abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32830410
quote:
Op maandag 5 december 2005 09:40 schreef Puckzzz het volgende:
*Melding maakt*

kan iemand hier ff een linkje van brouwen?
Done
  maandag 5 december 2005 @ 11:47:27 #227
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32830713
quote:
Op maandag 5 december 2005 11:33 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Done
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_32842450
quote:
Dit centrale topic wordt met ingang van vandaag gesloten. Iedereen met een vraag over de aanschaf van een digitale camera mag hiervoor een eigen topic openen.

Dit is besloten omdat er weinig "centraals" aan dit topic is. Vragen over digitale camera's zijn dikwijls erg specifiek. Het komt heel weinig voor dat je je antwoord vindt door terug te lezen in dit topic. Handiger zijn de linkjes die in FOT te vinden zijn.
Ik begrijp dat jullie het niet geheel centraal vinden. Maar wat is in vredesnaam het voordeel van 30 30 topics a la "ik zoek een camera" ten opzichte van 1 groot topic?
In het grote topic wordt toch gewoon per geval antwoord gegeven? Mooi systeem leek me.

Als je één topic te algemeen vindt, doe het dan zoals op GoT: vier verschillende "welke camera moet ik kopen" topic:

-Welke dig. camera onder de 250 euro?
-Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro?
-Welke dig. camera tussen de 500 en 1000 euro?
-budget / start-dSLR, welke te kiezen?

Dan dek je alles af (misschien nog een apart topic voor analoog?) en hebben mensen er wel wat aan als ze zo'n groot topic lezen.

Maar een paar losse topics per dag? Dat wordt een zooi lijkt me..
  maandag 5 december 2005 @ 20:01:10 #229
40714 Subhuman
Televised confession
pi_32844025
quote:
Op maandag 5 december 2005 19:07 schreef Gizz het volgende:

[..]

Ik begrijp dat jullie het niet geheel centraal vinden. Maar wat is in vredesnaam het voordeel van 30 30 topics a la "ik zoek een camera" ten opzichte van 1 groot topic?
In het grote topic wordt toch gewoon per geval antwoord gegeven? Mooi systeem leek me.

Als je één topic te algemeen vindt, doe het dan zoals op GoT: vier verschillende "welke camera moet ik kopen" topic:

Dan dek je alles af (misschien nog een apart topic voor analoog?) en hebben mensen er wel wat aan als ze zo'n groot topic lezen.

Een centraal topic is er normaliter voor bedoeld om mensen een handig naslagwerk te geven. In ons grote digitale cameratopic was er van een naslagwerk geen sprake omdat elk verzoek tot hulp bij het aanschaffen van een digitale camera weer anders is. Bovendien lijkt het erg ontoegankelijk voor nieuwe users. Dat zijn de redenen waarom we het gesloten hebben.

Vier topics zoals jij ze noemt zijn op zich een optie. Ik ben alleen wel bang dat de meeste mensen het juiste topic dan niet weten te vinden. Ook is er dan weer redelijk wat centralisatie, en heeft nog steeds iedereen andere eisen. Het is nog steeds niet ideaal.

Bovendien valt het aantal vragen dat gesteld werd in het centrale topic heel erg mee. Het is naar nieuwe gebruikers toe veel vriendelijker om ze dan die vragen in een eigen topic te laten stellen, wat heel veel mensen toch al deden. Een topic wat vervolgens gesloten werd, met een doorverwijzing naar het centrale topic, wat log was en waar weinig nuttigs in te vinden was.

Daarom gaan we nu eerst kijken of dit een verbetering oplevert. Mocht het nou totaal niet lopen of een enorme puinzooi worden, dan kunnen we altijd dan nog kijken naar een andere oplossing.
pi_32844586
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:01 schreef Subhuman het volgende:
Daarom gaan we nu eerst kijken of dit een verbetering oplevert. Mocht het nou totaal niet lopen of een enorme puinzooi worden, dan kunnen we altijd dan nog kijken naar een andere oplossing.
Kijk jij wel 'ns in WGR? En kijk je wel eens in TRV?

Het contrast is echt opvallend.
  maandag 5 december 2005 @ 20:22:23 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_32844658
Ik zoek een DSLR camera die ook.....

Wot de Fuk?

Hoezo "dat komt door de gebruikte techniek, antwoord gegeven, slotje"

Dat antwoord had ik op het forum van de Yes, de Viva of de Flair ook kunnen krijgen Ik meen het hoor. WAAROM is het nou technisch ZO onmogelijk om filmpjes met een DSLR te maken? Die spiegel kan toch gewoon omhoog blijven en die sluiter lekker 30 keer per seconde open en dicht? Kan de Powershot S1 ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 december 2005 @ 20:43:16 #232
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_32845265
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
WAAROM is het nou technisch ZO onmogelijk om filmpjes met een DSLR te maken? Die spiegel kan toch gewoon omhoog blijven en die sluiter lekker 30 keer per seconde open en dicht? Kan de Powershot S1 ook.
Dat kan, maar dan zie je niet wat je filmt. Zo goed? Je kan ook een GSM of MP3 in je camera bouwen, maar dat is kut. En je betaalt er ook voor. En mensen willen foto's maken met een DSLR. En die 5 gebruikers die dat wel willen, die hebben pech gehad
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 5 december 2005 @ 20:47:17 #233
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_32845369
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:20 schreef k_man het volgende:
Kijk jij wel 'ns in WGR? En kijk je wel eens in TRV?

Het contrast is echt opvallend.
ik kijk net, maar ik zie het verschil niet. Allebei een zooi topics...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_32845443
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:47 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

ik kijk net, maar ik zie het verschil niet. Allebei een zooi topics...
In TRV is alles centraal per bestemming: heel overzichtelijk. In WGR mag iedereen z'n eigen topic openen, dus zijn er inmiddels tientallen topics over de ideale creditcard, BKR en sollicitatietips.
  maandag 5 december 2005 @ 20:55:32 #235
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_32845631
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:49 schreef k_man het volgende:

[..]

In TRV is alles centraal per bestemming: heel overzichtelijk. In WGR mag iedereen z'n eigen topic openen, dus zijn er inmiddels tientallen topics over de ideale creditcard, BKR en sollicitatietips.
Dat zie ik hier nu ook wel gebeuren ja. Ik heb inmiddels m'n eigen topic al geopend... Ik moet nog zien of het handiger is, ik vond het namelijk hartstikke goed werken in dat centrale topic!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  maandag 5 december 2005 @ 20:55:42 #236
262 Re
Kiss & Swallow
pi_32845640
quote:

[..]

jah TRV, maar dan heb je ook een stelletje wereldvreemden bij elkaar huh
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 5 december 2005 @ 20:58:16 #237
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_32845702
quote:
aha...op die fiets...
  maandag 5 december 2005 @ 21:01:21 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_32845797
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:43 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Dat kan, maar dan zie je niet wat je filmt. Zo goed? Je kan ook een GSM of MP3 in je camera bouwen, maar dat is kut. En je betaalt er ook voor. En mensen willen foto's maken met een DSLR. En die 5 gebruikers die dat wel willen, die hebben pech gehad
Hmm, je hebt een punt

En misschien is het er gewoon nog te vroeg voor, maar over een paar jaar komt er vast wel een hybride cam die allebei kan
Overigens kan je met een beetje DVcam tegenwoordig ook 5mp foto's maken

Maar je hebt denk ik wel gelijk dat het gewoon verschillende doelgroepen zijn. Maar technisch zou het moeten kunnen
  maandag 5 december 2005 @ 21:51:39 #239
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_32847239
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hmm, je hebt een punt

En misschien is het er gewoon nog te vroeg voor, maar over een paar jaar komt er vast wel een hybride cam die allebei kan
Overigens kan je met een beetje DVcam tegenwoordig ook 5mp foto's maken

Maar je hebt denk ik wel gelijk dat het gewoon verschillende doelgroepen zijn. Maar technisch zou het moeten kunnen
technisch kan het vast wel maar dan komt er een schippering.
ik denk dat de mensen met een dslr foto's willen maken en dan niet met een mindere kwalitijd genoeg nemen omdat ze dan ook filmpjes kunnen maken.

mensen met een dslr werken willen ook filmpjes van een normale kwallitijd lijkt me.
je stoort je aan slechte belichting en pixels die zichtbaar zijn.
beeld moet scherp en vloeiend zijn etc.

dat zou betekenen dat we een dslr krijgen met een 3ccd.
is wel tof natuurlijk zeker als je met een leuke lens gaat filmen. want dat voordeel heb je wel weer.

je tele lens werkt dan natuurlijk ook gewoon en dan kun je dus met in een extreem geval met je 600mm lens een filmpje schieten. er vanuitgaande dat de cencor evengroot blijft heb je een omreken factor en zou je dus een 850mm lens hebben ofzo?
kom je uit op een profecionele dv cam. das wel erg supper.
maar denk dat je boddy dan wat groot word en je compactflash zo vol zit.
en heb ook nog geen idee waar je de microfoon op zou zetten wat dat moet dan wel een richtmicrofoon zijn.

geef mij maar een dslrvoor foto's en een DV camera voor filmen.
het zijn niet voor niets apparte apparaten.

jullie kijken toch ook tv op je tv en niet op je computer.
en jullie computeren toch ook achter een monitor en niet achter jullie tv.
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_32849638
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:55 schreef Re het volgende:

[..]

jah TRV, maar dan heb je ook een stelletje wereldvreemden bij elkaar huh
"Wereldvreemd" in TRV? Hoe stel je je dat voor? Reizigers die niks van de wereld gezien hebben?
pi_32849709
quote:
Op maandag 5 december 2005 19:07 schreef Gizz het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik vind het erg jammer dat het centrale topic dicht is, er werd best goed in gereageerd en er stonden genoeg tips in voor websites e.d. waar men informatie kon vinden. Bijna iedereen krijgt antwoord in dat topic.
Ik heb persoonlijk echt geen zin om het zoveelste "welke camera moet ik kopen" topic te gaan lezen en dan ook nog antwoord te gaan geven. Houd het lekker centraal, imho heb je daar meer aan (VEEL mensen zoeken ongeveer hetzelfde in dat topic!) en het is makkelijker bij te houden voor mensen die er commentaar in willen posten (zoals ik bijvoorbeeld).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  dinsdag 6 december 2005 @ 09:10:25 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_32855199
quote:
Op maandag 5 december 2005 23:10 schreef k_man het volgende:

[..]

"Wereldvreemd" in TRV? Hoe stel je je dat voor? Reizigers die niks van de wereld gezien hebben?
Hap hap
  dinsdag 6 december 2005 @ 09:24:46 #243
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_32855446
quote:
Op maandag 5 december 2005 23:12 schreef Elefes het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik vind het erg jammer dat het centrale topic dicht is, er werd best goed in gereageerd en er stonden genoeg tips in voor websites e.d. waar men informatie kon vinden. Bijna iedereen krijgt antwoord in dat topic.
Ik heb persoonlijk echt geen zin om het zoveelste "welke camera moet ik kopen" topic te gaan lezen en dan ook nog antwoord te gaan geven. Houd het lekker centraal, imho heb je daar meer aan (VEEL mensen zoeken ongeveer hetzelfde in dat topic!) en het is makkelijker bij te houden voor mensen die er commentaar in willen posten (zoals ik bijvoorbeeld).
Precies, daar was ik ook bang voor. Vrees dat ik in m'n nieuwe eigen topic minder antwoorden ga krijgen dan dat ik in het centrale topic kreeg. Plus het feit dat ik daar in het algemeen veel leerde over digitale camera's...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  dinsdag 6 december 2005 @ 12:26:05 #244
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32859426
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_32864677
Kunnen we dan nu weer gewoon normaal doen en het centrale topic lekker openen? Alstjeblieft?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  dinsdag 6 december 2005 @ 16:40:07 #246
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_32865647
Dames, laten we de modjes gewoon het wiel opnieuw uitvinden, kunnen we ze altijd nog uitlachen (op meets) en anders hun wijsheid prijzen. Misschien geilen ze op kwantiteit en niet kwaliteit...
Misschien valt het wel mee.
  dinsdag 6 december 2005 @ 16:53:27 #247
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_32865976
FOT Fot Wedstrijd Lijnen deel 2

Kennie/wilie de TT aanpassen. Ik ben een strategisch geplaatste "o" vergeten.

Of leef je uit
pi_32866889
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 16:53 schreef Shark.Bait het volgende:
FOT Fotowedstrijd Lijnen deel 2

Kennie/wilie de TT aanpassen. Ik ben een strategisch geplaatste "o" vergeten.

Of leef je uit
*uitgeleefd*
pi_32869302
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hap hap
Uh-huh. let op de PI
  woensdag 7 december 2005 @ 13:32:17 #250
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32889390
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')