abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163005799
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Laat ze, ze zijn niet zo ingevoerd in de materie als jij.. ;-)
Je hoeft ze niet in het ongewis te laten natuurlijk, dat zou jij alleen doen :P
pi_163005849
Overigens wil ik nog aangeven dat het contract nog aanbesteed moet worden en dat dit de prijs is die verwacht wordt. Wellicht komt de aannemer met enorm innovatieve constructies waardoor de fasering simpeler en sneller kan en dus uiteindelijk goedkoper.
pi_163005861
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Je hoeft ze niet in het ongewis te laten natuurlijk, dat zou jij alleen doen :P
Dat soort dingen zijn erg makkelijk gezegd. Leg maar even x jaar studie uit dan. Kom op.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:28:05 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163005904
Tijd voor mij om ook iets doms te roepen *O*

Oh, laat ook maar O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163005914
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat soort dingen zijn erg makkelijk gezegd. Leg maar even x jaar studie uit dan. Kom op.
Als ik het allemaal zou herinneren wat ik heb geleerd zou ik dat graag doen :P
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 14:29:47 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163005939
Ik vroeg me trouwens af... Met al die nieuwe lage treinen, de installaties komen dan toch op het dak? Heeft dat geen nadelige consequenties voor het zwaartepunt? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163005991
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:29 schreef derLudolf het volgende:
Ik vroeg me trouwens af... Met al die nieuwe lage treinen, de installaties komen dan toch op het dak? Heeft dat geen nadelige consequenties voor het zwaartepunt? :)
Ik vermoed dat dat gecompenseerd wordt doordat de constructie zelf bij balkons etc ook lager ligt en het frame van de trein de grootste massa is.
pi_163006798
Waren er bij het Eisenbahn-Bundesamt niet geregeld allerlei strubbelingen met de goedkeuring van materieel? Ik las laatst dat eind april de technische peiler van het Vierde Spoorwegpakket is goedgekeurd, een van de nieuwe regels daarin is is dat spoorwegbedrijven kunnen kiezen of ze hun materieel laten goedkeuren door het Europees Spoorwegbureau of door de nationale certificeringsorganisatie; zou dat tot flinke veranderingen gaan leiden in Duitsland?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2016 15:11:23 ]
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 15:23:45 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163007051
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vermoed dat dat gecompenseerd wordt doordat de constructie zelf bij balkons etc ook lager ligt en het frame van de trein de grootste massa is.
Kan maar zo. Draaistellen zijn ook kleiner lijkt me? Das ook een flink gewicht natuurlijk.

En echt zware trafo's, zitten die nog wel in moderne treinen, veel zal ook wel met elektronica worden geregeld? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163007087
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kan maar zo. Draaistellen zijn ook kleiner lijkt me? Das ook een flink gewicht natuurlijk.

En echt zware trafo's, zitten die nog wel in moderne treinen, veel zal ook wel met elektronica worden geregeld? :)
Kan me niet voorstellen dat draaistellen kleiner worden eigenlijk, maar dat kennisveld weet ik bar weinig van af.
pi_163007103
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kan maar zo. Draaistellen zijn ook kleiner lijkt me? Das ook een flink gewicht natuurlijk.

En echt zware trafo's, zitten die nog wel in moderne treinen, veel zal ook wel met elektronica worden geregeld? :)
Hoe kom je erbij dat dat zwaarder zou worden? Het gaat om de belasting per as en die wordt de laatste jaren alleen maar flink minder vanwege nieuwe lichtere materialen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 15:33:28 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163007336
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat dat zwaarder zou worden? Het gaat om de belasting per as en die wordt de laatste jaren alleen maar flink minder vanwege nieuwe lichtere materialen.
Nee ik bedoel meer dat een (motor) draaistel een zwaar onderdeel is.

En met al die lightrail meuk neemt de relatieve massa juist toe? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163008110
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nee ik bedoel meer dat een (motor) draaistel een zwaar onderdeel is.

En met al die lightrail meuk neemt de relatieve massa juist toe? ;)
Je schrijft het niet echt heel helder op :P
De belasting van de belading ja, maar verder niet.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163008132
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat dat zwaarder zou worden? Het gaat om de belasting per as en die wordt de laatste jaren alleen maar flink minder vanwege nieuwe lichtere materialen.
...niet als je het over het zwaartepunt hebt. Maar sja, definieer "nadelige consequenties". Zolang je trein niet onwijs gaat schommelen of omgaat, maakt het dan uit hoe hoog het zwaartepunt ligt?

Daarnaast denk ik dat de asdruk van het nieuwe sprintermaterieel (daar hebben we het over?) met jacobsdraaistellen toch wel aanzienlijk hoger is dan met klassieke draaistellen.
pi_163008255
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:09 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

...niet als je het over het zwaartepunt hebt. Maar sja, definieer "nadelige consequenties". Zolang je trein niet onwijs gaat schommelen of omgaat, maakt het dan uit hoe hoog het zwaartepunt ligt?

Daarnaast denk ik dat de asdruk van het nieuwe sprintermaterieel (daar hebben we het over?) met jacobsdraaistellen toch wel aanzienlijk hoger is dan met klassieke draaistellen.
SLT is maar iets zwaarder dan Plan T leeg, 500KG verschil.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:20:24 #216
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_163008374
Bij SLT is dat gewicht verdeeld over 7 draaistellen in plaats van 8 bij Plan T.
pi_163008507
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:20 schreef ReisT het volgende:
Bij SLT is dat gewicht verdeeld over 7 draaistellen in plaats van 8 bij Plan T.
Maar gelijkmatiger verdeeld over het treinstel ipv twee draaistellen bij elkaar.
Bij twijfel: gebruik beton.
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 16:26:03 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163008521
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:09 schreef KomtTijd... het volgende:


Daarnaast denk ik dat de asdruk van het nieuwe sprintermaterieel (daar hebben we het over?) met jacobsdraaistellen toch wel aanzienlijk hoger is dan met klassieke draaistellen.
SLeT 6 en Plan T hebben 14 resp 16 assen en wegen 176t resp 163t.

Aslast is dus hoger :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163008592
Valt me nog mee dat het niet (bijna) 2x zo hoog is. Hebben ze toch een aardig stukje gewicht bespaard. Maar de bakken zijn ook wel een stuk korter bedenk ik me nu, dat scheelt natuurlijk ook.

Maar watvoor "nadelige gevolgen" zou een hoger zwaartepunt met zich meebrengen in een trein? Ik bedoel, met wegligging heb je weinig te maken...
pi_163008643
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

SLeT 6 en Plan T hebben 14 resp 16 assen en wegen 176t resp 163t.

Aslast is dus hoger :Y
Aslast wordt bepaald door de gelijkmatige belasting + moment (kracht keer arm). Een SLT moet je beschouwen als ligger op 7 steunpunten, een plan T als 4 liggers op 2 steunpunten. Dus je kan niet op basis van deze informatie dit concluderen.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_163008650
Schommelingen
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 16:46:55 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163008958
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:30 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Aslast wordt bepaald door de gelijkmatige belasting + moment (kracht keer arm). Een SLT moet je beschouwen als ligger op 7 steunpunten, een plan T als 4 liggers op 2 steunpunten. Dus je kan niet op basis van deze informatie dit concluderen.
Waarom kun je SLT als één ligger beschouwen? Omdat het jacobsdraaistellen heeft?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163009120
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom kun je SLT als één ligger beschouwen? Omdat het jacobsdraaistellen heeft?
Voor het gewicht wel iig. De bakken onderling geven nu wel krachten door, terwijl "klassieke" ophanging dat zeker niet doet.
Bij twijfel: gebruik beton.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 17:24:12 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163009632
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:40 schreef Peterselieman het volgende:
Maar dan is wel alles rond Amsterdam overwegvrij
Precies. Dat werd hoog tijd ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 juni 2016 @ 17:34:40 #225
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_163009832
Nu de overweg bij Naarden-Bussum nog, die ligt toch meer dicht dan open? :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')