Fahrenheit of Celsius?quote:Op donderdag 6 september 2018 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat iemand met een IQ van boven het vriespunt dit "normaal" vindt.
Bij een koude start van dieselmotoren kan dit gebeuren. In het begin draaien er maar een paar cilinders mee en langzaam maar zeker gaan ze allemaal meedoen in het verbrandingsproces. Na elke plof hoor je het motortje anders lopen. Die witte rook aan het eind kan duiden op een lekke koppakking. Daar zou ik me meer zorgen over maken.quote:Op donderdag 6 september 2018 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat iemand met een IQ van boven het vriespunt dit "normaal" vindt.
Witte rook is een nieuwe paus, as far as I knowquote:Op donderdag 6 september 2018 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij een koude start van dieselmotoren kan dit gebeuren. In het begin draaien er maar een paar cilinders mee en langzaam maar zeker gaan ze allemaal meedoen in het verbrandingsproces. Na elke plof hoor je het motortje anders lopen. Die witte rook aan het eind kan duiden op een lekke koppakking. Daar zou ik me meer zorgen over maken.
Nog een leuk voorbeeldje uit Rusland:
Niet echt. Bij een motor die voorverwarmd is zul je dit nauwelijks gaan zien, maar bij erg lage temperaturen en een compleet koude start kan het met dit soort motoren wel. De verbranding is verre van optimaal dan en dat levert gigantisch veel rook op.quote:Op donderdag 6 september 2018 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze leveren die dingen zo op bedoel je?"ja een kwartiertje roken als de hel moet kunnen
respecte le environnement
" En vervoerder / opdrachtgever / ministerie vindt dat allemaal prima?
Hoe gaat zoiets?
Dat is net zo'n onzin inderdaad. Moeten ze gewoon mee stoppen eigenlijk.quote:Op donderdag 6 september 2018 19:51 schreef Peter het volgende:
Wat zou 'schoner' stoken, zo'n startende diesel of ene kolengestookte stoomtrein?
twitter:Clinnick1 twitterde op donderdag 06-09-2018 om 14:37:28This @greateranglia 755 sounds meaty. Will be fun passing the home office!!! reageer retweet
modernere machines (bv 6400) hebben een kachel die motorolie en koelwater op temperatuur houden.quote:Op donderdag 6 september 2018 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze leveren die dingen zo op bedoel je?"ja een kwartiertje roken als de hel moet kunnen
respecte le environnement
" En vervoerder / opdrachtgever / ministerie vindt dat allemaal prima?
Hoe gaat zoiets?
Dat krijgen wel straks ook in het noorden met die 18 Flirtino's/WINKsquote:Op donderdag 6 september 2018 20:01 schreef James1988 het volgende:
Dit vind ik bijzonder... eerst dat gepiep van een moderne elektrische tractieinstallatie en dan ineens die klereherrie van een dieselmotortwitter:Clinnick1 twitterde op donderdag 06-09-2018 om 14:37:28This @greateranglia 755 sounds meaty. Will be fun passing the home office!!! reageer retweet
(Video: Richard Clinnick)
Wat was er niet goed genoeg aan een standaard dieselbak?quote:Op donderdag 6 september 2018 20:28 schreef James1988 het volgende:
Ik vind het wel een hele mooie trein, die FLIRT UK.
Klinkt gek inderdaad.quote:Op donderdag 6 september 2018 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
een kachel om koelwater op temperatuur te houden, dat is grappig. KOELwater
Enkel koelwater dus wat op temperatuur gehouden moet worden. Geen idee of daardoor de olie ook op temperatuur blijft want volgens mij is dat het belangrijkste.quote:Het ontwerp is gebaseerd op een standaardtype van MaK, de DE 1002.
[…]
Ze zijn langer dan dit type, omdat er ruimte nodig was voor de ATB en een hulpdieselmotor, die bij een geparkeerde loc elektriciteit opwekt voor batterijlading en voor de verwarmingselementen die het koelwater van de hoofddieselmotor op temperatuur brengen of houden. Hierdoor is de hoofdmotor altijd op bedrijfstemperatuur en is het niet nodig de hoofdmotor stationair warm te laten draaien. In tegenstelling tot de eerdere Nederlandse locomotieftypen kan de hoofddieselmotor niet koud gestart worden.
Klinkt als een Lanz Bulldog daarbij kun je de slagen ook tellen.quote:Op donderdag 6 september 2018 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
Nog een leuk voorbeeldje uit Rusland:
Deze heeft ook een stroomafnemer.quote:Op donderdag 6 september 2018 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was er niet goed genoeg aan een standaard dieselbak?
Gastquote:Op donderdag 6 september 2018 21:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
daarom heeft een Lanz Bulldog ook een gloeikop. eerst goed voorgloeien. muziekje erbij.
LMWTFY:quote:Op donderdag 6 september 2018 20:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die Engelse treinstellen lijken nieuwer
Ergo: ouder.quote:The InterCity 125 (also referred to as the High Speed Train) is a diesel-powered passenger train built by British Rail Engineering Limited between 1975 and 1982.
Als zoiets op somda niet staat, vergeet het dan maarquote:Op vrijdag 7 september 2018 13:38 schreef TjjWester het volgende:
Is er een mogelijkheid om op te zoeken welk materieel heeft gereden in een bepaalde treinserie op een bepaald uur? Ik heb al op somda gekeken maar dat leverde niks op.
Werd tijd, Marne la Vallee barst uit zn voegen, en de RER A ook...quote:Op vrijdag 7 september 2018 13:46 schreef James1988 het volgende:
Vanaf december gaat Ouigo ook van/naar Paris Gare de Lyon rijden.
Jammer, zo belangerijk is het ook weer niet.quote:Op vrijdag 7 september 2018 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als zoiets op somda niet staat, vergeet het dan maar
1960quote:Op vrijdag 7 september 2018 13:32 schreef James1988 het volgende:
Die locs, Class 37, zijn gebouwd tussen 1960 en 1965. En nog steeds in gebruik.
www.ovtijden.com houdt het bij, maar dan moet je wel snel zijn - a.s. maandag gaat het archief offline. De ontwikkelaar heeft er geen tijd meer voor.quote:Op vrijdag 7 september 2018 13:38 schreef TjjWester het volgende:
Is er een mogelijkheid om op te zoeken welk materieel heeft gereden in een bepaalde treinserie op een bepaald uur? Ik heb al op somda gekeken maar dat leverde niks op.
Kijk dat werkt, bedankt.quote:Op vrijdag 7 september 2018 14:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
www.ovtijden.com houdt het bij, maar dan moet je wel snel zijn - a.s. maandag gaat het archief offline. De ontwikkelaar heeft er geen tijd meer voor.
Godverdegodver.quote:Op vrijdag 7 september 2018 14:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
www.ovtijden.com houdt het bij, maar dan moet je wel snel zijn - a.s. maandag gaat het archief offline. De ontwikkelaar heeft er geen tijd meer voor.
Dat was een museumloc. Class 37: Despite all members of the build now being over 50 years old, over 60 locomotives are still mainline registered and remain active undertaking a variety of passenger, freight and departmental duties on the national rail network in 2018.quote:Op vrijdag 7 september 2018 13:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
vorigend jaar waren we voor de opnames van de NS reklame in de Houtrakpolder bezig met een VIRM4. dat stel werd toen door een loc van type 2200 van de Houtrakpolder naar de Watergraafsmeer getrokken. de NS 2200 is van 1955-1958 en blijkbaar nog wel in gebruik.
Ovtijden (bijna uit de lucht)quote:Op vrijdag 7 september 2018 13:38 schreef TjjWester het volgende:
Is er een mogelijkheid om op te zoeken welk materieel heeft gereden in een bepaalde treinserie op een bepaald uur? Ik heb al op somda gekeken maar dat leverde niks op.
Met recht een railtractorquote:Op vrijdag 7 september 2018 16:10 schreef James1988 het volgende:
Class 37 klinkt heel leuk als hij optrekt. In Anglia rijden ze ermee in sandwichmodus ('top and tail') met maarliefst 3 rijtuigen ertussen![]()
UK: Abellio Greater Anglia Class 37 powered 'short set' at Norwich, Lowestoft & Reedham Swing Bridge
Dat geluid
Poahhhhhquote:Op vrijdag 7 september 2018 16:10 schreef James1988 het volgende:
Class 37 klinkt heel leuk als hij optrekt. In Anglia rijden ze ermee in sandwichmodus ('top and tail') met maarliefst 3 rijtuigen ertussen![]()
UK: Abellio Greater Anglia Class 37 powered 'short set' at Norwich, Lowestoft & Reedham Swing Bridge
Dat geluid
quote:Op vrijdag 7 september 2018 16:10 schreef James1988 het volgende:
Class 37 klinkt heel leuk als hij optrekt. In Anglia rijden ze ermee in sandwichmodus ('top and tail') met maarliefst 3 rijtuigen ertussen![]()
UK: Abellio Greater Anglia Class 37 powered 'short set' at Norwich, Lowestoft & Reedham Swing Bridge
Dat geluid
Vrij veel, al wordt het wel aangepakt nu Network Rail bezig is met een grote centralisatieslag. In plaats van overal kleine blokposten en overwegwachters gaat er veel meer centraal geregeld worden, zoals ook in Nederland al jaren gebeurt.quote:Op zaterdag 8 september 2018 15:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Hoeveel infra hebben ze daar eigenlijk nog liggen waar sinds de 19e eeuw niets meer aan gedaan is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |