Andwoord:quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:15 schreef Juup© het volgende:
Wij hebben een Fuji Finepix E510 gekocht, maar zij niet echt tevreden over het toestel. De foto's zijn niet zuiver te krijgen en er hangt een "waas" over de foto's heen. Toestel is nu terug naar de leverancier. Als het probleem niet verholpen kan worden, wil ik misschien een Kodak DX6490 halen. Iemand ervaring met de Kodak?
Het vorige topic: http://forum.fok.nl/topic/701733/1/50quote:Op zondag 26 juni 2005 13:16 schreef apophis4u het volgende:
Ik ben aan het kijken naar een lekker compact cameratje waar je nog wel mooie foto's mee kan schieten. Nou heb ik een review gelezen van een nieuwe camera die samsung in nederland in juli op de markt komt en nou heb ik wel interesse in die camera. Alleen weet ik niet of de kwaliteit dan wel naar mijn verwachting is, of dat een andere camera beter aansluit bij mijn wensen.
Hij heeft wel een gave optie om met weinig belichting zonder flits alsnog goede foto's te kunnen maken door een nieuwe techniek. Daar kun je hier meer over lezen:
http://www.adversus.nl/electronics/samsungcamera/
Specs:
http://www.letsgodigital.(...)cation/974/show.html
Wat zijn eventueel vergelijkbare alternatieven? En hoe weet ik wanneer er snel zogenaamde ruis optreedt? Ik hoor er veel over, maar weet niet waar dat nou uit blijkt.
Relatief klein en licht dus.quote:1/2.5" Type CCD
5.1 million total pixels
5.0 million effective pixels
Image sizes 2592 x 1944
2272 x 1704
2048 x 1536
1600 x 1200
640 x 480
Movie clips 640 x 480
320 x 240
160 x 128
30 and 15 fps
With or without audio
Limited only by the capacity of the memory card
File formats
Still: JPEG
Movie: AVI (MPEG 4)
Sound: WAV
Lens 39 - 117mm (35 mm equiv) 3x optical zoom
F 3.5 - 4.5
Digital zoom Up to 5x
Focus TTL auto focus
Focus distance Normal: 50 cm to infinity
Macro: 5 cm - 50 cm (w) / 25 cm - 50 cm (t)
Telemacro: 1 cm - 5cm
Metering Multi
Spot
ISO sensitivity Auto
ISO 100
ISO 200
ISO 400
Exposure compensation +/-2 in 1/2 step increments
Shutter speed Auto: 1 - 1/2000 sec
Long time exposure: 16 - 1/2000 sec
Aperture F 3.5 - F 4.5
Modes Auto
Scene
Scene modes Night
Portrait
Children
Landscape
Text
Close-up
Sunset
Dawn
Backlight
Fireworks
Beach & snow
White balance
Auto
Daylight
Cloudy
Fluorescent _H
Fluorescent _L
Tungsten
Custom
Self timer 2 or 10 secs
Double self-timer 2 and 10 secs
Continuous shooting Yes
Image parameters Soft, normal, vivid
Normal, black and white, sepia, negative, red, green, blue, RGB
Superfine, fine, normal
Flash Safety flash
Built-in
Auto, on, off, red-eye reduction, slow synch
Range: 0.20 m - 2.4 m (W) 0.3 - 1.9 (T)
Viewfinder None
LCD monitor 2.5" TFT LCD
230,000 pixels
Connectivity USB 2.0
AV out
DC in
Print compliance DPOF
EXIF
PictBridge
Storage SD card
50 MB internal memory
Power Lithium ion (SLB-0737) battery
Optional charging cradle
Weight (no batt) 133 g (4.7 oz)
Dimensions 90 x 60 x 17 mm (3.5 x 2.3 x 0.7 in)
Is dat zo?quote:he Digimax i5 achieves clearer image quality by integrating the 3x optical zoom capability to Samsung Camera's exclusive SHD lens technology
Klinkt als prachtige techniekquote:The Digimax i5 is equipped with the unique SF (Safety Flash) capability that has been even further improved. The SF (Safety Flash) function gives enhanced image clarity and colour in places without a sufficient light source, when the use of a flash is not desirable. This unique technology uses proprietary algorithms to interpret sharpness and colour information to deliver an image that looks like it has been taken with the flash. As the flash is disabled red eye will be prevented.
bedankt! Ik heb 'm zelf niet, maar ik kan er wel aan komen!quote:Op zondag 26 juni 2005 13:45 schreef Krijgnouwat het volgende:
Kijk eens in de nieuwe Kampioen van de ANWB..
Ik denk dat je met al die camera's dan wel goed zit. Heb je niet meer dingen die je per se wil of handig vindt bij een camera? Dan is er een meer gericht advies te gevenquote:Op maandag 27 juni 2005 14:53 schreef user-x het volgende:
hallo,
ik heb besloten om wat meer aan fotografie te gaan doen met een goede digitale camera.
nu heb ik een klein beetje rond zitten kijken naar camera's en ik kom eigenlijk een paar budgetcamera's tegen.
de Minolta Dimage Z3, Z5, Z10 en Z20 en de Olympus C 770.
camera's met redelijk wat instellingsmogelijkheden.
ik wil dus 'echt' fotograferen met veel zoom en een goede CCD.
wat raden jullie me aan?
mijn budget ligt op ongeveer ¤ 500,-
2,1 MP is niet veel. Tis een camera uit 2001 (dat is dus heel erg oud) .. tja...hoe moet ik het zeggen. tis maar wat de gek er voor geeft; zelfs de goedkooptste camera kan al meerquote:Op maandag 27 juni 2005 17:25 schreef Leintje het volgende:
Hallo!! Ik heb nog een oude Fujifilm Finepix 2600Z hier liggen. Kan iemand mij ongeveer zeggen wat hij nu nu waard zou kunnen zijn. 3 jaar gebruikt. Niets mee aan de hand, werkt perfect.
Alvast bedankt
Ik wil het liefst de mogelijkheid hebben zo veel mogelijk zelf in te kunnen stellen. Ook moet ik er gewoon foto's mee kunnen maken. Voor de klik-maar-raak heb ik dan nog een Konika Revio KD500-z.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:46 schreef Elefes het volgende:
Ik denk dat je met al die camera's dan wel goed zit. Heb je niet meer dingen die je per se wil of handig vindt bij een camera? Dan is er een meer gericht advies te geven
Zover was ik ook al. Liefst een digicam met 5+ Mpquote:Ik zou voor >4 mp gaan bij een camera, 3 mp is op zich genoeg voor vergrotingen van 20x30, maar meer maakt het natuurlijk mooier. Wat dat betreft zou de Dimage Z10 afvallen.
Macrofoto's zijn leuk om te maken. Ik probeer dat altijd met mijn revio maar dat lukt eigenlijk nooit. Afgelopen weekend heb ik trouwens voor het eerst een heel goed gelukte gemaakt. Zal ik eens posten in het macrotopic.quote:Ik weet niet of je graag macrofoto's maakt? (Kijk eens in het macrofoto-topic hier in FOT) Dan is de Olympus C770 weer een mindere keuze, omdat deze een minimale scherpstelafstand van 7cm heeft, wat niet erg dicht op een object is. De andere camera's hebben een minimale afstand van 1 cm, daar kun je dus erg goed mee uit de voeten bij macrofotografie.
Veel zoom =quote:De Z10 en Z20 zijn iets beperkter in de zoom, beiden hebben 8x optische zoom. De Olympus heeft 10x, de Z3 en Z5 hebben beiden 12x optische zoom.
De Z3 en de Z5 hebben ook image stabilization, wat denk ik toch erg handig ismaar zeker niet onmisbaar.
Dus voor mooie nachtfoto's geen minotla? Je weet wel, die foto's van bijvoorbeeld een weg met mooie witte en rode strepen.quote:Sluitertijden zijn bij de Z5 en de Z10 weer wat beperkter (max. 4 sec).
Batterijen.. Accu.. Mijn voorkeur heeft een accu. Dit alleen al omdat ik dat gewend ben met mijn revio en omdat ze erg lang meegaan.quote:Alle Minolta camera's werken op batterijen, alleen de Olympus werkt met een accu.
Persoonlijk zou ik geneigd zijn de Minolta Dimage Z3 te nemen, omdat deze zo op het eerste gezicht de minste beperkingen heeft.
Ik kan je aanraden wel wat reviews te lezen op internet, en zeker ook de camera eens uit te proberen in de winkel.
Ik hoop dat je hier wat mee kuntHier kun je veel info vinden over de vijf camera's die je hierboven noemt.
Ook daar ben ik me wel degelijk van bewust. 512 Mb kost ongeveer ¤ 50 en een leuke tas zo'n ¤ 30. Daar moet dan ook nog eens een goed statief bij en je zit ineens zo'n ¤ 130 boven de cameraprijs.quote:Houd er wel rekening mee dat er ook nog een tas, geheugen en batterijen bij komen kijken voordat je goed en wel aan het fotograferen bent.
Ik denk dat je met alle camera's die je hier noemt meer dan genoeg in kunt stellenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 07:49 schreef user-x het volgende:
[..]
Ik wil het liefst de mogelijkheid hebben zo veel mogelijk zelf in te kunnen stellen. Ook moet ik er gewoon foto's mee kunnen maken. Voor de klik-maar-raak heb ik dan nog een Konika Revio KD500-z.
[..]
Zover was ik ook al. Liefst een digicam met 5+ Mp
[..]
Macrofoto's zijn leuk om te maken. Ik probeer dat altijd met mijn revio maar dat lukt eigenlijk nooit. Afgelopen weekend heb ik trouwens voor het eerst een heel goed gelukte gemaakt. Zal ik eens posten in het macrotopic.
[..]
Veel zoom = [afbeelding]
[..]
Dus voor mooie nachtfoto's geen minotla? Je weet wel, die foto's van bijvoorbeeld een weg met mooie witte en rode strepen.
[..]
Batterijen.. Accu.. Mijn voorkeur heeft een accu. Dit alleen al omdat ik dat gewend ben met mijn revio en omdat ze erg lang meegaan.
[..]
Ook daar ben ik me wel degelijk van bewust. 512 Mb kost ongeveer ¤ 50 en een leuke tas zo'n ¤ 30. Daar moet dan ook nog eens een goed statief bij en je zit ineens zo'n ¤ 130 boven de cameraprijs.
Bedankt voor de adviesen!
Ik heb gisteren een test zitten lezen van de Canon PowerShot S2..quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:32 schreef sjobiscity het volgende:
Tja voor veel zoom is er nu eindelijk de canon powershot s2, met 12 keer optische zoom, met digitaal erbij wordt het zelfs 48 keer wat echt reusachtig is. die is wel voor onder 500 verkrijgbaar.
jammer dat panasonic nog altijd een slecht distributienetwerk heeft maar de fz5 is ook een goede zoom camera, ook 12 keer geloof ik. Prijs is wel een stukje lager dan de canon, maar de fz5 heeft weer iets meer ruis.
Trouwens voor de mensen die een echte kwaliteitscompact willen hebben:
de panasonic fx8 komt 5 juli uit, en het is echt een beauty.
[afbeelding] ook in het zwart te krijgen,
en zeer waarschijnlijk zelfs in het roze en blauw, ik heb m al gevonden voor 360, maar misschien dat het nog goedkoper kan, iig een top camera!
Dat is inderdaad ook een goed alternatief denk ikquote:Op woensdag 29 juni 2005 07:58 schreef user-x het volgende:
[..]
Ik heb gisteren een test zitten lezen van de Canon PowerShot S2..
dat lijkt me wel wat als camera. Kan zowel op accu als op batterijen, grote zoom en veeeeel instellingsmogelijkheden (misschien wel tee veel voor de beginnende fotograaf).
ik ga daar toch eens serieus naar kijken!
en hij is bij mij om de hoek nog het goedkoopst te krijgen ook nog eens.quote:Op woensdag 29 juni 2005 09:47 schreef Elefes het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook een goed alternatief denk ik
Er zijn ook zoveel camera's...
"Te veel" instellingsmogelijkheden is denk ik niet mogelijk, je kunt de cam natuurlijk altijd op automatisch zetten
was dat voor mij bedoeld?quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:46 schreef suus21 het volgende:
of de Casio exilim z50
Ben ik ook in geinteresseerd, en vooral jullie eigen ervaringen...!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 00:05 schreef Versuvio het volgende:
Nu mijn digi cam dit soort kuren heeft:
[[url=http://img26.imageshack.us/img26/9058/md970017zf.th.jpg]afbeelding][/URL]
heb ik besloten om maar eens te gaan kijken voor een nieuwe. Alleen de markt is zo enorm groot nu ik voor het eerst er in verdiep...Wil namelijk voor straks gewoon leuke digitale foto's kunnen maken van de vakantie, af en toe lucht foto's als het weer omslaat e.d. Het hoeft niet zo speciaal allemaal.
Aangezien ik er nog nooit in verdiept heb wil ik dus eerst een 'beginners' camera van een niet al te hoog budget. Heb namelijk o.a. deze gevonden:
- Olympus C-370
- Olympus C-180
- Canon PowerShot A510
- Sony Cybershot DSC-S40
Iemand een tip voor me? Thanks alvast
De Olympus C-180 heeft volgens mij alleen digitale zoom, waar je niet veel aan hebt. Als je dus wilt zoomen met je camera, zou deze al afvallen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 00:05 schreef Versuvio het volgende:
Nu mijn digi cam dit soort kuren heeft:
[[url=http://img26.imageshack.us/img26/9058/md970017zf.th.jpg]afbeelding][/URL]
heb ik besloten om maar eens te gaan kijken voor een nieuwe. Alleen de markt is zo enorm groot nu ik voor het eerst er in verdiep...Wil namelijk voor straks gewoon leuke digitale foto's kunnen maken van de vakantie, af en toe lucht foto's als het weer omslaat e.d. Het hoeft niet zo speciaal allemaal.
Aangezien ik er nog nooit in verdiept heb wil ik dus eerst een 'beginners' camera van een niet al te hoog budget. Heb namelijk o.a. deze gevonden:
- Olympus C-370
- Olympus C-180
- Canon PowerShot A510
- Sony Cybershot DSC-S40
Iemand een tip voor me? Thanks alvast
Bedankt voor je replyquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:41 schreef Elefes het volgende:
[..]
De Olympus C-180 heeft volgens mij alleen digitale zoom, waar je niet veel aan hebt. Als je dus wilt zoomen met je camera, zou deze al afvallen.
De C370 heeft 3x optische zoom, waar je wel wat aan hebt. Deze heeft "maar" 3 megapixel, dit is op zich genoeg als je gewone afdrukken wilt laten maken en soms wilt vergroten tot 20x30.
De Sony heeft ook 3x optische zoom, en wat bredere sluitertijden, maar hier kun je verder weinig handmatig instellen.
De Canon is een leuke camera, veel instelmogelijkheden, 4x optische zoom en ook redelijk ruime sluitertijden.
Ik zou persoonlijk voor de Canon gaan, mocht je je wat meer willen verdiepen in de fotografie kun je hier in het begin erg goed mee overweg omdat er veel dingen handmatig in te stellen zijn. En het is gewoon een leuke cam
Graag gedaanquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |