abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163005799
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Laat ze, ze zijn niet zo ingevoerd in de materie als jij.. ;-)
Je hoeft ze niet in het ongewis te laten natuurlijk, dat zou jij alleen doen :P
pi_163005849
Overigens wil ik nog aangeven dat het contract nog aanbesteed moet worden en dat dit de prijs is die verwacht wordt. Wellicht komt de aannemer met enorm innovatieve constructies waardoor de fasering simpeler en sneller kan en dus uiteindelijk goedkoper.
pi_163005861
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Je hoeft ze niet in het ongewis te laten natuurlijk, dat zou jij alleen doen :P
Dat soort dingen zijn erg makkelijk gezegd. Leg maar even x jaar studie uit dan. Kom op.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:28:05 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163005904
Tijd voor mij om ook iets doms te roepen *O*

Oh, laat ook maar O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163005914
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat soort dingen zijn erg makkelijk gezegd. Leg maar even x jaar studie uit dan. Kom op.
Als ik het allemaal zou herinneren wat ik heb geleerd zou ik dat graag doen :P
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 14:29:47 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163005939
Ik vroeg me trouwens af... Met al die nieuwe lage treinen, de installaties komen dan toch op het dak? Heeft dat geen nadelige consequenties voor het zwaartepunt? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163005991
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:29 schreef derLudolf het volgende:
Ik vroeg me trouwens af... Met al die nieuwe lage treinen, de installaties komen dan toch op het dak? Heeft dat geen nadelige consequenties voor het zwaartepunt? :)
Ik vermoed dat dat gecompenseerd wordt doordat de constructie zelf bij balkons etc ook lager ligt en het frame van de trein de grootste massa is.
pi_163006798
Waren er bij het Eisenbahn-Bundesamt niet geregeld allerlei strubbelingen met de goedkeuring van materieel? Ik las laatst dat eind april de technische peiler van het Vierde Spoorwegpakket is goedgekeurd, een van de nieuwe regels daarin is is dat spoorwegbedrijven kunnen kiezen of ze hun materieel laten goedkeuren door het Europees Spoorwegbureau of door de nationale certificeringsorganisatie; zou dat tot flinke veranderingen gaan leiden in Duitsland?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2016 15:11:23 ]
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 15:23:45 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163007051
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vermoed dat dat gecompenseerd wordt doordat de constructie zelf bij balkons etc ook lager ligt en het frame van de trein de grootste massa is.
Kan maar zo. Draaistellen zijn ook kleiner lijkt me? Das ook een flink gewicht natuurlijk.

En echt zware trafo's, zitten die nog wel in moderne treinen, veel zal ook wel met elektronica worden geregeld? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163007087
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kan maar zo. Draaistellen zijn ook kleiner lijkt me? Das ook een flink gewicht natuurlijk.

En echt zware trafo's, zitten die nog wel in moderne treinen, veel zal ook wel met elektronica worden geregeld? :)
Kan me niet voorstellen dat draaistellen kleiner worden eigenlijk, maar dat kennisveld weet ik bar weinig van af.
pi_163007103
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kan maar zo. Draaistellen zijn ook kleiner lijkt me? Das ook een flink gewicht natuurlijk.

En echt zware trafo's, zitten die nog wel in moderne treinen, veel zal ook wel met elektronica worden geregeld? :)
Hoe kom je erbij dat dat zwaarder zou worden? Het gaat om de belasting per as en die wordt de laatste jaren alleen maar flink minder vanwege nieuwe lichtere materialen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 15:33:28 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163007336
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat dat zwaarder zou worden? Het gaat om de belasting per as en die wordt de laatste jaren alleen maar flink minder vanwege nieuwe lichtere materialen.
Nee ik bedoel meer dat een (motor) draaistel een zwaar onderdeel is.

En met al die lightrail meuk neemt de relatieve massa juist toe? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163008110
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nee ik bedoel meer dat een (motor) draaistel een zwaar onderdeel is.

En met al die lightrail meuk neemt de relatieve massa juist toe? ;)
Je schrijft het niet echt heel helder op :P
De belasting van de belading ja, maar verder niet.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163008132
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat dat zwaarder zou worden? Het gaat om de belasting per as en die wordt de laatste jaren alleen maar flink minder vanwege nieuwe lichtere materialen.
...niet als je het over het zwaartepunt hebt. Maar sja, definieer "nadelige consequenties". Zolang je trein niet onwijs gaat schommelen of omgaat, maakt het dan uit hoe hoog het zwaartepunt ligt?

Daarnaast denk ik dat de asdruk van het nieuwe sprintermaterieel (daar hebben we het over?) met jacobsdraaistellen toch wel aanzienlijk hoger is dan met klassieke draaistellen.
pi_163008255
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:09 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

...niet als je het over het zwaartepunt hebt. Maar sja, definieer "nadelige consequenties". Zolang je trein niet onwijs gaat schommelen of omgaat, maakt het dan uit hoe hoog het zwaartepunt ligt?

Daarnaast denk ik dat de asdruk van het nieuwe sprintermaterieel (daar hebben we het over?) met jacobsdraaistellen toch wel aanzienlijk hoger is dan met klassieke draaistellen.
SLT is maar iets zwaarder dan Plan T leeg, 500KG verschil.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:20:24 #216
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_163008374
Bij SLT is dat gewicht verdeeld over 7 draaistellen in plaats van 8 bij Plan T.
pi_163008507
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:20 schreef ReisT het volgende:
Bij SLT is dat gewicht verdeeld over 7 draaistellen in plaats van 8 bij Plan T.
Maar gelijkmatiger verdeeld over het treinstel ipv twee draaistellen bij elkaar.
Bij twijfel: gebruik beton.
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 16:26:03 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163008521
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:09 schreef KomtTijd... het volgende:


Daarnaast denk ik dat de asdruk van het nieuwe sprintermaterieel (daar hebben we het over?) met jacobsdraaistellen toch wel aanzienlijk hoger is dan met klassieke draaistellen.
SLeT 6 en Plan T hebben 14 resp 16 assen en wegen 176t resp 163t.

Aslast is dus hoger :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163008592
Valt me nog mee dat het niet (bijna) 2x zo hoog is. Hebben ze toch een aardig stukje gewicht bespaard. Maar de bakken zijn ook wel een stuk korter bedenk ik me nu, dat scheelt natuurlijk ook.

Maar watvoor "nadelige gevolgen" zou een hoger zwaartepunt met zich meebrengen in een trein? Ik bedoel, met wegligging heb je weinig te maken...
pi_163008643
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

SLeT 6 en Plan T hebben 14 resp 16 assen en wegen 176t resp 163t.

Aslast is dus hoger :Y
Aslast wordt bepaald door de gelijkmatige belasting + moment (kracht keer arm). Een SLT moet je beschouwen als ligger op 7 steunpunten, een plan T als 4 liggers op 2 steunpunten. Dus je kan niet op basis van deze informatie dit concluderen.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_163008650
Schommelingen
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 16:46:55 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163008958
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:30 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Aslast wordt bepaald door de gelijkmatige belasting + moment (kracht keer arm). Een SLT moet je beschouwen als ligger op 7 steunpunten, een plan T als 4 liggers op 2 steunpunten. Dus je kan niet op basis van deze informatie dit concluderen.
Waarom kun je SLT als één ligger beschouwen? Omdat het jacobsdraaistellen heeft?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163009120
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom kun je SLT als één ligger beschouwen? Omdat het jacobsdraaistellen heeft?
Voor het gewicht wel iig. De bakken onderling geven nu wel krachten door, terwijl "klassieke" ophanging dat zeker niet doet.
Bij twijfel: gebruik beton.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 17:24:12 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163009632
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:40 schreef Peterselieman het volgende:
Maar dan is wel alles rond Amsterdam overwegvrij
Precies. Dat werd hoog tijd ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 juni 2016 @ 17:34:40 #225
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_163009832
Nu de overweg bij Naarden-Bussum nog, die ligt toch meer dicht dan open? :X
  dinsdag 14 juni 2016 @ 18:11:01 #226
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_163010739
Volgend jaar wordt daar de snelheid verhoogd, dan zal die overweg in elk geval minder lang dicht zitten.

Overweg wordt verbouwd van vijfsporig met afstandsbediening tot tweesporig met Ahob.

[ Bericht 31% gewijzigd door ReisT op 14-06-2016 18:18:23 ]
  dinsdag 14 juni 2016 @ 18:40:21 #227
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163011563
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 18:11 schreef ReisT het volgende:
Overweg wordt verbouwd van vijfsporig met afstandsbediening tot tweesporig met Ahob.
Dág inhaalmogelijkheid :N
doei
pi_163011766
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 18:40 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Dág inhaalmogelijkheid :N
Die plaatsen ze terug ter hoogte van Crailoo, en anders doe je het te Weeps, er zit toch geen station tussen Naarden-Bussum & Weeps.
pi_163013863
Leuk lijstje met data van vrijwel alle hogesnelheidstreinen ter wereld: http://www.uic.org/IMG/pdf/20131101_data_of_hs_trains.pdf
  dinsdag 14 juni 2016 @ 20:17:17 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163014625
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 19:50 schreef b2py het volgende:
Leuk lijstje met data van vrijwel alle hogesnelheidstreinen ter wereld: http://www.uic.org/IMG/pdf/20131101_data_of_hs_trains.pdf
Die plaatjes :'( _O- Zelfs op 500 % zijn ze niet groter dan een pinknagel EN dan blokkerig en onscherp :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 14 juni 2016 @ 20:22:56 #231
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_163014777
Een DDZ-zesje in de sprinter Enschede-Apeldoorn. Dat is toch wel een beetje overkill...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 juni 2016 @ 20:35:47 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163015182
Je kunt niet lucht genoeg vervoeren ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_163015601
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt niet lucht genoeg vervoeren ^O^
lucht weegt niks tov water ;P
  dinsdag 14 juni 2016 @ 21:15:05 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163016638
Boze forenzen hebben vanavond geprotesteerd in het station van Brighton, nadat ze al weken herhaaldelijk worden geconfronteerd met korte, vertraagde of uitgevallen treinen. Ze willen het vertrek van Southern/GTR, dat al weken onder vuur ligt.

Het protest ging later van start dan gepland, dit vanwege vertraagde treinen. :')

Vakbond RMT heeft een nieuwe staking aangekondigd.

http://www.brightonandhov(...)e-of-delayed-trains/
pi_163018854
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 20:22 schreef dennistd het volgende:
Een DDZ-zesje in de sprinter Enschede-Apeldoorn. Dat is toch wel een beetje overkill...
Vooral omdat het eerst inviel voor een VIRM6je van Deventer naar Enschede. Op de terugweg combineert het DDZ in Deventer lastig met VIRM, dus de VIRM maakte de reis af (VIRM-4). Die DDZ keerde in 5 minuten weer naar Enschede, maar nu in plaats van een DDAR in de sprinter.

Andersom was handiger... DDZ als IC door naar Utrecht/Den Haag. VIRM4 in plaats van de DDAR...
Bij twijfel: gebruik beton.
  Redactie Sport dinsdag 14 juni 2016 @ 22:50:55 #236
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_163020569
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt niet lucht genoeg vervoeren ^O^
Ik ben vanavond sowieso al van het luchtvervoer: de afgelopen vier uur niet meer dan tien mensen vervoerd.... De rustigste lijnen van de regio
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 22:57:42 #237
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163020818
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 22:50 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik ben vanavond sowieso al van het luchtvervoer: de afgelopen vier uur niet meer dan tien mensen vervoerd.... De rustigste lijnen van de regio
Wel gunstig voor je dieselverbruik *) Of is daar geen onderlinge 'wedstrijd' in bij jullie?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 14 juni 2016 @ 22:57:44 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163020819
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 22:50 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik ben vanavond sowieso al van het luchtvervoer: de afgelopen vier uur niet meer dan tien mensen vervoerd.... De rustigste lijnen van de regio
Ik had vanmiddag ook de hele rit lang de bus voormezelf. Van beginpunt tot eindpunt :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 juni 2016 @ 22:58:58 #239
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163020849
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik had vanmiddag ook de hele rit lang de bus
Dat ik deze quote nog eens mag maken..

[ Bericht 1% gewijzigd door Prins_Pils op 14-06-2016 23:08:28 ]
doei
pi_163021884
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:20 schreef ReisT het volgende:
Bij SLT is dat gewicht verdeeld over 7 draaistellen in plaats van 8 bij Plan T.
Ja, ik bedoelde dus dat Plan T (lichtste treinen per zitplaats bij de introductie) per as 10,5ton is en SLT6 11 ton per as. Dat is echt bijna een afrondingsfout zo klein, de marges zijn zowat vier keer hoger.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 23:40:08 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163021926
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 22:58 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Dat ik deze quote nog eens mag maken..
Als die hoerenlopers in de Gazellefabriek eindelijk De Enige Juiste Unieke Velg gevonden hebben voor mijn onverwoestbare fiets van 53 jaar oud, en hem ook gemonteerd hebben, dan is het voorlopig weer afgelopen met de busserij. Maar nu dus nog even niet helaas.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163022090
Ik wil bij deze de nabestaanden van Dhr Ferdinand Les alvast mijn oprechte meeleven doen toekomen. Hij was een fijne vent, maar wij begrijpen dat jullie gekozen hebben voor euthanasie nadat Fer zijn traumatische buservaring nooit te boven is gekomen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 15 juni 2016 @ 00:46:55 #243
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163023005
Ik kom net thuis van piekuurtje op café. Terwijl ik rond 0:40 de voordeur openmaakte kwam er iets westbound langsrijden, een raampjestrein die ik niet kon plaatsen. NSB-ding? Flirt? Wat?
doei
  woensdag 15 juni 2016 @ 00:52:21 #244
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163023079
Over die onderdoorgang in Amsterdam-Diemen gesproken trouwens: ik lees bij de concurrent dat er vier woningen gesloopt gaan worden voor een tijdelijke overweg. Misschien dat daar die 30 miljoen vandaan komt?
doei
  Redactie Sport woensdag 15 juni 2016 @ 01:02:29 #245
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_163023245
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:46 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik kom net thuis van piekuurtje op café. Terwijl ik rond 0:40 de voordeur openmaakte kwam er iets westbound langsrijden, een raampjestrein die ik niet kon plaatsen. NSB-ding? Flirt? Wat?
Kan ook nog de Eurostar zijn, die reed vanavond tussen Utrecht en Arnhem, terug via Deventer-Amersfoort naar de Watergraafsmeer zou kunnen natuurlijk.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 15 juni 2016 @ 01:04:33 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_163023275
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 22:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wel gunstig voor je dieselverbruik *) Of is daar geen onderlinge 'wedstrijd' in bij jullie?
Nee, ik heb geen idee wat ik verbruik. Natuurlijk wel of ik enigszins zuinig rij of juist niet, maar dat is puur op rijstijl. Exacte cijfers weet ik niet, is ook lastig als je vijf bussen op een dag hebt en een bus op een dag makkelijk tien verschillende chauffeurs heeft.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_163023613
Zijn er eigenlijk nog websites/openbare platformen waarop je de NS-diensten kan bekijken voor machinisten?
Gezien ik wel benieuwd ben naar het aanbod van mijn toekomstige standplaats...
Ns4ns is m gepeerd zag ik :')
  Redactie Sport woensdag 15 juni 2016 @ 01:44:00 #248
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_163023678
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 15 juni 2016 @ 07:47:48 #250
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_163024792
We hebben het er hier al wel eens over gehad en het lijkt per december 2016 ook te gebeuren, de sprinter Apeldoorn - Almelo ( - Enschede) rijdt vanaf dan als het aan NS ligt alleen in de spits door naar Enschede (ipv. de hele dag tot 20:00)

via een meer bij De Tubantia
quote:
ALMELO - De Nederlandse Spoorwegen zet het mes in het aantal stoptreinen in Twente. Buiten de spits zitten er veel te weinig reizigers in de stoptreinen op het traject Almelo-Enschede.
Daarom wil NS op 12 december, als de nieuwe dienstregeling 2017 ingaat, de stoptreindienst op het genoemde traject buiten de spits beëindigen. Volgens woordvoerder Corien Koetsier van de NS gaat het om circa 32 ritten per werkdag die geschrapt zouden worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')