele reden om niet in dat topic te posten.quote:Op dinsdag 1 november 2005 16:44 schreef Re het volgende:
ik wil geen verbetering ik wil meningen van anderen
't heeft een totaal andere insteek.quote:Op dinsdag 1 november 2005 23:45 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Als iemand anders zijn mening geeft, geeft hij dus aan wat hij zou verbeteren aan de foto. Ik vind dat dat hetzelfde is, en geen enkele reden om niet in dat topic te posten.
Ik ben het met Xil eens....dat nieuwe topic komt misschien voor beginners erg vriendelijk over, maar voor de wat gevorderde fotograaf lijkt het me niet het juiste topicquote:Op woensdag 2 november 2005 07:36 schreef Xilantof het volgende:
[..]
't heeft een totaal andere insteek.
Als je een beoordeling vraagt, ben jij al tevreden met je foto en ben je benieuwd of de massa (of iig de users) de foto ook mooi vinden. Als hier iemand zegt dat ie iets aan jou foto zou veranderen dan zou dat voor de gene die de foto postte een negatieve verandere (moeten) zijn. omdat hij al tevreden was met de zoals hij een plaatste.
als je een verbetering vraagt, dan wéét je zelf ook dat er iets nog niet aan klopt maar je ziet het zelf even niet.
nee dat is dus geheel iets anders hoor, dan geeft iemand aan wat HIJ/ZIJ verbeterd wilt zien en dat is maar subjectief geleuter meestal. Voor anderen misschien leuk, topic loopt voor geen meter omdat het niet uitnodigt om goeie platen neer te zetten.quote:Op dinsdag 1 november 2005 23:45 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Als iemand anders zijn mening geeft, geeft hij dus aan wat hij zou verbeteren aan de foto. Ik vind dat dat hetzelfde is, en geen enkele reden om niet in dat topic te posten.
Is een foto niet per definitie subjectief? Sommigen vinden een bepaalde stijl mooi, anderen niet. Sommigen vinden een bepaalde foto mooi, anderen niet. Voor de basisregels van de compositie heb je geen mening van anderen nodig, die kan je ook zo zelf in een lijstje zetten.quote:Op woensdag 2 november 2005 16:55 schreef Re het volgende:
[..]
nee dat is dus geheel iets anders hoor, dan geeft iemand aan wat HIJ/ZIJ verbeterd wilt zien en dat is maar subjectief geleuter meestal. Voor anderen misschien leuk, topic loopt voor geen meter omdat het niet uitnodigt om goeie platen neer te zetten.
wordt het dan niet een beetje een kliekjes gedoe?quote:Op donderdag 3 november 2005 09:50 schreef Puckzzz het volgende:
Misschien een soort centraal album maken, maar dan moeten die foto's wel van een bepaalde kwaliteit zijn en zeker geresized zijn.
Klinkt een beetje DPZ natuurlijk, maar het is wel een plaats waar jij je foto kwijt kan die echt heel mooi geworden is. Er zijn zat verzameltopics, maar die worden niet allemaal evenveel bekeken. Het portrettopic bijvoorbeeld, het boswandelingtopic is er ook zo eentje. Als je nou een foto hebt waar je echt heel trots op bent verdient die een plaatsje in het album. Maar dan moet ie wel eerst 'beoordeeld' worden of die goed genoeg is. Geen snapshots dus, en zeker 550 breed.
Als dat topic sticky kan worden is het helemaal mooi, en geen slowchat in dat topic en alleen de moderators kunnen de foto's plaatsen (of een daartoe benoemde crew die de foto's op albumwaardigheid beoordelen)
De foto's die het niet halen kunnen in het 'help me mijn foto verbeteren' topic geplaatst worden (als de fotograaf dat wil) zodat er opbouwende kritiek op kan komen om de fotograaf een beter idee te geven waarom die foto niet in het album is gekomen.
Ik denk dat er zo een beter totaalbeeld gevormd kan worden van de kwaliteit van de fotografen alhier, sommige hebben echt schitterende foto's geplaatst in verzameltopics waar misschien maar 1 of 2 mensen ooit eens op hebben gereageerd en verder raakt de foto weer in de vergetelheid. dat is zonde vind ik, ik een centraal album kan de bezoeker al die foto's bekijken.
Volgens mij schiet je dan het doel van dit subforum helemaal voorbij. Men wil hier foto's laten zien, en eventuel advies van anderen. Ik zit er niet op te wachten om mijn foto's "FOK!/FOT-approved" te krijgen. Ik wil laten zien wat ik gemaakt heb, en ik wil ook best weten wat een ander ervan vind. En je complimenten hoef je niet uitgebreid met redenen te omkleden, als je me maar vertelt waarom ik iets niet/minder goed gedaan heb, en hoe ik dat kan verbeteren. Als ik DPZ-achtige dingen wil, dan ga ik daar wel heenquote:Op donderdag 3 november 2005 09:50 schreef Puckzzz het volgende:
Misschien een soort centraal album maken, maar dan moeten die foto's wel van een bepaalde kwaliteit zijn en zeker geresized zijn.
Klinkt een beetje DPZ natuurlijk, maar het is wel een plaats waar jij je foto kwijt kan die echt heel mooi geworden is. Er zijn zat verzameltopics, maar die worden niet allemaal evenveel bekeken. Het portrettopic bijvoorbeeld, het boswandelingtopic is er ook zo eentje. Als je nou een foto hebt waar je echt heel trots op bent verdient die een plaatsje in het album. Maar dan moet ie wel eerst 'beoordeeld' worden of die goed genoeg is. Geen snapshots dus, en zeker 550 breed.
Als dat topic sticky kan worden is het helemaal mooi, en geen slowchat in dat topic en alleen de moderators kunnen de foto's plaatsen (of een daartoe benoemde crew die de foto's op albumwaardigheid beoordelen)
De foto's die het niet halen kunnen in het 'help me mijn foto verbeteren' topic geplaatst worden (als de fotograaf dat wil) zodat er opbouwende kritiek op kan komen om de fotograaf een beter idee te geven waarom die foto niet in het album is gekomen.
Ik denk dat er zo een beter totaalbeeld gevormd kan worden van de kwaliteit van de fotografen alhier, sommige hebben echt schitterende foto's geplaatst in verzameltopics waar misschien maar 1 of 2 mensen ooit eens op hebben gereageerd en verder raakt de foto weer in de vergetelheid. dat is zonde vind ik, ik een centraal album kan de bezoeker al die foto's bekijken.
duidelijke titel is ook handig:quote:Op donderdag 3 november 2005 21:52 schreef Xilantof het volgende:
men heeft het steeds over 2 "type" topics (en dan neem ik even het zo boven genoemde "strakke album topic" niet mee)...
waarom dan niet gewoon 2 topics?
met duidelijk in de OP de insteek van beide topics?
okee, misshcien lastig omdat zat mensen de OP niet lezenmaar toch
Dat leg ik dus net uit, waarom dat naar mijn mening geen goed idee is.quote:Op donderdag 3 november 2005 21:52 schreef Xilantof het volgende:
men heeft het steeds over 2 "type" topics (en dan neem ik even het zo boven genoemde "strakke album topic" niet mee)...
waarom dan niet gewoon 2 topics?
met duidelijk in de OP de insteek van beide topics?
okee, misshcien lastig omdat zat mensen de OP niet lezenmaar toch
dan mag je het nog eens uitleggen, want ik snap het niet.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:23 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dat leg ik dus net uit, waarom dat naar mijn mening geen goed idee is.
Ja, idd...dan doe je tenminste nog eens watquote:Op zondag 6 november 2005 16:36 schreef Xilantof het volgende:
okee, er is wat modwerk nodig... maar hoe erg is dat?
Hoe zie je dit voor jequote:Op zondag 6 november 2005 21:19 schreef RonaldV het volgende:
Ander voorstel dan:
Als je iets wilt laten zien post je dat in een algemeen topic "Showcase" met daarin één foto, en eronder een linkje naar de rest van je album (op je eigen webruimte). Bezoekers die je foto zien en meer willen zien kunnen daar dan naartoe klikken, de rest gaat lekker verder waar hij mee bezig is. Dat voorkomt ook gelijk showcase topics die niet verder komen dan één pagina.
Als je advies wilt hebben over hoe je een foto beter kunt doen ga je naar het daarvoor al bestaande topic.
Je beantwoordt de vraag zelf alquote:Op zondag 6 november 2005 21:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hoe zie je dit voor jeJe suggereert hiermee dat er geen showcase-topics meer mogen komen, behalve dan die ene centrale waarbij je dan een foto plaatst met een link naar de rest
Er zijn inderdaad te weinig showcases. Iedereen lijkt maar op elkaar te wachten. Vandaar dat ze centraliseren me een beter idee leek. Op dit moment lopen reeksen (SC, SC fotowedstrijd, fotografen/modellen) het beste in FOT. Zo kwam ik op het idee.quote:Lijkt me geen goed initiatiefIk vind eigenlijk zelfs dat er te weinig showcase-topics worden aangemaakt. En al zijn topics maar een pagina, dan is dat toch ook geen ramp
Het is een fotografie-forum....daar mogen foto-topics lijkt me. Al die centrale topics zijn leuk, maar de mogelijkheid moet blijven bestaan om eenieder gewoon zijn eigen topic aan te laten maken.
Laat dan eens wat vaker horen wat je van foto's vindt.quote:Op zondag 6 november 2005 21:51 schreef Dagonet het volgende:
Ik wil helemaal niet doorklikken naar andere sites.
In dat geval: hou het dan maar lekker op deze titel. Er blijkt tenminste duidelijk uit wat het doel is van je post. En als je niet op zoek bent naar een verbetering doe je lekker een showcasequote:Op zondag 6 november 2005 23:57 schreef Subhuman het volgende:
Okee, een voorstel: We sluiten het "Help mijn foto verbeteren topic" en openen een nieuw centraal "Praat hier over mijn foto"-topic. Of we zetten het oude "Beoordeel"-topic weer terug. Maar ik ben geen voorstander van twee topics naast elkaar, een voor beginners en een andere voor degenen die zichzelf goed genoeg vinden om in het gevorderden-topic te posten. Dus vandaar: één centraal topic.
Dat was ik eigenlijk niet van plan. Het huidige topic loopt niet en mensen zijn gefrustreerd dat ze hun losse foto's nergens kwijt kunnen. En voor elke losse foto een nieuw topic gaat niet gebeuren, dan wordt de topiclijst echt een zooitje.quote:Op maandag 7 november 2005 00:02 schreef RonaldV het volgende:
[..]
In dat geval: hou het dan maar lekker op deze titel. Er blijkt tenminste duidelijk uit wat het doel is van je post. En als je niet op zoek bent naar een verbetering doe je lekker een showcase
Zo dan. Even de index van FOT opgehoogd van 5 naar 14 dagen.quote:Op zondag 6 november 2005 21:59 schreef RonaldV het volgende:
Zoals het nu is zakken onderwerpen na twee dagen weg in de vergetelheid van de Fok!-database.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |