Dr_Flash | zondag 2 september 2018 @ 09:54 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 2 september 2018 @ 12:05 |
Stoom stoom stoom! Groetjes vanuit de trein naar Loenen. Ik heb al een keukentrapje gezien en twee drones. | |
Dr_Flash | zondag 2 september 2018 @ 12:12 |
Tsja, nu best mooi weer voor ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 2 september 2018 @ 12:36 |
Duvel tegen het lijf gelopen. | |
Yreal | zondag 2 september 2018 @ 12:57 |
en heeft ie gesmaakt ? | |
Dr_Flash | zondag 2 september 2018 @ 13:04 |
Ik zie ze er nog voor aan ook ![]() | |
Yreal | zondag 2 september 2018 @ 14:55 |
moet kunnen | |
DeaDLocK2K | zondag 2 september 2018 @ 16:51 |
Het is tenslotte 2018. Ik ben weer thuis in ieder geval. Was leuk! Mooi weer erbij ook. Fijn ![]() | |
Dr_Flash | zondag 2 september 2018 @ 16:59 |
Beetje bruin geworden ja? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 2 september 2018 @ 16:59 |
Nee het was geen 30 graden dus ik had de jas nog aan. | |
Dr_Flash | zondag 2 september 2018 @ 17:01 |
Oh ja jij ja ![]() ![]() | |
Yreal | zondag 2 september 2018 @ 17:36 |
Ik ben lekker sinterklaas aan het spelen met 1ste klas upgrades ![]() | |
Duvel | zondag 2 september 2018 @ 17:37 |
Nee, ik was met de auto. Het was een leuke middag! | |
DeaDLocK2K | zondag 2 september 2018 @ 17:43 |
Ik ben m'n broertje ook pas bijna aangevlogen toen we al bij hem in de straat waren. In het vervolg vraag ik welke dag ze gaan zodat ik een andere kan gaan. | |
dennistd | zondag 2 september 2018 @ 18:23 |
Ik ook met de auto, mijn Ferrari (nou ja, hij was wel rood iig). Tevens ladderwagen ![]() Oh ja, en ook nog drone-hangar ![]() | |
Duvel | zondag 2 september 2018 @ 18:32 |
Ik was dakloos. | |
DeaDLocK2K | zondag 2 september 2018 @ 18:32 |
Volgens mij heb ik je gezien ergens tussen de A1 en Beekbergen op je trapje rond euhh, jeetje, hoe laat zou het geweest zijn, rond 11:30? | |
b2py | zondag 2 september 2018 @ 20:48 |
Ik was met de tram in Arnhem ![]() | |
derLudolf | zondag 2 september 2018 @ 21:24 |
Flirt of SLT? | |
DeaDLocK2K | zondag 2 september 2018 @ 21:26 |
TRAM | |
b2py | zondag 2 september 2018 @ 21:27 |
TRAM | |
derLudolf | zondag 2 september 2018 @ 21:44 |
Ik ken alleen trolleybus daar. | |
Duvel | zondag 2 september 2018 @ 21:57 |
TRAM | |
b2py | zondag 2 september 2018 @ 22:00 |
![]() | |
Its-Jojo-4you | zondag 2 september 2018 @ 22:05 |
In het openluchtmuseum dus. | |
Duvel | zondag 2 september 2018 @ 22:50 |
Pics or it didn't happen. | |
Mr_Klaasje | maandag 3 september 2018 @ 10:53 |
Over Heino. Ik zag op de tekening dat de seinen voor vertrek maximaal Groen-Knipper kunnen tonen. Wat daar de reden van is, is mij niet duidelijk. Tegengestelde rijrichtingen gaan wel uit van 60 km/h. | |
Duvel | maandag 3 september 2018 @ 11:10 |
Welk IB heeft dat ontworpen? | |
Mr_Klaasje | maandag 3 september 2018 @ 11:21 |
Die in Amersfoort geloof ik. Grote kans dat ze het project volledig hebben uitgekleed naar het ophogen van de snelheid op de vrije baan om kosten bij de provincie te besparen en dat daarom de bestaande (in 2016) situatie van het emplacement Heino is gehandhaafd. | |
Peterselieman | maandag 3 september 2018 @ 11:24 |
Vermoedelijk ja, want normaal gesproken zou spoor 2 een nieuw zijperron hebben moeten krijgen, waarna op het huidige perron een hekje was verschenen. Met wat andere aanpassingen had je van Heino een station kunnen maken waar met 100 km/h doorgereden had kunnen worden. | |
WcPot | maandag 3 september 2018 @ 11:28 |
Er zal denk ik een 40km/h wissel zijn. | |
Mr_Klaasje | maandag 3 september 2018 @ 11:32 |
Die wissels zijn 60 km/h en worden allebei vanuit een richting ook met maximaal die snelheid bereden. | |
DeaDLocK2K | maandag 3 september 2018 @ 11:34 |
Het is een stuk rechtuit. | |
WcPot | maandag 3 september 2018 @ 11:45 |
Heeft het ook niet te maken met een ATB NG baken. Dat er pas na het sein/wissel een volgend baken komt. Vanaf 11:30 | |
DeaDLocK2K | maandag 3 september 2018 @ 11:47 |
Hangt van het seinbeeld af dus eah. | |
Peterselieman | maandag 3 september 2018 @ 11:50 |
Gaat lekker met de werkzaamheden bij Haren. Ze wilden dit weekend drie spoordekken inschuiven, maar als ik het goed begrepen heb is er zelfs geen enkele ingeschoven ... Het wachten is nu op thermietlassers uit Duitsland, waardoor het treinverkeer nog tot zeker 20.00 uur platligt tussen Groningen en Assen | |
WcPot | maandag 3 september 2018 @ 11:54 |
Zo lekker is dat dan baal je als uitvoerder van het project ook wel. Als het materiaal niet werkt waar ze de spoordekken mee zouden inschuiven/rijden. | |
Peterselieman | maandag 3 september 2018 @ 12:03 |
mja, er was bekend dat ze vanwege enkele defecte machines maar een spoordek in konden schuiven, maar dat ze zelfs dat niet redden is wel echt ernstig. Ik neem aan dat ProRail een onderzoek instelt naar de gang van zaken | |
b2py | maandag 3 september 2018 @ 13:09 |
Meer grondtransport dan op was gerekend en meer kabels en leidingen dan gedacht.. | |
Darkwing_Duck | maandag 3 september 2018 @ 13:12 |
Ik heb een vraagje met betrekking tot het produkt RET maandkorting 20 procent In de voorwaarden van het produkt staat (en ik citeer) Is dit dus ook van toepassing van een overstap van NS naar RET? Omdat NS natuurlijk het 'Produkt' Reizen op saldo op je OV chipkaart zet en dat sowieso 'Apart' is? | |
b2py | maandag 3 september 2018 @ 13:17 |
2020 16 dagen geen treinen Bijlmer - Muiderpoort: - extra stijgvoorziening Amstel - keervoorzieningen Muiderpoort - bovenbouwvernieuwing Keervoorziening nodig omdat treinen naar CS gaan eindigen op Amstel tijdens verbouwing CS: https://amsterdam.notubiz.nl/document/6754494/1/09012f978255d127 | |
James1988 | maandag 3 september 2018 @ 13:22 |
NS staat los van het tariefsysteem voor bus, tram en metro en zal dus hoogstwaarschijnlijk geen gevolgen hebben voor RET MaandKorting. Dat je bij een overstap RET->andere vervoerder opnieuw het basistarief betaalt kan ik me nog voorstellen (de andere vervoerder 'weet' niet waarmee je gereisd hebt), maar dat andere vervoerder->RET óók betekent dat je opnieuw het basistarief betaalt is raar. Dat zou de RET w.m.b. gewoon moeten kunnen zien. | |
Darkwing_Duck | maandag 3 september 2018 @ 13:59 |
Begrijp mij niet verkeerd, maar door je woordkeuze 'hoogstwaarschijnlijk' ben ik het toch gaan navragen bij de RET zelf zonder verwachtingen, want meestal snappen ze toch niet wat je bedoeld. Deze medewerker wel, en bevestigd je antwoord ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 3 september 2018 @ 14:00 |
Weet eigenlijk iemand waarom de NS eigenlijk een apart 'technisch' tariefsysteem heeft en de rest niet? | |
James1988 | maandag 3 september 2018 @ 14:00 |
Ja, ik weet het ook niet zeker. Zo vaak reis ik niet met de RET en al helemaal niet met een abonnement ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 3 september 2018 @ 14:04 |
Dat komt dus gewoon dat de NS Appart is freubelt.. heeft t te maken met t deggresief tariefsysteem? | |
James1988 | maandag 3 september 2018 @ 14:06 |
Dat klopt ![]() 2x 50km is bij NS duurder dan 1x 100km. | |
dennistd | maandag 3 september 2018 @ 14:22 |
Maar ook bij andere vervoerders betaal je minder per kilometer na een x aantal kilometers. Zie dit lange topic op ovnl: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=32&t=10456 | |
Darkwing_Duck | maandag 3 september 2018 @ 14:36 |
Maar waarom moet je voor ns dan een apart produkt hebben op je kaart? | |
