Fahrenheit of Celsius?quote:Op donderdag 6 september 2018 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat iemand met een IQ van boven het vriespunt dit "normaal" vindt.
Bij een koude start van dieselmotoren kan dit gebeuren. In het begin draaien er maar een paar cilinders mee en langzaam maar zeker gaan ze allemaal meedoen in het verbrandingsproces. Na elke plof hoor je het motortje anders lopen. Die witte rook aan het eind kan duiden op een lekke koppakking. Daar zou ik me meer zorgen over maken.quote:Op donderdag 6 september 2018 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat iemand met een IQ van boven het vriespunt dit "normaal" vindt.
Witte rook is een nieuwe paus, as far as I knowquote:Op donderdag 6 september 2018 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij een koude start van dieselmotoren kan dit gebeuren. In het begin draaien er maar een paar cilinders mee en langzaam maar zeker gaan ze allemaal meedoen in het verbrandingsproces. Na elke plof hoor je het motortje anders lopen. Die witte rook aan het eind kan duiden op een lekke koppakking. Daar zou ik me meer zorgen over maken.
Nog een leuk voorbeeldje uit Rusland:
Niet echt. Bij een motor die voorverwarmd is zul je dit nauwelijks gaan zien, maar bij erg lage temperaturen en een compleet koude start kan het met dit soort motoren wel. De verbranding is verre van optimaal dan en dat levert gigantisch veel rook op.quote:Op donderdag 6 september 2018 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze leveren die dingen zo op bedoel je?"ja een kwartiertje roken als de hel moet kunnen
respecte le environnement
" En vervoerder / opdrachtgever / ministerie vindt dat allemaal prima?
Hoe gaat zoiets?
Dat is net zo'n onzin inderdaad. Moeten ze gewoon mee stoppen eigenlijk.quote:Op donderdag 6 september 2018 19:51 schreef Peter het volgende:
Wat zou 'schoner' stoken, zo'n startende diesel of ene kolengestookte stoomtrein?
twitter:Clinnick1 twitterde op donderdag 06-09-2018 om 14:37:28This @greateranglia 755 sounds meaty. Will be fun passing the home office!!! reageer retweet
modernere machines (bv 6400) hebben een kachel die motorolie en koelwater op temperatuur houden.quote:Op donderdag 6 september 2018 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze leveren die dingen zo op bedoel je?"ja een kwartiertje roken als de hel moet kunnen
respecte le environnement
" En vervoerder / opdrachtgever / ministerie vindt dat allemaal prima?
Hoe gaat zoiets?
Dat krijgen wel straks ook in het noorden met die 18 Flirtino's/WINKsquote:Op donderdag 6 september 2018 20:01 schreef James1988 het volgende:
Dit vind ik bijzonder... eerst dat gepiep van een moderne elektrische tractieinstallatie en dan ineens die klereherrie van een dieselmotortwitter:Clinnick1 twitterde op donderdag 06-09-2018 om 14:37:28This @greateranglia 755 sounds meaty. Will be fun passing the home office!!! reageer retweet
(Video: Richard Clinnick)
Wat was er niet goed genoeg aan een standaard dieselbak?quote:Op donderdag 6 september 2018 20:28 schreef James1988 het volgende:
Ik vind het wel een hele mooie trein, die FLIRT UK.
Klinkt gek inderdaad.quote:Op donderdag 6 september 2018 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
een kachel om koelwater op temperatuur te houden, dat is grappig. KOELwater
Enkel koelwater dus wat op temperatuur gehouden moet worden. Geen idee of daardoor de olie ook op temperatuur blijft want volgens mij is dat het belangrijkste.quote:Het ontwerp is gebaseerd op een standaardtype van MaK, de DE 1002.
[…]
Ze zijn langer dan dit type, omdat er ruimte nodig was voor de ATB en een hulpdieselmotor, die bij een geparkeerde loc elektriciteit opwekt voor batterijlading en voor de verwarmingselementen die het koelwater van de hoofddieselmotor op temperatuur brengen of houden. Hierdoor is de hoofdmotor altijd op bedrijfstemperatuur en is het niet nodig de hoofdmotor stationair warm te laten draaien. In tegenstelling tot de eerdere Nederlandse locomotieftypen kan de hoofddieselmotor niet koud gestart worden.
Klinkt als een Lanz Bulldog daarbij kun je de slagen ook tellen.quote:Op donderdag 6 september 2018 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
Nog een leuk voorbeeldje uit Rusland:
Deze heeft ook een stroomafnemer.quote:Op donderdag 6 september 2018 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was er niet goed genoeg aan een standaard dieselbak?
Gastquote:Op donderdag 6 september 2018 21:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
daarom heeft een Lanz Bulldog ook een gloeikop. eerst goed voorgloeien. muziekje erbij.
LMWTFY:quote:Op donderdag 6 september 2018 20:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die Engelse treinstellen lijken nieuwer
Ergo: ouder.quote:The InterCity 125 (also referred to as the High Speed Train) is a diesel-powered passenger train built by British Rail Engineering Limited between 1975 and 1982.
Als zoiets op somda niet staat, vergeet het dan maarquote:Op vrijdag 7 september 2018 13:38 schreef TjjWester het volgende:
Is er een mogelijkheid om op te zoeken welk materieel heeft gereden in een bepaalde treinserie op een bepaald uur? Ik heb al op somda gekeken maar dat leverde niks op.
Werd tijd, Marne la Vallee barst uit zn voegen, en de RER A ook...quote:Op vrijdag 7 september 2018 13:46 schreef James1988 het volgende:
Vanaf december gaat Ouigo ook van/naar Paris Gare de Lyon rijden.
Jammer, zo belangerijk is het ook weer niet.quote:Op vrijdag 7 september 2018 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als zoiets op somda niet staat, vergeet het dan maar
1960quote:Op vrijdag 7 september 2018 13:32 schreef James1988 het volgende:
Die locs, Class 37, zijn gebouwd tussen 1960 en 1965. En nog steeds in gebruik.
www.ovtijden.com houdt het bij, maar dan moet je wel snel zijn - a.s. maandag gaat het archief offline. De ontwikkelaar heeft er geen tijd meer voor.quote:Op vrijdag 7 september 2018 13:38 schreef TjjWester het volgende:
Is er een mogelijkheid om op te zoeken welk materieel heeft gereden in een bepaalde treinserie op een bepaald uur? Ik heb al op somda gekeken maar dat leverde niks op.
Kijk dat werkt, bedankt.quote:Op vrijdag 7 september 2018 14:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
www.ovtijden.com houdt het bij, maar dan moet je wel snel zijn - a.s. maandag gaat het archief offline. De ontwikkelaar heeft er geen tijd meer voor.
Godverdegodver.quote:Op vrijdag 7 september 2018 14:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
www.ovtijden.com houdt het bij, maar dan moet je wel snel zijn - a.s. maandag gaat het archief offline. De ontwikkelaar heeft er geen tijd meer voor.
Dat was een museumloc. Class 37: Despite all members of the build now being over 50 years old, over 60 locomotives are still mainline registered and remain active undertaking a variety of passenger, freight and departmental duties on the national rail network in 2018.quote:Op vrijdag 7 september 2018 13:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
vorigend jaar waren we voor de opnames van de NS reklame in de Houtrakpolder bezig met een VIRM4. dat stel werd toen door een loc van type 2200 van de Houtrakpolder naar de Watergraafsmeer getrokken. de NS 2200 is van 1955-1958 en blijkbaar nog wel in gebruik.
Ovtijden (bijna uit de lucht)quote:Op vrijdag 7 september 2018 13:38 schreef TjjWester het volgende:
Is er een mogelijkheid om op te zoeken welk materieel heeft gereden in een bepaalde treinserie op een bepaald uur? Ik heb al op somda gekeken maar dat leverde niks op.
Met recht een railtractorquote:Op vrijdag 7 september 2018 16:10 schreef James1988 het volgende:
Class 37 klinkt heel leuk als hij optrekt. In Anglia rijden ze ermee in sandwichmodus ('top and tail') met maarliefst 3 rijtuigen ertussen![]()
UK: Abellio Greater Anglia Class 37 powered 'short set' at Norwich, Lowestoft & Reedham Swing Bridge
Dat geluid
Poahhhhhquote:Op vrijdag 7 september 2018 16:10 schreef James1988 het volgende:
Class 37 klinkt heel leuk als hij optrekt. In Anglia rijden ze ermee in sandwichmodus ('top and tail') met maarliefst 3 rijtuigen ertussen![]()
UK: Abellio Greater Anglia Class 37 powered 'short set' at Norwich, Lowestoft & Reedham Swing Bridge
Dat geluid
quote:Op vrijdag 7 september 2018 16:10 schreef James1988 het volgende:
Class 37 klinkt heel leuk als hij optrekt. In Anglia rijden ze ermee in sandwichmodus ('top and tail') met maarliefst 3 rijtuigen ertussen![]()
UK: Abellio Greater Anglia Class 37 powered 'short set' at Norwich, Lowestoft & Reedham Swing Bridge
Dat geluid
Vrij veel, al wordt het wel aangepakt nu Network Rail bezig is met een grote centralisatieslag. In plaats van overal kleine blokposten en overwegwachters gaat er veel meer centraal geregeld worden, zoals ook in Nederland al jaren gebeurt.quote:Op zaterdag 8 september 2018 15:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Hoeveel infra hebben ze daar eigenlijk nog liggen waar sinds de 19e eeuw niets meer aan gedaan is?
quote:Op donderdag 6 september 2018 14:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Daar zijn er meer van hoor
Als je een internationaal ticket hebt, dan is dat meestal vanaf vertrekstation toch? Dan hoef je niet in te checken.quote:Op zaterdag 8 september 2018 22:55 schreef ReisT het volgende:
NS en DB, ik tel er twee. Dan nog, waarom staan die paaltjes er in Utrecht bijvoorbeeld wel?
Welke route precies? En is Hengelo dan geen ombliep-optie?quote:Op zaterdag 8 september 2018 23:09 schreef ReisT het volgende:
Mijn internationale ticket is tweede klas, ik wil voor het laatste stukje omreizen naar huis graag gebruikmaken van m'n eerste klas weekend vrij.
Ja vast welquote:
Oh Hgl - Dv - Ah - Ut of zo?quote:Op zaterdag 8 september 2018 23:36 schreef ReisT het volgende:
Ik zat in de trein uit Berlijn, ik blijk niet via Amersfoort te kunnen, ik kijk in de reisplanner en daar rolde een advies met overstap in Deventer uit.
Ik dacht dat je bij vertrek uit Moskou al wist dat je via Arnhem zou gaan dus iets als Berlin - Hannover - Düsseldorf - etcquote:Op zaterdag 8 september 2018 23:19 schreef ReisT het volgende:
Moskou-Utrecht, omdat Apeldoorn-Amersfoort er uit ligt was via Arnhem het snelste alternatief.
Ja logisch, zo mag iedereen denken. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat een reis van 3000+ km in de laatste 100 km nog kapot loopt op Nederlandse lulligheidquote:Op zondag 9 september 2018 00:12 schreef ReisT het volgende:
Ik had nu eenmaal een ticket met Zugbindung via Bad Bentheim.
En ik denk altijd maar, als ik eenmaal de grens over ben en weer in Nederland ben, dan kom ik wel thuis. Een half uurtje ofzo extra boeit dan inderdaad niet.
De Lintjes beginnen hard minder te worden. Er is nu wel een reserve-stel bij Arriva, maar als er net eentje in Zutphen staat voor onderhoud als er een ander kapot gaat heb je er niks aan...quote:Op zaterdag 8 september 2018 21:44 schreef Isane het volgende:
Gaat lekker met het materieel tussen Almelo en Hardenberg. Waar gaat het altijd mis? Ze hadden toch een reserve trein?
NS en DB zijn één vervoerder in NL (DB treinen worden gereden door NS), en sinds wanneer staan die dingen in Utrecht op het perron joh? Heb ik helemaal gemist.quote:Op zaterdag 8 september 2018 22:55 schreef ReisT het volgende:
NS en DB, ik tel er twee. Dan nog, waarom staan die paaltjes er in Utrecht bijvoorbeeld wel?
Ja dat is mooi in de vakantieperiode, maar in deze periode heb je in de ochtendspits, toch zeker 8 stellen nodig en is er maar 1 reserve. Wat nu al vaak te weinig is.quote:Op zondag 9 september 2018 00:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
De Lintjes beginnen hard minder te worden. Er is nu wel een reserve-stel bij Arriva, maar als er net eentje in Zutphen staat voor onderhoud als er een ander kapot gaat heb je er niks aan...
Bij Syntus zijn er 9 stellen waarvan je er met 4 de dienst kunt uitvoeren (weliswaar losse stellen en geen mogelijkheid tot tanken/controles). Daarom heb je daar minder problemen.
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar met 4 treinen kun je theoretisch alles rijden. Wel met veel te weinig capaciteit, dat welquote:Op zondag 9 september 2018 13:03 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Ja dat is mooi in de vakantieperiode, maar in deze periode heb je in de ochtendspits, toch zeker 8 stellen nodig en is er maar 1 reserve. Wat nu al vaak te weinig is.
In Rotterdam, Roosendaal, Den Haag HS en Breda staan er ook CiCo's op het perron. Dat is zodat je een aanreis kunt maken met OV-chipkaartquote:Op zondag 9 september 2018 11:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
NS en DB zijn één vervoerder in NL (DB treinen worden gereden door NS), en sinds wanneer staan die dingen in Utrecht op het perron joh? Heb ik helemaal gemist.
Ja, dat heb ik eerder gezien maar neemt niet weg dat de NS hier zelf regels over heeft en die zijn simpelweg dat je bij een internationale reis, mocht je verder gewoon reisrecht hebt, helemaal niet hoeft in te checken.quote:Op zondag 9 september 2018 14:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Rotterdam, Roosendaal, Den Haag HS en Breda staan er ook CiCo's op het perron. Dat is zodat je een aanreis kunt maken met OV-chipkaart
Begrijp ik nu goed dat op enig moment overdag er alleen een metro rijdt tussen Amstel en CS maar dan weer niet ten zuiden van Amstel?quote:Op maandag 3 september 2018 13:17 schreef b2py het volgende:
2020 16 dagen geen treinen Bijlmer - Muiderpoort:
- extra stijgvoorziening Amstel
- keervoorzieningen Muiderpoort
- bovenbouwvernieuwing
Keervoorziening nodig omdat treinen naar CS gaan eindigen op Amstel tijdens verbouwing CS: https://amsterdam.notubiz.nl/document/6754494/1/09012f978255d127
Ja dat begrijp je goedquote:Op zondag 9 september 2018 17:00 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Begrijp ik nu goed dat op enig moment overdag er alleen een metro rijdt tussen Amstel en CS maar dan weer niet ten zuiden van Amstel?
Allicht een enkele treinserie laten rijden via de Arena-Boog en Watergraafsmeer. Of vol inzetten op omreizen via Amsterdam-Zuid + Noord/Zuidlijn. Het laatste is altijd beter dan elke 10 seconden een bus laten rijden..
Dan is het bij Arriva vast héél beroerd.quote:Op zondag 9 september 2018 13:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar met 4 treinen kun je theoretisch alles rijden. Wel met veel te weinig capaciteit, dat wel
Maar uitval van treinen komt bij Syntus toch beduidend minder vaker voor dan bij Arriva met de Lintjes.
Ik las in RM dat ze toelating hebben voor niet gekoppeld rijden. Je zou bijna alle betrokken partijen een pluim geven voor het correct uitvoeren van hun werk en het maken van een kloppende planning.quote:Op zondag 9 september 2018 20:18 schreef James1988 het volgende:
Duizenden machinisten worden opgeleid: nieuwe Sprinters dit najaar op het spoor
De nieuwe Sprinters van de NS komen vanaf december op het spoor. De Sprinter is voorzien van wifi en stopcontacten en beschikt ook weer over een toilet. De komende maand worden veel machinisten van de NS opgeleid om in de nieuwe Sprinters te kunnen rijden.
Wat beelden van binnen en buiten:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eid-nieuwe-sprinters
ik ga woensdagquote:Op zondag 9 september 2018 20:18 schreef James1988 het volgende:
Duizenden machinisten worden opgeleid: nieuwe Sprinters dit najaar op het spoor
De nieuwe Sprinters van de NS komen vanaf december op het spoor. De Sprinter is voorzien van wifi en stopcontacten en beschikt ook weer over een toilet. De komende maand worden veel machinisten van de NS opgeleid om in de nieuwe Sprinters te kunnen rijden.
Wat beelden van binnen en buiten:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eid-nieuwe-sprinters
Ja, zo werkt dat bij nieuw materieel. Eerst wordt de toelating geregeld voor niet-gekoppelde stellen, daarna pas voor de gekoppelde dienst.quote:Op zondag 9 september 2018 22:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik las in RM dat ze toelating hebben voor niet gekoppeld rijden. Je zou bijna alle betrokken partijen een pluim geven voor het correct uitvoeren van hun werk en het maken van een kloppende planning.
Dat toelating op schema ligt?quote:Op maandag 10 september 2018 11:56 schreef MTL het volgende:
[..]
Ja, zo werkt dat bij nieuw materieel.
Ik hoop dat je hardop denkt want die uitleg heb ik niet nodigquote:Eerst wordt de toelating geregeld voor niet-gekoppelde stellen, daarna pas voor de gekoppelde dienst.
My bad, ik dacht dat je het sarcastisch bedoeldequote:Op maandag 10 september 2018 12:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat toelating op schema ligt?
[..]
Ik hoop dat je hardop denkt want die uitleg heb ik niet nodig
Was ook wel zo. Het sarcasme zat hem in het pluim geven voor op tijd rond hebben van de toelating. Want ik ben echt oprecht verbaasd dat het nu al twee keer (als ik Flirt meereken zonder de buurlandversies) redelijk goed is gegaan met die toelatingen.quote:Op maandag 10 september 2018 12:23 schreef MTL het volgende:
[..]
My bad, ik dacht dat je het sarcastisch bedoelde![]()
Whehhequote:Op maandag 10 september 2018 00:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hey Fles! Hiero: https://www.dumpert.nl/me(...)l_laten_draaien.html
Och Jezus, Transvision... Nog op de Taxi gezeten voor die gasten. Dat wordt bij aanvang een zooitje. Regiotaxi Utrecht waren ze voor einde contract al kwijt door allerlei problemen...quote:Op maandag 10 september 2018 12:16 schreef dennistd het volgende:
Munckhof is het contract voor het treinvervangend vervoer van NS kwijt. Hopen dat de kwaliteit (vooral het rijden volgens dienstregeling) dan ook omhoog gaat. Ik had liever gezien dat alle bussen te volgen waren geweest ipv die biodiesel....
https://www.ovpro.nl/bus/(...)rvangend-busvervoer/
Simpel! De schuldige is al gevondenquote:Op maandag 10 september 2018 18:41 schreef Adrie072 het volgende:
Topman Deutsche Bahn trekt aan noodrem: treinen te laat, schulden te hoog
De reserve trein is nog slechter dan de andere twee die ze hebben.quote:Op zaterdag 8 september 2018 21:44 schreef Isane het volgende:
Gaat lekker met het materieel tussen Almelo en Hardenberg. Waar gaat het altijd mis? Ze hadden toch een reserve trein?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |