Vind het in deze vreemd dat die lui al gaan Twitteren voordat het incident is afgesloten. Sterker nog ze zijn nog onderweg. Is het doel informeren wat die lui doen of is het retweets binnenharken ofzo?quote:Op donderdag 13 september 2018 12:20 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Veiligheid voor alles, dus eerst Twitteren en dan pas weggaan...
Ze zouden ook over de Hanzelijn moeten gaan rijden op termijn. Maar dan zal eerst een groot deel van het machinistenbestand ETCS-cursus moeten gaan krijgen.quote:Op vrijdag 14 september 2018 07:40 schreef MTL het volgende:
SNG is overigens wel weer interessant qua introductie. Ik meende begrepen te hebben dat het spul na de eerste twee baanvakken (Haarlem - Den Haag en Leiden - Hoorn Kersenboogerd) op Utrecht - Zwolle zou komen te rijden, maar dat is pas per wijzigingsblad juni '19. Schijnbaar gaat het spul eerder in de sprinters Zwolle - Groningen/Meppel/Leeuwarden rijden, per wijzigingsblad april '19.
Vanaf eind oktober dit jaar dus trouwens proefbedrijf in reizigersdienst, maar dat was volgens mij hier al bekend
de FLIRT was een noodbestelling zonder normale aanbestedingprocedures o.a. om de plotselinge toename in reizigers op te vangen die mede veroorzaakt werd door een uitbreiding van studentenreisrecht voor MBO scholieren terwijl men daarvoor nog plannen had het reisrecht te beperken. Als je treinen als noodbestelling plaatst kun je niet eerst een jaartje de tijd nemen om al je personeel op te gaan leiden.quote:Op donderdag 13 september 2018 23:46 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ah oke, en wat was dan de gedachte achter die introductiestatus van twee jaar?
Niet noodzakelijkerwijs. De SNG kan zowel in ERTMS/STM-ATB modus rijden, als geforceerd in STM-ATB. Dat laatste wordt nu aan iedereen aangeleerd.quote:Op vrijdag 14 september 2018 08:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ze zouden ook over de Hanzelijn moeten gaan rijden op termijn. Maar dan zal eerst een groot deel van het machinistenbestand ETCS-cursus moeten gaan krijgen.
ik begreep dat ertms van volgend jaar ofzo verplicht in de basisoleiding komt dus ook als je de rest van je carričre van Maastricht naar randwyck gaat pendelen zul je eraan moetenquote:Op vrijdag 14 september 2018 08:29 schreef MTL het volgende:
[..]
Niet noodzakelijkerwijs. De SNG kan zowel in ERTMS/STM-ATB modus rijden, als geforceerd in STM-ATB. Dat laatste wordt nu aan iedereen aangeleerd.
Persoonlijk zou ik het zeker goed vinden als iedereen nu eindelijk een keer voor ERTMS opgeleid zou gaan worden en dan op zo'n baanvak het alvast in de vingers kan krijgen. Op de Hanzelijn kan je eenvoudig een fout maken en dan direct weer verder gaan onder alleen ATB indien nodig, zonder dat het direct grote gevolgen zou hebben.
True. Was vergeten dat in de stopper Apeldoorn-Almelo idd voorlopig geen gelijkvloers mat gaat verschijnen.quote:Op vrijdag 14 september 2018 05:45 schreef dennistd het volgende:
Je vergeet Amersfoort-Wierden ook nog, daar heb je alleen IC's en DDAR (die laatste wordt aannemelijk eerst weer SGM als DDAR er weer uit gaat)
En begrijp ik dan goed dat nu die twee jaar op z'n einde loopt de matbekendheid Flirt dus wat meer landelijk verspreid wordt ? Zou onze dienstpakketten namelijk zeer goed doenquote:Op donderdag 13 september 2018 23:58 schreef MTL het volgende:
Het idee was te voorkomen wat er gebeurde met SLT: veel bedieningsfouten (naast de softwareproblemen) doordat mensen maanden ervoor opgeleid waren en er nooit op gereden hadden. Dus op de standplaatsen waar het niet in het standaardpakket zat, was het dus de bedoeling 50% om het in de vingers te krijgen en te houden.
Die speciale status loopt dus eind dit jaar af.
Voor SNG weet ik het niet. Die zit bij ons dus in het basispakket straks
Maar dat gebeurt nu waarschijnlijk dus ook met SNG, waarvoor eerst een beperkt aantal standplaatsen wordt opgeleid.quote:Op vrijdag 14 september 2018 08:01 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Als je treinen als noodbestelling plaatst kun je niet eerst een jaartje de tijd nemen om al je personeel op te gaan leiden.
Haha dus die LM rit zit bij jullie in de pakketten verwerkt. Ik heb wel eens die rit vanaf Dordrecht dat ik m in de avonduren zelf moet splitsen in Breda. De eerste keer wisten ik en mijn HC niet wat de bedoeling was, er was geen RET machinist te bekennen daar. Ben er uiteindelijk maar gewoon mee verder geredenquote:Het eerste jaar was voor de flirt voornamelijk introductie. De machinisten van de standplaatsen die er toen op reden reden als ze een "FLIRT dienst" hadden de hele dag niks anders. Het tweede jaar (dit jaar) is dat veel minder. Als ik nu een flirt dienstje heb is het vaak maar 1 ritje en de rest is ander spul. Er zijn wel uitzonderingen natuurlijk dat je van Dordrecht via Arnhem naar Zutphen gaat en dezelfde route terug maar er is ook een dienst dat de enige flirt rit leeg mat van Breda naar Roosendaal is
volgens mij valt dat wel mee hoor. Er zijn een stuk of 4 locaties waar ze ce instructies geven en zeker in Amersfoort waren er, in ieder geval de afgelopen dagen, meerdere groepen tegelijk bezigquote:Op vrijdag 14 september 2018 12:39 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt nu waarschijnlijk dus ook met SNG, waarvoor eerst een beperkt aantal standplaatsen wordt opgeleid.
En in 's-Hertogenbosch vroeg men zich toen af waarom je met 2 stellen aan kwam zetten?quote:Op vrijdag 14 september 2018 12:39 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt nu waarschijnlijk dus ook met SNG, waarvoor eerst een beperkt aantal standplaatsen wordt opgeleid.
[..]
Haha dus die LM rit zit bij jullie in de pakketten verwerkt. Ik heb wel eens die rit vanaf Dordrecht dat ik m in de avonduren zelf moet splitsen in Breda. De eerste keer wisten ik en mijn HC niet wat de bedoeling was, er was geen RET machinist te bekennen daar. Ben er uiteindelijk maar gewoon mee verder gereden
quote:Op vrijdag 14 september 2018 17:19 schreef Peterselieman het volgende:
De heropening van de Hoekse Lijn wordt nu waarschijnlijk pas eind januari of begin februari ...
https://nos.nl/artikel/22(...)ail-hoekse-lijn.html
Nee, nooit iets over gehoord verder, het stel werd in Breda blijkbaar ook niet gemistquote:Op vrijdag 14 september 2018 17:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
En in 's-Hertogenbosch vroeg men zich toen af waarom je met 2 stellen aan kwam zetten?
twitter:Arriva_NL twitterde op zaterdag 15-09-2018 om 11:37:07 @ruitergroene2 @MelvGroenbos @scHeerenveen We hebben wel Arriva treinen. Alleen niet in Friesland. Wel vanuit Groningen. ^Resh reageer retweet
Vast wel. Ben wel benieuwd hoe het hybride concept op de GTW uitgewerkt gaat worden.quote:Op zaterdag 15 september 2018 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Weten ze wel wat een trein is daar dan?
Tussen Groningen en Europapark komen wel over alle vier de sporen de bovenleidingportalen te staan, Dus het is er wel enigszins op voorbereid. Maar voor de rest is alles vrij strikt gescheiden, ook het opstelterrein heeft een diesel deel en een elektrisch deel.quote:Op zaterdag 15 september 2018 12:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vast wel. Ben wel benieuwd hoe het hybride concept op de GTW uitgewerkt gaat worden.
Daarnaast is het opvallend dat in de huidige plannen voor het nieuwe station Groningen boven de dieselsporen geen waslijn komt terwijl de nieuwe WINK/Flirtino wel een panto krijgt. Hoe lang gaat het duren voordat die er wel komt te hangen?
Lekker bimodaal rijden net als in Frankrijkquote:Op zaterdag 15 september 2018 12:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vast wel. Ben wel benieuwd hoe het hybride concept op de GTW uitgewerkt gaat worden.
Daarnaast is het opvallend dat in de huidige plannen voor het nieuwe station Groningen boven de dieselsporen geen waslijn komt terwijl de nieuwe WINK/Flirtino wel een panto krijgt. Hoe lang gaat het duren voordat die er wel komt te hangen?
die plaatjes heb ik gezien ja, maar het is een gemiste kans om het niet direct mee te nemenquote:Op zaterdag 15 september 2018 14:28 schreef marktrein het volgende:
[..]
Tussen Groningen en Europapark komen wel over alle vier de sporen de bovenleidingportalen te staan, Dus het is er wel enigszins op voorbereid. Maar voor de rest is alles vrij strikt gescheiden, ook het opstelterrein heeft een diesel deel en een elektrisch deel.
