Ik had ergens gelezen dat als je redelijk inzoomt, dat je een hele stabiele hand moet hebben om een scherpe foto te krijgen. Maar het is naar jouw mening een goed toestel?quote:Op zaterdag 10 december 2005 17:42 schreef Lippie85 het volgende:
Bekijk sowieso de Kodak EasyShare DX 7590
Dat is bij alle camera's zo.quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:26 schreef mbn het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat als je redelijk inzoomt, dat je een hele stabiele hand moet hebben om een scherpe foto te krijgen. Maar het is naar jouw mening een goed toestel?
Is het een beetje vergelijkbaar met wat vroeger het verschil tussen Kodak en Fuji afdrukken was. Dat Kodak-foto's meestal een groter kleurcontrast hadden? Want dat vind ik meestal wel mooiquote:Op zaterdag 10 december 2005 20:15 schreef Elefes het volgende:
Over Sony: camera's van Sony hebben wat andere kleuren dan normaal, de kleuren zijn als het ware een beetje "overdreven" of plastic-achtig, moeilijk uit te leggen. Al ligt het aan jezelf of je daar problemen mee hebt.
Als je het over beeldhoek hebt, heb je het dan over wat op letsgodigital.org de zoom groothoek wordt genoemd (in dit geval ergens rond de 38 mm) of over wat Formaat beeldsensor wordt genoemd (in dit geval 1/2.5-inch) . En zo niet waar kan ik de waardes hiervoor makkelijk vinden?quote:Op zondag 11 december 2005 13:53 schreef Gizz het volgende:
Kijk naar de beeldhoek, niet naar de zoomfactor. Een bepaalde lens met een zoomfactor van 0 kan bijvoorbeeld bovenstaande luchtballon groter afbeelden dan bovenstaande lens met zoomfactor 12.
Kijk dus naar de beeldhoek, en staar je niet dood op de zoomfactor.
De Powesrshot S2 kost minimaal ¤450,- maar dan heb je ook wel een prima toestel! Ik denk dat het wel erg belangrijk is dat je camera Image Stabilisation heeft, als je erg ver in wil zoomen is dit wel een préquote:Op zondag 11 december 2005 13:50 schreef mbn het volgende:
Thanks voor de meningen allemaal. Ik ga morgen eens een winkel binnenlopen en heb nu een shortlist van drie toestellen en ga eens kijken hoe de prijzen liggen t.o.v. internetwinkels.
Zit wat inquote:Op zondag 11 december 2005 13:53 schreef Gizz het volgende:
Kijk naar de beeldhoek, niet naar de zoomfactor. Een bepaalde lens met een zoomfactor van 0 kan bijvoorbeeld bovenstaande luchtballon groter afbeelden dan bovenstaande lens met zoomfactor 12.
Andere kant werkt het natuurlijk ook op. Een bepaalde lens met zoomfactor 0 bv. kan een hele kamer in beeld brengen, terwijl een 12x zoomlens bijvoorbeeld niet echt een grote beeldhoek kan hebben op de wijdste stand.
Daar zit je dan met je 12x zoomfactor sticker op je camera. Te krap om binnenshuis te kunnen fotograferen, te breed om wat aan te hebben als je vogels gaat fotograferen.
Kijk dus naar de beeldhoek, en staar je niet dood op de zoomfactor.
Beide. De beeldhoek hangt af van de brandpuntsafstand (milimeters) en de grootte van de sensor.quote:Op zondag 11 december 2005 14:02 schreef mbn het volgende:
[..]
Als je het over beeldhoek hebt, heb je het dan over wat op letsgodigital.org de zoom groothoek wordt genoemd (in dit geval ergens rond de 38 mm) of over wat Formaat beeldsensor wordt genoemd (in dit geval 1/2.5-inch) . En zo niet waar kan ik de waardes hiervoor makkelijk vinden?
Valt wel mee. De Olympus C765 heeft 10x optische zoom, en geen stabilisator.Maar toch kan ik er scherpe foto's mee maken met volledige optische zoom uit vrije hand.quote:Op zondag 11 december 2005 14:04 schreef Flipper01 het volgende:
[..]
De Powesrshot S2 kost minimaal ¤450,- maar dan heb je ook wel een prima toestel! Ik denk dat het wel erg belangrijk is dat je camera Image Stabilisation heeft, als je erg ver in wil zoomen is dit wel een pré
Dmv de IS kan je een langere sluitertijd gebruiken van 2 a 3 stops, dus er zit wel degelijk verschil in. Ik weet niet presies wat de max beeldhoek van de Powershot S2 is, maar in m'n exif lees ik 400mm af en volgens mij is dat heel wat!quote:Op dinsdag 13 december 2005 02:36 schreef the_disheaver het volgende:
Wel heb je natuurlijk een vrij korte sluitertijd nodig, maar dat zal ook bij de Canon moeten zijn
Een argument om dus juist wel een camera met beeldstabilisatiefunctie te kopen, anders verplicht je jezelf binnenshuis te flitsen, wat geen mooiere foto's oplevert.quote:Op dinsdag 13 december 2005 02:36 schreef the_disheaver het volgende:
Valt wel mee. De Olympus C765 heeft 10x optische zoom, en geen stabilisator.Maar toch kan ik er scherpe foto's mee maken met volledige optische zoom uit vrije hand.
Wel heb je natuurlijk een vrij korte sluitertijd nodig, maar dat zal ook bij de Canon moeten zijn
ehhh, het ging om de belichting wanneer je volledig inzoomt. Als het dan schermerig is, heb je a) grote kans op bewegen door de grote zoom, en b) grotere kans op bewegen door langere sluitertijd.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:05 schreef CalamityJane het volgende:
[..]
Een argument om dus juist wel een camera met beeldstabilisatiefunctie te kopen, anders verplicht je jezelf binnenshuis te flitsen, wat geen mooiere foto's oplevert.
quote:Op woensdag 14 december 2005 10:38 schreef the_disheaver het volgende:
ehhh, het ging om de belichting wanneer je volledig inzoomt. Als het dan schermerig is, heb je a) grote kans op bewegen door de grote zoom, en b) grotere kans op bewegen door langere sluitertijd.
Ik neem aan dat je binnenhuis niet de zoom volledig gebruikt, dus heb je alleen de lange sluitertijd. Vergelijkbaar met een korte sluitertijd en volledige zoom buiten ongeveer.
Wat zij zegt. Ik heb tot over 10 dagen alleen nog maar camera's gehad zonder stabilisator. Ook zonder volledige zoom, zonder flits (dus met langere sluitertijd) krijg ik daarmee vrij snel onscherpe foto's.quote:Stabilisator is ideaal!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |