abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32992100
Wij hebben momenteel een minolta Z2 met veel zoom, maar in de huiskamer bij gewoon de lichten aan is het een rampending om foto's te maken aangezien de zoom dan niet zo goed werkt.

Nu zie ik deze 2 camera's die voor zo'n 150-180 euro te koop zijn en lijken ze me wel aantrekkelijk. De reviews zijn positief, maar ik kan niet 123 iets vinden over het snel kunnen focussen.

Zijn er hier mensen met ervaring met 1 van deze 2 camera's?
Voordeel van de pana is denk ik de AA batterijen. VOordeel van de kodak is metalen behuizing.
pi_32992302
Zoom werkt niet goed? Je zoomt toch gewoon helemaal uit, zodat zoveel mogelijk van de huiskamer erop staat. Wat heeft dat met het licht te maken?

Even over de bovengenoemde 2 camera's: ik vind ze beide niks voor huiskamerfotografie. De Kodak heeft een 35mm equivalent groothoekstand van 36mm, de Panosonic 35mm. Je hebt echt een veel wijdere groothoek nodig. Ik heb zelf 28mm als wijdste, maar dat is vaak al behelpen.
  zondag 11 december 2005 @ 18:02:32 #3
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_32992754
zoom werkt niet goed? Bedoel je dat ie niet goed scherp stelt als je ingezoomd hebt?
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_32992788
Sorry... ik haal 2 dingen door elkaar.....ik bedoelde focus

Het is puur om foto's van de kids te maken. Als ik diepte wil pak ik wel een van de andere camera's waarbij je handmatige instellingen kunt doen.
pi_33005666
een slechte focus met een Z2 ?? die heeft toch speciale focus techniek om vrij simpel je object te kiezen (eerst half indrukken op je voorwerp) en dan doordrukken. weet je zeker dat niets kapot is (keer gevallen ofzo) of dat je de juiste instellinge gebruikt.

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/z2.html

is vrij positief, zeker indoor
pi_33016585
quote:
Op maandag 12 december 2005 01:50 schreef bbstreams het volgende:
een slechte focus met een Z2 ?? die heeft toch speciale focus techniek om vrij simpel je object te kiezen (eerst half indrukken op je voorwerp) en dan doordrukken. weet je zeker dat niets kapot is (keer gevallen ofzo) of dat je de juiste instellinge gebruikt.

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/z2.html

is vrij positief, zeker indoor
Ik vond de ixus v2 daar een stuk beter in door de extra assist led. De Z2 heeft me binnen nooit zo bekoort (afgezien van het kunnen instellen van de flitssterkte)

De reden dat die review positief was en de prijs heeft me ook bewogen deze te kopen, maar je moet wel alles manueel doen. Daarom wil ik een automatische die goed klikklaks kan nemen zonder instellingen. Kinderen zitten niet zo goed stil
pi_33018144
ja is waar. ik zou voor de panasonic LS1 gaan omdat ik persoonlijk kodak altijd bagger heb gevonden, ze worden wel beter. de ls743 is echter een van kodak betere, deze heeft zelfs 16sec exp en heldere nacht foto's. metalen behuizing is in de zomer of extreme kou een ware hel.

grote voordeel dat de LS1 een optische stabilisatie heeft. nachtfotos geeft een wat gele gloed. exp is een stuk minder 8sec

panasonic

kodak
pi_33035611
Ja, die heb ik ook gelezen en ik moet eerlijk zeggen, als ik van de nachtshots uit moet gaan is de kodak wel mooier, maar daarvoor heb ik als het moet een andere camera voor.

Focussen in low light...dat is het belangrijkste. En hoe makkelijk die in je zak past.

Eigenlijk moet ik gewoon een ixus II op de kop zien te tikken, echter 2e hands digitale camera's herb ik wat moeite mee. Betaal je 150 euro voor een camera, terwijl je een neiuwe met garantie voor datzelfde bedrag kan kopen

keuzes, keuzes, keuzes
pi_33061806
Volgens mij zijn die nachtfoto's gewoon een kwestie van andere witbalans. Zou je gewoon moeten kunnen instellen.
pi_33113611
quote:
Op woensdag 14 december 2005 00:55 schreef Gizz het volgende:
Volgens mij zijn die nachtfoto's gewoon een kwestie van andere witbalans. Zou je gewoon moeten kunnen instellen.
Worth noting, the Night Scenery mode uses Auto white balance and does not provide a way to change it, hence the strong yellow cast of the image.

.... moet je dus via photoshop zelf op een pc na bewerken, wil het goed krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')