Lekker bimodaal rijden net als in Frankrijkquote:Op zaterdag 15 september 2018 12:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vast wel. Ben wel benieuwd hoe het hybride concept op de GTW uitgewerkt gaat worden.
Daarnaast is het opvallend dat in de huidige plannen voor het nieuwe station Groningen boven de dieselsporen geen waslijn komt terwijl de nieuwe WINK/Flirtino wel een panto krijgt. Hoe lang gaat het duren voordat die er wel komt te hangen?
die plaatjes heb ik gezien ja, maar het is een gemiste kans om het niet direct mee te nemenquote:Op zaterdag 15 september 2018 14:28 schreef marktrein het volgende:
[..]
Tussen Groningen en Europapark komen wel over alle vier de sporen de bovenleidingportalen te staan, Dus het is er wel enigszins op voorbereid. Maar voor de rest is alles vrij strikt gescheiden, ook het opstelterrein heeft een diesel deel en een elektrisch deel.
In de ideale situatie heb je de diesel zelfs niet meer nodigquote:Op zaterdag 15 september 2018 15:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker bimodaal rijden net als in Frankrijk
quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:52 schreef dennistd het volgende:
In Winterswijk heeft een lolbroek een stalen balk op het spoor gelegd. Gelukkig opgemerkt voordat de trein kwam: https://www.tubantia.nl/a(...)mt-ongeluk~add01578/
Behalve de metalen balk is er tussen de spoorstaven ook nog een hele serie houten balken aangetroffen. Die zijn ook door de politie meegenomen voor onderzoek.quote:#Winterswijk onze afdeling #FO (Forensische opsporing) doet nu sporenonderzoek ivm de op het spoor aangetroffen metalen balk.
Dit blijven toch de mooiste locs die er zijn (zelfs de Railpromo-kleurenkots kan dat niet teniet doen).quote:[ afbeelding ]
Gisteravond sneuvelde de BE E01 bij Ommen toen deze met de Coevorden-shuttle onderweg was naar Rotterdam. Door de Almelose 6400 van DB Cargo is de trein vervolgens teruggehaald naar het aansluitspoor van de Euroterminal in Coevorden. Vandaag werd ex-1700 101001 van Railpromo ingeschakeld om de trein alsnog naar Rotterdam te brengen. Met +1320 (22 uur vertraging) wordt hier weldra station Ommen bereikt waar gekruist wordt met stoptrein 8057 naar Emmen.
Mooie plaatjesquote:Op zaterdag 15 september 2018 22:28 schreef dennistd het volgende:
Ter gelegenheid van een in mei getrouwd stel reed vandaag de 766 een rondje door Nederland. Vanaf Amersfoort kwam de Mat'54 naar Hardenberg, waar het gezelschap instapte en kop werd gemaakt. Via Zwolle en Deventer ging het richting Amersfoort en vanaf daar via Zwolle weer terug naar Hardenberg. Aansluitend werd in Coevorden kopgemaakt en terug naar Amersfoort gereden.
[ afbeelding ]
Als trein 39385 wordt Hardenberg bereikt, eindstation voor de reizigers.
[ afbeelding ]
Als leeg materieel komt de trein hier aan te Ommen, waar gekruist wordt met de sneltrein naar Emmen.
[ afbeelding ]
Gisteravond sneuvelde de BE E01 bij Ommen toen deze met de Coevorden-shuttle onderweg was naar Rotterdam. Door de Almelose 6400 van DB Cargo is de trein vervolgens teruggehaald naar het aansluitspoor van de Euroterminal in Coevorden. Vandaag werd ex-1700 101001 van Railpromo ingeschakeld om de trein alsnog naar Rotterdam te brengen. Met +1320 (22 uur vertraging) wordt hier weldra station Ommen bereikt waar gekruist wordt met stoptrein 8057 naar Emmen.
Wat kost zoiets (plusminus) überhaupt?quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:28 schreef dennistd het volgende:
Ter gelegenheid van een in mei getrouwd stel reed vandaag de 766 een rondje door Nederland. Vanaf Amersfoort kwam de Mat'54 naar Hardenberg, waar het gezelschap instapte en kop werd gemaakt. Via Zwolle en Deventer ging het richting Amersfoort en vanaf daar via Zwolle weer terug naar Hardenberg. Aansluitend werd in Coevorden kopgemaakt en terug naar Amersfoort gereden.
infraheffing 2 euro per km, stroomverbruik, personeel erbij, ik denk een duizendje of 3-5.quote:Op zondag 16 september 2018 11:01 schreef boriq het volgende:
[..]
Wat kost zoiets (plusminus) überhaupt?
Trouwplannen?quote:Op zondag 16 september 2018 11:01 schreef boriq het volgende:
[..]
Wat kost zoiets (plusminus) überhaupt?
Dat valt mij nog mee voor zo'n trein voor de hele dag, maakt het geheel alleen niet goedkoperquote:Op zondag 16 september 2018 12:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
infraheffing 2 euro per km, stroomverbruik, personeel erbij, ik denk een duizendje of 3-5.
Definieer "bijna". In Deventer reed hij iig helemaal niet. Net als bijna alles op de oost-west as trouwens. Inmiddels lijkt het opgelost, maar ik rij nu door Ravenstein ipv Geldermalsenquote:Op maandag 17 september 2018 07:34 schreef Maegrim het volgende:
die half-uur-snellere-speciaal-hiervoor-gewassen-icberlin-met-bobos-trein was bijna geschrapt vanochtend, bovenleiding stuk bij Almelo
Alle stops in Nederland schrappen, een aantal andere treinen ervoor aan de kant zetten en zelfs één andere trein helemaal niet laten rijden.....quote:Op maandag 17 september 2018 08:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen idee ook, kan maar zohoe is hij een half uur sneller geworden trouwens?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |