abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32858324
HELP! Ik weet niet welke cam ik moet kiezen. Ik zoek een simpel klein point en shoot cameraatje om cadeau te doen aan m'n vriendin. Het hoeft geen absolute topkwaliteit te zijn, want daar heb ik de 20D voor.

Ik heb een aantal opties overwogen. Afvaller is de Canon Powershot A410. Hoewel ik Canon-fan ben ontstijgt deze net het broekzakformaat. Over blijven:

- Benq DC C500

+ Design!
+ Lekker klein en licht!
+ Incl batterij (accu) / tasje
+ Prijs (+/- 95 euro)
+ 5 MP
- Geen optische zoom
- Grote minimale scherpstelafstand (0.6m in macro, 1.0m gewoon)
- Geen reviews vindbaar, want is net uit.

- Pentax Optio 50

+ Ook lekker klein en licht, maar tikkie groter dan de Benq
+ Positieve reviews
+ 5MP
+ Iets groter LCD
+ 3X optische zoom
- Penlites
- 1,5 keer zo duur (136 euro)

Toevoegingen zijn ook welkom!!

[ Bericht 0% gewijzigd door American_Nightmare op 06-12-2005 11:43:27 ]
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 6 december 2005 @ 11:38:13 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_32858382
hmm denk da tik voor de pentax zou gaan
al is t maar omdat er een optische zoom op zit

van de andere kant die benq is die op accu? of ook op penlites?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_32858447
De Benq is op een accu.

Optische zoom is leuk inderdaad (ook ff toegevoegd in de startpost).
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_32859135
Pentax zonder twijfel
pi_32859184
De pentax. Dit is een aardige camera waar je best heel aardige foto's mee kan maken. Een matige AWB en autofocus wil nog wel eens roet in het eten gooien. Maar als je daar een beetje mee oefent dan heb je een mooie camera!
pi_32859262
quote:
Die heeft hetzelfde dilemma.
  dinsdag 6 december 2005 @ 12:56:25 #8
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_32860029
Pentax glaswerk tegenover BenQ glaswerk?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_32860091
Ik heb met geen van beide toestellen ervaring, maar intuïtief zou ik voor de Pentax gaan.
pi_32860254
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:58 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb met geen van beide toestellen ervaring, maar intuïtief zou ik voor de Pentax gaan.

groetjes,
American_Nightmare
pi_32860281
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:56 schreef Shark.Bait het volgende:
Pentax glaswerk tegenover BenQ glaswerk?
De vraag is in hoeverre het glaswerk echt belangrijk is voor zomaar een snap af en toe he. Maar goed de spreekwoordelijke knoop is doorgehakt; het is de Pentax geworden. Eigenlijk zaten er toch redelijk weinig grote voordelen aan de Benq behalve de prijs.
pi_32860361
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:05 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

De vraag is in hoeverre het glaswerk echt belangrijk is voor zomaar een snap af en toe he.
Over het algemeen belangrijker dan de sensor. Mits de sensor echt flut is natuurlijk, enzo, en dus enzo.
pi_32860425
Ja oke maar we hebben het over een camera van 100 euro. Daar verwacht ik ook echt geen DLSR-achtige resultaten van. Maar m'n vermoeden is wel inderdaad dat de Pentax het beter zal doen (hoewel dat Benq-spul volgens mij ook door een of andere 'grote' fabrikant wordt gemaakt).
  dinsdag 6 december 2005 @ 13:13:51 #14
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_32860508
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:05 schreef American_Nightmare het volgende:
De vraag is in hoeverre het glaswerk echt belangrijk is voor zomaar een snap af en toe he. Maar goed de spreekwoordelijke knoop is doorgehakt; het is de Pentax geworden. Eigenlijk zaten er toch redelijk weinig grote voordelen aan de Benq behalve de prijs.
Nou ja, zo te zien waren ze aan elkaar gewaagd. behalve de zoom dan. Dus dan ligt de doorslaggevende factor in de details...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_32860608
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:10 schreef American_Nightmare het volgende:
Ja oke maar we hebben het over een camera van 100 euro. Daar verwacht ik ook echt geen DLSR-achtige resultaten van. Maar m'n vermoeden is wel inderdaad dat de Pentax het beter zal doen (hoewel dat Benq-spul volgens mij ook door een of andere 'grote' fabrikant wordt gemaakt).
Meen dat Benq geen stickerplakker is maar zelf spul maakt hoor. Ze zijn best groot.
pi_32860834
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:17 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Meen dat Benq geen stickerplakker is maar zelf spul maakt hoor. Ze zijn best groot.
Oh ja volgens mij haal ik 2 dingen door elkaar. Ik las ergens dat Benq de peripherals-afdeling van Acer is.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 6 december 2005 @ 13:27:39 #17
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_32860849
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:13 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Nou ja, zo te zien waren ze aan elkaar gewaagd. behalve de zoom dan. Dus dan ligt de doorslaggevende factor in de details...
dat zou voor mij ook de doorslag gegeven hebben
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_32863173
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:58 schreef veldmuis het volgende:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')