abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juni 2005 @ 13:26:29 #1
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_28247716
Links naar reviews / foto's / prijzen / geheugen.

• dpreview (Camera Reviews + Foto's) (ENG)
  • Letsgodigital (Camera Reviews) (NL)
  • Steves-Digicams (Camera Reviews + Foto's) (ENG)
  • Tweakers pricewatch (Camera prijzen) (NL)
  • Britstra Info geheugenkaarten (NL)

Vragen uit het vorige topic

Juup vroeg het volgende:
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 23:15 schreef Juup© het volgende:
    Wij hebben een Fuji Finepix E510 gekocht, maar zij niet echt tevreden over het toestel. De foto's zijn niet zuiver te krijgen en er hangt een "waas" over de foto's heen. Toestel is nu terug naar de leverancier. Als het probleem niet verholpen kan worden, wil ik misschien een Kodak DX6490 halen. Iemand ervaring met de Kodak?
    Andwoord:
    Die Kodak ziet er erg netjes uit
    Zeker wel de moeite waard

apophis4u vroeg het volgende:
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 13:16 schreef apophis4u het volgende:
    Ik ben aan het kijken naar een lekker compact cameratje waar je nog wel mooie foto's mee kan schieten. Nou heb ik een review gelezen van een nieuwe camera die samsung in nederland in juli op de markt komt en nou heb ik wel interesse in die camera. Alleen weet ik niet of de kwaliteit dan wel naar mijn verwachting is, of dat een andere camera beter aansluit bij mijn wensen.

Hij heeft wel een gave optie om met weinig belichting zonder flits alsnog goede foto's te kunnen maken door een nieuwe techniek. Daar kun je hier meer over lezen:
    http://www.adversus.nl/electronics/samsungcamera/

Specs:
    http://www.letsgodigital.(...)cation/974/show.html

Wat zijn eventueel vergelijkbare alternatieven? En hoe weet ik wanneer er snel zogenaamde ruis optreedt? Ik hoor er veel over, maar weet niet waar dat nou uit blijkt.
    Het vorige topic: http://forum.fok.nl/topic/701733/1/50

Deze Openings Post: Klik
    Veel succes!
  •   zondag 26 juni 2005 @ 13:39:57 #2
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_28248003
    tvp, op zoek naar ervaringen met Olympus c 370
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
    pi_28248150
    Kijk eens in de nieuwe Kampioen van de ANWB..
    pi_28272795
    Deze dus:

Review:
    http://www.dpreview.com/news/0505/05052404samsung_1.asp

Specs:
    quote:
    1/2.5" Type CCD
    5.1 million total pixels
    5.0 million effective pixels
    Image sizes 2592 x 1944
    2272 x 1704
    2048 x 1536
    1600 x 1200
    640 x 480
    Movie clips 640 x 480
    320 x 240
    160 x 128
    30 and 15 fps
    With or without audio
    Limited only by the capacity of the memory card
    File formats

Still: JPEG
    Movie: AVI (MPEG 4)
    Sound: WAV
    Lens 39 - 117mm (35 mm equiv) 3x optical zoom
    F 3.5 - 4.5
    Digital zoom Up to 5x
    Focus TTL auto focus
    Focus distance Normal: 50 cm to infinity
    Macro: 5 cm - 50 cm (w) / 25 cm - 50 cm (t)
    Telemacro: 1 cm - 5cm
    Metering Multi
    Spot
    ISO sensitivity Auto
    ISO 100
    ISO 200
    ISO 400
    Exposure compensation +/-2 in 1/2 step increments
    Shutter speed Auto: 1 - 1/2000 sec
    Long time exposure: 16 - 1/2000 sec
    Aperture F 3.5 - F 4.5
    Modes Auto
    Scene
    Scene modes Night
    Portrait
    Children
    Landscape
    Text
    Close-up
    Sunset
    Dawn
    Backlight
    Fireworks
    Beach & snow
    White balance

Auto
    Daylight
    Cloudy
    Fluorescent _H
    Fluorescent _L
    Tungsten
    Custom
    Self timer 2 or 10 secs
    Double self-timer 2 and 10 secs
    Continuous shooting Yes
    Image parameters Soft, normal, vivid
    Normal, black and white, sepia, negative, red, green, blue, RGB
    Superfine, fine, normal
    Flash Safety flash
    Built-in
    Auto, on, off, red-eye reduction, slow synch
    Range: 0.20 m - 2.4 m (W) 0.3 - 1.9 (T)
    Viewfinder None
    LCD monitor 2.5" TFT LCD
    230,000 pixels
    Connectivity USB 2.0
    AV out
    DC in
    Print compliance DPOF
    EXIF
    PictBridge
    Storage SD card
    50 MB internal memory
    Power Lithium ion (SLB-0737) battery
    Optional charging cradle
    Weight (no batt) 133 g (4.7 oz)
    Dimensions 90 x 60 x 17 mm (3.5 x 2.3 x 0.7 in)
    Relatief klein en licht dus.
    quote:
    he Digimax i5 achieves clearer image quality by integrating the 3x optical zoom capability to Samsung Camera's exclusive SHD lens technology
    Is dat zo?
    quote:
    The Digimax i5 is equipped with the unique SF (Safety Flash) capability that has been even further improved. The SF (Safety Flash) function gives enhanced image clarity and colour in places without a sufficient light source, when the use of a flash is not desirable. This unique technology uses proprietary algorithms to interpret sharpness and colour information to deliver an image that looks like it has been taken with the flash. As the flash is disabled red eye will be prevented.
    Klinkt als prachtige techniek

Deze camera komt in Nederland in Juli op de markt en ik denk erover om hem te gaan kopen. Wat ik misschien wel mis is het ontbreken van een Optische zoeker, waarmee je dus niet via het schermpje kijkt. Over het algemeen vind ik het makkelijker om stabiele foto's te maken als je met je oog daar door kijkt en dus hem stabiel tegen je hoofd kan houden.
    het is als een vierkante cirkel. Je kunt het wel zeggen, maar niet tekenen
      maandag 27 juni 2005 @ 14:29:08 #5
    66422 dutch-mamma
    pi_28272908
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 13:45 schreef Krijgnouwat het volgende:
    Kijk eens in de nieuwe Kampioen van de ANWB..
    bedankt! Ik heb 'm zelf niet, maar ik kan er wel aan komen!
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
      maandag 27 juni 2005 @ 14:48:30 #6
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_28273524
    klein en licht is mooi, maar dat gaat altijd ten koste van de beeldkwaliteit. De flits zal ook wel mooier voorgesteld worden dan ie is.
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      maandag 27 juni 2005 @ 14:53:14 #7
    122805 user-x
    the insignificant other
    pi_28273661
    hallo,

ik heb besloten om wat meer aan fotografie te gaan doen met een goede digitale camera.
    nu heb ik een klein beetje rond zitten kijken naar camera's en ik kom eigenlijk een paar budgetcamera's tegen.

de Minolta Dimage Z3, Z5, Z10 en Z20 en de Olympus C 770.
    camera's met redelijk wat instellingsmogelijkheden.

ik wil dus 'echt' fotograferen met veel zoom en een goede CCD.
    wat raden jullie me aan?
    mijn budget ligt op ongeveer ¤ 500,-
    uhm....
    post alleen maar kwaliteitspolls.
    pi_28278168
    Hallo!! Ik heb nog een oude Fujifilm Finepix 2600Z hier liggen. Kan iemand mij ongeveer zeggen wat hij nu nu waard zou kunnen zijn. 3 jaar gebruikt. Niets mee aan de hand, werkt perfect.

Alvast bedankt
    pi_28287011
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 14:53 schreef user-x het volgende:
    hallo,

ik heb besloten om wat meer aan fotografie te gaan doen met een goede digitale camera.
    nu heb ik een klein beetje rond zitten kijken naar camera's en ik kom eigenlijk een paar budgetcamera's tegen.

de Minolta Dimage Z3, Z5, Z10 en Z20 en de Olympus C 770.
    camera's met redelijk wat instellingsmogelijkheden.

ik wil dus 'echt' fotograferen met veel zoom en een goede CCD.
    wat raden jullie me aan?
    mijn budget ligt op ongeveer ¤ 500,-
    Ik denk dat je met al die camera's dan wel goed zit. Heb je niet meer dingen die je per se wil of handig vindt bij een camera? Dan is er een meer gericht advies te geven

Ik zou voor >4 mp gaan bij een camera, 3 mp is op zich genoeg voor vergrotingen van 20x30, maar meer maakt het natuurlijk mooier. Wat dat betreft zou de Dimage Z10 afvallen.
    Ik weet niet of je graag macrofoto's maakt? (Kijk eens in het macrofoto-topic hier in FOT) Dan is de Olympus C770 weer een mindere keuze, omdat deze een minimale scherpstelafstand van 7cm heeft, wat niet erg dicht op een object is. De andere camera's hebben een minimale afstand van 1 cm, daar kun je dus erg goed mee uit de voeten bij macrofotografie.
    De Z10 en Z20 zijn iets beperkter in de zoom, beiden hebben 8x optische zoom. De Olympus heeft 10x, de Z3 en Z5 hebben beiden 12x optische zoom.
    De Z3 en de Z5 hebben ook image stabilization, wat denk ik toch erg handig is maar zeker niet onmisbaar.
    Sluitertijden zijn bij de Z5 en de Z10 weer wat beperkter (max. 4 sec).
    Alle Minolta camera's werken op batterijen, alleen de Olympus werkt met een accu.
    Persoonlijk zou ik geneigd zijn de Minolta Dimage Z3 te nemen, omdat deze zo op het eerste gezicht de minste beperkingen heeft.
    Ik kan je aanraden wel wat reviews te lezen op internet, en zeker ook de camera eens uit te proberen in de winkel.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt Hier kun je veel info vinden over de vijf camera's die je hierboven noemt.
    Houd er wel rekening mee dat er ook nog een tas, geheugen en batterijen bij komen kijken voordat je goed en wel aan het fotograferen bent.
    The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
    Sieraden en meer, Gingerfantasies.
      maandag 27 juni 2005 @ 22:58:00 #10
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_28287472
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 17:25 schreef Leintje het volgende:
    Hallo!! Ik heb nog een oude Fujifilm Finepix 2600Z hier liggen. Kan iemand mij ongeveer zeggen wat hij nu nu waard zou kunnen zijn. 3 jaar gebruikt. Niets mee aan de hand, werkt perfect.

Alvast bedankt
    2,1 MP is niet veel. Tis een camera uit 2001 (dat is dus heel erg oud) .. tja...hoe moet ik het zeggen. tis maar wat de gek er voor geeft; zelfs de goedkooptste camera kan al meer

misschien dat de gek er 100 a 200 euro voor geeft.
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      dinsdag 28 juni 2005 @ 07:49:28 #11
    122805 user-x
    the insignificant other
    pi_28292644
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 22:46 schreef Elefes het volgende:
    Ik denk dat je met al die camera's dan wel goed zit. Heb je niet meer dingen die je per se wil of handig vindt bij een camera? Dan is er een meer gericht advies te geven
    Ik wil het liefst de mogelijkheid hebben zo veel mogelijk zelf in te kunnen stellen. Ook moet ik er gewoon foto's mee kunnen maken. Voor de klik-maar-raak heb ik dan nog een Konika Revio KD500-z.
    quote:
    Ik zou voor >4 mp gaan bij een camera, 3 mp is op zich genoeg voor vergrotingen van 20x30, maar meer maakt het natuurlijk mooier. Wat dat betreft zou de Dimage Z10 afvallen.
    Zover was ik ook al. Liefst een digicam met 5+ Mp
    quote:
    Ik weet niet of je graag macrofoto's maakt? (Kijk eens in het macrofoto-topic hier in FOT) Dan is de Olympus C770 weer een mindere keuze, omdat deze een minimale scherpstelafstand van 7cm heeft, wat niet erg dicht op een object is. De andere camera's hebben een minimale afstand van 1 cm, daar kun je dus erg goed mee uit de voeten bij macrofotografie.
    Macrofoto's zijn leuk om te maken. Ik probeer dat altijd met mijn revio maar dat lukt eigenlijk nooit. Afgelopen weekend heb ik trouwens voor het eerst een heel goed gelukte gemaakt. Zal ik eens posten in het macrotopic.
    quote:
    De Z10 en Z20 zijn iets beperkter in de zoom, beiden hebben 8x optische zoom. De Olympus heeft 10x, de Z3 en Z5 hebben beiden 12x optische zoom.
    De Z3 en de Z5 hebben ook image stabilization, wat denk ik toch erg handig is maar zeker niet onmisbaar.
    Veel zoom =
    quote:
    Sluitertijden zijn bij de Z5 en de Z10 weer wat beperkter (max. 4 sec).
    Dus voor mooie nachtfoto's geen minotla? Je weet wel, die foto's van bijvoorbeeld een weg met mooie witte en rode strepen.
    quote:
    Alle Minolta camera's werken op batterijen, alleen de Olympus werkt met een accu.
    Persoonlijk zou ik geneigd zijn de Minolta Dimage Z3 te nemen, omdat deze zo op het eerste gezicht de minste beperkingen heeft.
    Ik kan je aanraden wel wat reviews te lezen op internet, en zeker ook de camera eens uit te proberen in de winkel.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt Hier kun je veel info vinden over de vijf camera's die je hierboven noemt.
    Batterijen.. Accu.. Mijn voorkeur heeft een accu. Dit alleen al omdat ik dat gewend ben met mijn revio en omdat ze erg lang meegaan.
    quote:
    Houd er wel rekening mee dat er ook nog een tas, geheugen en batterijen bij komen kijken voordat je goed en wel aan het fotograferen bent.
    Ook daar ben ik me wel degelijk van bewust. 512 Mb kost ongeveer ¤ 50 en een leuke tas zo'n ¤ 30. Daar moet dan ook nog eens een goed statief bij en je zit ineens zo'n ¤ 130 boven de cameraprijs.

Bedankt voor de adviesen!
    uhm....
      dinsdag 28 juni 2005 @ 12:49:06 #12
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_28299715
    ik wil graag een powershot A520 kopen, iemand ervaringen ermee?
    pi_28301195
    quote:
    Op dinsdag 28 juni 2005 07:49 schreef user-x het volgende:

[..]

Ik wil het liefst de mogelijkheid hebben zo veel mogelijk zelf in te kunnen stellen. Ook moet ik er gewoon foto's mee kunnen maken. Voor de klik-maar-raak heb ik dan nog een Konika Revio KD500-z.
    [..]

Zover was ik ook al. Liefst een digicam met 5+ Mp
    [..]

Macrofoto's zijn leuk om te maken. Ik probeer dat altijd met mijn revio maar dat lukt eigenlijk nooit. Afgelopen weekend heb ik trouwens voor het eerst een heel goed gelukte gemaakt. Zal ik eens posten in het macrotopic.
    [..]

Veel zoom = [afbeelding]
    [..]

Dus voor mooie nachtfoto's geen minotla? Je weet wel, die foto's van bijvoorbeeld een weg met mooie witte en rode strepen.
    [..]

Batterijen.. Accu.. Mijn voorkeur heeft een accu. Dit alleen al omdat ik dat gewend ben met mijn revio en omdat ze erg lang meegaan.
    [..]

Ook daar ben ik me wel degelijk van bewust. 512 Mb kost ongeveer ¤ 50 en een leuke tas zo'n ¤ 30. Daar moet dan ook nog eens een goed statief bij en je zit ineens zo'n ¤ 130 boven de cameraprijs.

Bedankt voor de adviesen!
    Ik denk dat je met alle camera's die je hier noemt meer dan genoeg in kunt stellen
    Aangezien je macrofoto's wel leuk vindt, zou ik de Olympus af laten vallen. 7cm lijkt dichtbij, maar als je eenmaal bezig bent is het dat helemaal niet..
    Voor mooie nachtfoto's kun je wel een Minolta nemen, maar niet de Z5 of de Z10. Een weg met strepen van autolampen in het donker kun je met 4sec. echter wel al een heel eind realiseren volgens mij.

Over het algemeen gezien lijkt mij de Z3 de "beste" camera, omdat deze imho de meeste voordelen heeft.
    Succes ermee
    The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
    pi_28321614
    Tja voor veel zoom is er nu eindelijk de canon powershot s2, met 12 keer optische zoom, met digitaal erbij wordt het zelfs 48 keer wat echt reusachtig is . die is wel voor onder 500 verkrijgbaar.
    jammer dat panasonic nog altijd een slecht distributienetwerk heeft maar de fz5 is ook een goede zoom camera, ook 12 keer geloof ik. Prijs is wel een stukje lager dan de canon, maar de fz5 heeft weer iets meer ruis.

Trouwens voor de mensen die een echte kwaliteitscompact willen hebben:
    de panasonic fx8 komt 5 juli uit, en het is echt een beauty.
    ook in het zwart te krijgen,

en zeer waarschijnlijk zelfs in het roze en blauw, ik heb m al gevonden voor 360, maar misschien dat het nog goedkoper kan, iig een top camera!
      woensdag 29 juni 2005 @ 07:58:31 #15
    122805 user-x
    the insignificant other
    pi_28327280
    quote:
    Op dinsdag 28 juni 2005 23:32 schreef sjobiscity het volgende:
    Tja voor veel zoom is er nu eindelijk de canon powershot s2, met 12 keer optische zoom, met digitaal erbij wordt het zelfs 48 keer wat echt reusachtig is . die is wel voor onder 500 verkrijgbaar.
    jammer dat panasonic nog altijd een slecht distributienetwerk heeft maar de fz5 is ook een goede zoom camera, ook 12 keer geloof ik. Prijs is wel een stukje lager dan de canon, maar de fz5 heeft weer iets meer ruis.

Trouwens voor de mensen die een echte kwaliteitscompact willen hebben:
    de panasonic fx8 komt 5 juli uit, en het is echt een beauty.
    [afbeelding] ook in het zwart te krijgen,

en zeer waarschijnlijk zelfs in het roze en blauw, ik heb m al gevonden voor 360, maar misschien dat het nog goedkoper kan, iig een top camera!
    Ik heb gisteren een test zitten lezen van de Canon PowerShot S2..
    dat lijkt me wel wat als camera. Kan zowel op accu als op batterijen, grote zoom en veeeeel instellingsmogelijkheden (misschien wel tee veel voor de beginnende fotograaf).

ik ga daar toch eens serieus naar kijken!
    uhm....
    pi_28328781
    quote:
    Op woensdag 29 juni 2005 07:58 schreef user-x het volgende:

[..]

Ik heb gisteren een test zitten lezen van de Canon PowerShot S2..
    dat lijkt me wel wat als camera. Kan zowel op accu als op batterijen, grote zoom en veeeeel instellingsmogelijkheden (misschien wel tee veel voor de beginnende fotograaf).

ik ga daar toch eens serieus naar kijken!
    Dat is inderdaad ook een goed alternatief denk ik
    Er zijn ook zoveel camera's...
    "Te veel" instellingsmogelijkheden is denk ik niet mogelijk, je kunt de cam natuurlijk altijd op automatisch zetten
      woensdag 29 juni 2005 @ 09:55:58 #17
    122805 user-x
    the insignificant other
    pi_28328975
    quote:
    Op woensdag 29 juni 2005 09:47 schreef Elefes het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook een goed alternatief denk ik
    Er zijn ook zoveel camera's...
    "Te veel" instellingsmogelijkheden is denk ik niet mogelijk, je kunt de cam natuurlijk altijd op automatisch zetten
    en hij is bij mij om de hoek nog het goedkoopst te krijgen ook nog eens.

maar te veel was ook cinisch bedoeld
    uhm....
      woensdag 29 juni 2005 @ 17:46:23 #18
    32015 suus21
    Andre rocks!
    pi_28345667
    of de Casio exilim z50
    fijn!
      woensdag 29 juni 2005 @ 18:23:44 #19
    122805 user-x
    the insignificant other
    pi_28346608
    quote:
    Op woensdag 29 juni 2005 17:46 schreef suus21 het volgende:
    of de Casio exilim z50
    was dat voor mij bedoeld?
    als dat zo is, bedankt maar te weinig zoom
    uhm....
      vrijdag 1 juli 2005 @ 00:05:10 #20
    105283 Versuvio
    Blind Game Again
    pi_28374486
    Nu mijn digi cam dit soort kuren heeft:

heb ik besloten om maar eens te gaan kijken voor een nieuwe. Alleen de markt is zo enorm groot nu ik voor het eerst er in verdiep... Wil namelijk voor straks gewoon leuke digitale foto's kunnen maken van de vakantie, af en toe lucht foto's als het weer omslaat e.d. Het hoeft niet zo speciaal allemaal.

Aangezien ik er nog nooit in verdiept heb wil ik dus eerst een 'beginners' camera van een niet al te hoog budget. Heb namelijk o.a. deze gevonden:
    - Olympus C-370
    - Olympus C-180
    - Canon PowerShot A510
    - Sony Cybershot DSC-S40

Iemand een tip voor me? Thanks alvast
      vrijdag 1 juli 2005 @ 00:28:44 #21
    66422 dutch-mamma
    pi_28375182
    quote:
    Op vrijdag 1 juli 2005 00:05 schreef Versuvio het volgende:
    [[url=http://img26.imageshack.us/img26/9058/md970017zf.th.jpg]afbeelding][/URL]

heb ik besloten om maar eens te gaan kijken voor een nieuwe. Alleen de markt is zo enorm groot nu ik voor het eerst er in verdiep... Wil namelijk voor straks gewoon leuke digitale foto's kunnen maken van de vakantie, af en toe lucht foto's als het weer omslaat e.d. Het hoeft niet zo speciaal allemaal.

Aangezien ik er nog nooit in verdiept heb wil ik dus eerst een 'beginners' camera van een niet al te hoog budget. Heb namelijk o.a. deze gevonden:
    - Olympus C-370
    - Olympus C-180
    - Canon PowerShot A510
    - Sony Cybershot DSC-S40

Ben ik ook in geinteresseerd, en vooral jullie eigen ervaringen...!
    pi_28388945
    quote:
    Op vrijdag 1 juli 2005 00:05 schreef Versuvio het volgende:
    [[url=http://img26.imageshack.us/img26/9058/md970017zf.th.jpg]afbeelding][/URL]

- Olympus C-370
    - Olympus C-180
    - Canon PowerShot A510
    - Sony Cybershot DSC-S40

De Olympus C-180 heeft volgens mij alleen digitale zoom, waar je niet veel aan hebt. Als je dus wilt zoomen met je camera, zou deze al afvallen.
    De C370 heeft 3x optische zoom, waar je wel wat aan hebt. Deze heeft "maar" 3 megapixel, dit is op zich genoeg als je gewone afdrukken wilt laten maken en soms wilt vergroten tot 20x30.
    De Sony heeft ook 3x optische zoom, en wat bredere sluitertijden, maar hier kun je verder weinig handmatig instellen.
    De Canon is een leuke camera, veel instelmogelijkheden, 4x optische zoom en ook redelijk ruime sluitertijden.

Ik zou persoonlijk voor de Canon gaan, mocht je je wat meer willen verdiepen in de fotografie kun je hier in het begin erg goed mee overweg omdat er veel dingen handmatig in te stellen zijn. En het is gewoon een leuke cam
      vrijdag 1 juli 2005 @ 16:09:25 #23
    105283 Versuvio
    Blind Game Again
    pi_28391698
    quote:
    Op vrijdag 1 juli 2005 14:41 schreef Elefes het volgende:

[..]

De Olympus C-180 heeft volgens mij alleen digitale zoom, waar je niet veel aan hebt. Als je dus wilt zoomen met je camera, zou deze al afvallen.
    De C370 heeft 3x optische zoom, waar je wel wat aan hebt. Deze heeft "maar" 3 megapixel, dit is op zich genoeg als je gewone afdrukken wilt laten maken en soms wilt vergroten tot 20x30.
    De Sony heeft ook 3x optische zoom, en wat bredere sluitertijden, maar hier kun je verder weinig handmatig instellen.
    De Canon is een leuke camera, veel instelmogelijkheden, 4x optische zoom en ook redelijk ruime sluitertijden.

Ik zou persoonlijk voor de Canon gaan, mocht je je wat meer willen verdiepen in de fotografie kun je hier in het begin erg goed mee overweg omdat er veel dingen handmatig in te stellen zijn. En het is gewoon een leuke cam
    Bedankt voor je reply
    pi_28392376
    quote:
    Op vrijdag 1 juli 2005 16:09 schreef Versuvio het volgende:

[..]

Bedankt voor je reply
    Graag gedaan
    Het beste kun je ook nog even naar de winkel gaan, en daar kijken welke camera je het fijnste vindt.
    Op dpreview kun je trouwens ook zoeken welke camera iets voor jou is, door middel van het aangeven van voorkeuren. Misschien ook wel handig om eens te kijken
      Redactie Frontpage zaterdag 2 juli 2005 @ 00:17:30 #25
    3926 crew  Djeez
    Orde van de Paarsgepunte Lans
    pi_28403268
    Ik heb vandaag de FZ5 gecoord, en hij bevalt uitstekend! Hij zoomt in als een gek, ik ik heb de altijd loerende achterbuuv mooi op de foto gezet, met 12X zoom!
    Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
    Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')