Dan is die canon ruim voldoendequote:Apu.Nahasapeemapetil - maandag 16 mei 2005 @ 20:56
Gewoon wat vakantiefoto's maken en dergelijke. Niet te ingewikkelde dingen.
En daarnaast ik nogquote:tommytheman - maandag 16 mei 2005 @ 20:06
Heeft er iemand super-toevallig nog een defecte nikon coolpix 995. Ik heb er nog eentje nodig waarvan de cf-print nog goed is.
Het vorige topic: Het grote Ik zoek een digitale camera topic - 13quote:SpeedyGJ - maandag 16 mei 2005 @ 15:57
Ik zag eergister de canon 300D voor 459 euro staan(met lens)
Moet ik nu van uit gaan dat het 2de hands is of niet.
Camera's die voeldoen aan jou eisen zijn:quote:Op maandag 16 mei 2005 21:11 schreef Apu.Nahasapeemapetil het volgende:
Bedankt SpeedyGJ!
Even mijn vraag nog een keertje. Wie weet zijn er meer mensen die er op willen reageren.
Mijn moeder is op zoek naar een digitale camera met:
- ongeveer 4X optische zoom
- 4 megapixels
- onder de 300 euro
Is de Canon powershot 520 dan een goede optie?
Wat zijn andere goede alternatieven?
Review met nikon lensenquote:Op maandag 16 mei 2005 21:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
enig idee wat zo een 2ehands s2 pro nog waard is?
Euhm is dit trouwens wel mogelijk?quote:tommytheman - maandag 16 mei 2005 @ 20:06
Heeft er iemand super-toevallig nog een defecte nikon coolpix 995. Ik heb er nog eentje nodig waarvan de cf-print nog goed is.
Ik ben zelf ook op zoek naar ene dig. camera en zat al te kijken naar de Fuji Finepix S3500.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:31 schreef Gurb het volgende:
Dag mensen van het foto-forum
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camera, heb hiervoor een olympus c310zoom gehad, een mooie camera, maar na een jaar was ik toe aan iets nieuws, en iets beters.
Nu heb ik de volgende criteria waar mijn nieuwe camera aan moet voldoen:
-Camera moet gebruik maken van XD-cards (heb er nog ééntje van 512 en ééntje van 64 mb liggen) dus zal Fuji of Olympus worden
-camera moet met een accu werken, en niet met batterijen (geen camera met batterijen meer voor mij)
-camera moet 3x optische zoom hebben.
-camera moet compact zijn, en makkelijk te bedienen
Verder gebruik ik de camera gewoon overal; binnen, buiten, overdag, 's avonds, feestjes, autoshows, vakanties enz.
Zelf kwam ik uit op de Olympus FE5500 (http://www.olympus.nl/consumer/29_FE-5500.htm)
en de Olympus µ DIGITAL 500 (http://www.olympus.nl/consumer/29_mju_DIGITAL_500.htm)
de FE5500 heb ik nog nergens te koop gezien in gewone winkels, en ook geen reviews van gezien, de digital 500 heb ik al verschillende reviews van gelezen, die wel redelijk positief waren.
mijn budget is maximaal 400 euro, en daarvoor wil ik ook een beschermtasje hebben en een tweede accu.
Nu is mijn vraag, welke camera raden jullie aan, één van de twee bovengenoemde, of een hele andere.
zijn idd erg mooie camera's die twee, alleen ze voldoen niet aan één criteria, dat is dat ze compact moeten zijn, en deze zijn niet zo compact dat je ze in je broekzak wegstoptquote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:57 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook op zoek naar ene dig. camera en zat al te kijken naar de Fuji Finepix S3500.
[afbeelding]
Er staan hele positieve reacties op het internet over deze camera. Prijzen beginnen bij +/- 185,- euro. Evenals van de Fuji Finepix S5500. Deze is over het algemeen hetzelfde m.u.v. een aantal kleine details en een groter zoombereik. Deze is te koop vanaf +/- 275,- euro. Maar het zijn hele mooie dingen. Een soort semi-spiegelreflex. (of hoe dat dan ook mag heten).
[afbeelding]
Kijk maar eens bij www.kieskeurig.nl
Maar met jou budget zijn er ook veel andere camera's die aan te raden zijn.
Succes!
Met een afmeting van 100x7.7x6.9cm zijn best redelijk klein. Maar ik betwijfel of je ze zo in je broekzak kan stoppen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 08:42 schreef Gurb het volgende:
[..]
zijn idd erg mooie camera die twee, alleen ze voldoen niet aan één criteria, dat is dat ze compact moeten zijn, en deze zijn niet zo compact dat je ze in je broekzak wegstopt
iemand anders nog een advies voor mij? de FE 5500 of de digital 500 of een andere?
als je broekzak maar groot genoeg is, past elke camera er natuurlijk in, maar toch is zo'n soort camera niet wat in zoek, gewoon een klein handzaam cameraatje.quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:13 schreef Zephyrus het volgende:
Met een afmeting van 100x7.7x6.9cm zijn best redelijk klein. Maar ik betwijfel of je ze zo in je broekzak kan stoppen.
Hier:quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:13 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Met een afmeting van 100x7.7x6.9cm zijn best redelijk klein. Maar ik betwijfel of je ze zo in je broekzak kan stoppen.
De mju digital 500 ziet er uit als een leuke cameraquote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:31 schreef Gurb het volgende:
Dag mensen van het foto-forum
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camera,
Ik heb nog twee XD-kaarten thuis liggen uit mijn vorige olympus, dus nikon, panasonic of canon vallen dan af.quote:Op woensdag 18 mei 2005 12:29 schreef sjobiscity het volgende:
als je hem in je broekzak wilt stoppen moet je kijken naar een nikon coolpix 7900 of een panasonic fx7.
of natuurlijk een ixusje. iets groter is al de fuji f10, maar die maakt wel uitzonderlijk mooie foto's voor een camera die tussen super compact en compact inzit.
misschien een handig trucje, vergelijk het is met de afmetingen van je mobiel, dan kan je wel ongeveer nagaan hoe groot hij is.
XD kaarten heb ik al thuis (1x 512 mb, 1 x 64 mb)quote:Op woensdag 18 mei 2005 12:32 schreef sjobiscity het volgende:
nadeel van die f10 kan zijn dat ie xd gebruikt, die zijn namelijk een stukje duurder. maar ach, of je nou 30 euro meer voor je camera betaald of voor een geheugen kaart van 1gb..
veel te groot dus, en als ik mijn camera wegstop, dan sowieso in het hoesje.quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:32 schreef Elefes het volgende:
Hier:
http://www.dpreview.com/r(...)ji_finepixs5100z.asp worden iets andere afmetingen gegeven voor die Fuji, nlk 11 bij 8 bij 8 (ongeveer) en dat is denk ik een niet zo compacte afmeting. Zo'n camera stop je niet in je broek- of jaszak (sowieso is dat nooit zo'n goed idee).
Verder zien de specificaties er wel ok uit
Jammer is dat de macrofunctie maar tot 10 cm scherpstelt, maar ik weet niet of je iets met macro wilt gaan doen. Ook 4 megapixel is niet echt veel, maar ook daar ligt het er maar net aan wat je er mee wilt gaan doen (voor gewoon afdrukken en op internet zetten is het meer dan voldoende lijkt me).
review had ik gevonden, op kieskeurig.nl stonden er ook een aantalquote:Op woensdag 18 mei 2005 13:32 schreef Elefes het volgende:
De mju digital 500 ziet er uit als een leuke camera
Hier nog wat extra info: http://www.dpreview.com/reviews/specs/Olympus/oly_stylus500.asp
Ik weet niet wat je met de cam wilt gaan doen? Sluitertijd en Diafragma zijn nlk niet met de hand in te stellen, wat een nadeel kan zijn. Ook is het niet mogelijk er eventueel andere lenzen op te zetten. Of dit een probleem is hangt af van wat je er mee wilt.
Dat kan iedere moderne digitale reflex, behalve dan het zoombereik. Dat hangt namelijk van je lens af. Misschien dat de sportstand er niet op zit, maar dan kan je met sluitertijdvoorkeuze zelf een sportstand maken. Het is altijd in te stellen. Verder is het een kwestie van smaak. Sommige camera's geven wat meer ruis op de gevoeligere standen (800/1600). Voor de sluitertijd is ook je objectief erg belangrijk. Investeren in een lichtsterk telezoomobjectief kan geen kwaad als je actiefotos wil maken.quote:Op woensdag 18 mei 2005 18:16 schreef Gmak het volgende:
Mijn eisen zijn:
-Digitaal
-Spiegelreflex
-Sportstand
-Mogelijkheid om in vrij donkere ruimte scherpe foto's te maken van bewegende opjecten (paardensport)
-Groot zoombereik zonder verlies scherpte
Wie heeft een idee welke camera aan mijn eisen voldoet?
Geen antwoord op je vraag, maar wel een tip als je de EOS350 wil:quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:44 schreef bees het volgende:
goed,
binnenkort komt er dus een scheepje met geld binnen....
ik heb mijn zinnen gezet op een eos300d of 350d....
ik heb nu een canon g5 ....
de lens(of moet ik zeggen objectief) is vrij lichtgevoelig...
knip en plak
Hoge resolutie 4x optische zoomlens
De 4x optische zoomlens heeft een brandpuntsafstand van 7,2 - 28,8 mm (35- 140 mm equivalent bij 35 mm) en een diafragma met een bereik van f2.0 - f3.0.
die standaard lens die bij zo'n 300/350 geleverd wordt is beduidend minder lichtsterk....
nu is mijn vraag welke sigma/ canon lens benaderd de specificaties van die van de g5?? of kan ik dit eenvoudig opvangen door een hogere iso-waarde in te stellen???
ik wil van de g5 af omdat die maar tot 400iso/asa gaat en dat is te weinig bij concerten en theater........
Maar ik zie em niet op die website staan.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:41 schreef Apu.Nahasapeemapetil het volgende:
[..]
Geen antwoord op je vraag, maar wel een tip als je de EOS350 wil:
Kreeg gisteren foldertje van Kral binnen. de EOS350 is daar nu 749,-
www.kral.nl voor plaatsen waar die zaak zit.
Canon EOS 300D Kit (6.3MP, EF-S 18-55/3.5-5.6) ¤ 688,-quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:20 schreef bees het volgende:
nou... ik denk dat ie zich vergist heeft en de 300d bedoeld...met lens...;-)
en ik weet verd... nog steeds niet wat ik ga doen... (had een jaar geleden gewoon een maandje moeten doorsparen............. maar dat is achteraf gelu* )
ik heb nu dus een g5....quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Canon EOS 300D Kit (6.3MP, EF-S 18-55/3.5-5.6) ¤ 688,-
Tja
Gewoon deze doen, doe ik ookAlleen ik wil de zwarte versie hebben met USM lens
Alleen die zijn nog amper verkrijgbaar.
Dit hangt van je lens af. Een lichtsterke lens kan bij mooi weer op volle zoom nog makkelijk op 1/1000 werken en dan is je sluitertijd nog zo snel dat je geen stabilisatie nodig hebt. Als je daar dan toch last van hebt kan je er een lens met beeldstabilisatie opzetten.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:41 schreef Gmak het volgende:
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik hoor van diverse kanten dat bv een Canon Eos 350D niet aan mijn wensen voldoet, wanneer ver wordt ingezoomd schijnt het beeld niet scherp te blijven door gebrek aan stabilisator. Er werd mij een Konica Minolta 7D aangeraden, maar deze komt wel boven mijn budget uit helaas.
Maar die zijn dan ook weer zo heerlijk goedkoopquote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:48 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Dit hangt van je lens af. Een lichtsterke lens kan bij mooi weer op volle zoom nog makkelijk op 1/1000 werken en dan is je sluitertijd nog zo snel dat je geen stabilisatie nodig hebt. Als je daar dan toch last van hebt kan je er een lens met beeldstabilisatie opzetten.
Als je het nog kan vinden: fujifilm Finepix A204quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:49 schreef RoofingBurner het volgende:
Als het in dit topic mag wil ik ook graag even een vraagje deponeren.
Onze dochter wordt in juli 7 jaar en vraagt een fototoestel voor haar verjaardag. Het lijkt mij het handigst als dit een digitale cam wordt.
Nou vraag ik me alleen af wat ik moet kopen. Het is voor een kind dus een beetje sterk is niet overbodig, ook moet het een gemakkelijk te bedienen toestelletje zijn zonder al te veel poespas. Echt extreem hoge resolutie is ook niet nodig.
Welk toestel zouden jullie kopen?
Alvast bedankt
en deze is ook nog een optie:quote:-Camera moet gebruik maken van XD-cards (heb er nog ééntje van 512 en ééntje van 64 mb liggen) dus zal Fuji of Olympus worden
-camera moet met een accu werken, en niet met batterijen (geen camera met batterijen meer voor mij)
-camera moet 3x optische zoom hebben.
-camera moet compact zijn, en makkelijk te bedienen
Verder gebruik ik de camera gewoon overal; binnen, buiten, overdag, 's avonds, feestjes, autoshows, vakanties enz.
Zelf kwam ik uit op de Olympus FE5500 (http://www.olympus.nl/consumer/29_FE-5500.htm)
en de Olympus µ DIGITAL 500(http://www.olympus.nl/consumer/29_mju_DIGITAL_500.htm)
de FE5500 heb ik nog nergens te koop gezien in gewone winkels, en ook geen reviews van gezien, de digital 500 heb ik al verschillende reviews van gelezen, die wel redelijk positief waren.
mijn budget is maximaal 400 euro, en daarvoor wil ik ook een beschermtasje hebben en een tweede accu.
Jij wilt ook elke week wat andersquote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Canon EOS 300D Kit (6.3MP, EF-S 18-55/3.5-5.6) ¤ 688,-
Tja
Gewoon deze doen, doe ik ookAlleen ik wil de zwarte versie hebben met USM lens
Alleen die zijn nog amper verkrijgbaar.
Nee hoor ik vergis me niet. Staat inderdaad niet op de site. Maar heb de folder hier voor me liggen:quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:20 schreef bees het volgende:
nou... ik denk dat ie zich vergist heeft en de 300d bedoeld...met lens...;-)
en ik weet verd... nog steeds niet wat ik ga doen... (had een jaar geleden gewoon een maandje moeten doorsparen............. maar dat is achteraf gelu* )
oeh, da's ook niet verkeerd......quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:38 schreef Apu.Nahasapeemapetil het volgende:
[..]
Nee hoor ik vergis me niet. Staat inderdaad niet op de site. Maar heb de folder hier voor me liggen:
SUPERSTUNT! CANON EOS-350D van 999,- nu 749,-
Incl origineel 18-55 objectief van 1099 nu 849
Inclusief origineel 18-55 & 55-200 objectief van 1299 nu 949
Hahaha ik weet gewoon niet meer wat ik moet kiezen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:02 schreef Elefes het volgende:
[..]
Jij wilt ook elke week wat anders![]()
Ik heb nu sinds een paar weken mijn Olympus C7070 en ben er ontzettend tevreden mee. Spiegelreflex was me toch iets te duur.. Maar dit is een goed alternatief
Het is inderdaad nogal wat, wat er allemaal op de markt is. Ik zou zeggen: ga naar de winkel, of verschillende winkels, en laat je daar eens adviseren. Met de eisen die ik had, gecombineerd met de kennis van de man van de fotowinkel, kwam er al gauw een optie uit voor mijquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hahaha ik weet gewoon niet meer wat ik moet kiezen.
De 350D wil ik niet, leuke camera maar lees er nogal wat (Tja hoe moet ik het zeggen)
Lijkt net of die niet echt lekker met de lenzen werkt (de foto's zijn niet scherp)
300D ook een hele mooie camera's maar hier ondervind weer donkere foto's plaats....
Ik ga morgen naar leeuwarden en zal eens kijken hoe het allemaal zit, anders wordt dit em ook niet denk ik.
De powershot 2 van canon ziet er goed uit met 12X zoom en IS.
De voorbeeld foto's zagen er wel aardig uit, wat ik wel heb kunnen ontdekken is chromatische aberratie.
Naar mij ogen acceptabel/onacceptabel, valt ook best wel goed te zien.
Dat het extreem erg is dat ook weer niet maar bij takken fotografie ben ik juist weer bang dat je dat weer heel goed gaat zien (takken en witte achtergrond)
(chromatische aberratie = paarse, gele etc kleuren om takken van bomen etc)
De nikon 8800 lijkt me ook een mooie camera.
Maar goed ik moet het allemaal maar even bekijken
Ja, maar niet in die mate dat je het ziet op normale afdrukken en lichte vergrotingen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:05 schreef Mister.Ed het volgende:
nu wil ik wel een 350D aanschaffen alleen heb ik een vraagje over de lenzen die erbij zitten. Bij combi in ons dorp kan ik de kit met originele canon 18/55 erbij krijgen of een superkit maar daar zitten sigma 18/50 en 50/200 lenzen bij en een extra grip. Het prijsverschil is 240 euro en dat is weinig als ik al zie dat de extra grip rond de 135 ligt.
Zijn die sigma lenzen dan kwalitatief slechter dan de canon lens of zie ik dat dan verkeerd ?
?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
.....
300D ook een hele mooie camera's maar hier ondervind weer donkere foto's plaats....
....
thanks dan ga ik gewoon voor de volledige kit gezien deze prijstechnisch interessant isquote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:27 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ja, maar niet in die mate dat je het ziet op normale afdrukken en lichte vergrotingen.
Klopt, mijn vriend wou ook een camera kopen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:42 schreef Elefes het volgende:
[..]
Het is inderdaad nogal wat, wat er allemaal op de markt is. Ik zou zeggen: ga naar de winkel, of verschillende winkels, en laat je daar eens adviseren. Met de eisen die ik had, gecombineerd met de kennis van de man van de fotowinkel, kwam er al gauw een optie uit voor mij
Ja ik lees daar veel reactie's over dat de foto's te donker zijnquote:
Ik snapte de zin gewoon niet helemaalquote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
.......
Ja ik lees daar veel reactie's over dat de foto's te donker zijn
Nou ja ik ga morgen naar leeuwarden en dan moet ik maar even zien![]()
7D heeft de IS in de body zitten!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Maar die zijn dan ook weer zo heerlijk goedkoop![]()
Ik heb het idee dat de camera's in de winkel allemaal een stuk duurder zijn (geen wonder ook, logisch m.b.t. pand, personeel, etc.). De camera die ik wilde kopen kostte op internet rond de 550, in de winkel was hij 750 (!). Dit vond ik echt teveel, een verschil van 50 a 100 euro had ik verwacht, maar niet zoveel. Ik heb een paar keer in de winkel nadrukkelijk gezegd dat ik het verschil wel erg groot vond, uiteindelijk is de meneer van de fotowinkel eens op internet gaan kijken en heb ik de cam 140 euro goedkoper mee kunnen nemenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Daarom ga ik morgen naar leeuwarden omdat ze hier bijna geen echte fotozaken hebben.
Combi hierzo zijn dikke oplichters.
499 euro voor die minolta Z5 terwijl ik ze op i-net voor 378 kan pakken
Maar die ruis bevalt mij gewoon niet echt, kweet niet maar die camera staat me gewoon op een 1 of andere manier niet aanquote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:45 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
[..]
7D heeft de IS in de body zitten!
(de ccd is "vrij" opgehangen en zal in de tegengestelde richting van de schok bewegen)
Lens zal dus stukken goedkoper zijn dan bijv een lens voor een canon!
zelf vind ik de 7D beter in de hand liggen en werken dan bijv een 300D/350D.
Maar voor een stuk minder, heb je een Panasonic FZ20 met 12x zoom!
(36-432mm/F2.8!!!)
http://www.zimfamilycockers.com/Panasonic_Lumix_DMC-FZ20.html
echt een super ding voor een geweldige prijs!
+/- 500 euro!
en dan heb ik het niet eens over de lens!![]()
Ik heb geen S2 hoorquote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:02 schreef Elefes het volgende:
[..]
Maar wat is er gebeurd met je Powershot S2? Om even ontopic te blijvenIs die uit de picture? Of kun je gewoon niet zo lang wachten op een nieuwe cam..
![]()
Welke cam heeft geen ruis op een hoge iso??quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Maar die ruis bevalt mij gewoon niet echt, kweet niet maar die camera staat me gewoon op een 1 of andere manier niet aan
Maar ik ga morgen uitgebreid veel camera's uit testen
[..]
Ik heb geen S2 hoor
Heb de fuji 602 die niks meer doet.
Daarom kan ik momenteel ook niks.
Aangezien ik nu 925 euro heb te verspelen aan een camera (Vakantiegeld he) komt dat dus mooi uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |