Je hoeft ze niet in het ongewis te laten natuurlijk, dat zou jij alleen doenquote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Laat ze, ze zijn niet zo ingevoerd in de materie als jij.. ;-)
Dat soort dingen zijn erg makkelijk gezegd. Leg maar even x jaar studie uit dan. Kom op.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet in het ongewis te laten natuurlijk, dat zou jij alleen doen
Als ik het allemaal zou herinneren wat ik heb geleerd zou ik dat graag doenquote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat soort dingen zijn erg makkelijk gezegd. Leg maar even x jaar studie uit dan. Kom op.
Ik vermoed dat dat gecompenseerd wordt doordat de constructie zelf bij balkons etc ook lager ligt en het frame van de trein de grootste massa is.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:29 schreef derLudolf het volgende:
Ik vroeg me trouwens af... Met al die nieuwe lage treinen, de installaties komen dan toch op het dak? Heeft dat geen nadelige consequenties voor het zwaartepunt?
Kan maar zo. Draaistellen zijn ook kleiner lijkt me? Das ook een flink gewicht natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dat gecompenseerd wordt doordat de constructie zelf bij balkons etc ook lager ligt en het frame van de trein de grootste massa is.
Kan me niet voorstellen dat draaistellen kleiner worden eigenlijk, maar dat kennisveld weet ik bar weinig van af.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 15:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kan maar zo. Draaistellen zijn ook kleiner lijkt me? Das ook een flink gewicht natuurlijk.
En echt zware trafo's, zitten die nog wel in moderne treinen, veel zal ook wel met elektronica worden geregeld?
Hoe kom je erbij dat dat zwaarder zou worden? Het gaat om de belasting per as en die wordt de laatste jaren alleen maar flink minder vanwege nieuwe lichtere materialen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 15:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kan maar zo. Draaistellen zijn ook kleiner lijkt me? Das ook een flink gewicht natuurlijk.
En echt zware trafo's, zitten die nog wel in moderne treinen, veel zal ook wel met elektronica worden geregeld?
Nee ik bedoel meer dat een (motor) draaistel een zwaar onderdeel is.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 15:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat dat zwaarder zou worden? Het gaat om de belasting per as en die wordt de laatste jaren alleen maar flink minder vanwege nieuwe lichtere materialen.
Je schrijft het niet echt heel helder opquote:Op dinsdag 14 juni 2016 15:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee ik bedoel meer dat een (motor) draaistel een zwaar onderdeel is.
En met al die lightrail meuk neemt de relatieve massa juist toe?
...niet als je het over het zwaartepunt hebt. Maar sja, definieer "nadelige consequenties". Zolang je trein niet onwijs gaat schommelen of omgaat, maakt het dan uit hoe hoog het zwaartepunt ligt?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 15:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat dat zwaarder zou worden? Het gaat om de belasting per as en die wordt de laatste jaren alleen maar flink minder vanwege nieuwe lichtere materialen.
SLT is maar iets zwaarder dan Plan T leeg, 500KG verschil.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 16:09 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
...niet als je het over het zwaartepunt hebt. Maar sja, definieer "nadelige consequenties". Zolang je trein niet onwijs gaat schommelen of omgaat, maakt het dan uit hoe hoog het zwaartepunt ligt?
Daarnaast denk ik dat de asdruk van het nieuwe sprintermaterieel (daar hebben we het over?) met jacobsdraaistellen toch wel aanzienlijk hoger is dan met klassieke draaistellen.
Maar gelijkmatiger verdeeld over het treinstel ipv twee draaistellen bij elkaar.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 16:20 schreef ReisT het volgende:
Bij SLT is dat gewicht verdeeld over 7 draaistellen in plaats van 8 bij Plan T.
SLeT 6 en Plan T hebben 14 resp 16 assen en wegen 176t resp 163t.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 16:09 schreef KomtTijd... het volgende:
Daarnaast denk ik dat de asdruk van het nieuwe sprintermaterieel (daar hebben we het over?) met jacobsdraaistellen toch wel aanzienlijk hoger is dan met klassieke draaistellen.
Aslast wordt bepaald door de gelijkmatige belasting + moment (kracht keer arm). Een SLT moet je beschouwen als ligger op 7 steunpunten, een plan T als 4 liggers op 2 steunpunten. Dus je kan niet op basis van deze informatie dit concluderen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 16:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
SLeT 6 en Plan T hebben 14 resp 16 assen en wegen 176t resp 163t.
Aslast is dus hoger
Waarom kun je SLT als één ligger beschouwen? Omdat het jacobsdraaistellen heeft?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 16:30 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Aslast wordt bepaald door de gelijkmatige belasting + moment (kracht keer arm). Een SLT moet je beschouwen als ligger op 7 steunpunten, een plan T als 4 liggers op 2 steunpunten. Dus je kan niet op basis van deze informatie dit concluderen.
Voor het gewicht wel iig. De bakken onderling geven nu wel krachten door, terwijl "klassieke" ophanging dat zeker niet doet.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 16:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom kun je SLT als één ligger beschouwen? Omdat het jacobsdraaistellen heeft?
