Ik ook. Maar wat meer capaciteit hier zou ook niet misstaan. Als er een verstoring is rond Bad Bentheim staan de goederentreinen in de file tot Amersfoort tegenwoordig. Dat kan best anders zonder dat het heel veel geld hoeft te kosten.quote:Op maandag 10 september 2018 20:35 schreef b2py het volgende:
Toch wel grappig dat als je dit leest en er altijd gewezen wordt dat daar zoveel extra sporen liggen te verroesten en dat daar veel meer capaciteit is. Ik weet wel waar ik voor kies..
De site werkt nog steedsquote:Op vrijdag 7 september 2018 14:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
www.ovtijden.com houdt het bij, maar dan moet je wel snel zijn - a.s. maandag gaat het archief offline. De ontwikkelaar heeft er geen tijd meer voor.
Even taalneuken: Vanaf betekent in deze context óp 10 september én daarnaquote:
ja las ik net , moest wel evenquote:
Moet je nu nog om komenquote:26 september 1926, Gieten
Tussen Eext en Gieten grijpt op deze zaterdagochtend de trein van 10.27 uur een koe. Het dier overleeft het niet en komt in stukken onder de locomotief terecht. Het treinpersoneel en enkele passagiers halen het kadaver onder de locomotief vandaan, waarna de trein zijn reis met vertraging kan voortzetten.
Was de schuldenlast van SNCF Réseau nog niet hoog genoeg?quote:Op woensdag 12 september 2018 17:28 schreef b2py het volgende:
Ruim 13 miljard voor verbetering Franse spoornetwerk: https://www.thelocal.fr/2(...)high-speed-tgv-lines
En wat maakt dat uit eigenlijk?quote:Op donderdag 13 september 2018 09:14 schreef b2py het volgende:
Die neemt de staat toch (deels) over? Of dat was het plan in ieder geval
:’) :’) :’)quote:Op donderdag 13 september 2018 11:36 schreef Salatrel het volgende:
Ik ben blij dat men na het v250 debacle gekozen heeft voor degelijke Spaanse kwaliteit voor de SNG...
[ afbeelding ]
Sinds wanneer kan plastic roesten?quote:Op donderdag 13 september 2018 11:36 schreef Salatrel het volgende:
Ik ben blij dat men na het v250 debacle gekozen heeft voor degelijke Spaanse kwaliteit voor de SNG...
[ afbeelding ]
twitter:ICB_Joelle twitterde op donderdag 13-09-2018 om 11:08:52Melding dat een machinist noodremming heeft moeten maken voor wegwerkers die belijning zetten op een overweg. Dat is niet de bedoeling, veiligheid gaat voor alles dus Dennis en ik gaan polshoogte nemen en indien mogelijk het gesprek aan met deze werkers. #prorail reageer retweet
Veiligheid voor alles, dus eerst Twitteren en dan pas weggaan...quote:Op donderdag 13 september 2018 12:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
machinisten die noodremmingen doen omdat.... wegwerkers bezig zijn met belijning op de overweg. zelfs de politie is al onderweg.twitter:ICB_Joelle twitterde op donderdag 13-09-2018 om 11:08:52Melding dat een machinist noodremming heeft moeten maken voor wegwerkers die belijning zetten op een overweg. Dat is niet de bedoeling, veiligheid gaat voor alles dus Dennis en ik gaan polshoogte nemen en indien mogelijk het gesprek aan met deze werkers. #prorail reageer retweet
Of onderweg Twitteren terwijl de collega aan het stuur zitquote:Op donderdag 13 september 2018 12:20 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Veiligheid voor alles, dus eerst Twitteren en dan pas weggaan...
Dat mag je idd dan maar hopen dat een collega achter het stuur zit.quote:Op donderdag 13 september 2018 12:23 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Of onderweg Twitteren terwijl de collega aan het stuur zit
Veiligheid voor alles, dus vooral geen belijningquote:Op donderdag 13 september 2018 12:20 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Veiligheid voor alles, dus eerst Twitteren en dan pas weggaan...
Dat ja: https://twitter.com/ICB_Joelle/status/1040186665770393600?s=19quote:Op donderdag 13 september 2018 12:23 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Of onderweg Twitteren terwijl de collega aan het stuur zit
jawel maar niet de soort die je graag ziet...quote:Op donderdag 13 september 2018 17:57 schreef b2py het volgende:
Je was toch niet blond met dikke tieten?
Mooie trein om te zien. Hopelijk zijn de rijeigenschappen ook goedquote:Op donderdag 13 september 2018 17:55 schreef Salatrel het volgende:
Vandaag voor het eerst met de SNG gereden in het kader van de opleiding.. trok genoeg bekijks in amersfeurt
qua vgm zul je denk ik veel herkennen van SLT maar ook wat van de traxx(heb ik mij laten vertellen). rijden zelf lijkt het meest op SLT al loopt de snelheid bij uitrollen wat sneller terug. ik vind de cabine van een flirt wel stillerquote:Op donderdag 13 september 2018 18:03 schreef MTL het volgende:
![]()
![]()
Rijdt het een beetje, meneer de keerpuntmachinist?
Ik ben volgende week de pineut. Ben benieuwd
Meer op https://nos.nl/artikel/22(...)00-jaar-na-dato.htmlquote:Na precies honderd jaar leeft de treinramp bij Weesp nog steeds voor Vincent Ophoff. Bij het ongeluk op vrijdag 13 september 1918 kwamen 41 mensen om het leven, onder wie zijn opa. Tientallen mensen raakten zwaargewond.
"Dat verhaal is in de familie altijd iets waar we het over hadden. Vrijdag de 13e was voor ons altijd een dag waarvan we blij waren als die zonder problemen was verlopen", zegt Ophoff bij NH Nieuws.
Zijn opa zat in de bewuste trein, op weg naar zijn werk. "Hij begon die dag in de Vituskerk in Hilversum. Er was een volksmissie waarbij de paters de gelovigen op het rechte spoor probeerden te brengen, voor zover dat nodig was. Daarom wilde hij naar de mis in die ochtend en pakte hij pas om 10.10 uur de trein. Anders was hij veel vroeger op pad gegaan. Eigenlijk is hij aan zijn geloof ten onder gegaan."
De trein zat vol met dames uit Het Gooi die gingen winkelen in Amsterdam, weet Ophoff. "De reis ging prachtig, totdat ze voorbij Weesp kwamen. De dames begonnen al hun hoedjes op te zetten en de jassen aan te trekken, want ze zouden zo in Amsterdam zijn. Maar toen stortte de trein met alle wagons naar beneden, want opeens was de spoordijk weg."
ik denk laptopje mee want als keerpuntmcn kun je volgens mij niet veel meer doen dan vgm en als die mcn dat niet zelf kan hoort ie überhaupt niet bevoegd te zijn met dat mat te rijdenquote:
Willen wij een snuffelaarsclubje zijn? Daar staan we toch boven man. Zo'n meid doet ook gewoon d'r werk net als jij en ik. Er zijn meer dan zat genoeg autistenclubjes die achter zo iemand aan gaan snuffelen. Dit is niet iets waar Fok! wat mee te maken wil hebbenquote:Op donderdag 13 september 2018 14:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
Incidentenbestrijder Joelle. Deskundige vrouw en leuk om te zien. Ze was op TV te zien geweest, voordat ze ICB'er was, bij programma "De Handhavers".
https://www.prorail.nl/ni(...)iel-in-de-handhavers
[ afbeelding ]
Mooi om te horen. Klinkt als een appeltje/eitje/etc.quote:Op donderdag 13 september 2018 20:01 schreef Salatrel het volgende:
[..]
qua vgm zul je denk ik veel herkennen van SLT maar ook wat van de traxx(heb ik mij laten vertellen). rijden zelf lijkt het meest op SLT al loopt de snelheid bij uitrollen wat sneller terug. ik vind de cabine van een flirt wel stiller
Nog steeds niet?quote:Op donderdag 13 september 2018 22:03 schreef MTL het volgende:
[..]
FLIRT heb ik geen ervaring mee, dat is alleen voor de echte machinisten:P
Ah oke, en wat was dan de gedachte achter die introductiestatus van twee jaar? De meeste storingen waren er na een paar maanden wel uitgeholpen...quote:Op donderdag 13 september 2018 23:09 schreef MTL het volgende:
De FLIRT had de afgelopen twee jaar de 'speciale' introductiestatus. Ze wilden dat machinisten 50% van de diensten op de FLIRT zou rijden, dus zijn er op mijn standplaats slechts een beperkt aantal roosters aangewezen.
Aangezien de ICD voor mij theoretisch al 50% van mijn week in beslag neemt, is mijn rooster logischerwijs niet aangewezen, anders zou ik 50% Flirt en 50% ICD rijden.
Geen idee wat het komende jaar gaat brengen. In ieder geval de SNG, vanaf eind oktober in de reizigersdienst
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |