abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32629096
Ik kan deze lens kopen voor een zeer leuk bedrag.. kan iemand vertellen of dit een goeie lens is? en heeft iemand een foto.. Ik wil hem gaan gebruiken op de Canon Eos 10D Het gaat om deze lens.. Sigma AF 180 mm APO Macro 1:2 (5.6)

(ik ben een beginneling.. waar staat APO voor als ik vragen mag?)
pi_32630485
Van de Sigma site (had je dat zelf niet bedacht? ):
quote:
APO (APO Lens)
In order to attain the highest quality images, the APO lens has been made using special low-dispersion (SLD) glass and is designed to minimize color aberration
En goed? Vertel eerst eens wat je ermee wilt gaan doen
pi_32631280
Een Canon 10D voor een beginneling

Helaas heb ik te weinig verstand van lenzen om je te kunnen helpen.
Tja, probeer maar eens origineel te zijn in je signature...
pi_32634825
Nee niet op dat gebied beginneling Skinnymike! Ik kan heus wel fotograferen.. anders koop je geen dure camera! Alleen ben beginner op gebied van de wat duurdere lenzen. Ik heb de camera pas zelf, en we moeten allemaal ooit eens leren hoe het werkt.
pi_32635029
Ok, ik dacht ook al

Al ken ik genoeg mensen die als eerste digitale camera meteen een Canon 350 of vergelijkbare camera kopen
Tja, probeer maar eens origineel te zijn in je signature...
  maandag 28 november 2005 @ 01:39:25 #6
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_32635872
Het is niet dezelfde lens, maar ik heb een sigma AF APO MACRO 180 mm 1:5.6 Multi-coated 52mm diameter op een Nikon D70, en ben daar redelijk tevreden mee. De lens verliest snel scherpte buiten het centrum, maar je kan er hele leuke resultaten mee behalen.
Zoals bijvoorbeel:

en om nog even ongeneerd door te spammen:
Life is what you make it.
pi_32637108
bedankt voor jullie berichten. de kwaliteid is mij wel bekent.. helaas heb ik berichten gehoord dat deze lens niet zou werken op een Canon 10d.. Weet iemand hier iets meer van?
pi_32651379
Afkortingen van lenzen ed. op onderstaande site.

http://users.pandora.be/tonysmet/afkortingen.html

Als je wil weten of die lens het op een 10D gaat doen kun je op onderstaande site eens vragen / zoeken

http://forum.belgiumdigital.com/index.php?

[ Bericht 9% gewijzigd door ioHpeiH op 28-11-2005 18:46:54 (url aangepast) ]
pi_32653931
Op die site staat mijn vraag ook ioHpeiH
maar ik heb vandaag Sigma maar eens gebeld, want de verkooper beweerde dat hij wel werkte op een 20D waar hij hem op getest had. Volgens Sigma is dit dus onmogelijk, hij zou echt niet werken. Dus heb het af geblazen
  maandag 28 november 2005 @ 20:33:44 #10
40714 Subhuman
Televised confession
pi_32654088
Kijk ook eens in Het grote lenzentopic #8

Daar is al heel veel gezegd over diverse objectieven.

Omdat ik het topic nu pas zie en er al een aantal antwoorden op zijn zal ik het open laten, maar normaliter worden topics als dit gesloten met een verwijzing naar het centrale topic. Op die manier blijft de geschreven informatie ook terug te lezen voor anderenmet dezelfde vraag!
  maandag 28 november 2005 @ 20:34:22 #11
40714 Subhuman
Televised confession
pi_32654106
Heb ook even de TT voor je aangepast.
pi_32655073
Het is zo dat een groot aantal oudere sigma lenzen niet werken op digitale EOS camera's. Ik dacht dat de meeste wel om te "chippen" zijn. Of dat voor deze ook geldt en wat dat kost zou ik zo niet weten.
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_32662317
Nee, deze kon niet worden omgechipt.. helaas
pi_32676311
Hoeft niet te worden omgechipt als hij gewoon werkt natuurlijk

Sigma lenzen die niet goed werken met DSLR's van Canon stammen uit de jaren 90 (tot 98 ofzo?). Nieuwe lenzen werken gewoon.
pi_32678442
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')