| Prins_Pils | zaterdag 11 juni 2016 @ 21:55 |
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
| Dr_Flash | zaterdag 11 juni 2016 @ 21:56 |
Dat wel ja | |
| Dr_Flash | zaterdag 11 juni 2016 @ 21:56 |
| Dezen TT | |
| Woods | zaterdag 11 juni 2016 @ 21:57 |
| Morgen mss naar berlin hbh wat te doen ? | |
| DeaDLocK2K | zaterdag 11 juni 2016 @ 21:57 |
| Je kan om 23:08 en 00:08 nog wel in Gronau komen maar de laatste verbinding naar Enschede is inderdaad 22:08. Is er een Schaffner aan boord, dennis? | |
| James1988 | zaterdag 11 juni 2016 @ 21:57 |
0:08 gaat er ook nog eentje. Dan ben je om 1:20 in Pluskut. | |
| DeaDLocK2K | zaterdag 11 juni 2016 @ 21:57 |
Gewoon niet gaan. | |
| DeaDLocK2K | zaterdag 11 juni 2016 @ 21:58 |
Oh jah! Maar 2 uur wachten. Hpmfff... | |
| Dr_Flash | zaterdag 11 juni 2016 @ 21:59 |
Dat risico is hij vanaf het eerste moment op gewezen | |
| b2py | zaterdag 11 juni 2016 @ 22:06 |
| Meneer laat zich toch ophalen? | |
| Prins_Pils | zaterdag 11 juni 2016 @ 22:07 |
Is Münster nog steeds zo'n griebusbouwput met dat ongure tunneltje naar de voorkant? | |
| b2py | zaterdag 11 juni 2016 @ 22:10 |
| Ding is punktlich aangekomen in Munster aldus de DB dus Dennis zal hem wel gehaald hebben | |
| dennistd | zaterdag 11 juni 2016 @ 22:17 |
| Echt niet... Met +8 aangekomen op spoor 2, terwijl de trein naar Enschede op spoor 9 zou staan. Zugbegleiterin zou hem wel laten wachten op mij. Maar toen ik de tunnel inliep stond ie ineens op spoor 4 aangekondigd. Dat bleek ook echt die naar Enschede te zijn, stapte er 10 seconden na de oorspronkelijke vertrektijd in. Uiteindelijk met +4 vertrokken uit Münster Hbf, en nu bij het prachtige station Münster Zentrum/Nord. | |
| dennistd | zaterdag 11 juni 2016 @ 22:18 |
Laat me oppikken in Gronau inderdaad, vindt m'n moeder handiger. Of telt het dan niet? | |
| dennistd | zaterdag 11 juni 2016 @ 22:20 |
De beide perrontunnels lopen dood aan de voorkant, je moet via de achterkant en dan door een autotunnel waar nu geen auto's mogen komen dacht ik. Maar ik kom eigenlijk nooit buiten het station daar | |
| Prins_Pils | zaterdag 11 juni 2016 @ 22:23 |
| Ja dat was een half jaar geleden ook zo inderdaad... Sinds wanneer zijn er trouwens twéé perrontunnels? | |
| Duvel | zaterdag 11 juni 2016 @ 22:28 |
| Hier moet ik ff gepost hebben, gewoon omdat. | |
| b2py | zaterdag 11 juni 2016 @ 22:31 |
Kut DB | |
| dennistd | zaterdag 11 juni 2016 @ 22:53 |
Ik weet niet anders. Je hebt de grote tunnel die midden in de stationshal uitkwam, en de smalle noordtunnel die via een dwarsgang in de stationshal kwam. Die tunnel heeft trouwens ook een atoomkelder | |
| dennistd | zaterdag 11 juni 2016 @ 22:54 |
anders had ik 15 euro gekregen voor een uurtje wachten inderdaad.... Al bijna in Ochtrup nu trouwens dus het schiet op | |
| #ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 23:33 |
Jawel, maar je hebt culture shocks en culture shocks. Ik ging van Sri Lanka naar India en ik wist bij mijn eerste paar uur in India niet wat ik zag. Stapte 's nachts om 4 uur uit het vliegveld. Ben op een willekeurige trein gestapt zonder kaartje op weg naar het centrum. Leuk dacht ik, een soort s-bahn zonder deuren. Eerst nog verkeerd gereden maar uiteindelijk toch beland bij het hoofdstation van Chennai. Zat daar in de volle stationshal een gast openlijk aan z'n lul te trekken terwijl hij in z'n stront lag, z'n benen helemaal eronder. Ik dacht welkom in India. Diezelfde dag nog met geluk zonder vooraf gereserveerde treinen 500 kilometer kunnen reizen naar Mysore via Bangalore. Ik was wel kaput toen ik aankwam. | |
| #ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 23:36 |
| Maar India is geweldig. Reizen in een 6 pers. couchette nachttrein voor ongeveer 3-4 euro. Muizen die lekker wild rondrennen in je coupe. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2016 23:40:26 ] | |
| #ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 23:46 |
Brrr. Mag ik vragen hoe je dan erbij komt dat het in China net zo'n bende is? Daar zijn de couchettes gewoon schoon en hygiënisch. | |
| #ANONIEM | zaterdag 11 juni 2016 @ 23:52 |
Daar vind ik veel mensen gewoon onbeschoft bij het instapproces. En ik kon niet wennen aan dat geslurp van kippenvoetjes terwijl ik 's ochtends wakker werd. Dat was dan in couchettes. Ik heb helaas ook 20 uur doorgebracht op zo'n stoel/bank met een zithoek van 90 graden. Dan zie je iedereen ook kris kras in het gangpad of zelfs in de bagagerekken slapen. In China had ik telkens het idee dat problemen nog wel zijn op te lossen als de mensen eens normaal zouden doen terwijl India natuurlijk gewoon door en door verrot is en dat je je daar gewoon op instelt. | |
| #ANONIEM | zondag 12 juni 2016 @ 00:02 |
Oh. Blijkbaar verschilt het erg per regio. Toen we van Pingyao met de trein terug wilden, moesten we op het perron al netjes in rijtjes gaan staan waar de treindeuren zouden komen. Op de goeie plek natuurlijk, bij het goeie soort wagon. Wij moesten naar het uiteinde van het perron, en omdat het nog lang geen vertrektijd was slenterden / zwalkten we langzaam die kant op. Werd de perronopzichter gelijk boos over ons onbeschaafde gedrag. In de trein was het dan wel aso dat het hartstikke vol was, echt sardientjesvervoer, en dat dan gewoon mensen in het treinbalkon gingen roken. Terwijl er ook nog een hoop kinderen bij waren. Maar ja, daarover klagen is wel een beetje first-world-problems, of niet? Eerlijk gezegd zou ik mezelf geen 20 uur zitplaats 2e klas willen aandoen. Heb je in india tenminste de nood-optie om een duur eersteklas-ticket te kopen en dan wel een beetje netjes te reizen? | |
| #ANONIEM | zondag 12 juni 2016 @ 00:10 |
Dat strikte instapproces heb ik precies zo meegemaakt in Pingyao. Was ook wel eens grappig om te ondergaan natuurlijk. Treinen in China zijn best duur natuurlijk. Wij gebruikten een cut-off van ongeveer 12/13 uur om te gaan voor een stoel of couchette alleen bij die laatste rit moesten we per se een vliegtuig halen. Dus toen maar gaan zitten voor langer. Dat was ook de enige keer dat het ook redelijk druk werd. Ze blijven natuurlijk kaartjes doorverkopen als de stoelen op zijn. Nog zo'n gek fenomeen. Duurdere tickets zijn in India wel beter beschikbaar vermoed ik. Desnoods regel je op de eerste dag al je reizen bij een travelbureau ter plaatse. Kun je rustig de opties doornemen en betaal je voor die service een paar euro extra. | |
| #ANONIEM | zondag 12 juni 2016 @ 00:26 |
Maar dat wordt wel aangegeven als je het kaartje koopt. Normaal gesproken staat er iets op zoals 02车09C号 (wagon 2, plek 9c) maar als alle zitplaatsen zijn uitverkocht dan krijg je alleen 02车无座 (wagon 2, geen zitplaats). Op internet en op de grote borden in de stations waarop het aantal beschikbare plaatsen per trein wordt aangegeven, wordt ook uitgesplitst hoeveel plekken er nog met danwel zonder zitplaats zijn. En die staanplaats-kaartjes zijn ook niet onbeperkt. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2016 00:30:46 ] | |
| dennistd | zondag 12 juni 2016 @ 00:53 |
| 1531 | |
| b2py | zondag 12 juni 2016 @ 08:17 |
| Bedankt voor je bijdrage dennistd | |
| Maegrim | zondag 12 juni 2016 @ 09:44 |
| MTL gespot die vandaag aanwezig is op het werk | |
| MTL | zondag 12 juni 2016 @ 10:42 |
| Én op tijd op Amsterdam Edit: sterker nog: officieel twee minuten te vroeg | |
| Peterselieman | zondag 12 juni 2016 @ 11:21 |
schandalig. Dat dit kan in Nederland | |
| #ANONIEM | zondag 12 juni 2016 @ 11:36 |
| Laatste dienst overleeft. Nu 2,5 week lekker niets doen. Heerlijk! | |
| DeaDLocK2K | zondag 12 juni 2016 @ 11:42 |
Nou jah, niets, je chick en aan je ballen krabben en bierdrinken is niet niets toch? | |
| drakin | zondag 12 juni 2016 @ 11:44 |
Hoelang heb je gister nog moeten wachten op de pendelbussen eigenlijk? | |
| #ANONIEM | zondag 12 juni 2016 @ 11:58 |
True that! | |
| b2py | zondag 12 juni 2016 @ 12:12 |
1,5 uur op station naar de basis, 2 min op de weg terug | |
| Peterselieman | zondag 12 juni 2016 @ 12:13 |
had dan een normale streekbus (lijn 54, 154 of 72) genomen. Was je zo nabij de basis geweest | |
| Dr_Flash | zondag 12 juni 2016 @ 12:18 |
Want die kon er wel door, terwijl de auto's tot op de snelweg geparkeerd stonden? | |
| Peterselieman | zondag 12 juni 2016 @ 12:23 |
ja, want die gaan langs de hoofdingang, ipv de westingang | |
| DeaDLocK2K | zondag 12 juni 2016 @ 12:25 |
![]() | |
| Duvel | zondag 12 juni 2016 @ 12:45 |
En daarna gelijk Flirten? | |
| Dr_Flash | zondag 12 juni 2016 @ 12:45 |
Oh okee. Nou ja, laat ik het zo zeggen, als dat een optie geweest was, was dat heus wel vermeld geworden | |
| #ANONIEM | zondag 12 juni 2016 @ 12:46 |
Yes! | |
| Dr_Flash | zondag 12 juni 2016 @ 12:49 |
| Lekker hoor Mono | |
| Duvel | zondag 12 juni 2016 @ 12:51 |
Hoe lang is de opleiding daarvoor? | |
| #ANONIEM | zondag 12 juni 2016 @ 12:54 |
Ik heb werkelijk geen idee. Materieelinstructie is doorgaans 2 dagen. Ervoor rijd je er mee met iemand er nog naast zit. Maar omdat het nieuw is en het testritten worden, gaan we het wel zien. 1 Juli kennismakingsgesprek en dan krijgen we alle informatie. | |
| Peterselieman | zondag 12 juni 2016 @ 12:55 |
is geen normale optie, omdat de frequenties van die bussen op zaterdag 1x per uur is | |
| Duvel | zondag 12 juni 2016 @ 12:55 |
| Gaaf, succes! | |
| #ANONIEM | zondag 12 juni 2016 @ 12:56 |
| Thanks | |
| MTL | zondag 12 juni 2016 @ 13:10 |
Matinstructie zou geloof ik 1 werkweek zijn, maar dat is inclusief twee à tweeëneenhalve dag rijden met het spul. Edit: en ik neem aan dat je ook nog wat wegbekendheid op moet doen? Ik neem tenminste niet aan dat ze tussen Groningen en Leeuwarden het spul testen | |
| DeaDLocK2K | zondag 12 juni 2016 @ 13:20 |
| Jawel, verlengsnoeren en alles. | |
| #ANONIEM | zondag 12 juni 2016 @ 13:22 |
Ja, wegbekendheid opdoen inderdaad. Meerdere stukken. Dacht dat het alleen Zwolle - Lelystad zou worden, maar het schijnen er meer te worden. | |
| MTL | zondag 12 juni 2016 @ 14:06 |
| Moet je wat wegbekendheid van mij lenen? Ik heb nog wat over waar ik toch zelden kom Maastricht en zo | |
| Dr_Flash | zondag 12 juni 2016 @ 14:07 |
| Zou Dennis al uitgeslapen zijn? | |
| dennistd | zondag 12 juni 2016 @ 14:09 |
Jazeker. Wel zo'n 11 uur geslapen, dat wel | |
| b2py | zondag 12 juni 2016 @ 14:10 |
| Tijd voor betonporno! | |
| Dr_Flash | zondag 12 juni 2016 @ 14:11 |
Mooi • Foto's • Verslag • Kaartje met route • totaal aantal kilometers en rap een beetje | |
| dennistd | zondag 12 juni 2016 @ 14:12 |
Aantal kilometers had ik al geplaatst:
| |
| drakin | zondag 12 juni 2016 @ 14:13 |
1,5 uur! Lopend was je er met een half uur. Heb vaak genoeg die weg bewandeld. OK 35 minuten, maar ik loop niet zo snel. | |
| b2py | zondag 12 juni 2016 @ 14:14 |
Ik moes toch wachten opeen maat die geen tas had en die niet gecontroleerd hoefde te worden. Uiteindelijk hadden we dezelfde bus | |
| drakin | zondag 12 juni 2016 @ 14:14 |
| Over een uurtje of 2 ga ik maar naar Leeuwarden | |
| b2py | zondag 12 juni 2016 @ 14:15 |
Oh dat was het aantal km | |
| drakin | zondag 12 juni 2016 @ 14:15 |
Ik zag foto's langskomen van een behoorlijke massa mensen die op de bus stonden te wachten. | |
| Dr_Flash | zondag 12 juni 2016 @ 14:16 |
Dacht al dat het daarover ging ja. Vind het wel erg weinig. Socios had ooit zo'n rondje vanaf Leeuwarden gedaan en dat was 2200? | |
| b2py | zondag 12 juni 2016 @ 14:18 |
Als je geen tas had mocht je langs de rij lopen en zo aansluiten bij de bus. Ik had trouwens de BoekenVIRM gisteren, die stickers zitten er ook al lang op | |
| Dr_Flash | zondag 12 juni 2016 @ 14:19 |
| Er komt dit jaar trouwens echt geen pest terecht van de kilometers bij mij | |
| dennistd | zondag 12 juni 2016 @ 14:19 |
Enschede Schiphol 174 Schiphol Paris Nord 420 Paris Est Frankfurt Hbf 489 Frankfurt Hbf Münster Hbf 391 Münster Hbf Gronau 57 Tot Rotterdam zijn het tariefkilometers, daarna echte kilometers op basis van wikipedia (tot Saarbrücken) en DB Trassenpreiskalkulator. | |
| Dr_Flash | zondag 12 juni 2016 @ 14:19 |
Heb je wel foto's gemaakt? | |
| DeaDLocK2K | zondag 12 juni 2016 @ 14:20 |
Ja maar daar had je na een vrij korte periode ook wel redelijk tabak van | |
| b2py | zondag 12 juni 2016 @ 14:20 |
| Van de trein? Nee | |
| Dr_Flash | zondag 12 juni 2016 @ 14:23 |
Dat gependel naar Delft ja Nee dat was geen 5k in een week hoor. Daarvoor heb ik een rondje door Zuid-Zweden gemaakt. Misschien ook nog wel een idee voor een Travelsnackie trouwens. | |
| dennistd | zondag 12 juni 2016 @ 14:25 |
Ik zit nu op 16911 voor dit jaar Waarvan 2608 in mij Oostenrijk-tripje, en 3038 in mijn Schwarzwald-vakantie. Maar de Koningsdagrit was ook al 689, en op 4 juni (Panorama Rail en Mat'46) heb ik er zelfs 753 gemaakt. Binnen Nederland tariefkilometers trouwens, daarbuiten echte kilometers. | |
| DeaDLocK2K | zondag 12 juni 2016 @ 14:26 |
Heb jij enig idee hoeveel echte kilometers het van Zwolle naar Hengelo is? Ik kan mijn kilometersheet niet vinden en heb er 102 retourtjes opzitten dit jaar. | |
| drakin | zondag 12 juni 2016 @ 14:26 |
Dan is het Balen als je een tas hebt. Wat is de boekenvirm? | |
| b2py | zondag 12 juni 2016 @ 14:28 |
59,2 km per enkele reis | |
| dennistd | zondag 12 juni 2016 @ 14:28 |
9514 | |
| Dr_Flash | zondag 12 juni 2016 @ 14:29 |
Werk je daar alweer zo lang? | |
| b2py | zondag 12 juni 2016 @ 14:30 |
Dit ding: | |
| drakin | zondag 12 juni 2016 @ 14:36 |
Een trein waar je je boek kan lezen tussen Amersfoort en Schothorst? | |
| drakin | zondag 12 juni 2016 @ 14:37 |
| Is het alleen die 2e klas coupé of de hele trein? | |
| drakin | zondag 12 juni 2016 @ 14:38 |
| Filmpje aangeklikt hele trein dus. | |
| Dr_Flash | zondag 12 juni 2016 @ 14:41 |
| Nee is reclame voor lezen. NS werkt samen met de boekenbranche. Ze reiken ook elk jaar de NS-publieksprijs uit en zo. Plus dat je met het boekenweekgeschenk altijd in Maart een dag gratis met de trein mag, dat soort dingen. | |
| b2py | zondag 12 juni 2016 @ 14:41 |
| Het is een promotrein voor de boekenweek maar die stickers zitten er al vrij lang op en vroeg me af of ze die er voor eeuwigop laten zitten of dat ze er ooit nog afgaan.. | |
| drakin | zondag 12 juni 2016 @ 14:42 |
Er liggen dus geen weggeef/meeneemboeken in zoals in de boekenbeurs(bus met achterin een rij boeken) Ik heb me wel een als jurylid aangemeld maar ben nooit uitgekozen. | |
| drakin | zondag 12 juni 2016 @ 14:43 |
Ik ben toch wekelijks(weekendaboreiziger) in de trein maar nog nooit gezien deze | |
| b2py | zondag 12 juni 2016 @ 14:44 |
| Nee dat moet je er niet achter zoeken, slechts stickertjes en meer niet.. | |
| drakin | zondag 12 juni 2016 @ 14:45 |
Jammer. Ik ben ook nooit de David Bowie coupé tegengekomen. | |
| Salatrel | zondag 12 juni 2016 @ 14:45 |
met de revisie denk ik | |
| Prins_Pils | zondag 12 juni 2016 @ 14:55 |
Is Schiphol - Parijs écht maar zo'n kippeneindje? Ik heb altijd het gevoel dat dat meer tegen de 600 aanloopt.. maar goed, ik ben dan ook nooit in Parijs geweest. Wel in Euro Dusnie maar dat was met een bus | |
| Dr_Flash | zondag 12 juni 2016 @ 14:58 |
Dat is omdat je tot Brussel ingehaald wordt door alle torren slakken en schildpadden die er in België te vinden zijn | |
| Peterselieman | zondag 12 juni 2016 @ 14:58 |
| is wel langer dan die 420 km. Een bijna rechte lijn tussen die twee is al 450 km. Dus dan moet je er nog iets bij optellen om aan het correcte aantal te komen | |
| DeaDLocK2K | zondag 12 juni 2016 @ 15:49 |
Ja. | |
| Dr_Flash | zondag 12 juni 2016 @ 15:49 |
| Schiphol - Rotterdam is 48 (en niet 67) Rotterdam - Antwerpen 100 Antwerpen - Brussel 50 Brussel - Parijs 322 520 dus. | |
| b2py | zondag 12 juni 2016 @ 16:13 |
| Brussel - Parijs is al 320 | |
| Prins_Pils | zondag 12 juni 2016 @ 16:55 |
Hoi spuit 11. | |
| Prins_Pils | zondag 12 juni 2016 @ 16:56 |
| Ik zag trouwens zowaar 'Arnhem C.' op de TBP's staan, sinds wanneer is dat? Vandaag met het nieuwe wijzigingsblad? | |
| MTL | zondag 12 juni 2016 @ 17:00 |
| Jep. Dat is correct en tevens juist. | |
| dennistd | zondag 12 juni 2016 @ 17:04 |
Ja, ergens zit een rekenfout... Die 67 klopt wel met mijn rekenmethode, ik ga binnen Nederland namelijk altijd uit van tariefkilometers (dus ook op Schiphol-Rotterdam). Volgens Google Maps kom ik op 1719km totaal | |
| Prins_Pils | zondag 12 juni 2016 @ 17:04 |
Maar nu de hamvraag: klopt het ook? | |
| Xetran | zondag 12 juni 2016 @ 17:13 |
Ik zou eerder afvragen of die ene letter 200.000 euro waard is.. | |
| Woods | zondag 12 juni 2016 @ 17:36 |
| Iemand anders op berlin hbf? | |
| Dr_Flash | zondag 12 juni 2016 @ 17:36 |
Kijk om je heen, zeg wat je ziet? | |
| MTL | zondag 12 juni 2016 @ 17:36 |
| Arnhem heet vanaf vandaag Arnhem Centraal, ja, maar enkel in de dynamische reisinfo (schermen e.d.). De statistische reisinfo (gele borden) worden pas eind dit jaar aangepast. | |
| Dr_Flash | zondag 12 juni 2016 @ 17:40 |
en de ECHT belangrijke dingen (de blauwe borden)? | |
| Darkwing_Duck | zondag 12 juni 2016 @ 18:28 |
| Zijn er nog andere wijzigingen vandaag? (vandaag trouwens in een Metro gezeten vol met Turske en Kroatische supporters | |
| Woods | zondag 12 juni 2016 @ 18:30 |
Niks bijzonders helaas | |
| Darkwing_Duck | zondag 12 juni 2016 @ 19:07 |
Wat is een 2e klas sleeper? En T2 T3 Een couchette is zo een slaapplank, een seat spreekt voor zich, maar een sleeper? | |
| James1988 | zondag 12 juni 2016 @ 19:09 |
| Sleeper = bed. T2 en T3 zal wel slaan op met hoeveel mensen je zo'n hok deelt. | |
| Darkwing_Duck | zondag 12 juni 2016 @ 19:20 |
dat is toch een couchette? | |
| James1988 | zondag 12 juni 2016 @ 19:41 |
Een sleeper is een echt bed. Een couchette is een plank met een stofje eroverheen. http://www.seat61.com/sleepers.htm | |
| Dr_Flash | zondag 12 juni 2016 @ 19:55 |
| Daarom staan bij couchette ook 4 en 6jes. En bij sleeper 2 en 3. En single natuurlijk. De beste. | |
| Dr_Flash | zondag 12 juni 2016 @ 20:15 |
| Je kunt bij de CNL ook kiezen voor een ligplaats of een slaapplaats. Die ligplaatsen zijn couchettes. Slaapplaats is met wastafeltje, stopcontact, vaak een verrassingspakketje (frisheidsdoekjes, pepermuntjes, oordopjes, flesje water) en ontbijt in de ochtend. | |
| derLudolf | zondag 12 juni 2016 @ 20:25 |
| Volgens mij had ik in de CNL naar Polen ook een slaaprijtuig en dat vond ik eigenlijk al bagger | |
| Darkwing_Duck | zondag 12 juni 2016 @ 21:11 |
Ik had bij plank met stof ook een verrassingspakket? | |
| #ANONIEM | zondag 12 juni 2016 @ 21:13 |
7 days krossand. | |
| MTL | zondag 12 juni 2016 @ 21:24 |
| Croissants? De laatste keer dat ik met de nachttrein (CNL) ging kreeg ik een heel menu voor mijn kiezen van broodjes met beleg als Nutella, jam, honing, met zowel koffie als thee en een flesje sinaasappelsap, en nog wat andere dingen. Dat was een paar jaar geleden. Is het allemaal zo erg bezuinigd? Overigens vond ik de optie van de ÖBB handiger: je kreeg gewoon een menukaart en kon de avond er voor gewoon opgeven wat je wilde hebben en je mocht een x aantal items kiezen. Edit: ik bedenk me nu: dat waren beide keren wel single deluxe coupé-reizen, dus met eigen douche en toilet. Edit 2: overigens vond ik de slaaprijtuigen van Noorwegen nog altijd de meest prettige om te slapen. Weliswaar geen ontbijt of eigen douche en toilet, maar die bedden waren gewoon goed en door de brede rijtuigen waren de bedden tenminste een beetje van fatsoenlijke lengte. | |
| #ANONIEM | zondag 12 juni 2016 @ 21:26 |
| Zo'n 7-days croissantje heb ik toen een keer gekregen in de couchette van Berlijn naar Boedapest. Niet te vreten trouwens. | |
| Dr_Flash | zondag 12 juni 2016 @ 22:56 |
Wiezemoeder? | |
| #ANONIEM | zondag 12 juni 2016 @ 23:13 |
| Is Train World in Brussel de moeite (of beter gezegd de 10 euro) waard om te bezoeken? | |
| #ANONIEM | zondag 12 juni 2016 @ 23:20 |
| Mensen die zich willen douchen in een trein. Echt klachtwaardig. | |
| DeaDLocK2K | zondag 12 juni 2016 @ 23:46 |
Je bent er al snel een heel uur zoet. | |
| dennistd | maandag 13 juni 2016 @ 00:01 |
| Ja hoor Foto's maken is er wel heel lastig, omdat alles uitgelicht is met spots en dergelijke... | |
| James1988 | maandag 13 juni 2016 @ 01:00 |
Dus... | |
| dennistd | maandag 13 juni 2016 @ 01:29 |
| Tja, daar was het wachten op... | |
| DeaDLocK2K | maandag 13 juni 2016 @ 07:49 |
Als je denkt dat dit te maken heeft met het treinsurfincident van vorige week heb je het denk ik goed fout. | |
| Dr_Flash | maandag 13 juni 2016 @ 08:20 |
Treinen met douches erin | |
| derLudolf | maandag 13 juni 2016 @ 08:54 |
Hoezo? Die YT gasten worden toch vaak nagegaan? | |
| Dos37 | maandag 13 juni 2016 @ 10:43 |
Want hij wilde zwart reizen? | |
| boriq | maandag 13 juni 2016 @ 11:48 |
Voor de nummertjes-liefhebbers; de beta van ovtijden laat nu ook de treinstel-nummertjes zien![]() | |
| Darkwing_Duck | maandag 13 juni 2016 @ 11:52 |
Stomme vraag, maar als een trein de wissel over gaat komt de waterstraal toch naast de douchebak? | |
| derLudolf | maandag 13 juni 2016 @ 11:55 |
Wie zegt dat het een douchebak is een niet één aflopende vloer? Bovendien, als je onder de douche staat hou je het meeste water zelf wel tegen | |
| Darkwing_Duck | maandag 13 juni 2016 @ 11:56 |
| De RATP heeft een Nederlandstalige applicatie uitgebracht die on en offline plannen kan | |
| b2py | maandag 13 juni 2016 @ 12:09 |
Mocht wel eens tijd worden | |
| dennistd | maandag 13 juni 2016 @ 12:25 |
Hij wou op een rijdende goederentrein springen: http://www.bd.nl/regio/br(...)spreekbaar-1.6103352 | |
| dennistd | maandag 13 juni 2016 @ 12:28 |
| *ding*dong* Speciaal bericht voor de heren Fles en Pils: Op 2 juli zal de mat'54 766 door Deventer komen. Kaarten zijn vanaf morgenavond 20.30u verkrijgbaar. | |
| Dr_Flash | maandag 13 juni 2016 @ 13:31 |
Het is nogal een hotsie-knotsie-knetter-ervaring over het algemeen ja Maar de douchebak wordt redelijk afgesloten door het glazen deurtje normaliter. | |
| Dr_Flash | maandag 13 juni 2016 @ 13:31 |
kaarten? Oh 2 juli. Dat is net de dag dat ik terugkom van vakantie. | |
| Prins_Pils | maandag 13 juni 2016 @ 13:41 |
Fap fap fap fap fap fap fap | |
| Prins_Pils | maandag 13 juni 2016 @ 13:42 |
Dat ben ik vanavond alweer vergeten joh maar bedankt Eem opnoteren. | |
| Darkwing_Duck | maandag 13 juni 2016 @ 14:13 |
Morgen! ![]() | |
| James1988 | maandag 13 juni 2016 @ 14:38 |
| |
| #ANONIEM | maandag 13 juni 2016 @ 14:38 |
Stomme vraag, maar als een trein de wissel over gaat komt jouw zeikstraal dan ook naast de pot? | |
| Darkwing_Duck | maandag 13 juni 2016 @ 14:40 |
Nee wat ik hou mij vast, en in een bus is het zelfs verplicht zitten... | |
| #ANONIEM | maandag 13 juni 2016 @ 14:42 |
Hoezo dat nou weer? | |
| Darkwing_Duck | maandag 13 juni 2016 @ 14:44 |
Omdat je ik denk ik je nek breekt bij een Noodstop omdat zo een cabine bovenin schuin toeloopt ![]() | |
| #ANONIEM | maandag 13 juni 2016 @ 14:48 |
Liever dat risico dan dat mijn fallus het water raakt. | |
| Darkwing_Duck | maandag 13 juni 2016 @ 15:30 |
In Bussen en Treinen zit toch geen water meer in de plee, eerder zo een chemisch goedje... | |
| Dr_Flash | maandag 13 juni 2016 @ 15:33 |
Waarschijnlijk overschat je je fallus. | |
| Darkwing_Duck | maandag 13 juni 2016 @ 15:39 |
of het water... | |
| #ANONIEM | maandag 13 juni 2016 @ 15:48 |
Stel je voor dat je op het toilet zit van de bus. De bus moet plotseling remmen waardoor jij schrikt en je ergens aan vastgrijpt wat de doorspoelknop is. Heb je mooi een weggezogen fallus. | |
| Darkwing_Duck | maandag 13 juni 2016 @ 15:55 |
auw Zegmaar t Rugzak met metrodeur verhaal, maar dan met je Fallus... | |
| #ANONIEM | maandag 13 juni 2016 @ 15:57 |
Precies, maar een metrodeur kun je vaak nog wel weer opentrekken. Met behulp van omstanders althans. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2016 15:57:12 ] | |
| #ANONIEM | maandag 13 juni 2016 @ 16:00 |
| Ik ga zaterdag zeer waarschijnlijk een treinrit vanuit Manchester maken. Zit nog te twijfelen tussen een rit naar Liverpool. Daar een netwerkkaart a 5 pond kopen die je helemaal tot Chester brengt (ligt tegen de grens met Wales) Of als het niet te hard regent (er wordt wel regen verwacht) naar het Peak District om precies te zijn Edale. Met de trein de natuur in om te hiken. Laatste optie maar waarschijnlijk niet. Naar Blackpool (soort Scheveningen alleen dan met Engelse tokkies) en daar de kusttram afrijden. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2016 16:01:45 ] | |
| Darkwing_Duck | maandag 13 juni 2016 @ 16:36 |
Station Blackpool Pleasure Beach Een van mn eerste treinspotterfilmpjes heb ik daar gemaakt | |
| bork | maandag 13 juni 2016 @ 16:38 |
of: http://www.tramway.co.uk | |
| #ANONIEM | maandag 13 juni 2016 @ 16:44 |
Zo'n tramfappert ben ik ook weer niet. Maar bedankt voor de tip. | |
| James1988 | maandag 13 juni 2016 @ 17:23 |
| Peak District is leuk, daar kun je mooi wandelen enzo. En in de modder zakken als het geregend heeft. | |
| ReisT | maandag 13 juni 2016 @ 17:33 |
| Je kan daar ook over een voormalige spoorlijn wandelen, de Monsal Trail. Moddervrij, wel wat frisjes in de tunnels. | |
| Dr_Flash | maandag 13 juni 2016 @ 17:33 |
Pleasure beach? Ik dacht dat dat bij Cap d'Agde was | |
| Darkwing_Duck | maandag 13 juni 2016 @ 17:40 |
Das een ander soort Pleasure Beach, jees wat een volk stapte daar binnen. De topper van de Libertinage | |
| b2py | maandag 13 juni 2016 @ 23:21 |
| Over die boekenVIRM, schijnt dat er nu een ander stel (8707) rond gaat rijden met stickers na de verbouwing | |
| bork | dinsdag 14 juni 2016 @ 01:50 |
| Herinneringen aan het spoor Mensen aan het woord die hun leven lang bij het spoor gewerkt hebben. De seinwachter (1) http://www.rtvutrecht.nl/(...)/docu/20151212-0815/ De rangeerder (2) http://www.rtvutrecht.nl/(...)/docu/20160123-0810/ De machinist(3) http://www.rtvutrecht.nl/(...)/docu/20160213-0810/ De spoorwagon (4) http://www.rtvutrecht.nl/(...)/docu/20160402-0810/ | |
| Salatrel | dinsdag 14 juni 2016 @ 07:54 |
| Wat een leugenaars | |
| ReisT | dinsdag 14 juni 2016 @ 08:22 |
Wanneer wordt die verbouwd dan? | |
| b2py | dinsdag 14 juni 2016 @ 08:39 |
| Goede vraag, ik kan uit de berichten op Somda niet opmaken of hij al gedaan is of niet | |
| ReisT | dinsdag 14 juni 2016 @ 08:49 |
| Zou raar zijn, ze moderniseren nu alleen de 9400 en 8600 serie, daar horen de boekenVIRMs niet bij. | |
| Dr_Flash | dinsdag 14 juni 2016 @ 09:24 |
Zul je zien dat ze er PDF-virms van maken. Met allemaal diskettes en downloadicoontjes en Adobe-logo's op de zijkant. #dijenkletser | |
| James1988 | dinsdag 14 juni 2016 @ 09:33 |
| |
| b2py | dinsdag 14 juni 2016 @ 09:33 |
Dan komen er 2 | |
| Prins_Pils | dinsdag 14 juni 2016 @ 10:26 |
Maar WAAG HET NIET om er foto's van te maken!!!!!!!!!!!!!!!!! | |
| #ANONIEM | dinsdag 14 juni 2016 @ 10:32 |
Je hebt wel veel verstand van een land dat je zo erg haat. | |
| Dr_Flash | dinsdag 14 juni 2016 @ 11:21 |
| Wat jij al "veel verstand" vindt | |
| #ANONIEM | dinsdag 14 juni 2016 @ 11:30 |
Ik weet ook wel dat een tijdje rondcruisen en dollen in Cap de Fap een wilde droom is van menig Fok!ker. | |
| JDude | dinsdag 14 juni 2016 @ 11:38 |
En dan wil je op het eindpunt de bestemmingsaanduiding veranderen maar dat kan dan helemaal niet want het is een PDF- trein | |
| Dr_Flash | dinsdag 14 juni 2016 @ 12:06 |
Wheheh | |
| boriq | dinsdag 14 juni 2016 @ 13:35 |
Het zat er al een tijdje aan te komen, maar hij gaat er met drie jaar toch echt uit; de overweg bij station Diemenvia prorail | |
| dennistd | dinsdag 14 juni 2016 @ 13:38 |
| 30 miljoen voor een tunneltje... | |
| Peterselieman | dinsdag 14 juni 2016 @ 13:40 |
| Maar dan is wel alles rond Amsterdam overwegvrij | |
| boriq | dinsdag 14 juni 2016 @ 13:42 |
| [provinciedenken] Het is Amsterdam, zullen wel gouden tegeltjes in moeten. [/provinciedenken] | |
| b2py | dinsdag 14 juni 2016 @ 13:42 |
Ja? | |
| matthias24 | dinsdag 14 juni 2016 @ 13:44 |
dat is toch harstikke duur ofzo? | |
| ReisT | dinsdag 14 juni 2016 @ 13:45 |
3 jaar voor een tunneltje... | |
| b2py | dinsdag 14 juni 2016 @ 13:47 |
Aan de forse kant maar gezien de complexiteit op locatie lijkt mij het niet onredelijk. | |
| ReisT | dinsdag 14 juni 2016 @ 13:52 |
| Bij station Bilthoven hebben ze voor 13 miljoen een tunnel gebouwd. Is de situatie in Diemen echt zo veel complexer?! | |
| Prins_Pils | dinsdag 14 juni 2016 @ 13:55 |
Nee, integendeel.. | |
| b2py | dinsdag 14 juni 2016 @ 13:59 |
Ik gok dat de fasering een stuk complexer is dan in Bitlhoven waar je de ruimte had om bij bouw van 1 tunnel de overweg open kon laten, dat kan hier niet. Je hebt veel slappere grond waardoor je extra zal moeten funderen en misschien zettingsvrije platen moet toepassen. Bajonetligging helpt ook niet met alternatieve loop- en fietsroutes. | |
| Peterselieman | dinsdag 14 juni 2016 @ 14:03 |
| Toch is er rond die overweg genoeg ruimte om bijvoorbeeld een tijdelijke brug aan te leggen, zodat er werkruimte ontstaat | |
| dennistd | dinsdag 14 juni 2016 @ 14:05 |
Voor voetgangers leg je een tijdelijke brug aan, voor fietsers die niet over die brug willen stel je een pendelbus in die elk half uur omrijdt. Probleem opgelost lijkt me. Desnoods leg je een tijdelijke overweg 20 meter oostelijk van de huidige overweg neer. Perron moet daar dan wel iets ingekort worden, maar kan aan de oostkant met steigers verlengd worden. | |
| Prins_Pils | dinsdag 14 juni 2016 @ 14:09 |
Een pendelbus die helemaal moet omrijden over de A10 en A1? | |
| b2py | dinsdag 14 juni 2016 @ 14:12 |
Dat idee hadden wij (Mdj & ik) ook, je zou een tijdelijk perron kunnen maken aan de Weesper zijde om vanuit daar ruimte te creëeren. Overweg verplaatsen kan ook wel maar dat kost dus best veel geld enzo. Zo'n tijdelijke perron zal je ook wel moeten funderen vanwege dat moeras daar. | |
| dennistd | dinsdag 14 juni 2016 @ 14:12 |
Ja, zoiets: https://www.google.nl/map(...)421dfd!1m0!3e0?hl=nl Of via de Weteringweg als er files op de A1 of A10 staan | |
| b2py | dinsdag 14 juni 2016 @ 14:13 |
Dit is een grapje toch? | |
| _JdM_ | dinsdag 14 juni 2016 @ 14:13 |
Het zijn fietsers. En Amsterdam. Die fietsen dus gewoon die voetgangersbrug over. | |
| dennistd | dinsdag 14 juni 2016 @ 14:15 |
Waarom zou een overweg 20m opzij leggen zoveel moeten kosten? Die 20m maakt voor de aankondiging ook niet zoveel uit met een baanvaksnelheid van 130km/h, je moet alleen bij de overweg zelf even wat lassen verplaatsen. Nou ja, het is een optie. Als je daarmee 2 miljoen bespaard lijkt het me nog een prima optie ook (en tevens werk voor buschauffeurs | |
| dennistd | dinsdag 14 juni 2016 @ 14:16 |
Ik zeg ook voor fietsers die er niet over willen. Oudjes dus vooral die niet met fiets en al die brug op durven bijvoorbeeld. | |
| b2py | dinsdag 14 juni 2016 @ 14:18 |
Weg asfalteren, verplaatsen fietsenstallingen, kabels & leidingen, geluidsschermen, veiligheidsmaatregelen. Treinverkeer dat niet kan rijden | |
| _JdM_ | dinsdag 14 juni 2016 @ 14:19 |
Een bus elk half uur rijden over normale dagen gedurende 3 jaar. 110 [euro per uur] * 2 [bussen per uur] * 18 [uur per dag] * 365 [dagen per jaar] * 3 [jaar] = 4 en een beetje miljoen. | |
| Mr_Klaasje | dinsdag 14 juni 2016 @ 14:22 |
Laat ze, ze zijn niet zo ingevoerd in de materie als jij.. ;-) | |
| dennistd | dinsdag 14 juni 2016 @ 14:22 |
paar klinkers, het is immers alleen voor fietsers en voetgangers Die moeten toch gesloopt worden, je zet er gewoon tijdelijk wat fietsenrekken op rijplaten neer Ok, daar heb je een punt Die moeten sowieso vernietigd worden Heb je een punt, maar die hoeven ook niet overdreven te worden natuurlijk Dat heb je sowieso. Er zijn vast nog wel werkzaamheden bij Muiderpoort of Weesp, dan lift je daar op mee. | |
| b2py | dinsdag 14 juni 2016 @ 14:23 |
Je hoeft ze niet in het ongewis te laten natuurlijk, dat zou jij alleen doen | |
| b2py | dinsdag 14 juni 2016 @ 14:25 |
| Overigens wil ik nog aangeven dat het contract nog aanbesteed moet worden en dat dit de prijs is die verwacht wordt. Wellicht komt de aannemer met enorm innovatieve constructies waardoor de fasering simpeler en sneller kan en dus uiteindelijk goedkoper. | |
| DeaDLocK2K | dinsdag 14 juni 2016 @ 14:26 |
Dat soort dingen zijn erg makkelijk gezegd. Leg maar even x jaar studie uit dan. Kom op. | |
| Dr_Flash | dinsdag 14 juni 2016 @ 14:28 |
| Tijd voor mij om ook iets doms te roepen Oh, laat ook maar | |
| b2py | dinsdag 14 juni 2016 @ 14:28 |
Als ik het allemaal zou herinneren wat ik heb geleerd zou ik dat graag doen | |
| derLudolf | dinsdag 14 juni 2016 @ 14:29 |
| Ik vroeg me trouwens af... Met al die nieuwe lage treinen, de installaties komen dan toch op het dak? Heeft dat geen nadelige consequenties voor het zwaartepunt? | |
| b2py | dinsdag 14 juni 2016 @ 14:31 |
Ik vermoed dat dat gecompenseerd wordt doordat de constructie zelf bij balkons etc ook lager ligt en het frame van de trein de grootste massa is. | |
| #ANONIEM | dinsdag 14 juni 2016 @ 15:10 |
| Waren er bij het Eisenbahn-Bundesamt niet geregeld allerlei strubbelingen met de goedkeuring van materieel? Ik las laatst dat eind april de technische peiler van het Vierde Spoorwegpakket is goedgekeurd, een van de nieuwe regels daarin is is dat spoorwegbedrijven kunnen kiezen of ze hun materieel laten goedkeuren door het Europees Spoorwegbureau of door de nationale certificeringsorganisatie; zou dat tot flinke veranderingen gaan leiden in Duitsland? [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2016 15:11:23 ] | |
| derLudolf | dinsdag 14 juni 2016 @ 15:23 |
Kan maar zo. Draaistellen zijn ook kleiner lijkt me? Das ook een flink gewicht natuurlijk. En echt zware trafo's, zitten die nog wel in moderne treinen, veel zal ook wel met elektronica worden geregeld? | |
| b2py | dinsdag 14 juni 2016 @ 15:24 |
Kan me niet voorstellen dat draaistellen kleiner worden eigenlijk, maar dat kennisveld weet ik bar weinig van af. | |
| DeaDLocK2K | dinsdag 14 juni 2016 @ 15:25 |
Hoe kom je erbij dat dat zwaarder zou worden? Het gaat om de belasting per as en die wordt de laatste jaren alleen maar flink minder vanwege nieuwe lichtere materialen. | |
| derLudolf | dinsdag 14 juni 2016 @ 15:33 |
Nee ik bedoel meer dat een (motor) draaistel een zwaar onderdeel is. En met al die lightrail meuk neemt de relatieve massa juist toe? | |
| DeaDLocK2K | dinsdag 14 juni 2016 @ 16:07 |
Je schrijft het niet echt heel helder op De belasting van de belading ja, maar verder niet. | |
| KomtTijd... | dinsdag 14 juni 2016 @ 16:09 |
...niet als je het over het zwaartepunt hebt. Maar sja, definieer "nadelige consequenties". Zolang je trein niet onwijs gaat schommelen of omgaat, maakt het dan uit hoe hoog het zwaartepunt ligt? Daarnaast denk ik dat de asdruk van het nieuwe sprintermaterieel (daar hebben we het over?) met jacobsdraaistellen toch wel aanzienlijk hoger is dan met klassieke draaistellen. | |
| DeaDLocK2K | dinsdag 14 juni 2016 @ 16:15 |
SLT is maar iets zwaarder dan Plan T leeg, 500KG verschil. | |
| ReisT | dinsdag 14 juni 2016 @ 16:20 |
| Bij SLT is dat gewicht verdeeld over 7 draaistellen in plaats van 8 bij Plan T. | |
| _JdM_ | dinsdag 14 juni 2016 @ 16:25 |
Maar gelijkmatiger verdeeld over het treinstel ipv twee draaistellen bij elkaar. | |
| derLudolf | dinsdag 14 juni 2016 @ 16:26 |
SLeT 6 en Plan T hebben 14 resp 16 assen en wegen 176t resp 163t. Aslast is dus hoger | |
| KomtTijd... | dinsdag 14 juni 2016 @ 16:28 |
| Valt me nog mee dat het niet (bijna) 2x zo hoog is. Hebben ze toch een aardig stukje gewicht bespaard. Maar de bakken zijn ook wel een stuk korter bedenk ik me nu, dat scheelt natuurlijk ook. Maar watvoor "nadelige gevolgen" zou een hoger zwaartepunt met zich meebrengen in een trein? Ik bedoel, met wegligging heb je weinig te maken... | |
| _JdM_ | dinsdag 14 juni 2016 @ 16:30 |
Aslast wordt bepaald door de gelijkmatige belasting + moment (kracht keer arm). Een SLT moet je beschouwen als ligger op 7 steunpunten, een plan T als 4 liggers op 2 steunpunten. Dus je kan niet op basis van deze informatie dit concluderen. | |
| b2py | dinsdag 14 juni 2016 @ 16:30 |
| Schommelingen | |
| derLudolf | dinsdag 14 juni 2016 @ 16:46 |
Waarom kun je SLT als één ligger beschouwen? Omdat het jacobsdraaistellen heeft? | |
| _JdM_ | dinsdag 14 juni 2016 @ 16:56 |
Voor het gewicht wel iig. De bakken onderling geven nu wel krachten door, terwijl "klassieke" ophanging dat zeker niet doet. | |
| Dr_Flash | dinsdag 14 juni 2016 @ 17:24 |
Precies. Dat werd hoog tijd | |
| boriq | dinsdag 14 juni 2016 @ 17:34 |
| Nu de overweg bij Naarden-Bussum nog, die ligt toch meer dicht dan open? | |
| ReisT | dinsdag 14 juni 2016 @ 18:11 |
| Volgend jaar wordt daar de snelheid verhoogd, dan zal die overweg in elk geval minder lang dicht zitten. Overweg wordt verbouwd van vijfsporig met afstandsbediening tot tweesporig met Ahob. [ Bericht 31% gewijzigd door ReisT op 14-06-2016 18:18:23 ] | |
| Prins_Pils | dinsdag 14 juni 2016 @ 18:40 |
Dág inhaalmogelijkheid | |
| b2py | dinsdag 14 juni 2016 @ 18:45 |
Die plaatsen ze terug ter hoogte van Crailoo, en anders doe je het te Weeps, er zit toch geen station tussen Naarden-Bussum & Weeps. | |
| b2py | dinsdag 14 juni 2016 @ 19:50 |
| Leuk lijstje met data van vrijwel alle hogesnelheidstreinen ter wereld: http://www.uic.org/IMG/pdf/20131101_data_of_hs_trains.pdf | |
| Dr_Flash | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:17 |
Die plaatjes | |
| dennistd | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:22 |
| Een DDZ-zesje in de sprinter Enschede-Apeldoorn. Dat is toch wel een beetje overkill... | |
| Peterselieman | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:35 |
| Je kunt niet lucht genoeg vervoeren | |
| Ou-Tannu | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:48 |
lucht weegt niks tov water ;P | |
| James1988 | dinsdag 14 juni 2016 @ 21:15 |
| Boze forenzen hebben vanavond geprotesteerd in het station van Brighton, nadat ze al weken herhaaldelijk worden geconfronteerd met korte, vertraagde of uitgevallen treinen. Ze willen het vertrek van Southern/GTR, dat al weken onder vuur ligt. Het protest ging later van start dan gepland, dit vanwege vertraagde treinen. Vakbond RMT heeft een nieuwe staking aangekondigd. http://www.brightonandhov(...)e-of-delayed-trains/ | |
| _JdM_ | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:10 |
Vooral omdat het eerst inviel voor een VIRM6je van Deventer naar Enschede. Op de terugweg combineert het DDZ in Deventer lastig met VIRM, dus de VIRM maakte de reis af (VIRM-4). Die DDZ keerde in 5 minuten weer naar Enschede, maar nu in plaats van een DDAR in de sprinter. Andersom was handiger... DDZ als IC door naar Utrecht/Den Haag. VIRM4 in plaats van de DDAR... | |
| dennistd | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:50 |
Ik ben vanavond sowieso al van het luchtvervoer: de afgelopen vier uur niet meer dan tien mensen vervoerd.... De rustigste lijnen van de regio | |
| derLudolf | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:57 |
Wel gunstig voor je dieselverbruik | |
| Dr_Flash | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:57 |
Ik had vanmiddag ook de hele rit lang de bus voormezelf. Van beginpunt tot eindpunt | |
| Prins_Pils | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:58 |
Dat ik deze quote nog eens mag maken.. [ Bericht 1% gewijzigd door Prins_Pils op 14-06-2016 23:08:28 ] | |
| DeaDLocK2K | dinsdag 14 juni 2016 @ 23:37 |
Ja, ik bedoelde dus dat Plan T (lichtste treinen per zitplaats bij de introductie) per as 10,5ton is en SLT6 11 ton per as. Dat is echt bijna een afrondingsfout zo klein, de marges zijn zowat vier keer hoger. | |
| Dr_Flash | dinsdag 14 juni 2016 @ 23:40 |
Als die hoerenlopers in de Gazellefabriek eindelijk De Enige Juiste Unieke Velg gevonden hebben voor mijn onverwoestbare fiets van 53 jaar oud, en hem ook gemonteerd hebben, dan is het voorlopig weer afgelopen met de busserij. Maar nu dus nog even niet helaas. | |
| DeaDLocK2K | dinsdag 14 juni 2016 @ 23:47 |
| Ik wil bij deze de nabestaanden van Dhr Ferdinand Les alvast mijn oprechte meeleven doen toekomen. Hij was een fijne vent, maar wij begrijpen dat jullie gekozen hebben voor euthanasie nadat Fer zijn traumatische buservaring nooit te boven is gekomen. | |
| Prins_Pils | woensdag 15 juni 2016 @ 00:46 |
| Ik kom net thuis van piekuurtje op café. Terwijl ik rond 0:40 de voordeur openmaakte kwam er iets westbound langsrijden, een raampjestrein die ik niet kon plaatsen. NSB-ding? Flirt? Wat? | |
| Prins_Pils | woensdag 15 juni 2016 @ 00:52 |
| Over die onderdoorgang in Amsterdam-Diemen gesproken trouwens: ik lees bij de concurrent dat er vier woningen gesloopt gaan worden voor een tijdelijke overweg. Misschien dat daar die 30 miljoen vandaan komt? | |
| dennistd | woensdag 15 juni 2016 @ 01:02 |
Kan ook nog de Eurostar zijn, die reed vanavond tussen Utrecht en Arnhem, terug via Deventer-Amersfoort naar de Watergraafsmeer zou kunnen natuurlijk. | |
| dennistd | woensdag 15 juni 2016 @ 01:04 |
Nee, ik heb geen idee wat ik verbruik. Natuurlijk wel of ik enigszins zuinig rij of juist niet, maar dat is puur op rijstijl. Exacte cijfers weet ik niet, is ook lastig als je vijf bussen op een dag hebt en een bus op een dag makkelijk tien verschillende chauffeurs heeft. | |
| GlenSpey | woensdag 15 juni 2016 @ 01:37 |
| Zijn er eigenlijk nog websites/openbare platformen waarop je de NS-diensten kan bekijken voor machinisten? Gezien ik wel benieuwd ben naar het aanbod van mijn toekomstige standplaats... Ns4ns is m gepeerd zag ik | |
| dennistd | woensdag 15 juni 2016 @ 01:44 |
| Deze zijn van december: http://dennistd.nl/temp/tr/nsdiensten2016.zip | |
| tripel7 | woensdag 15 juni 2016 @ 01:46 |
| Voor op je telefoon: https://play.google.com/s(...)tentry.nsdienstentry | |
| boriq | woensdag 15 juni 2016 @ 07:47 |
| We hebben het er hier al wel eens over gehad en het lijkt per december 2016 ook te gebeuren, de sprinter Apeldoorn - Almelo ( - Enschede) rijdt vanaf dan als het aan NS ligt alleen in de spits door naar Enschede (ipv. de hele dag tot 20:00) via een meer bij De Tubantia
| |
| b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 07:50 |
Dan gaat het hard ja.. | |
| Dr_Flash | woensdag 15 juni 2016 @ 07:58 |
Nou nou nou dat is ook niet aardig | |
| Fixers | woensdag 15 juni 2016 @ 08:28 |
Het is toch de bedoeling dat Eurostar Amsterdam-Londen gaat doen, waarom dan zulke uitstapjes? Utrecht en Den Haag kan ik nog we snappen als back-up traject, maar oostelijker dan dat vind ik raar. | |
| _JdM_ | woensdag 15 juni 2016 @ 08:30 |
Tussen Maarn en Driebegen-Zeist is een vaste meetapparatuuropstelling ingebouwd in de baan. | |
| DeaDLocK2K | woensdag 15 juni 2016 @ 09:07 |
Omdat er ook ruimte moet zijn in de dienstregeling. De Hanzelijn is daarom een dankbaar object bijvoorbeeld. Niet omdat de Eurostar naar Zwolle gaat doorrijden of omdat het er gaat stikken van de Flirts, maar simpelweg omdat er ruimte is. Echt superraar inderdaad. | |
| Fixers | woensdag 15 juni 2016 @ 09:34 |
Ah, het is hier een tweede somda geworden. Alleen echte treinfappers welkom. Gewoon een vraag stellen als je geen linnentasje met opschrijfboekje voor treinnummers hebt mag niet meer. Duidelijk. | |
| DeaDLocK2K | woensdag 15 juni 2016 @ 09:48 |
Nee hoor, het is hier absoluut geen somda en het is best vreemd dat jij iets raar mag vinden wat ik met een beetje logisch nadenken zo kan verklaren zonder dat ik ingevoerd ben in hoe die meuk daadwerkelijk getest moet worden. En raar dat ik dat dan niet meer raar mag vinden. RAAR. | |
| Dr_Flash | woensdag 15 juni 2016 @ 09:59 |
| Nu weer lief doen kinders. Anders is het barkenbiet'n | |
| derLudolf | woensdag 15 juni 2016 @ 10:24 |
Wat Fles zegt Deadlock, jij kunt bent toch in staat meer te beredeneren dan de gemiddelde forens, door best veel feitenkennis. Ik waardeer je inbreng zeer, maar een vraag van iemand die hier even langs komt, als raar/dom te bestempelen vind ik niet zo lief | |
| GlenSpey | woensdag 15 juni 2016 @ 10:58 |
Super, thnx! | |
| Darkwing_Duck | woensdag 15 juni 2016 @ 11:23 |
| Voyages SNCF de distributeur voor tickets van uiteraard de SNCF Thalys, Lyria en wat DB treinen verkocht al tickets voor de Ouibus (Filiaal van de SNCF° maar gaan nu ook tickets verkopen van Transdev (Eurolines Izilignes) http://www.latribune.fr/e(...)transdev-579180.html | |
| ReisT | woensdag 15 juni 2016 @ 11:38 |
| Ouigo, Ouibus, Izy, Izilignes, rare Fransen die wel Engelse woorden gebruiken maar ze niet zo willen schrijven. Raar. | |
| Dr_Flash | woensdag 15 juni 2016 @ 11:46 |
| Je moeder is raar | |
| ReisT | woensdag 15 juni 2016 @ 11:59 |
| Ik voorspel dat topic 1000 een rare titel krijgt... | |
| MTL | woensdag 15 juni 2016 @ 12:23 |
| Hangt er natuurlijk af van wie 'm gaat openen Bij mij zou het zoiets worden als: 1000 Bommen en granaten. Daar valt vast wel iets met treinen aan te koppelen | |
| b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 12:24 |
| #lapohunt | |
| MTL | woensdag 15 juni 2016 @ 12:24 |
| Sst | |
| b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 12:24 |
Hier alvast een plaatje voor in de OP | |
| b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 12:26 |
| Moet eigenlijk wel een iconisch topic wordne met opsommingen, lijstjes en data. | |
| MTL | woensdag 15 juni 2016 @ 12:34 |
Ja, hallo. Aan lapo hunten ga ik niet doen. Daarom maar een plaatje van een trein.![]() En nog een raadplaatje (moet geen moeilijke zijn, toch?). Waar vinden we dit ongelooflijk hippe bestemmingsbord? ![]() (en voor je het je afvraagt: ja, deze foto is gisteren gemaakt, dus ik neem aan dat deze ook vandaag de dag nog altijd op het betreffende perron te vinden is | |
| b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 12:35 |
| Rotterdam Stadion? | |
| MTL | woensdag 15 juni 2016 @ 12:36 |
| Pff, spelletjes spelen met treinennerds is niet leuk En dat is uiteraard goed. | |
| b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 12:37 |
| Wel leuk dat mijn woonplaats zo gehighlight is | |
| _JdM_ | woensdag 15 juni 2016 @ 12:37 |
Alleen had je wel hulp van iemand anders nodig... | |
| Dr_Flash | woensdag 15 juni 2016 @ 12:38 |
| Dat "bord" is inderdaad wel ongeloofelijk hip ja | |
| MTL | woensdag 15 juni 2016 @ 12:39 |
| Dat bord heeft echter hetzelfde probleem als de digitale variant. De bestemming klopt soms niet Ik ging namelijk helemaal niet naar Enschede gisteren | |
| Darkwing_Duck | woensdag 15 juni 2016 @ 12:47 |
Jees, staat dat daar nog steeds? Dat het ondertussen niet aan godbonken is verbaasd me, zeker daar! | |
| Darkwing_Duck | woensdag 15 juni 2016 @ 13:05 |
![]() | |
| b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 13:06 |
| 22 posts te vroeg | |
| Dr_Flash | woensdag 15 juni 2016 @ 13:27 |
| Ga jij lapohunten b2py? | |
| Dr_Flash | woensdag 15 juni 2016 @ 13:27 |
| Hier, ik help je wel even dan | |
| Dr_Flash | woensdag 15 juni 2016 @ 13:28 |
| Ik hoef hem niet trouwens | |
| dennistd | woensdag 15 juni 2016 @ 13:42 |
Nog meer mensen in lijn 9 Kunnen we straks ipv een 10-minutendienst een 5-minutendienst de hele dag gaan rijden | |
| MTL | woensdag 15 juni 2016 @ 13:46 |
| Tss, lapohunten Dan nog maar een raadplaatje. Waar is dit (en nee, dit was niet gisteren ![]() Edit: en voor de bonuspunten, wat is mijn volgende stopstation? | |
| Dr_Flash | woensdag 15 juni 2016 @ 13:47 |
| Ergens tussen Nunspeet en Harderwijk? | |
| derLudolf | woensdag 15 juni 2016 @ 13:47 |
Als notoir spammer trein fappert en veel poster van het eerste uur moet je hem eigenlijk wel openen | |
| Dr_Flash | woensdag 15 juni 2016 @ 13:48 |
Nee, ik ben aan het werk. | |
| MTL | woensdag 15 juni 2016 @ 13:50 |
Neu, niet in de buurt. | |
| JDude | woensdag 15 juni 2016 @ 13:52 |
| Arnhem (komende vanuit Utrecht)? | |
| MTL | woensdag 15 juni 2016 @ 13:57 |
| Bijna goed En waar is het dan precies? | |
| dennistd | woensdag 15 juni 2016 @ 14:00 |
| Zal wel omgeving Oosterbeek zijn lijkt me met die ingraving. | |
| MTL | woensdag 15 juni 2016 @ 14:00 |
| Correct, dus wat is het volgende stopstation voor deze trein? Edit: en nee, ik ben uiteraard niet bezig met lapohunten. Dat is zoooo 1589 | |
| dennistd | woensdag 15 juni 2016 @ 14:05 |
| Het is een loc serie 16/17/1800 aan de ruit te zien. Het zou DDAR in de stopper naar Ede kunnen zijn, maar iets internationaals is waarschijnlijker. Ik gok dan ook op Utrecht C. | |
| b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 14:07 |
| BR189? | |
| MTL | woensdag 15 juni 2016 @ 14:11 |
| Helaas, allebei fout Inderdaad wel een 1700. | |
| Darkwing_Duck | woensdag 15 juni 2016 @ 14:11 |
![]() | |
| dennistd | woensdag 15 juni 2016 @ 14:12 |
Watergraafsmeer? | |
| Dr_Flash | woensdag 15 juni 2016 @ 14:14 |
| Doei | |
| b2py | woensdag 15 juni 2016 @ 14:15 |
| Adieu! | |
| MTL | woensdag 15 juni 2016 @ 14:16 |
Welnee joh, ben je gek. Vooruit, zal ik het maar zeggen : Gewoon Ede-Wageningen dus. Dit was destijds met een 1700 + 9 ICRM + BDs in de intercity van Nijmegen naar Schiphol | |
| dennistd | woensdag 15 juni 2016 @ 14:16 |
| VOL! |