abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163005799
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Laat ze, ze zijn niet zo ingevoerd in de materie als jij.. ;-)
Je hoeft ze niet in het ongewis te laten natuurlijk, dat zou jij alleen doen :P
pi_163005849
Overigens wil ik nog aangeven dat het contract nog aanbesteed moet worden en dat dit de prijs is die verwacht wordt. Wellicht komt de aannemer met enorm innovatieve constructies waardoor de fasering simpeler en sneller kan en dus uiteindelijk goedkoper.
pi_163005861
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Je hoeft ze niet in het ongewis te laten natuurlijk, dat zou jij alleen doen :P
Dat soort dingen zijn erg makkelijk gezegd. Leg maar even x jaar studie uit dan. Kom op.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:28:05 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163005904
Tijd voor mij om ook iets doms te roepen *O*

Oh, laat ook maar O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163005914
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat soort dingen zijn erg makkelijk gezegd. Leg maar even x jaar studie uit dan. Kom op.
Als ik het allemaal zou herinneren wat ik heb geleerd zou ik dat graag doen :P
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 14:29:47 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163005939
Ik vroeg me trouwens af... Met al die nieuwe lage treinen, de installaties komen dan toch op het dak? Heeft dat geen nadelige consequenties voor het zwaartepunt? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163005991
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:29 schreef derLudolf het volgende:
Ik vroeg me trouwens af... Met al die nieuwe lage treinen, de installaties komen dan toch op het dak? Heeft dat geen nadelige consequenties voor het zwaartepunt? :)
Ik vermoed dat dat gecompenseerd wordt doordat de constructie zelf bij balkons etc ook lager ligt en het frame van de trein de grootste massa is.
pi_163006798
Waren er bij het Eisenbahn-Bundesamt niet geregeld allerlei strubbelingen met de goedkeuring van materieel? Ik las laatst dat eind april de technische peiler van het Vierde Spoorwegpakket is goedgekeurd, een van de nieuwe regels daarin is is dat spoorwegbedrijven kunnen kiezen of ze hun materieel laten goedkeuren door het Europees Spoorwegbureau of door de nationale certificeringsorganisatie; zou dat tot flinke veranderingen gaan leiden in Duitsland?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2016 15:11:23 ]
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 15:23:45 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163007051
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vermoed dat dat gecompenseerd wordt doordat de constructie zelf bij balkons etc ook lager ligt en het frame van de trein de grootste massa is.
Kan maar zo. Draaistellen zijn ook kleiner lijkt me? Das ook een flink gewicht natuurlijk.

En echt zware trafo's, zitten die nog wel in moderne treinen, veel zal ook wel met elektronica worden geregeld? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163007087
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kan maar zo. Draaistellen zijn ook kleiner lijkt me? Das ook een flink gewicht natuurlijk.

En echt zware trafo's, zitten die nog wel in moderne treinen, veel zal ook wel met elektronica worden geregeld? :)
Kan me niet voorstellen dat draaistellen kleiner worden eigenlijk, maar dat kennisveld weet ik bar weinig van af.
pi_163007103
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kan maar zo. Draaistellen zijn ook kleiner lijkt me? Das ook een flink gewicht natuurlijk.

En echt zware trafo's, zitten die nog wel in moderne treinen, veel zal ook wel met elektronica worden geregeld? :)
Hoe kom je erbij dat dat zwaarder zou worden? Het gaat om de belasting per as en die wordt de laatste jaren alleen maar flink minder vanwege nieuwe lichtere materialen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 15:33:28 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163007336
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat dat zwaarder zou worden? Het gaat om de belasting per as en die wordt de laatste jaren alleen maar flink minder vanwege nieuwe lichtere materialen.
Nee ik bedoel meer dat een (motor) draaistel een zwaar onderdeel is.

En met al die lightrail meuk neemt de relatieve massa juist toe? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163008110
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nee ik bedoel meer dat een (motor) draaistel een zwaar onderdeel is.

En met al die lightrail meuk neemt de relatieve massa juist toe? ;)
Je schrijft het niet echt heel helder op :P
De belasting van de belading ja, maar verder niet.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163008132
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat dat zwaarder zou worden? Het gaat om de belasting per as en die wordt de laatste jaren alleen maar flink minder vanwege nieuwe lichtere materialen.
...niet als je het over het zwaartepunt hebt. Maar sja, definieer "nadelige consequenties". Zolang je trein niet onwijs gaat schommelen of omgaat, maakt het dan uit hoe hoog het zwaartepunt ligt?

Daarnaast denk ik dat de asdruk van het nieuwe sprintermaterieel (daar hebben we het over?) met jacobsdraaistellen toch wel aanzienlijk hoger is dan met klassieke draaistellen.
pi_163008255
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:09 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

...niet als je het over het zwaartepunt hebt. Maar sja, definieer "nadelige consequenties". Zolang je trein niet onwijs gaat schommelen of omgaat, maakt het dan uit hoe hoog het zwaartepunt ligt?

Daarnaast denk ik dat de asdruk van het nieuwe sprintermaterieel (daar hebben we het over?) met jacobsdraaistellen toch wel aanzienlijk hoger is dan met klassieke draaistellen.
SLT is maar iets zwaarder dan Plan T leeg, 500KG verschil.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:20:24 #216
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_163008374
Bij SLT is dat gewicht verdeeld over 7 draaistellen in plaats van 8 bij Plan T.
pi_163008507
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:20 schreef ReisT het volgende:
Bij SLT is dat gewicht verdeeld over 7 draaistellen in plaats van 8 bij Plan T.
Maar gelijkmatiger verdeeld over het treinstel ipv twee draaistellen bij elkaar.
Bij twijfel: gebruik beton.
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 16:26:03 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163008521
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:09 schreef KomtTijd... het volgende:


Daarnaast denk ik dat de asdruk van het nieuwe sprintermaterieel (daar hebben we het over?) met jacobsdraaistellen toch wel aanzienlijk hoger is dan met klassieke draaistellen.
SLeT 6 en Plan T hebben 14 resp 16 assen en wegen 176t resp 163t.

Aslast is dus hoger :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163008592
Valt me nog mee dat het niet (bijna) 2x zo hoog is. Hebben ze toch een aardig stukje gewicht bespaard. Maar de bakken zijn ook wel een stuk korter bedenk ik me nu, dat scheelt natuurlijk ook.

Maar watvoor "nadelige gevolgen" zou een hoger zwaartepunt met zich meebrengen in een trein? Ik bedoel, met wegligging heb je weinig te maken...
pi_163008643
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

SLeT 6 en Plan T hebben 14 resp 16 assen en wegen 176t resp 163t.

Aslast is dus hoger :Y
Aslast wordt bepaald door de gelijkmatige belasting + moment (kracht keer arm). Een SLT moet je beschouwen als ligger op 7 steunpunten, een plan T als 4 liggers op 2 steunpunten. Dus je kan niet op basis van deze informatie dit concluderen.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_163008650
Schommelingen
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 16:46:55 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163008958
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:30 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Aslast wordt bepaald door de gelijkmatige belasting + moment (kracht keer arm). Een SLT moet je beschouwen als ligger op 7 steunpunten, een plan T als 4 liggers op 2 steunpunten. Dus je kan niet op basis van deze informatie dit concluderen.
Waarom kun je SLT als één ligger beschouwen? Omdat het jacobsdraaistellen heeft?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163009120
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom kun je SLT als één ligger beschouwen? Omdat het jacobsdraaistellen heeft?
Voor het gewicht wel iig. De bakken onderling geven nu wel krachten door, terwijl "klassieke" ophanging dat zeker niet doet.
Bij twijfel: gebruik beton.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 17:24:12 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163009632
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:40 schreef Peterselieman het volgende:
Maar dan is wel alles rond Amsterdam overwegvrij
Precies. Dat werd hoog tijd ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 juni 2016 @ 17:34:40 #225
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_163009832
Nu de overweg bij Naarden-Bussum nog, die ligt toch meer dicht dan open? :X
  dinsdag 14 juni 2016 @ 18:11:01 #226
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_163010739
Volgend jaar wordt daar de snelheid verhoogd, dan zal die overweg in elk geval minder lang dicht zitten.

Overweg wordt verbouwd van vijfsporig met afstandsbediening tot tweesporig met Ahob.

[ Bericht 31% gewijzigd door ReisT op 14-06-2016 18:18:23 ]
  dinsdag 14 juni 2016 @ 18:40:21 #227
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163011563
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 18:11 schreef ReisT het volgende:
Overweg wordt verbouwd van vijfsporig met afstandsbediening tot tweesporig met Ahob.
Dág inhaalmogelijkheid :N
doei
pi_163011766
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 18:40 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Dág inhaalmogelijkheid :N
Die plaatsen ze terug ter hoogte van Crailoo, en anders doe je het te Weeps, er zit toch geen station tussen Naarden-Bussum & Weeps.
pi_163013863
Leuk lijstje met data van vrijwel alle hogesnelheidstreinen ter wereld: http://www.uic.org/IMG/pdf/20131101_data_of_hs_trains.pdf
  dinsdag 14 juni 2016 @ 20:17:17 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163014625
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 19:50 schreef b2py het volgende:
Leuk lijstje met data van vrijwel alle hogesnelheidstreinen ter wereld: http://www.uic.org/IMG/pdf/20131101_data_of_hs_trains.pdf
Die plaatjes :'( _O- Zelfs op 500 % zijn ze niet groter dan een pinknagel EN dan blokkerig en onscherp :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 14 juni 2016 @ 20:22:56 #231
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_163014777
Een DDZ-zesje in de sprinter Enschede-Apeldoorn. Dat is toch wel een beetje overkill...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 juni 2016 @ 20:35:47 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163015182
Je kunt niet lucht genoeg vervoeren ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_163015601
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt niet lucht genoeg vervoeren ^O^
lucht weegt niks tov water ;P
  dinsdag 14 juni 2016 @ 21:15:05 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163016638
Boze forenzen hebben vanavond geprotesteerd in het station van Brighton, nadat ze al weken herhaaldelijk worden geconfronteerd met korte, vertraagde of uitgevallen treinen. Ze willen het vertrek van Southern/GTR, dat al weken onder vuur ligt.

Het protest ging later van start dan gepland, dit vanwege vertraagde treinen. :')

Vakbond RMT heeft een nieuwe staking aangekondigd.

http://www.brightonandhov(...)e-of-delayed-trains/
pi_163018854
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 20:22 schreef dennistd het volgende:
Een DDZ-zesje in de sprinter Enschede-Apeldoorn. Dat is toch wel een beetje overkill...
Vooral omdat het eerst inviel voor een VIRM6je van Deventer naar Enschede. Op de terugweg combineert het DDZ in Deventer lastig met VIRM, dus de VIRM maakte de reis af (VIRM-4). Die DDZ keerde in 5 minuten weer naar Enschede, maar nu in plaats van een DDAR in de sprinter.

Andersom was handiger... DDZ als IC door naar Utrecht/Den Haag. VIRM4 in plaats van de DDAR...
Bij twijfel: gebruik beton.
  Redactie Sport dinsdag 14 juni 2016 @ 22:50:55 #236
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_163020569
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt niet lucht genoeg vervoeren ^O^
Ik ben vanavond sowieso al van het luchtvervoer: de afgelopen vier uur niet meer dan tien mensen vervoerd.... De rustigste lijnen van de regio
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 22:57:42 #237
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163020818
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 22:50 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik ben vanavond sowieso al van het luchtvervoer: de afgelopen vier uur niet meer dan tien mensen vervoerd.... De rustigste lijnen van de regio
Wel gunstig voor je dieselverbruik *) Of is daar geen onderlinge 'wedstrijd' in bij jullie?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 14 juni 2016 @ 22:57:44 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163020819
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 22:50 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik ben vanavond sowieso al van het luchtvervoer: de afgelopen vier uur niet meer dan tien mensen vervoerd.... De rustigste lijnen van de regio
Ik had vanmiddag ook de hele rit lang de bus voormezelf. Van beginpunt tot eindpunt :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 juni 2016 @ 22:58:58 #239
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163020849
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik had vanmiddag ook de hele rit lang de bus
Dat ik deze quote nog eens mag maken..

[ Bericht 1% gewijzigd door Prins_Pils op 14-06-2016 23:08:28 ]
doei
pi_163021884
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:20 schreef ReisT het volgende:
Bij SLT is dat gewicht verdeeld over 7 draaistellen in plaats van 8 bij Plan T.
Ja, ik bedoelde dus dat Plan T (lichtste treinen per zitplaats bij de introductie) per as 10,5ton is en SLT6 11 ton per as. Dat is echt bijna een afrondingsfout zo klein, de marges zijn zowat vier keer hoger.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 23:40:08 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163021926
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 22:58 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Dat ik deze quote nog eens mag maken..
Als die hoerenlopers in de Gazellefabriek eindelijk De Enige Juiste Unieke Velg gevonden hebben voor mijn onverwoestbare fiets van 53 jaar oud, en hem ook gemonteerd hebben, dan is het voorlopig weer afgelopen met de busserij. Maar nu dus nog even niet helaas.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163022090
Ik wil bij deze de nabestaanden van Dhr Ferdinand Les alvast mijn oprechte meeleven doen toekomen. Hij was een fijne vent, maar wij begrijpen dat jullie gekozen hebben voor euthanasie nadat Fer zijn traumatische buservaring nooit te boven is gekomen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 15 juni 2016 @ 00:46:55 #243
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163023005
Ik kom net thuis van piekuurtje op café. Terwijl ik rond 0:40 de voordeur openmaakte kwam er iets westbound langsrijden, een raampjestrein die ik niet kon plaatsen. NSB-ding? Flirt? Wat?
doei
  woensdag 15 juni 2016 @ 00:52:21 #244
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163023079
Over die onderdoorgang in Amsterdam-Diemen gesproken trouwens: ik lees bij de concurrent dat er vier woningen gesloopt gaan worden voor een tijdelijke overweg. Misschien dat daar die 30 miljoen vandaan komt?
doei
  Redactie Sport woensdag 15 juni 2016 @ 01:02:29 #245
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_163023245
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:46 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik kom net thuis van piekuurtje op café. Terwijl ik rond 0:40 de voordeur openmaakte kwam er iets westbound langsrijden, een raampjestrein die ik niet kon plaatsen. NSB-ding? Flirt? Wat?
Kan ook nog de Eurostar zijn, die reed vanavond tussen Utrecht en Arnhem, terug via Deventer-Amersfoort naar de Watergraafsmeer zou kunnen natuurlijk.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 15 juni 2016 @ 01:04:33 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_163023275
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 22:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wel gunstig voor je dieselverbruik *) Of is daar geen onderlinge 'wedstrijd' in bij jullie?
Nee, ik heb geen idee wat ik verbruik. Natuurlijk wel of ik enigszins zuinig rij of juist niet, maar dat is puur op rijstijl. Exacte cijfers weet ik niet, is ook lastig als je vijf bussen op een dag hebt en een bus op een dag makkelijk tien verschillende chauffeurs heeft.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_163023613
Zijn er eigenlijk nog websites/openbare platformen waarop je de NS-diensten kan bekijken voor machinisten?
Gezien ik wel benieuwd ben naar het aanbod van mijn toekomstige standplaats...
Ns4ns is m gepeerd zag ik :')
  Redactie Sport woensdag 15 juni 2016 @ 01:44:00 #248
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_163023678
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 15 juni 2016 @ 07:47:48 #250
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_163024792
We hebben het er hier al wel eens over gehad en het lijkt per december 2016 ook te gebeuren, de sprinter Apeldoorn - Almelo ( - Enschede) rijdt vanaf dan als het aan NS ligt alleen in de spits door naar Enschede (ipv. de hele dag tot 20:00)

via een meer bij De Tubantia
quote:
ALMELO - De Nederlandse Spoorwegen zet het mes in het aantal stoptreinen in Twente. Buiten de spits zitten er veel te weinig reizigers in de stoptreinen op het traject Almelo-Enschede.
Daarom wil NS op 12 december, als de nieuwe dienstregeling 2017 ingaat, de stoptreindienst op het genoemde traject buiten de spits beëindigen. Volgens woordvoerder Corien Koetsier van de NS gaat het om circa 32 ritten per werkdag die geschrapt zouden worden.
pi_163024824
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:52 schreef Prins_Pils het volgende:
Over die onderdoorgang in Amsterdam-Diemen gesproken trouwens: ik lees bij de concurrent dat er vier woningen gesloopt gaan worden voor een tijdelijke overweg. Misschien dat daar die 30 miljoen vandaan komt?
Dan gaat het hard ja..
  woensdag 15 juni 2016 @ 07:58:49 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163024919
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik wil bij deze de nabestaanden van Dhr Ferdinand Les alvast mijn oprechte meeleven doen toekomen. Hij was een fijne vent, maar wij begrijpen dat jullie gekozen hebben voor euthanasie nadat Fer zijn traumatische buservaring nooit te boven is gekomen.
Nou nou nou dat is ook niet aardig }:|
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163025239
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 01:02 schreef dennistd het volgende:

[..]

Kan ook nog de Eurostar zijn, die reed vanavond tussen Utrecht en Arnhem, terug via Deventer-Amersfoort naar de Watergraafsmeer zou kunnen natuurlijk.
Het is toch de bedoeling dat Eurostar Amsterdam-Londen gaat doen, waarom dan zulke uitstapjes? Utrecht en Den Haag kan ik nog we snappen als back-up traject, maar oostelijker dan dat vind ik raar.
pi_163025267
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:28 schreef Fixers het volgende:

[..]

Het is toch de bedoeling dat Eurostar Amsterdam-Londen gaat doen, waarom dan zulke uitstapjes? Utrecht en Den Haag kan ik nog we snappen als back-up traject, maar oostelijker dan dat vind ik raar.
Tussen Maarn en Driebegen-Zeist is een vaste meetapparatuuropstelling ingebouwd in de baan.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_163025772
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:28 schreef Fixers het volgende:

[..]

Het is toch de bedoeling dat Eurostar Amsterdam-Londen gaat doen, waarom dan zulke uitstapjes? Utrecht en Den Haag kan ik nog we snappen als back-up traject, maar oostelijker dan dat vind ik raar.
Omdat er ook ruimte moet zijn in de dienstregeling. De Hanzelijn is daarom een dankbaar object bijvoorbeeld. Niet omdat de Eurostar naar Zwolle gaat doorrijden of omdat het er gaat stikken van de Flirts, maar simpelweg omdat er ruimte is. Echt superraar inderdaad.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163026187
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Omdat er ook ruimte moet zijn in de dienstregeling. De Hanzelijn is daarom een dankbaar object bijvoorbeeld. Niet omdat de Eurostar naar Zwolle gaat doorrijden of omdat het er gaat stikken van de Flirts, maar simpelweg omdat er ruimte is. Echt superraar inderdaad.
Ah, het is hier een tweede somda geworden. Alleen echte treinfappers welkom. Gewoon een vraag stellen als je geen linnentasje met opschrijfboekje voor treinnummers hebt mag niet meer.

Duidelijk.
pi_163026402
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:34 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ah, het is hier een tweede somda geworden. Alleen echte treinfappers welkom. Gewoon een vraag stellen als je geen linnentasje met opschrijfboekje voor treinnummers hebt mag niet meer.

Duidelijk.
Nee hoor, het is hier absoluut geen somda en het is best vreemd dat jij iets raar mag vinden wat ik met een beetje logisch nadenken zo kan verklaren zonder dat ik ingevoerd ben in hoe die meuk daadwerkelijk getest moet worden. En raar dat ik dat dan niet meer raar mag vinden. RAAR.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:59:42 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163026579
Nu weer lief doen kinders. Anders is het barkenbiet'n :Y *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 15 juni 2016 @ 10:24:59 #259
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163027027
quote:
17s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Nu weer lief doen kinders. Anders is het barkenbiet'n :Y *)
Wat Fles zegt :)

Deadlock, jij kunt bent toch in staat meer te beredeneren dan de gemiddelde forens, door best veel feitenkennis. Ik waardeer je inbreng zeer, maar een vraag van iemand die hier even langs komt, als raar/dom te bestempelen vind ik niet zo lief O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163027653
quote:
quote:
Super, thnx!
  woensdag 15 juni 2016 @ 11:23:37 #261
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_163028253
Voyages SNCF de distributeur voor tickets van uiteraard de SNCF Thalys, Lyria en wat DB treinen verkocht al tickets voor de Ouibus (Filiaal van de SNCF° maar gaan nu ook tickets verkopen van Transdev (Eurolines Izilignes)

http://www.latribune.fr/e(...)transdev-579180.html
  woensdag 15 juni 2016 @ 11:38:09 #262
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_163028557
Ouigo, Ouibus, Izy, Izilignes, rare Fransen die wel Engelse woorden gebruiken maar ze niet zo willen schrijven. Raar.
  woensdag 15 juni 2016 @ 11:46:44 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163028715
Je moeder is raar :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 juni 2016 @ 11:59:43 #264
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_163029007
Ik voorspel dat topic 1000 een rare titel krijgt... c_/
pi_163029667
Hangt er natuurlijk af van wie 'm gaat openen :P
Bij mij zou het zoiets worden als:

1000 Bommen en granaten.

Daar valt vast wel iets met treinen aan te koppelen :+
pi_163029694
#lapohunt
pi_163029701
Sst :P
pi_163029719


Hier alvast een plaatje voor in de OP
pi_163029751
Moet eigenlijk wel een iconisch topic wordne met opsommingen, lijstjes en data. :9~ :9~
pi_163029951
Ja, hallo. Aan lapo hunten ga ik niet doen. Daarom maar een plaatje van een trein.



En nog een raadplaatje (moet geen moeilijke zijn, toch?).

Waar vinden we dit ongelooflijk hippe bestemmingsbord?

(en voor je het je afvraagt: ja, deze foto is gisteren gemaakt, dus ik neem aan dat deze ook vandaag de dag nog altijd op het betreffende perron te vinden is :+)
pi_163029969
Rotterdam Stadion?
pi_163030001
Pff, spelletjes spelen met treinennerds is niet leuk :( :P

En dat is uiteraard goed.
pi_163030027
Wel leuk dat mijn woonplaats zo gehighlight is :Y
pi_163030034
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:37 schreef b2py het volgende:
Wel leuk dat mijn woonplaats zo gehighlight is :Y
Alleen had je wel hulp van iemand anders nodig...
Bij twijfel: gebruik beton.
  woensdag 15 juni 2016 @ 12:38:33 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163030057
Dat "bord" is inderdaad wel ongeloofelijk hip ja :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163030089
Dat bord heeft echter hetzelfde probleem als de digitale variant. De bestemming klopt soms niet :(
Ik ging namelijk helemaal niet naar Enschede gisteren :(
  woensdag 15 juni 2016 @ 12:47:04 #277
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_163030277
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:34 schreef MTL het volgende:
Waar vinden we dit ongelooflijk hippe bestemmingsbord?

(en voor je het je afvraagt: ja, deze foto is gisteren gemaakt, dus ik neem aan dat deze ook vandaag de dag nog altijd op het betreffende perron te vinden is )
Jees, staat dat daar nog steeds?

Dat het ondertussen niet aan godbonken is verbaasd me, zeker daar!
  woensdag 15 juni 2016 @ 13:05:04 #278
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_163030783
pi_163030819
22 posts te vroeg
  woensdag 15 juni 2016 @ 13:27:35 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163031254
Ga jij lapohunten b2py? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 juni 2016 @ 13:27:46 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163031259
Hier, ik help je wel even dan :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 juni 2016 @ 13:28:04 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163031266
Ik hoef hem niet trouwens :N Maar veel plezier ermee vast ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 15 juni 2016 @ 13:42:11 #283
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_163031602
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 07:47 schreef boriq het volgende:
We hebben het er hier al wel eens over gehad en het lijkt per december 2016 ook te gebeuren, de sprinter Apeldoorn - Almelo ( - Enschede) rijdt vanaf dan als het aan NS ligt alleen in de spits door naar Enschede (ipv. de hele dag tot 20:00)

via een meer bij De Tubantia

[..]

Nog meer mensen in lijn 9 *O*
Kunnen we straks ipv een 10-minutendienst een 5-minutendienst de hele dag gaan rijden O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_163031690
Tss, lapohunten :')

Dan nog maar een raadplaatje.
Waar is dit (en nee, dit was niet gisteren :P)?


Edit: en voor de bonuspunten, wat is mijn volgende stopstation?
  woensdag 15 juni 2016 @ 13:47:00 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163031710
Ergens tussen Nunspeet en Harderwijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 15 juni 2016 @ 13:47:30 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163031719
quote:
4s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoef hem niet trouwens :N Maar veel plezier ermee vast ^O^
Als notoir spammer trein fappert en veel poster van het eerste uur moet je hem eigenlijk wel openen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 15 juni 2016 @ 13:48:07 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163031730
quote:
12s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als notoir spammer trein fappert en veel poster van het eerste uur moet je hem eigenlijk wel openen :P
Nee, ik ben aan het werk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163031778
quote:
5s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ergens tussen Nunspeet en Harderwijk?
Neu, niet in de buurt.
  woensdag 15 juni 2016 @ 13:52:15 #289
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_163031807
Arnhem (komende vanuit Utrecht)?
pi_163031915
Bijna goed :P (even richting omdraaien ;)).
En waar is het dan precies? :)
  Redactie Sport woensdag 15 juni 2016 @ 14:00:10 #291
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_163031974
Zal wel omgeving Oosterbeek zijn lijkt me met die ingraving.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_163031985
Correct, dus wat is het volgende stopstation voor deze trein? :P (instinkertje misschien)

Edit: en nee, ik ben uiteraard niet bezig met lapohunten. Dat is zoooo 1589 :+
  Redactie Sport woensdag 15 juni 2016 @ 14:05:30 #293
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_163032109
Het is een loc serie 16/17/1800 aan de ruit te zien. Het zou DDAR in de stopper naar Ede kunnen zijn, maar iets internationaals is waarschijnlijker. Ik gok dan ook op Utrecht C.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_163032158
BR189? :P
pi_163032239
Helaas, allebei fout :P
Inderdaad wel een 1700.
  woensdag 15 juni 2016 @ 14:11:33 #296
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_163032243
  Redactie Sport woensdag 15 juni 2016 @ 14:12:51 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_163032265
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 14:11 schreef MTL het volgende:
Helaas, allebei fout :P
Inderdaad wel een 1700.
Watergraafsmeer?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 15 juni 2016 @ 14:14:28 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163032300
Doei :W Tot in topics met 4 cijfers *O* :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163032312
Adieu!
pi_163032324
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 14:12 schreef dennistd het volgende:

[..]

Watergraafsmeer?
Welnee joh, ben je gek. Vooruit, zal ik het maar zeggen :
Gewoon Ede-Wageningen dus. Dit was destijds met een 1700 + 9 ICRM + BDs in de intercity van Nijmegen naar Schiphol ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')