Peterselieman | maandag 3 september 2018 @ 18:00 |
Het blijkt dat ze bij Haren toch een tunneldeel geplaatst hebben. https://www.oogtv.nl/2018(...)dspits-geen-treinen/ Ondertussen mag ICM 4210 de boel gaan ontroesten door eens per half uur tussen Groningen en Europapark te pendelen ![]() | |
Salatrel | maandag 3 september 2018 @ 19:49 |
omdat 1e of 2e klas | |
MTL | maandag 3 september 2018 @ 20:09 |
En dat hoeft inmiddels ook niet meer. Standaard wordt de boel nu op 2e klas gezet als je die keuze niet gemaakt hebt, mits je je saldo hebt opgeladen via de automaat. | |
Salatrel | maandag 3 september 2018 @ 20:27 |
dan moet je toch nog steeds het product op je kaart hebben staan? ![]() | |
Duvel | maandag 3 september 2018 @ 21:52 |
*VERWOEST* | |
DeaDLocK2K | maandag 3 september 2018 @ 21:55 |
Denk aan je hart. | |
DeaDLocK2K | maandag 3 september 2018 @ 21:56 |
We weten Cetero censeum OV-Chipkaart esse delendelam ![]() | |
Duvel | maandag 3 september 2018 @ 21:57 |
Sic suus 'iustus! | |
Dr_Flash | maandag 3 september 2018 @ 21:58 |
Lorem ipsum te salutant ![]() | |
Duvel | maandag 3 september 2018 @ 22:11 |
Hier, een bordje voor je! ![]() | |
Duvel | maandag 3 september 2018 @ 22:18 |
Wel jammer van die leidingen in de lucht. | |
DeaDLocK2K | maandag 3 september 2018 @ 22:18 |
Telegraafverbinding. | |
Duvel | maandag 3 september 2018 @ 22:19 |
Kutkrant. Zo. ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 3 september 2018 @ 22:20 |
WC papier is het. Nu nog even de mast wegpoetsen. Of een verkeersbord aanhangen. | |
Duvel | maandag 3 september 2018 @ 22:33 |
Die mast kan wel, als eindpunt. | |
DeaDLocK2K | maandag 3 september 2018 @ 22:35 |
Sexy plaat hoor trouwens. Ook met draad. | |
Duvel | maandag 3 september 2018 @ 22:44 |
OK, zonder mast en zo.![]() | |
dennistd | dinsdag 4 september 2018 @ 02:46 |
Ook dit jaar was de VSM er weer vroeg bij tijdens Terug naar Toen. Nog voor de zon goed en wel doorgebroken was kwam loc 44 1593 als voorbij de Ruggeweg in Lieren met de eerste goederentrein Loenen-Apeldoorn. Terwijl het zonnetje al wat geklommen is komen drie stoomlocomotieven langsrijden op weg van het nachtdepot in Loenen naar Beekbergen. Het zijn de 50 0073, 50 3654 en 23 071 die hier flink rokend langs de Ruggeweg in Lieren komen. Aan de noordkant van de overweg in de Ruggeweg in Lieren werd de zon kort na zonsopkomst nog belemmerd door een ruim 100 meter verderop liggend bosperceeltje. Dat mag de pret van loc 50 307 met een zeer korte goederentrein echter niet drukken, terwijl deze hier het niet-functionele voorsein met bakens van station Beekbergen passeert op weg naar Loenen. | |
Goverman | dinsdag 4 september 2018 @ 09:15 |
Mooie foto's! Vooral het licht is erg mooi. Dat zal vooral de tijd van de dag zijn, maar wellicht ook een HDR-setting en misschien wat nabewerking. Kun je daar wat meer over zeggen? | |
MTL | dinsdag 4 september 2018 @ 09:58 |
Eerste keer STS passage door Eurostar? Edit: laat maar. Technische STS door defect wissel. [ Bericht 2% gewijzigd door MTL op 04-09-2018 10:48:47 ] | |
dennistd | dinsdag 4 september 2018 @ 12:22 |
Deels de tijd van de dag (een foto van midden op de middag krijg je ook met veel nabewerking niet zo). Een HDR-stand kun je niet zoveel mee vanwege de beweging van de trein, dat wil alleen bij stilstand. Nabewerking zit er zeker wel in, daarmee wordt toch een soort HDR-effect bereikt, namelijk de lichte delen donkerder en de donkere delen lichter. Hieronder de originele jpegs zoals de camera ze uitspuugt:
| |
Dr_Flash | dinsdag 4 september 2018 @ 12:44 |
Liev ![]() | |
NedKelly | dinsdag 4 september 2018 @ 15:46 |
Toevallig heb ik gisteren zitten zoeken of je op de zondagen ook alleen naar het museumstation in Beekbergen kan zonder een treinrit te maken. Weet iemand dat? Leek wel zo op de site en in de folder, maar helemaal duidelijk was het me niet. | |
Duvel | dinsdag 4 september 2018 @ 16:07 |
Ik neem aan dat je ook in RAW schiet, toch? | |
dennistd | dinsdag 4 september 2018 @ 16:29 |
Volgens mij kun je gewoon het terrein op ja | |
dennistd | dinsdag 4 september 2018 @ 16:30 |
Uiteraard, maar JPEG erbij is makkelijker met het selecteren van de foto's | |
NedKelly | dinsdag 4 september 2018 @ 18:16 |
Dank, binnenkort maar eens kijken. | |
pitboer | dinsdag 4 september 2018 @ 20:20 |
Zolang ze geen ritten maken kun je erop.Ze hebben geen perronkaartjes. | |
James1988 | dinsdag 4 september 2018 @ 21:04 |
GB Railfreight Charity Railtours organiseert over twee weken een vierdaagse railtour voor het goede doel. Onderweg worden er allerlei routes genomen waar zelden reizigerstreinen komen, en er rijdt zelfs een nachtelijke trein vanuit de oude Eurostarterminal te London Waterloo naar het Schotse Motherwell. Linkje: GBRf 2018 - Out of the Ordinary Britten en treinen, het blijft een bijzondere combinatie ![]() | |
derLudolf | woensdag 5 september 2018 @ 09:13 |
https://www.ozy.com/fast-(...)ook&utm_name=Organic | |
spectrumanalyser | woensdag 5 september 2018 @ 12:21 |
deze meneer zat even op de trein te wachten.![]() https://www.hln.be/nieuws(...)s&utm_source=dlvr.it | |
dennistd | woensdag 5 september 2018 @ 12:39 |
- Ge moet per trein reizen naar Sint-Martens-Bodegem. * Awel, en hoe moet ik dat doen dan? - Ge gaat naar het station in Brussel-Zuid, en wacht daar op dezen trein * Amai zeg, dat klinkt niet moeilijk. Dat gaat me zeker en vast lukken. | |
Dr_Flash | woensdag 5 september 2018 @ 12:53 |
Ga JIJ nou onverstaanbaar proberen te praten Dennis?? ![]() ![]() | |
dennistd | woensdag 5 september 2018 @ 13:35 |
Ik ben prima verstaanbaar ![]() | |
dennistd | woensdag 5 september 2018 @ 13:36 |
Er is nu trouwens een soort van liveblog over de berging van de loc in de Rijn: https://www.swr.de/jaeger(...)2/1dn2874/index.html | |
James1988 | woensdag 5 september 2018 @ 13:41 |
Voor soortgenoten ja ![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 5 september 2018 @ 16:05 |
de reklamecommercial van de Spoorwegen is af. een ander riedeltje eronder. de smartphone is realistisch. er is een weerspiegeling op de trein geprojecteerd. | |
Darkwing_Duck | donderdag 6 september 2018 @ 14:00 |
Ik heb nog een vraag over RET maandkorting, weet niet of dit in het bussentopic moet of hier In de voorwaarden van het produkt staat, en ik citeer James zegt: Mijn vraag is, stel ik reis met een arriva bus naar Den Haag centraal en wil veder met Randstadrail naar Rotterdam, kan ik dit probleem dan ondervangen dan door een keer bij NS in en uit te checken? | |
James1988 | donderdag 6 september 2018 @ 14:02 |
Ik denk het wel. Je laatste "reis" is dan immers met NS geweest. | |
Darkwing_Duck | donderdag 6 september 2018 @ 14:17 |
Waar zou ik dat kunnen checken denk je, ik heb namelijk voor een maandje -40 procent en moet echt Den haag/ Spijkenisse doen ![]() Edit: want ander moet ik in Lisse al anticiperen | |
James1988 | donderdag 6 september 2018 @ 14:38 |
Aan RET vragen, bijvoorbeeld via Twitter of Facebook? | |
Darkwing_Duck | donderdag 6 september 2018 @ 14:46 |
Toch blijft Duvel erbij de de OV Chipkaart verwoest moet worden.... ![]() | |
James1988 | donderdag 6 september 2018 @ 14:47 |
Die plaat is inmiddels grijsgedraaid ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 6 september 2018 @ 14:54 |
Daar zijn er meer van hoor ![]() | |
James1988 | donderdag 6 september 2018 @ 14:56 |
Ik zat erop te wachten ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 6 september 2018 @ 14:58 |
Ik ben nog altijd voorspelbaar dus, ontdanks een jaartje afwezigheid. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 6 september 2018 @ 15:20 |
Deze kan ik blijven kijken, met vooral die ontploffing op 0.23 sec ![]() | |
James1988 | donderdag 6 september 2018 @ 15:28 |
En op 2:09 ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 6 september 2018 @ 17:29 |
Neukhoofden ![]() | |
Peterselieman | donderdag 6 september 2018 @ 17:56 |
Rond 2.10 minuten ook een paar. Met zo'n start horen die ploffen er een beetje bij | |
Dr_Flash | donderdag 6 september 2018 @ 18:36 |
Kan me niet voorstellen dat iemand met een IQ van boven het vriespunt dit "normaal" vindt. | |
Duvel | donderdag 6 september 2018 @ 18:37 |
Fahrenheit of Celsius? | |
Dr_Flash | donderdag 6 september 2018 @ 18:40 |
![]() | |
Peterselieman | donderdag 6 september 2018 @ 18:43 |
Bij een koude start van dieselmotoren kan dit gebeuren. In het begin draaien er maar een paar cilinders mee en langzaam maar zeker gaan ze allemaal meedoen in het verbrandingsproces. Na elke plof hoor je het motortje anders lopen. Die witte rook aan het eind kan duiden op een lekke koppakking. Daar zou ik me meer zorgen over maken. Nog een leuk voorbeeldje uit Rusland: | |
Dr_Flash | donderdag 6 september 2018 @ 18:45 |
Ze leveren die dingen zo op bedoel je? ![]() ![]() ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 6 september 2018 @ 18:51 |
Witte rook is een nieuwe paus, as far as I know | |
Peterselieman | donderdag 6 september 2018 @ 18:56 |
Niet echt. Bij een motor die voorverwarmd is zul je dit nauwelijks gaan zien, maar bij erg lage temperaturen en een compleet koude start kan het met dit soort motoren wel. De verbranding is verre van optimaal dan en dat levert gigantisch veel rook op. | |
Dr_Flash | donderdag 6 september 2018 @ 18:59 |
Ja, met een auto kun je ook mensen doodrijden, da's waar ![]() Misschien moet de mong0l van dienst dan gewoon ontslagen worden, dat kan ook ![]() | |
James1988 | donderdag 6 september 2018 @ 19:21 |
De Britten weten niet beter ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 6 september 2018 @ 19:45 |
Wat een waanzin dit ![]() | |
Peter | donderdag 6 september 2018 @ 19:51 |
Wat zou 'schoner' stoken, zo'n startende diesel of ene kolengestookte stoomtrein? | |
Dr_Flash | donderdag 6 september 2018 @ 19:52 |
Dat is net zo'n onzin inderdaad. Moeten ze gewoon mee stoppen eigenlijk. | |
James1988 | donderdag 6 september 2018 @ 20:01 |
Dit vind ik bijzonder... eerst dat gepiep van een moderne elektrische tractieinstallatie en dan ineens die klereherrie van een dieselmotor ![]()
(Video: Richard Clinnick) | |
derLudolf | donderdag 6 september 2018 @ 20:07 |
modernere machines (bv 6400) hebben een kachel die motorolie en koelwater op temperatuur houden. Een v16 met 100L cilinderinhoud start je niet zomaar op. Helemaal niet als alle olie koud is en stroperig | |
Dr_Flash | donderdag 6 september 2018 @ 20:22 |
een kachel om koelwater op temperatuur te houden, dat is grappig. KOELwater ![]() | |
Peterselieman | donderdag 6 september 2018 @ 20:27 |
Dat krijgen wel straks ook in het noorden met die 18 Flirtino's/WINKs | |
James1988 | donderdag 6 september 2018 @ 20:28 |
Ik vind het wel een hele mooie trein, die FLIRT UK. | |
Dr_Flash | donderdag 6 september 2018 @ 20:30 |
Wat was er niet goed genoeg aan een standaard dieselbak? | |
derLudolf | donderdag 6 september 2018 @ 20:42 |
Klinkt gek inderdaad. Aldus Wiki Enkel koelwater dus wat op temperatuur gehouden moet worden. Geen idee of daardoor de olie ook op temperatuur blijft want volgens mij is dat het belangrijkste. Die Engelse treinstellen lijken nieuwer, idioot dat die zoiets niet hebben. Lijkt me ook beter voor de motor. | |
derLudolf | donderdag 6 september 2018 @ 20:47 |
Klinkt als een Lanz Bulldog daarbij kun je de slagen ook tellen. | |
spectrumanalyser | donderdag 6 september 2018 @ 21:01 |
daarom heeft een Lanz Bulldog ook een gloeikop. eerst goed voorgloeien. muziekje erbij. | |
James1988 | donderdag 6 september 2018 @ 21:08 |
Deze heeft ook een stroomafnemer. Geen idee eigenlijk of die ooit gebruikt gaat worden, ik weet niet precies waar in Anglia deze units ingezet gaan worden en waar er een draad hangt. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 september 2018 @ 00:49 |
enige wat ik had kunnen bedenken is enorm steile hellingen. Maar ja, Anglia? ![]() | |
DriekOplopers | vrijdag 7 september 2018 @ 09:55 |
Beestachtig mooi filmpje over aerodynamica en Shinkansen. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 7 september 2018 @ 10:40 |
Gast ![]() | |
Duvel | vrijdag 7 september 2018 @ 12:58 |
LMWTFY: Ergo: ouder. | |
James1988 | vrijdag 7 september 2018 @ 13:32 |
Die locs, Class 37, zijn gebouwd tussen 1960 en 1965. En nog steeds in gebruik. ![]() | |
TjjWester | vrijdag 7 september 2018 @ 13:38 |
Is er een mogelijkheid om op te zoeken welk materieel heeft gereden in een bepaalde treinserie op een bepaald uur? Ik heb al op somda gekeken maar dat leverde niks op. | |
spectrumanalyser | vrijdag 7 september 2018 @ 13:39 |
vorigend jaar waren we voor de opnames van de NS reklame in de Houtrakpolder bezig met een VIRM4. dat stel werd toen door een loc van type 2200 van de Houtrakpolder naar de Watergraafsmeer getrokken. de NS 2200 is van 1955-1958 en blijkbaar nog wel in gebruik. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 september 2018 @ 13:41 |
Als zoiets op somda niet staat, vergeet het dan maar ![]() | |
James1988 | vrijdag 7 september 2018 @ 13:46 |
Vanaf december gaat Ouigo ook van/naar Paris Gare de Lyon rijden. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 7 september 2018 @ 13:51 |
Werd tijd, Marne la Vallee barst uit zn voegen, en de RER A ook... | |
TjjWester | vrijdag 7 september 2018 @ 13:52 |
Jammer, zo belangerijk is het ook weer niet. Wat anders, sinds een paar weken reis ik regelmatig met de ic direct van en naar eindhoven, mij valt op dat er in de achterste bak op de achterste zitplaatsen, een zeer vervelende trilling aanwezig is. Het voelt aan alsof er een basbox naast je staat te dreunen en is qua geluid bijna niet uit te houden. Het valt op dat de ene het minder heeft dan de ander en bij geen van alle is het permanent aanwezig, woensdag ochtend zat ik een trein waarbij het trillende geluid zo erg was dat mijn medereizigers en ik opzoek zijn gegaan naar een anderr plek, terwijl op de terugweg deze trilling een "irriterende" factor was. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 7 september 2018 @ 13:58 |
1960 ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 7 september 2018 @ 14:03 |
www.ovtijden.com houdt het bij, maar dan moet je wel snel zijn - a.s. maandag gaat het archief offline. De ontwikkelaar heeft er geen tijd meer voor. | |
TjjWester | vrijdag 7 september 2018 @ 14:39 |
Kijk dat werkt, bedankt. | |
spectrumanalyser | vrijdag 7 september 2018 @ 15:07 |
komend weekend geen treinverkeer tussen Alkmaar en ... Santpoort Noord. onduidelijk wat de werkzaamheden precies inhouden... waar je normaal een half uur nodig hebt om van Alkmaar naar Driehuis te gaan met de trein... kun je daar nu 2 uur over doen. de stopbus van Alkmaar naar Santpoort stopt niet in Driehuis. er gaat wel een snelbus van Alkmaar naar Wormerveer. | |
Duvel | vrijdag 7 september 2018 @ 15:34 |
Godverdegodver. | |
Duvel | vrijdag 7 september 2018 @ 15:35 |
Dat was een museumloc. Class 37: Despite all members of the build now being over 50 years old, over 60 locomotives are still mainline registered and remain active undertaking a variety of passenger, freight and departmental duties on the national rail network in 2018. | |
James1988 | vrijdag 7 september 2018 @ 16:10 |
Class 37 klinkt heel leuk als hij optrekt. In Anglia rijden ze ermee in sandwichmodus ('top and tail') met maarliefst 3 rijtuigen ertussen ![]() ![]() UK: Abellio Greater Anglia Class 37 powered 'short set' at Norwich, Lowestoft & Reedham Swing Bridge Dat geluid ![]() | |
cherrycoke | vrijdag 7 september 2018 @ 16:13 |
het is in de spits altijd proppen geblazen en die gekke rode dingen die tussen gouda en alphen rijden, ik moest mij letterlijk erin gooien en ik stond gezellig naast een stinkende zwetende vent en ik had niks om mij vast te houden met mijn laptoptas, jij mag zelf invullen wat er gebeurde godverdomme | |
b2py | vrijdag 7 september 2018 @ 16:57 |
Ovtijden (bijna uit de lucht) | |
Peterselieman | vrijdag 7 september 2018 @ 18:12 |
Met recht een railtractor ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 7 september 2018 @ 19:24 |
Pruttelaar. | |
James1988 | vrijdag 7 september 2018 @ 20:59 |
Ik kwam deze tegen via een vriend:![]() | |
derLudolf | vrijdag 7 september 2018 @ 21:11 |
Poahhhhh | |
James1988 | zaterdag 8 september 2018 @ 14:57 |
Alternatief voor OVtijden.com: https://treinposities.nl/vertrekstaat | |
Dr_Flash | zaterdag 8 september 2018 @ 15:09 |
![]() Hoeveel infra hebben ze daar eigenlijk nog liggen waar sinds de 19e eeuw niets meer aan gedaan is? ![]() | |
spectrumanalyser | zaterdag 8 september 2018 @ 15:20 |
de reklame van de NS heb ik nog niet gezien op de tv. wellicht dat door het overlijden van Aretha Franklin de reklame nu ongepast is. | |
James1988 | zaterdag 8 september 2018 @ 16:30 |
Vrij veel, al wordt het wel aangepakt nu Network Rail bezig is met een grote centralisatieslag. In plaats van overal kleine blokposten en overwegwachters gaat er veel meer centraal geregeld worden, zoals ook in Nederland al jaren gebeurt. In Anglia zijn ze al enige tijd bezig met 'resignalling', die armseinen zijn binnen een jaar pleite. https://www.networkrail.c(...)stoft-re-signalling/ | |
Isane | zaterdag 8 september 2018 @ 21:44 |
Gaat lekker met het materieel tussen Almelo en Hardenberg. Waar gaat het altijd mis? Ze hadden toch een reserve trein? | |
Dr_Flash | zaterdag 8 september 2018 @ 22:33 |
| |
ReisT | zaterdag 8 september 2018 @ 22:38 |
Waarom staan er in Deventer toch geen chippaaltjes voor overstappers? ![]() Nu heb ik toevallig tijd zat (doordat de Pimpel drie kwartier vertraging had dankzij "personen im gleis") voor trap af, tunnel door, poortje door, poortje door, tunnel door, trap op maar handig is anders. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 8 september 2018 @ 22:43 |
Omdat er maar één vervoerder komt? | |
ReisT | zaterdag 8 september 2018 @ 22:55 |
NS en DB, ik tel er twee. Dan nog, waarom staan die paaltjes er in Utrecht bijvoorbeeld wel? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 8 september 2018 @ 23:00 |
Als je een internationaal ticket hebt, dan is dat meestal vanaf vertrekstation toch? Dan hoef je niet in te checken. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 september 2018 @ 23:06 |
Ik snap het probleem niet. | |
ReisT | zaterdag 8 september 2018 @ 23:09 |
Mijn internationale ticket is tweede klas, ik wil voor het laatste stukje omreizen naar huis graag gebruikmaken van m'n eerste klas weekend vrij. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 september 2018 @ 23:11 |
Welke route precies? En is Hengelo dan geen ombliep-optie? | |
ReisT | zaterdag 8 september 2018 @ 23:19 |
Moskou-Utrecht, omdat Apeldoorn-Amersfoort er uit ligt was via Arnhem het snelste alternatief. In Hengelo er uit was ook niet handig. Als ik geen tijd had zou ik dat om-bliepen ook laten zitten. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 september 2018 @ 23:21 |
Wat wil je dan in Deventer? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 september 2018 @ 23:25 |
En trouwens, als Moskou - Utrecht sneller wordt via Arnhem als Apeldoorn - Amersfoort eruit ligt, zal het nooit om meer dan een half uur verschil gaan. Wat boeit het? | |
ReisT | zaterdag 8 september 2018 @ 23:31 |
Gaat om het principe... Dit was op dit moment de snelste route. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 september 2018 @ 23:33 |
Ja vast wel ![]() ![]() | |
ReisT | zaterdag 8 september 2018 @ 23:36 |
Ik zat in de trein uit Berlijn, ik blijk niet via Amersfoort te kunnen, ik kijk in de reisplanner en daar rolde een advies met overstap in Deventer uit. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 september 2018 @ 23:53 |
Oh Hgl - Dv - Ah - Ut of zo? ![]() Ik dacht dat je bij vertrek uit Moskou al wist dat je via Arnhem zou gaan dus iets als Berlin - Hannover - Düsseldorf - etc | |
ReisT | zondag 9 september 2018 @ 00:12 |
Ik had nu eenmaal een ticket met Zugbindung via Bad Bentheim. En ik denk altijd maar, als ik eenmaal de grens over ben en weer in Nederland ben, dan kom ik wel thuis. Een half uurtje ofzo extra boeit dan inderdaad niet. | |
Dr_Flash | zondag 9 september 2018 @ 00:24 |
Ja logisch, zo mag iedereen denken. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat een reis van 3000+ km in de laatste 100 km nog kapot loopt op Nederlandse lulligheid ![]() | |
dennistd | zondag 9 september 2018 @ 00:42 |
De Lintjes beginnen hard minder te worden. Er is nu wel een reserve-stel bij Arriva, maar als er net eentje in Zutphen staat voor onderhoud als er een ander kapot gaat heb je er niks aan... Bij Syntus zijn er 9 stellen waarvan je er met 4 de dienst kunt uitvoeren (weliswaar losse stellen en geen mogelijkheid tot tanken/controles). Daarom heb je daar minder problemen. | |
DeaDLocK2K | zondag 9 september 2018 @ 11:11 |
NS en DB zijn één vervoerder in NL (DB treinen worden gereden door NS), en sinds wanneer staan die dingen in Utrecht op het perron joh? Heb ik helemaal gemist. | |
DeaDLocK2K | zondag 9 september 2018 @ 11:11 |
Oh en nog iets; Het is dus echt zo dat je ook mag omreizen met je product, je hoeft niet in te checken zolang je je oorspronkelijke internationale ticket ook kan overleggen. | |
Dr_Flash | zondag 9 september 2018 @ 12:08 |
Over welke dingen in Utrecht gaat het dan? Internationale CiCo's? Bestaat dat? En waar dan? ![]() | |
derLudolf | zondag 9 september 2018 @ 12:13 |
We zijn hier niet op Stoma. | |
Dr_Flash | zondag 9 september 2018 @ 12:22 |
Kijk hem ff belangrijk doen ![]() | |
Hr-Flip | zondag 9 september 2018 @ 13:03 |
Ja dat is mooi in de vakantieperiode, maar in deze periode heb je in de ochtendspits, toch zeker 8 stellen nodig en is er maar 1 reserve. Wat nu al vaak te weinig is. | |
dennistd | zondag 9 september 2018 @ 13:27 |
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar met 4 treinen kun je theoretisch alles rijden. Wel met veel te weinig capaciteit, dat wel ![]() Maar uitval van treinen komt bij Syntus toch beduidend minder vaker voor dan bij Arriva met de Lintjes. | |
James1988 | zondag 9 september 2018 @ 14:16 |
In Rotterdam, Roosendaal, Den Haag HS en Breda staan er ook CiCo's op het perron. Dat is zodat je een aanreis kunt maken met OV-chipkaart ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 9 september 2018 @ 14:34 |
Ja, dat heb ik eerder gezien maar neemt niet weg dat de NS hier zelf regels over heeft en die zijn simpelweg dat je bij een internationale reis, mocht je verder gewoon reisrecht hebt, helemaal niet hoeft in te checken. Maargoed, als ReisT echt zo graag wil inchecken dan kan dat natuurlijk in Deventer, daar is 10 minuten overstaptijd geloof ik. | |
James1988 | zondag 9 september 2018 @ 15:12 |
Tsja, dat kan NS wel denken.. maar in de praktijk sluit dat niet goed aan. Begin dit jaar zijn we met het nieuwjaarsrondje naar Wroclaw gegaan. greavy had toen DB Gruppentickets geregeld vanaf Amersfoort. Ik kom uit Breda, en heb dus 1) geen reisrecht en 2) geen vervoerbewijs voor de INT-trein. Die had greavy dus. Ik stond toch even raar te kijken toen ik in Deventer niet op het perron kon uitchecken. Is uiteindelijk allemaal wel weer goedgekomen (vergeten uit te checken via Mijn NS) maar goed geregeld vond ik het niet. | |
DeaDLocK2K | zondag 9 september 2018 @ 15:17 |
Nee, daar heb je gelijk in maar die situatie is onvergelijkbaar want in dit geval is er een ticket (komende vanuit Moskou) én sprake van eersteklas reisrecht. | |
Bitlord | zondag 9 september 2018 @ 17:00 |
Begrijp ik nu goed dat op enig moment overdag er alleen een metro rijdt tussen Amstel en CS maar dan weer niet ten zuiden van Amstel? Allicht een enkele treinserie laten rijden via de Arena-Boog en Watergraafsmeer. Of vol inzetten op omreizen via Amsterdam-Zuid + Noord/Zuidlijn. Het laatste is altijd beter dan elke 10 seconden een bus laten rijden.. | |
b2py | zondag 9 september 2018 @ 17:08 |
Ja dat begrijp je goed | |
trein2000 | zondag 9 september 2018 @ 17:14 |
Dan is het bij Arriva vast héél beroerd. | |
James1988 | zondag 9 september 2018 @ 20:18 |
Duizenden machinisten worden opgeleid: nieuwe Sprinters dit najaar op het spoor De nieuwe Sprinters van de NS komen vanaf december op het spoor. De Sprinter is voorzien van wifi en stopcontacten en beschikt ook weer over een toilet. De komende maand worden veel machinisten van de NS opgeleid om in de nieuwe Sprinters te kunnen rijden. Wat beelden van binnen en buiten: https://www.rtlnieuws.nl/(...)eid-nieuwe-sprinters | |
DeaDLocK2K | zondag 9 september 2018 @ 22:24 |
Door mijn gebrekkige Frans realiseer ik me pas net dat Ouigo best een briljante naam is als je de marketingcampagne als geheel bekijkt. | |
DeaDLocK2K | zondag 9 september 2018 @ 22:25 |
Ik las in RM dat ze toelating hebben voor niet gekoppeld rijden. Je zou bijna alle betrokken partijen een pluim geven voor het correct uitvoeren van hun werk en het maken van een kloppende planning. | |
Salatrel | zondag 9 september 2018 @ 23:13 |
ik ga woensdag | |
DeaDLocK2K | maandag 10 september 2018 @ 00:06 |
Hey Fles! Hiero: https://www.dumpert.nl/me(...)l_laten_draaien.html | |
dennistd | maandag 10 september 2018 @ 04:58 |
Die machinist zal zich de volgende keer ook nog wel 3x bedenken of hij degene die hij net ervoor half aangereden heeft nog wel wil helpen.... https://www.mz-web.de/saa(...)%2Fm.facebook.com%2F | |
MTL | maandag 10 september 2018 @ 11:56 |
Ja, zo werkt dat bij nieuw materieel. Eerst wordt de toelating geregeld voor niet-gekoppelde stellen, daarna pas voor de gekoppelde dienst. Ik begreep twee weken terug van een van de machinisten die ook de toelatingsritten uitvoert dat het tot nu toe gewoon goed gaat met die toelating. | |
DeaDLocK2K | maandag 10 september 2018 @ 12:13 |
Dat toelating op schema ligt? ![]() Ik hoop dat je hardop denkt want die uitleg heb ik niet nodig ![]() | |
dennistd | maandag 10 september 2018 @ 12:16 |
Munckhof is het contract voor het treinvervangend vervoer van NS kwijt. Hopen dat de kwaliteit (vooral het rijden volgens dienstregeling) dan ook omhoog gaat. Ik had liever gezien dat alle bussen te volgen waren geweest ipv die biodiesel.... https://www.ovpro.nl/bus/(...)rvangend-busvervoer/ | |
MTL | maandag 10 september 2018 @ 12:23 |
My bad, ik dacht dat je het sarcastisch bedoelde ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 10-09-2018 12:31:04 ] | |
DeaDLocK2K | maandag 10 september 2018 @ 12:36 |
Was ook wel zo. Het sarcasme zat hem in het pluim geven voor op tijd rond hebben van de toelating. Want ik ben echt oprecht verbaasd dat het nu al twee keer (als ik Flirt meereken zonder de buurlandversies) redelijk goed is gegaan met die toelatingen. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat met ICNG ook. | |
Dr_Flash | maandag 10 september 2018 @ 12:40 |
Whehhe ![]() ![]() | |
Fiorano | maandag 10 september 2018 @ 16:27 |
Och Jezus, Transvision... Nog op de Taxi gezeten voor die gasten. Dat wordt bij aanvang een zooitje. Regiotaxi Utrecht waren ze voor einde contract al kwijt door allerlei problemen... | |
b2py | maandag 10 september 2018 @ 17:08 |
Kapotte trein op HSL richting Amsterdam? Net uit tunnelmond Groene Hart zag ik gele lampjes maar geen trein is mij gepasseerd. | |
Adrie072 | maandag 10 september 2018 @ 18:41 |
Topman Deutsche Bahn trekt aan noodrem: treinen te laat, schulden te hoog ‘Pünktlich’ kunnen de Duitse treinen allang niet meer worden genoemd. Staatsbedrijf Deutsche Bahn zucht bovendien onder de schulden en de kosten van de Duitse spoorwegen zijn opgelopen tot kritische hoogte. Topman Richard Lutz slaat met zijn medebestuurders alarm over de situatie. ‘Drastische maatregelen’ zijn nodig voor de gewenste maar uitblijvende ommekeer bij Deutsche Bahn, schrijven zij in een brandbrief. Bedrijfsresultaat weggezakt De brief kwam via de Duitse media afgelopen weekend in de publiciteit. Het bedrijfsresultaat van Deutsche Bahn is volgens hem ver weggezakt onder het niveau van een jaar geleden. De doelstellingen die al waren teruggeschroefd zouden in de verste verte niet worden gehaald. Lutz vreest dat een derde winstwaarschuwing binnen een paar maanden de financiële positie ‘verder destabiliseert’ en het vertrouwen en de goodwill van de eigenaar en het publiek ‘verder beschadigt’. Woordvoerders weigerden vooralsnog commentaar op de brief van vier kantjes van de zeskoppige raad van bestuur. Lutz wil de onderneming strakker aansturen vanuit de raad van bestuur. De afzonderlijke bedrijfsdomeinen werken volgen hem onvoldoende samen. Het staatsbedrijf bevindt zich in een ‘moeilijke situatie’ die de afgelopen maanden niet is verbeterd maar verslechterd, aldus Lutz in zijn uitgelekte brief. Hij roept op tot onmiddellijke actie. Vertraging door storingen en hitte Vrijdag maakte Deutsche Bahn bekend de treinvertragingen onvoldoende onder controle te hebben. Ook Nederlandse reizigers zijn de dupe. Drie van de tien langeafstandstreinen van de Deutsche Bahn kwamen te laat aan in augustus. Dat is een verdere verslechtering ten opzichte van de maanden juni en juli en de slechtste score sinds 2015. Deutsche Bahn wijdt de vertragingen aan storingen op voertuigen en infrastructuur en aan bosbranden als gevolg van de hittegolf in Europa. Reizigers in Duitse treinen krijgen doorgaans een deel van hun ticket gecompenseerd als de vertraging langer is dan een uur. Schuldengrens nadert De hogere vertragingen hebben impact op de winstcijfers. Daarnaast kampt Deutsche Bahn met problemen in het verliesgevende goederenvervoer van DB Cargo. Lutz heeft in het voorjaar nog zware investeringen in treinen en het spoorwegnet aangekondigd, ondanks de schuld van tegen de ¤20 mrd. De federale regering heeft de grens getrokken bij ¤20,4 mrd, maar die lijkt snel gepasseerd te worden. Volgens interne berekeningen loopt de schuld tot 2023 tot de ¤25 mrd als er niet wordt ingegrepen. Volgens Handelsblatt wordt McKinsey ingeschakeld om Deutsche Bahn van raad te voorzien. De zakenkrant schrijft verder dat net als een paar jaar geleden wordt overwogen dochteronderneming Arriva, ook zeer actief in Nederland, (deels) in de verkoop te doen. Dat zou naar schatting ¤4,5 mrd kunnen opleveren. Deutsche Bahn zag de vorige topman begin vorig jaar vertrekken. Na ruim een jaar heeft Lutz de problemen op het bord van zijn voorganger niet kunnen wegnemen. Het Duitse spoorbedrijf staat al jaren voor de uitgave om zichzelf te moderniseren, betere resultaten te laten zien en meer treinen op tijd te laten rijden. bron fd.nl | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 10 september 2018 @ 18:55 |
Simpel! De schuldige is al gevonden ![]() Trek dan ook niet aan de noodrem sukkel ![]() | |
WcPot | maandag 10 september 2018 @ 19:13 |
De reserve trein is nog slechter dan de andere twee die ze hebben. | |
b2py | maandag 10 september 2018 @ 20:35 |
Toch wel grappig dat als je dit leest en er altijd gewezen wordt dat daar zoveel extra sporen liggen te verroesten en dat daar veel meer capaciteit is. Ik weet wel waar ik voor kies.. | |
DeaDLocK2K | maandag 10 september 2018 @ 20:44 |
Ik ook. Maar wat meer capaciteit hier zou ook niet misstaan. Als er een verstoring is rond Bad Bentheim staan de goederentreinen in de file tot Amersfoort tegenwoordig. Dat kan best anders zonder dat het heel veel geld hoeft te kosten. | |
Mr_Klaasje | maandag 10 september 2018 @ 21:35 |
Is er ook echt sprake van zoveel meer capaciteit of valt dat ook vies tegen? Lange blokken als je nog niet op gang bent en viersporigheden die lullig aangesloten zijn geven ook weinig profijt.. | |
Claude_Viole | dinsdag 11 september 2018 @ 00:33 |
De site werkt nog steeds ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 september 2018 @ 01:27 |
Kun je nagaan hoe weinig tijd de ontwikkelaar ervoor heeft ![]() | |
dennistd | dinsdag 11 september 2018 @ 05:04 |
Er staat ook vanaf 10 september he ![]() Overigens kun je niet verder terug meer dan 01-06-2016 zo te zien, dat was eerder veel verder. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 september 2018 @ 10:52 |
Even taalneuken: Vanaf betekent in deze context óp 10 september én daarna ![]() | |
G-Pier | dinsdag 11 september 2018 @ 21:43 |
Volgende week naar Düsseldorf met de ICE (liefde voor de ICE). | |
HaverMoutKoekje | dinsdag 11 september 2018 @ 22:19 |
Ik ben van de week paar keer met de TER op stap geweest. Maakt je toch wel weer blij met de NS hoor. Grote stad als Marseille waar je alleen om 9:30 of om 13:00 een trein kan pakken naar naburig stadje. En dan kan je pas om 16:30 weer terug. Raarrrrrr. | |
dennistd | woensdag 12 september 2018 @ 11:23 |
Uber gaat het spoor op | |
HaverMoutKoekje | woensdag 12 september 2018 @ 14:54 |
ja las ik net , moest wel even ![]() Deze route is aan te bevelen btw: Marseille-Miramas https://blog.rail.cc/scenic-train-cote-bleue/ | |
b2py | woensdag 12 september 2018 @ 17:28 |
Ruim 13 miljard voor verbetering Franse spoornetwerk: https://www.thelocal.fr/2(...)high-speed-tgv-lines | |
dennistd | donderdag 13 september 2018 @ 00:32 |
Moet je nu nog om komen ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 13 september 2018 @ 08:51 |
Was de schuldenlast van SNCF Réseau nog niet hoog genoeg? | |
b2py | donderdag 13 september 2018 @ 09:14 |
Die neemt de staat toch (deels) over? Of dat was het plan in ieder geval | |
Dr_Flash | donderdag 13 september 2018 @ 09:26 |
En wat maakt dat uit eigenlijk? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 september 2018 @ 10:54 |
https://nos.nl/artikel/22(...)d-stationslicht.html Goeie foto man ![]() | |
MTL | donderdag 13 september 2018 @ 11:17 |
Jemig, lopen die even een paar jaar achter ![]() https://www.prorail.nl/ni(...)ting-op-400-stations 2016 belde, ze willen hun verlichting met dimmers terug ![]() ![]() | |
dennistd | donderdag 13 september 2018 @ 11:20 |
Wou net zeggen, dat was er toch al lang? | |
Salatrel | donderdag 13 september 2018 @ 11:36 |
Ik ben blij dat men na het v250 debacle gekozen heeft voor degelijke Spaanse kwaliteit voor de SNG...![]() | |
MTL | donderdag 13 september 2018 @ 11:41 |
![]() En, hoeveel deuren ben je al verloren? | |
G-Pier | donderdag 13 september 2018 @ 11:44 |
:’) :’) :’) | |
Fred | donderdag 13 september 2018 @ 11:52 |
Gelukkig staan de meeste koeien tegenwoordig veilig in de stal. | |
BLS | donderdag 13 september 2018 @ 12:14 |
Sinds wanneer kan plastic roesten? | |
spectrumanalyser | donderdag 13 september 2018 @ 12:15 |
machinisten die noodremmingen doen omdat.... wegwerkers bezig zijn met belijning op de overweg. zelfs de politie is al onderweg.
| |
Fred | donderdag 13 september 2018 @ 12:20 |
Veiligheid voor alles, dus eerst Twitteren en dan pas weggaan... | |
dcm360 | donderdag 13 september 2018 @ 12:23 |
Of onderweg Twitteren terwijl de collega aan het stuur zit | |
Fred | donderdag 13 september 2018 @ 12:25 |
Dat mag je idd dan maar hopen dat een collega achter het stuur zit. | |
Dr_Flash | donderdag 13 september 2018 @ 12:25 |
Veiligheid voor alles, dus vooral geen belijning ![]() | |
dennistd | donderdag 13 september 2018 @ 12:37 |
Dat ja: https://twitter.com/ICB_Joelle/status/1040186665770393600?s=19 | |
Dr_Flash | donderdag 13 september 2018 @ 12:41 |
Meteen gepikeerd doen ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 13 september 2018 @ 13:09 |
Weet iemand waarom de 01 1075 in Amsterdam is en waar ze naartoe gaan? | |
b2py | donderdag 13 september 2018 @ 13:52 |
Werken aan een overweg mag in gegarandeerde waarschuwing he.. | |
spectrumanalyser | donderdag 13 september 2018 @ 14:41 |
Incidentenbestrijder Joelle. Deskundige vrouw en leuk om te zien. Ze was op TV te zien geweest, voordat ze ICB'er was, bij programma "De Handhavers". https://www.prorail.nl/ni(...)iel-in-de-handhavers ![]() | |
James1988 | donderdag 13 september 2018 @ 16:22 |
Train Simulator in het groot ![]() | |
Salatrel | donderdag 13 september 2018 @ 17:55 |
Vandaag voor het eerst met de SNG gereden in het kader van de opleiding.. trok genoeg bekijks in amersfeurt | |
b2py | donderdag 13 september 2018 @ 17:57 |
Je was toch niet blond met dikke tieten? | |
Salatrel | donderdag 13 september 2018 @ 17:58 |
jawel maar niet de soort die je graag ziet... | |
b2py | donderdag 13 september 2018 @ 17:59 |
![]() | |
MTL | donderdag 13 september 2018 @ 18:03 |
![]() ![]() Rijdt het een beetje, meneer de keerpuntmachinist? ![]() Ik ben volgende week de pineut. Ben benieuwd ![]() | |
derLudolf | donderdag 13 september 2018 @ 18:32 |
Sowieso is het vinden van een trein in Gieten vrij lastig ![]() | |
WcPot | donderdag 13 september 2018 @ 19:49 |
Mooie trein om te zien. Hopelijk zijn de rijeigenschappen ook goed ![]() | |
Salatrel | donderdag 13 september 2018 @ 20:01 |
qua vgm zul je denk ik veel herkennen van SLT maar ook wat van de traxx(heb ik mij laten vertellen). rijden zelf lijkt het meest op SLT al loopt de snelheid bij uitrollen wat sneller terug. ik vind de cabine van een flirt wel stiller ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 september 2018 @ 20:26 |
Ik was het eigenlijk bijna vergeten. Maar vandaag precies honderd jaar geleden vond één van de ernstigste treinrampen in de Nederlandse geschiedenis plaats ![]() Meer op https://nos.nl/artikel/22(...)00-jaar-na-dato.html Mind you dit was minder dan een jaar na de ramp in de Franse Alpen waar destijds waarschijnlijk niemand weet van gehad heeft. Pfoeh. | |
Salatrel | donderdag 13 september 2018 @ 20:53 |
ik denk laptopje mee want als keerpuntmcn kun je volgens mij niet veel meer doen dan vgm en als die mcn dat niet zelf kan hoort ie überhaupt niet bevoegd te zijn met dat mat te rijden ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 september 2018 @ 21:09 |
Willen wij een snuffelaarsclubje zijn? Daar staan we toch boven man. Zo'n meid doet ook gewoon d'r werk net als jij en ik. Er zijn meer dan zat genoeg autistenclubjes die achter zo iemand aan gaan snuffelen. Dit is niet iets waar Fok! wat mee te maken wil hebben ![]() | |
MTL | donderdag 13 september 2018 @ 22:03 |
Mooi om te horen. Klinkt als een appeltje/eitje/etc. FLIRT heb ik geen ervaring mee, dat is alleen voor de echte machinisten:P Oh en laptop mee klinkt als een goed idee. Ik denk voor de draagbaarheid meer aan een tablet, met Netflix of zoiets. En idd, als je niet eens weet hoe je dat ding gereed moet maken, vraag ik mij inderdaad af hoe je in 's hemelsnaam geslaagd bent voor die instructie ![]() Wat dat betreft is het ook volstrekt loos om het zo te doen, maar goed. We gaan het meemaken ![]() | |
Maegrim | donderdag 13 september 2018 @ 22:14 |
bij ons gaan ze niet door ![]() | |
GlenSpey | donderdag 13 september 2018 @ 22:27 |
Nog steeds niet? ![]() | |
MTL | donderdag 13 september 2018 @ 23:09 |
De FLIRT had de afgelopen twee jaar de 'speciale' introductiestatus. Ze wilden dat machinisten 50% van de diensten op de FLIRT zou rijden, dus zijn er op mijn standplaats slechts een beperkt aantal roosters aangewezen. Aangezien de ICD voor mij theoretisch al 50% van mijn week in beslag neemt, is mijn rooster logischerwijs niet aangewezen, anders zou ik 50% Flirt en 50% ICD rijden. Geen idee wat het komende jaar gaat brengen. In ieder geval de SNG, vanaf eind oktober in de reizigersdienst ![]() | |
GlenSpey | donderdag 13 september 2018 @ 23:46 |
Ah oke, en wat was dan de gedachte achter die introductiestatus van twee jaar? De meeste storingen waren er na een paar maanden wel uitgeholpen... De eerste paar maanden na de ingebruikname hadden we hier in het verre oosten inderdaad diensten onder een speciaal nummer, dan wist je vantevoren al wat je te rijden kreeg. Overigens zijn die diensten er nu nog steeds, alleen hebben ze hun gewone nummertje weer teruggekregen ![]() SNG zal ook wel een dergelijke status krijgen. Heb op mijn standplaats niks gehoord over eventuele matcursussen. | |
MTL | donderdag 13 september 2018 @ 23:58 |
Het idee was te voorkomen wat er gebeurde met SLT: veel bedieningsfouten (naast de softwareproblemen) doordat mensen maanden ervoor opgeleid waren en er nooit op gereden hadden. Dus op de standplaatsen waar het niet in het standaardpakket zat, was het dus de bedoeling 50% om het in de vingers te krijgen en te houden. Die speciale status loopt dus eind dit jaar af. Voor SNG weet ik het niet. Die zit bij ons dus in het basispakket straks ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door MTL op 14-09-2018 00:03:58 ] | |
Peterselieman | vrijdag 14 september 2018 @ 00:26 |
wat ook logisch is, omdat SNG na de introductie vrij snel over het land uit zal waaieren. Straks hebben alleen de uitlopers Roosendaal-Vlissingen, Heerhugobijlmer-Den Helder en Deurne-Venlo (tijdelijk) geen gelijkvloerse instap voor passagiers. Zwolle-Zutphen zou ik dan weer geen uitloper willen noemen, maar ook daar zit het volgens mij voorlopig niet in de planning. | |
dennistd | vrijdag 14 september 2018 @ 05:45 |
Je vergeet Amersfoort-Wierden ook nog, daar heb je alleen IC's en DDAR (die laatste wordt aannemelijk eerst weer SGM als DDAR er weer uit gaat) | |
MTL | vrijdag 14 september 2018 @ 07:40 |
SNG is overigens wel weer interessant qua introductie. Ik meende begrepen te hebben dat het spul na de eerste twee baanvakken (Haarlem - Den Haag en Leiden - Hoorn Kersenboogerd) op Utrecht - Zwolle zou komen te rijden, maar dat is pas per wijzigingsblad juni '19. Schijnbaar gaat het spul eerder in de sprinters Zwolle - Groningen/Meppel/Leeuwarden rijden, per wijzigingsblad april '19. Vanaf eind oktober dit jaar dus trouwens proefbedrijf in reizigersdienst, maar dat was volgens mij hier al bekend ![]() | |
Bitlord | vrijdag 14 september 2018 @ 07:47 |
Vind het in deze vreemd dat die lui al gaan Twitteren voordat het incident is afgesloten. Sterker nog ze zijn nog onderweg. Is het doel informeren wat die lui doen of is het retweets binnenharken ofzo? | |
Mr_Klaasje | vrijdag 14 september 2018 @ 08:01 |
Ze zouden ook over de Hanzelijn moeten gaan rijden op termijn. Maar dan zal eerst een groot deel van het machinistenbestand ETCS-cursus moeten gaan krijgen. | |
Salatrel | vrijdag 14 september 2018 @ 08:01 |
de FLIRT was een noodbestelling zonder normale aanbestedingprocedures o.a. om de plotselinge toename in reizigers op te vangen die mede veroorzaakt werd door een uitbreiding van studentenreisrecht voor MBO scholieren terwijl men daarvoor nog plannen had het reisrecht te beperken. Als je treinen als noodbestelling plaatst kun je niet eerst een jaartje de tijd nemen om al je personeel op te gaan leiden. Daar komt nog bij dat het gewoon een relatief kleine serie is van een stuk of 60 ofzo die ook nog eens niet allemaal constant ingezet worden (spitsversterkingen) dus het aantal diensten waar FLIRT in zit is vrij beperkt. Toen DM'90 nog in dienst was zat deze ook in het Rotterdamse werkpakket maar was het aantal machinisten daar wat er mee mocht rijden nog veel beperkter. Het eerste jaar was voor de flirt voornamelijk introductie. De machinisten van de standplaatsen die er toen op reden reden als ze een "FLIRT dienst" hadden de hele dag niks anders. Het tweede jaar (dit jaar) is dat veel minder. Als ik nu een flirt dienstje heb is het vaak maar 1 ritje en de rest is ander spul. Er zijn wel uitzonderingen natuurlijk dat je van Dordrecht via Arnhem naar Zutphen gaat en dezelfde route terug maar er is ook een dienst dat de enige flirt rit leeg mat van Breda naar Roosendaal is ![]() Ik vind het persoonlijk helemaal prima die FLIRT want het is vaak gecombineerd met Venlo, Maastricht of de IJssellijn dus je komt nog eens ergens.. | |
MTL | vrijdag 14 september 2018 @ 08:29 |
Niet noodzakelijkerwijs. De SNG kan zowel in ERTMS/STM-ATB modus rijden, als geforceerd in STM-ATB. Dat laatste wordt nu aan iedereen aangeleerd. Persoonlijk zou ik het zeker goed vinden als iedereen nu eindelijk een keer voor ERTMS opgeleid zou gaan worden en dan op zo'n baanvak het alvast in de vingers kan krijgen. Op de Hanzelijn kan je eenvoudig een fout maken en dan direct weer verder gaan onder alleen ATB indien nodig, zonder dat het direct grote gevolgen zou hebben. | |
Salatrel | vrijdag 14 september 2018 @ 09:02 |
ik begreep dat ertms van volgend jaar ofzo verplicht in de basisoleiding komt dus ook als je de rest van je carričre van Maastricht naar randwyck gaat pendelen zul je eraan moeten ![]() | |
MTL | vrijdag 14 september 2018 @ 09:24 |
Dat is wel beter, maar dan moet er wel gebruik van gemaakt gaan worden... | |
Peterselieman | vrijdag 14 september 2018 @ 10:15 |
True. Was vergeten dat in de stopper Apeldoorn-Almelo idd voorlopig geen gelijkvloers mat gaat verschijnen. Maar goed, dat heb je tussen Utrecht en Arnhem ook waar op een deeltraject alleen IC's rijden. Dat verandert pas als ze met doorgaande stoppers gaan rijden. | |
GlenSpey | vrijdag 14 september 2018 @ 12:21 |
En begrijp ik dan goed dat nu die twee jaar op z'n einde loopt de matbekendheid Flirt dus wat meer landelijk verspreid wordt ? Zou onze dienstpakketten namelijk zeer goed doen ![]() | |
MTL | vrijdag 14 september 2018 @ 12:37 |
Hangt af van de 'run' die het definitieve dienstenpakket geeft ![]() | |
GlenSpey | vrijdag 14 september 2018 @ 12:39 |
Maar dat gebeurt nu waarschijnlijk dus ook met SNG, waarvoor eerst een beperkt aantal standplaatsen wordt opgeleid. Haha dus die LM rit zit bij jullie in de pakketten verwerkt. Ik heb wel eens die rit vanaf Dordrecht dat ik m in de avonduren zelf moet splitsen in Breda. De eerste keer wisten ik en mijn HC niet wat de bedoeling was, er was geen RET machinist te bekennen daar. Ben er uiteindelijk maar gewoon mee verder gereden ![]() | |
Salatrel | vrijdag 14 september 2018 @ 15:50 |
volgens mij valt dat wel mee hoor. Er zijn een stuk of 4 locaties waar ze ce instructies geven en zeker in Amersfoort waren er, in ieder geval de afgelopen dagen, meerdere groepen tegelijk bezig | |
James1988 | vrijdag 14 september 2018 @ 17:09 |
En in 's-Hertogenbosch vroeg men zich toen af waarom je met 2 stellen aan kwam zetten? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 september 2018 @ 17:19 |
De heropening van de Hoekse Lijn wordt nu waarschijnlijk pas eind januari of begin februari ... https://nos.nl/artikel/22(...)ail-hoekse-lijn.html | |
derLudolf | vrijdag 14 september 2018 @ 19:11 |
| |
Peterselieman | vrijdag 14 september 2018 @ 19:50 |
GlenSpey | vrijdag 14 september 2018 @ 19:58 |
Nee, nooit iets over gehoord verder, het stel werd in Breda blijkbaar ook niet gemist ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 15 september 2018 @ 11:42 |
Volgens mij weet een medewerker van Arriva nog niet dat ze met treinen in Fryslân rondrijden ![]()
| |
b2py | zaterdag 15 september 2018 @ 12:08 |
Schokkend | |
Dr_Flash | zaterdag 15 september 2018 @ 12:13 |
Weten ze wel wat een trein is daar dan? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 15 september 2018 @ 12:44 |
Vast wel. Ben wel benieuwd hoe het hybride concept op de GTW uitgewerkt gaat worden. Daarnaast is het opvallend dat in de huidige plannen voor het nieuwe station Groningen boven de dieselsporen geen waslijn komt terwijl de nieuwe WINK/Flirtino wel een panto krijgt. Hoe lang gaat het duren voordat die er wel komt te hangen? | |
marktrein | zaterdag 15 september 2018 @ 14:28 |
Tussen Groningen en Europapark komen wel over alle vier de sporen de bovenleidingportalen te staan, Dus het is er wel enigszins op voorbereid. Maar voor de rest is alles vrij strikt gescheiden, ook het opstelterrein heeft een diesel deel en een elektrisch deel. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 september 2018 @ 15:38 |
Lekker bimodaal rijden net als in Frankrijk ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 15 september 2018 @ 15:44 |
die plaatjes heb ik gezien ja, maar het is een gemiste kans om het niet direct mee te nemen In de ideale situatie heb je de diesel zelfs niet meer nodig | |
dennistd | zaterdag 15 september 2018 @ 22:28 |
Ter gelegenheid van een in mei getrouwd stel reed vandaag de 766 een rondje door Nederland. Vanaf Amersfoort kwam de Mat'54 naar Hardenberg, waar het gezelschap instapte en kop werd gemaakt. Via Zwolle en Deventer ging het richting Amersfoort en vanaf daar via Zwolle weer terug naar Hardenberg. Aansluitend werd in Coevorden kopgemaakt en terug naar Amersfoort gereden. Als trein 39385 wordt Hardenberg bereikt, eindstation voor de reizigers. Als leeg materieel komt de trein hier aan te Ommen, waar gekruist wordt met de sneltrein naar Emmen. Gisteravond sneuvelde de BE E01 bij Ommen toen deze met de Coevorden-shuttle onderweg was naar Rotterdam. Door de Almelose 6400 van DB Cargo is de trein vervolgens teruggehaald naar het aansluitspoor van de Euroterminal in Coevorden. Vandaag werd ex-1700 101001 van Railpromo ingeschakeld om de trein alsnog naar Rotterdam te brengen. Met +1320 (22 uur vertraging) wordt hier weldra station Ommen bereikt waar gekruist wordt met stoptrein 8057 naar Emmen. [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 15-09-2018 23:02:59 ] | |
dennistd | zaterdag 15 september 2018 @ 22:52 |
In Winterswijk heeft een lolbroek een stalen balk op het spoor gelegd. Gelukkig opgemerkt voordat de trein kwam: https://www.tubantia.nl/a(...)mt-ongeluk~add01578/ | |
Salatrel | zondag 16 september 2018 @ 09:11 |
Behalve de metalen balk is er tussen de spoorstaven ook nog een hele serie houten balken aangetroffen. Die zijn ook door de politie meegenomen voor onderzoek. | |
b2py | zondag 16 september 2018 @ 09:23 |
Dat verklaart al die storingen daar wel ![]() | |
Duvel | zondag 16 september 2018 @ 09:25 |
Dit blijven toch de mooiste locs die er zijn (zelfs de Railpromo-kleurenkots kan dat niet teniet doen). | |
WcPot | zondag 16 september 2018 @ 10:26 |
Mooie plaatjes ![]() | |
boriq | zondag 16 september 2018 @ 11:01 |
Wat kost zoiets (plusminus) überhaupt? | |
b2py | zondag 16 september 2018 @ 11:31 |
Iemand van hier nog naar innotrans dit jaar? | |
Dr_Flash | zondag 16 september 2018 @ 12:03 |
infraheffing 2 euro per km, stroomverbruik, personeel erbij, ik denk een duizendje of 3-5. | |
derLudolf | zondag 16 september 2018 @ 12:07 |
Trouwplannen? | |
boriq | zondag 16 september 2018 @ 13:28 |
Kom over een jaar of 10 maar terug ![]() | |
boriq | zondag 16 september 2018 @ 13:29 |
Dat valt mij nog mee voor zo'n trein voor de hele dag, maakt het geheel alleen niet goedkoper | |
dennistd | zondag 16 september 2018 @ 18:46 |
Iets van 4000 tot 5000 volgens mij | |
b2py | zondag 16 september 2018 @ 19:54 |
Dat valt nog best mee | |
dennistd | zondag 16 september 2018 @ 23:53 |
Op de voormalige vliegbasis Twent(h)e is tegenwoordig onder ander het Trainingscentrum Oost-Nederland (Troned) gevestigd. Hier worden hulpverleners getraind in diverse scenario's. Naast diverse trainingsgebouwen zijn er ook voertuigen aanwezig om zo ongevallen te simuleren. Sinds 23 februari 2018 behoort daartoe ook een trein. Deze bestaat uit de Bk-bakken van de Plan V-treinstellen 962 en 964. Voordat 'het treinstel' hier kwam was het de bedoeling dat dit als restaurent bij Amsterdam Lelylaan gebruikt zou worden, een project dat jammerlijk mislukt is. Een open dag bood de kans om deze op normaal gesproken afgesloten terrein staande trein nader te bekijken. | |
James1988 | maandag 17 september 2018 @ 00:12 |
Hoeveel grensovergangen voor personenverkeer zijn er eigenlijk nog in dienst tussen België en Frankrijk? Ik ken: - Lille - Moeskroen - Lille - Tournai - HSL 1 Zijn er meer? | |
Dr_Flash | maandag 17 september 2018 @ 06:47 |
Givet Dinant niet meer? Of Quevy Jeumont? | |
Maegrim | maandag 17 september 2018 @ 07:34 |
die half-uur-snellere-speciaal-hiervoor-gewassen-icberlin-met-bobos-trein was bijna geschrapt vanochtend, bovenleiding stuk bij Almelo ![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 september 2018 @ 07:50 |
Definieer "bijna". In Deventer reed hij iig helemaal niet. Net als bijna alles op de oost-west as trouwens. Inmiddels lijkt het opgelost, maar ik rij nu door Ravenstein ipv Geldermalsen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 september 2018 @ 08:00 |
Of gaat het over die van twee uur later? 5 uur is wel erg vroeg voor bobo's natuurlijk ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 17 september 2018 @ 08:07 |
Het is toch die van 9:00 uur? | |
Dr_Flash | maandag 17 september 2018 @ 08:15 |
Geen idee ook, kan maar zo ![]() | |
dennistd | maandag 17 september 2018 @ 08:17 |
Alle stops in Nederland schrappen, een aantal andere treinen ervoor aan de kant zetten en zelfs één andere trein helemaal niet laten rijden..... | |
dennistd | maandag 17 september 2018 @ 08:18 |
VOL! |