In de ideale situatie heb je de diesel zelfs niet meer nodigquote:Op zaterdag 15 september 2018 15:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker bimodaal rijden net als in Frankrijk
quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:52 schreef dennistd het volgende:
In Winterswijk heeft een lolbroek een stalen balk op het spoor gelegd. Gelukkig opgemerkt voordat de trein kwam: https://www.tubantia.nl/a(...)mt-ongeluk~add01578/
Behalve de metalen balk is er tussen de spoorstaven ook nog een hele serie houten balken aangetroffen. Die zijn ook door de politie meegenomen voor onderzoek.quote:#Winterswijk onze afdeling #FO (Forensische opsporing) doet nu sporenonderzoek ivm de op het spoor aangetroffen metalen balk.
Dit blijven toch de mooiste locs die er zijn (zelfs de Railpromo-kleurenkots kan dat niet teniet doen).quote:[ afbeelding ]
Gisteravond sneuvelde de BE E01 bij Ommen toen deze met de Coevorden-shuttle onderweg was naar Rotterdam. Door de Almelose 6400 van DB Cargo is de trein vervolgens teruggehaald naar het aansluitspoor van de Euroterminal in Coevorden. Vandaag werd ex-1700 101001 van Railpromo ingeschakeld om de trein alsnog naar Rotterdam te brengen. Met +1320 (22 uur vertraging) wordt hier weldra station Ommen bereikt waar gekruist wordt met stoptrein 8057 naar Emmen.
Mooie plaatjesquote:Op zaterdag 15 september 2018 22:28 schreef dennistd het volgende:
Ter gelegenheid van een in mei getrouwd stel reed vandaag de 766 een rondje door Nederland. Vanaf Amersfoort kwam de Mat'54 naar Hardenberg, waar het gezelschap instapte en kop werd gemaakt. Via Zwolle en Deventer ging het richting Amersfoort en vanaf daar via Zwolle weer terug naar Hardenberg. Aansluitend werd in Coevorden kopgemaakt en terug naar Amersfoort gereden.
[ afbeelding ]
Als trein 39385 wordt Hardenberg bereikt, eindstation voor de reizigers.
[ afbeelding ]
Als leeg materieel komt de trein hier aan te Ommen, waar gekruist wordt met de sneltrein naar Emmen.
[ afbeelding ]
Gisteravond sneuvelde de BE E01 bij Ommen toen deze met de Coevorden-shuttle onderweg was naar Rotterdam. Door de Almelose 6400 van DB Cargo is de trein vervolgens teruggehaald naar het aansluitspoor van de Euroterminal in Coevorden. Vandaag werd ex-1700 101001 van Railpromo ingeschakeld om de trein alsnog naar Rotterdam te brengen. Met +1320 (22 uur vertraging) wordt hier weldra station Ommen bereikt waar gekruist wordt met stoptrein 8057 naar Emmen.
Wat kost zoiets (plusminus) überhaupt?quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:28 schreef dennistd het volgende:
Ter gelegenheid van een in mei getrouwd stel reed vandaag de 766 een rondje door Nederland. Vanaf Amersfoort kwam de Mat'54 naar Hardenberg, waar het gezelschap instapte en kop werd gemaakt. Via Zwolle en Deventer ging het richting Amersfoort en vanaf daar via Zwolle weer terug naar Hardenberg. Aansluitend werd in Coevorden kopgemaakt en terug naar Amersfoort gereden.
infraheffing 2 euro per km, stroomverbruik, personeel erbij, ik denk een duizendje of 3-5.quote:Op zondag 16 september 2018 11:01 schreef boriq het volgende:
[..]
Wat kost zoiets (plusminus) überhaupt?
Trouwplannen?quote:Op zondag 16 september 2018 11:01 schreef boriq het volgende:
[..]
Wat kost zoiets (plusminus) überhaupt?
Kom over een jaar of 10 maar terugquote:
Dat valt mij nog mee voor zo'n trein voor de hele dag, maakt het geheel alleen niet goedkoperquote:Op zondag 16 september 2018 12:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
infraheffing 2 euro per km, stroomverbruik, personeel erbij, ik denk een duizendje of 3-5.
Definieer "bijna". In Deventer reed hij iig helemaal niet. Net als bijna alles op de oost-west as trouwens. Inmiddels lijkt het opgelost, maar ik rij nu door Ravenstein ipv Geldermalsenquote:Op maandag 17 september 2018 07:34 schreef Maegrim het volgende:
die half-uur-snellere-speciaal-hiervoor-gewassen-icberlin-met-bobos-trein was bijna geschrapt vanochtend, bovenleiding stuk bij Almelo
Alle stops in Nederland schrappen, een aantal andere treinen ervoor aan de kant zetten en zelfs één andere trein helemaal niet laten rijden.....quote:Op maandag 17 september 2018 08:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen idee ook, kan maar zo hoe is hij een half uur sneller geworden trouwens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |