abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33015002
Ik zit eraan te denken wat met fotografie te doen. Ik wil dit al langere tijd en het moet er maar eens van komen.

Nu weet ik nog niet precies wat ik wil gaan fotograferen. Ik weet wel dat ik gefascineerd raak door foto's met erg veel detail. Zoiets als dit

Maar dan nóg scherper, vind ik prachtig! Hoeft trouwens niet persé een beestje te zijn hoor

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen aan een goede digitale camera hiervoor in de prijsklasse van ongeveer 350 - 500 euro ...?
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  maandag 12 december 2005 @ 15:36:11 #2
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_33016079
Zoals in het feedback topic al even werd aangegeven moet je dan letten op de macro mogelijkheden van je camera.
Binnen de door jou genoemde prijsklasse ben ik daar niet zo heel erg bekend mee, maar ik zie wel eens resultaten langskomen van o.a. verschillende canon modellen die heel aardig zijn.
Ook kan je er op letten dat er een schroefdraad bij de lens zit, met verschillende voorzetlensjes (een soort vergrootglazen) kan je een en ander dan achteraf ook nog aan je wensen van het moment aanpassen.
Life is what you make it.
pi_33016133
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:36 schreef Schanulleke het volgende:
Zoals in het feedback topic al even werd aangegeven moet je dan letten op de macro mogelijkheden van je camera.
Binnen de door jou genoemde prijsklasse ben ik daar niet zo heel erg bekend mee, maar ik zie wel eens resultaten langskomen van o.a. verschillende canon modellen die heel aardig zijn.
Ook kan je er op letten dat er een schroefdraad bij de lens zit, met verschillende voorzetlensjes (een soort vergrootglazen) kan je een en ander dan achteraf ook nog aan je wensen van het moment aanpassen.
Top dat je nog even reageerd

Ik ben al heel wat camera's aan het bekijken. Echter zie ik nergens een 'macro functie' omschreven? Wordt dit zo bij de specificaties van de camera genoemd, of gebruiken ze er een andere term voor?
  maandag 12 december 2005 @ 15:50:38 #4
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_33016438
De gemiddelde camera heeft wel een macro-functie, wordt in de instellingen vaak aangeduid met een afbeelding van een bloempje.
Life is what you make it.
pi_33017555
En wordt ook in de specificaties wel eens aangegeven met minimale scherpstelafstand geloof ik
De Canon Powershot S1 of S2 hebben bijvoorbeeld een macrofunctie vanaf 1cm (dit is érg dichtbij!). Ik heb zelf een camera (Olympus C7070) met een macro vanaf 3cm, hier kom je al ontzettend ver mee merk ik De meeste camera's zitten rond de 5cm.
Ook is het wel makkelijk om wat meer mp te hebben, zodat je als je toch niet dicht genoeg bij kon komen (vooral bij beestjes wil dit nog wel eens lastig zijn) de foto kunt bijsnijden en dan toch een goede kwaliteit foto overhoudt.
Ik zou zeggen, kijk eens op dpreview.com en zoek dan eens op de specificaties die je wilt hebben bij de camera (macro staat hier helaas niet bij, maar goed), dan krijg je een beetje een beeld van de mogelijkheden (buying guide, features search).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33031388
Ik heb zelf een Canon A610 en deze heeft naar mijn mening een goede macrofunctie. Hij stelt scherp vanaf 1 cm en hij heeft een 5 megapixel resolutie. Ligt in jouw prijsklasse, kost namelijk zo'n 290 euro op internet. Ik kan morgen wel eens een voorbeeld macro plaatsen als je dat wilt

Edit:
Heb er een gevonden voor je, macro van een balpen op een zakdoek

[ Bericht 26% gewijzigd door martijn877 op 12-12-2005 23:40:59 ]
pi_33033212
Canon EOS D30 + Macro objectief heb je ook wel voor 500 euro. Misschien wat specifieker zijn wat betreft de vraag. WIl je een compact, prosumer of DSLR?
pi_33035736
Bedankt voor de reply's, de camera van Martijn lijkt me wel wat eigenlijk.

En ik zou graag specifieker willen zijn, maar dit zijn mijn eerste stappen op het gebied van fotografie, dus veel specifieker gaat het even niet worden ben ik bang.

Maar ik denk dat ik er zo wel uit ga komen
pi_33047406
ik heb een canon powershot A510 met close-up lenzen te koop staan: misschien is dat wat voor jou [TK] Canon Powershot A510+ macrolenzen, lensadapter en meer
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_33048244
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:03 schreef MmadviewW het volgende:
ik heb een canon powershot A510 met close-up lenzen te koop staan: misschien is dat wat voor jou [TK] Canon Powershot A510+ macrolenzen, lensadapter en meer
heb em zien staan ja, ik denk er even over

duurt toch nog even voor ik geld heb, anderhalve week nog ofzo. Kan ik me mooi een beetje oriënteren. Ik hou die van jou in ieder geval in mijn achterhoofd
pi_33049956
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:39 schreef mcintosh het volgende:

[..]

heb em zien staan ja, ik denk er even over

duurt toch nog even voor ik geld heb, anderhalve week nog ofzo. Kan ik me mooi een beetje oriënteren. Ik hou die van jou in ieder geval in mijn achterhoofd
Is goed

Ik hoor het wel

btw mijn mail is: matthijsss (at) gmail.com
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')