abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 november 2005 @ 17:12:08 #79
40714 Subhuman
Televised confession
pi_31901682
Ik ben het ten eerste geheel met Vliegvrager eens. Maar feit is dat sommige mensen deze lompe kritiek, om het zo maar even te noemen, blijkbaar niet kunnen negeren. Hierdoor werden op een gegeven moment hele topics verneukt.

HGT en ik hebben wel besloten om iets strenger te modereren op dergelijke lompe kritiek. Tot nu toe is het nog niet weer voorgekomen dat we hebben moeten ingrijpen; en eerlijk gezegd is het enige wat je ermee bereikt denk ik dat de lompe kritiekgever wegblijft, i.p.v. zijn manier van kritiek geven aan te passen.

Ikzelf heb altijd zoiets van "Het is maar een forum, het kan me weinig schelen, ook al word ik voor van alles en nogwat uitgescholden." Blijkbaar heeft niet iedereen een dergelijke nuchtere houding.
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:55 schreef Re het volgende:

[..]

nee dat is dus geheel iets anders hoor, dan geeft iemand aan wat HIJ/ZIJ verbeterd wilt zien en dat is maar subjectief geleuter meestal. Voor anderen misschien leuk, topic loopt voor geen meter omdat het niet uitnodigt om goeie platen neer te zetten.
Is een foto niet per definitie subjectief? Sommigen vinden een bepaalde stijl mooi, anderen niet. Sommigen vinden een bepaalde foto mooi, anderen niet. Voor de basisregels van de compositie heb je geen mening van anderen nodig, die kan je ook zo zelf in een lijstje zetten.

Het topic loopt inderdaad voor geen meter, dat had ik ook gezien. Ik heb eraan gedacht een "Show hier je laatste foto"-topic te openen ofzo, maar ik denk dat daar alleen maar nietszeggende kiekjes in geplaatst worden van mensen die het toevallig in de Active Topics lijst zien staan. En een topic met alleen kiekjes en reacties als "Mooi" of "Lelijk" en verder niks zitten we ook niet op te wachten.

Wat zou je zelf voorstellen om hiermee te doen?
  woensdag 2 november 2005 @ 18:05:49 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_31903250
Een foto is inderdaad meestal subjectief, het beoordeel mijn foto was gewoon een goed lopend topic en heeft volgens mij gewoon bestaansrecht naast het verbeter mijn topic, beetje duidelijk zijn. Noem het van mij part voor de beginnende fotograaf en voor de gevorderde fotograaf, met subtiele hints kan je dan beginners kiekjes verplaatsen naar eerste topic.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_31903872
En waarom niet de andere centrale topics gebruiken om een -perfecte- foto te plaatsen?
Het "beoordeel m'n foto" werd niet meer gebruikt waarvoor het oorspronkelijk bedoelt was: namelijk om foto's die nergens anders thuishoorden te plaatsen. Er zijn sinds dit topic van start ging veel centrale topics bijgekomen zodat de kans al klein is dat ie nergens bij kan staan.

Maargoed, dit is geen dictatuur. Heb je dan een voorstel voor een TT die een duidelijker onderscheid tss beginner en gevorderde maakt voor een soortgelijk beoordeel m'n foto topic?
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  woensdag 2 november 2005 @ 19:13:11 #82
262 Re
Kiss & Swallow
pi_31905226
ik zal eens wat proberen op te schrijven

en ik pretendeer natuurlijk niet dat mijn foto's helemaal perfect zijn (of dat ik onder het kopje ervaren hoor) alhoewel ook dat subjectief is vooral voor mijzelf dan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 3 november 2005 @ 09:50:19 #83
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31920742
Misschien een soort centraal album maken, maar dan moeten die foto's wel van een bepaalde kwaliteit zijn en zeker geresized zijn.

Klinkt een beetje DPZ natuurlijk, maar het is wel een plaats waar jij je foto kwijt kan die echt heel mooi geworden is. Er zijn zat verzameltopics, maar die worden niet allemaal evenveel bekeken. Het portrettopic bijvoorbeeld, het boswandelingtopic is er ook zo eentje. Als je nou een foto hebt waar je echt heel trots op bent verdient die een plaatsje in het album. Maar dan moet ie wel eerst 'beoordeeld' worden of die goed genoeg is. Geen snapshots dus, en zeker 550 breed.
Als dat topic sticky kan worden is het helemaal mooi, en geen slowchat in dat topic en alleen de moderators kunnen de foto's plaatsen (of een daartoe benoemde crew die de foto's op albumwaardigheid beoordelen)

De foto's die het niet halen kunnen in het 'help me mijn foto verbeteren' topic geplaatst worden (als de fotograaf dat wil) zodat er opbouwende kritiek op kan komen om de fotograaf een beter idee te geven waarom die foto niet in het album is gekomen.

Ik denk dat er zo een beter totaalbeeld gevormd kan worden van de kwaliteit van de fotografen alhier, sommige hebben echt schitterende foto's geplaatst in verzameltopics waar misschien maar 1 of 2 mensen ooit eens op hebben gereageerd en verder raakt de foto weer in de vergetelheid. dat is zonde vind ik, ik een centraal album kan de bezoeker al die foto's bekijken.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  donderdag 3 november 2005 @ 13:43:41 #84
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31926682
quote:
Op donderdag 3 november 2005 09:50 schreef Puckzzz het volgende:
Misschien een soort centraal album maken, maar dan moeten die foto's wel van een bepaalde kwaliteit zijn en zeker geresized zijn.

Klinkt een beetje DPZ natuurlijk, maar het is wel een plaats waar jij je foto kwijt kan die echt heel mooi geworden is. Er zijn zat verzameltopics, maar die worden niet allemaal evenveel bekeken. Het portrettopic bijvoorbeeld, het boswandelingtopic is er ook zo eentje. Als je nou een foto hebt waar je echt heel trots op bent verdient die een plaatsje in het album. Maar dan moet ie wel eerst 'beoordeeld' worden of die goed genoeg is. Geen snapshots dus, en zeker 550 breed.
Als dat topic sticky kan worden is het helemaal mooi, en geen slowchat in dat topic en alleen de moderators kunnen de foto's plaatsen (of een daartoe benoemde crew die de foto's op albumwaardigheid beoordelen)

De foto's die het niet halen kunnen in het 'help me mijn foto verbeteren' topic geplaatst worden (als de fotograaf dat wil) zodat er opbouwende kritiek op kan komen om de fotograaf een beter idee te geven waarom die foto niet in het album is gekomen.

Ik denk dat er zo een beter totaalbeeld gevormd kan worden van de kwaliteit van de fotografen alhier, sommige hebben echt schitterende foto's geplaatst in verzameltopics waar misschien maar 1 of 2 mensen ooit eens op hebben gereageerd en verder raakt de foto weer in de vergetelheid. dat is zonde vind ik, ik een centraal album kan de bezoeker al die foto's bekijken.
wordt het dan niet een beetje een kliekjes gedoe?
voor een beginnend iemand kan iets al een hele mooie plaat zijn, wat voor een gevorderde een slechte plaat is.. denk dat je dan juist teveel de nadruk legt op de verschillen die er zijn.. de newbie fotograafjes en de oldbie fotograafjes..
FOT zijn charme vind ik juist dat oldbie's newbies helpen en ben bang met het idee van jou dat dat verloren gaat...
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 3 november 2005 @ 14:18:08 #85
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31927830
quote:
Op donderdag 3 november 2005 09:50 schreef Puckzzz het volgende:

Volgens mij schiet je dan het doel van dit subforum helemaal voorbij. Men wil hier foto's laten zien, en eventuel advies van anderen. Ik zit er niet op te wachten om mijn foto's "FOK!/FOT-approved" te krijgen. Ik wil laten zien wat ik gemaakt heb, en ik wil ook best weten wat een ander ervan vind. En je complimenten hoef je niet uitgebreid met redenen te omkleden, als je me maar vertelt waarom ik iets niet/minder goed gedaan heb, en hoe ik dat kan verbeteren. Als ik DPZ-achtige dingen wil, dan ga ik daar wel heen as if...
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 3 november 2005 @ 18:27:24 #86
40714 Subhuman
Televised confession
pi_31934660
Het idee van FOT is inderdaad in essentie dat iedereen elkaar helpt om betere foto's te maken, en om te discussiëren over fotografische aangelegenheden. Als we deze definitie erg strak aanhouden, zou dit betekenen dat er geen plek is voor showcases en topics om gewoon je foto neer te zetten waar je trots op bent. Deze zijn er echter al wel degelijk, met regelmaat worden er showcases geplaatst en kijk eens naar alle centrale topics met bepaalde onderwerpen.

Wat echter gaat gebeuren op het moment dat een topic, waarin iedereen een willekeurige foto kan plaatsen waar hij of zij trots op is, geopend wordt, is dat het overladen gaat worden met mensen die het in de Active Topics lijst zien staan en er hun allereerste kiekjes gemaakt met hun gsm maar neersmijten.

Vinden we dit erg? Ik vind van wel. Wat is het nut van een topic om je foto's te laten zien als elke foto, door de vele posts die het topic snel volmaken, maar door een beperkte groep mensen, die toevallig tegelijk met de plaatser van de foto online zijn, gezien wordt?

Bovendien wil ik ook geen topic waar elke post met een kiekje automatisch verwijderd wordt. Dat lokt totaal geen nieuwe mensen naar FOT, en degenen die hun foto verwijderd zien zullen al helemaal niet meer terugkomen omdat ze zichzelf niet welkom achten. Hetzelfde geldt voor een fotoalbum waar je foto eerst door een of andere ballotagecommissie moet voor deze geplaatst mag worden.

Om bovenstaande redenen ben ik geen voorstander van een dergelijk algemeen topic. Wat overigens niet wil zeggen dat zo'n topic er daarom niet komen kan; ik kan jullie moeilijk mijn wil opleggen.

Is bovendien je eigen website niet een uitgelezen plek om foto's die je mooi vindt neer te zetten? Als je dan wilt dat je foto vaak bekeken wordt, is het zaak ervoor te zorgen dat er veel bezoekers naar je website komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Subhuman op 03-11-2005 18:41:10 ]
  FOK!fotograaf donderdag 3 november 2005 @ 21:52:37 #87
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_31941038
men heeft het steeds over 2 "type" topics (en dan neem ik even het zo boven genoemde "strakke album topic" niet mee)...

waarom dan niet gewoon 2 topics?
met duidelijk in de OP de insteek van beide topics?

okee, misshcien lastig omdat zat mensen de OP niet lezen maar toch
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:00:31 #88
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31953916
quote:
Op donderdag 3 november 2005 21:52 schreef Xilantof het volgende:
men heeft het steeds over 2 "type" topics (en dan neem ik even het zo boven genoemde "strakke album topic" niet mee)...

duidelijke titel is ook handig:

"brand hier mijn foto af", en "zeg mij hoe ik mijn foto kan verbeteren"
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:23:21 #89
40714 Subhuman
Televised confession
pi_31954512
quote:
Op donderdag 3 november 2005 21:52 schreef Xilantof het volgende:

Dat leg ik dus net uit, waarom dat naar mijn mening geen goed idee is.
  FOK!fotograaf zondag 6 november 2005 @ 16:36:32 #90
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_32028030
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:23 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Dat leg ik dus net uit, waarom dat naar mijn mening geen goed idee is.
dan mag je het nog eens uitleggen, want ik snap het niet.
ik zie dat jij het ene idee geen goed idee vindt omwille het andere... en het 2de idee vind je ook niet goed omwille het eerste.

okee, er is wat modwerk nodig... maar hoe erg is dat?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_32028696
quote:
Op zondag 6 november 2005 16:36 schreef Xilantof het volgende:

okee, er is wat modwerk nodig... maar hoe erg is dat?
Ja, idd...dan doe je tenminste nog eens wat
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 6 november 2005 @ 21:19:11 #92
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32037094
Ander voorstel dan:
Als je iets wilt laten zien post je dat in een algemeen topic "Showcase" met daarin één foto, en eronder een linkje naar de rest van je album (op je eigen webruimte). Bezoekers die je foto zien en meer willen zien kunnen daar dan naartoe klikken, de rest gaat lekker verder waar hij mee bezig is. Dat voorkomt ook gelijk showcase topics die niet verder komen dan één pagina.
Als je advies wilt hebben over hoe je een foto beter kunt doen ga je naar het daarvoor al bestaande topic.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_32037427
quote:
Op zondag 6 november 2005 21:19 schreef RonaldV het volgende:
Ander voorstel dan:
Als je iets wilt laten zien post je dat in een algemeen topic "Showcase" met daarin één foto, en eronder een linkje naar de rest van je album (op je eigen webruimte). Bezoekers die je foto zien en meer willen zien kunnen daar dan naartoe klikken, de rest gaat lekker verder waar hij mee bezig is. Dat voorkomt ook gelijk showcase topics die niet verder komen dan één pagina.
Als je advies wilt hebben over hoe je een foto beter kunt doen ga je naar het daarvoor al bestaande topic.
Hoe zie je dit voor je Je suggereert hiermee dat er geen showcase-topics meer mogen komen, behalve dan die ene centrale waarbij je dan een foto plaatst met een link naar de rest

Lijkt me geen goed initiatief Ik vind eigenlijk zelfs dat er te weinig showcase-topics worden aangemaakt. En al zijn topics maar een pagina, dan is dat toch ook geen ramp Het is een fotografie-forum....daar mogen foto-topics lijkt me. Al die centrale topics zijn leuk, maar de mogelijkheid moet blijven bestaan om eenieder gewoon zijn eigen topic aan te laten maken.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 6 november 2005 @ 21:44:06 #94
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32037938
quote:
Op zondag 6 november 2005 21:29 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Hoe zie je dit voor je Je suggereert hiermee dat er geen showcase-topics meer mogen komen, behalve dan die ene centrale waarbij je dan een foto plaatst met een link naar de rest
Je beantwoordt de vraag zelf al
quote:
Lijkt me geen goed initiatief Ik vind eigenlijk zelfs dat er te weinig showcase-topics worden aangemaakt. En al zijn topics maar een pagina, dan is dat toch ook geen ramp Het is een fotografie-forum....daar mogen foto-topics lijkt me. Al die centrale topics zijn leuk, maar de mogelijkheid moet blijven bestaan om eenieder gewoon zijn eigen topic aan te laten maken.
Er zijn inderdaad te weinig showcases. Iedereen lijkt maar op elkaar te wachten. Vandaar dat ze centraliseren me een beter idee leek. Op dit moment lopen reeksen (SC, SC fotowedstrijd, fotografen/modellen) het beste in FOT. Zo kwam ik op het idee.
- Privacy Matters
  zondag 6 november 2005 @ 21:51:01 #95
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32038180
Ik wil helemaal niet doorklikken naar andere sites.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 6 november 2005 @ 21:59:27 #96
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32038462
quote:
Op zondag 6 november 2005 21:51 schreef Dagonet het volgende:
Ik wil helemaal niet doorklikken naar andere sites.
Laat dan eens wat vaker horen wat je van foto's vindt. Op dit moment kun je alleen aan het aantal page-views op een topic zien hoeveel mensen er kijken. Dan een paar reacties, en dan heb je het wel gehad. Als je wilt dat er meer gepost wordt zal er meer gereageerd moeten worden.

Met een reeks kun je in ieder geval er nog een poosje van uitgaan dat het topic waarin je foto staat nog een poosje zichtbaar blijft door de steeds weer nieuwe aankondingen van showcases. Zoals het nu is zakken onderwerpen na twee dagen weg in de vergetelheid van de Fok!-database.
- Privacy Matters
  zondag 6 november 2005 @ 23:57:56 #97
40714 Subhuman
Televised confession
pi_32042787
Okee, een voorstel: We sluiten het "Help mijn foto verbeteren topic" en openen een nieuw centraal "Praat hier over mijn foto"-topic. Of we zetten het oude "Beoordeel"-topic weer terug. Maar ik ben geen voorstander van twee topics naast elkaar, een voor beginners en een andere voor degenen die zichzelf goed genoeg vinden om in het gevorderden-topic te posten. Dus vandaar: één centraal topic.
  maandag 7 november 2005 @ 00:02:06 #98
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32042925
quote:
Op zondag 6 november 2005 23:57 schreef Subhuman het volgende:
Okee, een voorstel: We sluiten het "Help mijn foto verbeteren topic" en openen een nieuw centraal "Praat hier over mijn foto"-topic. Of we zetten het oude "Beoordeel"-topic weer terug. Maar ik ben geen voorstander van twee topics naast elkaar, een voor beginners en een andere voor degenen die zichzelf goed genoeg vinden om in het gevorderden-topic te posten. Dus vandaar: één centraal topic.
In dat geval: hou het dan maar lekker op deze titel. Er blijkt tenminste duidelijk uit wat het doel is van je post. En als je niet op zoek bent naar een verbetering doe je lekker een showcase
- Privacy Matters
  maandag 7 november 2005 @ 01:03:26 #99
40714 Subhuman
Televised confession
pi_32044725
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:02 schreef RonaldV het volgende:

[..]

In dat geval: hou het dan maar lekker op deze titel. Er blijkt tenminste duidelijk uit wat het doel is van je post. En als je niet op zoek bent naar een verbetering doe je lekker een showcase
Dat was ik eigenlijk niet van plan. Het huidige topic loopt niet en mensen zijn gefrustreerd dat ze hun losse foto's nergens kwijt kunnen. En voor elke losse foto een nieuw topic gaat niet gebeuren, dan wordt de topiclijst echt een zooitje.
  maandag 7 november 2005 @ 01:08:39 #100
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32044848
quote:
Op zondag 6 november 2005 21:59 schreef RonaldV het volgende:
Zoals het nu is zakken onderwerpen na twee dagen weg in de vergetelheid van de Fok!-database.
Zo dan. Even de index van FOT opgehoogd van 5 naar 14 dagen.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_32048472
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:03 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Dat was ik eigenlijk niet van plan. Het huidige topic loopt niet
Dat is wel een snel oordeel zeg. Het topic is van 30 oktober, en dan vind ik de 54 posts die erin staan helemaal zo beoerd nog niet. Vergeet ook niet dat mensen met mooi weer wat makkelijker een plaatje schieten dan in de regen.
quote:
en mensen zijn gefrustreerd dat ze hun losse foto's nergens kwijt kunnen.
Waar leidt je dat uit af?

Nogmaals, ik vind het een non-discussie. Het kan best zo zijn dat FOT in kwantitatieve zin even in een dipje zit, en inderdaad werd er hier en daar nogal lelijk gediscussieerd. Maar er is geen enkele reden om in paniek te raken en de boel radicaal om te gooien en dan nog geen drie weken later weer omdat 'het niet loopt'.

Stop met het ontwerpen van grand designs en noodplannen om FOT erbovenop te helpen. dat geldt niet alleen de mods. Er is geen enkele reden om jezelf een niet bestaande crisis aan te praten. Laat de boel lekker even aanmodderen, het trekt vanzelf weer aan. bijvoorbeeld als ik klaar ben met verbouwen en mijn camera uit zijn stofdichte koffertje haal
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  maandag 7 november 2005 @ 10:48:38 #102
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32050242
Heel Fok zit volgens mij even in een dipje. Op DSG is het ook erg stil (nieuw subforum dat wel natuurlijk)

Maar ik vind er niets mis met mijn idee van een speciaal album van de mooiste foto's van de FoK Users. Dat deze even beoordeeld moeten worden moet niet al te zwaar aan getild worden, het gaat er gewoon om om een 'schoon' topic te maken met daarin al het diverse werk wat we hier maken. En dus wel zonder al die 63529467583 pixels brede telefoonkiekjes jah!

Maarja als men dan bang is voor elite-of kliekjes vorming...wat ik dus een hele hoop BS vind want er zal toch onbevooroordeeld naar de foto gekeken worden, en niet naar de fotograaf
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 7 november 2005 @ 11:03:36 #103
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32050610
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:48 schreef Puckzzz het volgende:
En dus wel zonder al die 63529467583 pixels brede telefoonkiekjes jah!

Maarja als men dan bang is voor elite-of kliekjes vorming...wat ik dus een hele hoop BS vind want er zal toch onbevooroordeeld naar de foto gekeken worden,
Je sluit toch anders al een aardig groepje uit
  maandag 7 november 2005 @ 11:33:11 #104
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32051367
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:03 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Je sluit toch anders al een aardig groepje uit
de term kiekjes is met de huidge telefoons toch echt wel toepasselijk.

Ik probeer gewoon een topic te opperen waarin het fotografisch niveau van de users hier verzameld kan worden in een mooi album. Zodat een bezoeker juist WEL zin krijgt om ook hier te komen posten, zodat 'beginners' geinspireerd kunnen raken door wat men in het album ziet. Niet een showcase van 1 enkele user (die gewoon ook moeten blijven komen natuurlijk) maar van iedereen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')