abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 december 2005 @ 20:48:53 #1
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_32845417
Omdat het centrale topic gesloten is (balen, was echt een superhandig topic) nu maar mijn eigen topic: ik wil voor kerst een digitale camera vragen van rond de 300 euro. Ben er ondertussen uit wat ik ongeveer wil en dan zijn de volgende camera's een optie:

- Canon Digital Ixus 50
- Nikon Coolpix 5900 (lijkt beter te zijn, maar ik ben niet zo'n fan van de vormgeving (dat dikkere stuk aan de rechterkant)
- Panasonic DMC-FX80
- Fuji Finepix F10
- Pentax s5z of s6

Bijna iedereen is lovend over al deze camera's, dus het zal hoe dan ook vast een goede keuze zijn, maar ik weet het echt niet. Kan iemand me nog wijzer maken? Iemand ervaring met een van de camera's? Zijn er tussen die absoluut aan te bevelen of absoluut af te raden zijn?

bvd!

[ Bericht 0% gewijzigd door Foeske op 07-12-2005 14:46:19 ]
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  maandag 5 december 2005 @ 20:54:01 #2
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_32845589
ga naar de media markt en kijk eens welke lekker in de hand ligt?

Enne, je koopt een camera toch omdat ie mooie foto's kan maken en neit omdat ie er mooi uitziet?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 5 december 2005 @ 20:59:12 #3
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_32845740
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:54 schreef Shark.Bait het volgende:
ga naar de media markt en kijk eens welke lekker in de hand ligt?

Enne, je koopt een camera toch omdat ie mooie foto's kan maken en neit omdat ie er mooi uitziet?
Ik vind het niet eens zo lelijk, maar het lijkt me niet handig in m'n broekzak... dat is het grootste bezwaar. En dat vasthouden was ik nog van plan, ik ga deze week nog de stad in om wat advies van experts in te winnen, maar ik was gewoon benieuwd naar ervaringen hier, met name over de kwaliteit van de foto's dus, en over hoe lang de accu's meegaan bijvoorbeeld
*´¨)
  maandag 5 december 2005 @ 21:03:06 #4
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_32845859
kijk maar uit met die experts, die kunnen je een camera aansmeren waar ze een leuke commissie op vangen, en niet eentje die optimaal geschikt is voor jou....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 6 december 2005 @ 11:15:50 #5
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_32857846
Ja, daar heb ik inderdaad al ervaring mee, vandaar dat ik hier ook om tips kom vragen
*´¨)
pi_32857908
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:48 schreef Foeske het volgende:
- NiconNikon Coolpix 5900 (lijkt beter te zijn, maar ik ben niet zo'n fan van de vormgeving (dat dikkere stuk aan de rechterkant)
Geloof me, zo'n dikker stuk aan de rechterkant helpt echt een hele boel met het stabiel houden van de camera. Zo'n dunnertje a la Ixus 50 kun je amper echt stil houden met de hand.
Ik post om het posten.
  dinsdag 6 december 2005 @ 11:31:16 #7
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_32858211
Panasonic FX8 heeft een prima Leicalensje als het goed is en een mooir grootst scherm

Ach voor die prijzen ligt de kwalitiet dicht bij elkaar.

Kijk welke het lekkerst in de hand ligt,formaat kan balangrijk zijn.
Feyenoord!!! * Barça
pi_32858461
vergelijk anders de cameras die je opnoemde op http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp
  dinsdag 6 december 2005 @ 13:37:48 #9
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_32861111
Bedankt alvast.

Wat ik nog graag van jullie wilde weten:

Hoe handig is een beeldstabilisator?
Hoe vervelend is het als je alleen maar autofocus hebt en dat niet met de hand kunt doen? (let wel: ik ben een absolute amateur...)
*´¨)
  dinsdag 6 december 2005 @ 19:43:47 #10
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_32870463
Weet nu bijna zeker dat ik de Panasonic Lumix DMC-FX8 wil
Ben er nu al verliefd op, hopelijk valt ie niet tegen als ik em in de winkel zie...

Dat brengt me overigens op twee nieuwe vragen:
- Weet iemand of deze camera in Nederland ook in het blauw of roze te krijgen is?
- Hoe vervelend is het als je alleen een lcd-zoeker hebt? M.a.w. niet zo'n 'gaatje' waar je echt doorheen kunt kijken?
*´¨)
pi_32870688
ik kijk nooit door het 'gaatje', maak bijna alle fotos uit de losse pols.. gwoon n btje van je af houden, op afstand op t schermpje kijken, autofuccussen en doordrukken (op een sony iig)

ik denk ook dat je op het lcd scherm accurater kunt zien wat het eindresultaat is, omdat de meeste cameras (of alle?) toch wel laten zien 'hoe de foto eruit komt te zien' mbt de flitertser, evt door de camera toegepaste aanpassingen (die eigelijk later pas later toegepast worden), etc
  dinsdag 6 december 2005 @ 20:26:16 #12
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_32871637
Door de zoeker kijken helpt wel degelijk bij het aannemen van een stabielere houding, waardoor je verhoudingsgewijs minder bewogen foto's zal krijgen.
Life is what you make it.
pi_32872472
jaa ok, maar hoe vaak gebeurt het dat je een wazige foto krijgt omdat je hem iets beweegt. en als je n situatie hebt waarbij t schemerig is, kun je aan je lcd scherm zien, omdat t beeld dan trager gaat, dat je de flits nodig bent, en dan ben je meteen van je waas af, dus hoef je niet door de flitser te kijken tuurlijk zijn er situaties te bedenken waarbij je door de zoeker wilt kijken. maar als je er echt zeker van wilt zijn, gebruik je toch een statief ja
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:28:07 #14
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_32875390
Bovendien zit op deze wel een beeldstabilisator, dat helpt dan waarschijnlijk wel weer, toch?
*´¨)
pi_32890785
heb zelf een IXUS 50.
Geen ervaring met overige camera's maar dik tevreden.
pi_32893162
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 20:26 schreef Schanulleke het volgende:
Door de zoeker kijken helpt wel degelijk bij het aannemen van een stabielere houding, waardoor je verhoudingsgewijs minder bewogen foto's zal krijgen.
hoe helpt dat dan

ik heb zelf wel een optische zoeker op mn camera, maar ik gebruik em eigenlijk bij ingezoomd fotos maken.. dan istie wel handig om je object op te zoeken
  woensdag 7 december 2005 @ 18:03:59 #17
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_32896983
Heb vanmiddag een rondje Tilburg gedaan, maar ze verkopen hem nergens. Wel een FX7 en een FX9 gezien. Die eerste vastgehouden en dat leek prima, maar er zat geen accu in, dus ik kon hem niet uitproberen. Normaal mag dat toch? Vond ik wel raar.

In een andere winkel werd ik helemaal afgekraakt omdat ik een Panasonic of misschien Canon wou, maar in die winkel proberen ze je altijd een Sony aan te smeren, is al de derde keer dat er een heel Sony-betoog volgde terwijl ik daar niet eens in geinteresseerd was... Sony was alles en Panasonic niks. Nou, op internet blijkt toch wel anders, in ieder geval wat ik gelezen heb op onder andere vergelijk en kieskeurig... Die winkel ga ik in ieder geval niet meer binnen. Ik moest zowat verantwoording afleggen waarom ik een ander merk dan Sony wilde
*´¨)
pi_32898591
hehe wicked man, welke winkel is dat dan? canon rules joh! niets mis met sony hoor, daar niet van. alleen persoonlijk zou ik geen panasonic kopen, maja ieder zn mening he
  donderdag 8 december 2005 @ 02:57:50 #19
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_32910135
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:11 schreef johnneman het volgende:
hehe wicked man, welke winkel is dat dan? canon rules joh! niets mis met sony hoor, daar niet van. alleen persoonlijk zou ik geen panasonic kopen, maja ieder zn mening he
Dat was Tuerlings ofzo.
En waarom dan, want daar ben ik natuurlijk erg benieuwd naar nu Panasonic bij mij op 1 staat...
*´¨)
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:01:07 #20
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_32933103
Nou goed, heb hem nog steeds niet echt vast gehad, maar ik ga hem toch kopen!

Allerlaatste vraag, en hopelijk wil iemand me deze keer antwoord geven :
Hoe is jullie ervaring met garanties? Pixmania geeft voor ongeveer 30 euro meer 2 jaar garantie, alle andere internetleveranciers maar 1. Geen idee wat nu verstandig is, aangezien Pixmania niet heel goed beoordeeld wordt, met name op de AfterSales waar dat 2e jaar garantie mee te maken heeft...

Kan iemand me helpen? 30 euro is toch nog best veel geld als dat nog bovenop de camera komt...
*´¨)
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:12:01 #21
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_32933427
Ik weet al genoeg: klachten over Pixmania
Dat risico ga ik niet lopen... Jammer dat de zwarte bij Bol niet meer te leveren is (volgens mij gisteren nog wel), nou ja, dan maar wat anders proberen.

Excuses dat ik een beetje alleen aan het praten ben in mijn topic, maar ik hou jullie toch graag op de hoogte van mijn vorderingen en wie weet hebben andere mensen er ook ooit nog iets aan...
*´¨)
  woensdag 14 december 2005 @ 22:09:51 #22
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_33085234
Vandaag binnen: mijn Panasonic Lumix DMC-FX8

Ik ben nog wel echt een leek op fotografiegebied, dus jullie zullen me vast terugvinden in het 'hoe verbeter ik mijn foto'-topic, maar tot nu toe ben ik er erg blij mee. D'r zit veel meer op dan ik mee overweg kan, maar dat komt vast goed.

Ik wilde testfoto's plaatsen, maar ze staan nog niet op internet, komt nog wel een keertje. Thanx in ieder geval iedereen die me geholpen heeft!
*´¨)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')