Precies. Dat werd hoog tijdquote:Op dinsdag 14 juni 2016 13:40 schreef Peterselieman het volgende:
Maar dan is wel alles rond Amsterdam overwegvrij
Dág inhaalmogelijkheidquote:Op dinsdag 14 juni 2016 18:11 schreef ReisT het volgende:
Overweg wordt verbouwd van vijfsporig met afstandsbediening tot tweesporig met Ahob.
Die plaatsen ze terug ter hoogte van Crailoo, en anders doe je het te Weeps, er zit toch geen station tussen Naarden-Bussum & Weeps.quote:
Die plaatjesquote:Op dinsdag 14 juni 2016 19:50 schreef b2py het volgende:
Leuk lijstje met data van vrijwel alle hogesnelheidstreinen ter wereld: http://www.uic.org/IMG/pdf/20131101_data_of_hs_trains.pdf
lucht weegt niks tov water ;Pquote:Op dinsdag 14 juni 2016 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt niet lucht genoeg vervoeren
Vooral omdat het eerst inviel voor een VIRM6je van Deventer naar Enschede. Op de terugweg combineert het DDZ in Deventer lastig met VIRM, dus de VIRM maakte de reis af (VIRM-4). Die DDZ keerde in 5 minuten weer naar Enschede, maar nu in plaats van een DDAR in de sprinter.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 20:22 schreef dennistd het volgende:
Een DDZ-zesje in de sprinter Enschede-Apeldoorn. Dat is toch wel een beetje overkill...
Ik ben vanavond sowieso al van het luchtvervoer: de afgelopen vier uur niet meer dan tien mensen vervoerd.... De rustigste lijnen van de regioquote:Op dinsdag 14 juni 2016 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt niet lucht genoeg vervoeren
Wel gunstig voor je dieselverbruikquote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik ben vanavond sowieso al van het luchtvervoer: de afgelopen vier uur niet meer dan tien mensen vervoerd.... De rustigste lijnen van de regio
Ik had vanmiddag ook de hele rit lang de bus voormezelf. Van beginpunt tot eindpuntquote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik ben vanavond sowieso al van het luchtvervoer: de afgelopen vier uur niet meer dan tien mensen vervoerd.... De rustigste lijnen van de regio
Dat ik deze quote nog eens mag maken..quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik had vanmiddag ook de hele rit lang de bus
Ja, ik bedoelde dus dat Plan T (lichtste treinen per zitplaats bij de introductie) per as 10,5ton is en SLT6 11 ton per as. Dat is echt bijna een afrondingsfout zo klein, de marges zijn zowat vier keer hoger.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 16:20 schreef ReisT het volgende:
Bij SLT is dat gewicht verdeeld over 7 draaistellen in plaats van 8 bij Plan T.
Als die hoerenlopers in de Gazellefabriek eindelijk De Enige Juiste Unieke Velg gevonden hebben voor mijn onverwoestbare fiets van 53 jaar oud, en hem ook gemonteerd hebben, dan is het voorlopig weer afgelopen met de busserij. Maar nu dus nog even niet helaas.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:58 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Dat ik deze quote nog eens mag maken..
Kan ook nog de Eurostar zijn, die reed vanavond tussen Utrecht en Arnhem, terug via Deventer-Amersfoort naar de Watergraafsmeer zou kunnen natuurlijk.quote:Op woensdag 15 juni 2016 00:46 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik kom net thuis van piekuurtje op café. Terwijl ik rond 0:40 de voordeur openmaakte kwam er iets westbound langsrijden, een raampjestrein die ik niet kon plaatsen. NSB-ding? Flirt? Wat?
Nee, ik heb geen idee wat ik verbruik. Natuurlijk wel of ik enigszins zuinig rij of juist niet, maar dat is puur op rijstijl. Exacte cijfers weet ik niet, is ook lastig als je vijf bussen op een dag hebt en een bus op een dag makkelijk tien verschillende chauffeurs heeft.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wel gunstig voor je dieselverbruikOf is daar geen onderlinge 'wedstrijd' in bij jullie?
quote:ALMELO - De Nederlandse Spoorwegen zet het mes in het aantal stoptreinen in Twente. Buiten de spits zitten er veel te weinig reizigers in de stoptreinen op het traject Almelo-Enschede.
Daarom wil NS op 12 december, als de nieuwe dienstregeling 2017 ingaat, de stoptreindienst op het genoemde traject buiten de spits beëindigen. Volgens woordvoerder Corien Koetsier van de NS gaat het om circa 32 ritten per werkdag die geschrapt zouden worden.
Dan gaat het hard ja..quote:Op woensdag 15 juni 2016 00:52 schreef Prins_Pils het volgende:
Over die onderdoorgang in Amsterdam-Diemen gesproken trouwens: ik lees bij de concurrent dat er vier woningen gesloopt gaan worden voor een tijdelijke overweg. Misschien dat daar die 30 miljoen vandaan komt?
Nou nou nou dat is ook niet aardigquote:Op dinsdag 14 juni 2016 23:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik wil bij deze de nabestaanden van Dhr Ferdinand Les alvast mijn oprechte meeleven doen toekomen. Hij was een fijne vent, maar wij begrijpen dat jullie gekozen hebben voor euthanasie nadat Fer zijn traumatische buservaring nooit te boven is gekomen.
Het is toch de bedoeling dat Eurostar Amsterdam-Londen gaat doen, waarom dan zulke uitstapjes? Utrecht en Den Haag kan ik nog we snappen als back-up traject, maar oostelijker dan dat vind ik raar.quote:Op woensdag 15 juni 2016 01:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kan ook nog de Eurostar zijn, die reed vanavond tussen Utrecht en Arnhem, terug via Deventer-Amersfoort naar de Watergraafsmeer zou kunnen natuurlijk.
Tussen Maarn en Driebegen-Zeist is een vaste meetapparatuuropstelling ingebouwd in de baan.quote:Op woensdag 15 juni 2016 08:28 schreef Fixers het volgende:
[..]
Het is toch de bedoeling dat Eurostar Amsterdam-Londen gaat doen, waarom dan zulke uitstapjes? Utrecht en Den Haag kan ik nog we snappen als back-up traject, maar oostelijker dan dat vind ik raar.
Omdat er ook ruimte moet zijn in de dienstregeling. De Hanzelijn is daarom een dankbaar object bijvoorbeeld. Niet omdat de Eurostar naar Zwolle gaat doorrijden of omdat het er gaat stikken van de Flirts, maar simpelweg omdat er ruimte is. Echt superraar inderdaad.quote:Op woensdag 15 juni 2016 08:28 schreef Fixers het volgende:
[..]
Het is toch de bedoeling dat Eurostar Amsterdam-Londen gaat doen, waarom dan zulke uitstapjes? Utrecht en Den Haag kan ik nog we snappen als back-up traject, maar oostelijker dan dat vind ik raar.
Ah, het is hier een tweede somda geworden. Alleen echte treinfappers welkom. Gewoon een vraag stellen als je geen linnentasje met opschrijfboekje voor treinnummers hebt mag niet meer.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Omdat er ook ruimte moet zijn in de dienstregeling. De Hanzelijn is daarom een dankbaar object bijvoorbeeld. Niet omdat de Eurostar naar Zwolle gaat doorrijden of omdat het er gaat stikken van de Flirts, maar simpelweg omdat er ruimte is. Echt superraar inderdaad.
Nee hoor, het is hier absoluut geen somda en het is best vreemd dat jij iets raar mag vinden wat ik met een beetje logisch nadenken zo kan verklaren zonder dat ik ingevoerd ben in hoe die meuk daadwerkelijk getest moet worden. En raar dat ik dat dan niet meer raar mag vinden. RAAR.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:34 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ah, het is hier een tweede somda geworden. Alleen echte treinfappers welkom. Gewoon een vraag stellen als je geen linnentasje met opschrijfboekje voor treinnummers hebt mag niet meer.
Duidelijk.
Wat Fles zegtquote:Op woensdag 15 juni 2016 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Nu weer lief doen kinders. Anders is het barkenbiet'n![]()
quote:Op woensdag 15 juni 2016 01:46 schreef tripel7 het volgende:
Voor op je telefoon: https://play.google.com/s(...)tentry.nsdienstentry
Super, thnx!quote:Op woensdag 15 juni 2016 01:44 schreef dennistd het volgende:
Deze zijn van december: http://dennistd.nl/temp/tr/nsdiensten2016.zip
Alleen had je wel hulp van iemand anders nodig...quote:Op woensdag 15 juni 2016 12:37 schreef b2py het volgende:
Wel leuk dat mijn woonplaats zo gehighlight is
Jees, staat dat daar nog steeds?quote:Op woensdag 15 juni 2016 12:34 schreef MTL het volgende:
Waar vinden we dit ongelooflijk hippe bestemmingsbord?
(en voor je het je afvraagt: ja, deze foto is gisteren gemaakt, dus ik neem aan dat deze ook vandaag de dag nog altijd op het betreffende perron te vinden is )
Nog meer mensen in lijn 9quote:Op woensdag 15 juni 2016 07:47 schreef boriq het volgende:
We hebben het er hier al wel eens over gehad en het lijkt per december 2016 ook te gebeuren, de sprinter Apeldoorn - Almelo ( - Enschede) rijdt vanaf dan als het aan NS ligt alleen in de spits door naar Enschede (ipv. de hele dag tot 20:00)
via een meer bij De Tubantia
[..]
Als notoir spammer trein fappert en veel poster van het eerste uur moet je hem eigenlijk wel openenquote:Op woensdag 15 juni 2016 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoef hem niet trouwensMaar veel plezier ermee vast
Nee, ik ben aan het werk.quote:Op woensdag 15 juni 2016 13:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als notoir spammer trein fappert en veel poster van het eerste uur moet je hem eigenlijk wel openen
Watergraafsmeer?quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:11 schreef MTL het volgende:
Helaas, allebei fout
Inderdaad wel een 1700.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |