Fahrenheit of Celsius?quote:Op donderdag 6 september 2018 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat iemand met een IQ van boven het vriespunt dit "normaal" vindt.
Bij een koude start van dieselmotoren kan dit gebeuren. In het begin draaien er maar een paar cilinders mee en langzaam maar zeker gaan ze allemaal meedoen in het verbrandingsproces. Na elke plof hoor je het motortje anders lopen. Die witte rook aan het eind kan duiden op een lekke koppakking. Daar zou ik me meer zorgen over maken.quote:Op donderdag 6 september 2018 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat iemand met een IQ van boven het vriespunt dit "normaal" vindt.
Witte rook is een nieuwe paus, as far as I knowquote:Op donderdag 6 september 2018 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij een koude start van dieselmotoren kan dit gebeuren. In het begin draaien er maar een paar cilinders mee en langzaam maar zeker gaan ze allemaal meedoen in het verbrandingsproces. Na elke plof hoor je het motortje anders lopen. Die witte rook aan het eind kan duiden op een lekke koppakking. Daar zou ik me meer zorgen over maken.
Nog een leuk voorbeeldje uit Rusland:
Niet echt. Bij een motor die voorverwarmd is zul je dit nauwelijks gaan zien, maar bij erg lage temperaturen en een compleet koude start kan het met dit soort motoren wel. De verbranding is verre van optimaal dan en dat levert gigantisch veel rook op.quote:Op donderdag 6 september 2018 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze leveren die dingen zo op bedoel je? "ja een kwartiertje roken als de hel moet kunnen respecte le environnement " En vervoerder / opdrachtgever / ministerie vindt dat allemaal prima? Hoe gaat zoiets?
Dat is net zo'n onzin inderdaad. Moeten ze gewoon mee stoppen eigenlijk.quote:Op donderdag 6 september 2018 19:51 schreef Peter het volgende:
Wat zou 'schoner' stoken, zo'n startende diesel of ene kolengestookte stoomtrein?
twitter:Clinnick1 twitterde op donderdag 06-09-2018 om 14:37:28 This @greateranglia 755 sounds meaty. Will be fun passing the home office!!! reageer retweet
modernere machines (bv 6400) hebben een kachel die motorolie en koelwater op temperatuur houden.quote:Op donderdag 6 september 2018 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze leveren die dingen zo op bedoel je? "ja een kwartiertje roken als de hel moet kunnen respecte le environnement " En vervoerder / opdrachtgever / ministerie vindt dat allemaal prima? Hoe gaat zoiets?
Dat krijgen wel straks ook in het noorden met die 18 Flirtino's/WINKsquote:Op donderdag 6 september 2018 20:01 schreef James1988 het volgende:
Dit vind ik bijzonder... eerst dat gepiep van een moderne elektrische tractieinstallatie en dan ineens die klereherrie van een dieselmotortwitter:Clinnick1 twitterde op donderdag 06-09-2018 om 14:37:28 This @greateranglia 755 sounds meaty. Will be fun passing the home office!!! reageer retweet
(Video: Richard Clinnick)
Wat was er niet goed genoeg aan een standaard dieselbak?quote:Op donderdag 6 september 2018 20:28 schreef James1988 het volgende:
Ik vind het wel een hele mooie trein, die FLIRT UK.
Klinkt gek inderdaad.quote:Op donderdag 6 september 2018 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
een kachel om koelwater op temperatuur te houden, dat is grappig. KOELwater
Enkel koelwater dus wat op temperatuur gehouden moet worden. Geen idee of daardoor de olie ook op temperatuur blijft want volgens mij is dat het belangrijkste.quote:Het ontwerp is gebaseerd op een standaardtype van MaK, de DE 1002.
[…]
Ze zijn langer dan dit type, omdat er ruimte nodig was voor de ATB en een hulpdieselmotor, die bij een geparkeerde loc elektriciteit opwekt voor batterijlading en voor de verwarmingselementen die het koelwater van de hoofddieselmotor op temperatuur brengen of houden. Hierdoor is de hoofdmotor altijd op bedrijfstemperatuur en is het niet nodig de hoofdmotor stationair warm te laten draaien. In tegenstelling tot de eerdere Nederlandse locomotieftypen kan de hoofddieselmotor niet koud gestart worden.
Klinkt als een Lanz Bulldog daarbij kun je de slagen ook tellen.quote:Op donderdag 6 september 2018 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
Nog een leuk voorbeeldje uit Rusland:
Deze heeft ook een stroomafnemer.quote:Op donderdag 6 september 2018 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was er niet goed genoeg aan een standaard dieselbak?
Gastquote:Op donderdag 6 september 2018 21:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
daarom heeft een Lanz Bulldog ook een gloeikop. eerst goed voorgloeien. muziekje erbij.
LMWTFY:quote:Op donderdag 6 september 2018 20:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die Engelse treinstellen lijken nieuwer
Ergo: ouder.quote:The InterCity 125 (also referred to as the High Speed Train) is a diesel-powered passenger train built by British Rail Engineering Limited between 1975 and 1982.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |