abonnement Unibet Coolblue
pi_181891119
Het idee was te voorkomen wat er gebeurde met SLT: veel bedieningsfouten (naast de softwareproblemen) doordat mensen maanden ervoor opgeleid waren en er nooit op gereden hadden. Dus op de standplaatsen waar het niet in het standaardpakket zat, was het dus de bedoeling 50% om het in de vingers te krijgen en te houden.
Die speciale status loopt dus eind dit jaar af.
Voor SNG weet ik het niet. Die zit bij ons dus in het basispakket straks :P

[ Bericht 19% gewijzigd door MTL op 14-09-2018 00:03:58 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 september 2018 @ 00:26:37 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181891444
wat ook logisch is, omdat SNG na de introductie vrij snel over het land uit zal waaieren.

Straks hebben alleen de uitlopers Roosendaal-Vlissingen, Heerhugobijlmer-Den Helder en Deurne-Venlo (tijdelijk) geen gelijkvloerse instap voor passagiers.

Zwolle-Zutphen zou ik dan weer geen uitloper willen noemen, maar ook daar zit het volgens mij voorlopig niet in de planning.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 14 september 2018 @ 05:45:03 #253
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_181893582
Je vergeet Amersfoort-Wierden ook nog, daar heb je alleen IC's en DDAR (die laatste wordt aannemelijk eerst weer SGM als DDAR er weer uit gaat)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_181894438
SNG is overigens wel weer interessant qua introductie. Ik meende begrepen te hebben dat het spul na de eerste twee baanvakken (Haarlem - Den Haag en Leiden - Hoorn Kersenboogerd) op Utrecht - Zwolle zou komen te rijden, maar dat is pas per wijzigingsblad juni '19. Schijnbaar gaat het spul eerder in de sprinters Zwolle - Groningen/Meppel/Leeuwarden rijden, per wijzigingsblad april '19.

Vanaf eind oktober dit jaar dus trouwens proefbedrijf in reizigersdienst, maar dat was volgens mij hier al bekend :P
pi_181894523
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 12:20 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Veiligheid voor alles, dus eerst Twitteren en dan pas weggaan...
Vind het in deze vreemd dat die lui al gaan Twitteren voordat het incident is afgesloten. Sterker nog ze zijn nog onderweg. Is het doel informeren wat die lui doen of is het retweets binnenharken ofzo?
  vrijdag 14 september 2018 @ 08:01:06 #256
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_181894638
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 07:40 schreef MTL het volgende:
SNG is overigens wel weer interessant qua introductie. Ik meende begrepen te hebben dat het spul na de eerste twee baanvakken (Haarlem - Den Haag en Leiden - Hoorn Kersenboogerd) op Utrecht - Zwolle zou komen te rijden, maar dat is pas per wijzigingsblad juni '19. Schijnbaar gaat het spul eerder in de sprinters Zwolle - Groningen/Meppel/Leeuwarden rijden, per wijzigingsblad april '19.

Vanaf eind oktober dit jaar dus trouwens proefbedrijf in reizigersdienst, maar dat was volgens mij hier al bekend :P
Ze zouden ook over de Hanzelijn moeten gaan rijden op termijn. Maar dan zal eerst een groot deel van het machinistenbestand ETCS-cursus moeten gaan krijgen.
pi_181894642
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 23:46 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ah oke, en wat was dan de gedachte achter die introductiestatus van twee jaar?
de FLIRT was een noodbestelling zonder normale aanbestedingprocedures o.a. om de plotselinge toename in reizigers op te vangen die mede veroorzaakt werd door een uitbreiding van studentenreisrecht voor MBO scholieren terwijl men daarvoor nog plannen had het reisrecht te beperken. Als je treinen als noodbestelling plaatst kun je niet eerst een jaartje de tijd nemen om al je personeel op te gaan leiden.

Daar komt nog bij dat het gewoon een relatief kleine serie is van een stuk of 60 ofzo die ook nog eens niet allemaal constant ingezet worden (spitsversterkingen) dus het aantal diensten waar FLIRT in zit is vrij beperkt. Toen DM'90 nog in dienst was zat deze ook in het Rotterdamse werkpakket maar was het aantal machinisten daar wat er mee mocht rijden nog veel beperkter.

Het eerste jaar was voor de flirt voornamelijk introductie. De machinisten van de standplaatsen die er toen op reden reden als ze een "FLIRT dienst" hadden de hele dag niks anders. Het tweede jaar (dit jaar) is dat veel minder. Als ik nu een flirt dienstje heb is het vaak maar 1 ritje en de rest is ander spul. Er zijn wel uitzonderingen natuurlijk dat je van Dordrecht via Arnhem naar Zutphen gaat en dezelfde route terug maar er is ook een dienst dat de enige flirt rit leeg mat van Breda naar Roosendaal is _O-

Ik vind het persoonlijk helemaal prima die FLIRT want het is vaak gecombineerd met Venlo, Maastricht of de IJssellijn dus je komt nog eens ergens..
pi_181894856
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 08:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ze zouden ook over de Hanzelijn moeten gaan rijden op termijn. Maar dan zal eerst een groot deel van het machinistenbestand ETCS-cursus moeten gaan krijgen.
Niet noodzakelijkerwijs. De SNG kan zowel in ERTMS/STM-ATB modus rijden, als geforceerd in STM-ATB. Dat laatste wordt nu aan iedereen aangeleerd.

Persoonlijk zou ik het zeker goed vinden als iedereen nu eindelijk een keer voor ERTMS opgeleid zou gaan worden en dan op zo'n baanvak het alvast in de vingers kan krijgen. Op de Hanzelijn kan je eenvoudig een fout maken en dan direct weer verder gaan onder alleen ATB indien nodig, zonder dat het direct grote gevolgen zou hebben.
pi_181895085
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 08:29 schreef MTL het volgende:

[..]

Niet noodzakelijkerwijs. De SNG kan zowel in ERTMS/STM-ATB modus rijden, als geforceerd in STM-ATB. Dat laatste wordt nu aan iedereen aangeleerd.

Persoonlijk zou ik het zeker goed vinden als iedereen nu eindelijk een keer voor ERTMS opgeleid zou gaan worden en dan op zo'n baanvak het alvast in de vingers kan krijgen. Op de Hanzelijn kan je eenvoudig een fout maken en dan direct weer verder gaan onder alleen ATB indien nodig, zonder dat het direct grote gevolgen zou hebben.
ik begreep dat ertms van volgend jaar ofzo verplicht in de basisoleiding komt dus ook als je de rest van je carričre van Maastricht naar randwyck gaat pendelen zul je eraan moeten :P
pi_181895277
Dat is wel beter, maar dan moet er wel gebruik van gemaakt gaan worden...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 september 2018 @ 10:15:10 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181895982
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 05:45 schreef dennistd het volgende:
Je vergeet Amersfoort-Wierden ook nog, daar heb je alleen IC's en DDAR (die laatste wordt aannemelijk eerst weer SGM als DDAR er weer uit gaat)
True. Was vergeten dat in de stopper Apeldoorn-Almelo idd voorlopig geen gelijkvloers mat gaat verschijnen.

Maar goed, dat heb je tussen Utrecht en Arnhem ook waar op een deeltraject alleen IC's rijden. Dat verandert pas als ze met doorgaande stoppers gaan rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181897965
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 23:58 schreef MTL het volgende:
Het idee was te voorkomen wat er gebeurde met SLT: veel bedieningsfouten (naast de softwareproblemen) doordat mensen maanden ervoor opgeleid waren en er nooit op gereden hadden. Dus op de standplaatsen waar het niet in het standaardpakket zat, was het dus de bedoeling 50% om het in de vingers te krijgen en te houden.
Die speciale status loopt dus eind dit jaar af.
Voor SNG weet ik het niet. Die zit bij ons dus in het basispakket straks :P
En begrijp ik dan goed dat nu die twee jaar op z'n einde loopt de matbekendheid Flirt dus wat meer landelijk verspreid wordt ? Zou onze dienstpakketten namelijk zeer goed doen :@
pi_181898201
Hangt af van de 'run' die het definitieve dienstenpakket geeft :P
pi_181898220
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 08:01 schreef Salatrel het volgende:

[..]
Als je treinen als noodbestelling plaatst kun je niet eerst een jaartje de tijd nemen om al je personeel op te gaan leiden.
Maar dat gebeurt nu waarschijnlijk dus ook met SNG, waarvoor eerst een beperkt aantal standplaatsen wordt opgeleid.

quote:
Het eerste jaar was voor de flirt voornamelijk introductie. De machinisten van de standplaatsen die er toen op reden reden als ze een "FLIRT dienst" hadden de hele dag niks anders. Het tweede jaar (dit jaar) is dat veel minder. Als ik nu een flirt dienstje heb is het vaak maar 1 ritje en de rest is ander spul. Er zijn wel uitzonderingen natuurlijk dat je van Dordrecht via Arnhem naar Zutphen gaat en dezelfde route terug maar er is ook een dienst dat de enige flirt rit leeg mat van Breda naar Roosendaal is _O-
Haha dus die LM rit zit bij jullie in de pakketten verwerkt. Ik heb wel eens die rit vanaf Dordrecht dat ik m in de avonduren zelf moet splitsen in Breda. De eerste keer wisten ik en mijn HC niet wat de bedoeling was, er was geen RET machinist te bekennen daar. Ben er uiteindelijk maar gewoon mee verder gereden :')
pi_181901055
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:39 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Maar dat gebeurt nu waarschijnlijk dus ook met SNG, waarvoor eerst een beperkt aantal standplaatsen wordt opgeleid.

volgens mij valt dat wel mee hoor. Er zijn een stuk of 4 locaties waar ze ce instructies geven en zeker in Amersfoort waren er, in ieder geval de afgelopen dagen, meerdere groepen tegelijk bezig
  vrijdag 14 september 2018 @ 17:09:25 #266
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_181902564
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:39 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Maar dat gebeurt nu waarschijnlijk dus ook met SNG, waarvoor eerst een beperkt aantal standplaatsen wordt opgeleid.

[..]

Haha dus die LM rit zit bij jullie in de pakketten verwerkt. Ik heb wel eens die rit vanaf Dordrecht dat ik m in de avonduren zelf moet splitsen in Breda. De eerste keer wisten ik en mijn HC niet wat de bedoeling was, er was geen RET machinist te bekennen daar. Ben er uiteindelijk maar gewoon mee verder gereden :')
En in 's-Hertogenbosch vroeg men zich toen af waarom je met 2 stellen aan kwam zetten? :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 september 2018 @ 17:19:35 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181902827
De heropening van de Hoekse Lijn wordt nu waarschijnlijk pas eind januari of begin februari ...

https://nos.nl/artikel/22(...)ail-hoekse-lijn.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 19:11:26 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181904841
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:19 schreef Peterselieman het volgende:
De heropening van de Hoekse Lijn wordt nu waarschijnlijk pas eind januari of begin februari ...

https://nos.nl/artikel/22(...)ail-hoekse-lijn.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 september 2018 @ 19:50:43 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181905495
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181905600
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

En in 's-Hertogenbosch vroeg men zich toen af waarom je met 2 stellen aan kwam zetten? :P
Nee, nooit iets over gehoord verder, het stel werd in Breda blijkbaar ook niet gemist :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 september 2018 @ 11:42:42 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181917371
Volgens mij weet een medewerker van Arriva nog niet dat ze met treinen in Fryslân rondrijden :P

Arriva_NL twitterde op zaterdag 15-09-2018 om 11:37:07 @ruitergroene2 @MelvGroenbos @scHeerenveen We hebben wel Arriva treinen. Alleen niet in Friesland. Wel vanuit Groningen. ^Resh reageer retweet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181917615
Schokkend
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 15 september 2018 @ 12:13:13 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_181917651
Weten ze wel wat een trein is daar dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 september 2018 @ 12:44:26 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181918014
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Weten ze wel wat een trein is daar dan? :?
Vast wel. Ben wel benieuwd hoe het hybride concept op de GTW uitgewerkt gaat worden.

Daarnaast is het opvallend dat in de huidige plannen voor het nieuwe station Groningen boven de dieselsporen geen waslijn komt terwijl de nieuwe WINK/Flirtino wel een panto krijgt. Hoe lang gaat het duren voordat die er wel komt te hangen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 15 september 2018 @ 14:28:52 #275
434095 marktrein
mee lezende trein...
pi_181919334
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vast wel. Ben wel benieuwd hoe het hybride concept op de GTW uitgewerkt gaat worden.

Daarnaast is het opvallend dat in de huidige plannen voor het nieuwe station Groningen boven de dieselsporen geen waslijn komt terwijl de nieuwe WINK/Flirtino wel een panto krijgt. Hoe lang gaat het duren voordat die er wel komt te hangen?
Tussen Groningen en Europapark komen wel over alle vier de sporen de bovenleidingportalen te staan, Dus het is er wel enigszins op voorbereid. Maar voor de rest is alles vrij strikt gescheiden, ook het opstelterrein heeft een diesel deel en een elektrisch deel.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 15 september 2018 @ 15:38:28 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_181920478
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vast wel. Ben wel benieuwd hoe het hybride concept op de GTW uitgewerkt gaat worden.

Daarnaast is het opvallend dat in de huidige plannen voor het nieuwe station Groningen boven de dieselsporen geen waslijn komt terwijl de nieuwe WINK/Flirtino wel een panto krijgt. Hoe lang gaat het duren voordat die er wel komt te hangen?
Lekker bimodaal rijden net als in Frankrijk _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 september 2018 @ 15:44:25 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181920560
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 14:28 schreef marktrein het volgende:

[..]

Tussen Groningen en Europapark komen wel over alle vier de sporen de bovenleidingportalen te staan, Dus het is er wel enigszins op voorbereid. Maar voor de rest is alles vrij strikt gescheiden, ook het opstelterrein heeft een diesel deel en een elektrisch deel.
die plaatjes heb ik gezien ja, maar het is een gemiste kans om het niet direct mee te nemen
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 september 2018 15:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lekker bimodaal rijden net als in Frankrijk _O_
In de ideale situatie heb je de diesel zelfs niet meer nodig
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zaterdag 15 september 2018 @ 22:28:42 #278
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_181929247
Ter gelegenheid van een in mei getrouwd stel reed vandaag de 766 een rondje door Nederland. Vanaf Amersfoort kwam de Mat'54 naar Hardenberg, waar het gezelschap instapte en kop werd gemaakt. Via Zwolle en Deventer ging het richting Amersfoort en vanaf daar via Zwolle weer terug naar Hardenberg. Aansluitend werd in Coevorden kopgemaakt en terug naar Amersfoort gereden.

Als trein 39385 wordt Hardenberg bereikt, eindstation voor de reizigers.

Als leeg materieel komt de trein hier aan te Ommen, waar gekruist wordt met de sneltrein naar Emmen.

Gisteravond sneuvelde de BE E01 bij Ommen toen deze met de Coevorden-shuttle onderweg was naar Rotterdam. Door de Almelose 6400 van DB Cargo is de trein vervolgens teruggehaald naar het aansluitspoor van de Euroterminal in Coevorden. Vandaag werd ex-1700 101001 van Railpromo ingeschakeld om de trein alsnog naar Rotterdam te brengen. Met +1320 (22 uur vertraging) wordt hier weldra station Ommen bereikt waar gekruist wordt met stoptrein 8057 naar Emmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 15-09-2018 23:02:59 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zaterdag 15 september 2018 @ 22:52:11 #279
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_181929944
In Winterswijk heeft een lolbroek een stalen balk op het spoor gelegd. Gelukkig opgemerkt voordat de trein kwam: https://www.tubantia.nl/a(...)mt-ongeluk~add01578/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_181935377
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:52 schreef dennistd het volgende:
In Winterswijk heeft een lolbroek een stalen balk op het spoor gelegd. Gelukkig opgemerkt voordat de trein kwam: https://www.tubantia.nl/a(...)mt-ongeluk~add01578/
quote:
#Winterswijk onze afdeling #FO (Forensische opsporing) doet nu sporenonderzoek ivm de op het spoor aangetroffen metalen balk.
Behalve de metalen balk is er tussen de spoorstaven ook nog een hele serie houten balken aangetroffen. Die zijn ook door de politie meegenomen voor onderzoek.
pi_181935578
Dat verklaart al die storingen daar wel :')
  zondag 16 september 2018 @ 09:25:35 #282
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_181935610
quote:
[ afbeelding ]
Gisteravond sneuvelde de BE E01 bij Ommen toen deze met de Coevorden-shuttle onderweg was naar Rotterdam. Door de Almelose 6400 van DB Cargo is de trein vervolgens teruggehaald naar het aansluitspoor van de Euroterminal in Coevorden. Vandaag werd ex-1700 101001 van Railpromo ingeschakeld om de trein alsnog naar Rotterdam te brengen. Met +1320 (22 uur vertraging) wordt hier weldra station Ommen bereikt waar gekruist wordt met stoptrein 8057 naar Emmen.
Dit blijven toch de mooiste locs die er zijn (zelfs de Railpromo-kleurenkots kan dat niet teniet doen).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_181936733
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:28 schreef dennistd het volgende:
Ter gelegenheid van een in mei getrouwd stel reed vandaag de 766 een rondje door Nederland. Vanaf Amersfoort kwam de Mat'54 naar Hardenberg, waar het gezelschap instapte en kop werd gemaakt. Via Zwolle en Deventer ging het richting Amersfoort en vanaf daar via Zwolle weer terug naar Hardenberg. Aansluitend werd in Coevorden kopgemaakt en terug naar Amersfoort gereden.

[ afbeelding ]
Als trein 39385 wordt Hardenberg bereikt, eindstation voor de reizigers.

[ afbeelding ]
Als leeg materieel komt de trein hier aan te Ommen, waar gekruist wordt met de sneltrein naar Emmen.

[ afbeelding ]
Gisteravond sneuvelde de BE E01 bij Ommen toen deze met de Coevorden-shuttle onderweg was naar Rotterdam. Door de Almelose 6400 van DB Cargo is de trein vervolgens teruggehaald naar het aansluitspoor van de Euroterminal in Coevorden. Vandaag werd ex-1700 101001 van Railpromo ingeschakeld om de trein alsnog naar Rotterdam te brengen. Met +1320 (22 uur vertraging) wordt hier weldra station Ommen bereikt waar gekruist wordt met stoptrein 8057 naar Emmen.
Mooie plaatjes ^O^
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  zondag 16 september 2018 @ 11:01:19 #284
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_181937406
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:28 schreef dennistd het volgende:
Ter gelegenheid van een in mei getrouwd stel reed vandaag de 766 een rondje door Nederland. Vanaf Amersfoort kwam de Mat'54 naar Hardenberg, waar het gezelschap instapte en kop werd gemaakt. Via Zwolle en Deventer ging het richting Amersfoort en vanaf daar via Zwolle weer terug naar Hardenberg. Aansluitend werd in Coevorden kopgemaakt en terug naar Amersfoort gereden.

Wat kost zoiets (plusminus) überhaupt?
pi_181937941
Iemand van hier nog naar innotrans dit jaar?
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 16 september 2018 @ 12:03:59 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_181938313
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 11:01 schreef boriq het volgende:

[..]

Wat kost zoiets (plusminus) überhaupt?
infraheffing 2 euro per km, stroomverbruik, personeel erbij, ik denk een duizendje of 3-5.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 16 september 2018 @ 12:07:25 #287
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181938351
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 11:01 schreef boriq het volgende:

[..]

Wat kost zoiets (plusminus) überhaupt?
Trouwplannen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 16 september 2018 @ 13:28:48 #288
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_181940058
quote:
10s.gif Op zondag 16 september 2018 12:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Trouwplannen?
Kom over een jaar of 10 maar terug ;)
  zondag 16 september 2018 @ 13:29:52 #289
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_181940083
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 12:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

infraheffing 2 euro per km, stroomverbruik, personeel erbij, ik denk een duizendje of 3-5.
Dat valt mij nog mee voor zo'n trein voor de hele dag, maakt het geheel alleen niet goedkoper
  Redactie Sport zondag 16 september 2018 @ 18:46:20 #290
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_181946553
Iets van 4000 tot 5000 volgens mij
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_181948341
Dat valt nog best mee
  Redactie Sport zondag 16 september 2018 @ 23:53:41 #292
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_181953597
Op de voormalige vliegbasis Twent(h)e is tegenwoordig onder ander het Trainingscentrum Oost-Nederland (Troned) gevestigd. Hier worden hulpverleners getraind in diverse scenario's. Naast diverse trainingsgebouwen zijn er ook voertuigen aanwezig om zo ongevallen te simuleren. Sinds 23 februari 2018 behoort daartoe ook een trein. Deze bestaat uit de Bk-bakken van de Plan V-treinstellen 962 en 964. Voordat 'het treinstel' hier kwam was het de bedoeling dat dit als restaurent bij Amsterdam Lelylaan gebruikt zou worden, een project dat jammerlijk mislukt is. Een open dag bood de kans om deze op normaal gesproken afgesloten terrein staande trein nader te bekijken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 17 september 2018 @ 00:12:26 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_181954007
Hoeveel grensovergangen voor personenverkeer zijn er eigenlijk nog in dienst tussen België en Frankrijk? Ik ken:
- Lille - Moeskroen
- Lille - Tournai
- HSL 1

Zijn er meer?
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 17 september 2018 @ 06:47:36 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_181956165
Givet Dinant niet meer? Of Quevy Jeumont?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_181956489
die half-uur-snellere-speciaal-hiervoor-gewassen-icberlin-met-bobos-trein was bijna geschrapt vanochtend, bovenleiding stuk bij Almelo :+
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 17 september 2018 @ 07:50:59 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_181956666
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 07:34 schreef Maegrim het volgende:
die half-uur-snellere-speciaal-hiervoor-gewassen-icberlin-met-bobos-trein was bijna geschrapt vanochtend, bovenleiding stuk bij Almelo :+
Definieer "bijna". In Deventer reed hij iig helemaal niet. Net als bijna alles op de oost-west as trouwens. Inmiddels lijkt het opgelost, maar ik rij nu door Ravenstein ipv Geldermalsen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 17 september 2018 @ 08:00:59 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_181956785
Of gaat het over die van twee uur later? 5 uur is wel erg vroeg voor bobo's natuurlijk :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 september 2018 @ 08:07:50 #298
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_181956888
Het is toch die van 9:00 uur?
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 17 september 2018 @ 08:15:27 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_181956981
Geen idee ook, kan maar zo :Y hoe is hij een half uur sneller geworden trouwens?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 17 september 2018 @ 08:17:50 #300
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_181957009
quote:
14s.gif Op maandag 17 september 2018 08:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen idee ook, kan maar zo :Y hoe is hij een half uur sneller geworden trouwens?
Alle stops in Nederland schrappen, een aantal andere treinen ervoor aan de kant zetten en zelfs één andere trein helemaal niet laten rijden.....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')