Ik zou eerder afvragen of die ene letter 200.000 euro waard is..quote:Op zondag 12 juni 2016 17:04 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Maar nu de hamvraag: klopt het ook?
en de ECHT belangrijke dingen (de blauwe borden)?quote:Op zondag 12 juni 2016 17:36 schreef MTL het volgende:
Arnhem heet vanaf vandaag Arnhem Centraal, ja, maar enkel in de dynamische reisinfo (schermen e.d.). De statistische reisinfo (gele borden) worden pas eind dit jaar aangepast.
Niks bijzonders helaasquote:
dat is toch een couchette?quote:Op zondag 12 juni 2016 19:09 schreef James1988 het volgende:
Sleeper = bed. T2 en T3 zal wel slaan op met hoeveel mensen je zo'n hok deelt.
Een sleeper is een echt bed. Een couchette is een plank met een stofje eroverheen.quote:
Ik had bij plank met stof ook een verrassingspakket?quote:Op zondag 12 juni 2016 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kunt bij de CNL ook kiezen voor een ligplaats of een slaapplaats. Die ligplaatsen zijn couchettes. Slaapplaats is met wastafeltje, stopcontact, vaak een verrassingspakketje (frisheidsdoekjes, pepermuntjes, oordopjes, flesje water) en ontbijt in de ochtend.
7 days krossand.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kunt bij de CNL ook kiezen voor een ligplaats of een slaapplaats. Die ligplaatsen zijn couchettes. Slaapplaats is met wastafeltje, stopcontact, vaak een verrassingspakketje (frisheidsdoekjes, pepermuntjes, oordopjes, flesje water) en ontbijt in de ochtend.
Je bent er al snel een heel uur zoet.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:13 schreef MCH het volgende:
Is Train World in Brussel de moeite (of beter gezegd de 10 euro) waard om te bezoeken?
twitter:politieobzo twitterde op zondag 12-06-2016 om 22:33:56Op station #Eindhoven werd zwaar gewonde man op spoor aangetroffen. Nog n raadsel wat er gebeurd is. reageer retweet
Dus...twitter:politieobzo twitterde op zondag 12-06-2016 om 23:07:54Onderzoek op station #Eindhoven afgerond. Man heeft verm. geprobeerd op rijdende trein te springen. reageer retweet
Als je denkt dat dit te maken heeft met het treinsurfincident van vorige week heb je het denk ik goed fout.quote:
Treinen met douches erinquote:Op zondag 12 juni 2016 23:20 schreef MCH het volgende:
Mensen die zich willen douchen in een trein. Echt klachtwaardig.
Hoezo? Die YT gasten worden toch vaak nagegaan?quote:Op maandag 13 juni 2016 07:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als je denkt dat dit te maken heeft met het treinsurfincident van vorige week heb je het denk ik goed fout.
Want hij wilde zwart reizen?quote:Op maandag 13 juni 2016 07:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als je denkt dat dit te maken heeft met het treinsurfincident van vorige week heb je het denk ik goed fout.
Stomme vraag, maar als een trein de wissel over gaat komt de waterstraal toch naast de douchebak?quote:
Wie zegt dat het een douchebak is een niet één aflopende vloer?quote:Op maandag 13 juni 2016 11:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Stomme vraag, maar als een trein de wissel over gaat komt de waterstraal toch naast de douchebak?
Mocht wel eens tijd wordenquote:Op maandag 13 juni 2016 11:48 schreef boriq het volgende:
Voor de nummertjes-liefhebbers; de beta van ovtijden laat nu ook de treinstel-nummertjes zien
[ afbeelding ]
Hij wou op een rijdende goederentrein springen: http://www.bd.nl/regio/br(...)spreekbaar-1.6103352quote:Op maandag 13 juni 2016 07:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is nogal een hotsie-knotsie-knetter-ervaring over het algemeen jaquote:Op maandag 13 juni 2016 11:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Stomme vraag, maar als een trein de wissel over gaat komt de waterstraal toch naast de douchebak?
kaarten?quote:Op maandag 13 juni 2016 12:28 schreef dennistd het volgende:
*ding*dong*
Speciaal bericht voor de heren Fles en Pils:
Op 2 juli zal de mat'54 766 door Deventer komen. Kaarten zijn vanaf morgenavond 20.30u verkrijgbaar.
Fap fap fap fap fap fap fapquote:Op maandag 13 juni 2016 11:48 schreef boriq het volgende:
Voor de nummertjes-liefhebbers; de beta van ovtijden laat nu ook de treinstel-nummertjes zien
[ afbeelding ]
Dat ben ik vanavond alweer vergeten joh maar bedanktquote:Op maandag 13 juni 2016 12:28 schreef dennistd het volgende:
*ding*dong*
Speciaal bericht voor de heren Fles en Pils:
Op 2 juli zal de mat'54 766 door Deventer komen. Kaarten zijn vanaf morgenavond 20.30u verkrijgbaar.
Stomme vraag, maar als een trein de wissel over gaat komt jouw zeikstraal dan ook naast de pot?quote:Op maandag 13 juni 2016 11:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee wat ik hou mij vast, en in een bus is het zelfs verplicht zitten...quote:Op maandag 13 juni 2016 14:38 schreef MCH het volgende:
[..]
Stomme vraag, maar als een trein de wissel over gaat komt jouw zeikstraal dan ook naast de pot?
Hoezo dat nou weer?quote:Op maandag 13 juni 2016 14:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
en in een bus is het zelfs verplicht zitten...
Liever dat risico dan dat mijn fallus het water raakt.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Omdat je ik denk ik je nek breekt bij een Noodstop omdat zo een cabine bovenin schuin toeloopt
[ afbeelding ]
In Bussen en Treinen zit toch geen water meer in de plee, eerder zo een chemisch goedje...quote:Op maandag 13 juni 2016 14:48 schreef MCH het volgende:
[..]
Liever dat risico dan dat mijn fallus het water raakt.
Waarschijnlijk overschat je je fallus.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:48 schreef MCH het volgende:
[..]
Liever dat risico dan dat mijn fallus het water raakt.
of het water...quote:Op maandag 13 juni 2016 15:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarschijnlijk overschat je je fallus.
Stel je voor dat je op het toilet zit van de bus. De bus moet plotseling remmen waardoor jij schrikt en je ergens aan vastgrijpt wat de doorspoelknop is. Heb je mooi een weggezogen fallus.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
In Bussen en Treinen zit toch geen water meer in de plee, eerder zo een chemisch goedje...
auwquote:Op maandag 13 juni 2016 15:48 schreef MCH het volgende:
[..]
Stel je voor dat je op het toilet zit van de bus. De bus moet plotseling remmen waardoor jij schrikt en je ergens aan vastgrijpt wat de doorspoelknop is. Heb je mooi een weggezogen fallus.
Precies, maar een metrodeur kun je vaak nog wel weer opentrekken. Met behulp van omstanders althans.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
auw
Zegmaar t Rugzak met metrodeur verhaal, maar dan met je Fallus...
Station Blackpool Pleasure Beachquote:Op maandag 13 juni 2016 16:00 schreef MCH het volgende:
Laatste optie maar waarschijnlijk niet. Naar Blackpool (soort Scheveningen alleen dan met Engelse tokkies) en daar de kusttram afrijden.
of: http://www.tramway.co.ukquote:Op maandag 13 juni 2016 16:00 schreef MCH het volgende:
Ik ga zaterdag zeer waarschijnlijk een treinrit vanuit Manchester maken.
Zit nog te twijfelen tussen een rit naar Liverpool. Daar een netwerkkaart a 5 pond kopen die je helemaal tot Chester brengt (ligt tegen de grens met Wales)
Of als het niet te hard regent (er wordt wel regen verwacht) naar het Peak District om precies te zijn Edale. Met de trein de natuur in om te hiken.
Laatste optie maar waarschijnlijk niet. Naar Blackpool (soort Scheveningen alleen dan met Engelse tokkies) en daar de kusttram afrijden.
Pleasure beach? Ik dacht dat dat bij Cap d'Agde wasquote:Op maandag 13 juni 2016 16:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Station Blackpool Pleasure Beach![]()
quote:Op maandag 13 juni 2016 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Pleasure beach? Ik dacht dat dat bij Cap d'Agde was
Wanneer wordt die verbouwd dan?quote:Op maandag 13 juni 2016 23:21 schreef b2py het volgende:
Over die boekenVIRM, schijnt dat er nu een ander stel (8707) rond gaat rijden met stickers na de verbouwing
Zul je zien dat ze er PDF-virms van maken. Met allemaal diskettes en downloadicoontjes en Adobe-logo's op de zijkant.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:49 schreef ReisT het volgende:
Zou raar zijn, ze moderniseren nu alleen de 9400 en 8600 serie, daar horen de boekenVIRMs niet bij.
quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zul je zien dat ze er PDF-virms van maken. Met allemaal diskettes en downloadicoontjes en Adobe-logo's op de zijkant.
Dan komen er 2quote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:49 schreef ReisT het volgende:
Zou raar zijn, ze moderniseren nu alleen de 9400 en 8600 serie, daar horen de boekenVIRMs niet bij.
Maar WAAG HET NIET om er foto's van te maken!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zul je zien dat ze er PDF-virms van maken. Met allemaal diskettes en downloadicoontjes en Adobe-logo's op de zijkant.
#dijenkletser
Je hebt wel veel verstand van een land dat je zo erg haat.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Pleasure beach? Ik dacht dat dat bij Cap d'Agde was
Ik weet ook wel dat een tijdje rondcruisen en dollen in Cap de Fap een wilde droom is van menig Fok!ker.quote:
En dan wil je op het eindpunt de bestemmingsaanduiding veranderen maar dat kan dan helemaal niet want het is een PDF- treinquote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
#dijenkletser
Whehehquote:Op dinsdag 14 juni 2016 11:38 schreef JDude het volgende:
[..]
En dan wil je op het eindpunt de bestemmingsaanduiding veranderen maar dat kan dan helemaal niet want het is een PDF- trein![]()
![]()
.
via prorailquote:De overweg aan de Ouddiemerlaan bij station Diemen gaat plaats maken voor een spooronderdoorgang. De eerste werkzaamheden door ProRail zullen vanaf 2018 voor het publiek merkbaar zijn. De aanleg vergt minstens drie jaar.
Goede stap
Met het weghalen van de overweg verdwijnt er een stevig obstakel in een belangrijke verbindingsroute. Regio directeur Cees de Vries van ProRail ziet de komst van de onderdoorgang als de juiste stap: ‘Door de weg onder het spoor door te laten lopen, kan het treinverkeer ongehinderd doorgaan en dat is voor de regionale bereikbaarheid erg belangrijk. De onderdoorgang zorgt er ook voor dat gevaarlijke situaties tot het verleden behoren.’
Landelijk Verbeterprogramma Overwegen
Met de overeenkomst is een bedrag gemoeid van ¤30 miljoen excl. BTW. Daarvan brengt het ministerie de helft op vanuit het Landelijk Verbeterprogramma Overwegen. De andere helft wordt via de gemeente Diemen bijgedragen door Diemen zelf, de Stadsregio Amsterdam en de provincie Noord-Holland.
Nee, integendeel..quote:Op dinsdag 14 juni 2016 13:52 schreef ReisT het volgende:
Bij station Bilthoven hebben ze voor 13 miljoen een tunnel gebouwd. Is de situatie in Diemen echt zo veel complexer?!
Ik gok dat de fasering een stuk complexer is dan in Bitlhoven waar je de ruimte had om bij bouw van 1 tunnel de overweg open kon laten, dat kan hier niet. Je hebt veel slappere grond waardoor je extra zal moeten funderen en misschien zettingsvrije platen moet toepassen. Bajonetligging helpt ook niet met alternatieve loop- en fietsroutes.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 13:52 schreef ReisT het volgende:
Bij station Bilthoven hebben ze voor 13 miljoen een tunnel gebouwd. Is de situatie in Diemen echt zo veel complexer?!
Voor voetgangers leg je een tijdelijke brug aan, voor fietsers die niet over die brug willen stel je een pendelbus in die elk half uur omrijdt. Probleem opgelost lijkt me. Desnoods leg je een tijdelijke overweg 20 meter oostelijk van de huidige overweg neer. Perron moet daar dan wel iets ingekort worden, maar kan aan de oostkant met steigers verlengd worden.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 13:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik gok dat de fasering een stuk complexer is dan in Bitlhoven waar je de ruimte had om bij bouw van 1 tunnel de overweg open kon laten, dat kan hier niet.
Een pendelbus die helemaal moet omrijden over de A10 en A1?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Voor voetgangers leg je een tijdelijke brug aan, voor fietsers die niet over die brug willen stel je een pendelbus in die elk half uur omrijdt. Probleem opgelost lijkt me.
Dat idee hadden wij (Mdj & ik) ook, je zou een tijdelijk perron kunnen maken aan de Weesper zijde om vanuit daar ruimte te creëeren. Overweg verplaatsen kan ook wel maar dat kost dus best veel geld enzo. Zo'n tijdelijke perron zal je ook wel moeten funderen vanwege dat moeras daar.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Voor voetgangers leg je een tijdelijke brug aan, voor fietsers die niet over die brug willen stel je een pendelbus in die elk half uur omrijdt. Probleem opgelost lijkt me. Desnoods leg je een tijdelijke overweg 20 meter oostelijk van de huidige overweg neer. Perron moet daar dan wel iets ingekort worden, maar kan aan de oostkant met steigers verlengd worden.
Ja, zoiets: https://www.google.nl/map(...)421dfd!1m0!3e0?hl=nlquote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:09 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Een pendelbus die helemaal moet omrijden over de A10 en A1?
Dit is een grapje toch?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, zoiets: https://www.google.nl/map(...)421dfd!1m0!3e0?hl=nl
Of via de Weteringweg als er files op de A1 of A10 staan
Het zijn fietsers. En Amsterdam. Die fietsen dus gewoon die voetgangersbrug over.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Voor voetgangers leg je een tijdelijke brug aan, voor fietsers die niet over die brug willen stel je een pendelbus in die elk half uur omrijdt. Probleem opgelost lijkt me. Desnoods leg je een tijdelijke overweg 20 meter oostelijk van de huidige overweg neer. Perron moet daar dan wel iets ingekort worden, maar kan aan de oostkant met steigers verlengd worden.
Waarom zou een overweg 20m opzij leggen zoveel moeten kosten? Die 20m maakt voor de aankondiging ook niet zoveel uit met een baanvaksnelheid van 130km/h, je moet alleen bij de overweg zelf even wat lassen verplaatsen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Overweg verplaatsen kan ook wel maar dat kost dus best veel geld enzo.
Nou ja, het is een optie. Als je daarmee 2 miljoen bespaard lijkt het me nog een prima optie ook (en tevens werk voor buschauffeursquote:
Ik zeg ook voor fietsers die er niet over willen. Oudjes dus vooral die niet met fiets en al die brug op durven bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:13 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Het zijn fietsers. En Amsterdam. Die fietsen dus gewoon die voetgangersbrug over.
Weg asfalteren, verplaatsen fietsenstallingen, kabels & leidingen, geluidsschermen, veiligheidsmaatregelen. Treinverkeer dat niet kan rijdenquote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Waarom zou een overweg 20m opzij leggen zoveel moeten kosten? Die 20m maakt voor de aankondiging ook niet zoveel uit met een baanvaksnelheid van 130km/h, je moet alleen bij de overweg zelf even wat lassen verplaatsen.
Een bus elk half uur rijden over normale dagen gedurende 3 jaar.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Waarom zou een overweg 20m opzij leggen zoveel moeten kosten? Die 20m maakt voor de aankondiging ook niet zoveel uit met een baanvaksnelheid van 130km/h, je moet alleen bij de overweg zelf even wat lassen verplaatsen.
[..]
Nou ja, het is een optie. Als je daarmee 2 miljoen bespaard lijkt het me nog een prima optie ook (en tevens werk voor buschauffeurs)
Laat ze, ze zijn niet zo ingevoerd in de materie als jij.. ;-)quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Weg asfalteren, verplaatsen fietsenstallingen, kabels & leidingen, geluidsschermen, veiligheidsmaatregelen. Treinverkeer dat niet kan rijden
paar klinkers, het is immers alleen voor fietsers en voetgangersquote:
Die moeten toch gesloopt worden, je zet er gewoon tijdelijk wat fietsenrekken op rijplaten neerquote:verplaatsen fietsenstallingen,
Ok, daar heb je een puntquote:kabels & leidingen,
Die moeten sowieso vernietigd wordenquote:geluidsschermen,
Heb je een punt, maar die hoeven ook niet overdreven te worden natuurlijkquote:veiligheidsmaatregelen.
Dat heb je sowieso. Er zijn vast nog wel werkzaamheden bij Muiderpoort of Weesp, dan lift je daar op mee.quote:Treinverkeer dat niet kan rijden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |